***LOKAMASSUT -08 toukokuussa***

Onko muuten Kristiina81, Norde, Jenni87, kesakarkki, Milla7, Cinderella22, höplömmöö,
petunia JA tellervo, Duudlari, sgäige tai CorpseBride saanut varmuutta tuohon LA:n?

Tervetuloa takas nuorityttö :wave: !
 
Pöppiäinen: hyvä, et sait asiat selväks. Varmasti mukavampi odottaa kun ei tarvi pohtia mahdollisia työasioita :hug:
Mähän oon suorastaan jättiläinen sun rinnalla, ku oon 175cm pitkä :LOL: Varmasti lyhemmillä vatsakin näyttää isommalta, ku ei ole vartta johon se sulautus. Ja uskon kyllä, et se kerää myös katseita =)
Mun vauvamasu ei ole vielä noinkaan iso ku sulla, vaikka oon yli 3 viikkoo edellä ja kolmatta odotan myös.

Nimistä: meillä on listaa nimistä jotka miellyttää, mut mitään päätöksiä ei olla tehty. Katotaan sit lähempänä tai viimeistään ku vauva on syntyny :)

Angel Eyes: mukavia kuulumisia neuvolasta.

Kiva kuulla sustakin pitkästä aikaa nuorityttö. Mietinkin jo, et onko kaikki hyvin. :)

Kissan omistajille olis kysymys eli te joilla on ollu kissa jo ennen ku on ollu pieni vauva!! Oootteko hankkinu suojia vaunuihin ja/tai pinnasänkyyn?????
Itse mietin pitäiskö hankkia, ku meillä on ny tuo n.10kk vanha kissaneiti ja on melkosen utelias sekä kova hyppimään uusiin paikkoihin. :D

jasmara ja masuasukki 19+0 (taas uus viikko alkaa) =)
 
Jasmara - Juu tosi juttu,lyhyellä se näkyy nopeemmin,neuvolassa sanottii että se muotoutuu tosiaan,Viimekesänä olin todella hoikka,katselin kuviakin tuossa painoin 44,7kg ja tosiaan pituus 156cm,ihan katselin että ohhoh,kun ei ajatellutkaan viimevuonna tähän aikaa että voisikaan olla mahdollista että voisi odottaa pikkusta,kun ei uskonut että se on mahdollista.... hih,kaikenlaista sitä pohtiikiin raskausaikana.Olin kyllä ihan liian hoikka viimekesänä,musta sellanen 48-50kg ainakin mun kropalle on sopiva,olin mielestäni luuranko viimekesänä...
Kisuista kysyit,mulla on ollut ennemmin kissa kun ensimmäinen syntyi,meillä kisut on kilttejä ja ne ei mene vauvan sänkyyn olleskaan,mulla on sentäs 5 kissaa jotka ennestään tunnen hyvin ja tiedän miten ne toimii,sanoisin että jos tuntee yhtään epävarmuutta kissan suhteen eikä tiedä miten se toimii,niin verkon hankintaa suosittelen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nanna81:
No voi ei, oli niin jo toivonut että nuo uutiset on ohi tän pinon osalta :/ .
Mä olen tiennyt tuon jo alusta lähtien mutta en uskaltanut sanoa mitään kun ajattelin hän itse ehkä jossain vaiheessa tulisi kertomaan mutta ei varmastikkaan pystynyt sitten,joten nyt päätin asian tuoda esiin.

