*Lokamassut 2009 Heinäkuussa*

chilitin:

:LOL:
Voi miten mahtavaa..en ole ainoa :D

Olin jo vieroittautunut noista sivustoista, mutta kun Jotexin, elloksen, Hobby hallin ja Anttilan katalogit räsähti kauniissa pinossa postarista alas aamulla, se oli menoa sitten :LOL:
Vaarallista todella...
Mies ei enään edes viitsi kuin hiukan hillitä minua...kun kysyn hänen mielipidettään, että onko nämä kivat sinusta ja pitäisikö tilata, on oikeastaan ihan sama mitä hän vastaa...toki jos on samaa mieltä menen nopeammin ne tilaamaan, mutta tilaisin kuitenkin :whistle: :LOL:

Taas on ihan hiki kun tulee supparia toisen perään...plääh.
Toivotaan, että aamulla tajuaa nousta herätyskellon piipitykseen...sitä kun ei olla tarvittu herran aikoihin...viskon kännyn varmaan unen pöpperössä sen roskiin, kuten ennen pojan ristiäisiä tein, kun olin laittanut herätyksen aikaseen soimaan, jotta ehdin suihkuun ennen pojan heräämistä.
Känny kun soi, niin jostain syystä vein puhelimen roskapönttöön..onneksi oli tyhjä roskapussi sinä aamuna :LOL:
 
Täälläkin on pesänrakennusvietti huipussaan!

On tullut ommeltua verhoja ja tyynynpäällisiä, osteltua pientä sisustustavaraa, siivottua ja puunattua paikkoja sekä siirreltyä huonekaluja paikasta toiseen. Olen myöskin kynttiläfani ja eilen juuri sijoittelin tuikkuja ympäriinsä, ihanaa kun kesäillat alkavat pimentyä ja voi käpertyä sohvan nurkkaan viltin alle kynttilänvaloon. :heart:

Oma napa: Loistava olotila, ei minkäänlaisia vaivoja. No joo, kuumia aaltoja tulee vähän väliä ja silloin hiki suorastaan valuu kasvoja pitkin. Ne hormonit. :kieh:

Ihanaa kesäpäivää kaikille!
 
Neuvolassa on käyty... syke kuulemma 130-140, sf-mitta 24 (alakäyrällä siis mennään, tosiaankin taitaa olla pieni tulossa ) , paino noussut +600g/vk (tuo oli ylläri, tähän asti se on vaan laskenut), hb 118 (sekin pikkasen parempi ku viimeksi) ja verenpaine 119/75.

Eli ei siis mitään hätää. Muuta kuin tolkuton kyllästyminen töissäoloon senkun pahenee. Viikotkin poksuu, tänään 30+0 :)
 
Terve!

Lääkärissä käyty aamusella.
Ei ollut onneksi paikat kypsyneet.

Sf-mitta oli noussut viikossa 3cm :eek:
En tiedä johtuiko vain mittaajasta itsestään. Se oli nyt siis 27cm.
Sitten selvisikin, miksi tuntuu kovaa painetta supistusten yhteydessä...Deri on LASKEUTUNUT JO :whistle: Ei kylläkään kiinnittynyt, mikä suotavaa tietysti. Enpä olisi uskonut, poika kun ei koskaan kunnolla laskeutunut saatikka kiinnittynyt, vasta synnytyksessä näin tapahtui.
Antaisi hiukkasen toivoa, että pääsisi ihan omiin nimiin punkaamaan tämän palleron ulos.

Viimeviikolla annettu pissanäyte puhdas, verenpaine hyvä ja vauvan sykekkin +140. Oli juuri lepäilemässä, kerrankin :D
Rt oli tarjonta ainakin taas toistaiseksi.

Ensiviikolla sitten normaali neuvola käynti.

Huh, että vierähti taakka harteilta...saan siis touhuta oman jaksamisen mukaan kuten tahdon. Mahtavaa. =)

skyelle onnittelut poksuista, se alkoi lähtölaskenta sinullakin.

Nyt vähän syömään, ihan hirveä nälkä!!

paapelo+poju+Deri 30+3
 
Mukava kuulla paapelo että supistukset eivät olleet aiheuttaneet mitään! Mullakin nuo päivittäiset supistukset jatkuvat yhä, nyt ne tuntuu ajoittain vähän napakammilta jo, säteilee reisiin ja haaruksiin.. :/ Pitäisi tosiaan sitä lääkäriaikaa varata, kun en viime viikon ultrassa siitä mitään sanonut kun keskityttiin vain ultraukseen.

