***LOKAMASSUJEN SYYSKUU***

Joka päivä olen käynyt lukemassa teidän kuulumisia, mutta pahemmin en ole ehtinyt itse mitään kirjoitella. Saas nähdä, kohta meitä lokavauvojen äitejä on lisää! Voimia kaikille odotuksen loppumetreille! :hug:
Täällä on arki lähtenyt pyörimään. Pojalla on hyvät ruokahalut ja nukkuukin suht hyvin. Vähän on maha ollut ummella korvikkeesta. Mulla ei oma maito ole riittänyt, niin ollaan turvauduttu korvikkeeseen. Nytkin poika on unten mailla. Iltaaikaan hänellä on selkeästi pirteämpi jakso, eilenkin oli noin 3 tuntia putkeen hereillä. Tyytyväisenä killutti sohvalla isän kainalossa ja mietti maailman menoa. Yöllä herää syömään pariin otteeseen. Aika lailla keskolan rytmiä mennnään vieläkin, mikä toisaalta on ihan hyvä.
Ajattlein, että sitten kun seuraavat lokavauvat alkaa putkahtaa maailmaan, voisin perustaa tonne 0-12kk osastolle meille oman jatko-osion. Vielä en ole sinne siirtynyt,kun olen ainoa.Niin ja tuntuis niin hassulta vaihtaa porukkaa, kun niin kauan on täällä viihtynyt. Teistä kaikista on jo tullut niinkin osa perhettä! =)
Mutta ymmärsinkö oikein, että jollain oli jo maanantaina aika käynnistykseen? Sitten ei kestäkkään enää kauaa, kunnes meidän pikku poika saa ikätovereita! =)
Nyt lähden tästä leipomaan omenapiirakkaa, tulee vieraita huomenna katsomaan meidän pientä ihmettä! :heart:
Jaksamisia kaikille!

kuinka kateellisena luenkaan elzan juttua, minäkin niin jo haluaisin pienokaisen syliini! jotenkin on vaan niin malttamaton näin loppua kohti kun mennään... mutta ihana lukea että vauva-arki on lähtenyt hienosti sujumaan lokaesikoisen perheellä! :flower: perästä tullaan,jokainen varmasti, ennemmin tai myöhemmin! :heart: :heart: :heart:

:wave: tilda+tiitiäinen35+6 :heart:

Lauantaita! =)

Tulin pikaisesti tänne vaan kyselemään että napsuuko teillä muilla tuolla alakerrassa?? Siis ihan kuin ilmakupla poksahtais tai miten ihmeessa sen selittäis :ashamed: Mulla tulee sellainen olo että jos mulla olis paikat auenneet vähääkään niin hulahtais housuun vedet? :eek: Neljä kertaa jo tuntunut se jännä tunne tuolta häpyluun tuntumasta, varsinkin kun ponnaa itsensä sohvalta ylös.

Sekava selostus mutta jos nyt joku äkkäis mitä tarkoitan :|

Tänään onkin sit ihan kummallinen pvä ollu... Yön nukuin ihan mielettömän hyvin(kiitos taas yötä olleen äitini) ja aamulla heräsin aivan tajuttoman pirteenä. No sit aloin siivoon, tiskaan ja imuroimaan, vaihtaan lakanoita jne. Lähettiin sit pojan kanssa autoo tankkaan ja samalla kaverille kahville.Kun päästiin sinne mun kaverille niin tuntu et näkö lähtee...sumeni vaan silmissä minkä kerkes ja päätä alko särkeen ihan tajuttomasti. No kaverille iski hätä et nyt lähetään näytille johkin ettei vaan oo raskausmyrkytyksen oireita...eihän me nyt sit kuitenkaan menty vaan tultiin kotiin päikkäreille. Varmaan jonkun 3-4tuntia kesti yhteensä toi ja sit oli ohi kujn heräsin unilta.Kirosin vaan pirusti kun niin hyvin alkanu pvä ei sit ollutkaan niin hyvä.

Äsken käytiin kaupassa ostaan pojalle karkkipvä karkit ja sielä meinas taju lähtee muutaman kerran...Nyt sit ollaan ja ihmetellään et mitä kummaa.
Hyvä olo siis, alamahassa muutama kipakka vihlasu tuntunu mut ei muuten mitään. Illalla saunomaan jos vaikka alkais jotain tapahtuun...

