***LOKAMASSUT 2008 Huhtikuussa***

FPI
Huomenta! :wave:

Tervetuloa uudet ja Irene81, tuplaonnittelut, aivan huisia!

Närästyksestä, viikonloppuna närästi raskaudenaikana ekan kerran oikein kunnolla!

Petipuuhista, ei maistu lainkaan, ei mulle eikä miehellekään, että siinä mielessä hyvä tilanne, mutta kai se tästä vieläaktivoituu taas :whistle:

Viikonloppu meni mökkeillessä itä-suomessa ja oli tosi nätti keli ja nyt taas paluu arkeen ja sateiseen pääkaupunkiseutuun, huh, no ainakin lumet sulaa!

Mahasta, on jo jonkin verran vauvamahaa, etenkin öisin, jos herään, maha tuntuu kovalta pallolta.

Liitoskivuista, voi kai kohdunsuun kivut olla liitoskipuja? Mulla on välillä lieviä liitoskipuja, mutta en osaa edes ihan tarkkaa kohtaa sanoa, että mihin sattuu, kun kipu säteilee, olihan tosi epäselvästi selitetty?

nanna, joko oot saanus en geelin kotidoppleria varten? Mä en edelleenkään oo saanu mitään tietoa mun kotidopplerista!!

Mukavaa maanantaita kaikille! :flower:

FPI+pikku-pepe rv 15+0
 
FPI: Ei ole tullu geeliä. Luin kuitenki täältä palstalta, että joku olis saanu vasta doplerin useamman viikon odotuksen jälkeen (En muista kuka oli, enkä että missä kirjoitti). Ajattelin odotella vielä viikon ja sitte alan kyllä etsiin sitä geeliä muualta. On kyllä kumma homma kun sivuilla kerrotaan olevan 1-3 päivän toimitusaika!
 
Maanantaita kaikille! Enpä ole taas pitkään aikaan käynyt kirjoittelemassa - hieman laiskanpuoleinen olen nykyään :whistle:

(.) Täällä alkaa pikkuhiljaa pahoinvointi olla takana päin *koputtaa puuta* ja elämässä jotain muutakin kun pöntön kanssa juttelemista. Mies muuttaa firmansa toiseen paikkaan, joten remppahommissa menee nyt sitten tämä huhtikuu. Ihan mukava tosin että saa jotain muuta puuhasteltavaa :)

Joku kyseli sänkypuuhien aktiivisuudesta. Meillä on jo ihan vitsiksi asti päätynyt "sunnuntaiseksisessiot" eli sunnuntai tuntuu olevan se päivä kun ehditään / jaksetaan mitään puuhailla. Mutta olen huomannut, ettei kyllä seksi kiinnosta samaan malliin kuin ennen, mutta josko se asia muuttuisi tässä, kun raskaus etenee :p

Keskiviikkona taas neuvolaan. Saas nähdä uskooko neuvolatäti, mutta tunsin vauvan pienen liikkeen viime lauantaina kun heräilin. Hento pieni tönäisy, mikä ei voinut olla muuta kuin pikkuinen potku :heart: Odottelen innolla jo niitä kunnon potkuja! (ehkä kadun vielä tuota mitä sanoin ja muutaman kuukauden kuluttua toivoisin ettei potkut olisi niin voimakkaita :D )

Adette & Allu 14+5
 
Tervetuloa uudet masun kasvattajat! Ja onnea kaikille niille, joilla pahoinvointi väistymässä - täällä edelleen oksennetaan ja taas viikonlopun olin sairaalassa. Ei yhtään kivaa, ei. Onko kenelläkään sellaista iskias-tyyppistä vaivaa, että pakara ihan jumissa ja juilii pitkälle jalkaan, ja pitää nilkuttaa? Mulla oli ekassa raskaudessakin näillä main sama vaiva, ilmeisesti kasvava kohtu painaa jotain hermoa. Toivottavasti menis pian ohi.

Enää viikko niin pääsee/joutuu taas ultraan. Jännittää... Toisaalta on peukut pystyssä ja varpaatkin. Toivoisin niin kovasti että kaikki on hyvin, mutta toisaalta on tullut reaalista tietoakin siitä, jos kaikki ei olekaan niin hyvin. Jotenkin on tuntunut hyvältä saada lisää asiallista tietoa, osaapahan valmistautua; minä henkisesti ja lääkärit sitten ammattinsa puolesta.

