***LOKAMASSUT -08 toukokuussa***

Ihana kattoo noita teidän 20+ viikkoja! Tuntuu kuin itellä olisi ikuisuus siihen..

Emilyn: oon ihan alottelija, niin saiskos vähän apua tuohon vaippa-asiaan..
Käytätkö ihan vastasyntyneellä pelkkiä harsoja, vai niiden sisässä jotain? riisipaperia? kannattasko taskuvaippoja kokeilla ihan pienelle vai minkälaisia kuoria? kiitti!

Ihana tuo ziziliskon vauvan kuva :heart: noin iso jo.

mimmali: onko sua huimannut noilla paineilla? Vai onko sulla normaalistikin matalat paineet? Vaikuttaakohan mun huimaamiseen se, kun ollut ennen korkeita paineita ja nyt se 111/ 70

nanna: hyvä että kaikki hyvin. Olipa reilu tohtori, kun kurkkas samalla masuun:)

Mun tekee aina vaan enemmän mieli sinne 4d:hen.
Laittakaa heti kokemuksia ja jos viittitte niin kuviakin 4d:stä kun ootte käyneet! Kannattiko ja näkyykö siinä hyvin vai tosi hyvin :p

huitshapeli ja lilliputti 16+1 (plaah)
 
Tove-81
Säde82 Ehtiipä nuo kilot mullakin takuulla ottaa "menetettyä aikaa kiinni" :kieh: Mutta vielä niiltä säästynyt...Jänniä on nämä ihmisen ajatukset, sitä jotenkin haluaa itseään varjella suurilta romahduksilta ja siksi taipuu kyynisyyteen. Ihankuin se romahdus olisi sikäli yhtään pienempi kuitenkaan. Tämä lienee tätä suomalaista mentaliteettiä? :LOL:

Annu82 kiitos rohkaisusta ennen neuvolaa! :hug: Jospa tämä jääräpää alkaisi nyt olemaan oikeasti "odottaja" :)

zizilisko ihana kuva, onnea!


Tove + muuminen 15+6 (neuvolan mukaan tasan 16)
 
Moi!
Olettekos te jo hankkineet vaunuja? Mä kun olen ekakertalainen en oikein tiedä milloin ne voisi ostaa...uskaltaisiko jo? Me käytiin jo ihailemassa niitä. Ja totesin sitten, että mitenkä sitä noista kaikista merkeistä ja vaihtoehdoista osaa valita! Mitenkähän tulisi toimeen, jos hommaisi sellaiset ei yhdistelmät vaan sim. emmaljungan duo edget. Kun ne tuntuivat aika hyvän korkeilta. Onko ne mahdottomat roudata mukana ym. Kellään kokemuksia ei-yhdistelmistä?
 
Täälläkin rakenneultra takana :wave: Oli ihanaa kun ultrasivat melkein puoli tuntia,tuli kyllä kaikki rakenteet niin tarkkaan katottua.Sukupuolta me ei kysytty eikä Naikkarilla sitä katotakkaan.Tästä lähin on sitten 4-5 viikon välein ultra :heart: Ihanata.
Mulla myös neuvolakortissa pelkät plussat 1-3 välillä sekä liikkeissä että sykkeessä.
Ihana kuva ziziliskolla :heart: me saatiin kaks toooosi epäselvää kuvaa,toisessa näkyy pelkkä selkäranka ja toisessa otsa :xmas: Eli ei juur mitään,mutta saatiinpahan katella pientä kultaa pitkään ja hartaasi ultratessa.
Nyt menen syömään suklaamansikka kääretorttua kun innostuin sellasen vääntämään :p
Vointeja kaikille :hug:
-Laura ja MiniMatkustaja 19+6-
 
Huitshapeli - Mulla on melkein samat paineet kun Mimmalilla ja normaalisti korkeemmat ja ei ole hirveemmin pyörytyksiä ollut mutta päänsärkyä kyllä mikä usein johtunee kuulema alhaisista paineista.
Äkkiä se aika menee usko vaan,se nyt jokupv aina tuntuu matelultakin,mutta menee kyllä nopeestikkin sitten ;)

Tove - Mulla on itsellä hirveen epävarmat oltavat,tiedän ettei se epävarmuus ole kivaa,ihana juttu että tosiaan olet paremmalla mielellä ja kaikki hyvin :heart:

Zizilisko - Ihana kuva todellakkin :heart:

Mulla täällä vanhin tyttö känkkää,ollut hankala päivä sen kanssa ja kun ulkona sataa vähän väliä niin sinnekkään viitti sitä laittaa ko räntäsekoitustakin tuli alas ja hirvee tuuli.
Saas kahtoa saanko sille yhtää järkee puhuttuu,epäilenpä vaan...

