***LOKAMASSUJEN SYYSKUU***

Siis tää alkaa oleen ihan inhottavaa...oon nyt kaks yötä valvonu.En uskalla enään nukkua ollenkaan kun alkanu pelottaan synnytys ihan järjettömästi :ashamed: esikoisen aikaan oli ihan sama homma.Tosin nyt mua ei pelota ne kivut tms.vaan se että kun en tiedä koska vauva syntyy.no äitille soitin tänään ja lupas tulla yöks meille jos auttas mun nukkumiseen ees vähän...

Viime yönä heräsin siihen kun maha ihan sekasin ja muutenkin kamala olo..sit alkokin supisteleen.No ne kuitenkin loppu ja nyt kolottelee selkää ja alamahaa ihan julmetusti...

Nyt toi riiviö kaipaa seuraa...plaah...lisää illalla.
 
Heips!

KIUKKUHORMONISTA: oikein naurattaa kuinka kuulostaa tutulta noi teidän kohtaukset.. me oltiin käyty viime viikonloppuna saunassa ja mies siinä otti kolme saunakaljaa ja istuskeltiin kunnes.. esikoinen viis vee erehty syömään äitin geisha patukan, kun olin yläkerrassa käymässä. voi sitä reppanaa..sai sitten mieskin osansa kuulla ja lähti vesisateeseen polkupyörällä hakee uutta kun en muka vaan "pystynyt" jatkamaan elämääni ilman sitä prkleen patukkaa.. toi sitten pussillisen namia ja viskas ne mun viereen sohvalle, rouva on hyvä vaan..!kun olin sen suklaani saanut napaani vetästyä niin hieman hävetti,oishan sitä aikuinen ihminen voinu itekkin lisää hakee varsinkin kun ei ollut edes sanonut esikoiselle,että se on mun patukka eikä sitä saa muut syödä..
Mutta voin kuvitella jos olisin saanu pähkinäsuklaalevitettä sen levyn sijasta,katastrofi!!!tai väärää riisiä..
tähän asti mä olen ollut lauhea kuin lammas, mitä en normaalitilassa ole.

EHKÄSYSTÄ:
me varmaan alotellaan kans kumilla kun olen kaksi kertaa tullut raskaaksi ehkäsystä huolimatta ( 1.kierukka, 2.pillerit) toinen päättyi keskenmenoon.
on siis kanssa vaikeuksia luottaa mihinkään, mutta asiasta tarvii varmaan puhua sitten jonkun vielä paremmin..saa nähdä, mun pahin painajainen olisi tulla heti uudelleen raskaaksi!kyllä meidän kokoonpano TAITAA olla täynnä tämän jälkeen. vaikka vauvat ihania onkin..

KIISUMIRRI:
voin kuvitella sun olon, mulla oli maanantaina samanlainen pas.. olo neuvolan jälkeen, tuntu ettei mikään ollut hyvin ja vieläkin se vauvan kasvu ja sykkeet huolestuttaa..en ole muka uskaltanut/halunnut laittaa enempää mitään valmiiksi vauvalle kun hyppäs taas kaikki mahdolliset pelot silmille! mitäs jos kaikki ei olekkaan/menekkään hyvin?! mutta pääsen maanantaina ultraan jossa toivottavasti saan mielelleni rauhan!
noista pelkojutuista kertoi jotkut muutkin niin varmaan ihan normaalia, mutta kamala tunne vaan!

Nyt kauppaan!

Mikero ja Topi 33+2
 
lhs
Raivohormooneista..Minä olen tässä raskaudessa ollut suorastaan pelottavan tyyni, tähän saakka. Nyt näyttää kiukunhillitsemiskyky hiukan vaihtelevan täälläkin :kieh:

Pakko myöntää, että olen alkanut hermostua lapsille taas vähän joka asiasta, ja mies ärsyttää välillä pelkällä olemuksellaan! Oikein suututtaa teidän puolesta joilla mies tai joku muu on tuonut jotain väärää kaupasta :LOL:
Kaipa se on tämä väsymys ja yleinen hanka olotila, joka saa v-käyrän nousemaan :whistle:
 
Eilen ja tänään on taas käyty neuvolassa ja huomenna jälleen.. Painoa oli tullut taas lisää, eli painonlisäys alkaa olla jotain 5 kilon luokkaa / viikko! Verenpaine oli myös koholla sekä tänään että eilen, mutta mittasi sitten sen uudestaan, kun makoilin, jolloin se laski hieman. Äitini vain ihmetteli, että istumisverenpainettahan sitä yleensä mitataan ja sitähän koko raskausaikakin on mitattu. Että eihän se makuultaan otettu ole mitenkään vertailukelpoinen. No, huomenna siis taas uudestaan. Verenpaineet huitelee lukemissa (noin) 150/95. Painoa raskauden alusta 15 kg, joista 8 kg viimeisen 5-6 viikon aikana.

