***LOKAMASSUJEN SYYSKUU***

yksäiti ja tuutilulla teille kyllä sois jo matkan vauvan hakuun alkavan! lähetän täältä oikeen ison kasan kipeitä ja tiuhoja supisteluita molemmille, jospa saavat vaikka jotain aikaseks ;)

kamala kun itellä on kohtu noussu ylös! nytkin kun istuu, niin pitää pitää koko ajan selkää suorassa, vähänkin jos kumartuu niin happi loppuu! :eek:

pikkumyy hyvä että teillä asioita on saatu selviteltyä! meilläkin tuo yöaika on monesti aika otollinen syvällisille keskusteluille. silloin ei ainakaan ole mitään ylimääräsiä häiriötekijöitä joten pystyy kunnolla keskittyä toiseen.
soveitteko muuten mitään siitä vauvantavara-ostosreissusta?

nyt pikaseen koiran kanssa ulos, sitten illan ohjelmien pariin ja saunaan!
ihanaa kun tulee taas sinkkuäidille sulhanen, niin ja piti maanantaina kommentoida et olen myös täykkärit-fani! :D
 
Kylläpäs ne on antaneet sulle paljon mietittävää Mikero Ei varmaan mullakaan uni tulis kun on muutenkin niin kova murehtimaan tässä tilassa. Yritähän ottaa rennosti ja toivottavasti saat sektioajan pian. Hyvin se menee. :hug:

Mäkin haluisin kattoo täydellisiä naisia mut katoin jo kaikki jaksot etukäteen :'(

Tervetuloa Jane. Oulun suunnalta onkin täällä paljon porukkaa.
 
Ulkokäännös oli ainakin mulle tosi helppo ja kivuton. Tosin mulla oli paljon lapsivettä. Toisessa raskaudessa käännettiin ja vkolla 38. Tyttö syntyi sitten vkolla 41+5.
Toimenpidehän on ihan yksinkertainen: Selälleen tutkimuspöydälle, lääkäri kattoo ultralla istukan ja napanuoran paikan ja vauvan asennon, kätilö laittaa talkkia vatsan päälle reilusti (ainakin mulle laitto) ja lääkäri ottaa napakan otteen vauvan päästä ja pyllystä ja alkaa hivuttaa pikku hiljaa vauvelia jompaankumpaan suuntaan. Lääkäri toki lopettaa heti jos tuntuu kipua tai muuten epämiellyttävältä. Eihän ne sitä väkisin tee. Sit kääntämisen/yrityksen jälkeen katsotaan sydän/supparikäyrää (mulla puoli tuntia) mahdollisen synnytyksen käynnistymisen takia. Sit jos kaikki ok, pääsee kotiin. Mahanahka voi vähän punoittaa ja olla arka, mut ainakin mulla siinä kaikki. Mahdollisimman rentona kun yrittää olla, niin onnistuu helpommin :)

Mulla kans juotavaa kuluu yötä päivää runsain mitoin. Oluen ystävänä olen löytänyt myös mieleisen alkoholittoman vaihtoehdon :D

Mun kolmonen oli aikoinaan näillä viikoilla jo reilun 2vrk ikäinen :)

Ärsyttää tuo kamala hammassärky. Eivät suostu kuvaamaan, hampaaseen ei kärsi hipaistakkaan ja lääkkeitä kuluu pakettitolkulla. Hammas ei anna nukkua, syödä eikä juoda kunnolla :kieh:
Huomenna aion taas mennä kinaamaan hoidosta :eek: :headwall: :kieh: |O
 
Iltaa,

Kotiäiti, sama täällä! Kyyneleitä nieleskelin kun katsoin 45 minuuttia ja vauva nostettiin äidin masun päälle. :heart: On ne vaan ihania ja ajatelkaa naiset kohta meilläkin on ihan ikioma vauva! :heart:

Tervetuloa Jane lokamassuihin mukaan. :wave: Meitä Oulussa synnyttäviä on tosi paljon mukana tässä pinossa.


No, mutta nyt iltapuuhiin.

Katja

 
Dirlittan miä ja äsken suihkussa mietin että kelläs se lapsivettä tihkutteli ja näinköhän on jo jo laitoksella :) En vaan saanut nimeä päähäni millään :ashamed: Sen muistin että L:llä alkaa. Just meinasin alkaa selaamaan sivuja taaksepäin.

