***LOKAMASSUT -08 toukokuussa***

jasmara; on joo ens viikolla tytön synttärit. En tiedä vielä millon niitä pidetään. Onneksi ei huomiseksi sovittu mitään, kun nyt ei kärsi olla yläällä yhtään. Seuraavana viikonloppuna on neiti reissussa, että varmaan vasta sitä seuraavana viikonloppuna pidetään juhlat.
Kissat on leikattu, mutta mulla menee niihin hermot. En osaa yhtään nukkua, jos ne on vapaana täällä, kun juoksevat kilpaa ja leikkivät lasten leluilla. Jos ne laittaa "arestiin" kodinhoitohuoneeseen, ne rämpyttää ovia, naukuu kun kurkkua leikattas ja jos ei muuta keksi niin repivät kynsillään sellasen peltisen lattiakaivon irti ja leikkivät sillä! |O Ei jaksa..
 
huitshapeli: no, ompa villejä elukoita :D Meillä tuo yksikin kissa saa hepulikohtauksia ja ravaa ympäri kämppää, mut ei suinkaan koko ajan ja onhan se eriasia ku on vaan yks. =)
Teillä on sit synttärin vietto samana viikonloppuna ku meilläkin, meillä 1.6 jolloin tyttö on oikeestikin syntyny. ;)
 
Huitshapeli - Söötti massu ;) Mä olen syönnyt vähän lakua jokapv olen saannut oikeastaan aikas hyvin pysyyn päänsäryt loitolla,kannattaa kokeilla.Orginal pepe on IN! :D
Kannattaa ottaa napakoru pois viimeistään sitten kun alkaa tosiaan kiristään koska voi revetä,näin olen ymmärtänyt.Sun kannattaa kyllä ottaa rennosti,kokemusta täällä ja välillä menee päiviä että saa tosiaan rennosti ottaa...

Pari muutakin sööttiä massukuvaa löyty tuosta,oikein sööttejä massuja kaikilla =)

Mä sain tehtyy hiukan kotihommia ja kivistää mahaa,pitihän se arvata joten sitten oleskellaan loppupv,ja mä kun suunnittelin silittää,jos ei helpota niin voin unohtaa koko jutun.

Mulla on mustat lappuhaalari taitaapi olla kappahlin mammamalistosta,ostin huutiksen kautta,mutta menee varmastikkin syksyilmoilla sitten paremmin ko viilempää taas vuorostaan.


 
toiveikasodottaja, mulla kanssa mieletöntä väsymystä ja valitinkin asiasta neuvolaan. Hemppa oli 115 ja silti sanoi, ettei sellainen vielä vaikuta. Hormoonitoiminnasta sanoi johtuvan.. Tiedä sitten:)

Pöppiäinen: siitäkös se johtuukin, kun mulla ei oo nyt ollut pääkipee. :) Oon ihan lakuhullu eikä niitä sais vissiin hirveesti syödä niin oon yrittänyt rajoittaa pariin pepeen. Just äskön söin kaks pientä pepe originalia nam! Ai niin ja hienoa, että sait asiat työkkärissä kuntoon.
Mullakin jäi kotihommien teko kesken, kun alkoi taas jumalattomasti särkeä jalkaan. Mikähän ihme siinäkin on. Ihme vaivainen oon...

Huitshapeli, onpa hurjaa touhua teiän kissoilla. Meillä oli semmonen kissa joka hyppi hyllyihin ja tiputteli huvikseen tavararoita alas. Sitten se ei halunnut suostunut syömään sille annettua ruokaa, vaan halusi varastaa. Varasti kauppakassistakin patongin ja raateli sen:)
Kissat kyllä keksii kaikkea. Tulin allergiseksi, joten ei voi ottaa kissaa. :(

Täytyy varmaan kohta mennä ostaa herkkuja illan matsia varten. Mitähän sitä ostais? Kaikkea tekee mieli.

Massusta sen verran, että nyt mulla on alkanut paisuu, kuin pullataikina. Tosin mulla oli vatsaa jo ennestääkin, mutta raskauden mukana ei oo tullut lisäkiloja. Pomo halusi eilen tulla halaamaan, kuulemma kun oon niin pyöreä... outo tilanne menin hieman hämilleni..

Hyvää perjantaita kaikille!