Ja jos vielä tulee tommonen näkö lähtee/päänsärky kohtaus niin sit kyl soitan johonkin.. voiko raskausmyrkytys muka tulla ihan yhtäkkiä??... tai siis olihan mul neuvolassa keskiviikkona niitä leukkareita pissassa...rr tosin 126/70 tai jotain...

No mut ei muuta kun seuraileen.

yksäiti+ hippu rv 36+5

Siis mä en tajua mistä mulla riittää virtaa!!!!Viimeyönä valvoin aamu puolikuuteen ja heräsin kaheksalta töihin (vaikka äippälomalla oon :D ) enkä siis ole nukkunut edes päikkäreitä. Ja siis ku oon nyt monta monituista yötä nukkunu 4-5h yössä ja sitten tämä viimeöinen,miehellä loksahti leuka ku tuli puoli viiden maissa aamulla töistä ja minä mussutin ruisleipää keittiönpöydän ääressä :LOL:

Harmittaa vaan etten enää osaa nukkua vielä ku voisin :/ Niin sitä mun piti vielä teiltä konkareilta kysyä että voiko supistaa kipeesti vaan toiselta puolelta?Ku mulla supisti eilen yöllä pari tuntia n.15minsan välein ja vain vasen puolimahasta oli aivan tajuttoman kipeä,samoin heijastu jalkaan vasemmalta puolelta :eek: Koko maha oli ihan kivikova mutta järkky kipu vaan toisella puolella...mitä lie vinkuintiaanioireita tässä vielä alkaa ilmaantumaan :whistle:

Noh,katsotaan jos tässä uni tulis tänä yönä vähän nopeemmin...

Diipeli 35 tasan :heart:

Keiju07
Mun täytyy myös hieman merkkailla, mihin asti olen lukenut, vaikka mitään kummempaa raportoitavaa ei sinänsä olekaan. Mutta ei se mitään, täältä saa lukemalla aina hyvät naurut. Toivottavasti muistan nikit nyt oikein... etenkin Minsun riisiepisodi ja Susan pupun perässä juoksentelut kirvoitti täällä hohotukset. :D

Laitanpa samalla viimeiset neuvolakuulumiset. En jaksa korttia käydä hakemassa ja luvuista muistan vain, että syke neidillä huiteli 135:ssä, sf oli 30,5 ja painoa tullut meikäläiselle +600 g/vko (+10 kg ekasta neuvolasta). Mitään moitteita en saanut, totesi terkka vain, että todennäköisesti on jotain huomaamatonta turvotusta tai sitten johtuu siitä, että mitattiin paino ensimmäistä kertaa iltapäivällä (yleensä otettu aamulla). Jätin sanomatta, että johon näin tiheillä mittausväleillä jo esim. vaatetuskin vaikuttaa aika paljon tuohon lukeman kehittymiseen. Farkut ja villapaita painavat aikasta paljon enemmän kuin hellemekko...Aika tarkkaa on siis mielestäni tuo painon syynäys siihen nähden, että niin moni tekijä voi siihen vaikuttaa.

Eniten aikaa neuvolassa kului siihen, kun täti yritti ottaa selvän siitä, missä asennossa meidän neiti majailee. Ei oikein selvinnyt. On joko poikittain tai sitten vinossa, mutta pää alaspäin. Eikä oikein koko vatsan tilaa käytä hyväkseen, vaan majailee useimmiten tuolla oikeassa kyljessä... No, kahden viikon päästä on lääkärineuvola, joten siellä pitäisi selvitä tuo tarjonnan tilanne. Poikittain tuskin mahtuu kauaa olemaan, joten jos niin todella on, niin kääntynee sitten omia aikojaan.

Ai niin, lontoonrae täälläkin testattu. Ihan ok, mutta ei voita mun suosikkia eli sitä karpalo-vadelma-mikä-sen-nimi-nyt-onkaan-fazerin-levyä.

Ok, hauskaa viikonloppua kaikille!
:)

Keiju 34+4

Iltaa Lokamassut!

