***LOKAMASSUJEN SYYSKUU***

Huomenta

Huonosti nukuttu yö takana. Menen tänään äippäpolille... on mahdollista jos vaavi mahtuisi tulemaan tämä saatettaisiin tänään alkaa käynnistää. Sektiota EN halua... pelkään sitä niin mielettömästi. Mutta siihen sitä kuitenkin päädytään. Niin on käynyt noiden kahden aikaisemmankin kohdalla. Ja pettymys on aivan julmettu :'(

Eilen illalla otettiin isännänkin kanssa yhteen. Olen ollut kuin persiille ammuttu karhu viime aikoina :( tiuskinut niin miehelle kuin pojillekin. Eilen sitten isäntä tuumasi, että hän on niin helvetin täynnä tätä raskautta :'( ja nukkui yön sohvalla. Minähän vedin herneet nokkaan ja TODELLA syvälle. Nyt sitten yö pyöritty sängyssä ja asioita mietitty.

Klo 13 olisi aika sinne äitipolille, jännitys aivan valtava :attn: . Ruoka ei maistu ja paha olo... jännityksestä ja huonosti nukutusta yöstä.

Mutta toisiin asioihin... Itkuhälytin ollut meillä omakotitalossa asuessa kyllä kanssa ensiarvoisen tärkeä. Ilman en olisi toimeen tullut. meillä ollut käytössä nyt siis yli 3 vuotta philipsin perushälytin ja hyvin on toiminut. Aina tuo on tuolla vaunussa kulkenut... ja monta kolhua näiden vuosien aikana saanut, joten ei ihan hevillä hajoa :D

T:viinika + ötö 37+2
 
Mäkin taidan kokeilla tätä palstalle kirjottelua ihan terapian sijasta. :|
Täällä voidaan hyvin, mun on ollut todella hankalaa erottaa olenko "kärsinyt" supistuksista vai muista kolotuksista. Eilen illalla ainakii suihkuun käpytellessä oli pakko pysähtyä vähän hengittelemään, vaikkei nyt kipiääkään niin kovin tehnyt.
Mä tajusin vasta äsken, että tässä on loppuen lopuks tosi lyhyt aika synnytykseen. Mulla ei ole MITÄÄN laitettuna valmiiks.. taitaa tänään olla aika tehdä sillekkin jotain.
Mulle tosi kovaa kiukkua aiheuttaa mun oma äiti. Jotenkin musta on tuntunut että meidän raskaus ei äitiä pahemmin ole kiinnostanut. Kerran on vointia kysynyt, kun sanoin että ihan jees, toivottavasti jaksaa hyvin loppuun asti, ni äitini siihen totesi että hän on kaikissa kolmessa raskaudessaan ollu elämänsä kunnossa.. :eek: sen olisin halunnu nähä... :eek:
Vielä vähemmän olen saanut kiinnostusta osakseni kun kerroin että poikaa odotetaan. äitini niin toivoi tyttöä kun tällä hetkellä ainoa lapsenlapsi sattuu olemaan velieni poika. |O
Majoitus kyllä kelpaa tyyliin kerran kuussa täys hoidolla koko viikonlopuksi (vaikka velieni asuu meistä muutaman kilometrin päässä) äitini asuu onneksi parinsadan kilometrin päässä.
Me ollaan ajateltu pitää ristiäiset marras joulukuun vaiheessa, kuinka vaan pappia saa jne. Kuitenkii hyvissä ajoin ennen joulua haluan pitää.
No äitini päätti eilen ilmottaa että ovat viikonlopuksi tulossa taas MEILLE, musta ei ollut sanomaan että tahtosin jo olla rauhassa ja levätä, nauttia miehestäni ja hoitaa rauhassa loput hankinnat, kestettävä siis on, oma häpee.
Samaan hengen vetoon hän kuitenkin ilmotti että ovat menossa marras joulukuun vaiheeksi espanjaan.. No terve menoa. Eipä tarvi kutsua ristiäisiin, minä en aikatauluani siirrä heidän espanjan matkan takia.
Olen vaan hieman katkera, ei äitini viitsinyt minun rippijuhliinkaan sillon aikanaan saapua.. On vaan niiiiiiiin paha mieli pikkiksen puolesta kun mummo ei viiti saapua paikalle. minkäs teet.. siitäkään minusta ei ole sanomaan. Tulipahan eilen taas koko ilta itkeä tihrattua sen takia. Onneksi pikkiksellä on kuitenkin kolme muuta rakastavaa isovanhempaa!

Anteeksi nyt tästä, mutta pakko johonkin tuntojaan saada vähän edes purettua.

PuPu ja Pikkis rv 35+4
 
Ajattelin nyt kirjautua ihan sisään ja kirjoittaa kuulumisia. Jokapäivä kyllä käyn, mutta jotenkin en jaksa kirjoitella... :ashamed:

Yöt menee täällä ihan hyvin ja harvemmin nousen vessaan yöllä, yleensä 6-6.30 tarvii nousta ja silloin sitten nousen mutenkin. Nukahtaminen on vaan aivan tuskaa. Alaselkä on aina kauhean kipeä ja häpyluu tuntuu poksahtavan liitoksistaan :/ Välillä tuntuu että tyttö puskee päätään ihan tosissaan alaspäin, mutta välillä taas tuntuu että hän on ihan kummallisessa asennossa tuolla. Ihan kuin pää olisi mun oikeassa tai vasemmassa nivusessa ja peppu taas toisessa kyljessä eli ei suorassa vaan ihan vinossa :/ Lantio paukkuu ja napsuu ihan ääneen, saas nähdä millainen selkä on synnytyksen jälkeen.