Täällä myös kova kynttilänpolttaja ja tunnelmoija :D Näin kesäisin polttelen kynttilöitä jos on sateinen ja pimeämpi ilma, muuten syksyisin ja talvisin lähes jatkuvasti. Erilaisia tuoksukynttilöitä ja sisustuksen väreihin sopivia, yksi monihyllyinen kaappi on pelkästään pyhitetty kynttilöille ym niihin liittyviin härpäkkeihin :D

nöpötin ja pikkuinen 29+1 :heart:
 
:wave: täältäkin!

Mummilasta ollaan kotiuduttu ja on kyllä ihanaa olla taas kotona. Ainoa miinus tietenkin on se, että nyt ollaan taas kaksin tytön kanssa eli toimin pääviihdytyspäällikkönä. Mummilassa oli ihanaa, kun tyttö halus aina vaan mummin syliin ja meni muutenkin mummin perässä koko ajan :D

Masuun ei mitään kummempia. Möyrintää, möyrintää. Oli viikonloppuna peppu vasemmalla, jalat oikealla, mut sitten tyttö tuumas että vanha asento oli parempi eli vaihto taas pepun oikealle ja jalat vasemmalle. Niin oli esikoinenkin koko raskauden ajan.
Mua on vähän alkanu kammoksuttaa tuleva synnytys, kun esikoinen joutu raukka olemaan niin kauan synnytyskanavassa ponnistusvaiheessa. Voi kun tää toinen tulis sit nopeammin ulos!

Toivottavasti ei saatais kukaan tota sikainfluenssaa ennen ku synnytetään, mut huonolta toi näyttää, kun ennustavat sen räjähtävän käsiin koulujen alettua elokuussa :( Mun tätikin soitteli olevansa sen kourissa, tosin asuu Englannissa. Onneksi sai lievänä.

En valitettavasti osaa antaa mitään osaltani keskusteluun itkuhälyttimet tai kissat tai leipominen, koska en omista/harrasta mitään niistä :)

Ah ihanaa tänään olis kampaaja ja saa värin päivitettyä ja hiukset taas lyhyemmiksi. Pitääkin pyytää napsasemaan kunnolla, jos en enää meekään ennen synnytystä.

Eipä tässä kai muuta tällä erää. Laiskottaa ihan pirusti enkä jaksa edes raahautua ulos tytön kanssa. Hitsi kun olis oma piha. Mummilassa oli niin helppo mennä vaan pihalle vaikka vaan kymmeneksi minuutiksi. Mut minkäs teet. Ja just muistin, että auto seisoo tossa oven edessä sakkopaikalla odottamassa pesuun vientiä niin unohdinpa senkin kokonaan. Olis pitäny viedä jo aamupäivästä, että saan sen sitten haettua iltapäivällä mut annas olla...ja imuroidakin pitäis, oliskohan kohta kolme viikkoa edellisestä kerrasta..no ehkä huomenna.. Multa todellakin puuttuu se energia mitä teillä monilla on :ashamed:

MB 30+3 (tai 31+1 joka olisi se toivottavampi..)
 
MB, et tosiaan oo ainoo energitön :LOL: Edellisestä imuroinnista on täälläki varmaan jotakuinki yhtä pitkään, ei vaan kiinnosta. Jotenki sellasta vatulointia on ollu nyt jonkin aikaa, tuntui että se muka-energinen-keskiraskaus meni ohi viikossa :LOL: Meidänki pitäs rempata vielä ennen kakkosen syntymää, mie varmaan menetän hermoni siinä vaiheessa kun sitä ruvetaan tekemään... Voisi istua tuolissa ja tuijottaa seinää, tai lukea. Kun tietää, että tän syntymän jälkeen sitä ei todellakaan ehdi.
 
skye kiva kuulla, etten ole ainoa. Ihan nolottaa.. En kehtaa miehelle edes tunnustaa kuinka laiska välillä olen, vaikka kyllä kai se tietää... meinaan että tässä pitäis kasvattaa tuota esikoistakin ja opettaa sille kaikenlaista ja välillä hyvä että jaksaa jalkeilla olla!
 
Mahtuuko vielä mukaan? Olen jo ihan alusta lukenut teidän juttuja, mutta en vain ole saanut aikaseksi rekkautua ja tosi laiska kirjottelija yleensä olen... :ashamed: Täällä ois kirjottelemassa 28v 2-vuotiaan tytön äiti Oulusta ja toinen ois tulossa 11.10 :) Synnärinä oys ja tyttö pitäs tämänkin tulokkaan parin eri lääkärin mukaan olla :)

Tosiaan, mulla noita lääkäreitä on, kun mulla on jo joskus 20-viikolla todettu raskausdiabetes ja inskalle jouduin oikeastaan heti, samoin oli esikosta. Ainakinhan pink(k)imielellähän oli myös todettu raskausdiabetes?

