***LOKAMASSUT 2008 Huhtikuussa***

Menet noista neuvolakäynneistä puhuvat. Itseänikin harmittaa kun niitä niin harvassa tuntuu olevan. Varsinkin näin alkuraskaudesta ja vielä ensimmäisessä sellaisessa, olisi mukava päästä vähän useammin katsastamaan että vauvalla kaikki kunnossa ja saisi esittää kysymyksiä jos niitä on tullut. Tänään minulla olikin sitten ensimmäinen lääkärikäynti ja se meni ihan hyvin. Laitto minun labra kokeisiin jossa noita kilpirauhas arvoja katteltais, kun kerroin että niin kovin väsynyt olen ollut. Parempi kuulemma havaita ajoissa viat jos niitä on.. :) Katsottiin tänään vielä masun päältä vauvaa kun isä ei eilen päässyt ultraan mukaan. Siellä se rauhassa oli, vähän heilutti kun härnäsin. :p Sydänkin löi hienosti. Vielä en ole päässyt kuulemaan miltä ne sydän äänet kuulostaa, mutta ehkä sitten ensi kerralla 6.5 sitten kun on neuvola käynti. 26.5 on sitten rakenneultraan aika myöskin. kauhiaa odotustahan tämä on.

Nyt nukkumaan niin jaksaa iltavuorosta mennä huomenna sitten aamuvuoroon.

kirppu 13+1
 
Huomenta!

Paljon oli taas tekstiä tullut! Hyvä niin mukava lukea missä muut menee =) . Meillä ei varmaankaan mies käy lukemassa täällä. Tai mistäs minä kyllä tiedän missä se surffailee, mutta en usko :D .

Eilen oli taas melkoinen päivä. Poskiontelontulehdus diagnoosin sain ja sen jälkeen alkoi hirvee pomputtelu ja tappelu mistä mulle resepti kirjoitetaan antibiootteihin. Lopulta todettiin tympeesti että jos haluat lääkkeet niin mee yksityiselle. Arvatkaapa kahdesti että ottiko hienoisesti päähän :kieh: ! Alkaa nyt maksamaan yksityiselle puolelle tutkimuksista kun itse tietää tasan tarkkaan missä on vika. Onneksi sain hommattua antibiootit sitte toista kautta, mutta ei tasan tarkkaan ole kiittäminen neuvolaa tai terveyskeskusta siinä. Täällä ei kyllä toimi tää terveydenhuolto ollenkaan. Olisin kuvitellut että kun raskaana on niin pääsee helpommin lääkärin juttusille, mutta kun ei niin ei.

Nanna +Pippunen rv 15 tasan!
 
Huomenia kaikille.

Mä olen naatti,ihan siksi että yöllä kun heräsin vessaan niin sen jälkeen en saannutkaan painajaisilta rauhaa,nimittäin näin painajaisia ultrassa mikä on huomenna,sitä jatku monta tuntia,aamustakin tuntui etten ala enää mitään...varmaan ensiyö on sitten yhtä tuskaa... on ihmismieli vaan kummallinen.

Nanna - Juu olen saman pistänyt merkille tässä että vaikka oisi kuinka raskaana niin ei sitä ns apua tule yhtää paremmin tai siis nopeemmin.Varmasti sua on päähän ottanut.

Mä aattelin tytöille krepata hiukset tänään,ei viitti oikeastaan nenäänsä uloskaan pistää kun vettä sataa kaatamalla,on itseasiassa satanut eilisestä asti.Oltiin tytyjen kanssa eilen kirpparilla kyllä mutta olin jäässä sen reissun jälkeen hyvinkin ;)

Tosiaan virallisesti noi neuvola käynnit pitäs olla 1krt kuussa tosiaan,miten muilla,kun käytte niin ottaako hemppamittausta,verenpainetta,painoa yms siellä ???

Annu & Mussukka 11+5

:heart:
 
FPI
Heippa vaan kaikille! :heart:

Olikin tullut taas kovasti tekstiä! Mukavia ultrakuulumisia taas! :heart:

Ilmeisesti noissa neuvolakäynneissä on tosiaan eroja!

