***LOKAMASSUJEN SYYSKUU***

Taas on viikko hurahtanut lopuilleen. Tosi vauhdilla menee nää viikot. Vaan eipä tuo haittaa... Viikon päästä olis mullakin äitipoliaika kun tarkastavat vauvan koon kun mulla ollu aika isoja vauvoja. Toivottavasti ei mitään käynnistysjuttuja tällä kertaa. Viimekskin kesti kolme päivää se käynnistys niin meinas usko loppua totaalisesti. Mutta enpä tuota vielä murehdi. Eilen sain siivottua ja kävin vielä lenkilläkin :) .
Sumuinen aamu näyttää olevan mutta eiköhän tuo tuosta kirkastu kohta puoliin. Mukavaa päivänjatkoa kaikille :flower: . Jännitys alkaa tiivistyä pikkuhiljaa...

Milla-magia 35+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja diipeli:
Tuosta jos veet menee eikä oo kiinnityny jutusta: Meille sanottiin OYSsissa ku oltiin tutustumassa että jos vaikka kaupassa menis veet ni ei sun tarvi jämähtää keskelle lattiaa vaakatasoon =) vaan niinku järki käteen ja sitä rataa. Aina jos on ennenaikanen synnytys ni pitää vesien menon takia lähtä heti laitokselle,mutta muuten ei todellakaan oo mitään tulipalokiirettä :saint: Tietysti jos on syöksysynnyttäjä tai jotain.... Mutta näin siis meille sanottiin.

Hyviä öitä kaikille! Toivottavasti saadaan nukuttua :wave:

Diipeli 34+6

Meille se kätilö sanoi, että jos ne veet menee, eikä pää ole kiinnittynyt, on kiire, sillä jos se napanuora pääse luiskahtamaan ulos, eikä vauva saa happea, niin vauvalle tulee tosi nopeeta hätä.

Sitten tuosta 37 rv:sta..tarkoittikohan se sitä, että siihen mennessä vauva katsotaan jo täysaikaiseksi, ja yleensä on jo kiinnittynyt..tai jotain??

Mulla myös meni ekat 15 vkoa koko ajan sitä keskenmenoa pelätessä, sen jälkeen pelännyt että jotain pahaa tapahtuu muuten..nyt sitten keksin alkaa pelätä että vedet menee eikä vauva ole kiinni..
Onneksi ei ole enää montaa viikkoa siihen että vauva syntyy, ja onneksi täällä tosiaan se pää on jo melko napakasti paikallaan.

Noista mielialan muutoksista, kyllä meilläkin mies ja lapsi saa aika herkästi kuumaa, ja sitten harmittaa.
Tuntuu hetkittäin että kukaan ei ymmärrä, eikä välitä..sitä saattaa mielensä pahoittaa ties mistä.
Esim. minun tytön nimipäivä on tänään, ja mulla on töissä pakollinen duunikuvio illalla, mikä tästä lomasta huoliomatta täytyy käydä hoitamassa.
NO, tyttöä sitten suretti että en ole kotona kun hän kotiutuu, ja olisi halunnut äidin kanssa nimipäivää viettää..ja 7-vuotiaan logiikalla hän päätteli että minusta olisi jotenkin kivempaa olla töissä kuin kotona..NO, minä hälle selitin toki että näin ei ole, ja että tämä on pikkupakko tämä työjuttu..ja sitten menin miehelle itkemään miten tyttö oli minun mieleni pahoittanut kiukkuamalla ja arvostelemalla..HALOO, tyttö on 7..välillä siis tuo suhteellisuuden taju hämärtyy ja jotenkin kun itse on niin käpertynyt nyt tämän oman navan ympärille, olettaa että kaikkien muidenkin elämä pyörii tämän minun olotilani ympärillä..
Mutta se on kyllä ihan normaalia, on tämä niin iso asia, että on aika hankalaa välillä saada mitään muuta tänne pieneen päähän mahtumaan.
Mies ja lapset vaan ajoittain käy sääliksi..

Tulipa sepustus..Nyt aamukahvin keittoon, ja henkinen valmistautuminen vikaan työiltaan alkakoon:)

 
Huomenta!

