*Lokamassut 2009 Heinäkuussa*

Tiedän tiedän :ashamed:

Tämän päivän siivous ei ollut mitenkään fyysisesti raskasta...laitoin vain liinavaatteet hyllyyn, mies tyhjäsi kaapin. Ja ulkona vain on pakko mennä pojan kanssa käymään kerran päivässä ja ihan vain kipsuteltiin metsässä ja nyhdin ohi mennessä niitä lehtiä pojan hiekka ämpäriin :saint:

nöpötin:
Mikäs pöpö se oli joka sieltä kissanpissa astiasta saattaa tarttua?
Ja en ole varma, mutta ehkä on syönyt jotain sopimatonta...jos jotain on jäänyt juntturaan mahaan ja siksi oksentelee...aikanaan meidän kissa karkaili ja söi aina retkellään kaiken moista...kerran oli sitten ilmeisesti ollut jossain roskakatoksessa tonkimassa ja niellyt pienen palan kananluuta ja se oli jäänyt kurkkuun ja oksenteli sitten sen ärtyessä kovin.
Kannattaa viedä kisunen näytille...toivotaan, että olisi vain masu sekaisin.
Ne eivät ainakaan ihmiseen tartu.
 
hugis ja pikki, kiitti vinkistä =) Otin kahtena iltana magnesiumia eikä suonenvetoja ole tuntunut! Ihanaa ihanaa :D
Mulla on ollut kuukautismaisia kipuja alapäässä varmaan parin viikon ajan. Ne ovat alkaneet yleensä iltapäivällä ja jonkun isomman rasituksen jälkeen. Olin eilen aamusta iltaan liikenteessä, siis kävelin koko päivän. Tänään nuo kivut olivat heti aamusta enkä saanut oikein mitään aikaiseksi, kun sattui niin. Lisäksi niitä suppareita tuntuu tulevan, kuten monelle muullekin meistä täällä tuntuu niitä nyt tulevan. Minä soitin äitipolille ja kuvailin tilanteen. Kysyin, onko syytä huoleen. Pyysi tulemaan näytille onko kypsyttänyt kohdunsuuta. No, onneksemme kaikki oli kunnossa. Sanoi, että kannattaa elää voinnin mukaan. Ei petipotilaaksi heittäytyä mutta jos tulee kipuja tms. niin sitten hiljentää tahtia. Mutta kiva, voin mennä huoletta töihin maanantaina =)
Vauvan painoksi arvioi ultran perusteella 1100 grammaa :heart: Ja perätilassa hän siellä köllötteli, aivan kuten olin tuntenutkin!

nöpötin, meillä on kaksi kissaa. Sisäkissoja ovat muuten paitsi toinen on parina kesänä ollut mökillä ulkona. Toksoplasmoosi voi tarttua kissan ulosteesta. Se ei ole aikuiselle vaarallinen mutta sikiölle on. Mutta riski on pieni, jos siivoaa hiekkalaatikon joka päivä. Siinä ajassa se ei ehdi muuttua sellaiseen muotoon, joka tarttuisi. Mutta raskaana olevan hiekkalaatikon siivojan on tärkeä noudattaa hyvää käsihygieniaa. Sillä vähentää tartuntariskin minimiin. Monet käyttävät kumikäsineitäkin mutta minä tyydyn vain pesemään käteni huolella siivoamisen jälkeen.
Sellaista tänään, nyt katsomaan Australia-elokuvaa ja syömään pojan tekemää marjapiirakkaa :p
 
Juu tuon toksoplasmoosin riskit tiedän, mies on siivonnut ja tyhjännyt hiekkalaatikon siitä lähtien kun raskaustestin tein :) Empä ikävöi sitä hommaa! Meilläkin on 2 kissaa, narttuja molemmat.

Meidän vaavin painoarvio oli eilen 998g.

nöpötin ja pikkuinen 28+4
 
Oon ollut vähän laiska kirjoittelemaan...lueskellut oon kuitenkin päivittäin teidän juttuja. Yritän ryhdistäytyä :ashamed:

