***LOKAMASSUJEN SYYSKUU***

Aika puhki ollaan vaavi Violan kans - hän potkii protestiksi. Seikkailtiin tuolla niitä koulutuksia pitämässä melkein yhdeksään, puuuuuh...
Kiitos kiitoksista !

Henkka : Otto firmasta tuli se tekstari - ilmeisemmin huomenna saan hakea paketin postista (tilauspv 25.8 toimitus nyt ...)
Että toivoa on ...
Kerron miltä rinulit näyttää - vai pitääkö ottaa uhkea lollobrigida-marilyn.pamela-andersson otos :)

Nyt en jaksa muuta , vaan yritän elpyä pikkupienen royalpatukan voimalla... ja toivon ettei nivuskivut taas ala ...

Minäkin eilen intouduin pakkaamaan sairaalakassia ja vauvanvaatekassia ja ... kun se mun ystävä singahti synnytämään (LA 3 viikkoa mua ennen hänellä ....) Mun tapauksessa piti vielä kirjoittaa ohjeistus tai toivekirje synnytykseen mukaan mahd tuleville mun ystäville - jos oon sitten ihan hermoheikkona, enkä älyä mitää järjellistä sanoa tai tehdä ...

Omalta osaltani sanon että jos johonkin körilääseen vielä sotkeudun, niin se nyt tuli selvitettyä että ehkäistä pitää. Näemmä oon hedelmällinen :) Terävä huomio näin nelikymppisenä :LOL: :LOL:
Muuten oon sama mieltä pillereistä ja hormooneista - vaikuttavat mielialaan. Väliinhän voi heittää vitsinä, että tosi hyvä ehkäisykeino , kun ei edes haluta :)

Kauniita unosia ja rauhallisia vaaveja ...
papu & viola Rv 36 jo ...

Huomenta vaan!!

Eilen oltiin miehen kanssa ensimmäisessä neuvolan perhevalmennuksessa. Kivasti käytiin läpi synnytyksen vaiheet, mutta enemmän oltaisiin kaivattu äitien ja isien kertomuksia synnytyksestä ja tunteista sen aikana. Tänään on sitten toinen osuus, jossa käsitellään lapsivuodeaikaa.

Tämä unettomuus on kyllä inhottavaa. Muutaman tunnin pätkissä saa nukkua. Kohta taasen ajattelin käydä pitkälleen. Yöllä sai hyvin leikattua kestovaippoja froteesta, niin tänään voi sitten ommella tai ensiyönä. Alkaa kieltämättä olla aikas tukalaa tämä meno vaikka vielä 4 vkoa jäljellä. Tai kukapa sen tietää kuinka kauan on jäljellä.

Ehkäisylaastarista vielä sanoisin, että itselläni on todella herkkä iho, eikä siitä jäänyt muita jälkiä kuin välillä hiemna liimaa, jonka sai vedellä helposti pois. Itse pidin laastaria alavatsalla, niin, että se peittyi hyvin pikkareilla.

Itkuhälyttimen ostamista emmin juuri sen takia, että asutaan kerrostalossa ja senkin takia, että kovasti paljon maksavat... jos siis kokeilisi ilman ensin ja sitten ostaa jos on tarvis.

Haukotus.

Taitaa olla aika taasen ottaa tunnin tirsat.

Nökö ja vekara 36 tasan. HUI!!

Eipä tullut uni silmään viime yönä :/ Mä ajattelin hienovaraisesti toivoa tuota itkuhälytintä anopilta ja appiukolta, jos haluaavat vaaville jotain hankkia. Tuosta nimestä ollut vielä puhetta. Luulin et meillä on pojan nimi jo päätetty, mut mies alkoi eilen puhumaan, et haluis Oikeesti ton Ukon meidän poitsun nimeksi (tähän saakka siis vain työnimi). Aikoi kosia vaikka heti jos saa tahtonsa läpi tässä asiassa -no ei saanut. Eletään sit synnissä niinku tähänkin asti :LOL:

Susa ja Ukko rv 36

huomenta kaikille!