Nyt taitaa tää äkänen eukko painuu maate. Oikein paha mieli tuli näin jälkikäteen kun äsken pulttasin tenaville täysin. Miä vasta siivosin heidän huoneen ihan kokonaan ja nyt siel on kumottu lelukorit pitkin lattiaa. Ja eskarilainen oli nykinyt peiton pois pussilakanan sisältä jne. Piti potkia polkuja että mahtui lapset peittelemään :kieh: Miä siis tosiaan räjähdin samantien kun näin sen huoneen :ashamed: Koirakin pakeni pöydän alle ja ukko olkkariin... Ja nyt sitte itteä ottaa päähän oma käytös ja on huono omatunto:headwall:
 
täälläkin tippa tuli linssiin kun katsoin 45minuuttisen. Tuntuu että olen niin herkällä päällä että alan jo valmiiksi itkemään kun ajattelenkin sitä hetkeä omalle kohdalle :heart:

Nyt mä päätin että valvon tuonne neljään jolloin mies tulee kotiin,sitten vasta laitan nukkumaan niin sitten olen valvonut 24h putkeen!!!!Luulis että unta riittäis vähän pitemmälle aamuun :kieh: Vielä ei ainakaan väsytä...on tää ihmeellistä!!!! Toivottavasti siis ensi "yön" nukun piiitkäään ja hartaasti =) kaikkea sitä pitää ajatellakkin...

Diipeli ja masujesperi 35+4
 
Minulla kanssa oli viime yönä kovasti suppareita. kävivät oikein kivuliaiksi ja sitä kesti usean tunnin ajan. mut lopulta sain unen ja häipyivät pois. pitää vielä odotella jokunen viikko. toivottavasti ei mene yhtä yli kun esikolta 41+5.
 
eipä tule uni silmään. tunnin verran kävin sängyssä pyörimässä.levottomat jalat vaivaa. tuntuu että unta tarvii vaan vähemmän mitä pitemmälle raskaus menee. kuuden tunnin yöunet on ihan sopivat. äippäloma alkoi tänään. vaikka saikullahan tässä on kyllä oltu jo pitkään.
eilen oli neuvola kaikki ihan ok. paitsi pissatulehdus ja jo toinen antibioottikuuri tässä raskaudessa. ekassa en joutunu syömään yhtään.
onkohan noista antibiooteista vauvalle mitään haittaa?

tuntuu muutenkin et tää raskaus on edellistä vaikeampi.kolme hiivatulehdusta,streptokokki,pissatulehdus,kipeitä ennenaikaisia supisteluja..
mitenkähän vaikeaksi kolmas muodostuisi jos joskus vielä vauvan haluaa.. :|

mekin katsottiin 45min. tuli aika haikee olo.mieskin tais vähän liikuttua.vielä kuitenkin 5vko laskettuun aikaan. me on alettu olee vähän aktiivisempia tuolla makuukammarinpuolella (tai ehkä mä,mies nyt ois ollu aktiivinen koko raskauden ajan mut mua ei hirveesti napannu jossain vaiheessa) jos vaikka sais siten vauhtia synnytykseen..
asentojen kanssa on kyllä vähän hakemista :LOL: =) tämä maha kun alkaa olla jo aika massiivinen.

kiva että ilmaantuu uusia synnyttäjiä joukkoon tervetuloa vaan minunkin puolesta!

jano on mullakin melkoinen.yöllä on juomapullo vieressä. tuntuu että suuta kuivaa yöllä paljon.

taidan tässä vielä hetken surffailla ja sit painua ukon viereen unta yrittämään. ihanaa kun on nyt kotona pitkän viikonlopun :) jos vaikka mökille päästäs lähtemään.


 
:heart: :heart: :heart: Arvatkaa olenko kotona vauva sylissä :)?! :heart: Ihan pikana oli tultava tänne vielä kurkkimaan ennen nukkumaanmenoa. Vauva tässä tosiaan sylissä jo nukkuu ja on niiin ihana! Tänään alkuillasta kotiuduttiin. Pieni prinsessamme syntyi 17.9 klo 10.25. Eli tästä koneelta sitten vähitellen mummun saavuttua lähdettiin sairaalaan, kun supistukset vielä kipeytyivät. Kaikki meni loistavasti ja olin koko synnytyksen ajan kuin viilipytty! Kaikki pelot oli poissa jne. Aika ihme juttu ja miten helpottavaa kuitenkin sitten kun se oli ohi.

