***LOKAMASSUJEN SYYSKUU***

ippuli:täällä yks täykkäri fani ilmottauttuu :wave:
oon joo ihan koukussa siihen,onhan tuota 3:tta kautta jo odotettu :p
jäätelöä on pakkasessa ja sohva odottaa...ihanaa!

tuosta selkäkivusta mistä kirjottelin,niin näköjään aika yleinen vaiva näillä viikoilla.

musta on alkanut tuntumaan että tämä meijän pienokainen menee yli la:n...
vaikkapa halusikin tulla jo ulkomaailmaan sillon rv30.
mutta onneksi malttoi pysyä masussa,mielummin mennää sit yli la:n, ku noin paljon aikasessa!!
jee,nyt lemppari sarjaa odotteleen :wave:
on muuten mielessä vähän välii että onkohan viinikalla ja rontilla jo nyytit vierellä :)
-milla36+2
 
tuutilulla minä oon miehelle muutamaan otteseen "hehkuttanut" että kun meidän palstalaisista pari jo synnyttämässä :D

täytyy taas kehua tätä palstaa,niin mahtava sakki on kyllä koossa :flower:
ja ehdottomasti pidetää sit yhteyttä kun vauva arkikin koittaa!!
kiva saada neuvoja ja apua!!
elza taisikin mainita että pistää sit lokakuisille oman osion,muistanko ihan väärin :/
Hei hei taas...täältä näköjään pääse millään pois :LOL:
 
Meillä myös digitaalinen mittari, jossa pehmeä pää(sellainen taipuisa, siis..) sillä helppo mitata takapuolesta lämpö. Meillä oli korvamittari, en voi suositella, ja kummityttöni perhe osti tuon otsamittarin, ja ainakin heillä on näyttänyt vähän mitä sattuu.

Ihanaa, vihdoin alkoi täydelliset naiset, olen ihan koukussa..:)
 
Mä en ole ehtinyt/jaksanut käydä täällä aikoihin :ashamed: Jospa iällä olisi osuutta asiaan, lauantaina tuli täyteen 30 vuotta taivalta maan päällä, hui :D

Pelkopolilla kävin viikko sitten, kätilöltä sain ajan 2.10. äippäpolille - yrittää puhua lääkärille jos tuolloin käynnisteltäis ja anestesia-lääkäri olisi siinä heti valmiudessa tuikkasemaan muhun piikin. Kätilö sanoi, että jos kohdunsuun tilanne tarpeeksi kypsä puhkaistaisi kalvot ja se olisi menoa sitten... Apua, mutta katsellaan mitä lääkäri tuumaa. Kumminkin passittaa mut kotiin :'( Voi, että kun mä PELKÄÄN nyt synnytystä tosissani...

Tänään olin äippäpolilla kontrollissa raskausmyrkytysoireiden vuoksi. Kaikki oli ok. Vauvan painoarvio 3,0kg. Pienempi kuin veljensä. Veljet olivat syntyessään 54cm 3990g ja 52cm 3850g. Alle keskikäyrää kuulemma kasvaa, veljet taas kasvoivat keskikäyrän yläpuolella.

Painontunne on jo kova, kyykyssä ei voi olla lainkaan kun tuntuu että paikat repeää.. Viiltely sattuu välillä niin että :'(

Anteeksi, taidan lopetella. Tästähän tuli ihan valitusvirsi :ashamed:

tuisku + "tyttö" 37+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja naatiskelija:

Mua jotenkin taas jännittää minkä kokoinen vauvasta tuleekaan jos loppuun asti mennään?? Rv 32 oli arvio 2100g

Kysynkin teiltä viisaammat, miten paljon vauvalla paino nousee per viikko loppua kohden? Yksilöllistähän se on tottakai mutta suunnilleen siis jos istukka toimii hyvin jne?

Milli ja pötkylä rv 34 tasan, joka eilen suppaili tasaseen tahtiin jo tiukempia suppareita ja poras päätään alas päin



Mulla ed.raskaudessa oli just samoilla viikoilla sisäkautta tehty ultra, eli rv.32+0 vaavi paino just saman 2100g.
Ja silloin lääkäri sano et hiukan alle 4kilonen tulis laskettuna-aikana. Poju synty muutama päivä ennen la:ta ja paino 3750g..