Annu & touhustiina 15+3
 
elämänperhonen Esikoiselle ostettiin vaunut heinäkuussa, kun la oli elokuussa. Lähinnä tilanpuutteen vuoksi ei haluttu montaa kuukautta ennen ottaa vaunuja eteiseen seisomaan. Ja takuunkin takia.. Jossain liikkeissä takuu alkaa la:sta/lapsen syntymästä, mutta liikkeestä mistä me vaunut ostettiin takuu alkoi ostopäivästä. Kurja kuluttaa takuuaikaa, ennen kuin vaunuilla on edes mitään käyttöä. Vaikka eipä meidän yhdistelmissä ole mitään vikoja ollutkaan, mutta ei sitä ikinä etukäteen tiedä. Ensi viikolla olen menossa Tampereelle ja meinaan mennä katsomaan tuplia, mutta en usko että vielä ostan, juuri tuon takuunkin takia. Saa nähdä, voi olla että ostankin jo jos sopivat ja mieleiset löytyy :D

Mukavia ultrakuulumisia taas monilla! Ziziliskolla on ihana kuva, tosi selvä :)

Täällä niin monet puhuu tuosta 4D:stä, voi kun itsekin sinne pääsisi.. Ei vaan anna rahapussi niin isolle summalle myöden, muutenkaan kotiäitinä ei ole juuri ylimääräistä rahaa. :( Äitiyslomaa odotellessa, tulot nousee huomattavasti kun lasketaan samojen tulojen mukaan mitä esikoisestakin sain:)

Ihanaa, vauveli potkii masussa parhaillaan :D Nyt on maanantaista asti tuntunut liikkeitä päivittäin ja melkeinpä aina samaan aikaan, kun pikkukakkonen tulee :LOL:

 

Heipparallaa! Tänään oli neuvolakäynti ja vauvoilla kaikki hyvin:) Mulla oli hemppa laskenut nyt 115, mutta ei kuulemma vielä aloiteta rautaa. Meillä merkitään nuo sykkeet numeroina... viimeksi oli 160 ja 148 ja nyt tällä kertaa 138 ja 150.

Kauhea nälkä pitää lähtee jotain syömään eli ei muuta kuin hyviä illan jatkoja kaikille.

T. Irene & pikku veijarit 17 + 4
 
Huitshapeli; vastasyntyneellä riittää ihan pelkkä harsokin, itse olen käyttänyt yhtä harsoa isommallakin vauvalla mutta olen kestoilun ohella myös harrastanut vauvan pissattamista eli minulla on melkein kellon tarkkuudella tiedossa milloin vaippa kastuu, jos kastuu. Eli vaihdan sen aina samantien jos on märkä. Kuorista olen tykännyt eniten fleeceistä; ne eivät purista tai tee painaumia esim. turvakaukalossa pitemmälläkään automatkalla. En ole ikinä riisipaperia käyttänyt, ihan pelkkä harso plus lisäimu (jotain hamppuja vaikka) Googlen kautta löytää harson taittelu ohjeetkin, on tosi helpot, vaikka itse alunperin ajattelin etten ikinä alkaisi mitään harsoja taittelemaan :D Tällä kertaa ajattelin ottaa ihan synnärillekin jokusen kestiksen mukaan, tosin tarkoitus olisi synnyttää polikliinisesti joten toivon mukaan siellä ei kauaa viivytäkään. Ihan pieniä kuoria ei kannata hirveästi ostaa, kun vauvat kasvaa hirmusta vauhtia! Vaikka esikoinen oli alle 3kg syntyessään niin m-kokoakaan en pitkään ehtinyt käyttää. Harsot ja lisäimut on taas siitä käteviä, että ne menee koko vaippaiän eivätkä jää pieneksi joten tarvii ostaa vain eri kokoisia vaippakuoria lisäksi.
 
