***LOKAMASSUJEN SYYSKUU***

Meidän pojalla oli vähän punaista tukkaa kun syntyi. Ja on sillä vieläkin punaiset hiukset, ihanat! Leikattiinki miehen kans niitä jo ku niskasta kasvoi pitkäksi. Aika mielenkiintoinen malli tuli mut onneks ne kasvaa :D Ja onneks ei kuitenkaan näytä oikeastaan hassuilta.

Kävin tänään sit sen viimesen lääkärikäynnin ja pettyneenä sai sieltä lähteä :( Mitään ei ole tapahtunut eli taitaa mennä yli ja käynnistykseen tää niinku edellinenki :'(

Muuten oli kaikki ok, ne ei mittaa neuvolassa multa paineita ku jännitän aina mut kotona ne on ollu ihan hyvät, pikkusen alapaine noussu mut ei ilmeisesti liikaa. Painoa oon keränny puolta kiloa vaikke 20kg, ihanaa. No, mä aijon sit laihduttaa ne pois kunhan se on luvallista. Viimeks aika hyvin lähti ilman laihduttamista melkeen kaikki 20kg jotka sillon keräsin ja laihduttamalla loput. Sf mitta on 33.5 ja oikein päin on vauva tulossa. 155 näyttää sydän menneen tällä kertaa. Yritin kysellä osaako lääkäri yhtään arvioida onko kovinkin iso lapsi mahassa, kun kopeloi asentoa. Sanoi et katsoo sf-mitoista miten ne menee. Mut eikö se niin ole, ettei niistä mitoista voi vauvan kokoa kauheasti arvioida? No, nyt menen nätisti mahani kans keskikäyrää kun viimeksi menin yläkäyrän yläpuolella ja PALJON. Viimenen mitattu sf silloin oli 40 :LOL: Ja mä olen sentään lyhyt. No, oli tuo poikakin 4340g kun syntyi. Jospa nyt olis sit pienempi...

Pitäis vissiin alkaa siivoilla ja kaikkee mut ei huvittais.

pikkumyy :hug: Mitään en oikein osaa sanoa muuta kuin yhtyä edellisiin. yritä puhua miehelle tunteistasi vaikka se vaikeaa olisikin. Ja mielettömän paljon voimia :hug:

Minuu koskee mahaa :'( Ei mitenkään mielettömästi mutta sillee että se haittaa oloa ja sen tuntee koko ajan. Ei vaikutusta onko pystyssä vai makuulla :/ Ihan kun ois menkat alkamassa just eikä melkein ja panadol ei auta mitään. Koko alamaha kipeenä. Niin ja päätäkin jyskyttää mutta sen voi laittaa viime yön valvomisen tiliin. Miä taijan mennä takasin vaakatasoon kirjan kanssa :wave:

tuutilulla rv 38+3

iso :hug: pikkumyylle
...ja sit omaa valitusta :/
vauva on niin korkeella,et olo on ihan pe****stä!!! meinaakohan se laskeutua ennen synnytystä??!!!! ei tällast jaksa meinaan enää päivääkään....sattuuu ja on huono olo ja ruokaakaan ei mahaan mahdu :(
sit vie yöunista...mä en saa öisin unta...en löydä asentoo,eikä muutenkaan oo kovin hyvä olo....just tän edellämainitun takia :headwall: nyt sit äsken torkuin tunnin tääl sohvalla,mut siihen se sit jäi ku rupes hirveesti närästään.....jooo...mut en taida valitella tän enempää.....jätän muillekki tilaa :D

henkka ja "veeti" 35+3

Mulla kans närästys on aivan järkyttävää..siis vaikka vauva on todella alhaalla. Tuntuu just siltä et mitä vaan suuhunsa laittaa tulee ylös...tai en kyl oksentanu oo,mut suuhun nousee kuitenkin... :( ei kivaa..lisääntyny vaan vaikka vauva tippunu...höh... :x

Nyt on siivouksen ja kauppa reissun jäljiltä paikat kipeet..selkää jomottelee ja supistelee. Parin tunnin päästä saunaan ja sit hyvin ansaituille yö unille ihan rikki-puhki-poikkinaisena :D

Ja päätin että tämän päivän jälkeen tää mamma ottaa ihan rauhallisesti.Nyt on meinaan siivottu,saunottu ja muutenkin ulkoiltu jne.ahkeraan..et jos ei mitään kummia tapahdu, niin ei sitä ittensä kannata kyl tän enempää puhki kuluttaa. Ehkäpä tää tuleekin pihalle sit kun lopettaa touhuamisen sun muun "yrittämisen"....

