*Lokamassut 2009 Heinäkuussa*

Uusille vielä tervetuloa =) Aina mahtuu mukaan!!

pinkkiksellä onkin komia massu...laittakaahan muutkin kummuistanne todistusaineistoa kaiken kansan nähtäväksi :D

Kesoista:

Minun äiti on ihan innoissaan noista kestoista...minä kun olin pieni ei vielä ollut nykyisiä vaippoja, tulivat vasta vähän myöhemmin...äiti siis käytti harsovaippaa ja T-vaippaa+housuja :D

ITse olen sitä mieltä, että siinä ne vaippa pyykit menee samalla kuin muukin pyykki. Muistaa vain huuhdella jos ei heti saa koneeseen ja ostaa tai tekee niille erillisen pyykkipussin niin ei sekoitu muuhun pyykkiin odottaessa =)
Varsin helppoa kun asennoituu siihen rennosti...enemmän sitä joutuu itseään rasittaa pidemmän päälle kantamalla niitä säästöpakkauksia kaupasta ja sitten taas heittämällä kasseittain niitä painavia pissa ja kakki vaippoja roskiin :LOL:
Kokemusta on ;)
Älkää toki ketään ottako syyllistämisenä jos ei aio kestoilla...en minäkään pojan kanssa kestoile...tahdon kokeilla nyt toisen kanssa...ja enemmän kuin ympäristön kannalta, ihan puhtaasti rahan takia :D

Tultii juuri ostoksilta ym.
Poika sai vihdoin sänkynsä...vielä patja pitää tilata...hooh...kaikki pitää lopulta hoitaa itse tai siis olla "ruoskimassa" ahterille että tulee hommat hoidetuksi...kauankos minä sitä sänkyä taas pojalle odotinkaan...yli 2kk :whistle:

Sitten sain tummaa suklaata...olen ihan perso sille. JA kiinalaista ruokaa :p
Nam...
Sitten pitäisi vähän järjestellä tavaroita.
Olen myös suunnitellut tuota meidän makuu huonetta uudelleen..tai siis vähän pientä kivaa sinne...ja sitten pitäisi ostella kankaita...lasten huoneeseen verhot ja vauvalle verhokatos ym. :D

Tosiaan viikon päästä olisi neuvola...voi jee :D

paapelo+poju+Deri 30+4
 
Voi hyvänenaika, millon tämä meijän Ryytikyppynen oikein nukkuu?? Viimeisen vuorokauden aikaan on mätkiny ja potkinu minuu ihan taukoomatta, huoh... Eli ilmeisesti meille on tulossa yksi huonosti nukkuva vauva (vaikka kyllä sillon tammikuussa pistin tilaukseen yhden HYVIN nukkuvan vauvan, mutta kaikkia tilattuja "ominaisuuksia" ei näköjään voi saada :LOL: ). Mutta niin, on siis selvästi vauvan energisyydessä eroja; tänään on siis potkinu taukoamatta, luultavasti siis huomenna ei liikkeitä juuri sitten tunnukaan. Vauvalle siis selvästi sopisi paremmin 36 tunnin vuorokausirytmi, kuin tämä millä myö eletään, on siis samanlainen kuin äitinsä :D

Miulla yrittää puskea kodinrakennusvietti päälle, mutta kaikki kaatuu siihen, että itsellä ei ole varaa hankintoja tehdä, niin mieheltä en kehtaa sitten "turhia" kinuta. Oon mie toki sen verran jo meillä saanut aikaiseksi, että möin meidän sohvat miehen serkulle, kun muuttaa isänsä luota omaan kotiin syksyllä ja saanut miehenkin vihdoin taipumaan sitten tähän sohvanvaihtoon :D :D Suuri työ siinä taivuttelussa nähtiin ja kunhan tästä vain saadaan vielä mies huonekaluliikkeisiin, niin ollaan jo voiton puolella!

Paljon meidän kämpässä pitää tehdä vielä ennen vauvan tuloa, että saadaan siitä miun mieleinen :saint: Mies ei tosiaan tunnu ymmärtävän, että vauvalle on oltava tilaa ja tämä nykyinen asunnon järjestys ei oo hyvä. Meillä kun ei esimerkiksi oo olohuoneessa juurikaan vapaata "jalkatilaa", jonne sitte esimerkiksi vauva mahtuisi ryömimään ja leikkimään... Ahdistusahdistus, mutta ehkä se mieskin sen ymmärtää, sitten kun vauva on maailmassa ja pääsee vauvan kanssa leikkimään lattianrajaan :D

Raskausarpia ei oo tullu mulle vielä muualle kun tisseihin. Mitenkään erityisesti en oo ees rasvannu, vaikka äitini hommas miulle tuliaisiksi sellaista arpia ehkäisevää voidetta.