Mä tein eilen itse sellasen "kieron" jutun neuvolan vessassa, että mittasin itse sellasella tarkemmalla testitikulla oman pissani, kun niitä tikkuja on siellä vessassa pilvin pimein. Sen mukaan mulla oli leukosyytit eli valkosolut kolmella plussalla eli suurin määrä, mitä se koko tikku näyttää. Eikös leukosyytit ole merkki jostain tulehduksesta? Mut nyt on vaan se ongelma, että miten mä saisin sen terkkarin mittaamaan pissan niillä tarkemmilla tikuilla, kun se mittaa ne normaalisti vain sillä proteiini/sokeritikuilla? Vinkkejä?

Mies on työhaastattelussa Etelä-Suomessa. Äsken juteltiin puhelimessa ja voi olla, että meille tulee muutto sinnepäin tuossa lokakuun aikana (työt alkais marraskuun alusta). Huh, elämänmuutosta kerrakseen tulossa. Tosin ihan mieluinen muutos, päästäispähän lähemmäksi syntyvän lapsen isovanhempia, enoja, tätiä ja serkkujakin. Silti jännittää..

Eilen tuli tuhruvuotoa. Samoin koko ajan hieman supistelee. Toivottavasti vauva nyt odottais kuitenkin huomiseen iltaan, kunnes mieskin pääsee takaisin kotiin. Huomenna taas neuvolaan ja maanantaina onkin sitten neuvolalääkäri, jos sinne asti vielä päästään..

Piipa rv 37+0
 
Mulla oli kans keskiviikkona leukosyytit kahella plussalla... huomena on lääkäri niin katotaan mitä tohon tuumaa.Ei kyllä oo mitään tulehdusoireita eikä hiivaa ollu aiemminkaan... Mulla myös tuota turvotusta ja silmissä vilkkuu ja vilisee..

Tuosta raivostumisesta nyt meilläkin on sit koettu sitä oikein olan takaa...ja mua niin hävettää ja on kauhee morkkis :ashamed: osansa tosta kun meillä saa tuo 2v5kk poika kun ei oo ketään muuta kelle kiukutella... :ashamed:
Palo pinna kun poika on alkanu vetkuttaan ja vetkuttaa pissalle menoa vaikka kova hätä on..ja joskus ei suostu pissalle ollenkaan vaikka kauhee hätä. No, tuossa tuo reppana sit alko keräileen kaiken maailman leluja vessaan ennen pissaa vaikka jalat ristissä sai kulkee...ja niinhän siinä kävi että ei sit sinne vessaan potalle kerennyt. Ja tää mamma sai kauheen raivarin... ja nyt on olo vielä kamalampi itellä!!! Hyi mua!!!

Sit ratkesin ite itkeen ihan tajuttomasti kun tuli itelle niin paha mieli niin poika tulee paperin kanssa "minä kuivaan äitin silmät, ei äitin tarvi itkee!" ja silitteleen ja haliin...no eihän siitä itkusta meinannu loppua tulla..Mulla on niiiin ihana ja huomaavainen lapsi ja mä sille vaan huudan ja raivoon. Inhottava olo!!! Anteeks oon pyydelly vaikka kuinka ja monta kertaa ja kertonu että äiti on kamalan väsynyt nyt... :'(

Toivottavasti ens yönä saan nukuttua niin ei tarvi kaikesta pienestä pojalle kiukutella...

yksäiti+ hippu rv 36+3
 
mamma3
AAAAAUUUUTTSS |O Mua sattuuuuuuu... Tällasia terveisiä tuon siis neuvolalääkärin luota :kieh: Ronklas paikkoja sen verta ronskisti et hyvä ku pääsin autoon kömpimään ja ajelemaan kotiin :eek: Vauva on jo tosi alhaalla, lekuri sanoi et ei ihme jos vähän liitoskipujakin on (kun niitä valitin). Kiinnittynyt viel ei ole kokonaan, mutta kaikilla ei kiinnitykkään täysin. Kohdun sisäsuu(jos nyt oikein taas nää termit muistan :ashamed: ) on kiinni mutta muuten paikat aikas pehmeet ja kaulakanava lyhentynyt ja auki jonkinverran. Eli milloin vaan voi alkaa tapahtua...tai yhtähyvin voi mennä ylikin :) Toivottavasti ei nyt ainakaan tänään ton tutkimuksen seurauksena ala synnytys, meinaas olo on nyt NIIIIIIIIIIN kipee et miten tässä vois synnyttää?????? :eek:

Jatketaans viel vali-vali-valitusta. Täällä kun oli puhetta ärtymyksestä.
Mulla aika-ajoin ollu ärtymystä, pinna tiukalla mitättömistä asioista. Ihmeen hyvin toi mies mua on kyl kestäny =) Nyt viimeajat ollu sellasta mukavaa ja seesteistä, kunnes taas tänään. Varmaan tämä pieni tukkoisuus vielä edesauttaa asiaa ja nyt tämä helkutillinen KIPU, mutta siis asiaan... Anoppi oli tänään meil lapsenlikkana kun käväisin siel lekurissa. Ajattelin et näin helpompaa kun ei tarvii lapsia mukaan ottaa. No, ois ehkä kuitenkin ollu helpompaa kulettaa ne mukana... Meinaan anoppi on sellanen että ei raaski komentaa lapsia ennenkun on jokin tosi tiukkapaikka. Mä en anna lasten levittää kaikkia leluja, vaan leluja otetaan yhdet kerralla(esim. legot tai palikat, palapeli tai nuket jne) ja olen tarkka siitä et lelut on omissa laatikoissaan , näin helpompi ottaa siis just ne lelut millä haluu leikkii y.m. NO, mulla meni neuvolas vajaa tunti ja sillävälin tääl oli saatu aikaan kauhee kaaaaos!!! |O Melkei kaikki lelut levitelty joita anoppi oli sit yrittäny siivoilla ja nehän oli kaikki sikinsokin...siis autot-legot,nuket,palapelit y.m. yhdessä :headwall: Olipa kiva yllätys!!! Mua riepo niiiiiin paljon, viel kun olo niin kurja etten jaksanu niitä alkaa siivoileen :/ Hirvee lelujen selvittely viel mulla eessäpäin :headwall: Tosin koko poppoo saa mua auttaa siinä urakassa.
Nyt taas tuntuu et kaikki saa mut kiukkuseks. Mieskin mainitsi et ompas meijän äippä nyt kireenä.
No jospa tää tästä.

Kauheasti oli asioita joihin piti kommentoida, mutta en nyt tässä jaksa kaikkea muistaa. Piipulle vaan kamalasti onnea hyvistä uutisista(vauvan sydämen ollessa terve :heart: ) :hug:

Ja jokin uusi oli tullut mukaan, Tervetuloa!!! :D

Jaksamista kaikille joilla olo tukala, tai kärsii flunssasta tai lapset sairastaa, etenkin kotiäiti-81, tsemppiä tytön vesirokon kaa :hug:

Nyt mää meen lepäileen. Kamala tuska masussa ja alapäätä vihloo... :(
 
Ihanan, sanoisinko MUHKEAT masut Kotiäiti-1981:llä ja Henkalla :D
Taidan jäädä teidän rinnalla harjoittelijaksi :wave: Laitoin kuvan viime sunnuntailta jolloin oli rv 32+6 ja profiilista löytyy. Ehkä pikkuisen mun masu tipahtanut, mutta ei vielä kunnolla.

Arvista: Mulle tuli joskus esikon kohdalla 10v sitten takapuoleen ja rintoihin muutamat, mutta ovat haalistuneet ja oikeestaan ihan näkymättömät. Vatsaan ei ole koskaan tullut, antaa kai tää nahka hyvin periksi? Enkä ole oikeestaan ollenkaan rasvaillut, alkuun pikkuisen kun venyminen kutitti ihoa. ja nyt kun noin sanon, niin tän kohdalla repeää ;) Tatuointi alavatsalla on kyllä muuttanut muotoaan ja vähän jännittää miltä mahtaa näyttää kun masu katoaa :whistle:

Mulla palais samantien käämit jos saisin suklaalevitettä suklaan sijasta :D Mulla kun himo johonkin yllättää niin on saatava just sitä, eikä mitään muita.
Mun mies teki alkuun ihme temppuja. Pyysin vaikka kaupasta Hyvää makumaasta pussin, siis sen tavallisen version, niin sieltä tuli joku toffee versio :x ja monta muuta kertaa tuli jotain aivan muuta, mutta vähän sinnepäin kuitenkin. Halusi jotenkin koittaa mulle vaihtelua ja uusia makuja jne. Mä olin raivoissani täällä ja meuhkasin sille että sen pitää olla just sitä mitä mun tekee mieli, eikä vaan sinnepäin :eek: Jonkun aikaa vielä sanoin miehelle kauppareissuun lähtiessään että tuo sitten just sitä ja jos sitä ei ole, niin älä tuo muutakaan,koska suutun :D Nykyään kauppareissun tuomiset sujuu hyvin B)

Piippu: Tällä meidänkin tulokkaalla oli niitä lisälyöntejä, mutta ei kyllä kovin tiuhaan. Kävin kerran sairaalassa ultrassa, mutta jatkoja ei tarvittu. Toisella neuvolakerralla tuli vielä yksi lisälyönti ja kolmannella ei mitään. Tais olla lisälyönnit viikoilla 29+ ja 31.

Eilen otettiin täälläkin yhteen,olin aivan raivon vallassa
:ashamed: On taas vaikeeta miehen lapsen kanssa. Näitä tulee aina puolen vuoden välein että ei meinaa jaksaa millään, niin se oli kevät talvella ja viime syksynäkin. Kai tää elämä joskus tuon lapsen kanssa helpottaa....?

 
Moi :D
Äitipolilla käyty ja maanantaina menen osastolle jolloin vauvamme aletaan käynnistämään :D :D :D. tämä kasvaa hieman pienempänä kuin veljensä joten käynnistämistä yritetään. Olo on aivan pilvissä :p Viime tiistaina kävin äitipolilla viimeksi. Tuolloin kanavaa oli 3cm jäljellä ja kiinni. Nyt parina päivänä menkkakipua selässä ja nämä olikin tehnyt tehtävätään... kanavaa 2cm jäljellä ja sormelle auki :eek: ... Jos tämä jatkuu saattaisi mahdollisesti tulla aikaisemminkin :whistle: Tuo meidän kakkonen syntyi 37+2 viikolla kiireellisellä sektiolla koska synnytys käynnistyi. Lisäksi vauva on hyvässä tarjonnassa, todella alhaalla ja kiinnittyneenä.
Nyt vain kokeilemaan noita kaikkia kotikonsteja, jos vaikka tämäkin lähtisi :whistle: Pitää varmaan pitää miestä hyvänä ja hemmotella.. :D Vaikka ei tässä kovin romanttiseksi itseään tunne... lähinnä ryhävalaalle :LOL:

Helpottunut viinika ja ötö 37+2
 
siis päästäänkö ensi viikolla jännäilemään toisen lokavauvan syntymistä, viinika taitaa päästä tositoimiin! ONNEA MATKAAN! kyllä minuajo jännittäisi ihan vietävästi! :flower: :flower: :flower:
:wave: tilda
 
Moi
Mulla on ahdaslantio ja tästä syystä kaksi meidän aikaisempaa lasta on sektoitu. Joona oli syntyessään 3510g ja 49cm, Reeti oli 3285g ja 50cm. Reeti olisi mahdollisesti saattanut vielä mahtua tulemaan mutta aivan mielettömät kivut keskellä yötä selkään ja vatsaan ja pelättiin istukan irtoamista, siksi sektoitiin.

tämä vauva viikolla 34+6 n. 2600g, 36+0 n. 2700-2800g ja tänään 37+2 n. 3000g. maanantaihin vaavin paino nousee noin 100g ja tämän pitäisi mahtua tulemaan lantiostani, siksi käynnistetään. Pelkään sektiota kuollakseni enkä sitä siksi halunnut. Nyt yritetään josko se tulisi ihan ns. normaalia reittiä :D
 