Tilasin nyt noita äippävaatteita tuolta www.lemonkids.fi, toivottavasti ovat hyviä! ;)

Annu, ehkä tosiaan pitäs ruveta kattelemaan tota doppleria muualta...

Mukavaa päivää kaikille - sateesta huolimatta! =)

FPI+pikku-pepe rv 15+2
 
Terkkuja neuvolasta! :wave: Siellä se pikkusydän jyskytti niinkuin juna eteenpäin. Kaikki oli siis hyvin kuten sanoitte - huolehdin ihan turhaan :whistle: Neuvolatäti sanoi, että äitiyskorttini on oikein ihanan näköinen kun ei ole mitään huolenaihetta. Paino oli jälleen tippunut, mutta se asia ei huolestuta, koska tuota lähtöpainoakin on ollut ihan mukavasti. Joudun muuten sokerirasitustesteihin mikä ei hirveästi ilahduta :x No, se edessä vasta viikolla 26 --> Onko muuten muilla edessä tuota sokeritestiä?

Monet kyseli neuvola-aikojen tiheydestä. Täälläpäin on näköjään neljän viikon välein, seuraava aika kun laitettiin sinne neljän viikon päähän. Ja neuvolassa kuunneltiin tosiaan ne vauvan sydänäänet, otettiin verenpaineet, mitattiin veriarvot, paino, pissanäyte ja mitäs muuta... Sielunhoitoa kun saa jutella mukavan neuvolatädin kanssa :D

Synnytysvalmennus alkaa meillä sitten elokuussa eli hieman myöhään toisaalta... Ryhmät kun menee kahdessä syklissä eli ensimmäinen ryhmä lopettaa jo syyskuussa ja toinen ryhmä (jonne meidät laitetaan) lopettaa joulukuussa... Olen kuulemma ryhmässä sitten ensimmäisiä, jotka synnyttävät. Kamalan kaukainen ajatus vielä :eek: No, se tulee eteen tavalla tai toisella :D

Ja tänään *POKS POKS* viikot paukkuu!! =)
-Adette ja Allu 15+0
 
Hei vaan..

Vaunuasiaa..
Onko joku jo tehnyt vaunuhankintoja? Itse en millään uskalla vielä,vasta lähempänä ajankohtaa sitten.Mutta mietin onko kokemuksia,käytetyistä vaunuista? Onko noi sisäkankaat kuinka pestävissä sitten? huuto.net pursuaa vaunuja, ja kuvissa suurin osa näyttää tosi siisteiltä,lähes uusilta ja hintakin on tipahtanut.
Sain tänään myös pitkän listan serkultani Vantaan Variston liikkeistä, missä kannattaa sitten käydä vertailemassa(ainakin siis pääkaupunkiseutu asukit). Toden näköisesti oisi parempi käydä ihan liikkeessä,saa sitten testailla ja mittailla ihan perusteellisesti.Muutama satanenkin harmittaa,jos vaunut ei sitten mahdukaan takakonttiin! :kieh:

Eilen soittelin myös parhaalle kaverilleni,joka sai terveen poikalapsen perjantaina.Kaikki oli mennyt hyvin ja imetyksen opettelu käynnissä.Hälveni taas omatkin synnytyspelot,kun sai kuulla järkipuhetta ja ystävältä joka ei varmasti huijaa =)

Tunteista mulla on tosiaan muuten olo melko normaali,ei enää väsytä, eikä olo ole etova( :hug: kaikille joilla "olot" vielä jatkuu) Mutta tirahtelen itkuun ihan kaikesta. Samanlaista kun menkkojen alkaessa.Kuuluu varmasti asiaan,mutta jopa ärsyttävää.
Sain esimerkiksi viime viikolla pääni loppuillaksi kipeäksi katsomalla "erittäin tunteita herättäviä ohjelmia" kuten "dr.Phil" ja "luukusta lukaali".Nessu paketti vieressä ja nenä tukossa vuolaasti itkien.Saati sitten, kun sain kaveriltani viestin töissä ollessani, että "terve ihana poikavauva syntyi" hohhoi ! Piti ihan vessaan lähteä vastausta kirjoittamaan.