Pakko on kehaista tänne(kin), kuinka hyvän kirpparilöydön tein eilen: 68 kokoisen tummanruskean, uudenveroisen toppapuvun hintaan 2,5?!! Hintalapussa oli kyllä hinta 10?, mutta ei se velottanu miulta kun 2,5?... Mitkä lie alemyynnit oli menossa :LOL:

DsariaL ja Möykky 28+6
 
Huh, matot on pesty ja viikonloppuna saadaan ihanaa mäntysuovan tuoksua kun kannetaan matot takasin lattioille :) Onneks oli mies mukana sillä en ois saannu nostettua noita isompia mattoja mitenkään kuivumaan.
Raskausarvista: mulla on tullu muutama vaalea arpi reisiin, mutta vatsaan ei vielä yhtään. Rasvaan vatsan ja rinnat joka ilta vartalovoilla, mutta en tiedä sitten mikä sen todellinen teho on...

Tänään tuli taas tasaviikot täyteen, eli nyt mennään rv 30+0
 
Mulla ei vielä ole vatsaan tullut arpia. Pari tisseihin, mutta niitä on siellä jo ennestään (teinivuosien kasvusta), samoin kuin lantiolla ja takapuolessa. Ne on tosi vaaleita ja näkyy vaan tietyssä valossa, joten sinänsä en hirveesti pelkää mahdollisia mahaan tulevia arpia. Tosin se ei olis kiva jos koko maha on totaalisen "kynsitty", koska sit ei vissiin mahan iho palaudu vaan jää röllykäksi...? Näin yhden tuttavan, joka odottaa kaksosia ja hänellä on todella pahat arvet: leveitä liiloja arpia, jotka tihkuu verta. Hänen arvet ovat todella kipeitä ja syviä ja hän todella tuntee repeämiset aina kun uusia tulee :eek:

Eilen juuri valitin, etten ole vieläkään saanut Kelasta päätöstä, mutta tänään kävin katsomassa netistä ja päätös on tehty! Varmaa saan sen kauan odotetun äitiyspakkauksen lähipäivinä, jee!! :D

Olen myös ajatellut kokeilla kestovaippailua ja kiva, että saa ensin kokeilla niitä äp:n vaippoja. Olen toivonut "äitiyslahjaksi" ompelukonetta mieheltäni ja ajattelin itse koittaa ommella vaippoja. Ajattelin ensisijaisesti sellaisia all-in-one vaippoja, mutta ne kuulemma kuivuu todella hitaasti. Täytyy varmaan perehtyä tähän vaippa asiaan vielä, että löytyy sellaiset hyvät ja käytännölliset. Onko teillä tietoa mistä saisi hyviä kaavoja, esim. netistä?

Nyt jumittaa kyllä selkä täällä työpisteellä tosi pahasti! Voin istua yhtä mittaa maksimissaan puoli tuntia, jonka jälkeen selkä huutaa hoosiannaa :'( Kotona olen sitten iltaisin joutunut ottamaan panadolia, mutta se ei kyllä auta mihinkään. Eilenkin tuli itku nukkumaan mennessä, kun ei mitään asentoa tuntunut löytyvän, jossa olis hyvä nykkua. Selkä on kuin tulessa. Siirrympä taas vähän keppijumppailemaan. Alkaa tämä 8h työpäivä tuntua jo liian pitkältä..

Toivo ja tytteli 30+2 :heart:
 
raskausarpia ei ole mulla vielä tullut, vanhoja kasvukauden arpia on rinnoissa vähän ja lonkassa mutta nyt raskausaikana ei ole arpijälkiä vielä tullutkaan :)
Tänään katsoin suihkun jälkeen että aivan kuin navan alapuolelta lähtisi hento viiva tuonne alaspäin, kehittyyköhän siihen hormoniviiva..

[/b]Toivo82 turha kärvistellä hirveästi töissä, jos on kovin kipeänä. Saikkua vaan hyvällä omallatunnolla =)

nöpötin ja pieni 29+2
 
Mä olen ajatellut kokeilla kestovaippoja ensin noilla äitiyspakkauksesta tulleilla ja sitten meinasin kestovaippayhdistykseltä lainata erilaisia vaihtoehtoja jotta löytyis se meille sopivin ilman että tarvii heti ostaa ja sitten todeta ettei olekaan hyvä malli tms. Harmittaa kun olen niin tumpelo ompelija niin en ite pysty tekemään vaippoja. Säästäis pitkän pennin...
 
Raskausarvista juttelitte... Mulle on ihan huomaamatta tullut rintoihin, kylkiin ja reisiin :| Ei oo kovin kivan näköstä, mutta minkäs teet.. Oon suht ahkerasti rasvaillu, mutta taitaa olla enemmän perinnöllistä...