Ultrassa kävin ti...ja siellä se typy köllötteli ja potkiskeli. Kaikki oli niinkuin pitääkin tässä vaiheessa. Painoarvio n.1kg (ei ainakaan vielä iso). Lääkäri kuitenkin arveli, että 4,5-5kg tämäkin vauveli tulee sitten painamaan. Itse en niin hätkähdä tuota painoasiaa. Meidän 7. lapsi painoi hippasen alle 5kg ja oli synnyttää ihan "helppo". Synnytys kynnistyi itsekseen ja ponnistus oli myös lyhyt. Enemmän mua hirvittää, että käynnistävät taas synnytyksen...ja hermoilinkin tätä jo lääkärille. Taas oli eri lääkäri, kun vakkarit on nyt kesälomalla, ja sanoi että Turussa (missä hän on erikoissynnytyslääkärinä) ei käynnistellä painon takia. Mä en ala...Ihmettelin myös ääneen, että kun mun melkein kaikki vaavit ovat olleet hengityskone hoidossa, niin miksei laiteta niitä keuhkojakypsyttäviä kortisoneja (on paljon halvempaa, kuin vaavin tehopäivät) niin sanoi siihen sitten että olipas hyvä idea!!!!! Apua, millaisia lääkäreitä ja ihmettelin, ettei kukaan ollut aiemmin keksinyt sitä mun kohdalla, niin sanoi että hän kirjaa papereihin, että jos aiotaan käynnistää, niin annetaan sitten ne kortisonit...no jos ei vaavia sitten tartteis laittaa teholle, niin on ainakin kaikki keinot kokeiltu. Lisättäkööt tähän, että kaikki mun vauvat on olleet täysaikaisia ja keuhkot on osalta testattu lapsivesitutkimuksella että ovat olleet kypsät käynnistykseen. Kuitenkin vaan yksi mun vaaveista on saanut kortisonit ennen synnytystä ja säästynyt hengityskonehoidolta. Voi stressi...

Tänään haettiin mansikoita ja oon niitä perannut ja muutaman popsinutkin. Tekis mieli lähteä mustikkaan, mutten oikein jaksa kuumassa kyykistellä ja en halua ottaa riskiä, että käynnistäis synnytyksen ihan vielä. On tullut sen verta oltua tuolla teholla ja nähtyä pikkukeskosia, että ainakin minä otan nyt ihan iisisti. Vattuja sitten poimimaan muutaman vkon päästä...ei rarvii kyykkiä niin pahasti. Täälläpäin on paljon hakkuualueita...ja marjoja ihan kiitettävästi ) ei tarvitse/kannata itse viljellä, kun hakkuualueet pullollaan makeita marjoja...nam.

Meilläkin pyörii kisuja pihapiirissä, mutten ole uskaltanut paijailemaan/hoitelemaan niitä...tautikammoinen kun olen. Mä olen jo suunnitellut, etten lähe sitten vaavin kanssa paljon mihinkään, kun taitaa pahin sikalensu olla ilmoilla juuri silloin. Mulla on sellainen uskomaton "tuuri" saada kaikki taudit yms. Kun meillä menee lasi kotona rikki, niin kukaan muu ei koskaan astu siruihin kuin minä (siis vaikka ollaan siivottu kunnolla kaikki pois)...ja sitten muutamien päivien päästä, niin eiköhän siru löydy juuri mun jalasta. Yks meidän muksuistaq oli saanut käsiinsä mun insuliinineulan ja terä oli katkennut. Etittiin kissojen ja koirien kanssa terää eikä löytynyt mistään...ennekuin illalla mun takapuolesta, kun istui sohvalle...auts. Mulla on ollut myös eräs tosi vakava ja erittäin harvinainen tauti, johon suurimmalla osalla maailman ihmisistä on vastustuskyky...multa se tietty puuttui...ja meinasin kuolla siihen v.2003. Tässä vaan muutama esimerkki...että mulle tulee sikalensu 100 varmasti. Kaveri soitti (sairaanhoitaja kun on) ja sanoi, että mun kantsii alkaa hamstraamaan kaikenlaista lensun varalta...vähän mä repesin :LOL: ja hetken päästä menin ihan paniikkiin...raskaus.

Jep...tällaista täällä

Mamma Muu+misu 29 (taitaa olla tasan vielä 1h ja 8min)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma Muu:
Ihmettelin myös ääneen, että kun mun melkein kaikki vaavit ovat olleet hengityskone hoidossa, niin miksei laiteta niitä keuhkojakypsyttäviä kortisoneja (on paljon halvempaa, kuin vaavin tehopäivät) niin sanoi siihen sitten että olipas hyvä idea!!!!!