Kissoistakin teillä on ollu puhetta, meillä on 2. Meillä esikosta nukkumishomma hoidettiin niin, että pinniksessä oli kissaverkko (mies nikkaroi rappausverkosta ja jostain kepeistä B) ), nyt kakkonen tulee pinnikseen, joka on sivuvaununa, kissat olkoon suljetun oven takana saunassa yöt. Esikko pitäs vaan siirtää omaan huoneeseensa nukkumaan, isojen tyttöjen sänkyyn. Ei tuu oleen helppoa tytölle eikä äitille, mutta pakko, jatkettava ei millään mahdu meidän vuokrakolmion surkeen pieneen makuuhuoneeseen.

Sikainfluenssa mua pelottaa, mietin uskaltaako sitä syksyllä mihinkään perhekerhoon esikoisen kanssa, hän on kotihoidossa vielä. Mulla on tota painoa ja ylipainoisethan on riskiryhmässä ja mitenhän pikkuvauva ja 2-v? Viime vuosi käytiin kerhossa ja siellä pari mammaa toi ihan räkäset, sairaat muksunsa kerhoilemaan..

Vaivoja mulla nyt on paljon vähempi kuin esikosta, selkä ei oo vielä oikeastaan ollenkaan kipeä, ei supistele jne. Mutta hiki valuu naamasta noroina ja viikko sitten sain ihan saamarin kipeät pukamat ja mua ällöttää aina pestä takapuolta kun ne tuntuu :x Noloja tunnustuksia heti alkuun... Energiaa riittää vielä, hermot on vähän tiukalla uhmaavan esikoisen kanssa ja toivon hartaasti, että tämä uhma ehtii lieventyä ennen syntymää :kieh: Ois ihanaa neuloa ja ommella verhoja ja tehdä kaikkee sellasta, aikaa vaan ei oikein ole kun tyttö on hieman huomion kipeä..

Huomenna ois äitipolilla käynti ja ultraus, saas nähdä paljonko sintti on kasvanut, 4vk sitten painoarvio oli 780g :heart:


Katiia + sintti 29+2
 
Katiia:

Oikein paljon tervetuloa, parempi myöhään kuin ei milloinkaan =)
Täällä meillä on tuo pian 1,5v ukkeli kerryttämässä uhmaansa...taitaa räjähtää käsiin juuri passelisti vauvan syntymän jälkeen, ah, maltan tuskin odottaa ;)
 
Tervetuloa mukaan Katiia :flower: =)

pukama vaivasi muakin viime viikolla, edelleen se on tuolla mukana roikkumassa mutta ei onneksi enää läheskään niin kipeä kuin aiemmin! Olin jo hätää kärsimässä sen kanssa, luojan kiitos helpotti :whistle:
Anteeksi tähän intiimikysymys, mutta miten teillä vatsat toimii? Kun itsellä tuntuu että jatkuvasti! Saatan käydä 1-3 krt/pvässä isolla hädällä, mutta ainakin vähintään se kerran päivässä. Jos joskus tulee päivä väliä , se on jo ihme :ashamed: Syön kyllä reippaasti ruisleipää ja hedelmiä , ehkä se pitää vatsan toiminnassa :)

 
nöpötin:

Täällä toimii messevästi...sama juttu että 1-3krt päivässä saa käydä. Omalla kohdalla tuohon vaikuttaa rauta...ei vedä mahaani jumiin vaan päinvastoin. Sitten kun on pari päivää taukoa silloin tällöin etten rautaa otakkaan, niin maha toimii normaalisti ja tuotoskin on normaalia, ei mitään raudanmustaamaa löysää sitä itseään (pahoittelen turhan tarkkaa selostusta) :whistle:
 
Katiia tervetuloa! Kyllä tänne sopii :)

nöpötin mun vatsa toimii välillä loistavasti, välillä huonommin, mutta oon myös huomannu että marjojen ja hedelmien syönti auttaa pitämään vatsan kunnossa. Jos on huono päivä niin vedän mansikoita ja pari kiwiä niin johan auttaa ;)

Millonkohan meillä alkaa toi uhma tytöllä (1v3kk). Kyllä se itsepäinen on kuten isänsä ja äitinsä (valitettavasti saanut tuplaitsepäisyysgeenin), mutta sitten kun varsinainen uhma alkaa niin heh heh ei paljon naurata.

Sain aikaiseksi käydä sentään kaupassa tytön kanssa. Ostettiin herneitä ja mansikoita, nami. Hyvä korvike karkeille ;)

Jaahas, kohta pitää lähteä kampaajalle, kunhan mies tulee töistä. Jee!
 
