***LOKAMASSUT -08 toukokuussa***

Silleri
Taas edes näitä (.)-juttuja jos vähän tänne...

Kun se kesäloma on meillä jo suunniteltuna: kesäkuussa käydään etelässä "häämatkalla" ja sen jälkeen mies menee auttamaan vanhempiaan laajentamaan taloaan ja minä seilaan lasten kanssa sukuloimassa. Jossain vaiheessa varmaan sinne mummolanlaajennusmylläkkäänkin mennään tutustumaan, mutta luulisin, ettei siellä lasten kanssa suurivatsaisena hyödyksi pääse olemaan ja lapsetkin ovat vaan tiellä... Mutta ihan hyvillä mielin päästän miehen sinne puuhastelemaan, onpahan meilläkin siellä sitten käydessä enemmän tilaa! :D

Rakenneultraa ei meillä saa, mutta loppuraskaudesta tehdään kokoarvioultra käynnistystä ajatellen. Kun edellinen oli yli 4,5kg. Jotain hyötyä sentään oli siitäkin punnertamisesta... En sitten tiedä, saisinko mitenkään ylipuhuttua ylimääräistä ultraa ensi neuvolakäynnillä kun ei paino tunnu nousevan, vaikka edellisillä kerroilla on lähtenyt heti tiukkaan nousukiitoon. Jos yrittäisi vähän hysterisoida siellä neuvolassa... ottaisivatkohan todesta? ;)

Emilynille jaksamista sairauden kanssa, toivottavasti pysyy kurissa ja helpottaisi pian.

Silleri ja Suvi 20+0 jo, siis puolivälissä!!!!!
 
HUomenta kaikille

oli taas inhottavaa ku pää ja niskat kipeenä ku herää, pakko ois uus sänky syksyyn mennessä ostaa, alkaa olemaan aika huono toi meijän. :|
Toinen murhe on ku ei tunne liikkeitä vielä eikä masukaan tosiaan kovin iso ole,
maanantaina on neuvola, mulla on kyl aikasemmatki raskaudet menny sinne 18-20 ennenku oon tuntenu liikkeitä, et eiköhän ne siéltä ala tuntumaan.
Sitä vaan murehtii kaikkee ku tässä raskaudessa oli niitä vuotoja, nyt ei onnkes oo ollu reiluun kahteen viikkoon yhtään
ootankin sitä rakenne ultraa ni näkee onko hematooma vielä kohdussa vai joko se ois poistunu.
ja ihana teitty päästä näkemään asukki,
Mahtaako ne tyksin äitipolilla kertoa sukupuolen jos kysyy ja vaavi on asennossa että näkevät?
:)

17+5 :heart:
 
Tove-81
Sama juttu mulla suklaahirmu tuon epävarmuuden kanssa. Ei vielä tunne liikkeitä ja välillä ollut melko pahoja vatsanväänteitä yms, niin pelottaa että onko varmasti kaikki hyvin. Menen tänään klo 10 neuvola-lääkärille ja siellä kuulemma kuunnellaan sydänääniä, kai ne pitäisi melko hyvin jo kuulla näillä viikoilla neuvolassakin?

Ilmoittelen tänne sitten kuulumisia, vähän pelottaa. :|

Tove & muuminen 15+6
 
Hyistä huomenta! Miksi pitääkin olla taas niin kylmä ilma. Tulis jo kesä! :/ Pinnakin on niin kireällä ollut koko raskausajan, että kyllä lapsiparat saa kuulla joka päivä jossain vaiheessa. kunniansa. :'( Nykyään ne purkaa koko ajan nuita miehen tex willereitä tuolta hyllystä. Isompikin innostunut uudestaan purkamaan pienemmän perässä. |O Ja mikään kielto ei tehoa, laitoin sen tuonne omaan huoneeseen miettimään tekosiaan. Ei ole kovin ihanasti alkanut tämä aamu. :ashamed: Esikoinen pitäis vielä lähteä viemään hammaslääkäriin, kun sillä on etuhammas lohennu ja se on nyt terävä. Saa nähdä saako se sitä hiottua yhtään.