Mutta näin tänään :'(

maisis ja kupu 13+5
 
Heips! Kuinkas voitte?

Täällä on kuumeen lisäksi ruvennut myös räkä lentämään, nice! Kävin tänään kiikuttamassa labraan pissanäytteet ja otattamassa neuvolalääkärin määräämän valkovuotonäytteen sekä papa-kokeen. Ja se kyllä sattui! Huomiseen jännäilen pissa- ja valkov.tuloksia, mutta papaa saa odotella 3viikkoa. Mua vähän huolettaa, löytyykö sieltä jotakin. Ei se lääkäri varmaan huvikseen mua sinne lähettänyt.
 
Tove-81
Adett e Minä joudun sokerirasitustesteihin joskus myöhemmin, kun kumpikin vanhempani on diabeetikko. Itse olen normaalipainoinen, mutta sukurasitus on niin suuri.

Mulla olisi tuo niskapoimu-ultra sitten ylihuomenna perjantaina! A - Pu - Va! :eek:
Jännitän sitä heti jos alan ajattelemaan perjantaita. Toivon vaan sydämestäni että kaikki olisi kunnossa ja pääsisin oikeasti nauttimaan tästä raskaudesta! :)
 
Moi taas!

Annu82 kyselit mitä muilla otetaan neuvolassa... Meillä katotaan pissanäyte, verenpaine ja paino joka kerta. Hemoglobiini mitataan harvakseltaan, jostain lueskelin et kolmekin kertaa saattaa olla se määrä =) Tietty jostain rv20 aletaan mittaileen kohdun korkeutta eli sf-mittaa.

Mulle terkkari sano, et jos käyntien välillä tulee jotain kysyttävää tai huolen aihetta, niin voi aina soittaa ja tarvittaessa pääsee käymäänkin aikasemmin ku seuraava aika olis, mut uskoisin, et oon jo sen verran rutinoitunu odottaja ettei sellasta tilannetta tule. ;)

Adette: mulla on edessä sokerirasitustesti myös sit joskus päälle 20 viikolla. Varmaan seuraavalla neuvolakäynnillä puhutaan enemmän ajankohdasta. :)

maisakaisa: en ole vielä vaunuja aatellu hankkia, ehkä kesällä tai alkusyksystä vasta. Voittehan käydä liikkeissä vertailemassa vaunuja ja vaikka mittaillakin ja sit ostaa käytettynä kun tietää millasesta on kyse ;) Aina kannattaa ostaa vaunut niin, et pääsee paikan päälle kattomaan niitä ensin ennen lopullista ostopäätöstä. Ei sit ainakaan luule ostavansa uudenveroisia jotka osoittautuukin vuosia vanhaks ja kuluneeks. Kuvat voi valehdella kunnon suhteen.

Hippu84Espoo: ei tosiaan ole huolta papan suhteen, normaali kontrollikäynti jos ei ole käynyt hetkeen. Itse en joutunu käymään, ku kävin joukkoseulonnassa reilu vuosi sitten.

Jotkut puhui tuplarattaiden hankinnasta... Meillä oli onneks helppo tilanne lasten kanssa, esikoinen oli n.1v10kk kun pikkuveli synty, mut oli niin topakka neiti, et käveli itekseen melko pitkiäkin matkoja (oppi tosin käveleenkin jo 10kk iässä, et harjotusta oli jo vuosi takana).
Tietysti jos tosiaankin kävelee pitkiä lenkkejä tai lapsi ei vaan jaksa kävellä niin seisomalautakin on hyvä keksintö. Ainakin se vie vähemmän tilaa ku tuplarattaat =)

jasmara ja masuasukki 13+5
 
Hei taas kaikille =)

Taustalla oon minäkin kovasti seuraillu teidän kuulumisia, itse vain kovin kerkeemättä kummemmin kommentoimaan.

