Heips!
Neuvola oli tänään ja täti passitti suoraan äitipolille, olin ihan ihmeissäni
Verenpaine oli koholla ja sitten ne vauvan sykkeet joista viime viikolla kirjotin oli edelleen koholla reilusti. menin sinne hiukan "häntäkoipienvälissä" kun tuntu että turhaan..mutta vastaanotto oli tosi lämmin ja ystävällinen ja sanoivatkin ettei turhia käyntejä olekkaan!
Käyrällä siinä olin aikani ja sykkeet ihan normaalin rajoissa kokoajan, ihmeellistä kun kuitenkin 190 kokoajan neuvolassa, liekö niiden doppleri rikki
paino arvio 2,4kg +-316g ja muutenkin kaikki ok sikiöllä, ihana oli kuulla!
Mutta sitten se istukka peittää täydellisesti kohdunsuun ja synnytys alakautta on mahdotonta! parin viikon päästä sitten saan tietää sektio ajan.
pelottelivat siellä vielä ennen lähtöäni, että heti takaisin kiireesti jos verenvuotoa tai synnytys sattuisi käynnistymään omia aikojaan. se istukka on vaarassa irrota tai vuotaa jos joutuu vauvan pään puristamaksi liikaa kun vauva laskeutuu. mitä enemmän viikkoja sitä suurempi riski vuodoille. ja verenvuoto voi pahimmillaan olla mulle kohtalokas ja istukan irtoaminen tietenkin lopettaa vauvalta hapen saannin. että nyt sitten vaan lepoa,mitään supistuksia aiheuttavaa ei saa tehdä kun supistuskin puristaa istukkaa..
Nyt pyörii sitten miljoona kysymystä mielessä. miten tähän pieneen kaaliin voikin mahtua näin paljon asioita?
enään ei niin se itse sektio pelota mutta nyt sitten rupesin pelkäämään aivan sairaasti sitä uhkaavaa verenvuotoa, mitäs jos ei keritäkkään ajoissa sairaalaan tms. sitä jo käy mielessä että mitäs jos molemmat vauvan kans menehdytään..kamalaa,ei tollasia sais edes ajatella mutta minkäs teet näillä hormooneilla! Noh, kai täytyy nyt vaan ottaa iisisti ja toivoa etten nää verta (ainakaan mun alapäästä) ennen sektiota..
Te joille tehty tai tehdään sektio: mitäköhän erilaista siihen sairaalakassiin normaali synnytykseen verrattuna tarvis pakata, ei kai oikein mitään kummallista,vai? tosi löysät kalsarit varmaan ainakin..
meneekö se eka päivä ihan lääke höyryissä, tietääkö sitä edes lasta saaneensa..?
Voi vitsi sentään, en osaa rauhoittua ollenkaan..tarvii varmaan käskee isännän antaan mulle nuijanukutus!
tämmösiä..
Mikero ja Topi 34+1