Tyttö nukkuu vielä, minä nautin hiljaisuudesta, aamukahvista ja voileivistä.
HemuliP tervetuloa joukkoon!
Niinukka, tuus sit heti kertoon jos sait ajan että milloin se on :D
Viinika, ihanaa että jo toinen lokavauveli on syntymässä :heart:
Miehen lahjasta, pitää vissiin tuota munkin miestä kehua, kun kovasti ovat muutkin tehneet niin mutta minä en. Vaikka aihetta on. Kun tyttö syntyi 3 vuotta sitten, sairaalaan saimme suklaakonvehtia, kukkia ja nallen. Kotiin kun tultiin, odotti putipuhdas koti ja korupaketti pöydällä. Olin ihan ällikällä, en ollut edes tiennyt että "on tapana" ostaa lahja äidille. Paketissa oli Kalevalakorun lapsikoru, joka roikkuu kokoajan mulla kaulassa, on se niin ihana koru. Ja kun siihen liittyy niin kaunis tarinakin. Eli voin kyllä tuota suositella jos mies kysyy mitä haluaisit. Nyt viime viikolla mies mietiskeli ääneen mitä nyt osaa ostaa kun tuo jo ostettu, sanoin sitten että osta uusi kivi tähän nykyiseen lapsikoruun, jos jotain haluat ostaa. Nythän siinä on punainen kivi, ja jos tulee poika ostetaan sininen. Muutenkin on uskomaton tapaus, siivoaa, hoitaa tyttöä, mua ja kotia, kulkee pyörällä töihin (että meidän ei tarvitse rehkiä kun vauva mahassa niin saadaan kulkea autolla), ei koskaan suutu kuin ihan sitten aiheesta kun olen kus....pää ja silleen. Ja on vielä hyvännäköinenkin :p Että osaanko olla kiitollinen?!? No joo, välillä mietin että oiskai toi paremmankin voinut löytää... :ashamed: Nyt olen kyllä parantanut tapani viime aikoina, eikä esim. mitään kiukkupuuskia ole tullut meikäläisen puolelta.

Mutta nyt riittää miehen kehuminen, onpahan sekin asia hoidettu :)

Masussa vauva vaan istuu, ei tietoakaan että kääntyisi :( Tiistaina siis lääkäri sen suhteen, voi että kun tajuaisi kääntyä!! Mua ahdistaa se kääntöyritys, tosin eilen kaveri kävi 4 kk ikäisen tytön kanssa joka oli käännetty OYS:ssa ja oli kääntö siis onnistunut.

Piipa, mä sain silloin niitä testitikkuja kun esikoista odotin, mun siskolta joka on kätilö. Mitäs jos vaikka sanoisit että olen taas saanut niitä mun siskolta ja annoin niitä sullekin? Siis että olet saanut niitä kaverilta. Ei ne ole mitään "salaisia juttuja" joten voit ihan hyvin kehittää tollaisen valkoisen valheen. Mutta kyllä on naurettava toi sun tilanne, oletko ollut suoraan lääkäriin yhteydessä?

Nyt hommaileen, likka vaan nukkuu, heh. Iskän on unenlahjat. Mukavata viikonloppua!

Topsy 34+3
 
Jopas oli tekstiä vuorokaudessa tullu hurjasti. Eilen käytiin diabetespolilla ja äippäpolilla ja sit vielä shoppailemassa, enkä jaksanu enää illalla koneelle tulla.

Ateriainsuliini jatkuu siis samaan malliin kun ennenkin ja yksiköitä saan tarvittaessa nostaa. Jos aamusokerit alkaa toistuvasti huidella kuutosessa, niin sitten aloitetaan lisäksi iltainsuliini.
Äippäpolilla kaikki ok, painoarvio 2800g, kohdunkaula lyhentynyt 5 sentistä kolmeen ja ulkosuu sormelle auki. Eli on ne supistukset jotain saaneet aikaan. Lepäillä kuulema pitää ja ottaa muutenkin rauhallisesti. 3 vkon päästä katsotaan vauvan paino uudelleen. Kuulema ei kovin paljoo yli nelikiloseks päästetä =)

Mä olen kovasti miehelle vihjaillu, minkälaisia koruja voisin sit laitokselle ottaa :D





 
Pakko ihmetellä tänne kuitenkin yksi asia, viime viikolla käväsin äippäpolilla sillon raskasviikkoja kasassa 34+4 muistaakseni. Makoilin siinä sitten sydänkäyrässä ja pikkiksellä järkky hikka päällänsä :)
Sitten kun se täti tuli irrottamaan mut siitä vempeleestä ja katto sitä käppyrää joka siltä kaameelta hikalta nyt oli piirtyny ni sano mulle että teidän pienellä on kyllä aikast rauhallinen tuo sykse, samaan sanokin, että lääkäri pyytää käyrää lisää mikäli kattoo tarpeelliseksi.
No lääkäri katto sydämmen virtauksia yms. ultralla ja totesi että kaikki on oikeen hyvin.
Tajusin kysyä että mikäs se sellanen syke sitten on joka on liian rauhallinen, sano että syke näytti oleen 145!!
Minuu siis vaan ihmetytti tuo mutten oo sen enempää aatellu ku kaikki oli kerta hyvin. Meillä neuvolassa aina mitattu sykkeeksi yli 150, täytyykin muistaa kysyä että mitä ihmettä kun ens viikolla neuvolassa taas käyn.
 
