***LOKAMASSUJEN SYYSKUU***

Jännittää.. Huomenna äitipolille aamulla kuulemaan "tuomio", et käynnistetäänkö ja milloin mahdollisesti käynnistetään. Lupailivat kyllä viimeksi, et kunhan on rv38 täynnä, niin sitten. Ja se on torstaina. Mutta jos paikat on jo kypsät huomenna, niin saattaa olla mahdollista, et huomenna jo käynnistettäis kalvot puhkaisemalla. Mutta en kyllä luota siihen, ku oli lääkäri sitä mieltä viimeksi, et 38 viikkoa pitäis olla täynnä. 3 vaivaista päivää liian vähän viikkoja huomenna. :/

Mutta ihana tuo naapuri, kun lupas ottaa nuo lapset huomenna siksi aikaa, kun oon siellä äitipolilla, niin mieskin pääsee mukaan. Oli aluksi suunniteltu, et jos sais eskarilaisen sinne vähäksi aikaa aamulla oottamaan taksia, mutta sanoi, että ilman muuta hän ottaa nuo toisetkin. =)

Saapa nähä miten käy huomenna. Supistellu on kyllä ja paljon, niin jännä jokatapauksessa kuulla, et onko ne saaneet jotakin aikaan.

Jatkanpa vielä..
Meillä lapset mahdollisesti menee mummolaan siksi aikaa, kun oon sairaalassa. Että ei tarvis miehen jäädä vielä silloin isyyslomalle, vaan sais pitää sitten, ku ollaan vauvan kans kotona. Mutta pärjäis kyllä kotonakin, ei oo siitä kiinni. =) Ja jos viikonlopulle sattuu mun sairaalassa olo, niin sitten on varmaan kotona lasten kans.
Ja luotan siihenkin, et kyllä mies osaa kattoa lapsille vaatteet, kun tulevat käymään sairaalassa. Ja jos ei oo niin justiinsa, niin aivan sama. Tuskin tuo likaisia vaatteita kumminkaan heille pukee ja esikoinenkin (6v tyttö ) osaa jo vähän kattoa, et mitä on päällä. :D

Meillä miehen isyysloman aloitus riippuu miehen työvuoroista ja vähän mummujenkin. Mummut auttaa varmaan jonkun verran, että mies pääsee myös ilman lapsia sairaalaan ja tietysti itse synnytyksen ajan. Ja että mies saa nukkua, jos synnytys tapahtuu yöllä... Yksi mummu on lupautunut vaikka jäämään sitten lomalle itsekin, mutta katsotaan nyt! Sitten kun itse olen kotona, en ainakaan kaipaa tänne yhtään lisää väkeä "apuihin". Jos lapsia ottavat omiin koteihinsa, niin ok, mutta tänne en enempää aikuisia kaipaa.

Mua alkoi tässä jo jännittämään. Nyt tunnin sisään tullut muutamia selvästi hiukan kipeempiä supistuksia ja tasaseen tahtiin. Mutta menen nyt sohvalle, ei kai tässä vielä mitään, en mä nyt halua :whistle: ! Enkä siis lähtöön uskokaan, mutta huomaan, että tällä kertaa taidan olla hätäisempi tän jutun kanssa kuin aiemmin. Heti jos tuntuu enemmän, iskee lievä paniikki :| .

Nyt sit nää todellakin palas näköjään nää supistelut... :kieh: koko pvä supistellu ihan suht kipeesti, ei kuitenkaan kovin usein eikä millään säännöllisillä väleillä, ehkä jonkun 4-8 kertaa tunnissa... Johan tässä sai melkein viikon(tai jotain) olla rauhassa näiltä.
Muutenkin tänään ollu kipee olo ja tuntuu että tuolta ihan alamahasta sivut kohta ratkee..

Mä ootan kyl et saan viettää muutaman päivän sielä synnärillä...inhottavaa toisaalta ajatella niin mutta mulle on ihan todellista luksusta kun saan käydä yksin suihkussa, ruoka valmiina, eikä tarvi koko ajan olla leikkimässä tai viihdyttämässä poikaa... Itsekseen kun oon niin ei kukaan muu ruokia kotona laita,aamupalaakin oikein odotan et saan valmiina!!!! IHANAAA!!!! Ja saa ihan luvan kanssa, hyvällä mielellä makoilla vaan ja olla...ja mun poika kun ei kotona mua ees yksin suihkuun päästä nykyään niin ai että sekin on luksusta!
Oon suunnitellu et oon sen 3pvä(tietenkään jos ei muuta tuu) ihan rauhassa sairaalassa, koska kotio tullessa täytyy kuitenkin keskittyä taas tuohon esikoiseen mahdollisimman paljon.