Ei mulla olekaan maidon kanssa mitään ongelmaa. Ehkäpä se mun maha vaan sattui rauhoittumaan kun aloitin hetkeksi maidottoman. Eilen join lasillisen tavallista maitoa ja mitään ei tapahtunut. Jäätelökin maistuu yllättävän hyvälle :D Käytiin ostamassa eilen muutamaa makua ja voin suositella muillekin valion suklaa/nougat ja vanilja/mustikkaa :p On muuten taivaallisen hyviä jäätelöitä...tai taitaa kelvata tässä tilassa mulle kyllä mikä vaan :ashamed:

Autoista oli joskus vissiin puhetta tai niin joku oli maininnut aiemmin. Meillä on Chrysler Grand Voyager. Paras vaihtoehto meille, kaikki mahtuu mukaan tilavasti ja takakonttiinkin mahtuu jotain. Tosin nyt takapenkille menee 3 kahden sijasta,kun vauva tulee, en tiedä taas millaiset tappelut siitä syntyy :whistle: Meillä kun mies vinkui tätä vauvaa niin lupasin sille että saa heti kun ostaa tilavan tila-auton ja niin se meni ja osti ja saa vauvankin ;) Tyytyväisiä ollaan kyllä oltu , eikä mitään vikoja ole ollut.

Harjoitus suppareita tulee päivittäin ja napakampia silloin tällöin, ei kuitenkaan niin kipeitä kuin muutama viikko sitten. Synnytystä käytiin miehen kanssa läpi vaihe vaiheelta ja kerroin mitä haluan kivunlievitykseen eli pelkkää kuumaa suihkua ilman häirintää :D Ja myös siitä jos jossain vaiheessa en halua että kosketaan ja jossain vaiheessa taas haluan että kosketaan ja sitten jossain vaiheessa taas en osaa varmaan päättää mikä on enää hyvä :ashamed: Luulisin että tässä synnytyksessä kestän henkisesti paremmin kuin aiemmin, ikää on tullut lisää ja tiedän että se loppuu aikanaan :D
Maanantaina vasta neuvola. Ei tässä kai muuta kummempaa kuin turvotusta pukkaa, sormet inhottavat nakkipötkylät :/

milli ja pötkö 33+3
 
PuPu saa täällä valittaa...sitävartenhan tää palsta on :D
tekstiä oli taas tullu paljon...mut en ny jaksa kommentoida mihinkään...on vie niin aamu ja ihan höntti olo...
isäntäki hukkas eilen puhelimensa ja äsken jouduin soneralle soitteleen,et pistäisivät siihen sim lukituksen....
ja just ku olin luullu,et tää pikkumies olis kääntyny,niin eilen neuvolatäti kaverini kokeili ja sano,et vinossa se sie vieläki on :( eli jos huomiseen mennes ei käänny niin TAYSiin tulee lähtö....

nii ja profiilin päivitin =)
tsemppiä kaikille näihin viimeisiin viikkoihin...

henkka ja "veeti" 34+5
 
Keiju07
Onpas iso masu sulla henkka! Positiivisessa mielessä siis! :D Itselläni ei ole läheskään tuon kokoinen, vaikka ihan perässä tullaan...

En sen puoleen saa kyllä kuvaakaan omasta masusta profiiliin, kun minulla ei ole kamerakännyä ja meidän digi on rikki. Olen kyllä pitkään vihjaillut miehelle kameran korjauttamisesta tai uuden hankinnasta, mutta ei ole ottanut kuuleviiin korviinsa. Viime aikoina olen siirtynyt hienovaraisesta vihjailusta suoriin käskyihin, mutta ei tehoo ei. Ollaan varmaankin maailmanhistorian ensimmäinen perhe, joka selittelee jotain kummallista siinä vaiheessa, kun kätilö sanoo, että voisi olla hyvä hetki ottaa pienestä tulokkaasta ensimmäiset kuvat. :eek: No tosiasiassa en anna tilanteen mennä tonne asti, vaan viimeistään kun synnytys lähtee käyntiin hälytän vaikka äidin tuomaan vanhempieni kameran. Jotenkin nyt vaan en halua antaa tässä periksi ja itse hoitaa asiaa... Kuka se hehkuttikaan miesten oma-alotteisuutta... Ois se kyllä ihana piirre! (Rehellisyyden vuoksi: mulla on kyllä ihan reipas ja oma-alotteinen mies, mutta tätä ei vaan saa hoidettua; tai kai se ajattelee, että mikäs kiire tässä on).

Kuuluuko muiden perheissä/ystäväpiirissä tapoihin, että mies ostaa lapsensa äidille jonkin lahjan? (Sori, että tämä avaus syrjii niitä, jotka yksin kantavat vastuun koko rumbasta.)