Mä komppaan nöpötintä saikkuasiassa, oon nyt ite ollu viime viikon keskiviikosta saikulla, joka jatkuu tän viikon loppuun.. Mun työ on 8 h toimistossa istumista, jonka tuloksena puoleen päivään mennessä jalat on niin turvonnu että tuntuu aivan kamalalta.. Meen ens viikolla kokeilemaan ja jos en pysty olla niin lääkäri toivotti tervetuleeksi hakemaan lisää!! Oon ollu tuolla samassa paikassa 3 vuotta ja oon ollu ahkera ja tunnollinen eli en pode huonoa omaa tuntoa nyt B)

Mä kans tutustuin äippäpakkauksen (jonka tulemisessa kesti kaiken kaikkiaan yli puoltoista kk:tta!!) kestovaippoihin.... Saa nähdä miten käy.. En jaksa siitä ottaa paineita, eli jos ei tunnu omalta jutulta niin kertisvaipat kehiin.. Ehdottomasti haluun kuitenkin kokeilla!

MB, piti vielä kysyä kun juttelit siitä Speedeihin sopivasta lisäosasta.. Mikähän se mahto olla? Ja saako netistä tilattua jostain??

Silona 31+0!!! :)
 
Nöpötin ja Silona: Totta, onhan se tyhmää kärvistellä kivuissa töissä. Jotenkin vaan on tuntunut niin isolta kynnykseltä olla pois niin pitkää aikaa. Minullakin olisi vielä 4 viikkoa töitä ennen äitiyslomaa! Mutta nyt tosiaan parina viimeisenä päivänä on sen verran kolottanut, että on asenne kyllä muuttunut! Selän lisäksi kun on tosiaan muitakin vaivoja (mm. jalkojen turvotusta ja suppareita). Taidan huomenna uskaltaa avautua näistä vaivoista lääkärille, kun kerta olen sinne menossa. Hänhän sen "sairaslomallejäämispäätöksen" tekee puolestani :)

Toivo ja tytteli 30+2
 
Mäkään en osaa ommella ja hurjan paljon saa kyllä aluksi laittaa rahaa vaippoihin. Vaan ei auta, hankittava ne on. Täytynee sitten vaan kaupata eteenpäin huutonetissä kun käyvät pieneksi:)

Ajattelin ostaa muutamaa eri sorttia alkuun ja sen pohjalta sitten pohtia, mitä ostan isompia kokoja.
 
Silona Speedin turvakaaresta mainitsin. Me tilattiin se meidän vanhoihin speedeihin ja ihan loisto-ostos! Itse tilasin sen tän firman kautta http://www.babystyle.fi/, kun ajattelin että kestää ikuisuuden tulla esim. Saksasta, mutta kyllä se tuotakin kautta kesti ihan kiitettävästi (melkein 3kk). Hinta tais olla jotain 35e postikuluineen.
 
Moi!

Tervetuloa uusille!

Töissä oon nyt ollu 3 pv loman jälkeen ja aika tuskaa meinaa olla. Häpyliitos on nyt kipeytyny ja kävely tuntuu joka askeleella. Pitkään ei pysty istumaan kun ei sitten pääse liikkeelle. Päivä kerrallaan olen sinnitellyt mutta luulen kyllä etten ihan loppuun asti jaksa olla, vielä reilu 5 viikkoa.

Kestoista: mun olis tarkotus kestoilla tämän vauvan kanssa kuten kuopuksenkin. Alkuun on käytössä harsot sekä sisävaipat joiden päälle laitan kuorivaipan. Jossain vaiheessa sitten siirrytään taskuvaippojen käyttöön. All-in -one- vaipat on tosiaan helpot käyttää mutta kuivuvat tosi hitaasti eli niitä sitten tarvii todella monta. Itse en ole kokenut pyykin pesua mitenkään raskaaksi, alkuun pesin joka toinen päivä ja sitten myöhemmin joka kolmas. Pesin aina vaippapyykin erikseen.
Kaavoja joku kyseli, ainakin suuressa käsityölehdessä on ollu kaavoja, oliskohan 1/08 ja 2/05. Kestovaippainfo . fi on asiasta kiinnostuneille hyvä sivusto, löytyy kaikkea asiaan liittyvää tietoa. ens suositan ettei kannata heti ostaa hirmusta määrää jotain tietyn merkkistä vaippaa vaan kokeilla erilaisia yhdistelmiä, näin löytää sitten omalle vauvalle parhaiten sopivan yhdistelmän.

Mutta nyt taas ruuanlaittoon.

