***LOKAMASSUJEN SYYSKUU***

niinukka juu vois se olla aika kamalaa jos joku kaupungilla yhtäkkiä tulis sanomaan "et hei ootko varma ettei sun vauvan jalka pullota tuolta housuista?"
:eek: kyllä itelläkin on välillä ollut sellanen olo et kohta alkaa käsi vilkutella, mutta sisäpuolella on ainakin vielä :wave:
 
tervetuloa vaan inkku, olitkin jo sie etusivun listalla....ja topsy...päivitin ne tietos mitä halusit...

tekstiä tänne tulee niin paljon kokoajan,et ei jaksa ite olla niin ahkera...luen kylläkin :D
juomisesta...mullaki kokoajan jano...mut oon jotenki vaan jääny noitten limppareitten koukkuun :ashamed: ei mahda mitään...hyviä ne vaan on....
mä oon taas ihan väsy...tyttöki tuli jo eskarista joten kai sitä vois ny jonkun näköset päivätirsat ottaa.....

http://lilypie.com]
[/url]
 
lhs
Heh, en sitten vissiin ole ainoa jota janottaa kokoajan :D
Tokihan minuakin on janottanut ja olen koko raskausajan ollut kova juomaan vettä, ja wishyä on uponnut järjettömiä määriä. 1½litran pullo ei kauan kolahda. Muutenkin olen yleensä aina vesilasi kädessä, mutta nyt tosiaan alkoi jo tuntua sille, että pitäisi hommata joku säiliö selkään ja siitä pilli tuohon suunpieleen, saisi kokoajan tankata :D
Mä olen kyllä juonut myös colaa aika tavalla, vaikka se ei kyllä taida olla kovin suositeltavaa :ashamed: Mutta pakko saada välillä jotain hapollista, pelkkä vesi ei joskus tunnu riittävän..

INKKU, saattaa sitä näin raskaana vähemmästäkin pahoittaa mielensä, usko pois, mulla on tullut paha mieli paljon vähemmästäkin monesti :p

lhs *ei osaa pysyä poissa*
 
Moikka kaikille!

Uusille tervetuloa ja Pikkumyylle :hug: Kyllä ne asiat puhumalla selviää!

Tänään käytiin taas äippäpolilla ja nyt voi huokaista helpotuksesta!

Tämän päivän painoarvio oli 2600 g eli viime kerralla mitattu joko alakanttiin tai tällä kertaa hitusen yläkanttiin...pääasia kuitenkin että painoa löytyy viikkoihin nähden sopivasti =)

Eikä ollut enää puhettakaan mistään istukan vajaatoiminnoista eikä käynnistyksistä....vitsit että kivi vierähti sydämeltä!

Monilla tuntuu olevan supistuksia ja pari taitaa olla jo vauvan hakumatkalla.Täällä ei vielä supistuksista tiedetä mitään...eiköhän nekin ajat rupea kohta edessä olemaan.

Vauvakin on liikkunut alkuviikosta mukavasti joka päivä, tajusi kait ettei äitiä kannata nyt viime metreillä säikytellä :LOL:

Voikaahan hyvin!

Kiisumirri ja kirppu 36+4 :wave:
 
Voi vitsit, nyt alkaa jo vähän jänskättämään. Kävin aamupäivällä vessassa ja huomasin että sieltähän alkoi limatulppa irtoamaan. Nyt jännätäänkin sitten että tulisiko se lähtö hyvällä tuurilla jo tänään vai pitääkö vielä viikkoja odottaa. Kivuliaitakin supisteluja on jo päivittäin alkanut tulemaan ja edellisyönä niitä tuli jo säännöllisesti mutta loppuivat kuitenkin. Neuvolassa olin eilen ja hoitaja totesi pään olevan erittäin alhaalla eikä kuulemma lainkaan ihme jos jo alkaa siltä tuntumaan että kohta tulee ulos. Oli muuten neuvolassa verenpainekkin noussut, oli nyt 110/75 vaikka minulla normaalisti ollut sitä 100/60. Mahtaisikohan tuokin jotain jo ennustaa :) Tietysti nyt kun näin odottaa että jo vauva syntyisi niin lopulta menee kuitenkin yliaikaiseksi ja käynnistykseen :D Olen nyt kovin yrittänyt tässä vielä siivota yms olla pystyssä mahdollisimman paljon että jos se vauva sieltä lähtisi pikkuhiljaa vaikka tulemaankin :)