Hirveä väsy iski minuun viikko sitten, ja sen todella täytyy olla iso väsy kun tännekkään en ole jaksanut kirjottaa, vaikka lukemassa olen kyllä käynyt :D

Onko kellään muulla iskenyt väsymystä nyt lopputaipaleella? Tuntuu, että semmoisina päivinä joina ei ole pakko nousta mihinkään,niin sängyssä menee ainakin puoleen päivään. Oikein hävettää kun esikoinen tulee koulusta, niin mamma nostaa päätään vasta peiton alta :ashamed: Toki aamulla laitan aamupalat ja koulukamppeet, mutta samantien kun ovi käy, niin sängyn pohjalle takaisin...

Kävin eilen taas äippäpolilla saamassa lääkeopastusta diabetekseen, ja pääsin kuin pääsinkin sellaiseen tutkimusryhmään, jossa toinen puolisko ottaa insuliinia ja toinen metformiinia tablettina. Lykästi vielä niin paljon, että suljetusta kirjekuoresta tuli se tablettihoito. Eli ei onneksi lisää pistämistä! Kaikki oli muutenki hyvin ja Nyytti oikein hienosti käyrillä! kysyin sitten vaivihkaa vielä lääkäriltä, että minkäs väristä pyykkiä alan pesemään tuossa ens viikolla, niin tuumi se lääkäri-täti, että no jos vaikka sitä vaaleanpunasta sen sinisen sijaan niin ne voipi passata vähän paremmin! Eli mulle voi laittaa sinne listaan, että Prinsessa tulee :heart: Tarkastipa se diabeteshoitaja vielä tuon hb:nkin, joten ei se väsy voi siitäkään johtua...

Tuosta pahantuulisuudesta ja parisuhteesta on ollut puhetta. Mun oli pakko turvautua pari kk sitten ihan ammattilaisen apuun, kun tuntu, että nyt ei omat aivot riitä setvimään kaikkia sotkuja... Kävin psykologilla vain kerran, ja näköjään siitä oli suurempi apu kun annoin sille ensin arvoa. Tuolla aiemmin, jos kukaan muistaa, kerroin kuinka meidän parisuhde oli parisen vuotta sitte siinä tilassa, että avioeropaperit oli vientiä vaille valmiit ja siitä kriisistä minulle jäi näköjään mörköjä joista en yli näytä pääsevän... Tasaisin väliajoin sanotut ja tehdyt asiat pompaavat mieleen, ja varsinkin näin raskaana ollessa tulee sitte semmoinen olo, että "ei pakotietä"., ja iskee kunnon ahdistus päälle. Ikävän asiasta tekee se, että elämä on tällä hetkellä kaikinpuolin mallillaan, ja rakkauskin roihahti 12 vuoden jälkeen oikein voimakkaana. Ei ole mukava murehtia itse, ja vielä muistuttaa toista kaikista töppäilyista ja surkeista ajoista. Siksipä sinne psykologin juttusille sitten viimein menin, että saisi jotain ohjetta omien tunteiden hallintaan. Ilmeisesti auttoi, kun pariin kuukauteen en ole "purkautunut" ja on oikein onnellinen olo. Tuntuu taas, että ei saisi hehkuttaa, vaan pitäisi pitää kynttilä vakan alla... Mutta pointti oli se, että joskus kertakin ammatti-ihmisen pakeilla voi riittää saamaan asiat vähän parempaan järjestykseen, eli rohkeasti vaan kaatamaan kaikki "potaska" jonkun vieraan niskaan, niin ei tarvi oman perheen "kärsiä" :D

Koittakaahan saada nukutuksi. Jotenkin on semmonen kutina, että kohta taas joku jakaantuu...

:heart: Mammoliino 33+6

Nyt on sit saunottukkin enemmän kun piiitkään aikaan on uskaltanu. Ainoo vaan et ei kauheen kauan pysty kuumassa oleen ettei tuu huonoo oloo. No mut oli mukavaa käydä kumminkin, vielä kun oli oma äiti mukana niin ei tarvinnu poikaa pestä ja passata :D pienet ilot on parhaita.
No mut joka tapauksessa tulos on nyt se, että viimesetkin "synnytys tuntemukset" hävis kun tuhka tuuleen... :whistle:
Rauhallisin mielin siis nukkumaan ja odottamaan viikon päästä tulevaa saunavuoroa... nyt kyl väsyttääkin mukavasti.