Paljonko tuo doppleri maksaa? Oispa mielenkiintoista kuunnella kotonakin sydänääniä.

Täällä kirjoittelin tuosta mahan kasvusta. Niin se tässä yks päivä muuttu ihan erilaiseksi. Eli ennen se kohtu tuntui niin selkeästi tuossa eessä niin nyt sitä ei enää tunnukaan kuin vähän. Mitähän siellä tapahtui, mietityttää, että onkohan kaikki edes ok. :eek:

Jaksamisia Emilynille ja naurukohtaukselle!
 
Suklaahirmu - Kyllä yleensä pitäs saada selville sukupuoli tuolla rakenneultrassa.Nuo vuodot laittaa pelon päälle,niitä mullakin on ja nyt ollut jokunenpv ettei taas ole mitään tullut,että toivossa ollaan ettei tulisikaan.Toivon ettei sullekkaan.

Tove - Ihan varmasti siellä kaikki hyvin on :heart:

Touhupeppu - Massu muuttaa kokoajan muotoaan tässä alkutaipaleella varsinkin ja odottava äiti seuraa itseään vielä tarkemmin joten kaiken myös huomaa sitten herkemmin.
www.kuuntelevauvaa.fi oli se mistä saa tuollasen mikä mulla on ja käytettynä olen nähnyt www.huuto.net ja uutena se on sen 80e ja päälle kuluineen ja siinä saa geelin mukana ja käytettynä kannattaa huutiksesta kattoa jos haluaa halvemalla ja käytetyn.

Tiedossa rauhallinenpäivä,yöllä tuli pari supparia ja ne tuntui kyllä hyvin täytyy myöntää,varmaan stressi saa näitä aikaseksi sitten,kun huomistas lääkäriä jännitän,ja kukapas ei mun tilanteessa jännittäisi,näin uskon.
Kotihommia täytys tänään yrittää tehdä ja sitten ottaa taas masun kanssa rennostikkin,se samainen rytmi.

Annu & touhustiina 15+3
 
FPI
Moikka :flower:

Mukavia neuvolakuulumisia monella! :heart:

Annu, multa ei oo kummallakaan kerralla laskettu vauvan sykettä, neuvolatäti on vaan sanonut, että säännöllinen ja vauvalle normaali syke, vaikka mun mielestä se selvästi laski sitä sykettä, mutta ei kertonu mulle mitään lukuarvoa,joten en osaa tuohon sanoa, mutta ite kun oon dopplerilla kuunnellu niin onhan se ainakin tuplat omaan sykkeeseen verrattuna, vaikka en ole tarkemmin laskenutkaan.

Huomenna on sitten se rakenneultra viimein klo 12 ja jännittää jo nyt! Vielä pari päivää sitten en hermoillu, mutta nyt jotenkin rupes ihan kauheesti jännittämään ja huolestuttamaan...huh.

Suomen lätkäpeli taitaa tänään jäädä näkemättä, kun tulee niin öiseen aikaan, harmi.

Aurinkoista keskiviikkoa,

FPI+pepe rv20+2 :heart:
 
Tänään ollaan sitten raskauden puolessa välissä ja aloitellaan 21. raskausviikkoa! Kylläpäs se aika vaan rientää! :D

Tuli mieleen tuossa, että aika moni on matkustamassa ulkomaille nyt raskaana ollessa. Mieli tekisi myös mutta mutta.... mitä mieltä olette, lähtisittekö noin rv 25 äkkilähdöllä etelän lämpöön? Ja millä viikoilla saa vielä lentää? Haluaisin niiiiiiiin aurinkoon!!! B) Taitaa jäädä haaveeksi vaan... :/