Ja sikiö kasvaa paljon viimesen kuukauden aikana(viimeiset 4viikkoa)
n. 200g /viikko jos kaikki kunnossa, istukka, virtaukset..ym.. eli aika paljon..[/quote]


...miksei tuo lainaus alue oo sinisellä pohjalla..ei ymmärrä... :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja naatiskelija:
Alkuperäinen kirjoittaja naatiskelija:

Mua jotenkin taas jännittää minkä kokoinen vauvasta tuleekaan jos loppuun asti mennään?? Rv 32 oli arvio 2100g

Kysynkin teiltä viisaammat, miten paljon vauvalla paino nousee per viikko loppua kohden? Yksilöllistähän se on tottakai mutta suunnilleen siis jos istukka toimii hyvin jne?

Milli ja pötkylä rv 34 tasan, joka eilen suppaili tasaseen tahtiin jo tiukempia suppareita ja poras päätään alas päin



Mulla ed.raskaudessa oli just samoilla viikoilla sisäkautta tehty ultra, eli rv.32+0 vaavi paino just saman 2100g.
Ja silloin lääkäri sano et hiukan alle 4kilonen tulis laskettuna-aikana. Poju synty muutama päivä ennen la:ta ja paino 3750g..

Ja sikiö kasvaa paljon viimesen kuukauden aikana(viimeiset 4viikkoa)
n. 200g /viikko jos kaikki kunnossa, istukka, virtaukset..ym.. eli aika paljon..

 
Pikaseen kävin lukaseen, oisko Rontista tai Viinikasta kuulunut mitään :whistle:

L-ouisa, meillä on toi taipuisapäinen mittari, joka oli huippu esikoisen ollessa ihan vauva, sitten mies toi tuttimittarin, joka oli todella hyvä n. puolivuotiaasta eteenpäin. Tyttö pelkäsi kuin syötävä pyllystä mittausta tuon ikäisestä lähtien, joten ei oltais millään muulla saatu mitattua. Tutin otti aina varsinkin sairaana reippaasti suuhun, sai mitattua yölläkin huomaamatta. Vaikka näyttää hieman alakanttiin, kannattaa terveenä mitata mitä näyttää, niin sitten sairaana voi verrata mitä eroa on tuohon terveenä mitattuun arvoon. Samoin, ostimme myös otsakuumemittarin kun tutti ei enää kelvannut, ja hyvä on ollut!! Näyttää tosiaan alakanttiin, mutta kun tekee samoin kun tuttimittarin kanssa, on ok. Jos tiedät että kuumetta on esim. 2 astetta enemmän kuin terveenä, se riittää tiedoksi. Ja on helppo mitata yöllä jne. Sillä voi myös mitata aineen (esimerkiksi kylpyveden tai ruuan, kätsä esim leipoessa) tai ilman lämpötilaa.

Ja hei, mulla alkaa huomenna äippäloma! :D Pakko hehkuttaa,vaikka 2 viikkoa olenkin saikulla ollut.

Topsy 34+6
 
saako liittyä ihanaan seuraanne? :D
vähän viime tippaan hyppään mukaan, mutta ei kai se mitään... :whistle:
mulla on siis kolmas lapsi tulossa, lokakuun 5. päivä olis laskettu aika. ultrassa näkyy vehkeet,joten poikaa odotellaan. ennestään mulla on tyttö 2v ja poika 1v.
lohjalle olen menossa synnyttämään.

mulla raskaus on sujunut tosi hyvin.ei oikeestaan muuta ongelmaa ole ollut kun turvotusta ja painoakin ois voinu kertyä vähän vähemmän, heh! ;)
nyt tietenkin kun loppu alkaa häämöttää, on tullut öiset vessareissut vaivaksi ja ne tavalliset selkäkivut ja kolotukset, jotka kuuluu asiaan.
alkuraskaudessa jouduin käymään ultrassa 4 viikon välein aina tonne rv 28 asti kun mulla oli istukka edessä, kohdunsuun päällä ja sitä seurattiin. nyt se on siirtynyt ihan oikeeseen paikkaan.