kiva päänsärky täällä,otin jo panadolia heti kun heräsin :'(

sitten viimeyönä kämppä oli kuin huonosti lämmitetty sauna,eilen mies lämmitti uunia kun tuntu aamulla niin kolakalta..mutta sepä kostautu sitten iltaakohden..oli toooosi kuuma..yöllä kävin aukasemassa jo vaihvihkaa keittiöstä ikkunaa,kun tuntu että tukehdun :whistle: eipä paljon peitteitä tarttenu.
ja kaikenlisäksi supistuksia tuli heti jos kyljeltäni käännyin selälleen,joten vasemmalla kyljelläni nukuin sitten melkein koko yön..oikealla kyljelleen ei osaa nukkua..selälleen tosiaan supisteli,ja maha oli ihan suippo..outoa..sitten kun käänty kylelleen niin heti helpotti. :whistle:

itkuhälyttimistä minäkin nyt oon harkinnut että pitäsköhän meidän kanssa käydä sellanen ostamassa..kuitenkin aika kätevän tuntunen vehe on..kuitenkin omakotitalossa asutaan,ja vaavin nukkuma paikka tulee olemaan ulkona tuo etuterassi,ja meijän makkari on ihan toisellapuolella taloa..joten ei ainakaan omasta sängystä kuule jos vaavi tuolla etupihalla sitten huutaa loilottaa.
eikä kyllä talviaikaan kehtais monia tuntia ikkunoita ja ovia pitää auki..

milla-maria mulla perjantaina synnytystapa arvio..ja miehellä taitaa olla aamuvuoro,joten ei se sinne pääse mukaan,kaikissa muissa ultrissa se on käynyt mukana..mutta ei kai se nyt maata kaada jos nyt ei pääse..

tin kyllä täällä on aika mennyt kuin hujauksessa (äippälomalla)
jotenkin sitä on puuhaa,vaikka ei oikeastaan enää ole mitään vaavin varusteluja tekemättä.
tuntuu että kun mies tekee kolmea vuoroa,niin tulee elettyä sen työvuorojen mukaan..silloin kun se on aamussa,niin teen kotihommia,ja sitten kun illassa,aamut menee yhessä nyhjätessä,ja illalla saatan kyläillä tjms.ja sit kun on yössä,ja on nukkumapäivä,niin menee hissutellessa tuonne puoleen päivään kun yleensä sinne asti nukkuu.

miettinyt olen kyllä että miten sitten kun vaavi tulee,ja miehen pitäs saada nukkua :eek: se kyllä sano että hän pistää korvatulpat..ja onhan hän ennenkin nukkunut kun oli pieniä talossa..ja silloin hyö teki neljä yötä putkeen..onneksi nykysin ei ole kun kaksi yötä kerralla..mie varmaan tulisin hulluksi jos se neljää yötä tekis..kuitenkin pitää yrittää olla mahollisimman hissukseen kun hän nukkuu..

mutta nyt taijan lähtee käymään tuolla kirkolla..makkarasoppa tarpeet ostamassa..eile en sitten muistanut kun kaupalla kävin..

niinukka ja vunttunen rv 36+4

nonniin..taas elävien kirjoissa :D ne kivut sit lakkas joskus yöllä...en vieläkään tie mitä ne edes oli :/ mut jotenki hassu olo vieki...outoo....
itkuhälytin ostettiin sellanen halppis versio....hermot meinas jo mennä ku huutonetistä yritettiin koko kesän huutaa philipsejä mut aina joku siin loppuvaihees korotti meijen yli......sovittiin isännän kans,et jos ne hajoo,niin sit ostetaan kunnon vehkeet...mut luulen,et niilläki pärjää
arvet on esikoisesta kaikki...uusia ei oo tullu ja vanhatki tosi vaaleet...oon kyl öljynnytkin Weledalla koko raskauden ajan...
nimi meil jo valittu molemmille...pojalta vaan puuttuu toinen nimi...isäntä sai päättää tälläkertaa ja kyl ne mullekki kelpas =)

mut ny köllimään,et jaksais jotain tänään tehäkki...

henkka ja "veeti" 34+4

Voiko tämä olla tottakaan! Minäkin pystyn vastaamaan. =) Ollu jotakin häikkää joko tässä koneessa tai sitten kaksplussalla, ku mulla ei oo ollu vastausmahdollisuutta varmaan kuukauteen. En oo bannia saanu, et siitä johtus ja oonkin laittanu sata kertaa palautetta ylläpidolle, et korjaisivat asiaa.