Moi vaan taasen!
Neuvolassa käyty taas ja kaikki ihan ok, paino vaan huitelee jossain... Johan tuo olikin tässä välissä rauhottunut ja tasaantunut sinne "hyville lukemille" (+111g/vko - +380g/vko), mutta nyt +1300g/vko, apua! :eek: No, on tullu kyllä herkuteltua luvattoman paljon ja turvotus on mahtava varsinkin käsissä.
Verenpaineet 128/76.
Hb 139 (nousee vaan).
Vauvan syke 140 molemmin puolin.
Sf-mitta 32,5cm.
Uimista yleisessä uimahallissa ei terveydenhoitaja enää suositellut kun on kuitenkin ollut tuota vihlontaa yms., eikä ole tietoa tilanteesta tuolla kohdunsuulla. Täytynee yrittää kävelyillä käydä, vaikka aikamoista taaperrusta tuntuu tuokin olevan, vähänkin kun nostaa tahtia niin vihlonta alkaa olla sitä luokkaa että pakko pysähtyä ja hieman käpertyä. Onpas muuten valitusta! Oloni tunnen ihan hyväksi, mutta tätä kun lukee niin tuntuu että löytyy kaikenlaista...
Lääkärineuvola ens tiistaina, jolloin vielä tarkastetaan ultralla sitä tarjontaa. Tähän asti siis viihtynyt tiiviisti perätilassa, tänään oli terveydenhoitaja kovasti sitä mieltä, että olisi nyt ollut rt:ssa. Toivottavasti pysyykin. Olin kyllä jo kovasti tästä elätellyt toiveitakin, ma-ti välisenä yönä kävi nimittäin aivan ennennäkemätön myllerrys mahassa, tiistaina sitten maha oli kovin kipuileva ja olo muutenkin huono, alakerrassa vihloi kuin joku porautuisi sinne ja eilen olinkin tuntevinani liikkeitä enimmäkseen ylhäällä. Kumpa ei nyt enää kääntyisi perätilaan...
No olipas siinä taas omaa napaa tällä kertaa. Äitiysloma alkaa huomenna ja hommat alkaa olla aika mukavalla mallilla jo. Pienen vaatteet ja lakanat on pesty ja viikattu lipastoon, kehto odottaa nukkujaa ja pikkutavarat alkaa olla hankittuna. Itkuhälytinkin käytiin eilen sitten hakemassa. Vaunut ja turvakaukalo pitäisi olla haettavissa liikkeestä ensi viikolla.

Munkin puolesta tervetuloa Milla-Magia! :flower: Ja tsemppiä kaikille jotka itse kipeenä / lapset kipeenä / olo alkaa olla tukala tai synnytys jo lähestyy!

t. Toivotaan ja pieni 34+6 :heart:
 
Heipparallaa vaan kaikille lokamassuille! Täällä vielä yksi "viimetipassa oleva" tahtoo liittyä joukkoon hurjaan :wave:

Olen 25-vuotias esikoisen odottaja Helsingistä ja kätilöopistolle menossa synnyttämään. La on 8.10, tosin tämän viikon äippäpolikäynnin jälkeen selvisi, että tämä pienokainen syntyykin sektiolla jo rv:lla 38, eli 24.9..iiks nyt jo jännittää :p

Sektion syynä meikäläisellä täydellinen etinen istukka, jota on kontroloitu koko raskauden ajan rakennneultrasta lähtien. Tällä hetkellä tietysti tuntuu, että kaikki tulee niin kovin nopeasti, vaikka totisesti pikkuisen tuloa on innolla odotettu! Täällä palstalla olenkin viihtynyt jo pidemmän aikaa ja nyt sitten päätin jotakin raapustella! Vointeja kaikille lokamassuille...ei ole enää pitkä aika, kun meillä kaikilla on nyytti kainalossa :heart: ihanaa!
 
Yksäiti84, kerro sitten, mitä lääkäri tuumasi noihin leukosyytteihin. Mulla on vaan sellanen juttu, ku en voi kysyä asiasta, ku mittasin ne itse ns. salaa... Vai saako noita tikkuja muuten ostettua itse apteekista? Jos saa, niin mähän voisin sanoa muka ostaneeni niitä itse ja huomanneeni leukosyyttien olevan 3 plussalla... :)
 
On näköjään muillakin olo käynyt tukalaksi. Lohdullista tietää, etten oo ainoa. :whistle: Supistelee jatkuvasti ja välillä tosi kipeitäkin supistuksia tulee. Vauva painaa tosi alas ja kävelykin on hankalaa. Vähän hirvittää, et kuinkahan on jo paikat auki.. Maanantaina olis äitipolille aika, jos sinne asti pysyn kokonaisena. Toivottavasti pysyisin.. Sit maanantaina ei haittais, vaikka heti sairaalan ovella käynnistyis synnytys, ku ei tarvis pelätä, et ehtiikö sairaalaan. :D
Synnytys pyörii jatkuvasti mielessä. Hirveä huoli koko ajan päällä, ku ei tiedä millon tulee lähtö synnyttämään. Ja kun ei oikeesti tiedä tuntia eteenpäin, et onko vauva jo maailmassa. Kun ei tarvita kuin se vesien meno, ja sitten vauva tuleekin ryminällä. :x
Jospa tämä menis niin, että pysyis vielä viikon sisällä ja pääsisin käynnistykseen. Täytyy toivoa niin!