 
:hug: :hug: :wave: ;) Kiitos teille kaikille myötäelämisestä, lohdutuksista ja neuvoista. asiat on nyt menossa parempaan päin. Puhuttiin, itkettiin, halattiin, pussailtiin ja taas puhuttiin viime yönä asioita selviksi. ( No, yö ajankohtana ei ehkä kaikkein paras, kun nyt väsyttää, mutta onpahan nyt ihan onnellinen ja levollinen mieli) Miehellä oli kanssa pelkoja siitä, miten kaikki tulee menemään, kun esikoisenkin synnytys oli niin hankala ja hengenvaarallinen. Hänen keinonsa oli paeta töihinsä. Ja minun ei auta muuta kuin soimata itseäni. Enkö muka kymmeneen vuoteen ole älynnyt että miehelle pitää puhua asioista suoraan. Edes selvät vinkkaukset ei aina tehoa ;)
Minulla oli eilen illalla aika kovaa päänsärkyä, ja mieskin säikähti, että josko se raskausmyrkytys nostaisi sitten päätään. Asiat lähti sitten selviämään, kun mies ensin hieroi niskaani ja siinä samalla sitten juteltiin.. Huonenna minulla olisi neuvola, mutta ihana terkkari otti minulta jó tänään pissanäytteen ja verenpaineen, kun käytin tyttöämme hammaslääkärissä. =) Pissa oli puhdas ja verenpainekin suht ok. Eli ei hätää sen puoleen ;)
Oon oikeesti niin helpottunu, kun sain asian otettua puheeks. Suuri kiitos teille kaikille. Tuntuu ihan että minullakin olisi ystäviä =) Ostin muuten kaupasta illaksi minulle ja miehelle lontooraesuklaalevyn :D Oli ihan pakko kun sitä on täällä hehkutettu :whistle: Mutta ei kerrota sitä terkkarille :whistle: :ashamed: Joo mutta nyt hetkeksi pitkälleen :wave:
 
Eilen sit se pirun selkäkipu jatku ja jatku ja supistukset tuli mukaan.Eli siis tulos se,että on supistellu 5-20min välein eilisestä klo.21 suunnilleen...Yöllä oon nukkunu hetken aina sillon tällön,yhteensä maks.2tuntia..äsken sain tunnin nukuttua ja nyt pitäs lähtee hakeen poika tarhasta.Koko päivän siis supistelut jatkunu, tuntuu kovana painon tunteena ja selkäkipuna+maha menee niiiiin kovaks.Sattuu joka paikkaa ja olo on muutenkin ihan kamala.

Sit neuvola kuulumisia: Painoo tullu +1400g/viikko(hups keikkaa)nyt siis yhteensä 15kg... turvotus +, pissassa sokeria, rr 129/72 ja niin päin pois..
Neuvola täti huuteli vauvalle että tuu jo pihalle,älä kiusaa äitiä enään...painoarvioks sano käsikopelolla n.3kg nyt.

Mä toivon ja rukoilen että nää supistukset tästä kovenee ja tihenee ja sit PIAN mielellään!!!
Eikä kuulema kannata ootella mitään säännöllisyyttä supistuksiin sit kun ne on tarpeeks kovia, synnärille vaan. Suunnitteli jo neuvolan täti et käy pystyttään mulle teltan sinne synnärin eteen :LOL:

No mut nyt poikaa hakeen päikystä.

Yksäiti+ hippu rv 37+2 kera supistusten.... :(
 
Hei vaan taas.

Papunen, mulla oli viimeksi se diabetes ja se oli niin, että sokerirasituksessa paastoarvo oli koholla. Sen jälkeen mittailin kotona ja aina pysyi hyvinä kaikki arvot. Kuitenkin pojalta mittailtiin sokereita sairaalassa (jotka oli onneksi ok).
Mua muuten viime raskaudessa janotti ihan järkyttävästi, joka yökin join puol litraa ainakin vettä! Tällä kertaa ei ihan tommosta oo ollu, helteiden aikaan toki join kauheasti mut enää ei niin paljoa janota.