Mulla muutamat ystävät ovat saaneet koruja, pääasiallisesti sormuksia. Itekin timantteja havittelen sormuksen muodossa, muuten niitä ei koskaan saakaan ja vihkisormuksen lisäksi ei niitä mulla olekaan. Rahatilanne ei ehkä juuri nyt sitä sormusta sallisi, mutta millos muulloin sen sitten koskaan saan. Nyt on sentään hyvä tekosyy :D .

Neuvolakuulumisia myöhemmin!

Keiju ja neiti 34+2
 
mamma3
Unettomat yöt ovat palanneet tännekkin :wave: Pari viimeyötä on mennyt puihin :/ Viimeyönä kahden-kolmen maissa hiihtelin pitkin huushollia, join teetä söin sämpylää ja DAIMIA :p joo, keskellä yötä... :D Meinasimpa mäkin koneelle tulla, mutta en sitten viitsinyt. Olisi vaan pitänyt tulla, olihan täällä näköjään muitakin ;) Uneen kun itseni taas viimein sain, nukuttikin sitten niin makiasti melkein yhdeksään saakka :eek: ja ajatella että lapsetkin nukkui sinne saakka!! =) Mutta ompa tää palsta kyllä puoleensavetävä... mulle tää tulee jo uniin :D Aamuyön unen sikeydessä näin unta että tekstiä oli tullut hirveesti, ainakin Rontti oli kirjoittanut, hih :D ja niinhän asia oli. Rontti oli kirjoitellut ja muutenkin oli paljon tekstiä taas ilmaantunut. :LOL: Joukossa oli myös yksi vauvauutinen, mutta kun ei siinä nimimerkkiä selvinnyt :headwall: Mut joku vakkareista se oli... olikohan jokin enneuni?? :D

Mulla on tänään iltapäivällä neuvolalääkäri, viimeinen sellainen, jos ei mitään ihmeitä ennen lähtöä ilmaannu =) Saapahan nähdä mitä siel sanotaan. Supisteluja ollut kuitenkin viimeaikoina niin olemattoman vähän että tuskimpa alakerrassa mitään saaneet aikaan. Iltapäivällä nähdään...

Kylläpä toi synnytys vaan enemmän ja enemmän päivä-päivältä mielessä pyörii. Ja mua kans aika paljon jännittää...kaksikun on jo tekaissut, niin tietää edes vähän mitä se VOI olla :whistle:

Nyt pyykkäämään... :wave:
 
lhs
Joo..Jos onnistun töpeksimään noiden lihavointien kanssa, niin nyt onnistuin hävittämään koko pitkän tekstin jonka ehdin kirjoittaa..Voi home! :headwall: :headwall: :kieh:

No lyhyesti osa siitä mitä tarinoin äsken..Viime yönä valvoin minäkin, ja vauva teki jotain hurjaa..Yhtäkkiä siis heräsin siihen, kun vauva tuntui valahtavan alaspäin. Koko lantionseutu meni kipeäksi, alkoi jomottaa ja vihloskella, ja tuntui, että kohta tulee jotain läpi alapäästä :eek:
Koko eilisen oli siis kova kestosupistus päällä, en tiedä suuttuiko vauveli siitä, kun olin liikenteessä aika paljon (siis paljon nykyiseen tahtiin nähden..).

No, nyt on sitten pääkin kipeä, en tiedä johtuuko jumissa olevista hartioista, valvomisesta vai mistä :/

Miehen kanssa ei kauan pysytty välilöissä, nyt taas pidetään mykkäkoulua, eikä sitä näytä kiinnostavan minun olotila yhtään. Lapsellista varmaan minulta, mutta katon paremmaksi olla puhumatta miehelle mitään, kun kuulemma vaan valitan oloani, mutta olo on tosiaan kurja, joka paikkaan sattuu, ja en millään jaksaisi siivota ja järjestellä paikkoja, mieskin vaan jättää kaiken levälleen, eikä näytä yhtään välittävän siitä, että minun pitää sitten siivota senkin jäljet, vaikken millään jaksaisi huoltaa edes lapsia :kieh:
Henkisestikin tämä olo on raskasta, läheisen ihmisen sairauden takia, ei nyt jaksaisi taas millään :'(

lhs 35+5
 
mulla kans todella huonosti nukuttu yö takana kuten tuntuu olevan monella muullakin. yleensä oon nukkunu tosi hyvin, mitä nyt vessassa pitää välillä rampata. viimeyö taas meni ihan pilalle, hyörin ja pyörin (samoin teki vauvakin) ja vessassa juoksin ja säpsähtelin hereille :ashamed: vauva tuntu puskevan itseään alaspäin ja nyt on tämän aamun ollu olo ku katujyrän alle jääneellä. kävin lähikaupassa kävellen ja tuntu että vauva putoo kohta siihen tielle, tuntuu aikas alhaalla olevan. muutenkin on pitäny käydä pöntön päällä yökkälemässä yms yms...
vähän sellanen olo et vois tulla vaikka sairaaks, mutta voi tosin johtua tosta huonosti nukutusta yöstä. niin ja koirallakin ripuli..ei hyvin mee!

jotain ihanaakin: ostin suklaapatukan kaupasta ajatellen et syön sen sitten kun MeNaiset tulee postista. no nyt se tuli! ja hobby hallin kuvastokin, joten painun sängynpohjalle herkuttelemaan ja lukemaan hyviä juttuja =) jospa sitten sais nukuttua kunnon päikkäritkin.