PuPu: Tarkoittikohan se sitä että jos se syke oli KOKO ajan sen 145?? Kun minä olin pari viikkoa sitten siellä käyrillä, vaihteli pikkuisen syke akselilla 140-170, kun sitä lääkäriltä kysyin huolissani, sanoi hän että sykkeessä pitää olla vaihteluita, esim. kun vauva liikkuu tai jotain.
Silloin kun syke on "liian tasainen" odotellaan yleensä että vauva heräilee.
Eli olisiko sellaisesta ollut kyse, jos sinulla pikkuinen otti silloin vaan rauhallisemmin?
 
pupu meijän vauvalla on ollut koko raskauden ajan syke 140-165 välillä.viimeksi kun neuvolassa kävin niin olikin 130-135 välillä.
ja terkkari sano että hienot sykkeet ovat..eli kai nuo ihan normaaleja sykkeitä sitten on..vaavi kyllä oli tosi rauhallinen ollut koko aamun,niin kaipa sekin vaikuttaa kuinka melskaa tuolla masussa,niin vähemmästäkin sykkeet nousee..

joo empä malttanu vielä konetta sulkea..oon surffannu netissä sitten koko aamun..mitä nyt happihyppelyllä kävin postilaatikolla :D

mutta nyt täytyy joutuu..
 
Tänne rantautui sitten flunssa :( eipä ole kivat oltavat...

Jännät paikat onkin Viinikalla...ollaan tosiaan jo niin pitkällä että kohta poksutaan urakalla!

koiran kanssa vaunuillessa ei nyt oikeen esikon kanssakaan sitä opetettu mitenkään erikoisesti vaan otettiin aina vaan mukaan ja ite se oppi kulkemaan vierellä suht nätisti..välillä lähtee poukkoilemaan sinne tänne mutta siitä seuraa vain se että ajan vaunuilla koiran kintuille, sitten aina havahtuu ja kulkee nätisti.

mitähän muuta piti kommentoida..äh..laho pää :headwall:

Tinakenkätyttö ja typy :heart: 33+6
 
tin
Huomenia!
Minäkin hereillä tähän aikaan, kerrankin :saint: Tulipas tuossa mieleen että onkohan Tuutilulla jo tositoimissa kun ei ole kuulunut muutamaan päivään...?
Lontoonraesuklaata erehdyin ostamaan eilen ja se oli iso virhe :D Se oli niin taivaallista vaikka ei olisi kyllä uskonu. Meni siinä sitte melkein koko levy ja ukko söi loput. Nyt huono omatunto :ashamed:

Neuvolalääkärikuulumisia: Aamusta olin ja kaikki suht ok. Painoa 744g/vko :ashamed: (yht. 6kg), rr 104/76, pissa puhdas, sykkeet 130 tienoilla :heart: (aina ollu 140 mutta loppua kohden kuulemma hidastuu), pää alaspäin pikkunen kelli ja sf 28 cm. Lääkäri laitto äpolille lähetteen ku tuo sf ei meinaa nousta. Viimeks oli kyllä 29cm mutta sano että ei vielä saisi olla laskeutunu. Kohdunsuu oli pehmennyt ja pituus 1-2cm. Pehmennyt kohdunsuu ensisynnyttäjällä tässä vaiheessa voi tarkoittaa nopeaa synnytystä? Onko joku muu kuullut tästä? Luulin että se kuuluu asiaan. Käski olla viivyttelemättä jos säännöllisiä supistuksia.

Oon ollu pari iltaa kirjaimellisesti täynnä tätä mahaa kun joka puolelta painaa ja ahdistaa mutta nyt rupes hirvittään jos tuo syntyyki ennenaikasesti niin apuva. Nooh ei kai nyt vielä.... Mitään painoarvioo lääkäri ei osannu sanoo eikä kiinnittymisestä osannu sanoa...? Hassua vaikka naistentauteihin erikoistunu onki ja kokenu semmonen....

Niin uusille lokamassuille :flower: Hyvinhän vielä mukaan ehtii ja jutustelu jatkuu sitten syntyneissä :) Kaveritkin nauraa mulle ku musta on tullu ihan nettiriippuvainen teidän takia ;)
Jospa menis aamupäiväunille!
Jaksuja :p
Tin+ asukki 36 tasan
 
En miä minnee ole vielä päässyt :/ :) Kyllä lähdönhetkellä yritän ehtiä raapustamaan tänne. Mutta mitens mamma3 eilisen ronkkimisen jälkeen?

