Paljon oli taas tekstiä, muutamiin kommentteja jos jotain kommentoitavaa vielä muistan..
Pöppiäinen82 Onneksi sait sairaslomaa, eiköhän sitä siitäkin sitten jatketa tilanteen mukaan
Minulla oli ekalla neuvolalääkärikerralla (rv 8+5) kohdunkaulan pituus 3cm, saman verran on ollut aikoinaan kun poikaakin odotin. En tiedä edes koska seuraava lääkäri on (ellei rakenneultaa lasketa), mutta ei ainakaan lähiakoina..
Nimet meillä on valmiina, ainakin melkein
Pojalle on varma, mutta tytölle on etunimeksi kaksi vaihtoehtoa, mutta luultavasti lopullisesta nimestä ollaan päästy jo yhteisymmärykseen. Vaikka ihan lopullisen nimetietääkin varmasti vasta kun näkee minkä näköinen vauva on, sopiiko nimi ollenkaan ulkonäköön
Cristiina Meinaan yrittää udella sukupuolta, tuskin kyllä kertovat, mutta aina sitä voi yrittää
Tuskin kovin monille kerrotaan jos saadaan etukäteen sukupuoli tietää, sukulaisille ja ystäville varmaan, tuskin muille. Viimeksikin oli "noloa" kun olin puhunut kaikille että ultrissa on tyttöä lupailtu ja poika kuitenkin syntyi..
Useat luulivatkin alkuun, että meillä on tyttö, kun olin raskausaikana niin puhunut, olivat ihmeissään kun korjasin että meillä on kyllä poika
hobitti Minä myös olen kovasti pähkäillyt otanko pakkauksen vai en. Vaatetta on ihan liikaakin, joten tarvetta ei niille olisi, muuta kun toppahaalarille, joka on pakkauksessa minulle ainakin mieleinen. Pelkän toppa-asun takia ei kuitenkaan viitsisi pakkausta ottaa. Rahasumma on kuitenkin aika pieni, mutta saisi sillä summalla jo vähän apuja tuplarattaiden hankintaan, kovin kalliita kun ei olla edes ajateltu ottaa. Vaikeaa päättää..
maisakaisa Mielestäni kummilahjaksi voi ihan hyvin antaa perinteisiä lahjojakin, vaikka lasta ei kirkkoon kastettaisikaan. Mielestäni tuo pelipaita on myös kiva idea, voisihan sen lisäksi ostaa jotain pientä teemaan sopivaa
Poikani sai syntyessään kummeilta lahjaksi jalkapallo peliasun ja lippiksen, kastelahjaksi samoilta kummeilta sai jalkapallosäästölippaan. Mielestäni oli hauska kun antoivat jalkapalloaiheisia lahjoja, sillä pojan isä on kova pallon potkija!
Kaverini poika sai säätölipas junan, jonka perässä oli kaksi vaunua. Vaunuissa on paikka irronneille maitohampaille, sekä hiuskiehkuralle. Oli todella kiva. Muita lahjoja mitä muistelen kavereiden tai oman lapsen saaneen: lautanen + muki sekä aterimet, lastenkirja, Nalle jonka kaulassa on ruokalappu jossa on lapsen nimi, syntaika, pituus, paino jne, hopeinen helistin, muistojen arkku, valokuva-albumi, pienet lenkkarit, vauvakirja (eli mihin merkitään tietoja lapsesta), pussilakanat joihin oli painettu lapsen nimi, kylpytakki ja pyyhe, "ensimmäiset euroni" kokoelman syntymävuoden euroja, valokuvakehys ja -albumi.. Tässä muutamia. Netistäkin aika hyvin löytyy ideoita!
Nyt taas mentävä.. :wave:
gibbon ja mytty 17 tasan