Mutta mutta.. Saapa nähä, et onko meillä vauva jo reilun viikon päästä viimestään. Mulle on luvattu käynnistys, ku tulee rv38 täyteen ja siihen on viikko ja päivä! Oon syöksysynnyttäjä ja pelkona se, et vauva syntyy kotiin. Mutta takeita ei tietty oo, et menis edes niin pitkälle, ku meillä on kaikki kolme syntyneet 2-3vkoa aikasemmin. Nytkin supistelee tosi paljon joka päivä ja kipeesti, mutta ei vielä niin kipeesti, et sairaalaan lähtisin. Kieltämättä jännittää, et millon kuuluu se "naps" ja vedet menee ja sit onkin tosi kiire! :eek:
Äitipoli-aika ens maanantaina ja toivonkin, et menis nyt edes siihen asti. Mulla on sit viikkoja 37+4 ja tuskin vielä sillon käynnistävät, mutta tietäispähän ainakin, et onko nuo supistukset saaneet jotakin aikaan. Tuntuu kyllä tosi alhaalla tuo vauva olevan..

No, suunnitelmat on kumminkin sen kotisynnytyksenkin varalta valmiina. Äkkiä soitto hälytyskeskukseen ja naapurille, et hakee lapset. Sitten vaan muovitettu frotee sängylle ja pari pyyhettä ja imu lähelle ja toivomaan, et edes ambulanssi ehtis paikalle. :kieh:
Oikeesti aika kamalaa miettiä noita, mut saattaa olla hyvin mahdollista tuo kotisynnytyskin. Ei oo niin kiva olla syöksysynnyttäjä. :/

Mutta joo.. Eipä muuta tällä kertaa.. Tuo synnytyshän se mielenpäällä pyörii, mut toivon mukaan kaikki menis hyvin. Nyt pukemaan lapsia ja kauppaan. =)

Voikaahan hyvin!
-Ninni 36+6-

eilinen päivä tuli sitten vietettyä osastolla,kun supisteli yön ja aamulla vaan paheni. no ei siellä alapäässä mitään ole tapahtunut. kohdunkaula on lyhentynyt vaan sentillä. pääalaspäin vauva sentään on kääntynyt. ootan nyt löytykö mitään tulehduksia.viikkoja tänään tasan 34 jonkun pillerin ne mulle anto mikä helpotti supistukset.
sen että pääsin eilen kotiin ja menin vessaan huomasin et tulee verta ja vielä nyttenkin pyyhkiessä jää paperiin.soitin osastolle ja sanoivat että jos ei enempää tule niin voin olla kotona,luultavasti tulee siitä kun ronkkivat alapäätä.
onko muille alkanut verenvuoto sisätutkimuksen jälkeen? kestikö sitä pitkään?
maha on kipee ja jomottaa. aattelin et seuraavan kerran en sinne synnärille lähe ennen kun vauvan pää tuntuu jalkojen välissä :kieh:
on aina hirvee järjestely esikoisen hoidon kanssa ja sit vielä oman kyydin kanssa kun sinne on tunnin matka.

uimaan oli tarkotus lähtee tänään pojan kaa,mut enpä taida uskaltaa kun tota verta tiputtaa,eipähän tuu siitä sitten jotain pöpöö.

arvista : mulla entiset näkyy nyt hyvin onneks ovat vaaleita. uusia ei ole vielä tullut, mut eiköhän se ole vaan ajan kysymys. en ole edes viitsinyt rasvailla mahaa ollenkaan,kun tiedän et ei siitä mitään apua ole.
esikolle ostin kalliit voiteet ja rasvasin vaikka kuinka,niin siitä huolimatta maha rävähti täyteen juomuja..

ehkäisystä:me varmaan käytetään aluksi kumia,niinkun ennen raskauttakin.
tämä sai alkunsa heti samantien kun annettiin mahdollisuus.niin ei kyllä uskalla olla ilman ehkäisyä. mulle ei oikein mitkään hormooni jutut sovi kun vetää sitten mielen niin matalaks.ja sterilisaatio on tietysti pois suljettu kun ikää on mulla 25.. täytyy sitten miettiä ihan ajatuksen kanssa mitä aletaan käyttää,kun lisää lapsia ei haluta nyt ainakaan viiteen vuoteen.sitten tehdään jos siltä tuntuu ja luoja suo.

itkuhälytin on meillä hankittu huutonetistä sen taisin ostaa. omakotitalossa kun asutaan niin on varmaan kätevä jos vauva suostuu nukkumaan pihalla vauvuissa ja mökillä on sitten varmasti myös käytössä.

onkai tässä ulos lähdettävä saamaan raitista ilmaa vaikka mieli tekisi mennä peiton alle makaamaan kun tää elo ison mahan kaa on niin tukalaa..