Heippa piiiitkästä aikaa =) Olipas juttua tullut loman aikana!

Hurjaa, että odotusaika alkaa meillä kaikilla käydä vähiin! Voi olla, että kuukauden päästä saadaan jo ensimmäisiä ilouutisia tänne lokakuisiin :heart:

Kovasti on ollut juttua täällä kaikenlaisista asioista, etenkin vaivoista. Niitähän alkaa näillä main varmaan kaikille ilmenemään, myös itselleni. Keskustelua oli ainakin peräpukamista, ne ovat myös itselleni tuttuja, mutta nyt olen onneksi välttynyt niiltä. Mikäli joillakin on tätä ikävää vaivaa edelleen, niin suosittelen pitkiä (useita minuutteja) suihkutteluja haalealla vedellä ja sen jälkeen ihan Bepanthen-voidetta. Minulla ainakin tämä auttoi aika pikaisestikin, kun talvella niistä viimeksi kärsin.

Moni on jo saanut kelasta päätökset sekä äitiyspakkaukset. Kiva kuulla, että olette olleet sisältöön tyytyväisiä! Itse en vieläkään ole pakkausta saatikka päätöksiä saanut :headwall: Paperit on kuulemma tulleet toimistoon jo 22.6, mutta niitä ei ole vieläkään ehditty ottaa käsittelyyn. Lähinnä nyt sormet syyhyää äitiyspakkauksen tiimoilta, olis nimittäin kiva päästä hypistelemään vaatteita ja suunnittelemaan lisähankintoja. Vaatteita on jonkin verran hankittu, mutten hirveästi viitsi lisää ostella ennen kun saan pakkauksen. Onko muuten jollain tarkoitus nukuttaa vauvaa äitiyspakkauksessa alkuvaiheessa? Meillä on nimittäin muutto justiinsa laskettuna ajankohtana, enkä viitsi vanhaan asuntoomme koota pinnasänkyä, vaan se viedään uuteen asuntoon odottamaan muutoa. Jos asutaan vielä vanhassa paikassa kun vauva syntyy, niin nukutan häntä pakkauksessa. Ajattelin vaan, että onko teillä vinkkejä siihen, miten siitä saa kivan pedin (esim. reunapehmusteita tms.)?

Pakko valittaa tässä omia vaivoja: Meidän neljän viikon kesäloma loppui jo 19.7 ja menin sitten viime viikon maanantaina töihin. Tunnin istumisen jälkeen alkoi paha turvotus jaloissa ja toista jalkaa alkoi särkemään. Tiistain vielä jaksoin, mutta sen jälkeen oli kyllä suoraan sanottuna sellaiset norsun nilkat, että oksat pois! Menin sitten (yksityis)lääkäriin päivystykseen ja sain saikkua loppuviikon. Perjantaina oli neuvola ja siellä neuvottiin, että jos on paha tilanne tällä viikolla, niin sitten vaan neuvolalääkärin vastaanotolle. Noh, tukisukat kävin hommaamassa instrumentariumista ja niillä sitten tulin eilen töihin. Niiden puolesta en voi hirveesti liputtaa, on ihan sama tunne jaloissa kuin viime viikolla. Lisäksi eilen ja tänään on tullut ikäviä kivuliaita supistuksia, joten ei tämä olo ole parhaimmasta päästä. Tänään koitin sitten saada aikaa neuvolalääkärille (turvotuksen ja supistusten takia), mutta ylläri ylläri meidän terveyskeskuksessa ei ole vapaita lääkäriaikoja tälle eikä ensi viikolle! Neuvolatäti sitten vaan pyysi tulemaan neuvolakäynnille ensi viikon torstaina! Harmittaa nyt kyllä tosissaan tämä kunnallinen hoito! Olen kuitenkin ymmärtänyt, ettei kivuliaita supistuksia saisi tulla vielä tässä vaiheessa. Vähän kuitenkin sain onneksi lohdutusta Paapelon kertomuksesta, ettei kipeät supistukset olleet aiheuttaneet mitään avautumista.

Miten muuten teillä jotka olette töissä vielä, pystyttekö olemaan ihan normaalisti vai oletteko sairaslomalla? Itselläni on tosi tukala olo, mutta toisaalta pelottaa mennä lääkäriin valittamaan, jos ne laittaakin saikkua loppuajan (4viikkoa). Tuntuu niin hurjalta, että olis niin pitkään sairaslomalla.. mitäköhän täällä siitä ajateltaisiin, tai etenkin meidän pomo.