T: Irene & pikku veijarit 17+6 :heart:
 
Mitään erikoisen rankkaa en ole tällä viikolla tehnyt. Normaalit pyöräilyt kouluun ja takaisin ja lenkit mutta ei mitenkään muuten raskasta. Yöunetkin ovat olleet ihan samoja kuin tähän mennessäkin. Heräilen 2-4kertaa yössä vessaan mutta sitä olen tehnyt alusta lähtien että ei muutosta. Jospa ne on sitten ne hormoonit. :p Niistä saa syyttää kaikkea; kiukuttelu, mielialanvaihtelut, seksihalut/haluttomuus... :D loistavaa.
 
Hei mikä mulla oikeen on kun tuntuu vaan että mun oma makkara vyötärön ympärillä on vaan siirtyny eteenpäin,muuten on ihan normi vatsa kuin ennen raskautta.Enkä ole mikään järkkyiso,on vaan monen monta vuotta ollut vyötäröllä ällö makkara.Näyttäs vaan että se makkara tosiaan olis menny edemmäs ja näin tuntus olevan vaan lihomista.Mutta kun makkaraa painaa sisäänpäin niin se ei mee,joten kai se on äippävatta.Mä vaan niin haluaisin tommotten pyöreen kummun mitä teilläkin on.. :ashamed:

Mimmali ja pikkuruinen (viime ultran mukaan) rv 17+1
 
Olipa kiva lueskella että on tervetullut takasi :) Voi että teillä on jo ihanat massut :heart:
Kaikki mulle sanoo että miten mulla voi olla näin iso maha mutta ei se oo kyllä mitään verrattuna teijän mahoihin :) Minä oon ite 158 "pitkä" nii siksiki maha varmaan näyttää isolta ku on tämmönen persjalaka :LOL: minäpä laitanki tähän samalla kuvalinkin..katotaampa löytyykö täältä joku yllätystuttu :)

Meillä on nimet oikeastaan molemmille valmiina :) Niin ja otetaan äitiyspakkaus(joku aiemmin kyseli että ottaako sitä..) siinä on nyt aivan ihania vaatteita :) ja se makuupussi oli aivan ihana :)

Ootteko te ostellu jo vauvalle jotain vaatteita/tarvikkeita? :) Me ollaan ostettu vaatteita jonkuverran..pitäis alkaa ostelee kestovaippoja jo ku ne on aika arvokkaita nii ei raski ostaa montaa kerralla :) aikooko kukaan muu käyttää kestovaippoja??


http://irc-galleria.net/view.php?nick=m-aarit&image_id=81743942
 
Irene - Mä kanssa ihme vaivainen,kaikki kotihommien tekeminen on yhtä aarrgghh toimintaa,se ottaa päähän välillä,kun kuitenkin haluisi tehdä.Jotenkin tuo laku näyttää auttaa,hyvin harvoin ollut päänsärkyä nyt ko syö lakua =)

Mimmali - Massu muuttaa alkuvaiheessa tuota muotoa aikaslailla ja kyllä se kumpu sieltä tulee,masun kasvuun vaikuttaa myös sekin monesko raskaus on kyseessä.

Mun mussukka meni ostaa lätkä syötävää,täytyy kipasta tässä suihkuun kanssa,hih innolla oottaen lätkämatsia siis

:D
 
Nuorityttö - Sä olet mulle aivan uusi täällä,taisit tulla ennen mua tähän listaan ehkä hih,en ole ihan varma.Olet tosi pirteän näkönen tapaus,söötti hih.Musta löytyy kuva tuosta profiilista joten sieltä voit kurkkia.Mä en meinaa kestoilla olleskaan,eikä hirveesti olla mittää osteltu vaaville vielä.Ajattelin keskittyy siihen hommaa enimäkseen rakenneultran jälkeen joka mulla on 11.6.

 
Heippa!
Kaikki on varmaa kattomassa lätkää paitsi mä. Huh, kun oli tullu paljon juttuja viime käynnin jälkeen. On ollu sen verran kiirus viikko, että en oo kerinny muuta ku pikaisesti illalla lukaista päivän kirjoitukset sieltä täältä.