Peppi ja rinssessa 29+1
 
Huh miten ootte jaksaneet kirjoitella, menee yks päivä lukiessa läpi :)

Mutta, nyt olis kysymys supistuksista
Millaisia teillä ollut supistukset? Onko kellään kokemusta, ettei mene maha kovaksi, mutta polte tuntuu selkä puolella ja ala mahassa?
Ja tuntuu että kohdunsuulla kiristää...

Kun koitin miettiä että menikö mulla edellisissä raskauksissa maha aina kovaksi, mutta kun en muista en.
Ne normi kovotukset on ollu, mutta niihin ei liittynyt kipua, joten oli ihan harkkareita vaan.
Nyt kun on jo sentin verran auki, niin pakko kuunnella tarkemmin noita tuntemuksia..
Kun en kuitenkaan sairaalaan haluaisi makaamaan
:ashamed:

Ai joo, nukkumisesta teillä oli ollut puhe vissiin?
Minulla on nukkunut aiemmin kaikki siinä laatikossa 4kk asti, paitsi tämä nuorimmainen oli vaunuissa, kun oli vaativampaa sorttia. Ja uusi tulokas saa myös vaunut nukkuma paikakseen, kun tuo 3vee on kerkiävää sorttia, ei uskalla jättää vauvaa selän taakse.
Vaunuissa on sitten nukkuvanakin helppo vauva ottaa esim keittiöön silmien alle.

Marsupilami & neitonen 30+1
 
R-arvista:

Täällä tosiaan on rinnoissa, kylki/lonkka linjassa, masussa muutama ja sisäreisissä...kaikki esikon ajalta, uusia ei ole tullut.

Ja ei se aina maha useinkaan esikoisen odotuksesta jää röllykäksi vaikka olisikin massiiviset arvet...toki on ekat kuukaudet synnytyksen jälkeen varsin taikinainen ja roikkuva, mutta palautuu.
Itsellä palautui lähes silmissä, joka päivä vaikutti kiinteämmältä, siskolla palautui kuukaudessa, ystävilläni on palautunut myös nopeasti ja jokaisella enemmän tai vähemmän arpia :D

Ja joku kyseli hormoni viivasta...kyllä se siltä kuulostaisi...sellainen tumma viiva navasta häpyluuhun, katoaa tuokin ajallaan sitten synnytyksen jälkeen.

Supistuksista:

Harjoitus supistukset itsellä tuntuu vain ikävänä puristuksena ja kovana mahana, mutta eilen tuli myös sellaisia tuntemuksia kuin olisi ollut maha sekaisin...aaltoilevaa hentoa kramppia...ei siis ollut kovin kipeitä, mutta tuntui alavatsalla ja kyljissä...maha ei pingoittunut ja kohtu oli kokeillessa ihan pehmeä, joten ei välttämättä ollut edes supistus.
Veikkaisin omalla kohdalla, että maha kun nyt kasvaa varsin tiuhaa tahtia, niin kaikki elimet vetäyty sitäkin nopeammin littanaan ja sivulle, joka sitten aiheuttaa mielenkiintoisia tuntemuksia =)

RAttaista:

Siis meidän mies on ihan hullu...meillä on jo ennestään kahdet rattaat...vanhat rattaamme ja nyt nämä uudet jotka vuoden vaihteessa ostettiin...no sitten minä kärräsin äidiltäni yhdet siskon käyttämät vanhat kuomurattaat partsirattaiksi...tänään mies sitten oli bongannut jostain matkarattaat...ei luoja miedän naapurit varmaan ajattelee ihan kummia meistä...ketä nyt oikeasti tarvitsee 4kpl rattaita :LOL:
Pitää johonkin kyllä sumplia noita...itse en koe tarvitsevani noin monia...vanhat voisin jollekkin kaverille antaa...sitten olisi vähän järkevämpää touhua jo :D

paapelo+poju+Deri 30+4
 
Huh!
Toisella palstalla kun roikun myös, siellä oli elokuun ketjuun syntynyt PIKA toimituksena tyttövauva.

Kopsaan tänne hänen pikakertomuksensa:

Sori mammat, otin ohituskaista ja todella nopean sellaisen =)
Pikaisesti nyt ensi alkuun täältä Jorvista...heräsin viiden maissa vessaan ja tuli todella kipeä supistus ja sitten niitä tulikin epäsäännöllisen säännöllisesti. Kuumasta suihkusta otin lievitystä, siirryin vessaan hädälle ja huomasin vuotavani verta. Mies soitti ambulanssin ja minä nelinkontin huudan vessan lattialla kivusta. Vartin yli kuusi isä toimi kätilönä ja pieni prinsessa syntyi juuri ennen kuin ambulanssi ehti paikalle.
Nyt ollaan sitten Jorvissa ja kaikki voivat hyvin...myös 2,5 vuotias isosisko, joka näki kaiken vierestä ja totesi:"vauva tuli" :D