taas on puolikuuta vierähtänyt enkä oo täällä kertaakaan kerennyt käymään =)
emilynitse oon aatellut tällä hetkellä etten varmaan kyllä rupee mitään harsoja käyttämään...saa nähdä muuttuuko ääni kellossa tosi paikan tullen :D kyllä niissä oma hyvä puoli täytyy olla kun niitä nykyään paljon käytetään...
meillä on aamulla rakenne ultra ja vähän jännittää,ei jaksais odottaa =) ainoo ettei mies pääse mukaan :ashamed: viime viikolla tuli tieto että sillä on työkeikka huomenna ja sit koitin siirtää ultraa niin ei mitään aikatauluun sopivaa seuraavaan kahteen viikkoon...
NO meidän mutsi nyt pääsee sitten mukaan ja ei meinaa pysyä housuissaan :D
sukupuolesta oletteko aatellut kysyä? ja meinaatteko kertoa muille? me ollaan päätetty kysyä jos se vaan siellä näkyy :heart: ja mieheni tuntien kyllä sen sitten muutkin saa tietää...
hoh-hoijaa...täytyy lähtee tästä sangyn pohjalle oon aivan naatti |O
mukavaa mahakasta loppuviikkoa kaikille :D ja ainiin...en ymmärrä kun kaikki kauhistelee mun mahan kokoa jatkuvasti eikä se ooo kyllä mitään verrattuna suureen osaan kuvista mitä ootte masuistanne tänne laittaneet :LOL:
Cristiina ja masu-asukki 19+6 :heart:
 
Ihana kuulla niin monelta hyviä ultrakuulumisia. Kovasti jo omaanikin odotan, mutta pari viikkoa pitää vielä jaksaa odottaa.

vauvan liikkeistä itse olen alkanut niitä viimeinkin tuntemaan. Kyllä ne vielä hentoisia on, tuntuvat vain kun on paikallaan makuulla, mutta tuntuvat. Eilen kävi hassusti. Kaveri heitti kunnon kuperkeikan mahassa. Tuntui aivan älytön muljahdus ja sitten oli ihan alavatsa aivan kova. Käänsi vissiin selkänsä. :p Se oli kyllä mielenkiintoinen tunne, ajattelin ensin että nyt kyllä pyörähti kohtukin ympäri kun sillai muljahti. Mutta ihanalta tuntui. :)

Vitsi. minäkin nostan hattua teille jotka kestoilette. Itselläni ei riittäisi kärsivällisyys niiden kanssa. Vaikka nopeasti siihen varmaan pääsisi mukaan, mutta jotenkin vaan ei oo mun juttu. Ikävä kyllä. :(

epävarmuudesta minäkin olen siitä kärsinyt koko raskauden ajan. Alussa kun oli niin pieniä vuotoja ja jotenkin koko ajan alitajunnassa on ajatus että mitä jos pienellä ei olekkaan kaikki hyvin. Silloin varsinkin tulee epätoivon hetkiä kun ei tunnu moneen päivään liikkeitä eikä mitään eloa. Kun olisi rahaa siihen dopleriin...

Tuleeko kenelläkään muulla esimaitoa? Tänään itselläni tuli oikein kunnolla toisesta rinnasta. ei vain yksi tai kaksi tippaa. Ei sitä vuoda, muuten kuin silloin kun vähän rintaa puristaa mutta kuitenkin. Rintoja pisteleekin välillä tosi kovaa. Edelleen sitä tunnetta että joku työntäisi neulaa nännistä läpi. Kai se on sitä kehitystä.. :p

Nyt takaisin sängylle makoilee, josko kirppu vaikka vähän potkisi. :)

Kirppu rv 18+2
 
En oo varma, joko täällä on pohdittu, otatteko äitiyspakkauksen vai ette?
Minä en oo vielä ihan varma. Vaatteita on kyllä vaikka kuinka paljon entuudestaankin. Toisaalta tämän vuotinen haalari laadultaan ja väriltään kiinnostaa, kun edellinen on vm-03, joka oli se pastellin lila, joka ei pojalle ollut paras mahdollinen.
Toisaalta taas rahana 140 euroa ei oo tänä päivänä paljon mitään, mutta kun joka tapauksessa ostamme sen telakallisen turvakaukalon, niin siihen ei paljoa tarvisi itseltä laittaa rahaa...
Mietimme vielä asiaa, seuraavassa neuvolassa saan paperit kelalle..

Sitten toinen ongelma: Mitä taas kerran veisin päiväkodin hoitajille kevätkiitokseksi??Kaipaan hauskoja ideoita, joissa jotain ideaa, ei siis "perus"kukkia.
Esikoinen lopettaa päivähoidon tältä vuodelta, eli eskariin vasta menee seuraavaksi syksyllä-09. Kesä- ja heinäkuun olen itse kotona ja saamme elokuun hoidettua sukulaisvoimin. Ja mistäpä sitä tietää, kuinka kevein perustein joutuu itse vaikka sairaslomalle.