HemuliP tervetuloa joukkoomme suureen :D
Viinika miä oon ihan kateellinen sulle :ashamed: Siä se jo tiedät milloin alkaa tapahtua ja saat pienen kohta syliisi :) Tahtoo ja! |O :D
Kiisumirrille :hug: Toivotaan mittausvirhettä.
niinukka tuu sitten heti kertomaan meille milloin teillä ompi pienen synttäripäivä :) Ei sillä että yhtään utelias oisin :whistle:

Aivan taatusti jotain mun piti vielä kommentoida mutta yllättäin en muista mitä. Ai niin tuteista ainakin. Nyt oon varannut tulevalle silikonisia tutteja. Saas nähdä kelpaako kuinka kauan. Nuo nuorimmat kun eivät kelpuuttaneet kuin luonnonkumisia tutteja :kieh: Ja niistäkin aina vain yhtä ja samaa mallia. En miä tiijä sitten mitä eroa niissä loppujen lopuksi on. Silikoniset tuntuu ainakin omassa kädessä "kovemmilta ja jäykemmiltä". Luonnonkumisten elinikä on paljon lyhyempi käytössä, ainakin meillä.

Täällä flunssa alkaa pikku hiljaa helpottamaan, onneksi. Kyllä yskiä vielä saa ja niistää mutta yöllä saa jopa nukuttua. Resilar yskänlääkettä oon iltaisin ottanut hillitsemään yskänpuuskia.

Viime yönä heräilin pissalle useampaan otteeseen ja näin ihme unia supistuksista jne. Liekö supistellut kun herätessä alavatsa oli pirun kipeä ja käveleminenkin vaikeaa.. Viiltelyt tuolla alhaalla ja selässä jatkuvat. Jalat lähtee edelleen alta aika ajoin.

Nyt kahvinkeittoon et pysyn hereillä ja pitäis vissii imurin kanssa tanssahdella pikkusen :)

tuutilulla rv 37+6 (kuopus syntyi 38+4 että eikös tääkin jo vois |O )
 
neuvolakuulumisia tältä aamulta, kaikki ihan ok, himpunverran oli taas virtsassa valkuaista näkyvissä joten sitä pitänee vähän seurailla. painoa oli tullut 700g/vko :ashamed: tähän olin kyllä osannut jo varautuakin ja itse taidan olla herkkusuineni tähän syyllinen. sf menee just keskikäyrällä eli tänään oli 32 ja sykkeet vauvalla 145.

ihanaa kun on perjantai! ajattelin lähteä koiran kanssa vähän ulkoilemaan, on niin nätin näkönen keli täällä oulussa! meillä tulee varmasti ongelmia sitten kun mukana on myös vaunut...koira painaa onneksi vain 11kg, mutta on tosi kova vetämään ja muutenkin tommonen vouho (niinhän nuo taitaa kaikki ranskikset olla). uskon että muutaman kerran otan koiran mukaan vaunulenkille vauvan synnyttyä, mutta luulen että hermo menee ja sessu saapi jäädä jatkossa kotiin.
Eli nyt ulkoilemaan ja sitten takas kotiin vähän siivoilemaan jotta on miehenkin työpäivän jälkeen mukava kotiutua. meillä yleensä aina menoa näin viikonloppusin mutta nyt ollaan ihan vaan kotosalla, huomenna ehkä vaateostoksilla käydään.

t.tiipii ja "väiski" rv35+3 :heart:
 
Moikkelis!!
Mie olen nyt pari viikkoa lueskellu täällä enkä ole saanu aikaiseksi kirjautua et kirjottelisin iteki jotain. Mie sillon ihan alussa kävin pari kertaa raapustaan mut sitten työt ja kotihommat vei niin paljon aikaa etten jaksanu koneella muuta ku postit käydä kattoon. Nyt olen äippälomalla ja aika käy pitkäksi... huooh...
Elikkäs mua ei varmaan kukaan muista joten kertaan vähän: toinen kullannuppu ois tulossa 7.10. ja tuon esikon synttärit on 8.10. Kävin tiistaina äitipolilla synnytystapa-arviossa kun eka sectoitiin ja painoa oli vaavilla sillon 3300, lääkäri arvioi et ois noin 4200 lasketun ajan tienoilla ja varas mulle uuden ajan vasta 9.10. jos ei sitä ennen ole itekseen syntyny. Huh! Pitkät on viikot kun mitään ei ollu alapäässä edes tapahtunu, pitää ottaa kaikki ässät hihasta et saatais vähän vauhtia. En millään haluais käynnistykseen kun pelottaa et se johtaa taas sectioon jota pelkään aivan sairaasti, niin se käynnistys ois sillon 9. enskuuta.