Terkuin, Maalismami ja prinsessa 11h (rv 38+4)


Nyt tuli takaisin se pieni jännäys nopeasta toimituksesta...sitä kun on meidän suvussa uudelleen synnyttäjillä, äidilläni mukaan lukien...miehelle kun luin tuon, niin mies vain sanoi, että ´mitäpä sitten tuohan olisi ihan odotettavaakin` siihen minä `no oletkos muka valmis toimimaan kätilönä?`
Kuulemma ihan tost noin vaan :LOL:
Voe mahoton :D
 
R-arvista sen verran, että vielä ei ole tullut. Alaselässä ja tisseissä on jotain teini-iän muistoja, kumma kun niitä ei silloin huomannut niitä selän arpia ainakaan kun ne oli tuoreita. Kai sitä ei sitten kuitenkaan katsonut itseään kovin tarkkaan, vaikka oli olevinaan niin kriittinen!

Kestoista Suuri Käsityö-lehdessä oli tosiaan hyvä taskuvaippojen ohje. Viime vuoden numero se oli, varmaankin toi 1/08 jonka peppimamma mainitsi. Eikä muuten oo kauheen vaikeita tehdä. Mä oon osannu ommella vasta korkeintaan 2 vuotta, kun peruskoulun kässänope oli niin traumaattinen. Tosin lapsena hyvin paljon leikin ompelukoneella, niin sen käyttö on silleen ollu aina tuttua, mutta vasta silloin pari vuotta sitten aloin harjoittelemaan kun halusin tehdä oman hääpukuni. Se onnistui ihan hyvin. Nyt tekis mieli sanoa suorat sanat sille vanhalle kässänopekääkälle, mutta varmaan se mun tekeleistä löytäis paljonkin sanomista... Jos kestovaippojen ompelu kiinnostaa niin myös www.kestovaippayhdistys.fi/vaipat/tsi.php sivuilta kannattaa tulostaa taskuvaipan ohjeet, ja katsoa kuvallista ohjetta samalla kun tekee, vaikka tekisikin käsityölehden kaavalla ja ohjeella. Kannattaa tehdä vaikka yksi vaippa ensin kokonaan valmiiksi, ja katsoa mitä siitä tulee, ja sitten tehdä sarjatyönä aina vaihe kerrallaan kaikkiin vaippoihin. (Mitenköhän ton olis voinu selittää selvemmin, en keksinyt, toivottavasti tosta ymmärtää) Lisäilin sitten ohjeeseen omia merkintöjäni, esim. pistonpituuksista ym. että muistaa sitten tehdä koneeseen oikeat säädöt. Jos joku on kiinnostunut tekemään itse kestoja, ja pähkäilee jonkun ompeluun liittyvän asian kanssa, niin multa voi kyllä kysyä, jos vaikka voisin jotenkin auttaa. Kokeilemaan en vaippojani ole vielä päässyt :D Paitsi nallella, joka oli jo valmiiksi sisäsiisti :D Oon aatellut pärjätä niillä taskuvaipoilla ihan.

En tykkää villavaippahousuista, kun haluan laittaa kaikki vaan pesukoneeseen mitään tuulettelematta. Saa nähdä miten sitten käy. Mies on ihan innoissaan kestovaipoista, onneksi. Oon opettanut että mitä niille tehdään. Miehen äiti ja siskot katteli mua vähän nenänvartta pitkin, kun tuli puhe että aiotaan käyttää kestovaippoja. Juurikaan muille en oo viitsinyt edes mainita asiasta, kun kaikki tuntuu olevan jotenkin niitä vastaan! Äitini on ihan innoissaan, ja haluaisi jopa ommella mun kanssa vaippoja ja imuja, mutta joutuisin toimimaan opettajana, mikä ei todellakaan oo mun juttu... :D Mulla on pienenä käytetty harsoja ja muovisia vaippahousuja, eikä ollenkaan kertakäyttövaippoja. Laskin että yhden taskuvaippakuoren hinnaksi tulee itse ommellen n. 3?, ja vastaava maksaa 19?, ainakin myllymuksuilla. Kävin tutkimassa taskuvaippoja Treen kalevan vauvapopissa, ja itse tekemäni on ihan vastaavanlainen. En muista mitä kyseinen tuote siellä maksoi, saattoi olla yli pari kymppiä. Usein oon huomannut että jos vaatteita meinaa itselleen ommella tai neuloa, niin kaupasta saisi halvemmalla. Kivaa että jossain asiassa tämä menee myös toisinpäin!!!

Huomisaamuna neuvolalääkäriin!