Hobitti 18+4 (Ja neuvolassa oli "hyikki kavin")
 
En ole taas ehtinyt moneen päivään kirjoitella...

Esikoiselle puhkesi perjantaina ensimmäinen poskihammas (sitä itki kauheasti), ja sitten tuli flunssaa ja kuumetta vaihtelevasti koko viikonlopuksi, nyt voi jo hyvin, onneksi!

Sitten vähän kommentteja.

Parisuhteesta ollut puhetta, voisin myös sanoa, että mikä parisuhde... Meillä on ollut esikoisen syntymän jälkeen vain perhe-elämää, en osaa enää erottaa parisuhdetta siitä erilleen. Mies kun on päivät töissä, niin eipä sitä yhteistä aikaa kauheasti jää. Nytkin tosin olisi sellainen hetki, että kumpikin vaan istuu koneella, mutta sellaista se on meillä joka ilta. Ei oikein energia riitä muuhun.

Emilyn, toivottavasti tauti pysyy kurissa! Jaksamista sinne!

Huitshapeli kyseli kestovaipoista. Esikoisella niitä alettiin käyttämään 1½ kk iässä kertakäyttövaippojen ohella, kun jätemäärä alkoi ahdistamaan. Aika pian sitten siirryttiinkin sitten pelkästään kestovaippoihin. Meillä on esikoisella sekä sisävaipat+kuoret (PUL-kuoret lähinnä, myös villiksiä joskus) että taskuvaipat käytössä. Meillä taas esikoisella, joka on 1 v 2 kk, on edelleen M-kokoiset vaipat käytössä, ja s-koko riitti tosi pitkään, joten se on tosi paljon lapsesta kiinni, että mikä koko on sopiva. Tosin meidän tyttö on niin pieni, että lähes kaikki ikätoverit ovat vähän isompia. Tulevalla vauvalla olisi alussa tarkoitus käyttää sisävaippoja ja kuoria, ehkä lisänä harsoja ja kuoria. Taskuvaipat eivät ihan pienelle vauvalle mielestäni kovin hyvin sovi, sitten alkavat sopia kun tulee vähän reisimakkaraa vauvalle :) Meillä on sekä ostovaippoja, että itse tehtyjä. Nyt kun niitä on jo vuoden ommellut, niin alkaa tulla ihan kelvollisia :D Ensimmäiset tekeleet oli aika mielenkiintoisia. No mutta joo, ehkä en nyt tästä aiheesta jauha enempää, vaikka mieli tekisi (minäkö hurahtanut...)

Täälläkin taidetaan vauvan syke merkata neuvolakorttiin vaan + -merkillä.

Kukkis, meillä menee taas oireet samaa rataa, mulle tuli tänä aamuna jalkaan ensimmäistä kertaa suonenveto/kramppi tämän raskauden aikana. Kauheaa oli, kun unissaan venytteli, ja pohje veti ihan kramppiin! Auts!

Toiveikasodottaja kyseli maidontulosta, minulla on eri tilanne, koska lopetin esikoisen imetyksen vasta tuossa pari kolme viikkoa sitten, mutta täällä tulee myös maitoa. Enpä tiedä loppuuko sitten enää missään välissä, vai tuleeko koko loppuraskauden. Esikoisen odotusaikana alkoi myös tulla maitoa jossain välissä, ainakin ennen rv 30 tuli jo. Vaikka eihän se siinä vaiheessa vielä maidolta näyttänyt, vaan lähinnä sellaista kirkasta nestettä...

Nojuu, jospa sitä alkaisi vähitellen valua vaikka sänkyyn lukemaan.