Mutta joo.. Pitihän se minunkin tilata mieheltä Lontoon rae-suklaalevy, kun en oo sitä maistanu vielä ja kun tuo kehu menevänsä abc:lle tankille. :snotty: Muutenkin on suklaa taas maistunu vähän liiankin hyvin, ku sappivaiva on jotenkin kummallisesti helpottanu. Mutta ihana niin, että pystyn taas syömään normaalisti! Leikkausjonossa oon kyllä, mut menee varmaan useempi kuukausi, ennenku sappirakko poistetaan.

Auts.. Taas supistaa kipeesti. :(
Pitänee lähtä laittaan iltapalaa lapsille, niin pääsevät nukkumaan..

Koittakaahan jaksaa mahoinenne. Eikö ookin mukavaa, kun tietää, ettei oo vaivoinensa yksin! :D

-Ninni rv37 tasan-
 
Onko teille muille puhuttu neuvolassa siitä että jos ei pää ole kunnolla kiinnittynyt, ja lapsivedet menee, pitäisi mennä välittömästi makuulle ja soittaa ambulanssi?
Esim. minulle tänään terkka sanoi, että pää jo melkein kunnolla kiinni, mutta silti jos vedet menee niin pitää mennä makuullaan sairaalaan, kun vkoja niin vähän vielä..
Tämä siis jo kolmas synnytys,enkä ollut tällaisestakaan kuullut.
Siinä kuulemma se riski, että jos pää ei ole kiinnittynyt, ja vedet menee, pääsee se napanuora luiskahtamaan ulos ja jää puristuksiin, ja näin ollen ei vauva saa happea.
Vkon 37 jälkeen ei tätä ongelmaa enää yleensä kuulemma ole, eikä sitten kun pää on jo kiinnittynyt.
NO, nyt sitten koko ajan pelkään että jos ne vedet yht´äkkiä menisikin..vaikka jossain kaupassa?? Menenkö siihen kaupan lattialle makaamaan ja ambulanssia tilaamaan??
Pitikin taas saada uusi hermoilun aihe..onneksi se pää jo melkein kiinni, niin tämäkin stressin aihe häviää..ja vaihtuu joksikin muuksi..
 
Voi köhä!!! |O Viime viikolla iski flunssa. Räkävaiheesta on nyt päästy yli, mutta tilalle tuli köhä. Toissapäiväisestä asti olen köhiny, onneksi ei kurkku muuten ole kipeä. Nyt tänään köhä on muuttunut suorastaan repiväksi. Välillä täytyy ihan kumaraan mennä köhimään kun tuntuu niin ilkeältä alamahassa ja selässä. Hitsi, kun uskaltaisi jotain limaa irrottavaa lääkettä ottaa, mutta taitaa nekin kaikki olla odottavilta kielletty. Mutta tämä on kamalaa, välillä kun oikein yskittää tuntuu, että oksentaa :(

Huomenna vika työpäivä, sitten alkaa äippäloma. JEE! Mie olen jo koko viikon laskenut tunteja pe iltapäivään :D

Joku kyseli neuvoja koirien ja rattaiden kanssa kulkemiseen. Eipä itsellä ole mitään antaa. Meillä nuori alle vuoden ikäinen koira, onneksi pienikokoinen, mutta jännitän miten vaunuilu tuleekaan sujumaan. Nyt on tehostettu hihnassa kauniisti kulkemisen opettelua. Ja alettu opetella sitä, että ulos tai sisään tullessa pitää koiran istua ja odottaa kiltisti paikoillaan kunnes saa luvan nousta ja tulla sisään/ulos. Yllättävän vaikea temppu meitin pennulle, tähän asti saanut aina rynniä ekana ovesta... Aloin vain kuvittelemaan tilannetta, että kulkisin ovesta kaukalon ja kassin kanssa ja koira hihnassa. Heti kun ovi vähänkin aukeaa koiraa rynnii eteenpäin ja... huh, siinä voisi olla vähemmän kiva hetki....

Ostin jokin aika sitten miehelle kirjan "mies syntymässä", kun oli vaikea saada miestä keskustelemaan synnytyksestä. Tajusin lopulta, että se johtui siitä, että mies tiesi aiheesta niin vähän, itse olen kuitenkin saanut paljon tietoa esim. tämän palstan kautta. Kiltisti mies on iltaisin kirjaa lukenut (lukee muutenkin paljon) ja nyt onkin ollut ihan kivoja keskusteluja siitä mitä mie odotan mieheltä synnytyksen aikana ja muutenkin. Ehkä miehestä nyt muutenkin mukavampi lähteä mukaan synnykseen, kun se ei aivan vieras aihe ole. Ainakin tuntuu, että hän on jotenkin luottavaisempi aiheen suhteen nykyään. Ihan pätevän oloinen tuo kirja ollut muutenkin.