mulla tää kaveri on tosi vilkas, en muista että kumpikaan edellisistä ois riehunu näin paljon mahassa! saas nähdä minkälainen poika täältä tulee.. kokoarvio on tällä hetkellä n. 3 kiloa. tuskin mitään isoa vauvaa tulee, edelliset on painanu syntyessään 2,8kg ja 3,5kg.
sekavaa sepostusta, mut yritin saada tähän ekaan viestiin mahdollisimman paljon asiaa. kyllä nää tästä selkiytyy...
hyviä vointeja kaikille! :heart:

pyykki-iida+ poika 37+3
 
tervetuloa mukaan pyykki-iida ja poika :flower:
olo alkaa oleen silleen sopivan kypsä, ehkä tästä synnytys pelostakin ehtii päästä eroon ennen kun aika loppuu =) toivon ainakin niin!
öisin nukun aika levottomasti ja heräilen paljon. muuten olo on aika lailla hyvä. supistuksia on sillon tällön hetken aikaa, muttei mitään säännöllisiä.
ompas jännä aikaa, aletaan yksitellen poksahdella :hug:
ihan tippa tulee linssiin, kun täällä käy lueskeleen. niin olen mä kyllä aika herkkis taas =) meinaa vähän kaikki itkettää.
ja siivous maistuu, kohta on koko koti kiillotettu ja silitetty.
kaikkea hyvää teille kaikille, näinä jännittävinä aikoina.
 
tervetuloa pyykki-iida lokamassuihin :flower:

täällä kärvistelen selkäkivun kanssa:(
tuntuu ettei oo hyvä olla oikeen mitenkään...
no,jospas se tästä!!
aattelin lämmittää kauratyynyn ja pistää tonne selän alle ja mennä lukemaan.

mutta nyt kaikille hyvät yöt
:wave:
toivottavasti kaikki saatais nukuttua hyvin :)
 
Reilu tunti sitten taas herätty eikä uni tule enää millään silmään.
No, puol ysiltä on se neuvola ja sitä ennen pitää noi pissapurkit kiikuttaa labraan, joten kai tässä sit vois noustakin jo.
Otan sit kunnon tupluurit päivällä...

Mulle iski eilen illalla paniikki, että mitä jos mulla onkin raskausmyrkytys? Turvotusta, veren paine oli viimeksi noussut yms...
Olikos siinä muita oireita? Vai nostaako luulosairaus vaan päätään näin raskauden loppuvaiheessa...

Mitenköhän siellä rontti ja viinikka voivat? Onkohan muut vielä yhdes koos?

Nyt haen kupin teetä ja selaan aamun lehden. Päivänjatkoja, tulen tänne kuitenki vielä roikkumaan....

Ippuli
 
mamma3
Huomenta!!

pyykki-iida: Vielä ehtii mukaan hyvin, tervetuloa :D :wave:

Ippuli: Raskausmyrkytyksessä ainakin päänsärky on yksi oire. Pissastahan jotain viitteitä näkee, eli hyvä että sulla se neuvola tänään on, saa ainakin mielenrauhan =) Mä olen sitä mieltä että ei pidä vähätellä vaivojaan vaan kertoa niistä neuvolassa ja tutkituttaa. Ei se pahasta ole koskaan =)

milla-maria: Sä olit jo eilen kirjottanut tosta selkäkivusta ja ajattelin ettei kai synnytystä enteile ;) Mulla lähti kakkonen selkäkivuilla tulemaan =)
Mikähän sun vointi lienee nyt??? Joko yöllä tuli lähtö :D

Hitsi tosiaan...Viinikalla ja Rontilla varmaan jo pikkuiset nyytit siellä kainaloissaan...huoh...ehkä viel tälläviikolla saamme tietää tarkemmin =)
Heti kun alkaa useemmat poksahdella, tulee itelekin sellanen olo et mä ja :wave: Mut aikanaan se sieltä tulee...täytyy ajatella että meillä viel ne hetket eessäpäin ja sit muut jännää meitä, heh :D

Mut nyt aamupuuron keittoon ja kotiaskareita tekemään :wave:
Käyn kuitenkin kurkkimassa täällä välillä päivänmittaan =)

Mukavaa tiistaipäivää kaikille :wave:
 
huomenia kaikille!