Ja morjens vaan Inkulle multaki =)

Pikkumyy, kiva että saitte puhuttua :) Eipä tarvi sun enää miettiä itseksesi ja mahdollisesti suurennella asioita päässäs(niinku mä teen jos itsekseni mietin jotain..).

Jännää on nyt anskulla ja yksäidilläki, toivon että pääsette pian sairaalaan vaikka mieluiten menisin ehkä ite :kieh: Ei vaan, kiva että edes jollekin tapahtuu :)

Mä koittanu siivoilla vähän mut ei selkä oikeen tykkää. Harmillista. Ikkunat vielä odottaa pesua mut ku sataa vaan. No, kohta lähdetään pojan kans kävelylle iskää töistä vastaan. Kaipa tääki joskus syntyy...
 
neuvolassa käyty...
PAINO +900g/vko
TURVOTUS +/-
RR 134/78 (korkee verrattuna mitä yleensä alle 120/70, enkä ollu ees juonu kahvia tai mitään ennen mittausta)
PISSA puhdas
Sf 34 (sama ku viime viikolla)
RT
:heart: 135
Pikkunen on jo aika alhaalla et sais suunnitella ulos tuloa...
Terkka nauro ku kerroin et oon lukenu jostain et ku taskulampun laittaa mahaa vasten niin vauva näkee sen valon... sanoin sille sit et suunnittelin tunkevani sen tonne alapäähän jos se vaikka tajuis tulla ulos... käski kokeilemaan ja kertomaan kuin kävi et voi suositella sitä muillekin :LOL:
Muuten kaikki ok... äskön alko sattumaan ylämahaan kauheesti mut meni sit onneks ohitte. Eipä muuta... ja juomista menee täälläkin.

-Santti ja Ilppi 38+3-
 
Onneksi siis muutkin pahoittaa mielensä helposti...? ;) Mulla vaivas se mun neukkukäynti maanantaista. Tänään näin vanhaa neukku th:ta ja kysyin sitten häneltä että miten tällä paikkakunnalla nuo synnytystapa-arviot hoidetaan jne..? No lopulta mä itkin ja vuodatin hänelle kaiken :ashamed: Kerroin että nykyinen th ei ota mua tosissaan että oikeasti jännitän tän vauvan kokoa ja että mahtuuko tulemaan alakautta suosiolla edes??

Loppujen lopuksi mä soitin sitten kotiin tultuani mun th:lle ja pyysin ihan tosissani että kirjoittaa mulle lähetteen Jorviin ja kyllä nyt sitten kirjoittaa. =) Mua auttaa tässä loppuaikana että mä saan tietää mahtuuko tämä vauva tulemaan ja voin mennä ihan hyvillä mielin häntä synnyttämään jos synnytän siis alakautta.

Mulla on alaselkäkivut siirtyneet tuohon eteen ja alavatsaan,tuntuu että maha laahaa kohta maata, kauhea painontunne siis. Harjoitussuppareita tulee tiuhaan tahtiin, ärsyttävän tuntuista :/

milli rv34+2
 
Tuli täs taas mieleen kysyttävää..Millä hemmetillä näitä supistuksia saa lisättyä???? Kun ei ne näillä viikoilla vielä varmasti suostu yhtään tapahtumaa vauhdittaan...Nää siis jatkuu edelleen,loppua ei näy. Eikä kuitenkaan niin kipeitä oo ettäkö sen takia tarvis lähtee mihinkään... :kieh: alan oleen aika epätoivonen,kiukkunen ja tuskanen..Nyt on väliä ollu jopa alle 15min... vouuuu...MITÄ MÄ TEEN?!?!?!

yksäiti+ hippu rv 37+2
 
yksäiti84 Mä jotenkii luulen ettei välttämättä suppareihin voi vaikuttaa..esikoisen aikana tein KAIKEN mikä vaan mieleen juolahti.. supistuksia kyllä tuli tiuhaankin mutta kaikki päättyi viikolla 42+0 tehtyyn sektioon..koiran lenkittämisestä oon taas saanu nyt hyviä suppareita että lenkille vaan!
 