Sikainfulenssasta oli myös ollut jonkin verran juttua. Minuakin tilanne hieman huolestuttaa. Työkaverini vanhemmat ovat altistuneet sille (ei vielä onneksi sairastuneet), mutta jotenkin itselleni se iski, että kohtahan sitä on varmaan työpaikallakin! Mies on sen verran huolissaan tilanteesta, ettei anna minun matkustaa työmatkoja julkisilla, vaan hän tuo ja hakee minut töistä. Sanoi että jaksaa kyllä nämä viimeiset viikot kuskailla, kun ei ole niin paljoa jäljellä tätä minun työaikaa enää. Kyllähän tuo minulle sopii B)

Toivo ja tytteli 30+1
 
Hellouuta!! Ihania masukuvia olitte laittaneet =) se on kuulkaas mammat kohta jo elokuu, hui, niin se aika vaan rientää =)
No ensin omaan napaan, eilen oli kamala työpäivä ja soitinkin tänä aamuna neuvolaan ja päätin nyt että olen tiukkana ja pistän kovan kovaa vastaan ja nyt olenkin sitten lomaan asti saikulla =) elikkä töihin siis en palaa enää kun vasta sitten joskus monien vuosien päästä =) tässä saikun jälkeen viettelen kesälomat ja sitten alkaakin äippäloma =)
Varattiin/ostettiin tuossa viime viikolla miehen kanssa uusi OMA rivitaloasunto. Huono puoli siinä sinänsä on, että sen pitäisi valmistua vasta marraskuulla, että joudumme vaavin kanssa sitten tässä kaksiossa asumaan ekan kuukauden ainakin.
Tilailin tuossa alennusmyynnistä bebesiltä joitain äippävaatteita.

Tuossa jossain aikaisemmin olitte jutelleet tuosta säästä ja pukeutumisesta sitten kun vaavit syntyy. Itse olen tuota kovasti kans miettinyt ja kai sitä täytyy ostaa joku semmonen kevyt toppapuku sitä syksyä varten.
Mutta nyt selkä pakottaa pois koneelta, taidan lähtä kyläilemään vanhemmilleni kun mieskin on illan menoillaan =)
Pikkumyyh ja masuasukki 30+4 :heart: :heart: :heart:
 
Moi kaikille!

Ilmoitan olevani täällä vielä mukana ja yhtenä kappaleena, miehen lomaillessa ei vaan paljon tullut koneella istuttua.... Nyt palasi eilen töihin, hieman taas haikeaa, oli niin mukava olla koko perheen voimin. Onneksi tänä vuonna onkin muutama viikko ylimääräistä lomaa kun syksyllä mies pitää pari viikkoa isyyslomaa, ja sille lomalle taitaa olla jo ohjelmakin valmiina :LOL:

Täällä olo on vaan raihnaisempi päivä päivältä :( Kipeät supistukset tulevat vaan kipeämmiksi ja useammin, onneksi kuitenkin paikat vielä kiinni, vaikka aikasteen pehmenneet jo... Sen lisäksi vaivaa tosi pahat liitoskivut ym. kaikki masun kasvukivut ja muutenkin olo on kerrassaan vetämätön :(

Viime viikkoina on tullut sekä hyviä että huonoa uutisia... Maksa-arvot ovat kuin ihmeen kaupalla laskeneet normaaleiksi, jopa naistenklinikan lääkärit pitävät koko juttua pienenä ihmeenä =) En voisi iloisempi olla =) Mutta kuin vaihtokauppana samalla viikolla mulla todettiin raskausajan diabetes, joten nyt sitten on yritetty oppia sen kanssa elämään :eek:

Tämä raskaana olo ei vaan taida olla ihan minun juttuni, tuntuu että mennään taas vaan ongelmasta toiseen :( Olen myös huolissani vauvan voinnista, kun aluksi piti mennä käymään äitiyspolilla noiden maksajuttujen takia, mutta sitten kun laskivat niin totesivat ettei tarvitsekaan :eek: Viimeksi pitivät elintärkeänä seurata vauvan vointia ja kasvua kun ei kuitenkaan tiedetä mistä koko juttu johtuu ja miten vaikuttaa vauvaan...

Ja luulin automaattisesti että ton rb:n takia sinne menen, mutta niin vain tuomio oli, että koska vain yksi arvo kohollaan niin ei tarvitse mennä enkä saa edes mittaria kotiin millä seurata arvoja. Neuvolasta vaan antoivat yhden huonon ohjeen ja sit 4 viikon välein käyn labrassa antamassa paastosokerin. Mun mielestä ihan turhauttavaa, mistäs sen tietää auttaako dieetti kun ei sitä millään seurata ja sit pelottaa jos vauva kasvaa liian isoksi kun ei sitäkään millään seurata!