Voi appuu... hyvin asiantuntevalta kuulostaa. :eek: Melkein yhtä hyvältä ku meidän kunnaneläinlääkärin kommentti naapurin lehmistä, kun kävi sukulaistensa tykö niitä kattomassa... "Siellä niitä oli niitä lampaita" :LOL:
Samoin ku paikkas meidän vuohelta utareen ja kun itse se vietiin klinikalle, niin kuulemma "siinä sai pässi vähän maakuntamatkailua"... mitähän lie luullu paikanneensa... :whistle:

Täällä on ollu muutaman päivän melkoista mylttäystä, viikkoja siis nyt se 29+4. Maanantaina neuvolaan, saa nähdä mikä on tuomio. Itestä tuntuu toi maha kauheen pieneltä vielä, vaan kaveri sanoi, että on mulla kuulemma kunnon vauvamasu... johtuiskohan siitä kun kohtu on ilmeisesti taaksepäin kallistunut ja oon pääasiassa laihtunu koko tän raskauden ajan... Ja istukan pirulainen on etuseinässä, niin ei ne liikkeetkään sitten tunnu niin kauhean voimakkaina kuin esikosta.

Arveltiin tänään suunnata mökille, jos sieltä löytyis vaikka kantarelleja :p Mustikoita on kuulemma aika turhaa ees ettiä, vaan jos sitä yrittäisi, saisi vaikka litran-pari. Edes.

Olen ruvennut myös hirvittelemään, kun esikollahan oli synnynnäinen sydänvika (PDA= Avoin ductus) joka korjattiin katetroimalla Helsingissä, kun poika oli 8 kk ikäinen, että millähän todennäköisyydellä tämä seuraavakin on sydänlapsi... Oli meinaan sellanen ruljanssi, että toistamiseen en mielelläni siihen rupeaisi, tuohon päälle kun oli esikon aikaan vielä synnytyksen jälkeinen masennus. Välillä oikein ihmettelen, että miten me ollaan miehen kanssa edelleen yhdessä, oli se sen verran rankkaa aikaa. Mutta siitä se vaan vahvistui.

Ensi viikonloppuna pitäisi mennä kokeilemaan esikon hermojen pitämistä kaverin häihin, saa nähdä mitä tapahtuu :) Miehen mummin hautajaisissa ei malttanut n. puoli vuotta sitten olla hetkeäkään paikallaan, penkissä piti mutkuta ja suu kävi jatkuvasti. Loistokommentin kyllä kuulin, kun poika nappasi hihasta kiinni ja supisi korvaan että: "Tähän meteliin Emmi-mummi kyllä varmasti herää", kun urkuri soitti urkuja hänen mielestään kovaa :LOL:



 
Kaunista huomenta :D

Viime yö meni mukavasti..heräilin kyllä muutaman kerran, mutta ei tarvinnut pyöriä aina tuntia, että saisi unen päästä kiinni =)

Mamma Muu:
Voi katastrofi noita lääkäreitä...olen ihan huuli pyöreänä :whistle:

Skye:
Nuo teidän elikkotohtorin kommentit oli vallan mielenkiintoisia...hyvät aamunaurut sai, kiitos niistä :D :D


Nyt alkaa tämä raskaus sitten olla pulkassa...tai tahdon ajatella sen niin :LOL:

Eli siis 10vk siihen LA:n...jippiii!

Poika silppuaa tuolla porkkanaa sohvatyynyille ja laskee niitä sitte...YYSSII; KASSIII; KUMMEEE...ah ihana sotku, vaan tänään en imuroi, saa mies hoitaa sen homman tänään :D

Nyt jatkamaan aamukahvia :wave:

paapelo+poju+Deri 30+0 FANFAAREJA :D :D
 
Heippa! Mulle työpaikkalääkäri kirjoitti pari viikkoa saikkua. Ei vaan lonkat, selkä ja jalat kestä töissä.

Mustikassa oon käynyt muutama päivänä, ja voi että sitä määrää ja kokoa!! Ei mene kauan, kun on pari litraa kerännyt. Kanttarellejä oon yrittänyt etsiä, mutta niitä ei oo kyllä löytynyt. Jos tänään lähtisi taas metsään. Siellä niin mukava kävellä, kun ei satu mihinkään. Ja mustikoiden kerääminen onnistuu kyllä, kun vaan menee suosiolla polvilleen sinne... :LOL:

Missah ja Mölli 28+1
 
Huomenta vaan masumammat!

nöpötin onkos teillä päin ollut nyt kovin lämmintä, sillä mein kissa oksentaa monasti liian lämpöisellä ilmalla. Toinen syy miksi mein katti oksentaa on stressi. Jos esim. meil on parina päivänä menoo niin, et ehditään kotona vaan kääntyyn ja nukkuun niin kissa oksentelee jokusen päivän sen jälkeen. Meillä on tosin vain tuo yksi neiti joka on muhun ihan liian kiintynyt, sillä vessassakaan en välttämättä saa olla rauhassa kun tassuttaa jo ovea heti kun pöntölle istahtaa ehdin. Nytkin se makaa tuossa mun oikean ranteen päällä niin et just pystyn hiirtä liikuttamaan, mut kirjoittamiseen en pysty kättä käyttämään. Meillä siis mä olen ton kissan ihminen, vaikka kuinka ollaan yritetty nyt opettaa et iskä antaa ruoan ja ottaa syliin kun kotiin jostain tullaan, nii ei vaan auta. Johtunee tuo luja side siitä et kun tuo pentuna mulle tuli, nii oltiin vaan me kaks vuoden verran, ennenku ukko tuli kuvioihin.