Öitä siis kaikille! Toivottavasti saatte yökukkujat nukuttua, itelle ainakin toi 3yön melkein kokonaan valvominen kävi ihan kamalasti voimille...

Tämmöinen keskustelu-ketju löytyi tuolta vauva-lehden keskusteluista. Kuka ei vielä ole lukenut niin tässä onpi mukavaa ajankulua äitiysvapaalle :D

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=114&m=429431&p=1&tmode=1&smode=1

Toivottavasti linkki toimii, joskus nuo vauvan keskusteluissa otsikoiden osoitteet tuntuu muuttuvan. Siltä varalta ettei toimi, niin keskustelu löytyy osiosta 'synnytysasiaa' otsikolla "Älyttömintä mitä mies on sanonut/tehnyt synnytyksessä?"

Hipkukka 34+5

Mamma3 ootkohan yhtä aikaa koneella :whistle: :LOL: . Ei tänne kummempaa, reippaampi päivä taas tänään :) . Minäkin miettinyt, mikä kaoos täällä mahtaa olla, kun sitten olen hetken poissa kuvioista... Kai ne siivota yrittävät ennen kotiutumista, mutta mun tarkka silmäni huomaa kyllä kaiken. Liiankin tarkka olen siis kyllä, tunnustan. Ja missähän vaatteissa lapset tulee katsomaan sairaalaan katsomaan! Valkenee siinä taas miehelle mun arkityöni, kun täällä muutaman päivän (toivottavasti sitten olen jo taas kotona ja vauvan kera) nuiden kanssa itekseen huhkii.

Ja tää ketju on tullu niin tärkeeks olevinaan. Aina kaupassa esim lontoonrakeen lähellä tulette kaikki mieleen :hug: .

Kiva kuulla aina Elzankin kuulumisia. Olenkin miettinyt, joko johonkin muualle kirjoittelet, mutta kiva kun meitä jaksat odotella :) . Moni täällä jo ajoittain meinannut synnytellä, mutta saapa nähdä milloin on seuraava tositoimi. Tuo mammoliinon loppukirjoitus mua hiukan hyvällä huvitti "on semmonen kutina, että kohta joku taas jakautuu". Eipä meitä vielä moni ole jakautunut, vaikka vaivoja ja jonkunsortin lähtöjä on jo moni ehtinyt miettiä :LOL: . Mutta kai se kohta on joku Elzalle seuraksi :) .

Meen yrittään unta nyt. Mäkin muuten oon miettinyt, että nyt pärjää jotenkin selvästi vähemmällä unella, tai on pärjäävinään. Kyllähän päiväunetkin maistuu, mutta silti. Tai sit on väsynyt, mutta tietyllä lailla ihmeen pirteekin samalla. (Onpas selvää sepustusta!!) Hyvä varmasti olisi nukkua, jos vain mahdollista, voipi kostautua sitten vauvan synnyttyä yökukkumiset...?

:LOL: Vielä tosta pitkästi kirjottamisesta. Äskenkin ajattelin, että nyt kirjotin vaan ihan vähän, mutta kun teksti tuohon ruutuun lävähti, niin johan siinäkin on mittaa. Eikä mulla ollut edes mitään asiaa :LOL: !

Hahah sai tosi hyvät naurut ku kävi lukemassa noita synnytysjuttuja :LOL: :LOL: :LOL: saas nähdä heittääkö meidän tuleva isukki mitään sammakoita synnytyssalissa =) Nyt on olevinaan ainaki niin viilipytty ja "homma menee niinku menee" tyylillä. Hyvähän se on ettei turhia ressaa,itse en oikein tiedä mitä siitä synnytyksestä pitäis ajatella,toisaalta pelkään sitä kipua vaikka toisaalta tiedän että siitä kivusta on hyötyä.