Mulla onkin ollut melko vaivaton ja helppo raskaus. Väsymys ja uupumus on ollut pahimmat vaivat. Tällä viikolla on iskenyt liitoskivut ja nyt vasta tajuankin miten vähällä oon päässy tähän asti. Tähän asti olen koirankin kanssa käyny tunnin lenkeillä, mutta viime tiistaina en meinannu kotiin päästä :| Puolen tunnin kävelyn jälkeen alkoi nivusia poltteleen ja kävely sattuun niin pahasti, että teki mieli kontata kotiin. Jotenkin pääsin taapertamaan kotiin (kivaa ylivilkkaan energisen koiran kanssa :/ ). Nyt en sitten olekaan niin pitkälle uskaltanut lähteä kävelemään.

Hipkukka 34+3
 
Neuvola oli tänään : kaikki ok, SF 33, verenpaine hyvä, paino karmea ...
Oli jalat aika turpeissa, muttei sokrujakaan, joten kaik ok.
Ja närästää nyt sitten, mullahan meni nyt koko raskauden 5. Rennie ... näemmä xylitolipurkkakaan ei ole raskautetun evästä.

Sain muuten neuvolasta niitä lapsivesi-testiliuskoja jippiii - mulla ainakin on värkit silleen, ettei tiedä mitä tirahtaa - pissaa vai vettä vai ...
Voip olla että kysymällä sais muutkin ?

Ostin viel aika edullisen unipussin Kärkkäiseltä ja halpisvaippoja NB:lle , onpahan ees jotain jos ei pääse kauppaan, samoin kangasrinulisuojuksia ja maidonkerääjän.

Lansinoh - korvikkeista , kuulin että samaa luonnon lanoliini mitälie olisi jotain halvempaakin merkkiä/merkitöntä ? Missä , mitä ? Tietääkö kukaan ?

Henkka: Ja sain myös ne Ottoliivit ( 2 kpl,musta ja valkea, mulla koko 90E , jossa viel venymävaraa, hinta yht 24e) , ihan hyvät oli - mullakin jäi topit tulematta , mutta soitin - tulevat jälkitoimituksena ens vkol, eivätkä peri tuplatoimitusmaksua , viron täti lupas itte :)

Että tämmöistä varustelua ... alkaa kyllä olla aika väsy, ja päikkärit sun muut tarpeeseen. Lisäksi tuntuu että oon hiii-das-tu-nuuut , menee jotenkin enemmän aikaa kaikkeen ... liekö kumma - tällä mahalla :)
Ihana kuulla että teilläkin kiristelee ja ärsyttää - kuuluu siis kaikenmoisiin elämäntilanteisiin. Ja joku oli fiksun huomaavainen - mutta ei ainakaan mua ahdista kuulla ihanien miesten kotiintulolahjoja tms äideille . Siis se , että kunnon miehiä ja isiä on olemassa on upeaa. Hatunnosto oikeasti ! Ja toivon mukaan jos joskus jonkun hepun kelkkaan uskaltaudun niin samanmoisesta olisi sitten kyse. Siperia opettanee :)
Tää elämänkirjo on tän palstan suola ja sokeri - onnella ja ilolla on monenlaiset puolensa, itsekenenkin elämässä. Mun tilanteessa omat haasteet, mutta myös vaikkapa uusioperheissä omansa...
Vaan ainakin saa tässäkin elämäni suurimman ja hienoimman asian , tän lapsen. Muruvauvelin - joka on kiltisti pää alaspäin , sydän lyö 142 ja potkii mua vasempaan kylkeen... pusi pusi :heart:

Unosia...
-papu & viola 36+1
 
Dirlittan:synnytysvalmennuksessa terkka kertoi että jos ei vielä vauva oo kiinnittynyt ja vedet menee niin pitää mennä makaan ja ambulanssi soittaa.
kyllä mua kans pelottaa tämäkin homma...
toivottavasti nyt pian kiinnittyy nii ois yks hermoilun aihe pois!!!

mulla tää odotus yhtä pelkäämistä,alusta keskenmenon pelko ja nyt sit kaikkee mahdollista!