Painunpa herätteleen ukkoa, josko ei koko päivää tänään nukkuisi.


pinkkimieli ja pallopää 26+1
 
Hei taasen!
Mulla oli sokerirasitustesti reilu viikko sitten ja täällä sitä sit sokereita mittaillaan. Kotona mitatut ovat jääneet alle rajojen, että sikäli hyvä. Muuten kaikki OK, olo on hyvä ja kaveri möyrii mahassa minkä kerkiää. Elokuun alussa alkaa perhevalmennukset.

Töitä tehty kesäloman jälkeen viikko ja onneksi ollut melko hiljaista sillä rintamalla eli työ ei ole stressaavaa. Enää olisi 5 vkoa äippälomaan.
Kirpparilta kävin tekee pienelle hieman hankintoja 50snt/kpl.
Mutta nyt siivoilemaan, onneksi valitsin tän päivän siivouspväksi kun vettä tulee kun aisaa.
Muuten, kokemuksia itkuhälyttimistä, mitä suosittelette?
 
Huomentapäivää!
Mä epäilen nyt vahvasti että tuolla meidän toisella kissalla oli jonkinlainen suolitukos tms sillä nyt se on jo aivan kunnossa, silmätkin pirteämmät eikä ole enää oksennellut. Ruoka ei kyllä sille maistu vieläkään entiseen tapaan (mikä ei haittaa sillä vararavintoa tuolla neidillä on). Jospa se nyt alkaisi kuitenkin olemaan kunnossa, pitää seurailla vielä.
Meilläkin tuo pienempi kissa kulkee perässä ja monesti makaa wc:n oven takana odottamassa, kun siellä käy :D Välillä se on tosi rasittavaa kun se kulkee perässä, seurailee tuota isompaakin kissaa tosi paljon. On ne silti söpöjä =)

Sadepäivä täällä, ei onneksi tarvi kuitenkaan siivota sillä eilen siivottiin ja mies pesi saunankin lauteet.Vielä 2 viikkoa lomaa, jeij!

nöpötin ja pikkuinen 28+5 :heart:
 
:wave: taustavakoilija ilmoittautuu! En kehtaa vieläkään pinoutua, mutta pakko kommentoida kisuasiaa...

nöpötin olisko kisulla suolitukos? Meidän kissalle piti antaa parafiiniöljyä samojen oireiden takia, onneksi auttoi. Diagnoosin tekoa helpotti, kun yhdessä oksussa oli kumilenkin pätkiä seassa. Mutta toivottavasti teidän kissa on jo parempaan päin, tuo tukos on kumminkin aika vakava juttu, voi mennä suolisto kuolioon :/

muoks. huomasin myöhemmin, että olitkin juuri laittanut kissan kuulumisia. Hyvä, että kisu on kunnossa =)
 
Voi miten Paapelolla on ihana massu :heart: . Täälläkin alkaa tuolla "eturepulla" kokoa löytyä melkoisen kiitettävästi, mutta olen niin superlaiska noiden masukuvien kanssa tätä nykyä, että viimeisin on viikolta 20 :ashamed: . Ihan kauhistuin kun ajattelin tuossa yhtenä päivänä, että jos en saa aikaiseksi ottaa enää ensimmäistäkään otosta tästä kasvavasta kummusta - jos vaik pikkuinen epäonnisesti tulisikin liian aikaisin tms :eek: - miten tää onkin olevinaan näin hankala juttu - sen kun ottaisin kameran kauniiseen käteen /antaisin sen miehen ei ihan niin nättiin kätöseen niin siinä se olis, mutta kääk miten sitä onkaan saamaton :LOL: . Yritän aktivoitua kuvaamisen kanssa as soon as possible :LOL:

Kissoista nöpöttimelle :attn: tässä pitkässä kappaleessa vain kissoista juttua eli voi hypätä koko kappaleen yli jos ei tarvetta/halua lukea: meillä ollut aina kissoja (nytkin 2 kissaa, jotka ovat ihan meidän vauveleita:heart: ) ja voisin seuraavan tarinan kertoa meiltä (en tiedä voi mennä vähän ohi aiheenkin, mutta kerron silti) : vanhempieni kissalla (ikää n.12v) oli ilmeisestikin paha ummetus joitain kuukausia sitten ja tuolloin oksensi ihan kaiken mitä söi ja lopulta ei enää syönyt eikä juonut. Kissan vointi alkoi pikkuhiljaa huonontua: ei siis hetkessä mennyt ihan veto pois. Käytettiin eläinlääkärillä, jossa oli n. 2h tiputuksessa (oli kuivunut pahoin)ja verikokeet otettiin. Kissan sisuskalut oli ok verikokeiden mukaan. Mikäli kissalla esim. munuaisissa vikaa tulee hieman vastaavia oireita ja pahalla en sano ja toivottavasti en lisää huolta aiheuta, mutta meille lääkäri sanoi, että selkeästi parempiakin päiviä voi kissalla olla (voi vaikuttaa täysin normaalilta), mutta sairaus silti taustalla ja kunto voi romahtaa ihan hetkessä. Usein siinä vaiheessa kun kissa alkaa ulkoisesti oireilla- olemalla mm. väsynyt ja poissaoleva, on kissa jo TODELLA kipeä, sillä silloin kun kissalla vain hiukan vaivaa, niin eläin oppii todella nopeasti elämään vaivan kanssa. Munuaisviat on yleisiä kissoilla ja kun ne ajoissa todetaan, niin vaivan pystyy pitämään kurissa ruokavaliolla. Myös monet muut sisäelinten "vammat" voidaan hoidolla saada sellaiseen kuntoon, että kissa elää vielä ihan kissan arvoista elämää useita vuosia :) . Jos kissa ei käy tarpeillaan, joka saattaa kieliä ummetuksesta niin ummetuslääkettä (duphalac, levolac tms.) voi antaa kissalle kuten ihmisellekkin, mutta n. 2-3tl päivässä riittää (Jollei sitten saa ohjetta lääkäriltä antaa jopa hiukan enemmän). Nestettä pitää antaa ruiskulla suupielestä (ei missään nimessä ruiskuttaa suoraan suuhun) reilusti jos kissa oksentaa ja mikäli ei syö, niin eläinlääkärissä myydään energiaravintoa, jota voidaan sekoittaa veteen ja ruitata suupielestä sisään / tarvittava määrä joka kissan pitää syödä päivässä on niin pieni, että kisu saattaa sen syödä itsekin. Muistaakseni puoli purkkia (on sellainen tonnikalapurkin kokoinen purkki) vastaa aikuisen kissan koko päivän energian tarvetta, joten hirveästi ei tarvitse saada menemään. Näin meille on neuvottu eläinlääkäristä. Ja tosiaan meillä tuo kissa edelleen aika-ajoin menee hiukan "heikompaan happeen", joten saa nähdä joutuuko ressukan viedä ihan kunnon röntgeniin, jotta selviää mahdolliset kasvaimet /suolistolukot tms. :'( . Onko teillä kissa madotettu? Myös se voi pistää oksentamana ja välttämättä matoja ei tule oksennuksen mukana! Kissa on myös voinut ulkona ollessaan syödä jotakin myrkkyä mikä pistänyt oksentamaan ja kun oksentaa ja ei juo /syö kunnolla, niin johan sitä vähemmästäkin menee veltoksi. Kissaruton oireina ovat kuume, alakuloisuus ja täydellinen syömättömyys. Oksentelu on yleistä, ja voimakas ripuli kehittyy parin päivän sisällä eli tätä tuskin teillä kyse. Kuitenkin kannattaisi varmaankin viedä kissa lääkäriin ja poissulkea vaihtoehtoja? Varsinkin jos kunto ei palaudu kokonaan entiselleen. Suolistosysteemit +ummetus voi tosiaan viedä hengen kissalta. Toivottavasti kissanne tulee pian kuntoon ja kysessä ollut vain joku hetkellinen "oksennustauti" :hug: . Ja kyselit voiko ihmiseen tarttua jotakin kissasta...toksoplasmoosi minullekin tulee mieleen, mutta kyllähän noita bakteereita tuolla ulkona on jos jonkin näköistä, muistan kuitenkin lukeneeni, että Suomessa erittäin harvinaista saada jokin tauti kissasta/koirasta. Itse en vanhempieni kissan oksennellessa korjannut jälkiä lainkaan, mutta hoidin kyllä kissaa muuten (annoin vettä yms). Hiekkalaatikon siivoaminen meillä kotona oli alkuraskaudesta miehen hommia, mutta koska siivoamistahti oli niin "miehekäs", niin päätin alkaa itse hoitamaan hiekkaa: kumihanskat kädessä+ huolellinen käsienpesu. Neuvolalääkärin ja terveydenhoitajan mielestä ihan ok- hyvin voi laatikkoa puhdistaa kun muistaa terveen maalaisjärjen& hyvän hygienian :). Varsinkin jos kyseessä sisäkissa.