Mutta hyviä öitä kaikille!Nyt mäkin sammutan tän koneen ja painan väkisillä pään tyynyyn :wave:

huomenta!
Pitää munkin jotain rustata, kun en ole vissiin pariin päivään kirjoittanut. Esikoinen alkanut heräämään puoli kahdeksalta yhdeksän sijaan, ihan epäreilua :headwall: tehdään aina viikonloppuna niin miehen kanssa että toinen herää toisena aamuna ja toinen toisena niin saa kuitenkin yhtenä aamuna nukkua... Mitenhän sit kun vauva tulee. Kaippa se jatkuu samalla tavalla, toivon ainakin.

Minulla ei synnytys pelota, joku siitä kyseli. Toinen tulossa niin tuntuu että tähän lähden vähän paremmin valmistautuneena. Eka meni sählätessä 7 tuntia. Kivunlievitystä en ole miettinyt, luotan henkilökuntaan mieluummin.

Pitkän harkinnan jälkeen teimme vielä yhden hankinnan vauvaa varten. Ostettiin sellainen Gracon vauva/koliikkikeinu, jota kaipasin jo esikoiselle. Hän kun valvoi öitä eikä iltaisinkaan rauhoittunut kuin keinuvaan turvaistuimeen. Oli pinna ja kädet hieman tupella. Ja kun nyt on tuo esikoinenkin jonka kanssa pitää jaksaa nousta. Onneksi sain todella edullisesti tuosta vierestä tutulta 7 kk vanhan keinun. Varmasti saan saman hinnan sitten kun itse myyn eteenpäin.

Juuh, ei kai mulla mitään asiaa ollut, siskontytöt on ollut yötä ja alkavat nousta pikkuhiljaa, alan siis aamupalaa tarjoilemaan.

Mukavaa sunnuntaita =)

Topsy 34+5

Sateista sunnuntaita!

Niin meni se 15 päivä ja kokonaisina ollaan. Ja nyt on parempi pysyäkin. Meillä nuo nuorimmat pojat on tulleet tähän ihanaan flunssaan :/ Ja hoitajaksi kipeenä ollessa ei oikein isi kelpaa vaan äitin perään itketään. Ois hirveää joutua nyt laitokselle ja miettiä kuinka kotona sujuu. Elikä pahimman yli sais tuo pieni tuolla masussa viihtyä ja varmasti viihtyykin vielä yli ajankin. Siltä ainakin alkaa jo tuntua.

Eilen aamulla kirjoittelin pitkät tarinat synnytysjännityksestä ym. Ne vaan hävis jonnekin. Siitä suivaantuneena laitoin koko masiinan kiinni :ashamed: Ja en kyllä jaksa uudelleen raapustaa ainakaan nyt.

Täälläkin valvotaan yöt tuolla punkan pohjalla ja sitten päivät nuokutaan väsyneenä silmät ristissä. Muutenkin mulla on ollut muutaman päivän hurjan levoton olo. En yhtään tiijä mistä johtuu. Ihan kun ois miljoona juttua mitä pitäis tehdä mutta ensimmäistäkään en tiedä... Säntäilen sinne tänne hermostuneena saamatta mitään kuitenkaan aikaan..

No nyt taas kaivataan sisar "hentoa" valkoista hoivaamaan :wave: :)

tuutilulla rv 38+1

Huoh.. Nämä supistukset vie vähitellen järjen! Eilen illalla vaihteeksi pelkäsin, et tulee lähtö sairaalaan. Ei näköjään kärsis tehdä mitään kotihommia, kun heti illalla kostautuu kovina supistuksina. Sitten vielä lämmin suihku pahensi niitä. En uskaltanu saunaan mennä ollenkaan. Yöllä heräsin moneen kertaan, ku supisti kipeesti ja selkää poltti melkoisesti. Sanoin illalla miehelle, et mulla on tunne, ettei tämä enää montaa päivää pysy mahassa, jos tämmöinen jatkuu. Välillä tuntuu, että vauva on suunnilleen pikkuhousuissa, ku niin alhaalle painaa.