illalla meillä taas perhevalmennus, aiheena synnytys, mukava mennä!

t.tiipii ja "väiski" rv35+2 :heart:
 
Neuvola kuulumisia: Vauvalla pää jo melkein kiinnittynyt, hiukan vielä sai neuvolantäti sitä liikkumaan. Tuskin siis enää tämä veijari itseään perätilaan heilauttaa, onneksi!
Rr oli ok 124/79, pissa ok, painoa tullut +400 gr/vko :ashamed:
Sydänäänet hyvät ja sf-mitta meni nyt ihan käyrillä, oli 31.
Viikon päästä sitten vika lääkäri, joka tekee sen painoarvion. Oma arvio on että tästä tulee iso kaveri, mutta katsellaan nyt.

Olo ollut tänään ihan ok, väsyttää vaan taas jostain syystä enemmän.

Taidan siis mennä nokosille:)
 
viinika tsemppiä äippäpoli käyntiin :hug:
henkka Aivan ihana pallo sulla :D

Täällä neuvolareissu takana. Eipä mitään uutta ollut.
paineet 116/78
paino -700g
turvotukset plussalla
sf 31cm joko laskenut kaksi tai sitten vaikuttaa kun edelliselä kerralla oli eri mittaaja.
jne.
Terkka mietiskeli että tuleekohan tää kuinka paljon edellä kun kuopuskin tuli. Vauva on kuulemma TOSI alhaalla. No siltä tuo tuntuukin. Tänään on ihan koko ajan viillellyt tuolta sisältä. Pienikin asennon vaihdos vaikuttaa ja jotenkin vihlasee selästäkin ja vetäsee jalat alta :/ Ei kivaa... Viikon päästä uudelleen jos vielä kasassa ollaan.

Eskarilainen oli mukana kuuntelemassa ääniä silmät pyöreinä :D :heart:

tuutilulla rv 37+5
 
hyvä et maha näyttää muitten silmis hyvältä :LOL: itteeni jo pikkasen hirvittää sen kasvu,ku viikkoja vie kuitenki 5 jäljellä...

...niin..piti kysyä,et mitenkäs teillä ton ruokahalun kans näin loppumetreil? oon vaan ite huomannu,et harvoin on oikein nälkä...elikkä melkein väkisin pitää jotain syödä...äskenki tein pari leipää,niin puolikas lensi roskiin,ku rupes jo tökkiin...juomia menee kyl sitäki enemmän...kokoajan on jano....

YOdottajalle niist liiveist ym...eilen tuli mulle sit se paketti sielt otto-suomest...muistin,et olin tilannu ne kolme liiviä...mut taitaa muisti tehä tepposet näin raskaudenaikana,ku kaks imetystoppiahan sieltä tuli :LOL: mut ihan hyviltä vaikuttaa...
...pitäisköhän munki ottaa pikku nokoset,ennen ku tyttö tulee eskarista??!!!!! ainahan sitä voi kokeilla...
 
Viimeinen lääkärineuvola takana. Eli jos kaikki menee hyvin, niin en lääkäriä enää näekkään ennen kuin vauva on maailmassa. Siihen voi kyllä vielä vierähtää tovi. Vaavi oli raivotarjonnassa, mutta kasvot ylöspäin. Ei laskeutunut, kiinnittynyt, eikä vielä muutakaan merkkiä, että aikoisi sieltä ulos tulla. Painoarvio tällä hetkellä 2600g. Oli tuota painoa äidillekkin siunaantunut +980g/vko. :ashamed: Verenpaine oli noussut 126/85. Sitä pitää kuulema seurata. Sainkin kontrolliajan jo maanantaille. Niin ja purkillisen testitikkuja kotiin valkuaisten seuraamista varten -en nimittäin saanut tipan tippaa tiristettyä terkkarille.

Mies tuossa pakkailee kamojaan. On lähdössä neljän päivän metsästysreissulle. Mä olen ihan marttyyri, kun pitää jäädä yksin. Ajattelin pitää leffa/mässy viikonlopun, mutta saa nyt nähdä, kun on tuo viime punnitus vielä melko tuoreessa muistissa... Muuten parisuhde kukoistaa. Saas nähdä kuin käy kun se vauva-arki alkaa. Mulla on päin vastoin mielialat tasaantunut näin raskauden myötä -jos ei lasketa jatkuvaa herkistelyä ja hellyyden kipeyttä. Luin siitä neuvolasta saadusta odotuskirjasesta että loppuraskaudesta äidin elimistö alkaa erittää jotain "kiukkuhormoonia". Isäntä totesi että liian hyvinhän tässä on mennytkin :LOL: Eli elkää naiset huolehtiko, se kuuluu asiaan. Näyttäkää sitä kirjasta, jos ei ukot usko!

Susa ja Ukko 36+1
 
Dirlittan: Pakko Gwendolynelle vinkata pikkutarkkana tyttönä, että on kai sinulla jo enemmän kuin 25+4 raskausviikkoa:)
Toivotaan että sulla olot piat helpottaa, koita nyt vaan kovasti lepäillä!