Hanikka ja Onni 29+4
 
Sori en oo millään jaksanu kirjotella tälläki puolella... :|

Töistä on ainaki ollu puhetta...
Mulla olis vielä 3vko töitä ja selkä on ollu jo jonkun aikaa kipee...
Ja nyt on alkanu vissiinki tulemaan supistuksia :(
Huomenna soitan neuvolaan että jos seuraavalla neuvolakäynnillä kattosivat kohdunsuun tilanteen...
Tällä hetkellä tosissaan tuntuu ettei jaksa olla siellä :ashamed:

Raskausarvista...
Mulla on teiniajoista tisseissä tosi tosi haaleita arpia.
Lisää en ole huomannu tulleen eikä mahassakaan ole vielä näkyny *koputtaa puuta*
Ihme kun tuota painoo on tullu n.10kg... Onko se paljon?

Hankinnoista on kans puheltu...

Me ostettiin kans niinku apolloki tuo Maxi-Cosin Capriofix turvakaukalo isofix kiinnityksellä...Olihan se hintava mutta meillä lapsiluku tuskin jää yhteen niin siinä on sitten kans seuraavalle kaukalo :)

Vaunut tilataan vaunulasta, Firkon 7:t on mun mieleen :)

Mitäs kaikkee mahollista te ootte hommannu?
Ja etenki noista vaatteista niin kuinka paljon ja mitä vaatteita?

Mietin tuossa kotimatkalla että näin äkkiseltään puuttuu enää nuo vaunut, harsoja, froteealustaa ja vaippoja yms. :)

Viikotki poksu tänään! :heart:

*Talvicci ja Uuno rv.30+0* :heart:
 
Talvicci:

Ei tuo ole vielä paljon, minusta. On niin kovin yksilöllistä...joillain nousee alkuun paino aina puoleen väliin tosi tasaisesti, mutta sitten joillain hidastuu tai nopeutuu ja joillain sitten jatkuu tasainen tahti...joillain sitten alkuun tulee tosi vähän ja lopussa paljon tai päinvastoin...omasta mielestäni jos on ollut ihan normaalipainoinen lähtöhetkellä, niin sitten lähes 20kg on vielä ihan normaali, turvottelut kun ovat siinä monasti mukana ja tuovat ikävästi ainakin minulla melkein 5kg painoa.'

Meillä on bodyja PALJON. Housuja on ehkä 10kpl ja haalareita taas PALJON...
Sitten on muutamat sukat, parit pienet myssyt ja parit vähän isommat...isomummun neulomat villa vaatteet ja äidin tekemät villamyssy ja tumput.

Tarvikkeita on pojalta niin paljon, että en edes tiedä mitä kaikkea on, mutta kanto systeemit on siis valmiina, eli rintareppu ja kantoliina.

Rintapumppu on valmiina, tiedän sille tulevan käyttöä suihkutissieni takia.

Kestovaippoja on jonkun verran, lisää tulee sitten äidin saatua valmiiksi itse tekoiset.

Pussilakana settejä on pari vauvalle.


Sitten tuossa jossain välissä myöhemmillä viikoilla ostan bebanthen rasvan...sopii vauvalle, mutta eritoten nänneihin, jotka nirhautuu ekoina päivinä imetyksessä.
Rintakumia olen myös ajatellut.
Maidonkerääjäkin olisi hyvä, mutta ostan jos tulee tarvis.

Uusi pissa alunen...tai lähinnä pojan sänkyyn. =)

Tuommoisia kaikenmoisia...meille tarpeellisia.
Eipä tuota kummoisia tälläkertaa tarvitse...siis ainakaan ostaa...kun kaikki on jo oikeastaan esikoisesta jäljellä :D
 
Aku
Pakko kommentoida Paapelolle tohon ratasasiaan että ette oo ainoita jolta on menny toi rattaiden hamstraus vähän överiks :ashamed:

Meiltä löytyy ne keväällä ostetut oran tuplat,esikoisen käytössä olleet Teutonian yhdistelmät,Emman matkikset ja Dorjanin jokusen vuoden vanhat partsirattaat.Niin ja mä halusin tälle uudelle tulokkaalle kun piti se kaukalo(Graco) hommata niin samantien siihen sopivat matkikset niin kulkee sitten helposti kauppareissuilla yms. Noista Emman matkiksista ois tarkotus hankkiutua nyt eroon,luulenpa että just ja just selvitään noilla jäljelle jäävillä :LOL:
 
Kiitti kaikille tervetulotoivotuksista :) Täällä on tosiaan tekstiä tullu vauhdilla ja ei meinaa perässä pysyä mistä kaikesta on puheltu.. Onko teillä jotain hyvää konstia kuinka noita edellisiä sivuja vois selailla samaan aikaan kun kirjottelee vai muisteletteko vaan mitä pitikään kommentoida?