Huomenna olis äitipoliaika ja kovasti oon koittanu vauvalle sanoa, et sinne asti pitää pysyä mahassa. Mutta tuskin rupeavat käynnistämään vielä huomenna, kun viikkoja on kumminkin vasta 37+4 sillon. 38 pitäis olla täynnä. :/ Mutta kun ei oo takuita, et sinne asti menee.. Ja kotiin en missään nimessä halua synnyttää! Ja osastollekaan en "turhan" takia halua mennä oottelemaan, ja ei oikein onnistuisikaan, ku on muitakin lapsia.
Auts.. Taas tuntuu selässä kauhea polte! Täytynee mennä makoilemaan, jos helpottais..

Sunnuntaita,

Sateista on meilläkin päin. Tympäsee kun ei ulos pääse ja olo on ihan naatti. Mammoliino kyseli väsymyksestä. Sitä on myös täällä meilläpäinkin liikenteessä. Eilen nukuin yhdeksän tunnin yöunet ja vieläpä sikeästi ja silti piti ottaa vielä päikkäritkin. Tuntuu ettei jaksa tehdä yhtään mitään ei edes ruokaa kokata :eek: Kai tämä syksy väsyttää.

Mulla ei ole pienintäkään merkkiä siitä että tämä vauva kohta syntyisi. Ei supistele eikä muutenkaan. Toivoisin kyllä ettei nyt ainakaan yliaikaiseksi menisi kun alkaa jo nyt tympäistä tämä maha ja valas olotila. :headwall:

Onneksi kohta pääsen hetkeksi levähtämään kun mies lähtee neidin kans uimahalliin. Jospa sitä sitten hieman virkistyisi ja saisi aikaiseksi laittaa ruoan ja tehdä vaikka salaattiakin.

Piristävämpää sunnuntaita teille muille.

Katja ja vauva 34+5

:kieh: nyt ÄRSYTTÄÄ... mun serkun vaimo jolla olis ollu 28.9 la meni sit viimeyönä pukaamaan tytön ulos.... :kieh: ei käy ollenkaan kateeks... minä varmaan jakaudun sit lokakuun puolessa välissä vaikka supisteleekin päivittäin useemman kerran... :(
ei muuta tänään... kiukulla alko tämäkin aamu...

-Santti ja Ilppi 38-

sunnuntaita myös!

heräsin ennen seittemään isännän tytön köhimiseen..yllätys yllätys olivat kamalassa flunssa kun tänne tulivat..no eipä sitten saanut enää unen päästä kiinni.

päätin sitten leipoa pullaa ja jälkiruuaksi mustikkapiirakan :p
pullat on sitten paistettu,ja ihanan tuoreen pullan tuoksu leijailee täällä :)

väsymyksestä on ollut puhetta,minullakin on ollut sellanen joka toinen päivä väsymys,tänään taas ei mitään oireita väsymyksestä,kun taas eilen nukahin kauppareissulla autoon :eek:
ja sitten tuossa illansuussa kun pötköttelin sängyssä ja luin kirjaa niin olisinkohan reilut puolisen tuntia nukkunut..ja jo kympiltä alko leukoja repimään..

mielialoista myös juttua..sanoinkin tässä yhtenä iltana miehelle että,miehän en ole tirissy pitkään aikaan..mikähän lie oikein tullut :D

kyllä tulee täällä yksin joskus sihistyä kiukusta..ja kun kukaan muu ei ole kotona niin eipä tule sitten edes koirallle rähistyä..

jotenkin vaan pelottaa sitten se aika kun ollaan vaavin kanssa kotiuduttu,niin mitenköhän hormoonit heittää..yhtään en muista miten silloin kun isot tytöt oli vauvoja..

mutta nyt lähen jotain ruokaa tälle kaartille laittamaan,ja "potkimaan" tuon teinin tuolta ylös..on sit vielä yö unilla :headwall:

niinukka ja vunttunen 37+1

Kauhia syysmyrsky oli viime yönä! Kympin jälkeen hain viä hepatkin sisään ko en sit raaskinutkaan enää "kesää jatkaa"..
Nyt sitte päivän rutiineihin lisätään karsinoiden siivoominen,hih..Tulee kuntoiltua :LOL:

Olo on ihan suht kiva.. Mitä nyt edelleen oksentelen ja voin huonosti, mutta tähän alkuraskauden pahoinvointiin on jo niin tottunut=)
Nyt muutamana päivänä on kumartelut/kyykistelyt ruvennu tuntuun pahalle ja puuskutan nykysin jo tosi pienestä.