Kukkis ja Pikku-Piko 12+3
 
Heips =)

Kyllä masu on täälläkin kasvanut,voin unohtaa omat housut täysin käytännössä.Yritin huvinvuoksi ihan laittaa omia housuja jalkaa niin pyh,joten mamma housut saa olla sitten,on mulla massu ihan päivisinkin hyvin vauvamaisen oloinen hih jos noin voi sanoa,ei paljoakaan enään ole turvotuksia ollut,hyvin pientä.

Päivä alkoi mulla hyvin,käväsin heti aamusta suihkussa ja söin pari lautallista cocopopseja hih mamman herkkua,ja sitten tehnytkin lasten vaatteiden keskellä hommia,niin paljon pieniä tullut ja osan heitin ihan roskiinkin,en viitti huonoakaan myydä,mitäpä kukaan sellasella tekee.

Mulla ei ole närästyksiä toistaseksi vielä ilmentynyt,kummassakin edellisessä raskaudessa oli vasta loppuvaiheessa tuo närästys,ilkeitähän ne on.Toivon ettei ihan näin alussa tulisikaan.Tänään ei ole pahoinvoinnista ollut tietoakaan,ihana juttu ;)

Hassun kivaa päivän jatkoa kaikille..

Annu & mussukka 11+3 :heart:
 
Moi

onpas tullut uusia taas lisää ..tervetuloa kaikille ja ihanaa että meitä on näin monta!

Paljon on tullut tekstiä nyt en edes enää muista mitä piti kommentoida =) ..tää on uskomatonta tää mun RADE..viikonloppuna pesin pyykkiä mut en muistanut laittaa pesuaineita... =) toivottavsti tää ei tästä pahene...

Kävin tään H&M:ltä katsoo sukkahousuja kun huomasin etten voi tavallisia enää pitää..olin ostamassa niitä mama versioita mut ostinkin sit sellaisen tuplapakkauksen hipsters mallisia ihan tavallisia ja hitsi kun ovatkin hyvät...jää mukavasti tuonne mahan alle ,ei purista ainakaan tässä vaiheessa...

Joku puhui tosta tukivyöstä ja mulla on se anitan vyö ja kyllä auttanut selkäkipuihin...

Onko muilla väsymys yhtään helpottanut, mulla nyt viikko 14 menossa ja hitsi et mua nukuttaa kovasti..osittain varmaan johtuu jo ihan siitä kun aamuyöstä herään vessaan niin en saa enää unta...tänäänkin heränny siis viideltä!

Mut nyt täytyy mennä kirpparille keskimmäisen kanssa ,ostoksille ! =)

Pw 14+3
 
kukkis: Täällä on myös nuo iskiaskivut vaivana. Pari viikkoa sitten jouduin olemaan sairaslomallakin sen takia, mutta onneks akupunktiolla ja hieronnalla saatiin tilanne laukeamaan. Nyt tosin taas alkanut enemmän vaivaamaan, mutta jospa se menis ohi vielä :/ .

Nanna +Pippunen rv 14+5
 
Päivittäin olen käynyt juttujanne lukemassa, mutta en ole jaksanut itse kirjautua :) Nyt poika nukkuu, ja hetki omaa aikaa, joten jos sitä jotain kuulumisia kirjoittelisi..

Omaan napaan ei kuulu oikein mitään ihmeellistä. Masu alkaa selvästi jo hieman kasvamaan, äitiyshousut olen ottanut jo käyttöön. Omat farkut ei enää päälle mene, alkaa puristamaan ikävästi päivän mittaan. Muutamat housut löytyy omasta takaa ennestään, mutta ovat sen verran isommat, ettei tähän mahaan niitä vielä pysty pitämään. Löysinkin kirppikseltä useammat äitiyshousut, kahdet pienemmät, joita voi nyt jo hyvin pitää. Huomattavasti mukavammat päällä kuin omat housut, joista joutui jossain vaiheessa päivää avaamaan nappeja :)

Pahoinvointia ei enää ole, eikä kovin paljon enää edes väsytäkään. Uutena oireena on tullut hikoilu ja hengästyminen. Juuri mitään ei tarvi tehdä, kun hiki lentää ja puuskutan hengästyneenä..