Meillä mun äiti tulee meille pojan kanssa siks aikaa kun oon sairaalassa,päivät tosin poika varmaan on tarhassa sit.Saa nähdä...ja riippuu viikon päivistäkin.

Kai mä meen taas tonne sänkyyn pyöriin...ei varmaankaan nukuttua saa,mut yritys hyvä 10!

Öitä kaikille!

yksäiti+ hippu rv 36+6 (huomena jo 37 :heart: )

mamma3
Myöhästyin kirjoituksissani, Rontti olikin jo käynyt täällä :LOL:
Samoilla linjoilla mäkin olen noiden apujen kanssa. En kaipaa kotiin ylimääräisiä aikuisia häärimään heti kun kotiudutaan. Alkuun haluan muutamia päiviä vietellä uuden kokoonpanon kanssa rauhassa! Sitten tietysti käymään tulla saa, mutta että esim anoppi tulis tänne häärimään vaik päiväks...ei kiitos! Niin hän on tarjoutunut jo, mutta ei-ei!! Sama koskee omaa äitiäni myös, mutta hän onkin paljon rauhallisempi että ei ole tuppautumassakaan. Apuja antaa jos pyytää, mutta ei tuputa. Toisin kuin anoppi. Anopin kanssa kyllä hyvin tulen toimeen, oikein symppis on, välillä vaan höösää likkaa... Ja jos itse pärjätään niin ei apuja kaivata. Pyydetään sitten jos tarvitaan. Tosiaan tuo että ottaisi joku isompia vaik hetkeks hoitoon, ois varmaan suurin apu, mutta tuskimpa vain kukaan ottaa...kaikki haluis tulla meille et olisvat sit vauvan lähellä...niinhän se menee :whistle:
Jännää,Rontti, Oi-oi, ei kai vain lähtöä enteile sulla ;)

yksäiti84: Kiva et muutkin aattelee synnärillä olosta noin =) En sit ole ainoa "outo" heh =) Monille se on sellainen "kauhulaitos" ;) Tsemppiä sulle suppareiden kaa...jokohan sullekkin viimesellä lähtö kohta koittas? Oot jo niin kauan niiden kaa joutunu "kärsimään"... =)

Mut nyt koittamaan josko se nukkumatti tulisi =)

Iltaa vielä kaikille!

Sen verran hyvin pelottelivat torstaina siellä äippäpolilla tuon vauvan huonon liikkuvuuden takia, että tänään oli pakko käydä päivystyksessä sydänkäyrässä tarkastamassa että kaikki on kunnossa. Ja onneksi oli!

Kyllä siinä matkalla kävi jo mielessä vaikka mitkä maailmanlopun vaihtoehdot että voihan itku sentään!

Tiistain aika siirrettiin nyt keskiviikolle, sitten taas ihmetellään sitä kirpun painoa.

Hyvää yötä kaikille!

Kiisumirri ja kirppu 36+1 :wave:

Tiuhaanhan sulla noita suppareita tulee, jos kahdeksankin kertaa tunnissa! Hmm... Nähdäänkö huomenna Taysissa :snotty: ? Mulla supparit jatkunut, mutta oikeestaan vain n 15min välein. Eikä ne sinällään vielä kipeitä ole, mut just sellasia, millä mulla on alkanut... Sellasta erilaista supistusta, hiukan tuntuu ja kestää kerralaan kauemmin kuin aiemmat oikeestaan vaan mahaa kovettavat supistukset. Ja eri tavalla tasasesti ne nyt tulee. En silti vielä lähtöön usko, mutta aika jännää kumminkin. Jos vaikka jonkun päivän päästä?! Mä menen nyt nukkumaan, jos sitten vaikka ne unohtuis :whistle: . Ja eihän ne unohdu, jos tositoimiin joudutaan :LOL: .