Torstaina käytiin synnärillä tutustuus.. Ihan kiva mieli jäi.. sanoinki siä et tännehän vois vaikka jo heti jäädä.

Ei maare..
Jospas lähettäs ton isännän kanssa hetkeksi pihahommiin..Hää ko lupas viedä mut tänään oikeen ulos syömään.

L-ouisa 37+3

Miä just totesin että mulla on tyhmä kohtu |O :D Eikös sen jo kolmen lapsen jälkeen pitäis tietää mitä supistukset on eikä jatkuvasti piinata minuu niillä HARJOITUS suppareilla :whistle: Tyhmä mikä tyhmä :saint:

Ei hitto, onkohan mulla aika jotenkin pitkää kun tämmöisiä pohdin :LOL:

Tervehdys täältäkin.
Mulla jostain syystä tulee noita supistuksia yöaikaan, illalla kun alan nukahtaa, niin tulee ihan kipeitä supistuksia muutama, ja ne nostaa ihan hien pintaan. Sitten pitää etsiä hyvää asentoa. Pari napakkaa ja kipeetä supistusta, ja sitten ne loppuu.. Mistähän kummasta nekin johtuu??
Mulla nyt vkoja 35+2, enkä tosiaan ole vielä valmis synnyttämään, mulla niin paljon vielä tekemistä..
No, nyt sentään on jo vauvan kotiintulo vaatteet valmiina, ja päätin tuon oman sairaalakassinkin pakata ihan varmuuden varalle, jos nyt sitten joku yö nuo supistukset päättääkin jatkua.
Mulla torstaina lääkäri, jolloin sitten näkee että tekeekö nuo supistukset mitään, vai valvotaaako vaan.

Ajattelin aamulla että miksi kummassa vauva on niin rauhallinen, ja mietin jo että onkohan kaikki ok, ja pitäisikö kättärille soittaa että pieni ei liiku..no, nyt vetää niin hurjaa rallia että ihan kipeää tekeeä ja kylkyluut on kovilla..kunhan vaan peläytti äitinsä:):)

Ai niin..tyttöni keksi vauvalle nimen jos tämä onkin tyttövauva..Sateenkaari..hmm..lupasin harkita, taitaa ikävä kyllä jäädä harkinta-asteelle..Muita nimiehdotuksia on ollut Ruusu, Ruusunen..että tällaista rataa :LOL:

Joo - väsyttää... ei kyllä jaksa samaa vauhtia enää... aloitin Berocca kuuria vähän tomerammin,
Mullakin kai alkaa noita suppareita olla - aamuyöllä, ihan semmoinen menkkamainen olo, nyt parina yönä...
Jospa tuo baby vielä pysyisi kasvamassa pari viikkoa.
Ja tää turvotus on ällöä, ei nyt oikeastaan ole kuin viimeviikot ollut. Vettäkään ei millään viittis koko aikaa kitata, kun muutenkin saa juosta vessassa koko ajan .
No , johan tässä kalkkiviivat häämöttää...

Ei mulla Violan potkut satu muualla kuin tuohon navan ympärstöön, missä se istukka on . Kaipa sitten on kylkiluiden päällä täpäkkää niin ettei sinne saa kipeesti monotettua.

Kommelluksia joo - arvaa kuka haki sokeripurkkia aamulla. Nooooo, senhän oli tiineenä ollut neropatti äitiyden perikuva laittanut jääkaappiin. Sugar is cool. :LOL:
Että näin - aivot rapistuu entisestään :)

Eikun tsemppiä kaikille ...
Jospa viilee ulkoilma piristäis.

terkuin,
papau & viola auroora RV 36+4

Täälläkin ollaan vielä ihan yhtenä kappaleena kaikista suppareista yms huolimatta! :wave:

Meni kolme yötä, ettei voinut suppareiden takia kunnolla nukkua, joten väsymys oli mitä mahtavinta. Viime yönä sain ensin sohvalla nukuttua pari tuntia, kun katsottiin sitä länkkäriä ja sen jälkeen melkein koko yön sängyssä. Muutaman kerran vain piti herätä vessaan. Herättiin isännän kanssa vasta kympin paikkeilla. :D
Nyt on tosi levännyt ja hyvä olla.