Huh kun on paljon tekstiä tullu :)
Tervetuloa joukkoomme kaikille uusille!!!
Jahas..vai on sitä Ronttikin lähtenyt nyytin hakuun :heart:
Pikkumyylle erityisen iso hali :hug: kannattaa tosiaan miehen kanssa puhua..eihän tommosia asioita kannata pitkään omassa päässään vaan hautoa! Jaksamisia kovasti!
Omaa napaa...neuvolassa eilen käyty. painoa on tullut jo tähän mennessä 16kg ihan hirvittää :ashamed: vaavi oli jo laskeutunut lähtökuoppiin mutta ei ihan kiinnittynyt. ja tädin mukaan maha näytti jo semmoselta että synnytys saattaa olla tosi lähellä. ja vielä kun mainitsin noista oksenteluista (tännekkin rantautunut taas pahoinvointi) :x niin on kuulema merkki lähentyvästä synnytyksestä! HUI :eek: Synnytystapa-arvioon pääsen 2.10.
sf oli 32.
Pitäis vissiin kirjottaa paperille ylös mitä piti kommentoida kun ei millään muista...

Tinakenkätyttö ja typy rv 34+3

Mun viesti oli jäänyt kesken. En kyllä enää muista mitä piti kirjottaa sillon ku lähetin...

Pikkumyy :hug: Inhottava tilanne. Mutta eikös niiden luulis neuvolassa ottavan aika vakavasti heti, jos sulle tulee oireita myrkytyksestä koska viimeksi oli noin raju. Soittele sinne ihmeessä! Ja voithan sä lähteä ajamaan jos uskallat, sano miehelles ettet jaksa olla aina yksin kotona. Yritä puhua miehelles jos vaan jaksat.

Inhottavaa ku on maha kipeä yhestä kohtaa ku vauva varmaan potkii siihen samaan kohtaan vaan. Mutta nyt meen hakeen kahvia ja sellasen tuplasuklaamuffinin jollaisia mies toi ku tuli töistä. Aah! B)

PIKKUMYY! Meillä on nyt kolmas vauva tulossa, ja raskaus on sujunut tasan samalla lailla joka kerta. Eli siis ei kovinkaan paljon pääse seksin, hyvänä pitämisen tai muunkaan kanssa kehumaan. Arvaa kuinka kovalta se tuntui aikoinaan, kun ensimmäistä odotin. Raskaus muutenkin on viheliäistä aikaa, on niin paljon aikaa miettiä ja pyöritellä ajatuksia päässään, raskaus etenee ja tunnet/tiedostat lapsen olemassaolon jo hirveän paljon aiemmin kuin mies. Äitinä oleminen on niiiiiiin raskasta. Mullakin vielä hormonit on heitellyt kiitettävästi jokaisella kerralla, mieliala menee miten sattuu ja itkemistä on tosiaan löytynyt.

Meillä tuo mun tunne parisuhteesta on saanut nimen "Suuri Yksinäisyys", eli sellaisena olen nämä raskaudet kokenut, vaikka mies sitten tulvaitkuun vastaakin halittelemalla ja pusuttelemalla. Eli kyllä hän hyvänä mua pitää, mutta jos ei juuri silloin kun itse sitä kaikkein eniten kaipaan, alkaa viikkojen suurentelut "Hän ei rakasta mua enää"... jne. :D

Toivottavasti löydätte aikaa toisillenne, ja pystyt ajatuksistasi puhumaan. Meilläkin, kun viikon mykkäkoulu ei ole alkanut tehoamaan ja olen joka ilta mennyt niiiin surkeana nukkumaan, on ollut pakko avautua ja sanonpa kokemuksesta, että tässä tilassa ITKU PUHDISTAA! :heart:

Luulen tietäväni, että tässä tapauksessa miehesi tuoksuu ihan samalta kuin ennenkin, sun pelot ja pettymykset vaan saavat asian näyttämään eriltä. Näin toivon. Puhukaa, tunge vaikka väkisin syliin ja anna tekstin tulla. Kyllä ne miehet sitten tajuaa, kun suoraan sanoo B)

Kaikkea hyvää!!!
T. Kylähullu ja koripallomaha 34 + 4

Keiju07
Merkkailen kanssa mihin olen lukenut. Hurjasti taas tapahtumia. Uusille minunkin puolesta paljon tervetuloa ja pikkumyylle hali. Tänne tosiaan saa jokainen purkaa ne ikävimmät tunteet ja vastoinkäymiset. Näin sankassa joukossa riittää varmasti ymmärtäjiä!