:D Mitäköhän taas sekoilin? No kiva, tuli edes pieni hymynkare naamalle tänä päivänä. Lepäillä ei voisi, kun pitäisi nyppiä seiniltä noita sentti kertaa sentti tapetinpaloja, jotta saisi tapetit tänään vielä viimeiselle seinälle. Jos olisin yksin saanut ottaa tapetit pois, ne olisi lähteneet kerralla |O Eikä olis tarvinnut tuntikausia repiä noita pikkupaloja seiniltä. Menepä neuvomaan kirvesmiestä.

En vaan oikeasti pysty enää edes seisomaan tai kävelemään muutamaa minuuttia kauempaa. Kohta soitan neuvolaan, vaikka se on turhaa.

Suklaasta: Pyysin äitiäni aamulla tuomaan tullessaan pähkinäsuklaalevyn, että sais jotain potkua tähän päivään. Kaivoi sitten kassistaan pähkinäsuklaalevitettä :headwall: En oikeasti pystynyt peittämään pettymystäni, teki mieli heittää purkki parvekkeelta ulos. Sain yskäistyä ulos jonkinlaisen kiitoksen ja tungin purkin kaapin perälle. Sitten menin sänkyyn murjottamaan, muutaman kyyneleenkin vuodatin. Ihan kuin pikkulapsi! Tosin itkettää tää kurja olo, mutta ehkä se suklaa olis voinut auttaa :p
 
Kiitos YOdottaja66, täytyypäs huomenna kysästä, onko se lääkärinneuvola vaan unohtunut pois.

Minun vointi on ennallaan, ei tämä kaveri ole vielä aikoihin tulossa täältä masusta. Palataan asiaan sit marraskuussa :LOL: Ei sillä minä haluankin vielä ehtiä siivota tämän talon ennen vauvan tuloa. Kohta voisin siirtyä keittiön kaappien pariin. Kaikki ovat niin sekasin, että voi kauhistus.

Meillä äitini on jo tihentänyt yhteydenpitoa ja veljetkin tulivat eilen yllätysvierailulle eli kai nuo sukulaiset on enempi jännityksissään kuin minä ite. Mieskin suunnittelee terassin tekoa viikonlopulle, joten kai tämän on vielä tarkoituskin pysyä tuolla masussa.

Minullakin välillä kovat mietinnät synnytyksen suhteen. Takana siis vaikea esikoisen synnytys ja nopea kuopuksen synnytys. Millanen lie tästä tulee???

Vointeja kaikille meille pallomasuille :flower:
 
Lääkäri kuulumisia:

vekara alkaa olla lähtökuopissa ja näköjään tämän viikon supistelut ovat aloittaneet homman: kohdun suu on pehmentynyt, mutta kiinni ja kaula lyhentynyt ehkä puolella sentillä.

Vekara on muutenkin yltynyt liikkumaan. Joka hetki tulee töppösestä. öisin nukkumisesta ei tietoakaan. Pitkin vuorokautta tulee sitten parin tunnin tirsoja vedettyä.

Nyt taitaa olla taas päiväunien aika.

Nökö ja vekara 36+1
 
sataa sataa ropisee..

ensiksikin terve tuloa milla-magia suureen joukkoomme =)

täällä tulee vettä taivaan täydeltä..ja muutenkin on tosi syksyinen ilma.
eilinen ilta menikin vauvan liikkeitä laskiessa..ja melkeimpä jo huolestuin..eka kerralla kun olin tunnin vasemmalla kyljelläni ja laskin niitä liikkeitä niin kaks muljahdusta tunsin vaan tuntiin :eek:

sitten kävin saunassa välillä,niin johan vaavi alotti mylläämisen..ja sehän mylläs sitten koko illan ihan kunnolla..ei kaukosäädinkään masun päällä kestänyt =)

liplatuskyseli sitä neuvolalääkärillä käyntiä..kai se on ihan paikkakunta kohtanen.
ite olen kanssa käynyt viimeksi 28+5 viikoilla.ja meillä ei ainakaan ole enää lääkärineuvolaa tämän raskauden tiimoilta.
sekin lääkärissä käynti oli vähän tyyliin"housut kinttuihin ja pukille,ja heti pois"..tosi hätäsen tuntunen lääkäri olikin..oikein ahdistaa vieläkin :x

huomenna olis se synnytystapa arvio ultra..pikkusen jännittää ja pelottaa,meillä voi reilun kahden vkon kuluttua olla vunttunen sylissä..

mulla on muutamana päivänä tässä tullut sellanen apuvaaa olotila..miten sitten järjästät kaikki päivittäiset hommat ym..(ei tietysti pitäs stressata tekemättömistä töistä,ja siisteydestä ym) mutta kun oon vaan sen luontonen että vähätkin koirankarvat raivostuttaa suunnattomasti,tai tekemättömät työt(esim pyykit naruilla)
sitten olen miettinyt että pitääköhän meijän laittaa makkarissa tv-n katselu poikottiin?,kun miehen kanssa tykätään kattoo makkarissa telkkaria,ja kuitenkin vauva nukkuu siinä meijän sängyn vieressä ja telkkari on sitten yhessä nurkassa...
häiriintyyköhän vauvan uni siitä?kyselee taas tyhmiä hän.. :eek:

tai kaipa se riippuu vauvasta..
sanoinkin eilen sitten miehelle saunassa että on outoo taas herätä yöllä,kun ei ole kamalasti tarttenu viimoseen kymmeneen vuoteen herätä kenenkään tähden..että miten sitä oikein jaksaa..vaikka ite olen tosi herkkä uninen,mutta kyllä sitten nukahdan taas nopeastikkin(ilta torkku aamu virkku) ..kamala tilanne olisi jos ei vauvan yösyötön jälkeen saisikaan unen päästä kiinni.. :eek:
nyt raskauden aikana on joitain kertoja yöllä tai aamuyöllä herännyt,eikä ole sitten saanutkaan enää unenpäästä kiinni..karseeta on kuunnella sitten miehen tuhinaa,ja itekseen miettiä että miks ei nukuta :headwall:

nyt taidan tuon iltiksen kanssa lähtee sängyn pohjalle.