No kestoista ainakin on ollu puhetta. Tosi monet meinaa kestoilla, meillä varmaan mennään kertseillä. Esikosta oli aie kestoilla, mut hän oli semmonen vauva, että mitään extraa ei tehnyt mieli tehdä (niinku esim ommella kestoja, kun kalliitahan nuo ovat ostaa yhdelle tai kahdelle vauvalle). Hän vaati aina nukkuakseen tissin suuhun ja muu aika piti kanniskella. Jo synnytyssalissa vietetyn ajan huusi suoraa huutoa, mikäli ei ollut sylissä. Samoin osastolla ja mä olinkin aika loppu sillon. Vasta 1-1,5v on alkanut nukkuminen helpottaa vaikka vieläkin nukkumaan meneminen on melkoista rumbaa..

Raskausarpia mulle esikosta tuli, nyt ne on vaalenneet ja uusia ei ole vielä tullut. En oo rasvaillu tai mitään.. Laiska luonne.

Mites te muuten olette ajatelleet imetyksestä? Mä toivon että nyt saisin täysimettää, tytöstä en koskaan päässyt täysimetykselle, sai jo laitoksella niin paljon lisämaitoa kun sokerit laski ja kellastui. Ja mun maito ei koskaan noussut kunnolla, siitä olen katkere itselle ja oyssille (eivät opastaneet enkä sillon tiennyt tarpeeksi, esimerkiksi pumppaamisesta). Millaisia imetysvaatteita olette ostaneet, vai aiotteko hankkia vasta myöhemmin? Onko kellään jolla jo on muksuja kokemusta noista Paola Marian imetyspaidoista? Näyttävät kätsyille ainakin kun täältä katselin niitä http://www.villamagnolia.se/productslist.aspx?CategoryID=351

Vaunuista oon katsellut kaksostenvaunuja, arvon ostaisinko käytetyt vai tilaisinko tuolta vaunulasta juuri ne firkonin f7 twinssit. Käytiin keväällä katsoon niitä firkoneita, vaikuttivat käteville, mutta myyjästä en oikeen tykännyt. Ei esim. näyttänyt minkä kokoiset vaunut on kasattunu tai miten ne kasataan, vaikka kysyin siitä. Sano vaan että mitat löytyy sivuilta ja muutenkaan ei henkilökemiat oikeen toimineet.

ON:
Tänään käyty sokereiden takia äitipolilla. Sintistä ei saatu keskivertovauvaa isompaa, vaikka kuinka lääkäri mittaili sitä moneen kertaan. Painoarvioksi saatiin tällä hetkellä (29+3) 1300g, kun esikko oli 30+4 jo 1900g. Eli toistaseksi kaikki hyvin sillä rintamalla vaikka paastosokerit nousee koko ajan ja samoin tarvittavan inskan määrä.. Oma paino oli noussut parissa viikossa 700g, pitäs varmaan rajottaa herkuttelua, mä en oo jaksanut edes niiden sokereiden takia elää herkutonta elämää.. :ashamed: Ja samaisessa parissa viikossa hemppa oli laskenut 118:sta 109:n, joten ei oo ihme, että hengästyttää ja on vähän huono olla. Rautaa rupeen nyt popsimaan. Toivon vaan että se raudan syönti ei saa mahaa kovalle, riehaantuu muuten ne pukamat ihan täysin :x

Semmonen tuli vielä mieleen, että muistaakos joku jotain jooga-liikkeitä, millä vauvan vois saada kääntymään oikeinpäin? Sintti nimittäin kökötti tosi nätisti perätilassa..

Katiia + sintti 29+3
 
Imetyksestä: Mä aion kyllä aluksi ainakin imettää mutta täytyy tunnustaa että ajatus ei tunnu musta ihan luontevalta, täytyy sitten katsoa miltä tuntuu oikeesti. Mulla on vähän kumma asenneongelma, vaikka olen tosi innoissani vauvasta niin nää biologiset toiminnot, kuten synnytys ja imetys tuntuu vähän vieraalta. Alusta asti haluan joka tapauksessa että vauva pärjää myös isänsä hoidossa pulloruokinnalla jotta mulla on mahdollisuus edes jossain käydä yksinkin. Yritän toki silti alkuun imettää, katsotaan sitten miten se käynnistyy:) Mutta en oo aikeissa ottaa asiasta paineita.