 
Jasmara -Tuosta kissa-asiasta laittelen kun meillä noita katinroikaleita täällä majailee kolme kappaletta.
En oo koskaan mitään erikoisia kissasuojia hankkinut, edellisellä kerralla kun laittelin sängyn vauvalle valmiiksi kissat nukkuivat siellä, ja ajattelin jo että tarviikohan joku hankkia siihen, mutta kun vauveli sitten sänkyyn tuli, niin ei noita kattejakaan kiinnostanut enää koko asia. Eli itse ajattelisin että voi olla turhaa sellaisia hankkia, ainakaan etukäteen, voihan sitä sitten käydä ostamassa jos näyttää että kissasta on paljon haittaa.

nuorityttö - kiva kuulla siustakin pitkästä aikaa. :)

AngelEyes ja masukki 18+3
 
Niin ja Norden olen nähnyt kirjoittelemassa tuossa 20 v odottajat vai mikä se nyt oli,tässä odotuspuolella,tais olla laskettuaika 6.10 hih,no eiköhän ne sieltä tule kertoilemaan kuulumisia jossain vaiheessa,osa tosiaan noista nimistä niin olen jossain nähnyt aina välillä höpöttelemässä.... jos näistä nyt oli sulle mittää apua nanna niin kiva =)
 
:wave: Täällä minä!
Nanna kyseli.
Plussan jälkeen kävin kirjoittamassa mutta sitten laitoin vähän jäitä hattuun itselleni ja otin rauhassa odottaen riskiajan kulumista.
Taustalla olen ollut hengessä mukana melkeinpä koko ajan mutta en ole jostain syystä uskaltautunut kirjoittamaan :$
Paremmalla ajalla kirjoittelen kanssanne tulevaisuudessa enemmän, nyt vain tulin ilmoittamaan olemassa olomme :D
Laskettuaika on 30.10
Synnyttämään Porvooseen.

T: Kristiina ja Onni-Orvokki RV 16 + 1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kristiina81:
:wave: Täällä minä!
Nanna kyseli.
Plussan jälkeen kävin kirjoittamassa mutta sitten laitoin vähän jäitä hattuun itselleni ja otin rauhassa odottaen riskiajan kulumista.
Taustalla olen ollut hengessä mukana melkeinpä koko ajan mutta en ole jostain syystä uskaltautunut kirjoittamaan :$
Paremmalla ajalla kirjoittelen kanssanne tulevaisuudessa enemmän, nyt vain tulin ilmoittamaan olemassa olomme :D
Laskettuaika on 30.10
Synnyttämään Porvooseen.

T: Kristiina ja Onni-Orvokki RV 16 + 1

Minäkin synnytän Porvoossa =) Laskettuaika on mulla 2.11
 
Moi

Nuorityttö mietinkin joku päivä tässä sitten et susta ei ole kuulunut mitään..kiva kun tulit takas....

Pöppiäinen me ollaan sun kanssa ihan samoissa mitoissa :) ..mulla pituutta n. 158 cm ja paino ennen raskautta 46-47..nyt jotain 49 kg eli kyllä tässä pikku hiljaa painoa tulee,oon ollut aina hentorakenteinen.....

Jasmara kyseli kissoista ja meillä ei enää ole kissaa mutta silloin kun esikoista odotin niin silloin jo kissa hyppäsi pinnasänkyyn , no onneksi vauva oli silloin vielä mahassa ja kun vauva syntyi niin piti eristää makuuhuone missä sänky oli niin portilla...

Omaan napaan..tänään kävin lääkärissä supistelujen ja tuikkimisten takia, paikat kiinni onneksi ja lääkäri totesi et kohtu vaan mulla herkkä supistelee ja osittain löyty sellainen harjanne kohdusta mikä voi tehdä noita supisteluja..sanoi et voi supistella vaikka viikoille 28 ja ei mitään välttämättä tapahdu, kohtu kasvaa nyt paljon..mut nää tuikkimiset tuolla jossain "sisällä" ei ole yhtään kivoja, nytkin kun teki ultran alakautta ensin ,niin ei todellakaan tehnyt kivaa se "dildo" :LOL: ..kaikki muuten ok, harjanne ei pitäsi mitään haitata, vauva vastasi kokoa...ma nyt se rakenneultra....