Adette & Allu 20+0
 
FPI - Sehän jännä toi syke juttu sulla,eikös se kirjoittanut korttiinkaan mitään?Kun siellä sellanen paikka on kuitenkin mihin niitä kirjoitellaan.Meidän neuvolassa on sellanen laite mikä itse laskee tuon sykkeen.Tsemppiä sulle sinne ultraan,ymmärrän että jännittää,onhan sekin sellanen etappi,ihan hyvin kaikki masussa varmasti on,mua se jännittää kanssa jo valmiiksi hih ja mietin että saas nähä muuttuukos laskettuaika koska mulla se joka r-ultrassa on heittänyt..
Mä kanssa oisin halunut sen pelin katsoa,suututtaa ko se niin myöhään tulee,murr.. hih
 
FPI
Annu, katsoin äitiyskorttini ja siinä on vaan + merkki sydämensykkeenkohdalla niillä kerroilla, kun sitä on kuunneltu ja nt-ultrassakin on vaan laitettu toi + merkki, eikä mitään numerolukua.

Adett e, viikolla 25 voi vielä lentää, käsittääkseni voi lentää viikolle 28 asti ja senkin jälkeen, jos on lääkäriltä lupa. Kyllä mä varmaan vielä reissuun lähtisin, jos olo pysyis hyvänä esim nyt on ihan mainio olo ja tossa pari viikkoa sitten kävinkin Lontoossa ja lennot meni ok. Tietysti etelässä on kuuma ja voi olla ahdistavaa mahan kanssa, mutta toisaalta on se kesäkuuma sitten täälläkin. ;)
 
Onerva Sanoit, että sinullakin on tukoksille altistava geenivirhe. Minullakin on vasta loppuraskaudesta enemmän käyntejä keskussairaalassa, mutta jo nt-ultrassa oli puhetta Klexanen aloituksesta. Kuulemma ensikerralla rakenneultrassa puhutaan asiasta enemmän, ilmesesti 30rv jälkeen aloitetaan pistokset, jolloin käyn myös sairaalassa. Niin ainakin ensimmäisessä raskaudessa oli. rv34 kävin "kontrollissa" miten on pistokset lähteneet sujumaan, samalla kurkittiin myös masuun. rv39 olisi ollut vielä yksi käynti, ilmeisesti silloin olisi katsottu kokoa ja kuinka mahtuu vauva syntymään, mutta poika päättikin syntyä edellisenä aamuna :) Eli ei minullakaan kovin montaa ylimääräistä käyntiä ole, jos kaikki sujuu ongelmitta. Normaalit neuvolalääkärikäynnit sitten vielä tietysti päälle. Ultrissa minulla on aina myös lääkäri, kun yleensä on kuulemma kätilö. Tukoksia ei ikinä ole ollut, eikä muutakaan vaivaa, mutta parempi ottaa varman päälle.. Itse en suostuisi ilman pistoksia loppuaikana olemaan, on kuitenkin itselle ja vauvalle turvallisempaa niitä käyttää. Epiduraalista synnytksessäkin minäkin luin vasta kaksplussalta :) Ei sellaisesta kukaan lääkäri ollut minulle puhunut. Viimeksi siitä lääkäriltä kysyin, ja sanoi että jos pistoksesta on yli 12tuntia niin sitten epiduraalin voi saada, muuten ei ole turvallista laittaa, halvausriskin takia..!? Itse en sitä todennäköisesti muutenkaan kerkeä saamaan, kuten en ekassakaan synnytyksessä.

FBI ja Annu Kasoin omasta neuvolakortista (nykyisestä ja myös ensimmäisesta) eikä minulle ole myöskään ikinä laitettu sykkeiden kohdalle kun yksi plussa. Pääasia, että sykkeet kuuluvat. Kai näistäkin merkkailuista on eri käytäntöjä eri paikoissa, mutta itse en ainakaan olisi huolissani montako plussaa siellä on, jos kerran normaalisti on äänet kuuluneet. Eikä minullakaan ole ikinä laskettu sykkeiden määrää, ei nyt eikä ekassa raskaudessa. Meillä on sen verran vanhempi laite neuvolassa, ettei automaattisesti itse laske. Nauvolatäti aina vain sanonut, että hyvin kuuluu, nomaali ja säännöllinen syke, joten uskon kaiken silloin olevan hyvin.