Oma napa ja massu: ei mitään ihmeempää...yöt kovin levottomia. Magnesiumista huolimatta kramppeja pohkeisiin ja jalkapohjiin on alkanut tulla yhä useammin ja närästys vaivaa silloin kun olen jotakin sitä aiheuttavaa syönyt. Vessassa käyn lukemattomia kertoja yön aikana...Vauva on ihan hirmu eloisa ja välillä mietin mahtaako sillä olla mukanaan ehkä pora tai kaira ;) : niin inhottavasti välillä kätösillään johonkin hermoon "kutittelee"...auts! Potkut on tosi voimakkaita, joten pystyn erottamaan siitä suunnilleen missä jalat milloinkin, mutta muuten vaikea veikkailla kuinka päin tyttö on. Varmaankin tuo edessä oleva istukkakin hieman hankaloittaa tunnustelua. Välillä supistaa, mutta yhtään se ei koske: tunne on vaan kovin epämielyttävä kun koko kohtu aivan kovana ja supistuneena- silloin on vaikea esim. vaihtaa asentoa sängyssä...mulla myös kävelyn yms. jäljiltä masu aivan pinkeänä...onkohan se kuitenkin ihan normaalia?

Odottavin mielin täällä ollaan ja toivotaan viikkojen kuluvan pian...toisaalta tämä raskausaikakin on kyllä ihanaa :heart: ...mutta kyllä me silti kovin odotetaan että vihdoin tavataan pikkuinen :heart: . Sikainfluenssa mua edelleen huolettaa: siitä kun on niin epämääräistä tietoa...lähinnä se askarruttaa, että mitä jos nyt itse sairastun raskausaikana, niin kuoleeko vauva? Ja sitten tietysti se syksyn pandemia-aalto huolettaa, että voiko sitä sitten mennä pikkuisen kanssa mihinkään :(

Tulipas tarinoitua...nyt kahvin ja mustikkapiirakan kimppuun :p

Hugis ja Papu 28+1(enää 11 viikkoa 6pv laskettuun aikaan...jeiiiii :heart: :heart: :heart: )
 
hugis:

Kuulostaa ihan normaalilta loppuraskauden supistelulta...eli siis ihan harjoitus supistelulta.
Itsellä on tätä nykyä myös todella herkkänä koko kohtu, mutta mukaan kuvioihin on siis tullut myös nuo alapään viiltelyt, joita tänään ei onneksi ole tullut. =)

Omistani meinaan käydä näytillä, joko neuvolan puolella jos saan kiinni heitä tai jos en niin äitipolilla käyn.
Mutta en silti kovin huolissani ole. =)

Ja käsittääkseni tuosta lentsusta oli juuri sellaista kirjusteltu, että oltaisi otettu pois vakavista sairauksista?
Jälkitaudithan tässäkin on se riski, ei itse tauti.
Ja mitä nyt olen sieltä täältä napsinut tietoa, ei yksikään ihan oikeasti perusterve ihminen, edes raskaana ollut ole tuohon kuollut...aina on ollut jotain taustalla jos niin on päässyt käymään.
Näiden valossa en itse jännitä ollenkaan...tosin en kuitenkaan tietentahtoen sellaisiin pesäke paikkoihin pienen vaavan kanssa muutenkaan menisi, vaan noudattaisin samaa periaatetta, kuin muissakin lentsu tapauksissa vauvan kanssa...jos joku on kipeä, sinne ei mennä eikä sieltä tulla ja käsihygienia kunniaan.
Myöskään isoihin kauppakeskuksiin en mene muutenkaan pienen vauvan kanssa ja viimoisillaan raskaana tuskin edes jaksaisin sellaista vipinää ympärilläni =)
 
Heippa ja terkkuja tällä kertaa Ruotsista ja Tanskasta:) Tällä lomalla onkin reissattu oikeen urakalla, 4 viikon lomasta varmaan viikko vaan Suomessa. Tehtiin kiva autoreissu miehen sekä miehen kaverin kanssa Ruotsin läpi Köpikseen asti. Tosi mukavaa oli:) Nyt loma sitten loppuukin, ma taas töihin.