Naurukohtaus
oli saanut ikäviä uutisia :hug: Toivon ja uskon, että on kuitenkin väärä hälytys. Äitilleni aikoinaan myös sanottiin, että todennäköisesti odottaa down-vauvaa (tulos oli todella hälyttävä kuulemma). Käytyään lapsivesitutkimuksessa todettiin vauvan olevan terve tyttö. Toivottavasti teille käy samanlailla! Jaksamisia!

hobitti Kyseli vauvahankinnoista. Muutama vaatekappale on tullut kirppikseltä ostettua, vaaleanpunaisia :D Meillä löytyy ennestäänkin jo paljon vaatteita ja tarvikeita, joten paljon ei varmasti tule koko raskausaikana mitään hankittua. Jotain pientä kuitenkin on aina pakko, vaikka tarvetta ei niin olisikaan =)

Hippu84Espoo Täälläkin nähdään mitä ihmeellisempiä unia, todella tapahtumarikasta yötä aina vietellään: milloin olen sodassa, välillä uppoavassa laivassa tai putoavassa lentokoneessa jne. Aika painajaismaisia unet siis ovat. Vauvasta en ole mitään vielä nähnyt, ehkä onni, sillä painajaisia en vauvasta haluaisikaan nähdä..

mimmali
Meillä on myös petipuuhat jäänet aika vähäisiksi, mutta niin se oli poikaakin odottaessa. Mies parka joutui silloin pitkään olemaan ilman, kun minua ei kertakaikkiaan kiinnostanut.. Synnytyksenkin jälkeen meni muutama kuukausi ennen kuin "uskalsin" ruveta taas puuhiin. Toivottavasti tässä raskaudessa edes vähän enemmän kiinnostaisi, tai mies sanoo että jää viimeiseksi raskausajaksi tämä..

Paukkuli Minä kerroin äidilleni puhelimessa raskaudestani melkein heti plussatestin tehtyäni. Pari viikkoa sitten kerroimme isälleni ja hänen perheelleen ja mieheni vanhemmille. Kahvilla käydessämme vain sanoimme, että lokakuussa meille tulee vauva, jos kaikki menee tällä kertaa hyvin. Omille isovanhemmille en ole vielä kertonut. Ultran jälkeen (ensi viikolla) ajattelin laittaa heille postissa isovanhemmuuden onni kirjan, jonka etusivulle kirjoitan pienen värssyn, jolla kertoa raskaudesta. Mummini pitää kaikista värssykirjoista yms, siksi haluan heille näin kertoa.

Ultrista olette puhuneet. Itse olen halukas osallistumaan kaikkiin mahdollisiin ultriin, mitä kunta tarjoaa, ja yksityisestikin voisin mennä, jos tuntisin tarpeelliseksi. Jokainen tietysti tekee, kuinka itse parhaaksi näkee, mutta itse koen tärkeäksi etukäteen tietää, jos vauvalla olisikin joku hätä. Jos todettaisiin varmaksi, että vauvalla olisi kehitysvamma, niin todennäköisesti menisin keskeytykseen, vaikka pahalta tuntuu pelkkä ajatuskin. Terveenkin lapsen kanssa elämä tuntuu välillä olevan hankalaa ja raskasta, saati mitä se olisi kahden pienen lapsen kanssa, joista toinen vammainen.. Omat voimavarat tietäen, joutuisin varmasti ikävän päätöksen tekemään. Toivottavasti en näiden asioiden kanssa joudu edes miettimään! Jos meille kuitenkin seulonnoista huolimatta syntyisi kehitysvammainen lapsi, asiaan sopeuduttaisiin ja olisi hän meille yhtä tervetullut ja rakastettu kuin tervekin lapsi..

Tulipas taas kirjoitettua kerralla sitten enemmänkin.. Nyt ruoan laittoon, mieskin sieltä pian kotiin tulee töisä.

gibbon ja mytty 11+4


ps. Uusille paljon tervetuloa! Kylläpä meitä lokakuisia onkin jo paljon :D
 
Hmmm mä en ees ole huomannutkaan että juteltu on hankinnoista,no ei sitä kaikkee aina huomakkaan.Mulla on jokunen vaate poikien ja jokunen tyttöjen mutta ei mitää kamalia määriä,ihan jokunen vaatekappale.Turvakaukalo on ollut jo varastossa ja sitten syöttätuoli,vaikka sitä ei ees heti tarviikkaan,kaikki muut jutut meiltä oikeastaan puuttuukin,hmmm jokunen tuttipullo löytyy mutta ne on vanhoja joten ostan kyllä uusia sitten jossain vaiheessa,koliikki pullojakin löytyy ja ne on uusia,ei ole tarvinnut edellisten kanssa käyttää ;)
 
