Minulla on ollut myös käsitys, ettei
papaa mielellään raskausaikana oteta. Jos edellisestä otosta on pitkä aika, niin luulen, että on kuitenkin tärkeämpää se sitten ottaa raskausaikanakin kun ei ollenkaan. Itselläni se on otettu vuosi sitten, joten nyt ei ole tarvetta, synnytyksen jälkeen ilmeisesti joskus taas otetaan.
Minä taisin jo aikaisemmin mainitakin, että seuraavalla neuvolakerralla rv 13+5, minulle tehdään
sokerirasituskoe. Painon perusteella siihen ei tarvetta ole, mutta minulla on PCO (polykystiset munasarjat) jonka takia etenkin raskaana ollessa verensokerit saattavat helposti nousta. Ekassa raskaudessakin sokerirasitus oli aika alkuakoina, toinen sitten joskus lähempänä rv30. Kummallakaan kerralla ei onneksi ollut mitään häikkää, mutta silti sain kotiin sokerimittarin ja kolmena päivänä viikossa sokereita jouduin mittailemaan lähes koko raskausajan. Saa nähdä joudunko nyt mittailemaan, kun on eri neuvolatäti kun viimeksi..
Neuvolassa meillä otetaan joka kerta pissanäyte, paino ja verenpaine, mielestäni myös hemppa, mutta voi olla että se otetaan harvemmin.. Seuraavalla kerralla varmasti jo kuunnelllaan sydäääniäkin
..ja sitten joskus rv20 aletaan mittaamaan sf-mittaa.
Vaunuista on ollut puhetta, niin meiltähän pojan vanhat vielä löytyykin ja ovat rattaina edelleen käytössä. Ovat niin neutraalit, että tytöllekin hyvin sopivat. Kannattaa paikan päällä käydä katsomassa vaunuja, vaikka jotain muuta kautta ne ostaisikin. Meillä on sen verran pieni farmariauto, ettei kaikki vaunut edes sinne mahtunut. Taisi gesleinien (jotka meillä on) lisäksi mahtua yhdet muutkin, joten valinnanvaraa ei kauheasti ollut. Meinasin netin kautta tilata Briot, mutta onneksi en ostanut, sillä olisi harmittanut suuresti, kun ei autoon niitä olisi saanut mitenkään päin.
Minä en vielä tiedä millain täällä tällä kertaa
synnytysvalmennukset menee, mutta luultavasti ei sinne olla menossa edes, ei pojastakaan käyty. Saa nähdä..
nanna81 Onpas sinulla ollut outoa toimintaa lääkäriltä, todella "ammattitaitoista".. Semmoisia nuo arvauskeskukset tuntuu monessa muussakin paikassa ikävä kyllä olemaan :/
Naurukohtaus Mukava kuulla, että näytteenotto meni hyvin. Pidän peukkuja pystyssä, että vauva pysyy näytteenotosta huolimatta kyydissä mukana ja saisitte parin viikon päästä hyviä uutisia! =) Minä kävin katsomassa esikoisen ultrakuvia ja en minä ainakaan niissä nenää selvästi erota, joten tuskin sen asian suhteen kannattaa huolestua.. Uskon ja toivon kaiken olevan hyvin ja teitä vain "turhaan" huolestutetaan ja stressataan! Jaksamisia! :hug:
Suurin osa tosiaan taitaa olla jo ultrassa käynyt, mutta muutama meitä taitaa vielä olla jotka ovat ensi viikolla menossa. Taisi ainakin
möhköfantti-83:lla ja
Kopakapanalla olla samana päivänä kun minulla, eli ensi maanantaina. Ollaankohan me viimeisiä ultrassa kävijöitä ennen rakenneultraa?!
Josta tulikin mieleen, että tervetuloa ja onnea
Kopakapanalle, sadannelle lokakuiselle
Kylläpä meitä on jo PALJON =)
gibbon ja mytty 11+6