Heips vaan pitkästä aikaa kaikille!
Kesti hurjan kauan että sain luettua kaiken mitä olitte kirjoittaneet, kun en n. viikkoon ollut lueskellut. Hyviä juttuja teillä on ollut. Mun vanhemmilla on 2 kissaa ja oon yrittänyt pysytellä niistä vähän kauempana. Äitille oli siskonsa sanonut että nyt pitää heti ne kissat tappaa, kun kuuli että olen raskaana. Just joo...
No onneks mun vanhemmat on vähän eläinrakkaampia tapauksia. Sitäpaitsi ilmeisesti jos joskus aikaisemmin on saanut toksoplasmoosin, on sille vastustuskykyinen. Meillä on ollut kissoja niin kauan kuin muistan, ja olen niitä hiekkalaatikoita (ja nurkkaylläreitä.. ) siivoillut aika paljon
Näin yks yö unta että paijasin ja suukottelin toista niistä kissoista ja se hymyili mulle kuin pieni vauva. Eli jonkunnäköisiä vieroitusoireita on
Just pari viikkoa sitten puhuin yhelle kaverille että mitähän se on kun puhutaan ettei selällään oo hyvä nukkua jotain tyyliin 20 viikon jlk kun maha alkaa painaa, että ei mulla ainakaan, niin nyt on kyllä todettava että väärässä olin. Sohvallakaan ei oikein voi loikoilla. Oon huono nukkumaan kyljelläni, en tykkää siitä ollenkaan, mulla puutuu aina kädet. Mutta nyt on ollu ihan pakko. Kun nukun selälläni, niin yhtäkkiä herään siihen että tuntuu että happi loppuu ja muutenkin selittämättömällä tavalla huono olo! Ärsyttävää. Ja jalat on ollu turvoksissa siitä lähtien kun käytiin asuntomessuilla, siellä kun joutui kävelemään todella paljon ja oli kuuma päivä. Ja sitten tämä hapen loppumisen tunne tulee myös jos nostan jalat ylös. Saan sen menemään ohi, kun nousen seisomaan.
Töissä olis vielä neljä viikkoa kestettävä, kai. Pidän ennen äitiysloman alkua loput vuosilomat pois, siitä tulee vähän reilu viikko. Vähän tuntuu siltä että en pystyis oikein olemaan, mutta en tiiä mikä siinä on kun ei jotenkin sitten vaan kehtais olla saikullakaan :ashamed: Jos meillä olis jotenkin erilainen pomo, niin olisin sille varmaan sanonut tänään että voi olla että oon loppuviikon pois ainakin. Teen asiakaspalvelutyötä, seisomaan ei siinä pysty, paitsi silloin kun asiakkaita ei tule, niin seisoskelen sitten ihan muuten vaan aina välillä. Taukoa ei voi pitää silloin kun haluaa, koska useasti töissä ollaan yksin, ainakin iltavuorossa. Silloin kun asiakkaita ei ole, niin voi toki puuhastella mitä lystää, kokoajan vaan täytyy olla kytiksessä jos joku tulee. Välillä on tuntunut että taju lähtee, kun asiakkaat ei aina oo mukavimmasta päästä.
Viime viikolla tuli äitiyspakkaus postissa. Eilen vasta jaksoin katsoa sitä, kun jotenkin ei yksinään huvittanut, ja eilen sitten oltiin miehen kanssa samaan aikaan kotona, niin katsottiin se sitten. Ihan kivoja juttuja. Tykkäsin siitä marjakuvioisesta bodystakin. Mut se raidallinen/persikanvärinen oloasu ei ollut kivan värinen... tuli ihan jotkut omat vanhat vaatteet mieleen
Sit sitä patjansuojusta ihmettelin, että kylläpä siitä irtos nöyhtää! Ei sitä ainakaan muitten kanssa samaan aikaan viiti pestä, kun kaikki on sitten ihan nukassa. Kyllä kai semmosen muovifroteenkin reunat vois ommella? Miksiköhän sitä ei olla tehty?
Onko ne niitä liitoskipuja kun lonkkiin sattuu aivan julmetusti, ja tuntuu että ne on päivän päätteeksi aivan pois paikoiltaan? Eilen oli tuskaisen vaikeaa käydä nukkumaan, kun tuntui että makuullaan ei pysty oleen missään asennossa. Oli sitten ihan pakko ottaa särkylääke, ja onneksi se sitten vähän ajan päästä auttoikin. Tänään särki päivällä päätä, mutta en viitsinyt ottaa lääkettä, kun aattelin että jos illalla joutuu taas ottamaan.
Sikainfluenssaa en aiemmin kamalasti pelännyt, mutta jotenkin viime päivinä siitä on lehdissä ollut niin paljon, että väkisinkin sitä miettii. Äiti sanoi että "pidät sitten töissä kumihanskoja!" B) Ei nyt ehkä sentään! Mut se keuhkokuume jälkitautina vähän pelottaa, kun mulla on ennenkin ollut keuhkokuume. Lääkäri ainakin sanoi silloin, että se tulee sitten helpommin uudestaan kun se kerran on ollut.
Joku tiedusteli vatsan toiminnasta, niin vaihtelevaa on täällä kyllä ollut. Lomalla tuntui että pari kertaa viikossa vaan sai jotain pihalle... mut nyt sitten taas kun on töissä, niin vatsa toimii oikeinkin hyvin, ihan niinkuin ennen raskauttakin. Varmaan johtuu siitä että tulee taas syötyä vähän säännöllisemmin, kuin mitä loman aikana. Ja sit se tietenkin vaikuttaa että rautaa ei tarvi mun enää syödä joka päivä. Se taisi mahaa pistää vähän kovalle luulisin.
Eipä tässä taas kummempia, täytyy kalenterista kattoa että mikä viikko on menossa...
Hanikka ja Onni 29+3