Neuvolakäyntejä täällä ainakin on kuukauden välein, minusta se on tosi hyvä ja tätikin sano et pyrkii nimenomaan et kerran kuussa tavataan ja katotaan onko kaikki ok. Mulla myös otettiin papa viime viikolla. Muutenkin käyn joka vuosi siinä kontrollissa. Ja tietty pissa ja verenpaine katotaan. Hemoglobiini mulla ollu aina tosi hyvä, niin usein ei mittailla eikä tarvinnu rautaa edelliseskään raskaudes popsia. Sokerirasituksesta ei ole ollut vielä puhetta, viimes jouduin ylipainon takia eikä mitään ollu, mut saas nähä nyt miten normaalipainosena. (plus nä muutamat ihanat raskauskilot päälle..:LOL: mulla ei tosiaan oo paino laskenu alus vaan ihan tasaseen tahtiin ylöspäin kivutaan.. kauhee nälkä koko ajan ja ei pahoinvointia=hyvä yhtälö :LOL: ). Seuraava neuvola mulla 7.5 ja rakenneultra sit 26.5.

Hankintoja ei olla tehty vielä. Paljon on tytöltä tuota tavaraa ja vaatetta ja katellaan sit rakenneultran jälkeen paremmin kun kysästään kumpi sieltä on tulossa =) Ei malttas niin millään oottaa.. Millä viikoilla teillä muilla on rakenneultra? Mulla on sillon 20+6 ja ootin et ois ollu vähä aiemmin. Esikoisesta oli viikolla 18.

Täällä myös yöunettomuutta vessareissujen jälkeen, on niin rasittavaa pyöriä sängys ja koittaa nukkua eikä uni millää tuu ja kohta sit tyttö jo herätteleekin kun unesta kiinni saa.. Ja unet on tosi mielikuvitusrikkaita, seksunista painajaisiin ja kaikkee kummaa siltä väliltä ;) Ja varmaan kymmeniä yös, välillä ihan heräilen miettimään niitä ennne ku sukellan taas uusiin seikkailuihin!

Liitoskipuja löytyy multakin ja viime yö oli erityisen hirvee ku heräsin kauheeseen viiltävään kipuun, mikä tuli kohdun kohalta, en juurikaan voinu liikkua ja tuskalla pääsin vessaan ja kun rakon sain tyhjennettyä se alko pikku hiljaa helpottaa ja loppu sit kokonaan :eek: Se ei siis ollu tuskaa täydestä virtsarakosa vaan vihlo ihan tajuna tonne kohtuun ja ihmettelen et painoko se rakko sit niin kovasti ja yöunia meni siinäkin mietties et onko vakavampaakin. Mut nyt taas ei mitään hätää eikä kipuja oo ollu. Välistä toki vihloo enemmän ja vähemmän, mut tuo kyllä säikäytti.

Petipuuhiin mulla on välillä ihan hirveeki himo, yllättäny ihan ihtenikin, ja mies kyllä tyytyväinen..ainut vaan ettei taho keretä ja jaksaa ku vain viikonloppusin, mut tuleepahan viikolla voimia kerättyä.. :whistle: ;)

Kauhee ilma on täälläkin, ei vain saa vettä vaan tulee lunta ja ihan myrskyämällä.. |O Aateltiin pitääkin neitin kans sisäpäivä ja ollaan täs tytön vaatekaappia järjestelty ja vanhoja pantu pussiin ja uusia oottaan ja neitillä hauskaa kun löytyy "uusia" kokeiltavia kaapista =)

Kumpu kasvaa kovaa vauhtia, omissa farkuissa ei enää voi istua vaik muuten hyvät oiskin niin äitiyshousuja käytettävä kotoota poistuttaes ja ai et on ihanat, saa maha olla vapaana ja näyttää varmaan et oon pitemmällä ku oonkaan kun oikein saa rennosti olla :LOL:

 
no niin.... nyt on käyty neuvolassa, ja siellä se pieni sydän pompotti 160 x min. huh, kun helpotti stressiä, nyt sitten odotellaan maanantaina olevaa np-ultraa, toivottavasti on sielläkin sitten kaikki hyvin.