Ja mie tuossa olen ihastellu teidän ihania masukuvia ja kummastellu sf-mittoja, mulla oli sf 39cm viikko sitten neuvolassa ja sillon oli viikkoja35+3. Terveydenhoitaja on siitä huolissaan, mut mua se ei osaa pelottaa ku vaavi tuntuu olevan tuossa edessä eikä ole laskeutunutkaan vielä kunnolla ja onhan se aikas hyvänkokoinenkin ku ite oon vain 159cm ja on tuota vatsanpeitettäkin on vuosien varrella kertynyt vähän liikaakin, se varmaan lisää kans tuota mittaa. Nyt kylläkin on vattanahka ihanasti singillä... :LOL:

Mut mut mie käyn täällä kurkkimassa ku ehin ja kertoilemassa lisää pohjoisen kuulumisia. Lähen nyt hoitamaan tuota mun pikkupotilasta, esikolla on kova kuume eikä oikein mikään taho sisällä pysyä. Ja päikkäreitä kyllä tämä mammakin jo kaipaa...

Inkku ja masuasu 36+5
 
lhs
Neuvolan pikavisiitti on sitten tälle aamulle tehty, tosiaan vaan katsottiin pissa, joka oli puhdas, ja paineet jne. Hemppa oli nyt sitten laskenut niin alas, että rautakuurille jouduin, no, tänne asti kuitenkin selvisin ilman rautaa, minulla kun vaan ummetus pahenee entisestään sen kanssa, niin ei olisi huvittanut alkaa sitä syömään :(

Maanantaina sitten lääkärineuvola, näkee onko nämä supistelut saaneet mitään aikaan..Eilen illalla tuli jonkun aikaa ihan säännöllisiäkin suppareita, jotka tosin tuntui enemmän selässä, nyt taas koko maha kärvistää kovana, suihku helpottaa täälläkin.

Pitänee yrittää lähteä taapertamaan vähän asioille, kun kerrankin siihen on tilaisuus, anoppi halusi lapset päiväksi heille, ja sopiihan se minulle, kun lapsetkin kerran innoissaan oli menossa. Saa nähdä kestääkö kunto yhtään kaupungissa käyntiä, tosiaan supistaa jo valmiiksi..

Mulla olis hirveä vimma muuten siivota, mutta kun kaikki mitä tekee saa kunnon ihan nollaan, ja sitten pitää sohvalla toipua ikuisuus, niin vaikeaksi menee :kieh:

lhs 35+6 (anteeksi omanapainen juttu :ashamed:)
 
Piipa ja joku toinenkin kyseli leukkareista virtsassa. Se voi mun mielestä viitata tulehdukseenkin. Mikset vain Piipa sano neuvolassa, että voisko sulla olle pissitulehdus, kun tuntuu pissaaminen lisääntyneen ja ehkä vähän kirvelevänkin? Luulis silloin testaavan kunnolla. Tai sitten vaan sanot, että haluat sen testattavan oman mielenrauhasi vuoksi. laskevat sen siten raskauden "päähänpistoihin" tai jotain. :saint:

pitkästä aikaa hyvin nukuttu yö takana, mutta koko aamun supistellut. Hyvä vaan jos saa tehtyä töitä etukäteen, niin ei sitten sairalaassa tarvitse olla niin pitkään.

Dirlittan: Minäkin pelkäsin alun 20 vko keskenmenoa. Nyt pelkään, että synnytyksessä käy jotain tai että vekara muuten vaan ei selviäkään maailmaan asti... :/ Kaikkea sitä keksii, eikä kenekään sanat lohduta...

Mutta eikus eteenpäin...

Nökö ja Vekara 36+2
 
Hei vaan täältäkin!