Neuvolassa oli silloin sijainen, kun sain ton diagnoosin, nyt kun oma palaili lomilta niin menen huomenna käymään uudelleen. Käydään läpi tota ruokavaliota ja sitä se yrittää saada mulle aikaa kunnan omalle diabeteshoitajalle...

Mun mielestä toi äitiyspolin toiminta on muuttunut ihan käsittämättömän paljon esikoisen jälkeen! Silloin pääsi aina kun oli jotain kummallista ja nyt vaikka ongelmia on niin ei pääse :( Olen pohtinut vaikuttaako säästöt tähänkin asiaan...

Kovasti vauva onneksi masussa myllertää joten se ainakin viestii että kaikki olisi kunnossa =) Masu tuntuu kasvavan ihan silmissä ja onneksi tämäkin masu-asukki tajus kääntyä pää alaspäin ihan itse ja vielä ajoissa =)

Valmistelujen kanssa en ole pitänyt mitään kiirettää kun ajattelin että vielä on pitkä aika, mutta sitten tajusin että esikoisesta jouduin jo sairaalaan sisälle viikolla 36 ja siihen ei olekaan niin pitkä aika enää :eek: Nyt on sitten aloitettu täälläkin valmistelut, esikoisen selkeästi tavitsee kaikkeen uuteen tottua ajan kanssa ennen vauvaa...

Sairaslomalla olen siis ollut jo pitkään, tämä viikko on nyt tällä hetkellä kirjoitettuna ja loppuviikosta taas lääkäriin...

Mutta ihania masunkasvatuspäiviä kaikille!

Mutilainen ja Torsti 30+2
 
Nopea kysymys: eikö olekin niin, että äitiyspäivärahan hakemus tulee jättää Kelaan viim. 2 kk ennen laskettua aikaa? Noloa tunnustaa, mutta en ole saanut vielä paperihommia aikaiseksi, LA 12.10. :ashamed:
 
Kyllä se niin on.
Tai tokihan ne voi jättää myöhemmin, mutta siinä sitten on suuri mahdollisuus, että tulee pitkä viive rahojen saantiin ja se ei varmasti houkuta.
Eli kipinkapin hoitamaan paprut Kelaan niin ei tule ikäviä viivytyksiä =)
 
Minulla on kanssa pesänrakennus päällä. Ostettiin juuri kulmasohva kahden erillisen sohvan tilalle. On sellainen ihanan leveä, jossa vauva voi köllötellä. Toimitusaika tosin on 10 viikkoa, joten saa nähdä kumpi ehtii ensin: vauva vai sohva.

Sinänsä minusta tuntuu, että vielä kauhean pitkä aika laskettuun aikaan. Vointi on ihan ok, mutta jotenkin tuntuu, että kupukettuna aika ei oikein kulu. Lisäksi töissä jotenkin ruvennut tuntumaan tylsältä ja odotan, että loppuisi jo. Olen yleensä aika työorintoitunut, joten ihan uusi tunne tuo :)

Tuosta sikainfluensasta sen verran, että minulla oli nyt ensimmäinen lääkäriaika (ainakin minulla niitä on säästösyistä vain kaksi ja tämä siis ensimmäinen) ja tuossa lääkäri sanoi, että jos matkustan esim. Englantiin, niin tulisi soittaa ja kirjoittavat reseptin lääkkeeseen etukäteen. Kysyin, onko lääke sikiölle turvallista ja kuulemma tätä ei tiedetä, kun on vasta eläimillä testattu. Jäi vähän sellainen mielikuva, että sikainfluenssan nykyisessä muodossa ei oikein kannatta tehdä muuta kuin sairastaa ja toivoi, että menisi ohi.
 
Heips vaan pitkästä aikaa kaikille!

Kesti hurjan kauan että sain luettua kaiken mitä olitte kirjoittaneet, kun en n. viikkoon ollut lueskellut. Hyviä juttuja teillä on ollut. Mun vanhemmilla on 2 kissaa ja oon yrittänyt pysytellä niistä vähän kauempana. Äitille oli siskonsa sanonut että nyt pitää heti ne kissat tappaa, kun kuuli että olen raskaana. Just joo... :( No onneks mun vanhemmat on vähän eläinrakkaampia tapauksia. Sitäpaitsi ilmeisesti jos joskus aikaisemmin on saanut toksoplasmoosin, on sille vastustuskykyinen. Meillä on ollut kissoja niin kauan kuin muistan, ja olen niitä hiekkalaatikoita (ja nurkkaylläreitä.. ) siivoillut aika paljon :D Näin yks yö unta että paijasin ja suukottelin toista niistä kissoista ja se hymyili mulle kuin pieni vauva. Eli jonkunnäköisiä vieroitusoireita on :LOL:

Just pari viikkoa sitten puhuin yhelle kaverille että mitähän se on kun puhutaan ettei selällään oo hyvä nukkua jotain tyyliin 20 viikon jlk kun maha alkaa painaa, että ei mulla ainakaan, niin nyt on kyllä todettava että väärässä olin. Sohvallakaan ei oikein voi loikoilla. Oon huono nukkumaan kyljelläni, en tykkää siitä ollenkaan, mulla puutuu aina kädet. Mutta nyt on ollu ihan pakko. Kun nukun selälläni, niin yhtäkkiä herään siihen että tuntuu että happi loppuu ja muutenkin selittämättömällä tavalla huono olo! Ärsyttävää. Ja jalat on ollu turvoksissa siitä lähtien kun käytiin asuntomessuilla, siellä kun joutui kävelemään todella paljon ja oli kuuma päivä. Ja sitten tämä hapen loppumisen tunne tulee myös jos nostan jalat ylös. Saan sen menemään ohi, kun nousen seisomaan.

Töissä olis vielä neljä viikkoa kestettävä, kai. Pidän ennen äitiysloman alkua loput vuosilomat pois, siitä tulee vähän reilu viikko. Vähän tuntuu siltä että en pystyis oikein olemaan, mutta en tiiä mikä siinä on kun ei jotenkin sitten vaan kehtais olla saikullakaan :ashamed: Jos meillä olis jotenkin erilainen pomo, niin olisin sille varmaan sanonut tänään että voi olla että oon loppuviikon pois ainakin. Teen asiakaspalvelutyötä, seisomaan ei siinä pysty, paitsi silloin kun asiakkaita ei tule, niin seisoskelen sitten ihan muuten vaan aina välillä. Taukoa ei voi pitää silloin kun haluaa, koska useasti töissä ollaan yksin, ainakin iltavuorossa. Silloin kun asiakkaita ei ole, niin voi toki puuhastella mitä lystää, kokoajan vaan täytyy olla kytiksessä jos joku tulee. Välillä on tuntunut että taju lähtee, kun asiakkaat ei aina oo mukavimmasta päästä.

Viime viikolla tuli äitiyspakkaus postissa. Eilen vasta jaksoin katsoa sitä, kun jotenkin ei yksinään huvittanut, ja eilen sitten oltiin miehen kanssa samaan aikaan kotona, niin katsottiin se sitten. Ihan kivoja juttuja. Tykkäsin siitä marjakuvioisesta bodystakin. Mut se raidallinen/persikanvärinen oloasu ei ollut kivan värinen... tuli ihan jotkut omat vanhat vaatteet mieleen :LOL: Sit sitä patjansuojusta ihmettelin, että kylläpä siitä irtos nöyhtää! Ei sitä ainakaan muitten kanssa samaan aikaan viiti pestä, kun kaikki on sitten ihan nukassa. Kyllä kai semmosen muovifroteenkin reunat vois ommella? Miksiköhän sitä ei olla tehty?

Onko ne niitä liitoskipuja kun lonkkiin sattuu aivan julmetusti, ja tuntuu että ne on päivän päätteeksi aivan pois paikoiltaan? Eilen oli tuskaisen vaikeaa käydä nukkumaan, kun tuntui että makuullaan ei pysty oleen missään asennossa. Oli sitten ihan pakko ottaa särkylääke, ja onneksi se sitten vähän ajan päästä auttoikin. Tänään särki päivällä päätä, mutta en viitsinyt ottaa lääkettä, kun aattelin että jos illalla joutuu taas ottamaan.

Sikainfluenssaa en aiemmin kamalasti pelännyt, mutta jotenkin viime päivinä siitä on lehdissä ollut niin paljon, että väkisinkin sitä miettii. Äiti sanoi että "pidät sitten töissä kumihanskoja!" B) Ei nyt ehkä sentään! Mut se keuhkokuume jälkitautina vähän pelottaa, kun mulla on ennenkin ollut keuhkokuume. Lääkäri ainakin sanoi silloin, että se tulee sitten helpommin uudestaan kun se kerran on ollut.

Joku tiedusteli vatsan toiminnasta, niin vaihtelevaa on täällä kyllä ollut. Lomalla tuntui että pari kertaa viikossa vaan sai jotain pihalle... mut nyt sitten taas kun on töissä, niin vatsa toimii oikeinkin hyvin, ihan niinkuin ennen raskauttakin. Varmaan johtuu siitä että tulee taas syötyä vähän säännöllisemmin, kuin mitä loman aikana. Ja sit se tietenkin vaikuttaa että rautaa ei tarvi mun enää syödä joka päivä. Se taisi mahaa pistää vähän kovalle luulisin.