Ihs mulla kans jano koko ajan,vesipullo matkassa(jota pidän eka pakkasessa että on oikein kunnolla kylmää ) :)
ja inkulle tervetuloa :flower:
tosiaan tuo muisti alkanut pätkii...

ja sit omaan napaan,yöllä heräsin ihan järkyttävään mahakipuun,samalla koski selkään(se on tosiaa vaivannu jo pari päivää )
ja ei tää selkäkipu oo laantunut ollenkaa,onneks se mahakipu hävis,huh!
lääkärille sanoin,se ei oikein osannu sanoo mistä johtui,supistus???
mamma3 tuolla kertoikin omasta selkäkivusta,mulla kans jomottaa...

tänää oli se synnytystapa arvio,elikkäs vaavin paino arvio nyt 2,5kg.
siro poika kuulemma tulossa ja mahtuu alakautta tulemaan.
kohdunsuu oli auki sormen verran.
pikkunen oli osittain kiinnittynyt
ja sydänkäyrä näytti hyvältä:heart:

nyt täytyy mennä ottaa pikku tirsat,väsyny olo ku aamusta asti liikenteessä.
jokohan saatais tänää vauva uutisia rontilta ja viinikalta :)
-milla36+4
 
Keiju07
Oli vaikka mitä kommentoitavaa, kun tuossa luin ja jotenkin ne aiheet sitten katoaa päästä, kun tähän kirjoittamiseen pääsee. Ja kun ei tämä alkeellinen ohjelma salli samalla sivujen selausta taaksepäin (ainakaan mulla). Eli hajamielisyyttä täälläkin.

Me yritetään tänään viettää romanttista iltaa kahden kesken (no siis eihän meitä ole muita kuin me kaksi) ja mennään ainakin ulos syömään. Tämä ohje tuli itseasiassa Kättärin kätilöltä, siis että pitää nyt käyttää viimiset viikot kahden keskisestä ajasta nauttimiseen. Ihan totta, mutta oikeesti ei jaksais enää odottaa, että vauva tulisi. Ja minä taisin juuri eilen valitella, että mihin oon pääni pistänyt, kun lapsenhoito on niin rankkaa. Näin se mieli ailahtelee. :D

Mukava oli kuulla pikkumyyn kuulumisia. Noin se usein menee, että yöllä puhumalla asiat ratkeavat tai ainakin saavat paremman suunnan. Yö on sikäli hyvä aika jutella, että silloin ei kummallakaan osapuolella ole oikein kunnon syytä poistua paikalta. Voi tietenkin olla, että väsyneenä ei tule aina sitä rakentavinta tekstiä, mutta yllättävän usein se itkunsekainen huutokin tehoaa ;) .

Minä lopetan nyt lyhyeen, tämä merkiksi itselle, mihin asti tänään luin.

Keiju 35+1
 
mikero: Mä löysin JKL:stä lastenvaateliikkeestä kypärämyssyt kokoa 0 ja 00. Ja mun mielestä se nolla-kokokin oli huomattavasti pienempi kuin 60 cm. Oli Juniorit-ketjun liike.

Täällä kuume ja kurkkukipu :headwall: . Ja sit vielä supisteli eilisillasta seiskasta tonne aamuyöhön, välillä n 10 minuutin välein ja välillä oli taukoa puolikin tuntia. Jotenkin musta tuntui ettei se noilla lähde syntymään, mut elättelen toivoa et olisivat lyhentäneet kohdunkaulaa. NE supistukset nimittäin tuntui hirveinä tuolla alapäässä eikä niinkään vatsalla. Ja selkää kolotti koko ajan (lämpöpussi auttoi vähän). No tänään on sit tullut nukuttua koko päivän. Ei oo pahemmin supistellu, aina välillä supistus siellä toinen täällä.
Täytyy vaan sanoa, et nyt jos pitäis kipeenä lähteä synnyttämään, ni ei ehkä olis kauheesti voimia ponnistaa :eek:

PikkuMyyllä tais vähän jo helpottaa, ainakin toivottavasti.