Onnea kaikille uusille :flower:
Mä en edes muista mihin kaikkeen pitäs vastata kun on tullut uutta tekstiä niin paljon.
Vauvamasu näkyy todella hyvin.Ei luulis kellään jäävän epäselväks että meikäläisellä on pulla uunissa :D
Vauvahankinnoista en ole ostanut vielä mitään,en ole edes kattomassa käynyt.en todellakaan uskalla vielä kun ei tiedä että kuinka vielä käy :/

Nyt on aika varattu lapsivesinäytteeseen :/ Se on jo keskiviikkona jolloin viikkoja mun laskujen mukaan on 14+2.En ole nyt ihan varma ottaako ne istukkabiopsian vai lapsivesinäytteen mutta koko hommaan menee kuulemma n.3tuntia koska eka pääsen juttelemaan kätilön kanssa joka kertoo koko systeemistä ja mun omasta tilanteesta kaiken mikä on erittäin huojentavaa.Ja sitten saan vasta päättää menenkö itse tutkimukseen vai en.Pelottaa kyllä niin pirusti :'( Keskenmenoriski kuitenkin on mahdollista.Nyt hikoillaan sitten pari päivää,onneksi ei pidempään.Kaikille kovasti kiitoksia tuesta :flower: Tulen sitten keskiviikkona kertomaan miten meni :wave:

-Laura ja MiniMatkustaja 14+2-
 
ei sivut toiminut kun ekan kerran yritin viestin lähettää niin kokeillaa nyt uusiksi... :p

pakko tulla heti kertomaan ultra kuulumiset. Kävin siis tänään nt-ultrassa itekseni kun mies meni töihin. Jännitin ihan älyttömästi. Meinasin pyörtyä jännityksestä kun äitiys polille pääsin. :p loppujen lopuksi kaikki meni oikein hyvin. Heti kun laite laitettiin sisään, näin että kyllä siellä joku kovaa potkii menemään. :) Sen jälkeen rentouduin. Kovaa kirppu tosiaan meni ja kääntyili aikansa (vaikuttanee se kun äitikin meni kovilla kierroksilla jännityksestä) mutta kun olisi ollut aika kääntyä kunnolla kyljelleen, ei heppu meinannu liikkua millään. :LOL: paineltiin mahasta, käskettiin yskimään ja lopulta heppu sitten liikkui niin että saatiin mitattua. Turvotusta 1,7mm eli aivan normaali ja lopputulos riskiluku joku 1:2500, että sen puolesta nou hätä. Kovasti sain kuvia mukaan isille näytettäväksi. Huojentavaa. =)

Sitten hankintoja tänään kävin hyvin onnistuneen ultran jälkeen ostamassa kolmet ihan pienet pienet sukat. :) Muuta meiltä ei löydykkään. minun siskolta tullaan samaan pinnasänky ja sitteri ainakin kun aika koittaa. siskon tutuilta voimma saada/ostaa halvalla viime vuotiset emmaljungan yhdistelmät jos raaskivat niistä luopua. Että vähän niiku alustavasti ollaan hankintoja suunniteltu.
petipuuhat ovat ikävä kyllä olleet erittäin harvassa. mieli on tehnyt kyllä, joskus itseäkkin ihmetyttää miten lujaa on mieli tehnyt, mutta en oo uskaltanut mihinkään ryhtyä kun on muutenkin sillon tällön vuotoja ollut ja vaikka mitä. Mutta miehellekkin lupasin että tämän nt-ultran jälkeen, voidaan jatkaa normaali aktiivi eloa sillä saralla, kun saa varmistuksen siitä että vauva on kunnossa ja "riskiviikot" takana... :LOL:

Nyt sitten taas koulutehtävien pariin. Huomenna onkin sitten ensimmäinen lääkärikäynti samaan syssyyn ja sitten taas mummojen ja paappojen joukkoon. Kiirusta pitää.