Eilen oli neuvola ja kaikki ihan mukavasti, ; pissa puhdas, rr 129/78 (ollut pikkusen korkee koko raskausajan), hemppari 131 (joka toinen yö syön obsidan-kapselin ja sillä jatketaan), syke 140, ja painoa tullut 460 g /vko, raskauden alusta yht. 8,2 kg eli ihan ok vaikka tota lähtöpainoa jonnii verran onki... Mulle ei ole oikein mikään maistunut nyt raskaana ollessa ja sillä varmaan toi paino pysyny hallinnassa vaikka juurikaan en enää liikkumaan kykene. Hillittömän kipee selkä ja koko haaroväli... Vauva onkin kiinnittynyt jo joten tuskin ainakaan yliaikasex menee. Kovin iso ei vauva tule olemaan, ehkä noin kolmekilonen, näin veikkas neuvolantäti, mutta kattoo tarkemmin painoarviota viikon kuluttua. Mulla ainakin on ollu vaan kaks lääkärineuvolaa tässä raskaudessa, viikoilla 15 ja 26 eikä kolmatta enää olekaan. Toi mun neuvolantäti on kylläkin kätilö, joten voipi olla että se kattoo vielä kohdunsuuntilanteen jossain vaiheessa.
Ultrallakin vähän eilen vaavia kurkisteltiin (pyysin ihan kun tuli puhetta) mutta ei pienokainen vieläkään suostunut jalkoväliä paljastamaan, tyttöä kyllä vahvasti veikkaisin ja siihen suuntaan neuvolantätikin sykkeistä (?) kallistui... No, sittenpähän näkee viimeistään synnytyssalissa.

Mua kanssa jonkin verran jänskättää toi synnytys, tai lähinnä sinne lähtö. Että ehtii hyvin ja saa esikoisen jonnekin siksi aikaa hoitoon... Esikoisen synnytys kyllä kesti yli 13 tuntia ja ponnistusvaihekin 2h2min, joten sillon olis kyllä kerenny vaikka olis myöhemminkin lähtenyt kotoa... Mutta tyttö tulikin kasvot edellä eikä meinannut ulos omin voimin tullakaan.

Asuntokin meillä nyt sitten menee kuitenkin vaihtoon. Kirjottelinkin jo aiemmin, että otetaan nyt pois myynnistä ja katellaan myöhemmin uudestaan, mutta nyt sitten saatiinkin nykyinen kaupaksi ja onneksi uusi kotikin löydettiin mukavasti. Marraskuun alussa päästään muuttamaan ja neliöitä tulee parikymmentä lisää, nyt onkin melko ahdasta. Muutama uneton yö siinä kyllä tuli vietettyä kun mietti, että hyväksytäänkö tarjous, mitä tarjotaan uudesta, miten päästään muuttamaan jne. Toisaalta kun on ihan kylliks miettimistä tässä tulevassa vauvassakin ja oma olo ei kovin hehkeä ja reipas ole ni olis tuo ajoitus voinut parempikin olla... Mutta nyt siis kaikki järjestyksessa ja saa vauva vielä rauhassa tähän nykyiseen kotiin syntyä.

Muuten ei siis omaan napaan kummempia. Närästää, yöllä juostaan kolmesta viiteen kertaan vessassa ja uni muutenkin vähäistä, koko ajan joku paikka kipee ja jos ei muuta niin sitten itkettää tai kiukuttaa muuten vaan... eli aika normaalia kai.

tsemppiä vaan muillekin erilaisten vaivojen kanssa kamppaileville

terv. tylsä rv 36+5
 
elikkä neuvolassa käyty ja meijen pikkunen oli kun olikin kääntyny :D toivottavasti tajuaakin pysyä pää alhaalla.....ultralla neuvolatäti oikein vie tarkisti,et varmasti olis kääntyny...
HB oli taas noussu...ny jo 123....painoo tullu 263g/vko joten seki pikkasen laskussa...onneks.....ny sit tullu alusta jo 14 kiloo
verenpaineet 113/69 turvotusta vieläkin pikkasen ja SF oli 34cm
et silleen tälläkertaa...viikonpäästä sit viimeinen lääkäri ja kokoarvio....

henkka ja "veeti" 34+6
 
siis ensimmäisenä kun menin lääkärille niin katoin et voi ei...sama saamarin akka joka mulla oli esikoisen odotus aikana. Ihan kamala tapaus..esikoisen odotus aikana meni lääkäri käynnit tyyliin siihen et uusi ton esikoisen isän reseptejä ja muutenkin "hoisi" sen päihde ja mielenterveysongelmia. Luulin päässeeni tosta ämmästä eroon mut ei...tänne sit rantautunu...eri neuvola siis kun sillon. :kieh:

No mut siis...leukkareista ei sanonu mitään, olin yhteensä varmaan alle 5min sielä lääkärillä.. Ei mitannu mitään paineita,katteli et turvotusta joo vähän on. Sf-mitta laskenu keskiviikosta 31cm:stä 29cm:n, paikat erittäin kypsät ja auki(en tiä sit paljonko) ja vauvan pää tuntuu ihan selvästi tuola heti alapäässä ja todella alhaalla siis :heart: että oli ne mun veikkaukset sit oikein... ;) voi selvästi itekkin tuntee sen pään...
Ei ultrattu eikä mitään vaikka kaikilla mun kavereilla on vikalla neuvola lääkäri kerralla ultrattu... Mutta toisaalta mä halusin sieltä vaan äkkiä pois,niin paska maku on siitä akasta jääny...