Ruoan laitto täytyisi taas aloittaa, että poika saa ruokaa ennen päiväunia.. :)

gibbon ja mytty 16+5
 
Tove-81
Nyt on lääkäri/neuvola ohi! HUH saa huohahtaa helpostuksesta.
Kaikki on ihan hyvin! :heart: =)

Painoa ei ole tullut vielä kiloakaan lisää koko raskauden aikana. Hemoglobiini oli tippunut 150:stä 130:een, mutta kuulemma ihan normaalia.

Vauvan sydänäänet oli IHANAT! Niitä voisi aina kuunnella koko päivän. Syke hänellä oli 150, mutta lääkäri ei merkinnyt sitä neuvolakorttiin vaan juuri tuon plussan minkä joku aiemmin jo mainitsi.

Osaisiko tässä nyt alkaa pikkuhiljaa OIKEESTI uskomaan tätä onnea ja ihanuutta? :saint:
 
Pitkästä aikaa tännekkin jotain kirjoitella. Joka päivä olen kyllä käynyt lukemassa mutta itsellä ei oikein ole ollut mitään asiaa, kun kaikki on niin normaalia ettei koko raskautta edes huomaisi jos maha ei olisi kasvanut ja jos vaavi ei muistuttais välillä potkuillaan että täällä ollaan. Välillä oikein huono omatunto kun tuntuu että koko raskaus menee sinnä sivussa.

Sykkeistä oli puhetta ja siitä miten niitä neuvolassa merkataan minulla on ollut kahdessa viime raskaudessa sama terveydenhoitaja ja välillä on merkannut sykkeen neuvolakorttiin välillä ei. Itse en tuota kovin suurena asiana pidä koska jos sykkeessä on jotain outoa niin siinä vaiheessa varmasti asiaan puututaan. Kokemusta tuostakin löytyy.

Kesä suunnitelmista oli puhetta niin tarkoitus olisi käydä sukuloimassa. Pitää vaan katsoa käydäänkö samalla muualla ja millä porukalla. Itseä ei nuo miehen sukulaiset hirveästi innosta, mutta ei kai sitä aina voi jollain tekosyyllä jäädä pois matkastakaan. Se on vielä mietinnässä millä mennään yksi vaihtoehto on vuokrata asuntoauto ja kiertää vähän muutakin suomea en sitten tiedä meneekö hermot :D Mutta ei tällä porukalla viitti toisten nurkkiinkaan majottautua

pumppernikkeli ja niilo 20 tasan ja puolivälissä ollaan jo :eek:
 
Päivät :)

Eilen tuli doppler ja saatiin sydänäänet kuuluviin :D Lapsista oli tosi hienoa ja mies halusi olla äänten etsijä ;) Kiva laite kun muukin perhe pääsee kuulemaan. Edullisimman dopplerin googlettamalla (AngelSounds) löysin Savenmaalta 69e.

Eilen myös tunsi kunnon ensimmäiset jytinät mahasta. Ei voinut erehtyä. Aina syömisen jälkeen :) Tähän asti on tuntunut pientä kuplintaa.

Sykkeestä, ei ole minullekkaan ikinä sanottu sykettä ja kortissa on + merkintä.

Töissä sain pientä vihiä että ei ehken ole töitä tarjolla kun palaan äitiyslomalta takaisin. Työni aiotaan ulkoistaa ja minut irtisanoa kun äitiysloma on loppunut. Yksi syy on myös käteni joka on leikattu ja oireilee edelleen eli olen työnantajalle riski. No onpahan minulla nyt vuosi aikaa miettiä mikä minusta tulee isona jos käsi ei näitä töitä enään kestä.
Työt kutsuu... :wave:

rv 16+4
 
Sykkeestä: meillä myös merkataan vain + jos syke kuuluu ja on normaali. Viimeksi kysäsin ja th sanoi sen olevan 150-160 sillä kertaa. Tosin vauveli liikku aika paljon, et syke saattoi nopeutua. Pitänee vertailla muilla kerroilla, et onko aina noin korkea. Eikös korkea merkkais tyttöä... saas nähdä ;) Meillä siis kone näyttää sykkeen, mut sitä ei ilmeisesti automaattisesti kerrota, jos ei huomaa kysyä.