Nii joo ja LA:ta ei muutettu kun heitti parilla päivällä vain eli edelleen LA on 13.10

kirppu rv 13
 
Mulla jatkuu pahaolo tai oikeastaan se on vaan pahentunut...on vaan niin huono olo, että ei keksi mikä auttaisi. Se helpottaa vähän kun laittaa sormet kurkkuun ja oksentaa... mutta sekin vaan vähäksi aikaa. Ei tee mitään mieli sydä - silti vatsa on kovin turvoksissa. On niin pirun raskas olo. Mulla on myös ilmeisesti allergiat nyt pahentuneet - koko ajan aivastuttaa ja ahistaa. Missä se valo on tunnelin päässä???? No ehkä se vähän piristäisi jos ultrassa on sitten vielä tällä viikolla kaikki hyvin...
IHANAA EKAA KERTAA OLEN EDELLEEN RASKAANA VIELÄ VKO:LLA 12!!! Nyt rv 11 + 0. Ehkä tämä sitten tosiaan tulisi syliin asti...no pidetään silti jalat maassa.
Mitään vauvahankintoja enkä mammahousuja ole ostanut vielä - en uskalla. Katsotaan mikä mieli viikonloppuna sitten on ultratuloksen jälkeen.
 
Hankinnoista :wave:
Olen koko tämän yritysajan (1v 8kk) ja vähän pidemmänkin aikaa hamstrannut kirppareilta ja kaupasta lasten kirjoja ja vauvan vaatteita. :D
(vm 85-92)
Sitten saatiin miehen isältä miehen ja veljien vanhoja vaatteita muutama.Sitten sain äidiltä ja isältä pari vanhaa mekkoani (vm 88-89) :heart:
Ostin viime viikolla kolme paria vauvasukkia vapaa valinnasta kun oli tarjouksella.Olisko ollu 3? tms.

Mimmali ja pikkuruinen rv 11+3 (UÄ 11+0)
 
Alkuperäinen kirjoittaja elämänperhonen:
Mulla jatkuu pahaolo tai oikeastaan se on vaan pahentunut...on vaan niin huono olo, että ei keksi mikä auttaisi. Se helpottaa vähän kun laittaa sormet kurkkuun ja oksentaa... mutta sekin vaan vähäksi aikaa. Ei tee mitään mieli sydä - silti vatsa on kovin turvoksissa. On niin pirun raskas olo. Mulla on myös ilmeisesti allergiat nyt pahentuneet - koko ajan aivastuttaa ja ahistaa. Missä se valo on tunnelin päässä???? No ehkä se vähän piristäisi jos ultrassa on sitten vielä tällä viikolla kaikki hyvin...
IHANAA EKAA KERTAA OLEN EDELLEEN RASKAANA VIELÄ VKO:LLA 12!!! Nyt rv 11 + 0. Ehkä tämä sitten tosiaan tulisi syliin asti...no pidetään silti jalat maassa.
Mitään vauvahankintoja enkä mammahousuja ole ostanut vielä - en uskalla. Katsotaan mikä mieli viikonloppuna sitten on ultratuloksen jälkeen.
Tuo ei ole hyvä että laittaa sormet kurkkuun ja yrittää väkisin oksentaa,kokemusta on ensimäisestä raskaana olosta ja sitä tein enkä loppupeleissä saannut enään oikein ruokaakaan alas,kun taas piti jo laittaa sormet kurkkuun niin ellotti mahassa niin,se voi olla että sun arvot on laskenut mm sokeri niin alas että sekin tekee jo ellotusta,se voi olla että jos toi vaan sulla jatkuu ja jatkuu niin sitten kannattaa ottaa yhteyttä lääkäriin että pääset tiputukseen ja saat helpotusta oloosi... Pidän peukkuja että helpottaisi,tiedän juuri miltä tuo tuntuu.



 
Heippa
Kävin ultrassa 2. huhtikuuta. Kaikki vaikutti olevan kunnossa ja yksihän sieltä löytyi. Ajattelin, että on kaksi massun kasvusta päätellen. Alussa sikiö oli ihan paikallaan niin kuin kirjojen kuvissa. Hetkenpäästä se vain ponkaisi ilmaan monta kertaa, ja rupesi pitämään elämään. Nauratti ihan sikana, en aiemmin tajunnutkaan että siellä liikutaan jo.