Sekä Brasilian reissulla että nyt oon huomannut vähän kummallisen ongelman: kauan istuessa mun kylkiluut kipeytyy ihan hulluna! Onko kellään muulla vastaavaa? Jos avaa rintaliivit niin se helpottaa vähän:) Mulla on aika kapea tuo kohta, jostain sieltä tekee nyt vauvan takia tiukkaa. Nyt oli toivottavasti viimeiset lennot tän raskauden aikana. En tykkää lentämisestä, toivottavasti eivät töistä lähetä mua minnekään enää tuossa syksyllä.

Flamingosta: Mäkin kävin siellä miehen kanssa keväällä. Oltiin sekä vesipuiston puolella että span puolella. Spassa meillä oli sellainen hoitosetti ja tykkäsin tosi paljon! Flamingo sinänsä on vähän mauton paikka mutta siellä spassa se kyllä unohtui ja oli tosi rentouttava sunnuntai iltapäivä:) Mennään ehkä vielä tässä syksyllä sinne köllimään, joku jalkahoito olisi ihana!

Kaverilla on bileet illalla,täytyy painella suihkuun ja alkaa laittautua!
 
Palstaterrori täällä taas :LOL:

Paulah:
Mitenkäs sinun sf-mitta? Jos et alakäyrällä mene, niin kohdun pohja varmasti painaa jo kylkiin istuessa.
Esikosta minulla oli yläkäyrällä ja tuo kolotus jatkuvaa, vaikken istunutkaan...kovin epämukavaa.
Nyt on alkanut tulla myös samaa, joskin HYVIN paljon lievempänä.
Siihen auttaa myös ryhdin pitäminen, joskaan ei pidemmän päälle, mutta silti.
Pahenee yleensä loppua kohden, mutta sitten jo pian helpottaakin, kun vauva syntyy :D
 
Paapelo: mun sf mitta on juurikin alakäyrällä mutta siitä huolimatta tällainen vaiva:( varmaankaan ei siis ole odotettavissa että tää ainakaan helpottaa loppua kohden. Normaalisti ei toistaiseksi onneksi tätä ongelmaa ole mutta sitten alkaa sattua kun istuu pitkään. Teen vielä istumatyötä, saattaa sekin nyt loman jälkeen olla vähän tuskaista sitten.
 
Paulah:

No voisun :hug:
Olisiko sinulla mahdollisuutta saada töissäsi sellainen satulamallinen työtuoli?
Kun aikanaan meidän töissä oli raskaana olevia he saivat tuollaisen käyttöönsä. Se auttaa pitämään ryhdin hyvänä ja siinä pystyy vaihtelemaan asentoakin lähes seisaalleenkin välillä. Kuulemma auttoi todella hyvin selkään ja puristavaan massuun =)

Toivon ettet sano, että sinulla on jo tuollainen käytössä...sitten en enään keksi mitään :ashamed:
 
Paapelo: ei oo vielä tuollaista tuolia käytössä. Onneksi joka tapauksessa on sellainen työ ettei siis paikallaan tarvi koko päivä istua vaan voi pitää niin paljon taukoja kuin haluaa ja tehdä vaikka etätöitä kotisohvalla:) Mutta sympatiat kyllä niiden puolella, jotka tekevät raskaana ollessaan vaikkapa palvelutyötä istuen koko päivän, vielä raskaammista hommista puhumattakaan:(

6kg nyt tullut painoa, kyllä sitä mullekin näköjään tässä pikkuhiljaa kertyy.
 
Heips!
Paulah juu kylkiluihin painaa täälläkin, nyt viime päivinä vähän on helpottanut se mutta edelleen pitkään istuminen aiheuttaa kipuilua. Vauvan pää on ilmeisesti tuossa oikean puolen kylkiluiden alla ja välillä siihen kohtaan nousee oikein kunnon pallo ja tuntee oikein kuinka kylkiluut "rusentuu" siihen väliin :D :whistle: Istumatyötä teen, nyt onneksi kesälomalla mutta mietin vaan kuinka vielä ennen äippälomaa pystyn töissä olemaan kylkieni kanssa.

hugoliina kiitos pitkästä tekstistäsi :flower: Meidän kissat on madotettu säännöllisesti sisäkissojen ohjeiden mukaan ja rokotukset on annettu muistaakseni kissaflunssaa ja kissaruttoa vastaan.. Eilen nuo kaksi jo leikkivät kovasti ja ruokakin on maistunut isommalle paremmin joten luulen että se oksenteluvaiva oli jotain ohimenevää.