Onnea kaikille hyvistä neuvola/ultra yms. uutisista. Ja aivan ihanat mahat teillä jotka ootte kuvia laittanu. Mulla on vähä samanlainen ongelma kuin Mimmalilla. Ois niin kiva ku ois oikea vauva maha, ei tällä että kaikki luulee et mä oon vaan syöny vähän liikaa.

No jotain hyvää mullekin on sattunut, nimittäin mun selkäkipu on aika lailla jääny pois. Selkä on paljo paremmassa kunnossa ku viime viikolla, kiitos pomon joka järjesti mulle vähän kevyempää työtä ja paremman työympäristön (Ei tarvi olla enää kylmässä). Ja selkätuesta on ollu apua.

Nanna kyseli tarkempaa laskettua aikaa.. Tämän hetken tietojen mukaan mulla ois LA 28.10.

Mut nyt muiden seuraan vähän lätkää katteleen. Viikonloppuja! :)
 
Silleri
Nimiä täällä tulee mietittyä jatkuvasti, mutta täytynee pitää taukoa siihen asti kunnes vauva syntyy. Että näkee, miltä näyttää. Tytölle on 2 "varmaa" vaihtoehtoa, joista toinen sopii paremmin siskon ja toinen veljen nimen kanssa yksiin... pojalle ei oikeastaan yhtään ehdotusta, mutta jotenkin tuntuu ihan tytöltä. Vaikea saada itseään edes kuvittelemaan, että poika tulisi.

Iskias on alkanut vaivata. Tänään äityi tosi pahaksi. Venyttely auttaa hyvin, varsinkin saunassa venyttäminen... mutta eipä se onneksi kipuna ole niin sietämätön, ja jos joku vaiva pitää raskaudessa olla niin tämän kanssa vielä voi hyvin elää.

Ja äitiyspakkausta on alkanut tehdä mieli, mutta ei se ole meillä järkevä kun on vanhat tallella niin visusti ja vuoden -02 pakkauksessa oli vielä ihan mukavat väritkin. Joten pitää pysyä lujana ja ottaa se raha tuplavaunuja varten. :D
 
Hellou! Olitte listan pävityksistä puhuneet ..
minua ei saa poistaa, :) en oo tähän ketjuun pitkiin aikoihin kirjoitellut mutta joka päivä käyn lukemassa miten muilla menee masun kanssa. :D
ja LA:n voi muuttaa 12.10 sitten kun sitä joku seuraavan kerran päivittelee tuota listaa.

Täällä kaikki hyvin masu on kyllä kasvanut tosi pulleaksi jo. Liikkeitä en varmaksi vielä tunne :/ mutta neuvola-aika oli tiistaina ja kauheesti vauva siellä potkiskeli kuulemma niin neuvolantäti sanoi että ei kannata huolia, kyllä sitä kohta saa aivan tarpeen mukaan tuntea niitä potkuja. :)

Tänään tuli postissa kutsu perhevalmennukseen. Mitäs siellä tehdään? varmaan tässäkin paikkakunta kohtaisia eroja, mutta kertokaahan kokemuksia! ja onko teillä ollut mies mukana siellä? Itse ainakin aion mennä mutta miehestä en tiedä, muutenkin hänellä voi työvuorot mennä just niiden kanssa päällekkäin. Ja en tiedä ruukaako siellä olla miehet mukana. niitä oli 4 kertaa ja yksi oli joku "liikunnan iloa" niin ajattelin että siihen tuskin miehen on niin tarpeellista tulla..? kun sain lapusta sen käsityksen että raskausajan ja synnytyksen jälkeisestä liikunnasta puhuttais. Niin tuskin sinne tarvii tuota miestä raahata.

Voikaahan hyvin kaikki masujenne kanssa! :hug:
 
Täällä on jo olo ennallaan ja toivon että tasaisena myös pysyisi!

Kissoista, meillä on neljä kisulia ja pinnasänky kasattiin ennen vauvan syntymää ja joitain kertoja kissat siellä alkuhuumassa nukkui - tai pari niistä, hätistettiin pois. Hankittiin myös kissaverkko joka lopulta osoittautui turhaksi - en jaksanut sitä keskellä yötä rämpätä auki ja kiinni (kangas). Suihkun ajaksi joskus laitoin sen hetkeksi. No, ei vauva paria yö yritystä pitempään pinniksessä sitten nukkunutkaan vaan tuli viereen ja jos pistin päikkärien tms. ajaksi pinnikseen ja en ollut näköetäisyydellä, niin laitoin oven vaan kiinni. Kissat antoi vauvan kyllä olla rauhassa tämän nukkuessa.
 