Jaksuja kaikille
:wave:
 
Huhhuijaa. Nyt on reilut parituntia koskenut selkään niin pirusti. vatsakin tuntuu kovalta, mutta ei ole niin kova kun joskus kun on kunnolla supistanut. vekara kyllä liikuskelee ja ei ainakaan helpota äitinsä olo potkimalla...

Alkaa jo ottamaan päähän. MRRRR

Onneksi täällä on kohtalotovereita. ei ole niin yksinäinen olo.
 
Kiisumirri ihanaa että sait hienoja uutisia tänään :hug: ja pikkumyy tosi mahtavaa että teillä asiat ovat paremmin. Hymy suunpielessä luin teidän hyviä uutisia täällä :)

yksäiti84 niitä kun ei meinaa väkisin saada tulemaan/kiihtymään siis suppareita meinaan. Keskimmäisen aikana yritin kaiken mahdollisen ja mahdottoman, trampoliinilla hyppimisestä metsälenkkeihin. Siivosin hulluna, saunoin turvotuksista huolimatta jne. mutta kolme päivää meni yli että kolahti :D

Ite kyllä ajattelin kohta lähteä tuon hurtan kanssa pienelle lenkille mutta tokkopa siitä muuta tulee kun kipeät paikat. Tai sitte en jaksa mennä kuin 100m tietä pitkin tuon hölmöläisen kanssa :D

Jokohan äidit ja tuoreet lokavauvat ovat päässeet kotio ?

Pitipä muokata viestiä pikkusen kun kirjoitin että esikon aikana yritin kaikkeni sehän oli kyllä keskimmäisen. Onkohan noita lapsia jo liikaa kun menevät sekaisin :whistle:
 
Arvasin!
Mulla on ollut niiiiiiiiiiiiiiiiin tylsä päivä tänään, ei siis niin mitään mielenkiintoa mihinkään. Ajattelin aamulla, kun mies oli lähtenyt töihn että kiva että on ees tuo kone, mut mies oli vienyt vahingos laturin kannettavasta mukanaan ja se sit siitä nettiyhteydestä. Vihdoinkin pääsin siis taas sosialisoimaan... ;) :whistle:

Tosiaan, hyväntekeväisyydelle on tämä päivä mennyt. Mä en käsitä, miten mä opin rauhoittumaan. Mun kalenteri on aina ollut niin täynnä ja nyt joka sivulla tyhjää-miten opin vaan olemaan ja nauttimaan tästä. Pitäis kuulemma kerätä voimia ennen beibin tuloa mut mä en osaa olla paikoillani!

No, yhden lukuvinkin voin ainakin teille antaa. Jos haluatte irtautua raskaus ja vauva jutuista, suosittelen lämpimästi reko ja tina lundánin viikkoja, kuukausia-kirjaa! Oli oikein koskettava!!

Niin, ja tervetuloa uudet, mukavaa kun meitä on näin paljon! Ja hienoa pikkumyy, että olette saaneet purettua asiaa!!! Ja nökö, jep jep, peräpää prötpöttää täälläkin aina silloin tällöin, vähän huono toi kontrolli nykyään. Mut taitaa se olla muillakin, kirjoittelin reilu viikko siitä naisesta siellä urheilukaupassa....

Parin tunnin päästä on tutustuminen synnärille, vähän jännittää se, että iskeekö synnytyspelot siellä pintaan kun niitä toistaiseksi ei pahemmin ole ollut.

Palataan,

Ippuli 35+5
 
Pari päivää olen tässä viettänyt hiljais eloa. Joka päivä käyn kyllä lukemassa (monta kertaa), mutta kun pitäis alkaa kirjottaa niin unohtuu mihin piti kommentoida. Tosiaan hankalaa kun ei voi selata samalla sivuja taaksepäin. Siksi varmaan moni juttu jää kommentoimatta. Tekstiä tulee kieltämättä ihan kiitettävästi. Uusiakin ollaan saatu vielä monta joukkoon. Tervetuloa! Innolla mutta samalla hieman kateellisena kuuntelen kun muilla on jos jonkinlaista oiretta alkavasta synnytyksestä. Sinänsä hieman tyhmää kun mikäs kiire mulla tässä on. Olokin on vielä varsin hyvä. Henkeä vähän ahdistaa ja ei mua kovin notkeaksi voi kuvailla, mutta pikkuvaivoja teidän muutamien kestosuppareihin ja selkäsärkyihin verrattuna. Että etteköhän te ole aiemmin armahduksenne ansainneet =)

Tulipas hyvä mieli kun luin Pikkumyynkin asioiden selvinneen.