Me ollaan saatu vauvalle tosi kivasti kaikkee, et ainoot mitä ollaan ite hankittu..vaunut(käytettyinä) ja sit ostettii uutena Philipsin itkuhälytin. Koen sen tälleen omakotitalossa asuessa tosi kätsyksi ja saa pikkasen liikkumatilaa ite vaikka lapsi nukkuu.. Hauskin oli kyllä et yx häly mainosti 5km kantavuutta. Naureskeltiinkin, et ketä jättää lapsensa niin kauas ja jos hätä iskee ei apu ihan nopeesti viereen pääse :LOL:

Etukäteen ite kans pelkäsin miten äippälomalla saa ajan kulumaan.. Vielä ei ongelmia oo tullu! Isännän ollessa töissä mää siivoilen, huilailen ja käyn moikkailees tuttuja. Ehtosin sit yhesä hääräillään. Nyt viä uutena ko otettii hepat kotiin ni niitten kaa menee aikaa..Uutuuden viehätyksessä on kiva kävellä leipäpalan kans pihan poikki monta kertaa :)
onkos meissä Lokamassuissa muuten heppatyttöjä kuinka paljon..?

Mukavaa päivää kaikille..
Mää tairan hilpasta työkamun luo kyläileen..

muita heppailijoita en ole sit bongannutkaan! kaksi heppaa mulla kotosalla asustaa, ihan on oma juttu, isäntää ei elikot kiinnosta! olivat koko kesän naapurissa laitumilla(olipa muuten huoleton kesä!), kun rupes yöt viileneen niin ottivat ja karkasivat kotiin ihan omin luvin! että takaisin talikonvarteen siis...mutta mukavasti siinä tulee vähän fyysistäkin puuhailua, jaksoi tai ei, kun ne kotona hoitaa! mutta voi kun pääsis jo ratsaille....
liiveistä: tilasin just netistä carriwellin odotus/imetysliivejä, toiset sport-malliset, molemmat ilman luukkuja, toppimallisia. pitäis tulla viikossa, ja olla supermukavat päällä. tosihalpoja,kerron sit minkä laatusia!
eilen oli valmennus, meinasin pyörtyä kun oli niin huono ilma siinä huoneessa, isäntä talutti käytävälle hapenottoon, olipas noloa...
mutta nyt syömään ja ulkohommiin, on kyllä tylsä sadekeli...
tilda+tiitiäinen35+3 :heart:

L-ouisa kyllä tunnustan olevani "heppatyttö" minäkin. Joskin en omista omaa heppaa. Haaveissa olisi saada kyllä joskus, mutta taitaa jäädäkin haaveeksi (ellei se lottovoitto iske). ;)

Äippäloman kulumisesta on täällä ollut juttua. Mulla on välillä vaikeuksia saada tuota aikaa kulumaan. Nyt varsinkin, kun ei uskalla lähteä mihinkään kylää pidemmälle jos vaikka tää sattuu tulemaan täältä. Isäntä on päivät töissä Tikkurilassa, joten olen täällä ihan yksin (jos ei tuota appiukkoa lasketa). Perhekerhossa kävin viime viikolla, mutta enpä tiedä jaksaako sielläkään välttämättä käydä säännöllisesti. Siellä on sama porukka käynyt iät ja ajat, joten tuntus jotenkin vähän sisäänpäin lämpeeväältä porukalta (ei millään pahalla kenellekään). Kaipa sinne pitää ittensä taas kammeta ensi viikolla. Kiva olis tehdä jotain, mutta ei oikein noiden kipujen kanssa jaksa.

Viime yö meni kärvistellessä. Ihme polttoja koko yö alavatsassa. Tuntuu vieläkin jatkuvan. Ei oikein voinut nukkua ja sitten kun sai viimein unta, niin heräs vessahätään :/
Nyt on vähän tärähtänyt olo, eikä jaksais tehdä mitään. Mutta eihän sitä unta nyt tule... :$

Itkuhälytin meidän oli melkein pakko ostaa. Nyytti kun on melkein pakko koiran takia nukuttaa parvekkeella, niin kuulee sitten heräämiset. Lisäksi mä voin hakea postia 100 metrin päästä ihan rauhassa, kun kuuluu sinne asti. :LOL:
Naapuriinkiin voi rauhassa mennä. Anopin ei tartte tulla meille vahtimaan nukkumista, kun voi tehdä sen kotoakin :kieh:
Se oli joku phillipsin muistaakseni. On ollut hyvä ainakin niissä paikoissa, joissa olen ipanoita käynyt hoitelemassa.