mulla oli ensimmäinen sokerirasitus jo viime viikolla, kun ekasta lapsesta on ollut se raskausajan diabetes. nyt oli kuitenkin ainakin vielä arvot ihan ok. ja tuosta papasta sen verran, et mulle on aina sanottu, et sitä ei oteta raskausaikana, ellei oo ihan pakko?

joku suunnitteli tukivyön hankkimista, mula olisi yksi pari kertaa käytetty, kun ostin vahingossa liian pienen, ostettu liiviliikkeestä pari viikkoa sitten. jos jollain on kiinnostusta, niin laittakaa yksityisviestiä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja möhköfantti-83:
ja tuosta papasta sen verran, et mulle on aina sanottu, et sitä ei oteta raskausaikana, ellei oo ihan pakko?
Tämä on taas niitä kuntakohtaisia eroja. Eli tuttavani joka asuu toisella puolella suomea ihmetteli kun minulta oli otettu papa.
No meillä taas on käytäntö että se otetaan jos ei ole ihan just otettu ja näinpä se on minulta otettu kaikissa viidessä raskaudessa
Mielenkiintoista olis tietää mistä tuokin ero johtuu. En vaan koskaan ole tullut kysyneeksi.

Tänne ei mitään uutta kuulu ilma tosiaan hirvee kuopuksen kanssa käytiin aamupäivälla pihalla kun poika ollut viikon sisällä tuon vesirokon takia niin olis tultu hulluksi jos ei ois päästy ulos. No käytiin talo kiertään tuolla lumimyrskyssä niin poika sanoi "tuulee sisälle" ja normaalisti poikaa ei saa sisälle millään :D

itse myös mietin tuota tuplarattaiden hommaamista meillä poika tosin jo 2,5v syksyllä mutta neuvolaan ym 3 kilometriä yhteensuuntaan. Toisaalta olen ammatiltani pph joten ei tuplat hukkaan mene kun niitä työssäni tarvitsen joka tapauksessa(ja edelliset tuplat oli niin epäkäytännölliset että myin pois). Mutta jos ei olis tietoa tuosta jatko tarpeesta niin varmaan yrittäisin pärjätä ilman

pumppernikkeli ja niilo 15 tasan
 
moi

täältäkin...

Neuvoloista täällä siis kerran kuussa ja otetaan pissanäyte,paino, ja verenpaine...hb otetaan harvemmin...

Noista dopplereista on ollut puhetta ja päätin aluksi et en osta sitä mut eilen kävin kirppis osiossa ja huomasin et siellä oli myynnissä niin olihan sit mun ostettava se kun tarjous meni läpi..pitäis saada se jo huomenna varmaan :heart: ..saahan sen sitten aina myytyä eteenpäin kun ei enää tarvi...

kurja räntäsade täälläkin.. :|

meinasin tänään yrittää olla ilman päiväunia... |O saa nähdä kuinka kauan kestän hereillä


pw 14+5
 
Haluaisin tunkeutua joukkoonne, mikäli sopii?? :wave:
Odottelen täällä ensimmäistä lastani ja laskettu aika sijoittuu 20.10 (ainakin tällä tietoa!). elän rv12+2 ja ensi maanantaina ultraan katsomaan mitä siellä masussa oikein köllöttää =) Vointi alkaa olla ihan kohtuu hyvä..jokin aika sitten sänky kutsui koko ajan levolle ja etomista oli etomisen perään. Mutta tätähän tämä. Toki tiedän suht helpolla päässeeni moneen muuhun vauvan odottajaan verraten. Odotellaan ja vaihdetaan kuulumisia! Halauksia ja tsemppiä kaikille!
 