Oli ihana täältä lukea, että eläydyitte mukanani :hug: . Palataan päiväsaikaan ja isot tsempit kaikille!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Rontti ja pieni prinsessa reporankana äitinsä sylissä :heart:
 
Olipas hyvä, että tulin näin yöllä vielä koneelle, kun oli noin mukavia uutisia odottamassa. Toivottavasti tuli kiltti rinsessa, että ehdit jossain vaiheessa kertoa meille tarkemmin kuulumisia.

Ei tule uni sitten millään!!! :kieh: Tuli tässä valvoessa mieleen, että missä te meinaatte säilyttää vaunuja? Meillä on vain kylmä ulkovarasto. Vähän hirvittää sinne vaunuja laittaa jos vaikka homehtuu. Mies kyllä lupasi eristää sen, mutta mitään ei ole tapahtunut. Nyt rupes puhumaan, että ei sitä tarvii eristää kunhan vain hoitaa tuuletuksen kuntoon. Uskoiskohan tuota... Yrittää kuitenkin vain päästä sieltä mistä aita on matalin.

Onnea vielä kerran Rontti :heart:

Susa taas
 
prinsessasta!!!!!! :heart: :heart: :heart:

Ihana kuulla että kaikki meni hyvin =) Ei tuo uni pysy täälläkään silmässä,mutta kuulemma ihan normaalia loppuraskaudesta,ärsyttää vaan ku ei keksi mitään tekemistä :kieh:

Diipeli 35+5
 
Ai miten hienoa lukea noin upeita uutisia näin aamusta! Onnea koko perheelle :heart: !

Taas valvottu viidestä asti, uni ei vain tule silmään... Mielessä kaikenmaailman asiat aina kelan äitiyspäivärahan suuruudesta (missä se päätös kuppaa) muuttotouhuihin. Sit vielä miehen flunssa ja siitä johtuva kuorsaus ei helpota unen pyydystystä...
No, mähän voin vedellä taas kolmen tunnin päikkärit päivällä, niin että kuola vaan valuu :p

Tosiaan, me löydettiin elokuussa unelmiemme talo, ja tehtiin siitä kaupat. Olisi niin ihana jo suunnitella sisustusta yms vaan ei uskalla vielä. Intoa jarruttelee nimittäin tämän vanhan asunnon myynti, tämä kun on vielä myynnissä. Ollaan siis raukat kahden asunnon loukussa, ja sekös ahdistaa. Kiinnostuneita katsojia on kyllä käynyt mut sitä tarjousta odotellaan... Alkaa taas vähitellen painostaa mieltä tämä tilanne, vaikka kuinka yritetään pitää positiivista asennetta yllä; ei tätä oikein muuten jaksaisi. Täytyisi nyt vaan uskoa siihen, että kyllä kuiva tavara kaupaksi menee, niinkuin sanotaan.... Ja tietenkin yön pimeinä tunteina kaikki pienetkin ongelmat tuntuvat jättiläisiltä eli ei ihme, etten unta saa...

Taidan jäädä toviksi nettiin roikkumaan, tulen kuitenkin pian taas kurkkaamaan, onko kukaan muu vielä hereillä...

Ippuli
 
Täällä hyvin nukuttu yö takana!
Isäntä on kipeenä ja jää kotiin täksi päiväksi..Jotenkin oon ihan kauhuissani..Toinen täällä "häiritsemässä" mun päivärutiineja! Mutta eiköhän tää tästä :p

Hepat kävin hetko sitte laittamassa ulos, pientä pisarointia ja tylsän olonen keli muuteskin tulossa.

jospas menisin vielä nukkumaan..

Ainii.. Onnea Rontille!
Tuntuu käsittämättömälle, että me Lokamassusetkin ruvetaan jo jakaantumaan. Johan tässä alkaa itseäkin jännittämään..
 

Yhteistyössä