:wave: Heippa pitkästä pitkästä aikaa!
Olen lukenut juttuja koko raskauden, mutta sitten se oma kirjoittelu vaan jäi... Jos nyt laittais vähän kuulumisia!
Paljon on ihmisille näköjään tapahtunut kaikenlaista ja kohta rupeaa porukka poksahtelemaan urakalla...
Jos nyt laitan vähän miten tää raskaus on edenny tähän vaiheeseen: Eli isoin juttu oli tos viikolla 18, kun mulle iski VESIROKKO...Ottivat tyksiin sisälle hetkeksi ja lykkäsivät lääkkeitä minkä ehtivät ja selvisin siitä ilmeisesti aika lievinvaivoin, kun näin aikuisiällä se voi olla tosi rankka! Vauvaa seurattiin kontrolliultrin pari kertaa sen jälkeen, kun olin parantunut ja lääkärit totesivat ettei rokko tarttunut vauvaa! Nyt kun synnytys lähestyy on tullut takaraivoon ajatus, et mitä jos siel on kuitenkin tullujotain...mikä ei ultrissa näkynyt... mutta toisaalta, siihen ei olisi pystynyt vaikuttamaan mitenkään...lääkärit sanoivat suoraan ettei mitään parannuskeinoa ole jos sikiö rokon saa eli olis ollu kuitenkin ns omanonnen nojassa. Mut nyt vaan toivotaan ettei mitään ilmene!
Esikoinenkin sit sai sen rokon multa ja olen jo päättänyt, että tuleva vaavi rokotetaan kyseistä rokkoa vastaan heti kun mahd.!
Ei tarvii sit enää kärsii siit! No nyt sitten odotellaan, et jotain alkais tapahtuun... kohdunkaula oli lyhentynyt 1½ cm ja jotain lieviä suppareita on ollu, mut eipä sit paljon muuta! Esikko meni 8 pv yli ja oon jo varautunut, et täs kärvistellään ja kauan...
Toisaalta maha on kyl tosi alhaalla ja jalkojen välis tuntuu jalkapallo...
Eli jos tää tulis vähän nopeemmin ulos!
Närästys on tässäkin raskaudessa ollut ihan valtava ja rennie on ollu paras kaveri jo monta kuukautta
Ilman ei tulis toimeen, kun tuntuu et vesikin närästää!
Mitäs vielä...tänään neuvola tossa vajaan parin tunnin päästä...
Turvotusta on ollu aika vähän, esikosta olin ku mikäkin vesipallo
Kiloja tuli sillon melkein 30, mut suurinosa oli sitä nestettä mikä hävis samantien laitokselle...
Nyt kiloja kertyny maltillisemmin ja oisko niit nyt joku 11, eli olen oikeen tyytyväinen... Siihen on vaikuttanu kyl alun kauhee pahoinvointi mitä oli siis melkein 5 kk:ta ja joka päivä ja monta kertaa...mutta se on onneksi taakse jäänyttä elämää
Tulipahan kirjoitettua kerrankin, kun en oo oikeesti saanu aikaiseksi piiitkiin aikoihin!
Ihanaa syyspäivää kaikille ja toivottavasti kaikki menee hyvin kaikilla! :heart:
Nyt syömään ja sit neuvolaan! :wave:
Lapanen ja sisilisko 37+5
p.s. Tosta sisilisko nimestä vielä... Kerroin tytölleni ultran jälkeen, että pikkusiskoa olisi tulossa ja tyttö (2 v.) on siitä lähtien puhunut vaan sisiliskosta...Meni tytöllä vähän sanatsekaisin, mutta ei ole muusta suostunut puhumaan!