niinukka ja vunttunen 36+5
 
kyllä meillä päin on on ollut tapana että mies ostaa jonkun lahjan puolisolleen kun vauva on syntynyt mm. käynyt tuolla kultasepän liikkeessä :) näin siis ainakin meillä esikoisen aikana.. pitääkin vihjaista ukolle jos ei oo sattunut muistamaan :whistle: ..kukahan tätä kyseli..ei enää muistu mieleen..
Esikollekkin pitäisi joku paketti käydä valmiiksi hankkimassa. viikonloppuna pitäisi käydä tilaamassa nuo tuplarattaat että ehtivät sitten tulemaan.. hommaa tässä olis vaikka muille jakaa!
Nyt pitää käydä pitkälleen kun on kauhea päänsärky..

Tinakenkätyttö ja typy 33+5
 
Neuvolakuulumisia.. Vauvelin painoarvio jo 2600g, syke 130 (aikaisemmin ollut aina päälle 140), sf-mitta pienentynyt sentin eli oli 30. Vauva oli pää alaspäin, pylly vasemmalla puolen, oikeaan kylkeen potkii. Välillä pylly on kyllä keskellä mahaa, ja vasen puoli tyhjää täynnä. Mahtaa olla ahdasta, kun ei koko tilaansa käytä. Hemoglobiini noussut yhden pykälän, eli 110, alan popsimaan nyt oikeasti niitä tabletteja 2 päivässä.. Th sanoi että olis hyvä saada jonnekkin 120 se ennen kuin lähtee synnyttään. Painonnousu viikkoa kohti jotain aivan järkyttävää: 1400g!! Syytän tästä vain ja ainoastaan Lontoon rae-suklaata. Pitää ehkä yrittää vähän hillitä tuota suklaanhimoa, varsinkin kun terkkari vähän vihjasi, että joskus se paino vaan nousee enempi, voihan se olla ettei seuraavalla kerralla oo noussu paljon yhtään. :LOL: Ei kyllä valittanut ollenkaan, kyseli vain onko turvotusta ja ei ollut. Myönsin kyllä heti että on tullut "vähän" herkuteltua. Viikonloppuna oli lisäksi vielä miehen veljen synttärit ja tuli popsittua voileipäkakkua.. Kääk, ja tulevana viikonloppuna on muuten minun isäni synttärit. Nyt on paino noussut ekasta punnituksesta 11,5kg, hui. Raskausarpia ei ole vielä tullut (paitsi vas. reiteen ilmeisesti pari), olen mahaa ja rintoja rasvaillut päivittäin Vichyn voiteella. Ensi viikolla olisi sitten vielä lääkärineuvola, liekö viimeinen? Synnytystapa-arvio tehdään. Onko muut muuten ottaneet/aiotteko ottaa miestä mukaan sinne?

Onpa mukava kuulla, että muillakin on jotain kiukkuhormonia. Välillä tuntuu, että kilahtaa aivan älyttömän pienistä asioista, mm. kerran pyysin ostamaan riisiä ja mies oli ostanut extran (tai jotain sellaista halpaa) riisiä. Nostin aivan järkyttävän metelin, että etkö ajattele yhtään mikä on vauvalle parhaaks, tällästa halvinta moskaa vaan yrität mulle syöttää.. :ashamed: Ite oon joskus ostanu kyseistä kaupan halvinta riisiä koirille, ja nyt mies ostaa sitä raskaana olevalle naiselle. Olis pitäny tuoda vaikka tummaa riisiä, joka olis ehkä ollut terveellisempää (?). Mies siinä sitten vähän möykkäsi vastaan ja lopulta paineli äkäisenä kauppaan, tuoden sieltä tummaa riisiä, riisi-moniviljaa ja riisi-ruista, että nyt pitäisi kelvata. Kirjoitti sitten vielä pakettien kylkeen, että mikä niitä on vauvariisiä, ja mikä kaikkein parasta vauvariisiä. Että tällaista meillä. Kamalalta kuulostaa tuo Gwendolynen saama pähkinäsuklaalevite-purkki. Siis ei kai levitteessä mitään vikaa ole, mutta jos on oikeasti halunnut pähkinäsuklaata, niin...