Täällä kanssa tänään ensimmäinen virallinen äitiyslomapäivä, mikä mun kohdalla tarkoittaa sitä, että palkka lakkasi juoksemasta, mutta työt jatkuivat. Yritän tehdä niin pitkään kuin vaan mahdollista, tosin siis kotona ja kevennetyllä aikataululla. Tämä on vähän pakkorako, kun olen itseni tunkaissut sellaiseen projektiin, josta tuloksia oltava vuoden loppuun mennessä. Ei auta sanoa, että ei nyt onnistukaan. Tai kai sitä voisi, mutta silloin polttaisi siltoja takanaan ja ihan mielelläni tätä työtä teen, joten ei sen puolesta ongelmaa. Toivon vaan kovasti, että tuleva vauva on alussa "helppo" (suom. huom.: nukkuu paljon :) ), enkä itse ole täysin hajamielinen imetyksestä tms.

Kukas se ottikaan puheeksi useamman pienen lapsen kanssa jaksamisen. Omalla kohdalla pikemminkin pelottaa, että miten edes sen yhden kanssa jaksaa. Joskus kun kavereiden lapsia tai kummilapsia hoitaa päivänkin (siis vaikka vain yhtä ), niin on ihan poikki. Muutama päivä takaperin just ajattelin, että mihinkähän olen nokkani mennyt väkisin tunkemaan, kun lasten kanssa on niiiiin rankkaa :eek: . Mutta luotan siihen, että oma lapsi on ihan eri juttu. Onhan se?

Muutoin mahassa kaikki mainiosti. Oudossa asennossa tytteli edelleen, mutta siitä sitten enemmän tietoa ensi viikolla. Supistele ei vielä ja jumpassakin olen käynyt. Kovasti sellainen fiilis, että olen sitten viimeinen lokamassu, joka saa lapsen ulos. Toisaalta oma äitini on saanut meidät kaikki kolme juuri laskettuna päivänä... toivotaan, että geenit toimivat tässä asiassa oikein.

Keiju 35 tasan.

Jännää, kun osa on täällä juuri jäänyt äitiyslomalle ja itselläni alkaa olla kaikki synnytyksen merkit ilmassa. =) Todellakin, ylihuomenna on tasan 38 vk täynnä!

Eilisessä lääkärineuvolassa lääkäri arvioi vauvan kookkaaksi ja minun lantiomitat ahtaaksi. Joten ensi maanantaina on käynti Oysissa ja samalla tutkitaan tarkemmin vauvan kokoa ja minun lantion mittojani. Jos tässä sinne asti enää päästään, kun tuhruvuotoa on tullut jo viikon, vauva on laskeutunut ja kiinnittynyt jo lähes kuukausi sitten, kohdunsuu oli avautunut kk sitten sormelle ja lyhentynyt kahteen senttiin. Samoin supistuksia tulee lähes joka tunti (kipeitä) ja alaselkä on kipeä. Samoin menkkakipumaiset kivut ovat tulleet mukaan kuvioihin. Eli jänniä aikoja todellakin tässä elellään. :whistle:

Jouduin käymään tänään uusiksi sokerirasituksessa, kun sf-mitta on niin iso. Onneksi kuitenkin pysyin raja-arvojen sisällä.

Nyt vain mennään siis päivä kerrallaan eteenpäin... B)

Piipa rv 37+5

keiju07

"Joskus kun kavereiden lapsia tai kummilapsia hoitaa päivänkin (siis vaikka vain yhtä ), niin on ihan poikki. Muutama päivä takaperin just ajattelin, että mihinkähän olen nokkani mennyt väkisin tunkemaan, kun lasten kanssa on niiiiin rankkaa :eek: . Mutta luotan siihen, että oma lapsi on ihan eri juttu. Onhan se?"