aamulla tänne kirjotin jo 7:n jälkeen mut eiköhän hävinnyt teksti jonnekkin!
oli hankala yö...sattui selkään ja mahaan.
sätkin ja pyörin :/
no sit päivällä menin "pikku hetkeksi" makoileen,niin enköhän vetässyt 4 tunnin tosi sikeet päikkärit...huh heijaa :D
saas nähä miten ens yö menee...turha vielä pariin tuntiin yrittää edes saada unta!

masu-asukki ollut hiljanen tänää,pitää kohta mennä makoileen ja laskeskeleen liikkeitä,saa mielenrauhan!

vai että viinikalla kohta nyytti jo sylissä
:) ihanaa!!!ja tosiaan onnea matkaan :flower:
ja tuuthan sit kertomaan synnytystarinan!!!

kaikille hyvät yöt ja voikaa hyvin :hug:
-milla35+5
 
yo-odottaja: no kiitos vinkistä :flower:
käynkin heti huomenna kysymässä niitä liuskoja,"holvahtaa" melkein päivittäin jotain pikkareihin.
ja tympee siinä pähkäillä että mitä lie...
oispa sekin huoli heti selvitettävissä :)
noniin,nyt taas moi :wave:
 
Dirlittan: Samat ohjeet mekin saatiin lapsivesien menon suhteen. Jos tihkuttaa ylempää niin voi tulla omalla kyydillä, mut jos kunnolla holahtaa niin sit pötkölleen ja ambulanssilla. Tosta 37 viikon säännöstä ei kyllä sanonut mitään. Ymmärsin et toimintamalli on sama viikoista riippumatta.
 
ja tosiaan ei meilläkään sanottu mitään tuosta rv37 säännöstä!!??
onko täällä muuten tästä asiasta enemmän tietäviä???
vaivaa niin...

ja unesta ei vieläkää tietoa...
karkkia tässä sitten taas vaihteeksi mässytän:whistle:
ja netissä aikaa kulutan!
suihkussa pyörähdin,kun tuota alamahaa juilii,niin lämmin vesi ainakin vähäksi aikaa helpottaa.

ja TAAS...hyvää yötä :wave:
-milla
 
Tuosta jos veet menee eikä oo kiinnityny jutusta: Meille sanottiin OYSsissa ku oltiin tutustumassa että jos vaikka kaupassa menis veet ni ei sun tarvi jämähtää keskelle lattiaa vaakatasoon =) vaan niinku järki käteen ja sitä rataa. Aina jos on ennenaikanen synnytys ni pitää vesien menon takia lähtä heti laitokselle,mutta muuten ei todellakaan oo mitään tulipalokiirettä :saint: Tietysti jos on syöksysynnyttäjä tai jotain.... Mutta näin siis meille sanottiin.

Hyviä öitä kaikille! Toivottavasti saadaan nukuttua :wave:

Diipeli 34+6
 
ei nukuta ei.. :|

heräsin jo tuossa viiden jälkeen kun miehellä soi kello töihin..sitten jonkun aikaa pyörin sängyssä,tein valot ja luin..mutta ei jaksanu lukeakkaan joten jumiutuin sitten tähän koneelle..
yö meni suht hyvin..heräsin varmaan neljä kertaa tosi kipeeseen supistukseen,kävin veskissä,juomassa.

noita supistuksia mietin että ovatkohan saaneet tuolla alakerrassa mitään aikaseksi..
no tänäänhän sen näkee,on aika ennen yhtätoista sinne äippäpolille..liekkö siellä sit edes tuota alakertaa katotaan..
ollaan viisaampia kaiken suhteen sitten.. :D

kyllä himpun verran..tai oikeastaan hirmusesti jännittää :eek:

mieskin sano töihin lähtiessä että sit heti ilmotat,että millon olis se leikkuu aika.
tietysti ilmotan..ja pomo oli jo miehen töissä alkuviikosta kyselly että joko se millon meinaa syntyä..mies vaan oli sanonu et perjantaina tietää..

viinika teillä sitten jäntskät ajat esissä..sinnehän on enää vähä yli viikko..onnea vaan =)

hemuliP tervetuloa joukkoomme mukaan =)

pitää kohta käydä hipsimässä posti tuolta laatikolta..ulkonakin näyttää vaihteeks taas aika synkältä..sadetta kai tiedossa..

mutta nyt lähen ettimään jotakin päälle puettavaa,ja ilmoittelen sitten päivemmällä äippäpoli kuulumisia :D

niinukka ja vunttunen 36+6
 

Yhteistyössä