ja pyykki-iida tervetuloa lokamassuihin :flower:

heräsimpä sitten puol viis vessa tarpeeseen ja sen jälkeen ei uni sitten tullutkaan silmään..joten olen täällä sitten pyöriny ja hyöriny..oikein mitään aikaan saamatta.
mies tuli kuuden jälkeen töistä,ja sekin ihmetteli että joko oot hereillä.. :eek:
kun ei nukuta niin ei nukuta |O

kaupalla pitäs käydä,ja diiselin ostossa,ja iltapäivällä mennään koko lössi hiusten leikkuuseen..kamalaa vauhtia mun hiukset ovat nyt raskaus aikana kasvanu..sanoinkin miehelle että sitten kun vauva syntyy niin varmaan kaikki karvat putoo päästä..niin kävi nuorimman tytön syntymän jälkeen :'(
mulla oli ranteen paksunen letti kun ootin tyttöä,ja sitten kun tyttö synty niin jonkun ajan kuluttua huomasin että täähän letti on ku jollakin hiirellä häntä :eek:
aika järkytys sinäänsä..kun aina oli ollut tosi vahva tukka..

tuli vaan mieleen että miten teidän edellisillä lapsilla on ollut hiuksia päässä kun ovat syntyneet?

meillä vanhemmalla oli huomattavasti vähemmän tukkaa,mitä nuorimmalla,nuoremmalla tytöllä oli oikein paksu musta tukka..ja sitten tuossa reilun vuoden ikäsenä hiukset rupes kihartumaan,ja ovat edelleen luonnon kiharassa,jos pikkusenkin lyhyemmäksi leikkaa hiuksensa,niin suoraan sanottuna se on aivan järkky sen tukkapää(en kyllä tytölle sitä ole sanonut) kun antas olla etuhiukset ja takahiukset pitkänä,niin se laskeutus suoraan..mut nyt kun se haluu aina siihen jotakin mallia,niin tuntuu että ne karvat vaan nousee ylöspäin..

suoristusrautaa on toivonut synntäri lahjaksi..en tiiä pitääkö se nyt sille ostaa.
toisella likalla sitten tukkapää,niin jäykkä ettei taivu mihinkään..
rippijuhliinkin yritettiin kiharoita sille kihartimella väkrätä,niin varmaan kolme tuntia meni että edes jonkin näköset kiharat saatiin aikaseksi..ja meni ainakin pullollinen lakkaa :D

ippuli kyseli että mitä sairaalan esitieto lomakkeeseen toiveita kohtaan ollaan kirjoitettu..
minä kirjoitin (kun sectio tiedossa) että joku saa kertoa puudutuksesta ja yleensäkin siintä leikkauksesta kunnolla.ja nyt kun kävin siellä synnytys tapa arviossa,niin kätilö kirjoitti vielä anestesia lääkärin paperiin oikein isolla HUOM puudutus mietityttää.

joten luulen että joku nyt jotakin kertoo,kuitenkin kahdessa kohdassa on asiasta mainittu.

minuu on kiristellyt mahaa,viime yönäkin pariin kolmeen otteeseen havahduin siihen et maha meni aivan kovaksi..nyttenkin tässä istuessa,on muutaman kerran tosiaan kovettunut masu.mutta ei mitään kipeetä tee..

pitää varmaan kauppalappua lähtee tekemään.
ja hiukset laittamaan johonkin ojennukseen..etuhiukset ovat nimittäin aivan pystyssä :/

niinukka ja vunttunen 37+3
 
Mulla kolmas tyttö synty vkolla 36 ja painoi 2570g. Ei ollu päivääkään keskolassa tai tarkkailussa vaan koko ajan vierihoidossa. Sokereita ja bilirubiiniarvoja vaan mittailivat tiuhaan. Sinivalohoitoon joutukin sitten reiluks vuorokaudeks ABO-immunisaation takia joka nosti bilirubiiniarvoja. Mut sokerit pysy tosi hyvin, vaikka tyttö ei jaksanu kunnolla syödä.

Mulla painoarviot vkolla 32+3 1900g ja 35+3 2800g. N. nelikilosta veikkasivat tulevaks, jos nuo sokerit ei nyt sitten loppuajasta hirveesti kasvata. Viime raskaudessa 3pv ennen synnytystä annettiin painoarvioks 4100g ja syntyessään tyttö oli reilu 3700g.

Meillä myös kuumemittarina tuo tavallinen digitaalimittari, kun muista on ollu aikasen huonot kokemukset.