Mutta nyt mansikkapiirakan tekoon, iltapäivällä tulee vieraita.

nöpötin ja pikkuinen 28+6
 
Heipä hei.

Tänään käyty siskon sekä poikansa, miehen ja meidän pojun kanssa mustikassa...oli taas tosi kivaa.
Mies vaan ei ole oikein poimija miehiä ja kaitsi sitten meidän pikku poikia...monta lenkkeilijä naista siellä ihasteli, että varsinainen unelma mies...mammat mustikassa ja mies hoitaa lapset :LOL:

Saatiin aimo saalis ja mustikat oli parhaimmillaan etusormen pään kokoisia mollukoita..namsk :p
Nyt on taas piirakan teko edessä, pakko saada kun se on niin hyvää ja kun ei kuitenkaan niin kauaa jaksa kyykkiä, että pakkaseen saakka saisi laitettua, muuten pitäisi käydä joka päivä metällä.

Vattuja oli myös kypsynyt kivasti. Vielä viikko tai kaksi ja eräs salainen apajamme, jossa on vattua silmän kantamattomiin on punaisenaan vatusta...eli sinne sitten.
Ja tuossa kun alkaa olla hyvin viikkoja kasassa, niin pääseekin keräämään supistuksia ihan tarkoituksella suoalueemme mettään, josta kerätään hillaa, puolukkaa, juolukkaa ja sieniä :p :p
Aaah...rakastan tätä kesä/alkusyksyn aikaa :D

Nyt ei ole tullut mitään kipuiluja, toistaiseksi...tuntuu että ne ajoittuu aina iltasemmalle. Mutta aion nyt kuitenkin yrittää saada sen neuvolan langan päähän. Soitan vaikka vaihteen kautta jos ei muuten kiinni saa annetulla numerolla.

Nyt keittämään kuppi kahvia ja rentoutumaan hetkeksi kunnes alan vääntää piirakkaa :D

paapelo+poju+Deri 30+1
 
Saisinpa itestäni aikaseks kans leipoa mustikkapiirkkaa, mut ei vaan huvita kun sit olis taas paljon tiskiä ja noi makeutusaineet ei ole läheskään sama asia kun oikeella sokerilla ja voilla leivottu. Mustikka pulla maistuis nyt tosi hyvälle :p No tiistaina on taas neuvolalääkäri ja sit tarvis ke ja to mittailla sokruja niin en taida viittiä nyt mitään himottavia pullia leipoa. Onneks äiree eilen teki mansikkapullia, niin ei nyt ole ihan hirveetön pulla himo.
Himoista taas mieleeni hiipi mannapuuro ja mansikkakiisseli :p Enpä vaan sitäkään sais syyä :( Kait se on vaan tyydyttävä tänään kanakastikkeeseen ja vihanneksiin. Jälkkäriks on onneksi vielä 1,5kg vesimelonia :D

pinkkimieli ja pallopää 26+2
 
pinkkis:

Voi höh, mutta ehkäpä suot itsellesi yhden tekemisen ilon päivän mittailuiden jälkeen ja saat tehtyä jonkun leivonnaisen =)

Itse ajattelin ensiviikolla tehdä muffinneja, siis taas viikonloppuna jonka olen pyhittänyt keittiöhirmu päiviksi :D
Tahtoisin tehdä vattu muffinneja, mutta en tiedä tosiaan minkälaisen saaliin tuolta saisi kasaan...pakaste vatut ei ole sama asia ja torin vatut on kasvatettuja, joten niistäkin puuttuu se maku...ja onhan siinä se keräämisen ja aikaansaamisen ilokin :D

Huuh...olen vaan löhönnyt nyt ja Deri työntää ajoittain harkkari supistuksen aikana itseään tosi pahasti alaspäin..tulee tosi paha paine tonne alaskertaan ja tuntuu siltä, että pinnistääkin voisi, jos tunne olisi oikeasti kova...mutta ei siis mitään synnytys ponnistus tuntemuksia, vaan sellainen hermo ärsytys tulee, kun toinen punkaa itseään alaspäin kun venyttelee...
Kaikkea sitä.

Pojalla on naama taas ihan sinisenä...napsi taas niin näppärästi mustikoita suuhunsa...olisi aikojen alussa pärjännyt hienosti keräilijä kansan mukana :D :D
 
Tulipas aivan hyvä mansikkapiiras, vieraille kelpasi hyvin ja itselle toki myös :p Noista leipomisista.. Ois kiva taas tehdä raparperipiirakkaa, se on melkein parhaimpia piiraita mitä on! Toki mustikkapiirakkakin maistuisi.. =)
 

Yhteistyössä