Olen huomannut pahan olin tulevan, jos en syö suolaa tarpeeksi. Ruokakaan ei silloin maita. Varmaan johtuu alhaisesta veren paineestakin, viimeksi 98/58. Aamulla kuvotusta ei saa päästää tulemaan, muuten se jatkuu koko päivän. Oon keksinyt keinon, ainakin luulen niin. Heti kun herään popsin pari grillisipsiä ja juon vettä. Hetken päästä aamupala maistuu. Töissä syön TUC keksejä ja rypäleitä, ja normaali ruoka maittaa. Olin tuossa sairaan joku aika sitten, oli ihan hirveätä. Kuumetta, pyörtyiluä, kurkkukipua, yskää ja oksentelua. Päätin pysyä terveenä ja olen sen jälkeen juonut tyrnimehua päivittäin c-vitamiini varastojen täyttämiseksi.

=)

Mitenkäs käykö täällä sivustolla tiedän miehet? Mulla on pakko tunnustaa mieheni käy täällä useimmin kun minä. :) Sit hän informoi minua missä muut menee. Haluaa kuulemma tietää mitä tuleman pitää. :)

Laskettuaika on 17.10, K-PK2S ja esikoinen.

:hug:

Eikö se sitten ole 12+4
:heart:
 
Huomenta taas =)

Ihana tämä tukivyö :heart: selkäkivut puolittuu heti kun laitan sen paikoilleen :D varsinaisiin liitoskipuihin en ole vielä huomannut olevan helpotusta mutta kyllä tämä vaan helpottaa :heart: suosittelen kaikille :)

Pahoinvoinnista oli puhetta..Minulla ei ole enää pahoinvointia onneksi.Todella paljon jaksamista kaikille jotka joutuvat sen kanssa vielä kitumaan :/

Hankintoja on tehty ihan vähän vaan..Muutama vaate.Täytyy ostaa uudet vaunut ja uusi pinnasänkykin kun nuo on kyllä aikansa eläneet jo..Sitteri saa luvan kelvata vielä.Ja kokemuksesta viisastuneena aion ehdottomasti hommata vauvakeinun.

satu ja siemenperuna 14+1 tai 2 vissiin :)
 
Täytyy tulla heti kertomaan nt-ultra kuulumiset.
Jännitin aamulla niin paljon, että jouduin oikein halailemaan pönttöä. Käynti meni hyvin lukuun ottamatta, että tämän paikan ainoa neuvola lääkäri (mies) oli mielestäni erittäin tympeä. Ei paljon vointeja tai mitään muutakaan kysellyt. Jouduin oikein pinnistelemään, että sain siitä muminasta jotain selvää. Mulla on vieläkin korvat hiukan lukossa flunssan jäljiltä. No onneksi mies kuuli edes!

Oli huikea tunne nähdä masuun pitkän tauon jälkeen. Siellä se Pennonen makoili. Alussa hän näytti meille nyrkkiäkin. Kädet ja jalat näkyivät ja niitä kovasti viuhdottiin. En ole edes tajunnut, että siellä niin jo liikutaan?!? Pituutta oli kertynyt "huimat" 4,72 cm. Nenäluu oli näkyvissä. Varhaisultran mukaan mulla oli tänään viikot 11+1, mutta tämän ultran mukaan niitä onkin 11+3. Jipii, ihanaa päästä muutama päivä eteenpäin yhtenä päivänä :heart:
Yksi kuva saatiin mukaan, mutta se oli vähän epäselvä.

Harmittaa kamalasti kun se lääkäri oli tollanen omituinen, jotenkin tuli paha mieli kun odotin samantyylistä käyntiä kuin varhaisultra oli :( Pääasia oli kuitenkin, että näillä näkymin kaikki olisi hyvin. Täytyy vaan kokoilla nyt itsensä ;)

Ai niin saimme myös kuulla sydän äänet. Kuulosti ihan junalta ; ) Lyönnit oli 140 x min.