sitten kävin tänään taas hammaslääkärissä kun hampaat vaivanneet kohta 2 kk ja nyt vihdoin otettiin rtg kuva, ja syytä ei selvinnyt..epäilevät alkavaa tulehdusta ja nyt odotellaan et mikä hammas alkaa pahasti oireilemaan ..kiva kiva...vähän tuo rtg kuva jännitti mut hammaslääkäri vakuutti et vauvalle ei ole haittaa kun puettiin lyijyliivit päälle ja kuva otettiin niin pineneltä alueelta..mut silti vähän kaiveli se kuva mut pakko se oli ottaa...mutta kyllähän nuo lääkärit tietää...

mut nyt pitää lopettaa..hyvää ja aurinkoista viikonloppua!

pw ja 20 tasan :heart:
 
pw - Pikkunen miekin eli hentorakenteinen hih,kiva kuitenkin huomasin viimekesästä että kiva kun on muotoja eikä luuranko,vaikka on näin pikkunen,eli käytännössä mitoissa mennään samoissa tosiaankin.
Pysykö kissa tosiaan portin toisella puolella ??

Osaisikos tässä saada jotain aikaseksi,mä tässä olen istunut ja nauttinut olostani,ois vähän kiva tehdä kotihommia,mitä pystyy,no katsotaan... :D
 
Heippa!!

En ole tälle palstalle paljoa kirjotellut viime aikoina ja tähän ketjuunkin vain ihan raskauden alussa. Tuli silloin niin paljon lisää porukkaa yhtäkkiä että tipuin ihan totaalisesti kärryiltä :D
Np-ultrassa kaikki oli hyvin. Kävin viikolla 11+2, sikiö vastasi viikkoa 11+4. :)
Liikkeet alkoi tuntua selvemmin viikolla 17+ ja nyt tämän viikon on tuntunut ja näkynyt mahan päältä...Maha on kasvanut enemmän kuin kivasti. Osaksi johtuu eteenpäin kallistuneesta kohdusta ja kaiketi siitäki että kolmas on tulossa suhteellisen pienellä ikäerolla :D
Tänään oli rakenneultra ja kaikki oli hyvin edelleen. Vastasi viikkoa 20+0 ja 70% varmuudella kuulemma poika olisi tulossa. Vauva aika hyvin pimitti jalkoväliä eikä 4D kuvastakaan saanut hyvää näkymää kun painoi päänsä piiloon. :LOL: Huomenna aijon kyllä muutaman sinisen bodyn käydä ostamassa..oli sitten kumpi vain. ;)

Eiköhän tässä ollut tilanne raporttia hetkiseksi! Kirjottelen tännekin aina kun muistan tästä eteenpäin! :)

Ainiin! Viikot on siis tänään 19+5 ja istukka todettiin tänään olevan etuseinämässä, siksi liikkeet tuntui kunnolla vasta 17+ viikolla!

 
Kiitos kissakommenteista! Lisääkin saa kertoa, jos kokemusta löytyy =)

pinkwawe: itekin mietin, pysykö kissa portin oikealla puolella???
Meidän Minni kyllä hyppäis yli eli en voi edes harkita tota mahdolisuutta. ;)

Kiva kuulla teistä jotka harvemmin käytte meitä ilahduttamassa kuulumisillanne! =)

Viimeistelin tossa äsken esikoisen synttärikutsuja jotka pitäis eskarissa jakaa pikapuoliin. Aikaa on vielä parisen viikkoa, mut kyllä sitä jo ny täytyy miettiä mitä kaikkee siihen taas tarvitaankaan, et n.8 tyttöä kestitään jne. :D Samana päivänä pidetään myös juhlat johon isovanhemmat, kummit jne tulee paikalle. Niin mukavia kun noi lastenjuhlien järjestämiset onkin, niin kyllä se jonkin verran stressaa, vaikka ei pitäis. ;)
 
Moi

juu pysyi kissa toisella puolella kun se portti oli tarpeeksi korkea, mut siinä oli se huono puoli et tosiaan piti aina muistaa et sen muisti laittaa kiinni kiinni kun vauva nukkui huoneessa..onneksi muistin, varmasti ois painunut pojan viereen...myöhemmin kun asuttiin kaksikerr. rivarissa niin aina yritti kans yläkertaan heti jos portti auki..jouduttiin viemään kissa piikille kun alkoi tulla vanhuustemppuja ja alkoi hyökkäillä meidän jalkoihin ym..vauvaan ei onneksi ikinä kohdistanut temppuja...
 