Just tolta mustakin tuntui ja rupesin oikein miettimään että olihan tää nyt oikea ratkaisu. Mutta kyllä se vauvan kaipuu taas nosti päätään kun masukki alkoi tuolla rymistellä... Ja kun se kasvaa pikkuhiljaa niin on aikaa tottua siihen loputtomaan energiaan. Eihän sitä palauttaakaan vissiin voi
:LOL:

Saas nähä miten tää lainaus näin ensikertaa onnistuu :D

Täällä supistellu uintireissun jälkeen kivasti ;)

No eihän se lainaaminen silleen menny ku piti, mut josko asia selviäis :ashamed:

pikkumyylle :hug: täältäkin..

eipä meilläkään seksielämä ole viimeaikoina kamalasti kukoistanut..mutta en nyt itekkään ole ollut kamalan innokas moiseen touhuun..kyllä mies halii ja silittelee..ja minusta,minulle se nyt riittää.
pikkumyy et ole ajatellut miehelles kirjoittavan kirjettä?kerro tuntemuksistasi,mitä ajattelet,mietit,mitä pelkäät ym..

minä olen näiden vuosien aikana aina silloin tällöin miehelle kirjoittanut kirjeen,jotenkin ite saan ajatukseni paljon paremmin paperille,kun juttelemalla juteltuna (vaikka kyllähän myö puhutaankin)

ja mies on aina hyvin otettu saamastaan kirjeestä..vaikka mietinkin että mitähän se ajattelee kun minä semmosta ja tämmöstä juttua sinne kirjoitin.mutta ei ole koskaan pahaa sanaa sanonut.
pikkumyy,koita nyt nukkua yöllä,ajattele vauvaakin,tai kömmi tyttösi viereen samaan sänkyyn (jos ei pinnasängyssä nuku) mitä nyt kovalla lattialla kököttämään.

käytiin koko konkkaronkka kampaajalla..nyt on taas vähän aikaa lyhyt tukka
:)

mutta nyt saunaan ennen salkkareita.

niinukka ja hiljaiseloa viettelevä vunttunen.

En nyt jouda lukemaan teidän kirjotuksia kun mies tuossa koko ajan kärkkyy koneelle :kieh: siispä omaan napaan suoraan :ashamed:

Vauvan kokoarvio tällähetkellä oli 2315g,pipo 31-32cm,vauva oli jo laskeutunut ja kiinnittynyt,kaulaa jäljellä sentti ja suu täysin pehmeä ja kypsä :D Tietää kuulemma nopsaa avautumisvaihetta,en sitten tiedä :whistle: Kätilö meinas että tuskin nyt yliajalle menee ku tilanne noin hyvä tuolla alhaalla,meinas että sitku tuo senttikin tuosta häviää niin voipi alkaa nopsaan tapahtumaan,ensisynnyttäjillä kuulemma aina eka häviää se kaula vai mikälie ja sitten vasta lähtee avautumaan.

Olipas ihana kuulla että jotain oli kuin olikin tapahtunut alakerrassa =) Kyllähän mulla on tuolta aina vihlaissut ja paljon tulee harjotussuppareita mutta ei mitään kummempaa. Hyvin mahtuu vaavin pää tulemaan,sen kertoo kuulemma jo sekin etten itse edes tunne että on jo tuossa ihan hollilla,kuulemma tunsi sisäkautta pikkusen päälaen :heart:

Jäi todella mukavat fiilikset tulevasta synnytyksestä ja muutoinkin kaikesta,eiköhän se mene omalla painollaan :) Kipiää varmasti tekee mutta pitää vaan yrittää käyttää sekin hyväksi,mitenköhän tuo onnistuu :whistle:

Niin ja olettekos kuulleet että kun hieroo oman suun ympärystää,niin se rentouttaa myös kohdunsuuta?! Niillä on joku hermoyhteys suoraan...tutkittua tietoa :LOL: Mutta joo,minäpäs lopettelen ja päästän tuon kärkkyjän tähän koneelle |O Täytyy paremmalla ajalla lukea teidän kuulumiset,vaikka sitten yöllä jos olen hereillä :whistle:

Diipeli ja jesperi 35+3

Siis nyt mua alko taas jännittää sikana kun luin diipelin tilanteen...Tai siis se, että kun mulla muuten sama tilanne mut vielä paikat hieman jo auki että kuinkakohan nopsaa tää meinaa täältä tulla.Ja kun eihän uudelleensynnyttäjillä tarvi ees kohdunkaula hävitä kokonaan ennen kun voi alkaa avautuun?..APUA!!
Esikoisen avautumis vaihe kesti n.3h10min...eikä tilanne ollu sillon näin "valmis" kun nyt jo... :eek: voi ei..kerkeenköhän mä sairaalaan ja millä helkutilla sinne kerkeen..Nyt alkaa taas iskeen synnytys paniikki vaikka sitä niin kovasti odotan!