suklaahirmu: en mäkään ole paljoa liikehdintää tuntenu, vaikka oonkin sua pidemmällä. Ekat liikkeet tuntu joskus rv15 tienoilla, mut nyt on ollu hiljasempaa viime aikoina. Todennäkösesti kohdun kasvukin vaikuttaa siihen, ei ole niin kiinni kropassa enää ja tietty istukan paikka voi myös vaikuttaa. Onko sulle sanottu missä kohtaa istukka on??

Tove: mukava kuulla, et kaikki oli hyvin. Eikö olekin ihana kuulla se pieni sykkeen ääni omasta kropasta. :) Itekin uskoin viimein, et kaikki on hyvin kun kuulin sykkeen ekan kerran viime käynnillä (rv 16 ja risat). Eiköhän sunkin kannata iloita täysin ja luottaa siihen, et kaikki on hyvin :hug:

FPI, Annu ja muut lätkäfanit: Suomen ottelustahan tulee jonkin moinen uusinta huomenna ennen 12sta. Toinen juttu on pystyykö oleen siihen asti tietämättä miten pelissä on käyny. Ite mietin jo, et jos kattelis sen päiväaikaan lopputuloksesta huolimatta. =)

jasmara ja masuasukki 18+5
 
Nyt alkaa päivä paistaa risukasaankin, maha ei ole juuri kipuillut tänään, tosin heräsin vasta puolen päivän aikaan eli makuullaan olo tekee hyvää.. täytyy tietysti vähän istuskella ja palstailla ;) ..mutta ennenkaikkea tehdä pari koulujuttuakin koneella valmiiksi. Jos maha pysyisi tänään aisoissa, voisi huomenna mennä työharjoittelupäiviäkin tekemään. Olin jo varautunut siihen etten ehkä kykene sinne enää (tämä ja ensi viikko vain jäljellä ) mutta nyt olen syönyt jo puolisen tuntia sitten eikä mahaan ole koskenut kertaakaan heräämiseni jälkeen, jippii!!! Paino tosin oli ehtinyt muutamassa päivässä pudota jo kolme kiloa, mitkä toki tulee varmasti heti takaisin kun saa syötyä vähän lisää, eilinenkin kun meni tomaattisosekeitolla ja mannavellillä..

Kestovaipoista taisi joskus olla jotain puhettakin, itse ajattelin äippäavustuksen käyttää vaippojen ostoon, jonkun verran niitä on ennestäänkin, ihan harsoilla, lisäimuilla ja vaippakuorilla ajattelin mennä kuten esikoisenkin kanssa. Onpas muuten ihanaa, kun esikoinen 1v 9kk on oppinut potalle!! Vaippa on ollut vielä varuilta päällä mutta lähes kuiva jo on, pari viikkoa sitten vielä ei suostunut minun kanssani pottailemaan, muitten kyllä, mutta nyt äitillekin ylpeänä istuu potalle, pissaa ja haluaa itse kipata tuotokset aina pönttöön ja istua potalle heti uudestaan :D :heart:

Hurjaa tosiaan, miten nopeasti aika on mennyt, kun kohta itselläkin jo puoliväli täynnä eli reilu 19rv jo takana. Hui! :)
 
tove: vitsit, miten samalta omat fiilikset kuulostaa: onko kaikki hyvin jne. murheet pyörii aika ajoin päässä! Tämähän on minun toinen raskaus ja kun luin raskauspäiväkirjaa samoilta viikoilta mitä nyt on niin aivan samat ajatukset oli silloin :whistle: Ja hiukan oon kade kun sulla ei oo paino noussut...mulla nimittäin on kyllä tullut varmaan 3 kg :ashamed: Taidanpa saada aikamoiset mäkätykset :headwall:

Terkuin Säde
 
jasmara

mulla on istukka takana tai niin muistaisin et ulrtaaja sanoin kun oli se np uä
kai ne sieltä sit mullakin tulee kunnon potkut, jotain pientä on välillä, mut maha nyt muutenkin välillä kiemurtelee vaikkei raskaana oo ollukkaan, ni en oo sit varma et onko ne vauvelin liikkeitä. =)

nyt pitäis mennä ruuan laittoon , poikien huonees siivosin tänään

:)
 
Moi

tää ei oo totta ,räntää ja rakeita tulee välillä taivaan täydeltä :eek: ..missä ne lämpöiset ilmat on...Adette kyseli etelänmatkasta ja kyllä mun mielestä vielä noilla viikoilla voi lentää...me ollaan lähes joka vuosi keväällä käyty matkoilla ja nytkin mun piti lähteä yksin(lepoloma=) mut tää salamatkustaja muutti mun suunnitelmia ja onneksi en sitten käynyt varaamaan matkaa,supistelut alkoi kun tuli vko 17 täytee ja nyt kolme päivää kohdun suun seudulla tai jossain tuolla sisällä inhottavaa pistelyä, ihan kun joku välillä puukolla vetäis,painontunnetta jne..eli ei ois tullut matkalle lähdöstä mitää...soitin tänään neuvolaan ja kuulostelen huomiseen ja sit pe näytille lääkäriin, ei huvittais kyllä kun ma on ultra mut kun jos siellä on jotain tapahtumassa niín voi tuo viikonloppu tuntua pitkältä...lähtisin kyllä itse matkalle jos kunto sen sallisi =)

eipä ihmeitä, pitäis mennä lepäämään tää istuminenkaan ei tee kivaa...inhottaa kun oon sellainen et tekisin kaikkea ja tää turhauttaa kun olo ihan sellainen et kohta pitää olla jalat ristissä...

mulla syke ollut n. 150 molemmilla kerroilla

mut nyt moi

pw 19 +5
 
Tästä neuvolakorttiin merkkaamisesta niin en mitää huolta halunut aiheuttaa kellekkään,varmasti jos jotain vikaa jossain on niin se tulee kyllä ilmi,kerroin vaan miten meillä toimitaan,esim liikkeissä mulla yksi plussa laitettu niin en miekää mitää tuosta huolta ota olleskaan,ihan hyvillä mielin asian suhteen,se on vaan mukava jutella sitten noista eroista miten eri neuvoloissa on yms.

Mä tuossa söin ja masussa on hirvee meno päällä hih,kivan tuntuista,on mullakin vaan alkanut enemmän hiljaiseloa myös mutta tiedän että kaikki on hyvin ko on se dopleri on ja pääsen kuuntelemaan sydänääniä ja neuvolassakin juttelin siitä niin jos ei sitä ole niin neuvolaan pääsee kuuntelemaan kuulema sydänääniä jos kauheesti alkaa huolettaa tilanne.

Lätkästä niin piti kanssa sanoa että jonkinmoinen koostehan sieltä pitäs torstainapäivällä tulla,täytyykin vilkasta sitä jos vaan oon lääkäristä siihen mennesä tullut.



Annu & touhustiina 15+3
 
Jännittää tässä lähipäivinä kun pitäis soittaa aika rakenneultraan.. :snotty:

Kai laitan neuvolan juttuja tähän minäkin:

12.5.08

Painonmuutos/vko:+25 (g)
RR:100/66
B-Hb:123
Sydämen syke:+
Liikkeet: (+)
Vs:4.5
 
Me tultiin just rakenneultrasta ja kaikki on pikkuisella hyvin :D :heart:
Siellä pikkunen köllötteli ja liikehti tyytyväisenä. Ihanaa oli nähdä vauva.
Mä en muutenkaan ole meinannut nahoissani pysyä, kun oon niin jännittänyt ja odottanut tuota ultraa. Viime viikolla en yhtenä yönä saanut edes kunnolla nukuttua, mutta nyt voi onneksi huokaista helpotuksesta, kun kaikki on ok :)
Kuvia saatiin mukaan vaikka kuinka, yhdeksän noita näyttää olevan :)
Varmaan viittä minuuttiakaan ei kätilö ollut kerennyt ultrata, kun mies huudahti vieressä että "Näkykö siellä vehkeet?" :LOL: Johon kätilö sitten vastasi, että niin siellä taisi vilahtaa ;)
Saatiin sitten vielä kotiin muistoksi kuva niistä "vehkeistä". Että toista poikaa taidetaan sitten meille odottaa :heart: Katotaan nyt sitten onko Bruno samaa mieltä, kun ensi kuussa on se 4d. Mutta kyllä nuo aika selkeiltä näytti :D