Hellou!

Täällä on taas tullut paljon tekstiä, vastaanpa mihin muistan. Ainakin oli nimistä puhetta, meillä on pojalle valmiina, mies ehdotti ja minä olin heti myyty. Sinänsä jännä, että etunimi on sama kuin minun edesmenneellä ukillani, mitä mies taas ei tiennyt. Tytölle on toinen nimi valmiina, se tulee edesmenneeltä äidiltäni, haluan että tytöllä on jotain toiselta mummoltakin vaikka häntä ei enää ole. (Kylläpä tämä nyt kuulostaa synkältä kun vain kuolleiden nimiä suunnitellaan :D ) Etunimeä tytölle tuntuu kuitenkin olevan vaikea löytää...

Vatsa alkaa mukavasti pullottaa ja tänään olikin neuvolassa käynti. Sain maksusitoumuksen tänne harjoittelupaikkakunnalle niin ei tarvi pitkää matkaa ajaa omaan neuvolaan. Tosi kiva terkkari oli täälläkin ja kaikki arvot kohdillaan. Paino näytti laskeneen kaksi kiloa, mutta se johtunee vain vaakakohtaisista eroista neuvoloiden välillä...

Mutta tänä iltana on luvassa jääkiekkoa, kerrankin pystyy katsomaan kun tulee ihmisten aikaan! =) Aikooko muut katsoa ottelua?

Viikonloppuja kaikille!

Tarelee ja Pätkä 17+0
 
Kristiina81 korjasin sinun tietoja... Tervetuloa vain aktiivisemmin juttelemaan, se oli kyllä vähän sekavaa se alkuaika kun uutta porukkaa tuli koko ajan, mutta nythän tämä meininki on täällä jo vähän rauhottunu ja ihmiset alkaneet tutustella.

Mitchallekkin onnea hyvistä uutisista!

Minulla on noiden koirien lisäksi kaksi kissaa ja vähän jännittää miten ne vauvaan sitten suhtautuvat. En kyllä usko että ongelmia tulee, mutta eihän sitä voi koskaan tietää. Varmaan pitää hyvissä ajoin alkaa opettaan noita elukoita nukkumaan makkarin ulkopuolella. Vanhempi kissa on viimeset 10 vuotta nukkunu minun tyynyllä ja tuo vanhempi koira tykkää nukkua sängyn vieressä ja kun mies ei ole paikalla niin hänen puolella.
 
Onnitteluja kaikille hyviä ultra kuulumisia saaneille!! Jotenkin meilläkin tämä raskaus on nyt rakenneultran jälkeen paljon "konkreettisempi"...

Nimistä... Oltiin juuri mietitty pojalle nimeä ja nyt tiedetään, että tyttö on tulossa! No tytölle on muutama nimi mietittynä ja se oikea selviää sitten syntymän jälkeen. Niin oli esikoisenkin kanssa.

Niin ja jääkiekkoa aiotaan katsoa täälläkin! Miehen kanssa vedettiin pitkää tikkua kumpi laittaa likan nukkumaan ja mies hävis :D Eli minä saan katsoa koko matsin!!

Äitiyspakkausta en aio ottaa. Meiltä löytyy 2006 pakkaus.