Tultiin miehen kanssa remppaamasta, täytyy yrittää ottaa siellä varovasti. Ei oikeen mitään painavaa voi kantaa. Vähän harmittaa ettei musta ole enempää apua mutta eipä sille nyt oikeen voi mitään. Mutta teen mäkin tässä jotain näitä juttuja, joissa puolestaan mies ei juuri voi auttaa:)
 
Paapelo ja Aku: miusta kyllä kuulostaa ihan siltä, että työ ette kyllä tuu teidän vaunukokoelmalla mitenkään pärjäämään! Tosin täytyy myöntää, että miekin ihailen jatkuvasti netistä uusia yhdistelmiä (vaikka ollaan saamassa miehen veljeltä emmaljungat, yhdellä lapsella käytössä olleet), mutta mie oon ihan varma, että ne on meidän käyttöön ihan vääränlaiset, ISOT JA KÖMPELÖT! (joo en oo ees nähny kyseisiä yhdistelmiä, kuin pitkä aika sitten...)

Vauvan asennosta: miten pystyy ite hahmottamaan miten päin vauva on?? Mie vaan en hahmota ollenkaan, että ollaanko sitä pää alas- vai ylöspäin... Osaako ne neuvolassa sen tunnustelemalla arvioida?

Lähenevästä synnytyksestä: mie en osaa jotenkin yhtään olla siitä vielä huolissaan. Ainoastaan huolettaa se, että eihän möykkeröinen vaan lähde liian aikaisin tuolta tulemaan... Onneks näillä viikoilla selviytymisennusteet on jo niin hyvät, että sen puolesta suurta hätää ei kyllä oo enää siinäkään...

Imetyksestä: haluaisin ehdottomasti imettää, jos mahdollista täysimettää. Mutta näitä eri palstoja seuranneena oon vaan todennu, ettei se imetys taidakaan olla ihan niin helppo homma kuin annetaan ymmärtää ja sen takia en halua itelle asettaa liian suuria ennakkovaatimuksia... Yritän ottaa imetyksen sillä asenteella, että onnistuu jos onnistuu. Esikoisen kanssa on varmasti muitakin opeteltavia asioita... Tosin neuvolassahan jo ensimmäisellä kerralla jaksettiin huomauttaa siitä, että miun ois erityisen tärkeää imettää vastasyntynyttä (vaikean atooppisen ihottuman takia), että se tuntuu hieman kyllä lisäävän paineita.
 
Iltaa tänne!! Huh, tänään on ollut raskas päivä, käytiin miehen kanssa kiertelemässä valkeakosken asuntomessut ja huh, kyllä se otti voimille.
Sen jälkeen tarvittiinkin kahden tunnin palautumis unet =)
Luin noita tekstejä ja piti kommentoida mutta nyt en enää muista yhtään, että mitä =)
Ainakin tuosta äippäpakkauksen laatikosta vauvan sänkynä, niin mitä te olette sinne sitten laittaneet sinne laatikkoon? jonkun patjan ??
Minä ajattelin ainakin että jos siinä sitten pitäisi vauvaa niin pitkään kuin mahtuu ja ajattelin sen sitten pitää siellä pinnasänkyssä sen laatikon.
Voi itku kun en enää muista mitä mun piti tuolta teitin teksteistä kommentoida, no mutta ei voi mitään =)
Huomenna olis aamusta neuvola, joten jos sitä menis pikkuhiljaa tuonne sänkyyn, pyykit ensin kuivumaan.
Palaillaan, Pikkumyyh ja masuasukki 30+5 :heart: :heart: :heart:
 
Voi hurja kun tekstiä on taas tullut! Nyt tulee taas hyvin omanapainen stoori, sori kamalasti :ashamed:
Neuvolassa käyty, kaikki hyvin. Painoa tullut nyt yhteensä kymmenen kiloa.
Sain selville, miksi minulla on kipua ja paineentunnetta alapäässä. Mulla on tullut suonikohjuja sinne. Harmittaa ihan järkysti kun ne yleensä tuppaavat pahentua loppua kohti :( Kun nämäkin ovat jo ihan riittävän kipeät.


poksista poks! 27+0 =)

 
Imetyksestä: Tietenkin koitan täysimettää mahdollisimman pitkään, mutta esikostakaan maito ei riittänyt kuin pari ekaa viikkoa. Tietenkin olisin voinut vaan jatkaa ilman pulloa jos olisi alkanut tulemaan reilummin, mutta koin helpommaksi sen että lapsi sai tarvitsemansa maidon heti...

Kestovaipat kiinnostaisivat ja haluasin niitä kokeilla, mutta meillä tuo mies on niitä vastaan. Ja hän on niin omapäinen ettei sen mieltä niin vaan muutetakaan... Niin kai tämän toisenkin kanssa kertiksiä käytetään. Vai oliskos teillä jotain päänkäännytys vinkkejä tähän asiaan? =)
 

Yhteistyössä