Inkku kyseli synnytystapa arviosta. Täällä se tehtiin käsikopelolla (kesto n.10 sek.) Voihan se olla et ne tutkii tarkemmin jos havaitseevat jotain aihetta. Ehkä mä sit olen laaja kuin lentokenttä... Noh, ei kyllä käy kateeksi niitäkään joilla vielä varmistetaan persreiän kautta :LOL:

Nökö: Tuttu mutta kiusallinen vaiva toi tahaton ilmojen karkailu. Pitää yrittää muistaa toi Ippulin mainitsema nainen urheilukaupassa jos alkaa nolottaa. Mitään ton veroista ei onneksi ole tapahtunu *koputtaa puuta*. Toivotaan et vauvan synnyttyä meistäkin tulee taas "ilmojen herroja" :ashamed:

Susa ja Ukko tasan 37
 
Heips,

Kirjoittamisesta, mä teen aina niin että kun kirjoitan tätä viestiä, samalla avaan uuteen ikkunaan saman sivun. Eli klikkaan hiiren oikealla tuota toiseksi viimeisintä sivunumeroa (esim. nyt 32) ja valitsen "avaa uudessa ikkunassa". Sit voi tähän kirjoitella ja toisessa ikkunassa käydä tsekkaamassa mihin piti vastailla... Jos siis jaksan niin teen niin :D

Kiisumirrille piti tulla kommentoimaan, ihanalta kuulostaa miehesi :) Hienoa että saitte asiat juteltua.

Papunen76, luin kyllä silloin tarinasi synnytystapa-arvioinnista ja siitä, ettei kääntöä tarvinutkaan. Minäkin vain olen jo käynyt synnytystapa-arvioinnissa, ja nyt kiinnostaisi tietää mitä tuolla käännössä tapahtuu ja miten muilla on se mennyt. Sinä onnellinen et sitä tarvinutkaan, hieno juttu.

Jahas, lastenohjelmat loppu, pitää mennä repiin mies ja tyttö vaikka ulos :)

Myöhemmin lisää :wave:

Topsy 35+1
 
kotiäiti ai kun pääsisinkin :) Mutta jotenkin epäilen sitä. Nytkin alkoi alavatsan nippailut mutta saa nähdä eteneekö suppareiksi asti ja jos etenee niin hyytyykö sitten :/ Kuopus oli ollut jo maailmassa reilu 15h näillä viikoilla :)

Huomenissa olis taas neuvola. Jotenkin turhauttavaa rampata sielläkin kun mitään sen kummempaa vaivaa tai asiaa ei ole :| Juu, taas tökkii täällä kaikki ihan kyllästymiseen asti :ashamed: Eikä muutes se koirulin kanssa lenkkeily tehnyt yhtään mitään.... Miä oon tietyst täällä kokonainen viel pitkälle lokakuuhun :kieh: Ja ei se mun kaava syntymäpäivistäkään putkeen mennyt. Ei tää syntynyt ....toista päivänä niin kuin muut (12,13,17 päivinä ) ellei sitte kyse ole lokakuun päivistä |O
 
Heips!

Neuvola oli tänään ja täti passitti suoraan äitipolille, olin ihan ihmeissäni :eek:
Verenpaine oli koholla ja sitten ne vauvan sykkeet joista viime viikolla kirjotin oli edelleen koholla reilusti. menin sinne hiukan "häntäkoipienvälissä" kun tuntu että turhaan..mutta vastaanotto oli tosi lämmin ja ystävällinen ja sanoivatkin ettei turhia käyntejä olekkaan!
Käyrällä siinä olin aikani ja sykkeet ihan normaalin rajoissa kokoajan, ihmeellistä kun kuitenkin 190 kokoajan neuvolassa, liekö niiden doppleri rikki :)
paino arvio 2,4kg +-316g ja muutenkin kaikki ok sikiöllä, ihana oli kuulla!
Mutta sitten se istukka peittää täydellisesti kohdunsuun ja synnytys alakautta on mahdotonta! parin viikon päästä sitten saan tietää sektio ajan.