Meiltä löytyy kotoa kaksi kissaa ja ennen esikoisen syntymää jännitin todella, miten niiden kanssa käy. Mutta kaikki on mennyt paremmin kuin hyvin. Kun esikoinen oli vauva niin kumpikaan kissoista ei juuri piitannut ja nyt vauhdikkaan taaperon paras kaveri on meidän nuorempi kissa. Pinniksen kun vauvalle laitoin silloin valmiiksi niin siellä kyllä välillä nukkuivat, mutta kun vauva tuli taloon niin kissat vaihtoivat paikkaa.... Ainut riesa mikä on ollut on meidän nuoremman kissan tutti riippuvuus... siis se vaan rakastaa tutteja ja järsii ne rikki. Esikoiselta taisi syödän puolen kymmentä tuttia ja kävipä kaapista hakemassa tuttipullonkin tutteja.....

Masu kasvaa kovaa vauhtia, mutta katselin tuossa esikoisen aikaan otettuja kuvia ja taisi se masu silloinkin olla yhtä iso. Nyt toisella kerralla tuli vaan näkyviin paljon aiemmin. :kieh: Katotaanpa jos saisin laitettua masu kuvan... Tuossa siis rv 19+5



Rattoisaa viikonloppua kaikille! Illalla jännätään ja toivottavasti sunnuntaina lisää :D

Emppu & Papunen 19+6

 
pöppiäinen; niistä alhaisista paineista sit munkin päänsärky varmaan johtuu! Kohdunkaulankanavan pituudeksi sanoi 2-3cm, korttiin merkitsi 3cm.

emilyn ja kirsikka; kiitos vaippaneuvoista!!

pinkwawe: pysyykö tosiaan kissat portin takana?! Meillä olis yksi ylimääränen porttikin jos pistäs vauvanhuoneen oveen sen.

Kissat piti viimeyönä niin kauheeta meteliä, että meinasin viskata ne pihalle|O

Mä olin eilen töissä 10h (josta puolet ajasta itkin, kun oli meidän viimeinen päivä :snotty: ), sen jälkeen järjestelin pojan huoneen lelut ja vaatekaapin, siirtelin huonekaluja ja käytiin tyhjentämässä tää meidän työpaikka. Yöllä alko supistelemaan niin että housut ahisti, tänään pääsin kolmannella kerralla sängystä ylös, kun teki niin kipeetä mahaan/alaselkään ja heti alko supistaan. En oo voinut olla pystyssä yhtään tänään :( Täytyy ilmeisesti ottaa vähän rennommin.. Vauvakin on tänään pitänyt hirveetä elämää mahassa.

Onneks mulla on tuo eskari-ikäinen tyttö, mikä on ehtinyt viikata kuivat pyykit ja viedä 2 koneellista narulle, tyhjentänyt tiskikoneen, imuroinut, käynyt tekeen puutöitä... :)
Äitin apulainen :heart:


Tässä 16+2

*muoks* millonkahan tuon napakorun hennois ottaa pois :D

huitshapeli ja lilliputti 16+3
 
Jasmara Meillä myös kaksi kissaa. Vanhassa asunnnossa kun vielä asutiin kissat nukkuivat yöt meidän sängyssä ja kun vauvansänky laitettiin paikoilleen (ilman patjaa yms) kissat siirtyivät sinne nukkumaan, vaikka kuinka niitä pois sieltä hätyytti. Muutimme kuitenkin juuri ennen pojan syntymää ja päätimme, että yläkerran makuuhuoneisiin kissoilla ei ole mitään asiaa. Huoneen ovia pidetään yötä päivään siis kiinni. En olisi uskaltanut vauva-aikana nukkua kun olisin pelännyt että kissat menevät vauvan päälle. Kissat pitävät öisin muutenkin niin kovaa meteliä, joten kaikki saavat paremmin nukuttua kun ovet ovat kiinni ja kissoillakin alakerrassa paljon tilaa temmeltää. Meillä on ylä- ja alakerran rappusten päässä korkeat portit pojan takia, mutta meidän kissoja ne ei kyllä pysäytä. Vaunujen päällä ollaan pidetty vilttiä (siis silloin kun poika ei siellä ole), jonka päällä kissat saavat nukkua. En tykkää, että menevät vaunuihin sisälle nukkumaan, muutenkin karvoja on jokapaikka täynnä..
 