Eilen löysin kaupasta sattumalta sitä teidän suosittelemaa lontoonrae suklaata. Ei iskenyt mun makuun, mutta olenpahan kohta sitä puol paketillista maistanut. Taidan tyytä ihan normaaleihin makuihin kuitenkin.

Kaverilla oli eilen laskettu ja nyt hän soitti, että ei mitään ole kuulunut. Hänellä ei ole ollut edes kunnon kipeitä suppareita, joten käynnistystä alkoi pelkäämään. No tällä menolla meillä voi ihan oikeasti vauvat syntyä tosi lähekkäin.

Miesten antamista lahjoista on ollut täällä juttua. Mä en henkilökohtaisesti tartte itse mitään, joten vois säästää nekin rahat. Tää on kuitenkin 4½ vuoden lapsettomuushoitojen tulos, joten tämän tuleminen elävänä ulos on paras lahja mitä ikinä voisin saada. Mulle riittäis. Mutta oli puhetta, että jos hän haluu jotain ostaa, niin enpä voi estääkään ja otan tietty mielelläni vastaan :saint:

Mitähän muuta piti kommentoida? No ei kai ollut mitään tärkeää. Meillä isäntä on alkanut silitellä tota masua ja tunnustella sitä yhä enemmän koko ajan. Taitaa alkaa jännittää häntäkin jo pikku hiljaa tää homma (vaikkei mitään tunnustakaan). Nyt vaan jännätään meidän parit tulevat juhlien onnistuminen. Futiskausi loppuu keskiviikkona ja äijillä on saunailta... Isäntä ei kuulema uskalla mitään juoda, vaikka mun puolesta ottakoon. Ei tää niin nopeesti täältä kuitenkaan tule ja anoppi on luvannut ajaa tarvittaessa (ja ainahan on ambulanssi). Lisäksi on kauden päättäjäiset parin viikon päästä. Minä haluisin itse sinne kovin, mutta tällä menolla voi olla, ettei ole mitään asiaa. Tietty voishan siellä käydä syömässä hyvää ruokaa ja sen jälkeen kotiin takaisin, mutta sitä tarttee nyt oikeasti miettiä erittäin tarkkaan. Riippuen tietysti siitäkin, että koska tää meinaa nyt oikeasti tulla ulos!

Sais kaikinpuolin puolin oikeasti alkaa tulemaan, kun tiistaina tulee 38 viikkoa täyteen ja laskettuunkin on enää 16 päivää jäljellä. Mutta katsotaan nyt. Mä olen jo menettänyt toivoni kaikista kivuliaista suppareista huolimatta. Lapsivettä tihkuu välillä, mutta kun sitä tulee kuulema niin vähän, niin se ei haittaa. Kuinkahan paljon sitä sitten siellä oikein on ollut, kun tiputtelu ei haittaa? No ihan sama minulle, kyllä kai ne äippäpolilla tietää mitä tekee.

Mä taidan lähteä nyt vähän kävelylle, niin olis jotain tekemistä välillä.

LillaStina ja Nyytti

kotiäiti-1981 jaksamisia ja pikaista paranemista teidän porukalle! :hug: muistan kyllä kun olin 7-v ja vesirokossa, ei ollu kivaa ei...no ainut lohtu minkä tähän keksin on se että rokko tuli tedän perheeseen nyt eikä sitten kun vauva on jo talossa.

LillaStina tuo lapsivesi uusiutuu käsittääkseni joka kolmas tunti, eli vaikka tihutteleekin niin sitä kertyy onneksi lisää (näin siis olen itse asian ymmärtänyt)

Dirlittan aivan sulosia nimiehdotuksia teidän tytöltä! :D ainakin hän tuntuu olevan innoissaan vauvan tulosta kun noin innokkaasti yrittää löytää nättiä nimeä. mitähän tuleva pienokainen isona tuumais jos sen nimenä ois Sateenkaari Ruusunen....sais varmaan isosisko kuulla kunniansa :LOL:

Yhteistyössä