Eiköhän tää siis täältä kuitenki tuu ennemmin tai myöhemmin...viime yönä sai sentäs nukuttua hieman paremmin kun äiti oli yötä meillä =)
huomena sit saunaan jos jotain alkais vaikka tapahtuun.. Ja nyt päikkäreille..
Alko muuten kivasti supisteleen toi alapään tutkiminen... :whistle:

yksäiti+ hippu rv 36+4
 
äippäpolilla sitten käyty

ja 1.10 olis sitten meijän vunttusen syntymäpäivä =)
silloin maanantai aamuna pitää olla osastolla klo 6.50.

piipahin verikokeissa ja sydänfilmissä labrassa.sitten silloin ma aamuna pitää viedä plv labraan ja samalla ottaavat jotakin verikokeita vielä.

lääkäri oli TOSI mukava.ja puhu selvästi eikä mumissu yksin jotakin mistä en ois saanut selvää.
ei tarkistanut kun sen entisen haavan paksuuden,ja että vauva onkin pää alaspäin..

no kaipa tuo nyt sitten riitti..sano vaan että sykkeet ovat hyvät.

kyllähän nyt voipi olla hiton pitkä kaks viikkonen tiedossa,jessus sentään..onneks miehellä on just silloin la-ma yövuorovapaat,ja ti ja ke sit aamuvuorot..viestiä jo laitoinkin hälle että vois alustavasti jo kysyä että saisko sitten muutettua sen torstain sillä viikolla aamuksi,ja jos perjantaina alottas sitten isyysloman..
kun sitä siltä kätilöltä kyselin että miten pitkään pitäävät sairaalassa,sanoi että kolmantena päivänä pääsee kotiin jos vointi sallii,eikä vauvalla ole mitään erikoista..

no nyt eikun ootellaan,ajan kulumista.
 
Miten voikin väsyttää näin paljon! |O (haukotus)
Mulla näköjään menee niin, et joka toinen päivä on virkeempi ja joka toinen taas väsyttää niin, ettei mitään jaksais. Eilen olikin ihme siivousvimma, mikä kyllä kostautu kipeillä supistuksilla, mut pitää tänään ottaa rauhallisemmin.
Mieskin sanoo aina, et älä tee mitään ylimääräistä, mutta ku ei malttais olla ihan joutilaanakaan. (joutilaana ja joutilaana ku kotona on 2v ja 3v ja eskarilainen).. :whistle:

Meillä mies kyllä osallistuu kiitettävästi kaikkiin kotihommiin. Mutta ehkä ne nuo lapset on kouluttaneet ajan myötä, ettei onnistu niin et minä tekisin kaiken. Nykyään on tosi oma-aloitteinen tuo mies. :heart:
Lasten ulkoilutkin on nykyään ollu miehen harteilla jo muutaman viikon. Yksinkertaisesti en pysy tuon 2v pojan perässä pihalla, ku selvästi hänkin on huomannu, et äitiä pääsee karkuun ja juoksee tahallaan tielle ja naapurin pihaan. Ovat sitten ulkona iskän kanssa illalla pari tuntia ennen nukkumaan menoa.

Lahjoista.. Meillä mies on aina laitokselle tuonu kukkia, suklaata ja jonkun pehmon vauvalle. Sit mulla on kaulassa paksu kultakoru, johon aina lisätään sydän, kun vauva syntyy. Nyt on siis yks isompi sydän ja kolme pienempää ja vauvasta sitten laitetaan neljäs pieni. =)

Pahimmilta kiukutteluilta ollaan vältytty ja kivasti on menny taas pitkän aikaa. En ees muista, millon oltais miehen kanssa tapeltu. Mä en yksinkertaisesti jaksa alkaa tappelemaan ja annan mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, jos mies sattuu väsyneenä jotakin tiuskasemaan. Harvoin kyllä sitäkään sattuu. Muutaman kerran on mies ollu ihmeissään, ku jostakin ihme asiasta oon märissy, mutta ne menee raskauden piikkiin. Senhän tuo jo tietääkin, että sairaalassa sitten itku kuuluu niinkuin asiaan. :whistle: Se on jännä muuten, miten sitä on niin itkuherkkä synnytyksen jälkeen, ku maito alkaa nousemaan. Ei tarvi oikeesti mitään syytä, niin vollottaa! :whistle:

Mutta joo.. Pitänee ruveta tulostamaan tuolle 3v typylle värityskuvia, kun niitä tuossa on vailla. Ja kohtahan tuo eskarilainenkin kotiutuu..
 