Heippa :wave: Mä nyt vaan nopeesti informoin tänpäiväsestä punktiosta.Eli alunperin oli tarkoitus mennä istukkabiopsiaan ja olin ikionnellinen koska tulokset siitä tulevat jo viikossa.Lääkäri ultras toosi kauan,mikä oli ihanaa :heart: Näkyi kultapienen varpaat ja sormet ihan selvästi.Lääkäri kysyi että milläs viikoilla sun pitäs olla?MInä sitten että uä:n mukaan 14+2,kuukautisten mukaan 13+2.Lääkäri sitten että ´et ainakaan ole 13+2 viikoilla,on täällä niin iso järkäle´ :heart: Ja viikot nyt siis virallisesti 14+6 ja la 2.10 Laitatko nanna listaan? Vauva tosiaan oli tosi suuri siihennähden mitä se oli vasta pari viikkoa sitten.Kätilö sanoi että jos kesken menee niin on mennäkseen kahden päivän sisällä :/ Nyt ei ainakaan ole mitään tuntemuksia.Itse toimenpidekkin oli ihan helppo,ei sattunut kuin ihan vähän.Ja siis minusta otettiin lv-punktio koska viikot ylittivät istukkabiopsian rajan.Tuloksi odotellaan nyt sitten parisen viikkoa ainakin :/ Aikamoista piinailua.Mua harmittaa kun en kysynyt että näkyykö sikiöllä nenäluu vai ei.Yli 90%:lla down-sikiöistä sitä ei näy.Nyt kun katson tuota kuvaa missä vauva köllii sivuprofiilissa niin en minä kyllä mitään selvää nenää nää :/ Esikoisesta taas samoilla viikoilla näkyy ihan selvä nenä.Ei kai pitäs vertailla mutta en mahda mitään :'( Ja mikäpä minä olen analysoimaan noita ultrakuvia.Kukaan kätilö tai lääkäri ei ole kyllä maininnut asiasta mitään.Pitäs vissiin vähän rauhoittua,stressiä on muutenkin :/
Nyt esikoisen kanssa puuhastelemaan :wave:

-Laura ja Ei Niin MiniMatkustaja 14+6-
 
Papasta - Niin mulla ei ole otettu koskaan niin että tiedetään että raskaus jatkuu,mulla nimittäin takana 2 raskautta jotka on mennyt keskenmenneeseen keskenmenoon eli joutuu tekee kaavinnan ja silloin on otettu papakoe mutta muuten mulle on sanottu ettei sitä suositella otettavaksi raskauden aikana ´siis jos raskaus jatkuu yms.Näin täällä suunnassa mulle selitetty.

Vaunuista - Niin en tiedä oikein vielä että milloin ostan,sen tiedän ainakin että en osta juuri sen mukaan että tuleeko tyttö vai poika vaan sellaset neutraalit kivat vaunut,ilman mitää ylimääräsiä juttuja.

Neuvolasta - Mulla otetaan joka kerta hemppa,verenpaine,pissatesti,paino ja sitten jutellaan juuri oloista ja jos on jotain kysyttävää saa niitäkin kysellä.Sitten tietysti sydänäänien kuunteluhan alkaa kuulumaan asiaan...

Kopakapana - Welcome!

Sokerirasitus jutusta - Sellasta multa ei koskaan ole otettu.

Katselin tuossa että eikös tässä ole kohta kaikki käynnyt ultrassa,vai onkos se mun luuloa nyt vaan.Tuntuu ainakin että suurinosa jo melkeinpä puhuu rakenneultra ajasta...... korjatkaa ihmees jos oon värässä hih :)
 
Kopakapana tervetuloa ja onnea! Oletkin sitte sadas lokamamma!

Minultakaan ei sitä papaa tosiaan otettu kun olin käyny juuri kontrollissa, mutta niin se terveydenhoitaja sanoi neuvolassa. Jännää että noissakin on tuommosia eroja riippuen paikasta.
Meillä pitäis näin alkuun olla neuvolat kuukauden välein ja lopussa sitten tiheemmin, niin kuinnäytti monella muullaki olevan. Näin esikoisen aikana kyllä minäki tähän alkuun voisin jopa useemminki käydä ihan vain varmistukseksi... Varmaan sitten kun toista kertaa odottaa niin on hiukan tutumpia nää jutut =) .