Moi vielä.. meillä toimi tuo portti hyvin ,portti oli sellainen "haitariovea " muistuttava..oli sen verran korkea ettei kissa hypännyt yli...oli sellainen ristikko(ei liian isot reiät) haitariovi portti :) ..vaikea selittää...yhtään en muista mistä saimme sen, oliko joltain kaverilta....sai helposti oven karmiin kiinni ....
 
Piti itsekkin nyt käydä masukuva ottamassa vertailun vuoksi. Ja opettelin jopa laittamaan sen tähänkin. kokeillaan onnistuuko.


viikkoja 19 (18+4) varjo mahan vieressä tuo vähän lisää mahaa kuin mitä onkaan... :p

Pientä turvotusta kun juuri syönyt, mutta hyvin vähän. Melkoinen se on jo. :D Mutta juuri kun vertasin niin ei ole paljoa kasvanut 3viikkoon että tasoittuu onneksi.

Muuten kuulumisia. Vaavi taisi taas kääntää minulle selkänsä, kun alavatsa on oikealta puolelta ihan kova. :p Kääntyisi nyt toisinpäin niin tuntusi potkujakin kun nyt potkii selkäpuolelle enkä niitä tunne. :( Ihanaa kun alkaa jo tuntea sen liikkeet, on jotenkin todellisempaa tämä odotus.

Minua on alkanut vaivaamaan jälleen aivan älytön väsymys. Voisin taas nukkua aamusta iltaan lähes ja yönkin siihen putkeen. Mikä lienee vaivaa. mietin heti että ei kai nyt vaan rupea veressä olemaan jotain niitä vasta-aineita tai jotakin kun näin väsy on mutta se ei kait oireile näin vaikka vasta-aineita tulisikin. Kumpa kuitenkaan ei tulisi..

Nimiä pohditte. Meillä on kahdelle tytölle ja yhdelle pojalle valmis nimi. Että saapi tulla kumpi vain. itsellä kuitenkin ihan tyttö olo, eikä mies meinaa millään antaa periksi että se voisi tyttö olla. Kuulemma poika tulossa hänen mielestään. Saas kattoo kuinka käy. :LOL:

rv 18+4
 
Meillä katotaan myös jääkiekkoo, pitää vaan lapset laittaa nukkuun siinä n. puolessa välissä. Toivottavasti sattuis erätauko sopivasti :D

huitshapeli: eikös teidänkin tytöllä ole kohtapuoliin synttärit??? Vai muistanko väärin...
Onko kissoilla kiima-aika vai muutenko vaan metelöivät???

Kivoja masukuvia teillä. En varmaan edes kehtais omaani tänne laittaa, vaikka ottaisinkin jossain välissä. Oon sen verran itsekriittinen ulkonäön suhteen ja kun kattoo noita teidän hoikkia kroppia, niin eihän omaansa kehtaa näyttääkään :ashamed: :D

Kissasta vielä, et meidän kissa nukku ennen vallan meidän sängyn jalkopäässä, mut nyt ku on kotiutunu (ollu meillä nyt n.4 kuukautta), niin unet on maistunu joko olkkarin sohvalla, saunan lattialla (aikasemmin lauteilla, mut nyt taitaa olla jo tarpeeks lämmin ylhäällä ) tai kuten viime aikoina makkarissa rahin päällä. Nukkuu enää satunnaisesti sängyssä, et saa nähdä miten sit käy ku vauva tulee taloon... =)

toiveikasodottaja: onko sun hemoglobiinia mitattu hetkeen?? Ajattelin, et olisko väsymys voinu johtua sen laskusta. :)

19+0
 

Yhteistyössä