Sykkeistä- mulla ei myöskään vanhempien muksujen neuvola kortissa ole kuin plussia. Kerran on kummallekin merkitty se lukema. Nyt täällä nykyisessä neuvolassa taas näyttää käytäntö olevan, että merkitään ihan numeroilla.
Viimeksi syke oli 150-160 ja samoja lukemia olen saanut kun olen doplerilla kuunnellut ja itse laskenut.

Ensi viikolla olis sitten taas neuvola, että sitä odotellen :)

Rv 20+0

 
Moikka! Tänään on sitte se puoli väli!!! Aika on kyllä menny aivan hirmusta kyytiä. Minulla oli tänään omalle gynelle aika kun eilen taas oli supisteluita ja hälle sattu olemaan vapaa aika. Ajattelin että eipä siitä haittaakaan ole että katsoo tuon kohdun tilanteen. Ultrattin sitte siinä samalla ja hän näytti minulle vauvan kasvokuvaa pikaseen 3D:nä!!! Aivan isänsä näkönen epeli sielä on. Nyrkkiä näytteli ja välillä sormia suuhunsa tunki... Oli kyllä tippa silmäkulmassa kun sitä kuvaa katseli. Kaikki oli muutenkin ok ja kohdunkaula pysyny mitoissaan. Niin ja tietty sitä pitä tiedustella sukupuoltakin ja pieni vehe siellä näky ja kuvanki sain isälle näytettäväks mukaan :D . Eli todennäkösesti piti minun tuntemukset paikkaansa ja pieni prinssi on meille tulossa.

Ens viikolla on sitte rakenne uä jossa näkee tarkemmin vauvan tilanteen ja kehityksen, mutta nyt kyllä tippu semmonen kivi tuolta sydämen päältä ettei uskoskaan. Toivon mukaan nyt menee loppukin hyvin ja voisin töissäki käydä ihan loppuun asti normaalisti.

Onnea kaikille muillekki hyvistä neuvola ja uä kuulumisista :flower:

Minulla on muuten tuohon äitiyskorttiin laitettu yksi plussa ja sulkuihin sitten syke. Minusta siinä ala osassa tais pienellä präntillä olla, että ne useammat plussat meinaa liikkeiden ja lapsiveden määrää omissa lokeroissaan.

Nanna +poju 20+0
 
Emilynille ja Naurukohtaukselle ihan aluksi :hug: .

Olen lueskellut teidän juttuja, mutta päivät ovat täyttyneet työnteosta ja iltaisin en ole jaksanut koneella enää roikkua. Tasaiseen tahtiin päivät viuhahtelee ohi, kohta on puoliväli käsillä ja tuntuu ihan hullulta, että aika on vilahtanut niin nopeasti. Viikonloppuna oltiin häissä kahdestaan miehen kanssa ja mukavaa oli.

Mun vissiin pitää alkaa napsimaan magnesiumvalmistetta, kun tuntuu, että pohkeissa lihakset on vähän väliä ihan jumissa eli ilmeisesti jotain suonenvetotyyppisiä ongelmia on etenkin öisin. En kylläkään niihin herää, mutta aamulla on usein toinen jalka kipeänä. Samoin tuntuu, että nyt raskausaikana menee helpommin niska ja hartiat ihan jumiin ja sitten tulee siitä johtuvaa päänsärkyä, johon ei oikein Panadol auta. Pitäs vissiin varata hierojalle aika...

Kukkis ja pikku-Piko 17+5
 

Yhteistyössä