Nanna + Pippunen rv 15+0
 
Minulla on ollut myös käsitys, ettei papaa mielellään raskausaikana oteta. Jos edellisestä otosta on pitkä aika, niin luulen, että on kuitenkin tärkeämpää se sitten ottaa raskausaikanakin kun ei ollenkaan. Itselläni se on otettu vuosi sitten, joten nyt ei ole tarvetta, synnytyksen jälkeen ilmeisesti joskus taas otetaan.

Minä taisin jo aikaisemmin mainitakin, että seuraavalla neuvolakerralla rv 13+5, minulle tehdään sokerirasituskoe. Painon perusteella siihen ei tarvetta ole, mutta minulla on PCO (polykystiset munasarjat) jonka takia etenkin raskaana ollessa verensokerit saattavat helposti nousta. Ekassa raskaudessakin sokerirasitus oli aika alkuakoina, toinen sitten joskus lähempänä rv30. Kummallakaan kerralla ei onneksi ollut mitään häikkää, mutta silti sain kotiin sokerimittarin ja kolmena päivänä viikossa sokereita jouduin mittailemaan lähes koko raskausajan. Saa nähdä joudunko nyt mittailemaan, kun on eri neuvolatäti kun viimeksi..

Neuvolassa meillä otetaan joka kerta pissanäyte, paino ja verenpaine, mielestäni myös hemppa, mutta voi olla että se otetaan harvemmin.. Seuraavalla kerralla varmasti jo kuunnelllaan sydäääniäkin :) ..ja sitten joskus rv20 aletaan mittaamaan sf-mittaa.

Vaunuista on ollut puhetta, niin meiltähän pojan vanhat vielä löytyykin ja ovat rattaina edelleen käytössä. Ovat niin neutraalit, että tytöllekin hyvin sopivat. Kannattaa paikan päällä käydä katsomassa vaunuja, vaikka jotain muuta kautta ne ostaisikin. Meillä on sen verran pieni farmariauto, ettei kaikki vaunut edes sinne mahtunut. Taisi gesleinien (jotka meillä on) lisäksi mahtua yhdet muutkin, joten valinnanvaraa ei kauheasti ollut. Meinasin netin kautta tilata Briot, mutta onneksi en ostanut, sillä olisi harmittanut suuresti, kun ei autoon niitä olisi saanut mitenkään päin.

Minä en vielä tiedä millain täällä tällä kertaa synnytysvalmennukset menee, mutta luultavasti ei sinne olla menossa edes, ei pojastakaan käyty. Saa nähdä..

nanna81 Onpas sinulla ollut outoa toimintaa lääkäriltä, todella "ammattitaitoista".. Semmoisia nuo arvauskeskukset tuntuu monessa muussakin paikassa ikävä kyllä olemaan :/

Naurukohtaus Mukava kuulla, että näytteenotto meni hyvin. Pidän peukkuja pystyssä, että vauva pysyy näytteenotosta huolimatta kyydissä mukana ja saisitte parin viikon päästä hyviä uutisia! =) Minä kävin katsomassa esikoisen ultrakuvia ja en minä ainakaan niissä nenää selvästi erota, joten tuskin sen asian suhteen kannattaa huolestua.. Uskon ja toivon kaiken olevan hyvin ja teitä vain "turhaan" huolestutetaan ja stressataan! Jaksamisia! :hug:

Suurin osa tosiaan taitaa olla jo ultrassa käynyt, mutta muutama meitä taitaa vielä olla jotka ovat ensi viikolla menossa. Taisi ainakin möhköfantti-83:lla ja Kopakapanalla olla samana päivänä kun minulla, eli ensi maanantaina. Ollaankohan me viimeisiä ultrassa kävijöitä ennen rakenneultraa?!