Kävin siis tänään aamulla neuvolassa ja kaikki suht hyvin. Verenpaine oli pikkasen koholla, mut muut arvot ok. Ultralla kurkattiin sen verta, että varmistettiin pään alhaalla olo ja olihan se jo komeasti siellä. Pään ympärillä ei enää näkynyt vettä, joten "lähtökuopissa" oltiin :p Kun menin pöydälle sydänäänten kuuntelua varten, täti totesi, että taisi tulla supistus. Vatsa siis meni kovaksi. Itse olin ihan :eek: ja totesin, että vai niin, eipäs kyllä tunnu missään. En ilmeisesti edes huomaa supistuksia :ashamed: Onkohan minussa jotain vikaa? Onko muille käynyt noin.

Oma vointi on mitä mainioin. Saunan siivousta ajattelin illaksi. Jos yhdistäisi siinä ne kaksi ässää ;) ja jos miehen sais puhuttua vielä siihen kolmanteenkin :LOL: Voi kyllä jäädä haaveeksi :p

Mistä ihmeen suklaasta te kaikki täällä puhutte? Minulla on kaiketikin aukko sivistyksessä nyt. Kenen valmistamaa se on? Pitäähän sitä kokeilla. Minä olen kyllä todella tumman suklaan ystävä, mutta aina valmis kokeileen uutuuksia ja varsinkin jos suklaa kyseessä.

Mukavaa viikonloppua kaikille lokamammoille!!! Minä käyn aina välillä katsomassa syyskuisten pinoa ja hurjasti sinne on jo vauvoja tullut.
 
Ginnifer
Moi kaikki,
mullakin repesi, nimittäin maha! Just eilen kävin lukemassa monen päivän ajalta näitä Lokamassujen tarinoita ja joku siellä kertoili saaneensa vauvan potkusta kunnon arvet. No viime yönä sit heräsin siihen, että toisella kyljellä ei meinaa kestää olla kun siihen sattuu. Puoliunisena kävin mielessä läpi kaikenlaiset umpisuoli-kauhuskenariot ja istukan repeämiset, mutta aamulla sit havaitsin vinkeän mustelmaisen viirun tossa masun sivulla, selvästi ihon alta ratkennut. Mä oon tähän mennessä rasvaillut lähinnä tota navan seutua, mutta tarvii vissiin ryhdistäytyä tossa asiassa...

Vatsa onkin ollut selvästi painavampi ja hankalamman tuntuinen viime päivinä, ja potkuja on tullut kylkiluihin aika lailla.

Ginnifer ja monottaja 34+4
 
Kiitos vinkeistä Topsy ja Nökö. Pitää katsoa nyt tämä vkl, tapahtuuko mitään synnytyksen suhteen, mutta jos ei, niin ma valitan neuvolalääkärillä kaikki mahdolliset tulehduksen oireet, jos ne vaikka sitten katsois tarkemmalla tikulla pissan.

Merkkejä synnytyksen alkamisesta alkaa tosin olla jo ilmassa. Toissapäivänä tuli tuhruvuotoa, viime yönä heräsin valtaviin ristiselkä- ja "menkka"kipuihin ja supisteluja tulee tunnin välein, ellei jopa useamminkin. Nyt tosin ei haittaisikaan enää vauvan tulo, kun on 37 vk jo kasassa ja mieskin tulee tänään illalla takaisin kotiin.

Yksäiti84, harmi, että lääkärikäyntisi oli tuollainen. Et sitten saanut leukosyytteihinkään mitään selitystä?

Piipa rv 37+1
 
Liplatus: Fazerin tekemää pieniä lontoonrakeita sisältää suklaata täällä on vissiin yks sun toinen kokeillu :) Ei voittanut mun lempparia, eli minttukrokanttia, mutta makuasia....

tylsä: Voiko siitä pään kiinnittymisestä sanoa jotakin et synnytys olis lähiaikoina, kun silleen sanoit, ettei varmaankaan mee yli....? Kun mulla oli vaan jo 2 vkoa sit osittain kiinnittynyt, elikäs jos se nyt olis kiinnittynyt, ni kohta olis toivoa... :LOL: No, ainahan voi toivoa... Tiistaina olis lääkäri, niin sithän se nähdään missä mennään.

Hirveet hermosäryt tullut käteen, jossa sellanen "hermovamma", toissayönä en nukkunut ollenkaan. Raskaus voi kuulemma noita hermojuttuja muutenkin aihteuttaa, et jee jee, toivottvasti ei koko loppuaikaa tarvi niistä kärsiä.

Voi kun saatais jo kohta vauvauutisia. Eiks joku vois jo mennä synnyttämään :D
 

Yhteistyössä