Huomenta!

Mies lähti nyt jo aamulla Tampereelle viettää "miesten" viikonloppua. Mä tässä mietin, että mitähän mä keksisin. Yleensä oon lähteny viihteelle, kun mies on viihteellä, mutta nyt ei kyllä yhtään kiinnosta semmoset. Eikä nyt viittis yksin neljän seinän sisälläkään istua tai siivota, joten kai sitä pitäs lähteä johki vaikka ostoksille tai kavereita tapaamaan:)

Tosta lakusta vielä, että oikeestihan sen säännöllistä käyttöä ei suositella raskauden aikana. Kerta-annos alle 50 g. Tosin itsellä menee usein yli, mutta täytyy yrittää pysyä parissa pepessä:)

Aurinkoista päivää kaikille!

Irene & pikku veijarit 18
 
Täällä olo edelleen sama kuin on ollut jo useamman viikon eli ihan normaali.
Meillä tytön 10-vuotis synttärit tänään ja viikon päästä on toisen tytön 8-vuotis synttärit ja minä kun en ikinä ole mikäään synttäri järjestäjä ollut. Tosin isompi tyttö halusi että me vanhemmat "häivyttäs" joten mies lähti kuopuksen kanssa kaupungille ja minä sulkeuduin meidän huoneeseen eli ilmestyn vasta sitten paikalle jos tuntuu että aikuista tarvitaan. Isoveli hoitaa onginnat ym... mutta ei noita täysin yksin uskalla jättää kuitenkin 10 vierasta ja kolme omaa niin mistä sen tietää mitä ne keksii.

Hanginnoista oli puhetta niin minä olen ostanut muutaman vaatteen ja toppapuvun en mitään muuta, vaatteita pitäis ostella paljon koska mitään ei ole jäljellä edellisistä ja pakkausta en ota. Turvakaukalo myös ostetaan uusi entien yli 6 vuotta vanha niin en tohdi käyttää vaikka onkin täysin kolaroimaton ja sisällä säilytetty ym..... Kaksosten kärryt on kans ostos listalla. Eli eiköhän pikkuhiljaa pitäis alkaa osteleen. Vaatteet tosin olen ajatellut ostella isommin kesän alennusmyynneistä. Ei varmaan vauvaa haittaa jos on edellistä sesonkia ;)

Nimistä oli puhetta niin pojasta varmaan tulee tuo Niilo joka on työnimenä, mutta tytön nimi on täysin hakusessa. Mies ei oikein pidä erikoisista nimistä vaan haluaa jonkun tavis nimen esim. Laura minä taas haluaisin jotain erikoisempaa, ettei samalla luokalla ole sitten kovin montaa kaimaa. Toiset nimet meillä on kaikilla lapsilla poimittu suvusta ja ne on yleensä löytynyt helposti sen jälkeen kun etunimestä on sovittu.