Sairaalakassia en ole pakannut, kirjoitellut kyllä listaa, että mitä pitäisi ottaa mukaan, mutta se lista taitaa olla jo hukassa. Vauvalle olen kotiutumisvaatteita katsellut, mutta en niitäkään ole vielä pakannut. Kaikki hankinnat alkaa oleen tehtynä, pinnasänky pitäisi koota ja ostaa siihen reunapehmuste, mutta sen pehmusteenkin ehtii kyllä ostaa kun nukkuu ensin äp-laatikossa. Itselle pitäisi vielä imetysliivejä- ja paitoja ostella. Ja varmaan vielä jotain muutakin mitä en nyt muista. Kaappeja pitäisi vielä siivoilla, ja haluan leipoa pakkaseen marjapiirakoita, että on sitten tarjottavaa.

Mutta täytyy lähteä laittamaan pyykkejä, ja sitten katsomaan tiistaista pakoa nauhalta, jakselkaahan =)

minsu ja vauveli 36+0
 
Kirjoittelin tuolla aiemmin tästä vauvelin perätilasta ja olin huolissaan ehtiikö byrokratia pyöriä niin että lääkärillekin pääsee ajoissa kääntöyritykseen. No, kyllähän pyöri nopeasti; eli tiistai-iltapäivänä oli ultra ja keskiviikkona jo synnäriltä soiteltiin, että aika olisi perjantaille varattuna. Huomenna aamulla olen siis paljon viisaampi, miten tämä vauveli ulos saadaan. Kyllä siis Oulussa homma toimii silloin kun pitää!

Lääkärikäynneistä: minulle terkka kertoi jossain vaiheessa, että käytäntö on täällä sellainen että ensisynnyttäjille on tuo kolme lääkärikäyntiä, mutta uudelleensynnyttäjille tuo viimenen kerta jää sitten pois.

Lahjoista: Minä ostin pojalle ja miehelle pienet lahjat että saa antaa synnärillä. Miehelle on lisäosa Carcassonne-lautapeliin, jos tiedätte. Sitä pelattiin ahkerasti silloin kun oli vielä omaa aikaa (ennen esikoisen syntymää), joten se symboloi nyt yhteisestä tekemistä jatkossakin, vaikka tekeminen eikun lisääntyy tämän pikkukakkosen myötä. Viimeksi sain itse kukkia laitokselle ja olin aivan otettu. Ja superylläri oli vielä sekin, kun sain kultasen riipuksen ekana äitienpäivänä, ja sille oli vielä tarina olemassa. Tähän pitää vielä lisätä, että mulla on huippumies joka hoitaa kotitöitä ja lapsia ja kestää vielä minun kiukuttelun kaupanpäälle, että olen kyllä tyytyväinen vaikkei mitään lahjaa tuliskaan.

Henkalla oli upee maha, ja sievä!

RV 37+0
 
Tervehdys kaikille!

Ja tervetuloa Milla-Magia :flower:

Tänään oli käynti äippäpolilla...siitä ei seurannut kuin huolta ja huokauksia :(

Ensin laittoivat sydänkäyrään ja vauvahan ei juuri liikkumaan suostunut. Mulla on muutenkin ollut päiviä (minkä olen normaaliksi luullut) ettei liikkeitä ole juuri tuntunut, kun taas välillä potkitaan niin vietävästi. Antoivat sitten liikelaskenta päiväkirjan, että kotona voi seurata ja jos hiljaiseloa jatkuu, polille näytille sit samantien.

Painoa mittasivat ja se näytti 1999 g mikä vastais rv 32, kun viikkoja on kasassa jo 35+5 :| Myöskin sanat käynnistys, raskausmyrkytys ja istukan vajaatoiminta kuulin siellä lekurin sanovan, sen mitä nyt paniikilta kuulin! Ensi tiistaina taas uusi aika sinne, eli nyt seuraillaan miten tilanne kehittyy...Toivon tosiaan että toi sen mittaus ois menny päin p..tä, sanoikin ton oman vatsanpeitteen hieman häiritsevän mittausta :ashamed:

Ensin siitä oli tulossa jättiläinen noitten sokereitten takia, ja nyt sitten ollaankin liian pieniä...kyllä tässä pää menee pyörälle vähemmästäkin! Ja pitäis osata vielä olla huolehtimatta...kuinkas se sitten onnistuu!!?

Tosin olen itsekin ollut syntyessä vain 2,5 kg (mitä ei nyt kyllä uskois :LOL: ), vaikuttanee asiaan hoitajan mielestä.

Kiva räkätauti iski vielä päälle...ensin oli viikonloppuna mies kipeenä ja nyt sitten toissayönä tuli mullekin. Hyvät oli paineet kun mittasivat, 171/99 valvotun nuhayön jäljiltä :whistle:

Vointeja kaikille!

Kiisumirri ja kirppu (todella!) :wave:
 
kiisumirri mulla vauvan painoarvio oli 2,7kg 35+6 viikolla.

itestäni on koko ajan ollut tunne että vauvasta ei tule mitään jättiläistä.(edelliset painanu 3980g ja 4050g)
mieskään ei ole painanut syntyessään kun 2,7kg ja itekkin painoin vaan 2,5kg (eikä kyllä minustakaan nyt uskois et niin pieni olen ollut)

luulen että kyllä perintö tekjät vaikuttaa paljolti että minkä kokonen lapsi tulee..eihän pienille vanhemmille voi mitään isokokosta ja pitkää vauvaa tulla..
ja ite kun olen 162cm pitkä ja mies 168cm pitkä niin usko en ainakaan et meille mitää nelikilosta olis tulossa.kun taas ex-mieheni ja tyttöjeni isä on 192cm pitkä niin ovat tytöt kyllä perineet isänsä pituuden..ovat pitempiä kun minä ja nuorempi huitelee kohta ohi mieheni pituuden..
likat ovat aina kasvanet ylä käyrillä..ja siitäkö monesti neuvolassa jaksettiin mainita..et ikään nähden liian pitkä,tai ikään nähden liian iso pää ym ym..jos isä on isopäinen niin miten lapsista vois tulla pienipäisiä..et sillee..