Meela & Pennonen 11+3
 
Tänne ei mitään erikoisempaa kuulu. Olo on aivan normaali, muuten mutta olen huomannut etten jaksa/ pysty syömään yhtä isoja annoksia kuin aikaisemmin. Miehelle vitsailinkin että taitaa olla pieniruokanen vauva tulossa. Se vaan pikkasen vaivaa kun koti puntarin mukaan paino on laskenut 3 kiloa raskautta ennen olleesta painosta. Ja minä en siis ole missään vaiheessa edes oksentanut :/ Eli tuosta asiasta varmaan saan kuulla neuvolassa tuon meidän terkkarin tuntien. Onneksi on pari viikkoa aikaa yrittää lihoa
Sukulaisille kertomisesta oli puhetta niin meillä ei tiedä kuin minun vanhemmat. Joille oli pakko kertoa että sain lapsenvahdin ultran ajaksi. Veljen siskolle ei kerrottu vaikka viime viikonloppuna kävi meillä. Miehen sukulaiset tuntien sieltä ei ole onnen toivotuksia luvassa joten on jo ajateltu sitä vaihtoehtoa että eipäs kerrotakkaan saa nähdä mihin asentoon naama vääntyy kun kesällä mennään käymään :D
Lapsille asia kerrottiin ultran jälkeen ja varsinkin nuorempi tyttö 7v oli innoissaan. Päätti jo että tulokkaan on oltava tyttö niin sitten hänellä on isoveli, siosisko, pikkuveli ja pikkusisko. No eiköhän se velikin kelpaisi.
Hankintoja täälläkin mietitään mutta ei vielä oikein osaa mitään ostaa. No toppapuvun ostin vauvalle kun alesta halvalla sain ja vaikka pakkaus otettaisiinkiin niin meidän vauvat on ollut niin pieniä että äitiyspakkauksen pukuun hukuttais lokakuussa :D
Melkein kaikki on hankittava ainostaan pinnasänky on valmiina.

pumppernikkeli ja niilo 14+6
 
FPI
Heippa kaikille :flower:

Mukavia ultrakuulumisia taas tullut, kiva!

Naurukohtaus, kovasti voimia ja tsemppiä lapsivesinäytteeseen, toivottavasti kaikki on hyvin! :hug:

Hankinnoista, tuli mieleeni, että onko kukaan ajatellut hankkia ns. turvatyön alenninta? Mä joudun töissä aika paljon ajelemaan niin eilen ostin netistä (www.vauvatar.fi) kyseisen kapineen, kun kaksi työkaveria suositteli, katsotaan nyt miltä se sitten tuntuu? Ideana siis, että äkkijarrutuksessa/kolarissa turvatyö ei kiristy mahan päälle niin kuin normaalisti vaan kaikki veto kohdistuu jalkoihin alentimen ansioista.

Omaa napaa sen verran, että eilen mua vihloi illalla oikealta puolelta mahaa, ei oo sillä tavalla vielä koskaan raskauden aikana vihlonut, mistäköhän moinen voisi johtua?

FPI+pikku-pepe rv 15+1
 
Juuri eilen täällä kehuin, että pahoinvointi on takanapäin. Ei olisi ääneen pitänyt mitään "sanoa", illalla joutuduinkin sitten taas useampaan otteeseen oksentamaan, kun oli niin huono olo. Mies saikin hoidella pojan iltatouhut, kun itse menin jo kahdeksan aikaan yläkertaan pitkäkseen ja tietysti sitten myös nukahdin. :) Tänään olo on ollut taas oikein hyvä, toivottavasti tästä ei huonontuisikaan, kun tarvisi alkaa siivoilemaan.

En muista edes koska olen viimeksi siivonnut kunnolla, pyyhkinyt pölyjä ja pessyt lattiaa :ashamed: Minua ei vaan oikein kiinnosta mikään tällä hetkellä. :( Pakoliset jutut on tehtävä, mutta kaikki muu on jäänyt taka-alalle. Vaikka nyt onkin ollut paljon helpompi raskaus, kun pojasta, niin en kyllä voi sanoa vielä tästä mitenkään nauttineeni.. Mieliala on toisinaan aika huono, suutun helposti ja mikään ei innosta. No, kaippa tämä tästä..

Siiri-82 Ei minun mieheni näillä sivuilla käy. Joskus saattaa olkani takaa kurkkia kun käyn juttuja lueskelemassa ja kirjoittamassa, mutta ei muuten.. Ellei minulta salaa käy :D Nyt kyllä muuten on paljon enemmän kiinnostunut kaikista raskausasioita, kun ensimmäisellä kerralla. Neuvolasta saatu vauvan odotus opas on ollut kovassa käytössä :)

FBI Minä en ole ikinä ymmärtänyt tuota turvavyön alenninta, en ole siihen oikein perehtynyt. Ei minulla turvavyö ole ikinä mahaa niin painanut, että se häiritsisi. Olen asetellut vyön siten, että se on ihan alamahalla. Tietysti kolaritilanteessa varmaan olisi hyödyllinen..