Omaa napaa:
Selkä myös täällä jumissa ja ylös nouseminen on hirveää tuskaa häpyliitoksen kivun takia. Joka askeleella paukkuu ja rutisee somasti =)
Makeanhimo on ihan järkyttävä ja huomasin, että mulla menee jo 2 askia Mynthonia päivässä :ashamed:
Ilmankos herään aamuyöstä edellisen päivän ruoka suussa... :LOL:


 
pyykki-iida tervetuloa meijen joukkoon :wave:

niinukka Mun kaikilla noilla kolmella pojalla on ollut pää täynnä tummaa hiusta syntyessään ja keneltäkään se ei ole lähtenyt pois. Esikoisella kaikkein eniten. Hällä oli jo laitoksella hiukset pystyssä :D Esikoisella on muutenkin todella paksu ja jäykkä hius, kuin siilinpoika.

Keskimmäisellä oli taas kuopusta enemmän hiuksia. Oon miettinyt että noin kun nuo vähenee kerta kerran jälkeen niin onkohan tällä tulevalla vain muutama haiven päässä :) Jos veljet ovat jo ennalta kaiken ottaneet ;)

Täällä on kiva yö takana :/ Eskarilaisella mieletön yskä ja ollaan pojan kanssa valvottu yöllä muutama tunti. Ei tullut nukkumisesta mitään ennen kuin lääke, höyry ym. alkoi puremaan. Poika kävi unta tekemään sohvalle olkkariin ja äiti istui vieressä paijaamassa ja ootti että poju nukahti ennen kuin pääsi itse hetkeksi takasin. :/ Oli hää kyllä surkea, itki sitä ettei kuulemma ikinä ole yhtä kovaa yskää ollut. Eipä vaan pieni muista itse. :)

Hoh hoijaa, kolme vuotta takaperin alkoi illalla myöhään (38+3) ne kipeät supparit ja kuopus syntyi yöllä. Tokkopa kumminkaan ensi yönä muuta kuin pojujen paijaamista tällä tapahtuu :)

tuutilulla rv 38+3
 
Huomenta!

Täällä huono yö takana. Uni ei meinannut tulla millään. Ensin asentovaikeuksia ja loppujen lopuksi mieletön hiki, että piti ihan ikkuna avata :| Mies sitten jäässä koko yön ollut kuulemma ja minä tyytyväisenä nukkunut. Painajaisia verenvuodostakin näin

Nyt kun olen täällä ärsyyntyneenä neukkuakkaani miettinyt asioita, niin kyllä taidan soitella mehiläiseen ja femedaan synnytystapa-arvioiden hintoja. Ja ihan mielenkiinnosta kiinnostaa kyllä vauvan mahdollinen syntymäpainoarviokin. Kai sitä nyt neljännen kohdalla osaa arvioida itsekin onko vauva edellisiä isompi vai samaa luokkaa? Ja onhan isä eri kuin muiden lasten. Mua ihmetyttää mun oma painon nousukin, vaikka sokerit oli silloin rasituksessa ok.

Kummasti täällä vaan Pötkö punkee alaspäin päätään ja liitoskipuja on aamusta iltaan. Ihmettelinkin tuossa aiemmin kun täällä monet mainitsivat niistä, eikä mulla ollut silloin mitään. Niin jopas tänne tiensä löysivät ;) Eilinen oli rauhallinen harjoitussuppareiden puolesta ja tänäänkään ei ole tullut yhtään.

Mun lapsilla kahdella ensimmäisellä oli vaaleaa haiventa jonkin verran. Nuorimmainen taas oli sellainen musta ruuhkatukka :D Ja muutenkin todella karvainen tapaus, korvat oli kuin sudenpennulla ja selässä on edelleenkin "villat", tyttöparka :D

milli& Pötkö 34+1
 
tervetuloa meijen iloiseen joukkoon pyykki-iida =) päivitin tietos etusivulle....
...tyhmänä sit autoin viikonloppuna isäntää remontissa ja ny on niskat niin jumissa,et huimaa aina välillä...varasin ajan jo fysioterapeutillekki(OMT)...sano vaan,et hellävaraisesti voidaan katsoa tilanne...mhm...en kyll halua mennä synnyttään jos tälleen huimaa....pitäähän ne lukot auki saada.....

meil ei tytöllä pahemmin hiuksia ollu päässä ku synty :D mut ny niitä on sit sitäkin enemmän....letti ylettyy pyllyn yli....
...kaverillakin oli eilen laskettu aika,mut eipä oo tainnu vie lähtöö tulla,ku ei oo kuulunu mitään....
...no kohta sitä pääsee luultavasti päivitteleen lisää lokavauvoja etusivulle...ihanaaa :D

henkka ja veeti 35+3
 

Yhteistyössä