mutta tsemppiä,sinne kiisumirrille tiistaina olet sitten viisaampi taas kaikesta.kyllähän se mietityttää,että jos vaikka vauva ei olekkaan saanut tarpeeksi ravintoa yms..mutta kyllähän ne ultratkin arviot voipi
heittää.
 
Kauheesti tekstiä tulee päivittäin kun mammat alkaa äippälomailemaan/toiset jopa jo synnyttämään.... En muista koska lien viimeeksi kirjoitellut, mutta päivittäin yritän käydä USEASTI lukemassa uutiset, tosin välillä vasta illalla kerkeen koneelle ja silloin on jo monta sivullista päivän aikana ehditty edetä... kivaa se on kun porukka on aktiivisia kirjoittelijoita!
Itellä äippäloma alkoi tänään (jess), tosin yrittäjänä hieman vaikea varsinaisesti äippälomaa on pidellä, josko koittaisi edes vauhtia rajoittaa näin alkuun. Fyysinen vointi hyvä, mitä nyt selkä alkaa oireilla ja maha painaa kuin synti. Vaikee kuvitella millainen olotila on 5 viikon päästä jos sinne asti yhdessä palassa päästään, saatikka mahdollisen 7 viikon päästä :eek: Toivottavasti ei tarvii niin kauaa odotella. Piti kirjoittaa jo viikko sitten tänne kun kävin neuvolassa ja vauvan sydänäänet oli normalisoituneet. Kukaan ei voi muistaa kun kirjoitin 1,5kk sitten siitä kun vauvalla todettiin sydämen rytmihäiriö=lisälyöntisyyttä ja sitä äippäpolilla syuynättiin. Mitään rakenteellista ongelmaa ei todettu, vaan että liittyy sydämen kehittymättömyyteen. Kauheelta ne häiriöt kuulosti omaan korvaankin ja niitä tuli n.joka viidennen lyönnin jälkeen eli aika usein, mut nytten oli tosiaankin poistuneet ja voi miten olin iloinen siitä.Oli vaivanut mieltä siitä lähtien kun todettiin! Lääkärineuvola ja synnytystapa-arvio viikon päästä, joten saan nähdä kuinka tiukkaan paikat kiinni kun ei juuri pahemmin supisteluja ole koettu viime aikoina. Viimeeksi saatu painoarvio vauvasta rv 27 oli 990g. Sen jälkeen toivottavasti paino noussut vauvallakin eikä vaan itellä!!!!!!!! Luojan kiitos päätin aloittaa vuodenvaihteessa karkkilakon,mikä on pitänyt tämän raskaudenkin ajan, muuten olisi varmaan jo 20kg rikki painon nousussa kun nyt "vasta" 13 kg puntarissa elopainoa lisää. Lontoonraesuklaa kuullostaa kylläkin taivaalliselta :snotty: .
Tuhannet kiitokset meidän kestovaippa infoojalle (hitto kun en muista kuka se on joka aina niin perusteellisesti jaksaa kysymyksiin vastata, sorry :wave: ). Olen kopsannut useita sivuja ohjeita mitä olet jaksanut kirjoittaa ja hyviä vinkkejä koen saaneeni. Tarkoitus olisi siis ainakin yrittää kestoilla täysin, kattoo nyt sitten miten se käytännössä toimii ja onnistuuko homma mieheltä :LOL:!!!
Sitten kysymys tuteista/tuttipulloista aiemmin lapsukaisia omaaville: Eli millainen tutti/-pullo kantsii ostaa, luonnonkumi vai silikoni?? Ja mitä eroa noilla niinkuin käytännössä? Allergia kumilleko ainut peruste ostaa silikonitutti?
Hienoja äippäboxin verhoiluja jollain oli (siis tää muisti on ihan toivoton nimien suhteen enkä jaksa selailla edelleenkään taaksepäin) ja se tai paremminkin sen tekemättömyys aiheuttanut monia öitä jatkuneen "stressiunen" äippälaatikon verhoilusta. Pitänee varmaankin kohta puolin tuokin homma alta hoitaa pois, jotta saan unille rauhan :kieh:
Kauheesti oli olevinaan aiheita joihin piti joku kommentti sanoa, mutta nyt kun kirjoittaa ni pää on ihan tyhjä. Lieko tämä huonomuistisuus ole ohimenevää (kirjoitan jatkuvasti muistutuslappuja ja sitten unohdan mihin muistilapun pistin, toivotonta)???
Tulipas teksitä... Lopettelenkin tällä erää, pitää koittaa useammin saada aikaiseksi jonkunen rivi tänne, jotta joku edes muistaisi Piipun olevan olemassa :saint:
Piippu ja ryyni 35 tasan
 

Yhteistyössä