:wave: Mä täällä taas! Pakkasin tuossa kassini ja soitin miehellekin töihin, että on varuillaan, jos täytyy lähteä. Ja mä oon hei ihan levollinen!! Nyt supistuksia tulee 10min välein ja ne selvästi jo tuntuu just "siltä", mutta ei mitenkään hirmu kipeitä. Voihan olla, etteivät tässä yön aikana ollenkaan tihenny, mutta kertaakaan levossa supistukset eivät ole tällaisia olleet kuin nyt. Eli kyllä nää on lähtösupistuksia, mutta eri juttu on, alkaako ne tiheneen vai ei. Pakkasin siis varoiksi kamani ja jatkan pötköttelyä. Jos vaikka uni tulisi?

Plääh, olis nyt joku muukin täällä valvomassa. Pätkääkään en ole vielä nukkunut, yrittänyt kylläkin. 15-10 min välein tulee edelleen supistuksia ja hitsi kun parit on nyt ollut jo selvästi kipeempiä. Vaan tahti ei yhtään kiivastu. Ei tässä silti nukutuksi saa, taas nousin sängystä tähän koneelle ja vetäsin yhden päärynän. Jotenkin kyttään, että hälytänkö jo varoiksi mummua ja miestä vai antaako vaan olla, sais mummukin nukuttua. Kellään ei ole aavistustakaan, että yhtäkkiä täällä pähkinkin tällasia...

Anteeks nyt, mutta mä täällä jatkan yksinpuhelua :ashamed: . Huvittaa, miten tässä loppuvaiheessa voi tilanteet kääntyä. Kun luin tota mun eilisen alkuillan tekstiä, että jos meneekin yli... Ja nyt täällä sitten yhtäkkiä mietitäänkin, että pitääkö mummu hälyttää :kieh: . No, onhan toi kello jo noin paljon, että kohta on aamu ja sitten on jo kivempi jollekulle soittaakin ja pyytää apuja, jos tarvis on. Kyllä lähti esikon kanssa synnytys kätevämmin käyntiin ja kunnolla, kun lapsivesi meni nopeasti. Kai sitä täytyy tässä odottaa vielä pitkään... Vienköhän mä tota esikkoa huomenna kerhoon vai mitä?!?.

Nyt on mies kotona ja mummukin herätetty ja tulossa. Enpä silti vieläkään tiedä, koska tästä mihinkään kannattaa lähteä. Ei ole supistukset tihentyneet, mutta auts, kyllä kipeimmiksi tulleet... Huoh. Josko alkais hiukan käveleen, kun apujoukot saapuu, jos sitten tihenisi? Teillä meneekin puolipäivää, kun luette vaan mun juttujani :LOL: . Ja sitten jos tää on turhaa niin ei paljon :LOL:

Rontti hereillä ollaan oltu jo kolmesta saakka!Katoin tossa vaan yhen leffan ja sit tulin koneelle,oli ttasen niin paljon tullu tekstiä että huh huh!!! =) Tsemppiä teille koitokseen jos lähtö on jo tullut :hug: Ja muistakkin tulla sitten kertomaan meille kaikki :D

Samoin Viinikalle tsemppiä käynnistykseen ja tervetuloa munki puolesta Annukaiju!Meillä on sitten samanan päivänä lasketut ajat ja mäkin olen OYSsiin menossa synnyttämään =)

Mitähän vielä piti kommentoida,en tosiaan päivään oo koneella ollut ku eilen nukuin kahteentoista asti,ja sitten olikin yhet kivat ristiäiset. Tosi nätti nimi tuli pojulle,saa nähä saadaanko me miehen kanssa koskaan sovittua nimeä tälle pienokaiselle :kieh:

Huih että on jännää lukea teidän kuulumisia ku melkein kaikilla alkaa olla jo viikkoja tarpeeksi kasassa...ittiä jännittää että meneekö paljonki yli vai miten oikeen menee :whistle: Turhiapa tuota on etukäteen miettiä,haluis vaan vaavin mahdollisimman pian terveenä syliin :heart:

Mutta minäpä taidan taas lähteä kokeilemaan jokos uni taas tulisi (tää rytmi on ihan sekasin)

Diipeli ja masujesperi 35+2

mamma3
IIk, kuinka jännää nyt :eek: Tulikohan sulle lähtö????????? Jos niin eikun hirmusen iso onnen potku ja tsemppiä!!! :hug: (täällä ei meinata pysyy pöksyissä kun niin jänskättää sun puolesta :p )