Josta tulikin mieleen, että tervetuloa ja onnea Kopakapanalle, sadannelle lokakuiselle :D Kylläpä meitä on jo PALJON =)

gibbon ja mytty 11+6
 
Naurukohtaus sinulla onkin nyt sitten sama laskettu aika kuin minulla! :wave: Missäs sairaalassa olet suunnitellut synnyttäväsi? Ihanalta kuulosti tuo ultraus - on se vaan niin ihana nähdä se oma pikkuinen :heart: Uskon, että kaikki on hyvin, pidetään peukkuja sen puolesta! b

Outoa muuten se, että meillä sama laskettu aika mutta mulla viikot poksui tänään eli olisi 15+0... Noh, nämä on taas näitä laskukaavajuttuja... :headwall: Pääasia, että vauvat kasvaa masussa ja voi hyvin :D

Niin ja Kopakapanalle tervetuloa!
 
Nyt en oo moneen päivään täällä käynytkään, joten täytyy illalla tulla lukemaan uutisianne.
Täällä kauhulla odotan aamuista sokerirasitukseen menoa. YÖK!
Muuten kaikki hyvin, hieman enenevissä määrin on ollut sellaista yleistä haukottelua...Ehkä pistetään tuon sateen piikkiin.
Nyt on ympärillä syntynyt monta vauvaa, ja huomaan, että ne tuntuvat paljon ihanemmilta asioilta nyt kuin muutama kuukausi sitten, kun omaa yritystä alkoi olla nin kauan takana. Osaa olla jotenkin onnellisempi ihmisten puolesta, joille vauvoja syntyy, kun tietää itsekin samassa tilanteessa olevan pian. Vaikka onhan onneksi jo ennestään tuo yksi pikku riiviö.
Nyt kahvinkeittoon, saan vieraaksi erään puolivuotiaan äitinsä kera.
Hyvää vointia teille jokaiselle!
 
Tervetulotoivotukset uusille :)

Neuvolakäynneistä on puhuttu. Mulla on käynnit noin kuukauden välein. Tosin mun neuvolatäti lopetti ekan neuvolakäynnin jälkeen ja nyt mulla on kuka sattuu olemaan vapaana, tylsää :(

FPI:Mä tilasin sunnuntaina ton doplerin kuuntelevauvaa.fi:stä ja tänään oli jo postissa, outoa ettei sulle oo tullu :|

Mulla vieläki pahoinvointia. Vois jo loppua. Nyt on vielä flunssa päällä, tuntuu ettei mikään maistu.

Semmosta piti vielä kysyä että te joilla on koira niin miten luulette suhtautuvan tulevaan vauvaan? Meillä pyörii täällä melkein 3-vuotias perhoskoira uros joka on aivan ihana luontoinen veijari. Raukka varmaan järkyttyy kun vaavi saapuu kotiin :)

miimu ja tiitiäinen rv 14+1
 
nanna81 Kyllä sokerirasitus tehdään ensikertalaisellekin, jos on tarvetta. Ei sitä kaikille mitenkään automaattisesti tehdä. Siihen on monia syitä, miksi se tehdään.. Esim. äidin painoindeksi on yli 25, edellinen lapsi on ollut isokokoinen>4500g, synnyttäjä on yli 40-vuotias, pissanäytteessä on ollut sokerit koholla, syntyvä lapsi on arvioitu isokokoiseksi, aikaisemman raskauden aikana todettu raskausdiabetes, äidillä todettu PCO-oireyhtymä (munasarjojen monirakkulatauti), suvussa on sokeritautia jne.

Kannattaa olla vain tyytyväinen jos siihen ei "joudu". Itse en ainakaan nauti sen kamalan litkun juomisesta ja kahden tunnin odottelusta ja sokereiden mittaamisesta, mutta oman ja vauvan parasta on ajateltava ja mentävä. Vaikka eipä se niin kamalaakaan ole, mutta itse olisin ainakin tyytyväinen jos siihen et tarvetta olisi..
 
Mä sain juuri kuulla hyvin vauvan sydänääniä,se tosiaan onko juna hih,mutta kyllä mulla onnesta itku pääsi,mies tallensi sitten koneellekkin sydänääniä :) Ihana muisto.

Tämän myötä toivotan kaikille rauhallista yötä.
niin kauniita unia kanssa ;)

Annu & mussukka 11+5
 

Yhteistyössä