Eipä tässä taas kummempia, täytyy kalenterista kattoa että mikä viikko on menossa...

Hanikka ja Onni 29+3
 
Hanikka:

Vasemmalla kyljellä makaaminen on paras raskaana..verenkierto pysyy tasaisena valtimoissa...paha olo ja ahdistunut olo hengittäessä johtuu suureksi osaksi siitä, että kohtu painaa isoja valtimoita. Vasemmalla kyljellä nukkuessa tai makoillessa myös paine rakkoon on pienin.

Ja nuo ovat juurikin liitoskipuja, mutta koska sinulla ovat lantiossa, voivat myös olla ihan lantion löystymis kipuja, jotka ovat ehkä aavistuksen ikävämpiä, sillä jaloillaan tulee paljon oltua.

ja nuo äippä pakkauksen kamat, siis tekstiilit on aika pitkälle pikatekoa...eli kovin rankkaa käyttöä eivät kestä, tai ainakaan meillä...patjan suojusta käytettiin meillä hoitopöydän suojana...ostin ihan kunnon pissa-alusen kirpparilta, paljon parempi.

Kyselikös joku muuten aikooko nukuttaa vaavaa tuossa ä-pakkauksessa?
Minä aion.
Esikoinen nukkui siinä pari ekaa viikkoaan myös.

Itse en alkanut ompelemaan mitään kun se oli niin lyhyt aika ja toisekseen minua ei ole siunattu omeplijain taidoilla :D

Laitoinpakkauksen pojan keskikokoisen lasten pussilakanan sisään ja sitten asettelin sen siististi...toimi sekä lakanana, että sievänä reunakankaana samaan aikaan ja oli kätevä vain napata pois jos tarvitsi pesua =)
Ja sitten toki siellä oli pojan pikku huopa (ihan mini mini ) ja vauva tyyny (sellainen littana ) ja pehmo soittorasia :D
Sitten sijoitettiin se yhden tason päälle ihan sängyn viereen.

paapelo+poju+Deri 30+3
 

Hankinnoista h-hetkeen kyssäriä:


Eli onkos kukaan ajatellut vielä niin pitkälle..
Eli sitten kun (tai jos omalla kohdallani ainakin ) synnytys vihdoin käynnistyy, niin kotona olisi kiva olla jotain vempainta helpotusta tuomaan.

Eli onkos uudelleen synnyttäjillä tallessa mitään tai aiottekos ostaa?
Ja esikoistaan odottavat, oletteko ajatelleet ostaa kotiin mitään?

Tuli vain tuossa mieleen, kun onnellisen hekumoissani lueskelin aikaisempien (heinä-elokuun ) ketjuja, joissa on synnytys kertomuksia...ah niin herkkää.

Itse ajattelin, että voisin ostaa jumppapallon...sillä saa sitten muutenkin jälkeenpäin treenailtua...ja ne lämpöpussit ja kauratyynyt..must have :D

Jep...olen aikaisessa, mutta eipä tässä lopulta enään olekkaan pitkä aika kun niitä saattaa jo alkaa tarvitsemaa :D
 
Paapelo: kiitos kun vinkkasit tuosta jumppapallosta. Mulla on semmonen, enkä tullut edes ajattelleeksi että sehän on oikein oiva sitten kun synnytyskivut alkaa..Ja kauratyynyjä on kans muutama. Just tänään kaappeja siivotessa löysin yhden lisää, eli niillä pitäis pärjätä. Niin ja Panadolia on kans :LOL:
Huomenna poksuukin sitten viikot :)

Flora + L-poika rv29+6
 
no minä ainakin olen palstaterrorina :LOL:

Ja juu...se on tosi yksilöllistä miten niitä tulee niitä arpia. Paras keino ehkäistä on käyttää joka ilta rasvaista rasvaa.
Ja voivat tulla ihan yhdessä päivässä...niin sain omanikin...tosin esikosta paisui maha ihan järkyttävää vauhtia ja se sf-mittakin..huh, ei ihme että tuli muutamat taistelu jäljet...nyt ei ole tullut yhtäkään uutta...vaikken kovin aktiivisesti rasvaillut olekkaan.

Joo ja tosiaan, sitä panadolia...eipä ole yhden yhtä ollut kaapissa kuukausiin, ehkä voisin käydä jo hakemassa täytteeksi.

Toivon totisesti, että noille kanssa tulee käyttöä :D :D
 

Yhteistyössä