Alusta asti oon kirjotuksia seurannu, en oo vaan saanu aikaseksi mitään kirjotella. Olen kyllä saanu paljon vinkkejä ja apua moneenkin pulmaan kun olen juttuja seuraillu.
Kauan kaivattua esikoista odotellaan syntyväksi aviomiehen kanssa täällä keski-Euroopassa, Alppien keskellä, laskettu aika on 20.10 ja sairaalana Kantonalspital Luzern - Frauenklinik. Perheeseemme kuuluu myöskin kaksi karvaturria.
Täällä odotusajan tarkastukset poikkeaa aika paljon Suomen vastaavista. Tarkastukset oli ensin 5 viikon välein, sitten puolivälin jälkeen 4 viikon ja loppuaikana 2 viikon välein. Ultrattu on tähän mennessä 5 kertaa, jonka tekee aina kaks lääkäriä (neljä silmää kuulemma näkee enemmän kun kaks) ja tarvittaessa pyydetään paikalle ylempi lääkäri, jolloin saadaan kolmen lekurin lausunto. Joka kerralla kuunnellaan vauvan sydänäänet, otetaan verikoe toksoplasmoosia varten, paino, verenpaine, mahan ympärys- ja pituusmitta niin ja tietty pisukoe, nää tarkastukset hoitaa kätilö.
Tuntuu uskomattomalta kuinka nopeasti aika on menny, kaikille lähtökuopissa olijoille paljon tsemiä synnytykseen! Ja tietty Elzalle onnittelut prinssin johdosta :flower:

alppiruusu ja Sewe 35+2

mamma3
Alppiruusu: Tervetuloa :wave: mukava lukea kuulumisia vähän mualtakin päin maailmaa =)
Onnea loppumetreille =)

Vitsi, kyl nyt oikeesti kutisuttaa tietää Rontista jotain...Aatelkaa, hänel voi olla jo nyytti sylissä tai parhaillaan pakertamassa...huuuuh...alkaa kohta taas toivoo et itelekin lähtö tulis :ashamed: Pistää ihan kateeks :whistle: :D

Hui! Olipa jännittävä aamu! Kohtahan meillä on jo täällä 2 lokavauvaa lisää!! Viinikalle ja Rontille hurjasti onnea matkaan!!

Itsellä ei sitten viime yönä tullut ainuttakaan supistusta, ja vauva on ollut ihan hurjan liikkuvainen.
Eli ehkä hän kuuli toiveeni ja päätti että ei sitten vielä synnykään:)

Ulkona on aika kurja ilma, eli tämän aamupäivän aion pyhittää ihan vaan loikoilulle..välillä täytyy toki tulla kurkkimaan onko niitä vauva uutisia..:)

Huomenia kaikille! Vauveli alko illalla "poraamaan" tuonna alas. Hirveen mukava tunne kun ei voinu lopulta istuakaan. Myllerrystä jatku pitkälle yöhön. Vessassa ravasin vähän väliä ja kolmelta rupes supistelemaan. Aamulla sitte vissiin limatulppaa pukkas tulemaan. Vauva painaa todella tuonne alas. Mutta yleensä mulla kyllä ei ole ikinä mitään tapahtunut näillä viikoilla. Mieluummin mennyt yli jos ei ole käynnistetty. Soitin neuvolaan niin sieltä sitten äitipolilta kysyi terkkari niin sanoivat että ei tartte tulla tarkistukseen kun viikkoja sen verran että jos alkaa syntymään niin saa syntyä. Mutta tosiaan koskaan ei ole syntynyt etuajassa jos ei ole käynnistetty niin varmaan mennään vielä useita viikkoja. Perjantainahan mulla on se äitipolikäynti. Että semmosta tällä kertaa. Kiva kuulla tuleeko Rontilta vauvauutisia... =)
Mukavaa maanantaipäivää kaikille! :flower:

milla-magia 35+4

ensinnäkin RONTILLEOnnea matkaan jos nyt lähtö tuli :hug:
ja viinikallemyös

täällä taas arki ja maanantai.ja kyllä oon niin kiukkunen ja ärsyyntynyt että ollaja voin..
vasta kehuin ettei miehen kanssa mitään konfliktia,mutta eilen kun vietiin etätytöt pois niin miehen ex laitteli sit viestiä illalla,että 12.10 tulisvat seuraavan kerran tänne kun 15.10 alkaa syysloma ja ovat sitten sen syysloman täällä..ja mie olin olettanut että tuleevat silloin maanantaina..(eli 15.10) (olin miehelle laittanu lapun että 15.10 alkaen se vko likat täällä,kun ilmottaa ex-älle) hää olikin ilmottanut et 12.10 alkaen..
sanoinkin miehelle että jos pääsen vauvan kanssa sillo 4.tai 5. 10 kotiin niin jo heti seuraavalla viikolla on tässä kaks passattavaa enempi.
mies vaan tuumas et voihan ne mennä siks viikonlopuks mummollee..sanoin et just joo..vanhempi tyttö naris jo parin tunnin mummolla olosta niin paljon että saati sitten jos joutuu olemaan siellä kaks yötä..
en tiiä,nyt ihan sellanen olo että vois vaikka vauva syntyy etuajassa,niin vois sitten nauttia vauvasta muutaman viikon rauhassa..ilman että jotkut sählää tässä koko ajan ees taas..

olis kyllä pitänyt tehdä samoin kun santti että kieltää miehen etälapsia tänne tulosta kun vauva syntyy siis että jonkun aikaa oltas ja tutustuttas vauvaan..mutta kun tuo hiton syyslomakin sattuu nyt just siihen.

no katotaan,mie täällä sitten turjotan mykkäkoulua.. :headwall:
ja sihisen kiukusta..jotenkin viikonlopustakin jäi niin paha maku suuhun että oikein inhottaa..olin tyyliin miehen lapsien kanssa täällä kun mies töissä..vaikka ei siinä mitään,kyllä ne tässä menee,mutta mietin vaan että miten sitten kun vauva on syntynyt :/
sitten toinen asia,raivostuin eilen nuorimmaiselleni,kun käskin imuroimaan,niin pikkusen keskilattioita vaan sipas ja se siinä,ja meikä sai imuroida uudestaan kun koiran karvat pyöri edelleen pitkin lattioita..sanoinkin että varmaan saan vauvan kanssa kahlata nilkkoja myöten koiran karvoissa ym.sonnassa kun tulen sairaalaasta :eek:
niin paljon otti aivoon.
kai joku hiton iso lappu pitää tehdä,noille kotimiehille siks aikaa että tyyliin joka päivä imurointi... :D
sanoinkin että miten työ ootte noin sokeita ettekä nää jos koiran karvoja pyörii kämmenen kokosia lämpäreitä pitkin lattioita..niin kukaan ei ota sitä imuria oma-alotteisesti kouraan :headwall:

anteeks tää valitus näin ensimmäiseksi

annukaiju tervetuloa mukaan =)

tuutilulla meillä on hiljasta ollut kysely rintamalla..välillä tuntuu että ketään ei kiinosta tää miun odotus,saatika sitten synnytys.. :(
no kun siellä ultrassa perjantaina kävin niin ex-käly ja vanhemman tytön kummi,sekä tulevat kummitädit kysy että milloin vaavi sitten mahtaa syntyä..mutta kukaan muukaan ei sukulaisista kyselly..
omalle äidille soitin samoin siskolleni..
no eipä tässä nyt kaivatakkaan mitään puhelin rumbaa..

hemuliP mulla kanssa esissä suunniteltu sectio,1.10 olis osastolle meno :D

mitähän miun piti vielä kommentoida..
päässä vaan surraa tyhjää.. :headwall: :x ja ärsyttää.

eilen illalla (johtukohan mielialastani) vaavi oli kyllä niin liikkuvaista sorttia tuolla masussa,että oikein itekkin ihmettelin,koko illan heitti sellasta rumbaa että en tosiaankoaan tiedä että miten päin mahtaa olla..ja kai potkuja sateli tuonne alakertaan,tai sit päällään paino että tuntu tosiaan sellasia ihme vihlomisia ja muljahteluja että voi eii.. :whistle:

tämmösiä tälle maanantai aamulle :D

niinukka ja vunttunen 37+2

Oi että! Ronttiko pääsi jo tositoimiin :D Onnea matkaan jälkikäteen. Ihana oli tuota yksinpuhelua lueskella :LOL: mamma3 miä oon täällä ja tosi kade. :D Tai en miä niitä kipuja ja itse synnytystä kahdehti yhtään mutta että saa/on saanut vauvan jo syliin :)

alppiruusu tervetuloa :wave:

Jotain muutakin piti sanoa mutta pasmat meni ihan sekaisin Rontin uutisista :D Nyt pitääkin taas "asua" koneella ettei vain uutiset mene ohi :whistle: Ei kellään ole Rontin p.numeroa että saataisiin tuoreimmat uutiset tietää ;) Nyt numerot jakoon ettei tulisilla hiilillä tarvi meidän palstasiskojen täällä tietoja montaa päivää odotella :whistle: Minäkö utelias :saint:

Mitens kotiäidin pikku potilaat voi?

tuutilulla rv 38+2

mamma3
tuutilulla: En mäkään niitä kipuja kadehdi yhtään, mutta juuri sitä että voi olla jo nyytti sylissä...epistä |O :D
Eipä ole juu ei p.numeroa...heh :D Kokoajan käyn nyt kyttää josko mitä kuuluisi, vaikkakin jos Rontti sairaalas on nin tuskin sieltä voi ilmotellakkaan??? :ashamed: Ei nyt pyöri muuta päässä kuin kytätä tätä palstaa :LOL:

siis huh huh,et oli taas tekstiä tullu...täs sitä ollaan koko aamu luettu ja päivitetty myös etusivua...tervetuloa annukaiju ja alppiruusu...en saanu tekstistä selvää,et odotatko monettako lasta annukaiju...mut ilmoita jos haluut sen etusivulle....meitä onki ny aikamoinen kasa sinne 20.10 päivään :D

kyl mä ihan rauhallisin mielin jätän ton likan isännän kans....oon ollu viikon ulkomailla työmatkoillakin ja hyvin he ovat pärjänneet :) joskus pitää toki muistutella,et vaihtakaa vaatteitakin välillä,ettei viikon samoissa kulkis :LOL:

Ja meni se ronttiki sit nyytin hakuun :eek: ihanaa...ja viinikalle vie tsempit...täällähän rupee sitä etusivun päivittelyä oleenki.....jotain piti vie sanoo,mut en ny muista mitään....
On:ei mitään uutta...supistelee,mut kivuttomasti ja muutenki muutaman päivän ollu ny paremmassa kunnossa...toivottavasti jatkuuki näin(koputtaa puuta)

henkka ja "veeti" 35+2

Miä kävin nopeesti kaupassa ja taas koneelle. Mutta ei vielä uutisia näy :) Taitaa Rontti tosiaankin olla nyytin hakureissulla :heart:

Aloin jo miettimään että oiskohan meillä tänään siivous, sauna ja suopiollisellatuulellaolevaemäntä-päivä :whistle: :D

Hui! Jänniä hetkiä elellään! Paljon, paljon onnea Rontille ja Viinikalle matkaan, toivottavasti saadaan pian jotain kuulumisia! :flower: Oikein meni viluväreet kun muisteli sitä omaa synnytystä.
Täällä ollaan heräilty ja menty takaisin nukkumaan. Pojalla oli edellisyönä niin tautisen kamalat mahavaivat, ettei saanut itse nukuttua juuri ollenkaan. Eikä tietenkään äiti ja isäkään saanut! Nan-korvike pisti pojan mahan kovalle ja nyt sitten eilisestä ollaan vaihdettu merkkiä Tutteliin, saas nähdä kuinka käy. Levolacia poika sai aaloitusannoksen eilen ennen iltalenkkiä ja puolen yön aikaan oli jo tulosta nähtävissä. Siinä meni kaikki petivaatteet vaihtoon, oikea kakkashow, mutta poika rauhoittui. Nukkui hyvin koko yön. Nyt taas on hieman levoton, puskee ja piereskelee unissaan. Tänään soitan aikaa lastenneuvolaan, täytyy samalla kysellä noista korvikkeista. Hitto kun ei toi oma maito riitä!

Nyt täytyy mennä herättämään mies ja sitten itse suihkuun! Hyvää alkuviikkoa kaikille! Jaksamisia odotukseen! :hug:

Ai niin annukaijulle ja alppiruusulle tervetuloa mukaan! B)

Yhteistyössä