pumppernikkeli ja niilo 20+3
 
hei vaan....ultrassa tosiaan oltiin tuossa torstaina ja kaikki oli oikein hyvin...hyvin vilkas kaveri siellä masussa kölli ja oli hieman kaikissa käyrissä hieman normaalia kookkaampi =) pituutta ei tarkkaan saatu kun vesseli oli niin mutkallaan kokoajan mutta 15-20cm välillä, painoa oli kertynyt arviolta 340g, pään mitta oli 4,9cm ja reisiluu 3,1cm :D ...mahtavan kokoinen asukki siellä jo polskuttelee :LOL:
istukka oli takaseinässä ja hieman alhaalla mutta ei kuulemma tule haittaamaan synnytystä vaikka ei siitä masun kasvaessa nousisikkaan kuitenkin kätilö haluaa sen vielä katsoa ja saatiin ylimääräinen ultra vkolle30...vielä pääsee kurkkimaan silloin :D
itselläni on ollut kamalan varma tunne alusta asti siitä että vauva on poika...mutta ultrassa kätilö oli melko varma siitä että meille tulee tyttö :heart: ...meillä kun ei túrhaan peitelty vaan keikuttiin siellä jalat levällään :LOL: en usko että se kätilön veikkaus pieleen olis mennyt kun kuitenkin sanoi että ,kyllä se melko varmasti on tyttö...ja eikös se tyttö oo se epävarmemmin sieltä havaittava....
itse olin aivan hämillään kun kuulin että tyttö on tulossa...kun se poika olo oli niin vahva...nyt kun on pari päivää mennyt niin rupee ajatus mieltämään sen :D ja onhan se ihanaa saada prinsessa :heart:
saako muilla karvat pystyyn sanonta...eihän sillä ole väliä kumpi on tulossa,pää asiahan on että lapsi on terve...itselläni se on saanut karvat pystyyn koko raskaus ajan...ihan kun kukaan nyt toivois muuta kun että lapsi on terve!!!
...joo...eipä siitä sit enempää...aattelin vaan että saako se muissa aikaan ärsytystä
:LOL:
eipä tässä kai muu auta kun alkaa siivous hommiin...plääh...ei sitten huvita yhtään |O
Cristiina ja tyttönen 20+2 :heart:
Ja kyllä mä oon tässä kertonut sukupuolen fiiliksen mukaan niille joille sen oon halunnut kertoa :D
 
Paukkuli -ilmeisestikki taivalkoskelta sitte on sinun mies? Kuka se on? :)
Kyllähän täällä kaikki varmasti tuntee toisesa..tai ainaki tietää nimeltä!! (oon just kotona käymässä täällä..)Nii ja minkä ikänen sinä oot ite? :saint:

Mulla kans tuo iskias vaivaa :( aivan sietämätöntä välillä se kipu,eikä juuri liikkua voi!!
On kyllä ollu tähän mennessä NIIN vaikeaa ihan koko ajan alusta asti että kyllä tässä alkaa jo toivomaan että helpottas ees hieman..Oksentelu loppu vasta kaks viikkoa sitte(alko rv:lla 6)
 
maatritti sieltähän se myös on kotoisin. Ei antanut tuo mies lupaa kertoa nimeään netissä tai muutenikaan ilmiantaa itseään :D ja me kun ei olla oikeestaan kerrottu vieläkään muille tästä vauvasta kuin vaan omille vanhemmillemme. mutta eipä tätä mahaa voi kyllä olla huomaamatta enää kun alkaa olla lämpimiä kelejä ja takkia ei pidä päällä. Niin eiköhän kohta kaikki tiedä.. Ja kaikki tämmöset jutut liikkuu niin nopeesti. Oon samanikäinen kuin sinäkin.

Piti nyt oikein pyytää tuo mies tänne koneelle katsoon että tunnistaako se sua. :LOL: Ja kyllä se ties.

Mä taas oon päässy tosi helpolla tän alun ainakin. kertaakaan en ole oksentanut eikä juuri mitään muutakaan kamalampaa vaivaa. tissit ollu kipeet ja mies välillä saanu kestää pientä hormoonihirviötä. mutta ei mitään pahoinvointia. Just yhden mun ystävän kanssa manattiin että mulle varmaan loppuaika tuleen oleen ihan helvettiä kun alku näin helpolla päästetty. :D Toivottavasti ei..

 
Niin ja tule sinäkin maatritti ihmeessä myös tuonne alle 20-v odottajiin keskustelemaan jos tahdot tai kiinnostaa! Siellä on välillä hiljasta, kun niin vähän porukkaa kirjoittelemassa vielä että lisää höpötystä kaivataan vaikka on se toisaalta hyvä niin pysyy kärryillä toisista kirjoittelijoista. :D
 
Mä olin ulkoilemassa ja mies tekee ruokaa,nami.
Ilma vaan alkaa menee huonompaa suuntaan vuorostaan,mutta ei se nyt haittaa ko on sisällä.Lätkämatsi ois sitten illalla tiedossa,ja mä kun luulin että se tulee vasta sunnuntaina,mutta saas kattoo miten suomen käy.... peukkuja pidellää

Minä tuota lakua olen syönnyt nyt ihan hyvillä mielin kun on alhainen verenpaine,mutta en ylettömästi kuitenkaan enkä meinaa asiasta stressiä ottaa.


Pöppiäinen & touhustiina 15+6
 

Yhteistyössä