Hyvää yötä :)

Kirsikka rv 16+6
 
Elämänperhonen, meille ostettiin esikoiselle Emmaljungan Duo Edge Sport (kauhea nimihirviö!) vaunut ja olenkin niitä jo täällä jollekin kehunut. Ensinnäkin ne on ihan oikeasti laadukkaat, ovat meillä ainakin olleet tosi kovassa käytössä ja eivät ole menneet yhtään miksikään. Eli laatu niissä on kohdallaan. Ne ovat myös reilun kokoiset, mikä on siksi ihanaa että ainakin meillä muksu nukkunut ulkona oikein makoisasti niissä ja on jo 2-vuotias (siis nyt nukkuu ratasosassa). Mä vaan en oikein tiedä mitä tarkoitit ei-yhdistelmillä, kun eikös yhdistelmävaunut ole just sellaiset, joista saa sitten rattaat? Jos taas yhdistelmävaunuilla tarkoitat sitä, että tuossa mallissa ei ole sitä kantokoppaa eli ikäänkuin kaksinkertaista vaunukoppaa, niin ainakaan itse en edes sitä kaivannut. Niissä on kuitenkin niin hyvät toppaukset, että talvivauvakin pärjää. Ja hyvin ovat mahtuneet niin omiin autoihin kuin myös julkisiin kulkuvälineisiin. Renkaiden valinnalla voi vähän vaikuttaa vaunujen leveyteen. Ne ovat olleet myös uskomattoman mukavat työntää, vakaat mutta silti aika kevyet työntää. Suosittelen :wave:
 
Cristiina - Kyllä meinaan kysyä ja jos saadaan tietää niin kyllä muillekkin kerrotaan.
Mie en ole tainnut sun masusta sitten kuvaa nähdä kun tuossa masujen koosta juttelit.

Hobitti - Meinaan ottaa mammapakkauksen ja ne myyn pois mitä en siitä halua.

Kirsikka83 - Se on kamalaa ko tulee kunnon suonenveto,mulla meinaa itku tulla,ja mulla edellisessä raskaudessa repes iho pohkeesta joten sen mukainen on ihokin sitten eli raskaus-arpia tuli siitä kun suonta veti niin pahasti.

Mä tuossa frendini kanssa juttelin se helpotti siksi aikaa ja taas tuo huominen pomppas sitten,no ei kait sitten se mee ohi ennen ko se on ohi kokohomma.
Alan tutimaan meneen tästä,toivotaan että suomi voittaa usan...

Nati Nati

Annu & touhustiina 15+3 :heart:
 
Ihania ultra kuulumisia kaikilla :heart: Mulla on vielä niin pitkä aika rakenneultraan..

Tänään on ollut niin kauhea päänsärky etten muista milloin ois viimeks tällainen ollut. Otin sen verran lääkettäkin mitä saa vuorokaudessa ottaa ja yhtään se ei kyllä auttanut :headwall: Inhaa oli töissä olla, kun kassakone piipitti korvan juuressa ja päässä jyskytti kun mikäkin.
En tiedä pitäiskö soittaa neuvolaan ja kysyä mitä tehdä, kun aika usein on näitä päänsärkyjä ollut viime aikoina.

Mulla kans vielä aika epätodellinen olo tän raskauden suhteen, liikkeitä ei tunnu ja mahakaan ei tunnu kasvavan, hyvin mahtuu vielä housut jalkaan ja melkeinpä vyön tarvitsisi. Tulis se mun dobbleri niin vois kuunnella niitä sydänääniä, jospa se sit vähä rauhoittaisi mieltä. :heart:

Nyt nukkumaan jos tää päänsärkykin helpottaisi!

memmy ja vaavi 15+6?
 
Hienoa Suomi :flower:

Maanantai sais tulla äkkiä, on se neuvola silloin, tänään ois siivouksen jatkoa, eilen katoin poikien huoneen kuntoon ja lelut läpi, osa lähti taas kellariin ja rikkinäiset roskiin.
meni kyllä hiukan alaselkä kipeeks, et täytyy ottaa varovasti.

jaahas meen laittaa pyykkikoneeen päälle, ja kattoo jotain vaatetta päälle
:)
 
Olisiko kellä hyviä ideoita poika kummilapselle nimenantojuhlaan? Ei siis perinteiset ristiäiset,kun ei kasteta herraa kirkkoon. Lahjankaan ei siis tarvitse olla "perinteinen", mutta hyviä ideoita kaivattais.. Pelipaita on tähän mennessä paras idea, ehkä jotain kuitenkin sen lisäksi tai sitten jotain ihan muuta..


 
maisakaisa - Meillä on kanssa tämä sama että nimenanto juhla ja kyllä tytöt on saannut noita perinteisiäkin lahjoja varsinkin tytölleni tärkeä lusikka eli kummilusikka,tyttö ei melkein syö ilman sitä hih,kyllä perinteisetkin käy,koska ne tuntuu olevan ihan pienestä lähtien tärkeitä.
 