Nyt siivouksen pariin..

gibbon ja mytty 11+5

 
Hankinnoista ei niin mitään... :D josko sitä kesällä sitten ehtisi. Oikeastaan en ole uskaltanut ostaa vielä mitään. Kaksi vuotta sitten ostin puolen vuoden yrityksen jälkeen yhden bodyn ja olen nyt tuota bodya syyttänyt sen jälkeen meidän lapsettomuudesta - huonon onnen tuoja :snotty: Joten en vielä ole uskaltanut mitään ostaa, kunhan katselen vaan :whistle:

Minua on nyt huolettanut jo pari päivää, kun ei ole ollut huonoa oloa oikeastaan yhtään... Onkohan kaikki hyvin?? Huonossa olossa on se hyvä puoli, että tietää ainakin masussa olevan eloa. Nyt kun ei huono olo ole niin on koko ajan huoli onko kaikki hyvin. Huomenna on onneksi se neuvola niin pääsee kuuntelemaan sydänääniä. :)

Adette & Allu 14+6
 
Pumppernikkeli - Mulla on ihan sama juttu ei pysty / jaksa syödä isoja annoksia,tulee pahaolo ainakin mulle jos syön liikaa,niin saa jakaa sellasia pikkuruokailuja pitkin päivää.
Kuin sulla neuvolassa " paapatetaan " siitä että jos paino laskee,eikös ne enemmänkin paapata siitä että se nousee liikaa yms ainakin mitä olen kuullut.Ja ainahan raskauden alussa se paino laskee ensin,ja kaikilla se menee niin eritavalla kuitenkin.

Meela - Ihana juttu että kaikki oli hyvin :) Mulla on ylihuomenna ultra ja jo jännitän sitä,varmaan saan torstaina itsekkin halia vessanpyttyä ennen lähtöä,niin se kyllä vaan jännittää.

Siiri82 - Hmmm en tiedä käykö se täällä sivuilla hih,vaikka kävisikin,mutta ei ainakaan mulle ole asiaa myöntänyt ;)

Aloin just eilen mietiskeleen noita hankintoja niin voihan olla että tähän vaikuttaa ihan se etten ole ultrassa käynnyt vielä ettei anna itsensä iloita mistään ennen kö näkee / kuule tilanteesta mutta tosiaan niin se voi olla että alan kesällä vasta hankkimaan kaikenlaista,tässä kun pääsis itse ensin elämään kiinni uudestaa,kyllä aamustakin sain halata pönttöä kun oli liian pitkä väli syömisessä niin se verotti hyvin aamusta heti,ja väsymys mulla painaa edelleen menee,olen kyllä tosi kateellinen niille jotka pystyy suht normaalisti elämään kokoajan,mulla tämä pahoinvointi on hyvin aaltoilevaa kokoajan ollutkin mutta ees ko pääsis eroon tästä pahoinvoinnista se auttaisi suuresti.

Adette - Monella on jo tuossa vaiheessa niin ettei ole pahoinvointia enään,joten mä ainakin katsoisin asian aivan normaaliksi.

Kivaa päivää kaikille...

Annu & Mussukka 11+4
 
Mie eilen sepustin tänne pitkän tekstin ja tietenkin just kun olin lähettämässä sitä niin kone tilttas :kieh: |O

Mie oon täällä ihan kateellisena lukenut teidän mahojen kasvua ja mammahousujen hankkimista. Mun ei sellaisii oo viel tarttenut hankkia. Omat housut mahtuu vielä vallan hyvin ja vyötäkin tarttee. Toivottavasti kaikki on mahassa hyvin, kun ei niitä oireitakaan enää oo ollut :heart:

Petipuuhista oli jotain puhetta.. mua ei oo ne jutut kiinnostanut oikeestaan ollenkaan tän alkuraskauden aikana. Miehen kannalta tietty vähä ikävä juttu, mut minkäs voi kun ei kiinnosta niin ei :ashamed:
Nyt vielä ollaan pari viikkoa miehen vanhempien luona evakossa, niin ei täällä ainakaan tee mieli.

Ensi viikon maanantaina ois se ultra, sitä jännityksellä odottaen. =)

memmy ja vaavi 11+1
 

Yhteistyössä