Niin, vielä kysyn tosta selkäkivusta kun se taas palas...Te joilla on synnytys lähteny selkäkivulla tai ollu selkäkipua synnytyksen aikana, onko se ollu yhtämittasta vai onko siinä ollu taukoja?

Supistelee mukavan napakasti ja tuntuu taas et alapää repee supistuksen mukana :x AUUTS!!!!
Nyt siis sohvalle paon pariin ja aamulla neuvolaan. Vauva ollutkin tänään vielä hiljasempi kun eilen joten ihan hyvä että on aamulla neuvola.

Hei! Pikkumyylle ensin halaus, kirjoituksesi kosketti, toivottavasti pian saat asiat miehesi kanssa juteltua. Niinukan ehdottama kirje kuulosti hyvältä idealta, pitääpä pitää itsekin mielessä.

kävin tosiaan lääkärillä neuvolassa ja yhtä tyhjän kanssa. Tai siis mukava lääkäri oli, ja asiantunteva, mutta ei saanut selvyyttä miten päin vauva majailee!! Alhaalla tuntui selvä pää ja olikin heti sitä mieltä että on kääntynyt, mutta kun kysyin mikäs pallo täällä ylhäällä on, meni lääkärikin sekaisin... Sanoi että ei voi olla pylly kun on niin iso, eli pakko olla pää !? Eli oysiin lähtö tuli sittenkin. Soittivat jo iltapäivällä oysista ja sain ajan 2.10., jolloin olen viikolla 37. Eli heti aamusta ultraan, jos vauva istuu niin sitten kääntämään saman tein. Harmi kun meillä neuvolassa ei ole ultraa niin olisi heti nähnyt miten päin toinen on. Muuten oli kohdunsuu pehmeä ja sentin auki. Sanoi että välttää hommia joista seuraa supistuksia, kun ei nyt tiedetä tuota tarjontaa. Verenpaine oli myös koholla. Muuten Toivotaan mulle sanottiin että ainakin oysissa käännöt tehdään aina viikolla 37. Ei vielä niin iso, mutta keuhkot jo hyvin kehittyneet jos alkaakin käännöstä syntyä. Kerrohan sitten miten kävi, kun meillä suht sama tilanne.

Henkka81 mulle voi muuten merkata oysin synnäriksi ja vahva tunne on tytöstä, kysytty ei olla.

nyt töllön pariin, toivottavasti ensi yönä ei supistele.

Topsy 35+0

yksäiti84 jos miä nyt yhtään enää muistan niin mun selkäkipu oli supistuksiin yhteydessä eli taukoja esiintyi. Tais se pahan tuntuinen olla muutenkin mutta kovin repivä kipu tuli supistusten kanssa samaan aikaan. Sellaista oloa oottelen nytkin mutta eipä näy eikä kuulu :kieh:

Jokohan huomenna saadaan Rontin ja viinikan vauvauutisia kuulla? :)

P..kele mun koskee mahaa |O :'( muttei kyllä supistele hirveesti. Äsken kun kumarruin en meinannut päästä ylös nousemaan kun maha tuntui räjähtävän vasemmalta puolelta :'( Ja nyt alkoi oksettamaankin :x Taitaa olla kiva yö tulossa tänne taloon :/

Synnytystapa arviossa käyty. Vauvan arvio koko oli 2440g, syntymäpaino arvioksi n. 3 kg, elikkä pitäs hyvin mahtua tulemaan. Hyvä vaan ettei mitään jätti vauvaa tuliskaan, itsekki olen pieni kokoinen, 154cm. Mies on n. 182cm tai jotain, mutta on syntyessään itse ollut 2600g ja hyvin on ehtinyt kasvaa siitä =) . Hyvin kaikki paikat kuulemas vielä kiinni, että ei tässä ilmeisesti vielä aivan heti olla lähdössä. Paitsi minun äiti kertoi että, minäkin olen tullut aika äkkiä, että varautua kuitenkin pitää. Oli viime yönä nähnyt unta, että mulle tuli äkki lähtö :/ ja äidin unet kannattaa ottaa vakavasti, on niissä ollut ennettäkin joskus...