Huomenta!
On ollut hieman tavallista kiireisempi viikko, ja nyt vasta ehdin tänne kuulumisianne lukemaan.
Emilynille tsemppiä, toivottavasti vaiva pysyy kurissa.
Ziziliskolla onkin tuossa söpö ultrakuva!
Ja Nannan ultrakokemus kuulostaa ihanalta. Onneksi kaikki on hyvin suppailuista huolimatta.

Mulla oli ja meni se vatsapöpö. Ehkä se oli joku ruokamyrkytys, kun alkoi niin pikkuhiljaa. Välillä on mullakin sitä oloa taas ollut, että onkohan masussa kaikki kunnossa. Enpä vielä ole tuntenut liikkeitäkään ja kun muutenkin on hyvin oireeton ja vaivaton kausi menossa, tuntuu ihan hassulta, että oikeasti on kuitenkin raskaana. Närästys on vaivannut monena iltana ja yönä. Toivottavasti ei jatkuisi koko aikaa.

Novelle 18+4
 
FPI
Huomenta :flower:

Mukavia neuvola- ja ultrakuulumisia! :heart: Ihana kun zizilisko!

Mulla on rakenneultra tänään klo 12, hih! Sukupuoli kyllä kysytään, jos vaan näkyy ja kertovat! Kylläpä jännittää, toivottavasti masuasukilla ois kaikki ok!

Lätkää en jaksanut katsoa, mutta mies katsoi kyllä...en nyt laita tuloksesta mitään, jos joku ei sitä tiedä... ;)

Kummilahjaksi ollaan ostettu kummilusikka, valokuvakehys (kai kakskin kertaa) ja sitten sellainen puuhamatto, missä vauva voi pötkötellä ja siinä on sellaset kaaret, mistä roikkuu helistin, peili, pehmolelu yms.

Äitiyspakkauksen otan.

Vaunuja en oo vielä oikein miettinyt, mutta työkaveri tosiaan emmaljungia kauppais...

Jeps, nyt hetki töitä ja sitten ultraan, pitäkääkän peukkuja! ;)

FPI+pepe rv 20+3 :heart:
 
Lääkärissä käyty ja he kuulema pystyy kirjoittamaan pieniä määriä kerralla eli sain 11.6 asti ko mulla on seuraavalääkäri eli työkyvyttömyyttä ja syy on verenvuoto kun tulee tummaa verta aina välillä ihan todella vähän,mutta mulla sitten merkkinä se että raskaus voi edelleen mennä kesken,en saa nostaa mitään painavaa enkä tehdä mitään raskasta.
Katsotaan sitten mitä seuraava lääkäri sanoo tilanteeseen.

Huomenna mulla on verikokeet aamusta ja sitten vien työkkäriin todistuksen ja sitten voin huokasta kuukaudeksi melkeinpä.Kyllä on ollut tilanne ja tulee olemaan päällä koko raskauden ajan mutta toivon että vauva pysyisi mukanani ja saisin sen syliin,pelottavaa mutta täytyy ottaa hetki kerralla.

Piti sellasta kysyä että paljon teillä on kohdun suun mitta ja monesko lapsi tuloillaan ?

Annu & touhustiina 15+4
 
FPI
Ultrakuulumisia! :heart:

Kiitos Annu peukkujen pidosta! halit!

Kaikki oli pienellä hyvin ja kovasti siellä viuhtoi! Veikkasivat tyttöä, kun ei mitään pojan vehkeitä näkynyt, mutta eivät olleet aivan varmoja, mutta tyttönä me nyt tulokasta ajatellaan :) Eli mä olin oikeassa! Mies veikkasi poikaa. Mä taas näin joulukuussa sellaista unta, että appeni laittoi kätensä mahalleni ja sanoi, että tyttö se on, johon minä, että enhän mä ole edes raskaana! Siihen appeni vai hymyili ja sitten heräsin.

Saatiin mukaan kahdeksan kuvaa, osa hyviä ja osa aika epäselviä. Pääasia oli, että nähtiin pikkuinen ja hänellä oli kaikki ok! Reisiluun mitta vastasi just 20+3, pää oli 19+5, kätilö sanoi, että noissa voi olla vähän eroa, että se on ihan normaalia. Koitan tähän kuvankin laittaa!

Kohdunsuun mittaa ei ole vielä kertaakaan mitattu eli en osaa sanoa. :hug:

 

Yhteistyössä