pelottelivat siellä vielä ennen lähtöäni, että heti takaisin kiireesti jos verenvuotoa tai synnytys sattuisi käynnistymään omia aikojaan. se istukka on vaarassa irrota tai vuotaa jos joutuu vauvan pään puristamaksi liikaa kun vauva laskeutuu. mitä enemmän viikkoja sitä suurempi riski vuodoille. ja verenvuoto voi pahimmillaan olla mulle kohtalokas ja istukan irtoaminen tietenkin lopettaa vauvalta hapen saannin. että nyt sitten vaan lepoa,mitään supistuksia aiheuttavaa ei saa tehdä kun supistuskin puristaa istukkaa..
Nyt pyörii sitten miljoona kysymystä mielessä. miten tähän pieneen kaaliin voikin mahtua näin paljon asioita?
enään ei niin se itse sektio pelota mutta nyt sitten rupesin pelkäämään aivan sairaasti sitä uhkaavaa verenvuotoa, mitäs jos ei keritäkkään ajoissa sairaalaan tms. sitä jo käy mielessä että mitäs jos molemmat vauvan kans menehdytään..kamalaa,ei tollasia sais edes ajatella mutta minkäs teet näillä hormooneilla! Noh, kai täytyy nyt vaan ottaa iisisti ja toivoa etten nää verta (ainakaan mun alapäästä) ennen sektiota..

Te joille tehty tai tehdään sektio: mitäköhän erilaista siihen sairaalakassiin normaali synnytykseen verrattuna tarvis pakata, ei kai oikein mitään kummallista,vai? tosi löysät kalsarit varmaan ainakin..
meneekö se eka päivä ihan lääke höyryissä, tietääkö sitä edes lasta saaneensa..?
Voi vitsi sentään, en osaa rauhoittua ollenkaan..tarvii varmaan käskee isännän antaan mulle nuijanukutus!

tämmösiä..

Mikero ja Topi 34+1
 
Vieläkö mahtuu joukkoon suureen? :wave:
Täällä olisi myös yksi mamma,jolla laskettuaika 14.10. Kolmas raskaus menossa.Tyttäret ovat 3- ja 5-vuotiaita, melkoisia rasavillejä. Oys:n olis tarkoitus ehtiä synnyttämään. Molemmat tytöt ovat syntyneet ennen laskettuaikaa, ensimmäinen rv 35 ja toinen rv 38 ja nopeita ja helppoja synnytyksiä olivat molemmat. Ehdittiin olla noin tunnin synnärillä, kun vauvat olivat maailmassa. Nyt sitten jännittää, että miten nopeasti tämä kolmas tahtoo tulla maailmaan :whistle:
Tämä raskaus on sujunut ihan kivasti, mutta nyt on alkanut turvotus käsissä ja jaloissa olemaan aika tympeää.Niin ja se inhoittava selkäjomotus,jota taitaa kaikki potea tässä vaiheessa.Supistuksia tulee päivittäin, mutta ne tosi kipeät vielä puuttuu.Niitä odotellessa :D
Minullakin on aika syn.tapa-arvioon 24.9 oys:n synnärille. Nimittäin tämä maha-asukas on päättänyt olla perätilassa eli istua nököttää tyytyväisenä masussa. Ja nyt näyttää siltä,neuvolatädin mukaan,että vauva ei enää mahdu kääntymään. Pikkasen jännittää sitten,että tuleeko synnytystapa olemaan sectio vai mahtuuko se vauva syntymään "normaalisti"? Onko teistä kukaan synnyttänyt alateitse perätilassa olevaa vauvaa? Ja onko kokemuksia tuosta kääntämistempusta?
Mukavaa iltaa vaan kaikille ja oli kiva käydä esittäytymässä, kun olen tiiraillut vain täällä sivussa ennen tätä.

Terveisin Jane RV 36+3
 

Yhteistyössä