Pikkumyylle vielä :hug: , toivotaan että kaikki järjestyy ja ne mitä aattelet, on vaan raskaushormonien aiheuttamia mörköjä, jotka eivät ole totta. Puhukaa kuitenkin ihmeessä, ennenkuin ajatuksiesi kanssa saat itsesi ihan rikki.

Jännää odottaa Rontin ja Viinikan kuulumisia :)

-tytteli ja asukki 36+2

Pitihän se vielä tulla kurkkaamaan onko vauva uutisia tai jos joku ois lähteny nyytin haku reissulle :whistle:

Itellä supistellu koko päivän mut ei mitenkään säännöllisesti..kipeitä kylläkin jotkuu ollu :/ ja selkää vihloo..otin tossa vähän panadolia josko rauhottuis.. koko päivä on ollu jotenkii hirveen raskas..hyvä kun on saanu tytölle vaipat vaihettua ja päälle puettua. mikään asento ei oo hyvä, pakottaa ja kolottaa |O

jaa..tulihan tuossa samalla vähän valitustakin..

Hyviä öitä lokamassuille!! :heart:

huomenna onkin aikasin herätys ku täytyy lähtä ajelemaan sinne 70kilsan päähän synnytystapa-arvioon.
menee varmaan aika lailla koko päivä,kun samalla käydään tutustumassa synnytysosastolle.
tuun sit huomenna ilmotteleen mitä lääkärit veikkas painoksi ja muuta...
Jännittää!!

mitähän sinne viinikalle ja rontille kuuluu.
niillä varmaan jo pikkuset nyytit kainalossa,ihanaa :)

nyt lueskelemaan ja sit unten maille...jos onnistaa
hyvät yöt kaikille :wave:
-milla36+3

Huomenia vaan! Oon taas heränny tuossa kolmen pintaan ja tulin lukemaan kaikessa rauhassa teidän kuulumisia :D PIkkumyylle tsemppiä kovasti, teillä todellakin kannattaa puhua,jos mies ei itse älyä ottaa asioita puheeksi ni aloita sinä. Kaikista parasta olisi jos vielä pysytisit olemaan syyllistämättä täysin miestäsi,ja saisitte oikeasti asiat selvitettyä :) Kirjekkin kuulosti loistoidealta,itsekkin olen kirjoittanut yhden,varmaan elämäni pisimmän kirjeen miehelleni,oli niin otettu ja sanoi ettei ole koskaan saanut yhtä ihanaa kirjettä :heart: Ja kirjeen sisältö oli siis todella arkaluontoista mutta minun oli vain pakko saada asiat kerrottua hänelle. Joskus on vaan niin vaikea alkaa puhumaan,varsinkin jos tuntuu jo valmiiksi että on etääntynyt toisesta ihmisestä :/ Mutta voimia sinne :hug:

Luulis minun hyvin tottuvan yösyöttöihin kun en enää muutenkaan osaa nukkua kuin ihan pikkupätkissä...on tää raskaus ihmeellistä :)

Minäpä taidan kävästä vielä huuto.netissä ja sitten voisin jatkaa tuota nutun kutomista.....

Diipeli 35+4

Huomenta!
Illalla luulin jo että lähtö tulee. Supistelut alkoi puol yhdeltätoista ja 5-6min välein. Joka toinen hel..tin kipeä ja joka toinen ei. Pari tuntia kestivät mutta eivät muuttuneet kipeämmiksi. Yritin käydä nukkumaan edes hetkeksi ja nukahdinkin. Yllätys yllätys, ne loppuivat |O tuli jo mieleen etten haluakkaan tätä synnyttää kun muisti mieleen mitä ja miten kipeää ne lopussa tekeekään :whistle: Nytkin tuntui että maha ja selkä ratkeaa just ja joku vielä puukkoa kääntää alhaalla samaan aikaan :/

Nyt on maha ja selkä pahan tuntuisia. Jos uudelleen alkaa tänään niin voipi olla että käyn polilla tarkastuttamassa tilanteen. Kuopus nimittäin syntyi 4h ensimmäisestä kipeästä supparista ja keskimmäisellä oottelin vaan kotona eetä supistukset tihenee parin minuutin välein tuleviksi. No eipä ne tihentyneet lopussakaan ja ehdittiin olla sairaalassa vsin 45min ja poika oli syntynyt :D Alkoi jo pelottamaan etten tätä kotia synnytä kun mietin ja pohdin pitäiskö lähteä vai ei :D

tuutilulla rv 38+4

Yhteistyössä