Muuten täällä alkaa kaikki olla valmiina nyyttiä varten. Puuttuu vain hoitopöydän pehmusteen päällinen. Mutta siihen nyt käy sitten ensi hätään vaikka joku pyyhekin. Tarkoitus olis kyllä tehdä siihen sellainen flanellinen lakana, jonka toisella puolella olisi froteeta.

Nyt taidan mennä taas kokeileen tuota lepäämistä. Jos vaikka oikeasti saisi unta kaaliin vähän edes.

Joku kyseli että mistä mä löysin tuohon reunapehmusteeseen pehmusteet....eli siis ihan vaan kirpputorilta ostin vanhan reunapehmusteen parilla eurolla ja pesin sen ja tein mieleiseni päällisen. Säästi todellakin rahaa =)

Tämä aamu on taas alotettu syömällä kolme Tuplapatukkaa :ashamed: mä en sitten ikinä opi syömään terveellisesti,nytkin olen koko raskauden ajan syöny ihan mitä sattuu,enimmäkseen just makiaa...Mutta onneksi oon tajunnu popsia myös noita Omega3:sia vitamiinien kera ni vaavin tosi tärkeet ainekset on ainaki vähän tyydytetty :) Nyt ollu hirviänä juttua tuosta omegan tärkeydestä raskausaikan....Vaikka kyllähän tuo terkka sano että puutokset näkyy minussa eikä vauvassa :LOL: Mutta ku mä en tykkää mistään kasviksista ja märjätki on niin väkeviä :D heheh mikälie uusavuton täällä.Kyllä mä ajattelin tehä puolukkapuuroa tässä jokupäivä...

Mutta joo,jospa lähtis syömään ruisleipää ja päälle pari ruokalusikallista voita
:p :LOL:

Meilläkään ei ole ollut mitään ehkäisyä 10 vuoteen, ja tuloksena siis tähän mennessä 2 lasta, 3 keskenmenoa ja tämä tämän hetkinen masukki.
Eli en ole tosiaankaan mitenkään hedelmällistä sorttia.
Silti luulen että kallistun sen sterilisaation puoleen, luulen(tai tiedän) että vaikka kuinka vauvoja vielä varmasti haluaisinkin, niin en kestäisi enää ainoatakaan keskenmenoa, tai pettymystä, niin syvät arvet ne on jättänyt.
Pitääkin kysellä tuosta sterilisaatiosta vaikka neuvolassa ensi kerralla, jotenkin tuntuisi hyvältä että se tehtäisiin nyt synnytyksen yhteydessä, kun siellä sairaalassa kerran ollaan..

Täällä alavatsalla sellaisia repiviä kipuja, tuntuu oikeen kun lihakset ja nahka venyy..auts!! Ja masun asukas mellestää niin että tuntuu, koittaa kai tulla kylkiluiden läpi..

meillä oli vähän juttua miehen kanssa että se kävis sterilisaatiossa,mutta kunhan nyt vaavi syntyy niin täytyy kattoa tota juttua uudestaan..miten vauvakuume iskee..mutta luulen että minun lapset ovat nyt tehty..ainakin siltä nyt tuntuu..mutta tuntuuko se siltä vuoden kuluttua?
tarkkaan on harkittava ja mietittävä..ikääkin kun jo on..
täytyy nauttia nyt tästä tulevasta vaavista sydämen kyllyydestä. =)

mutta nyt ruokalevolle :D

Nopeasti merkkaan mihin pikaisesti luin. Täällä painaa mieletön väsymys päälle ja nukkuu ei pääse. Eskarissa ois joku palaveri tänään yhden jälkeen ja sinne ois ihan pakko raahautua. :/

Joku ihme turvotus on yön aikana iskeny minuun :eek: Silmät oli aamulla niin turvoksissa että.. Yläluomet kuin prinssinakit ja alapuolella jumalattomat pussit. Ja taitaa noi jalatkin olla turvoksissa. Söin kyllä eilen kourallisen popcornia, voisikos se tuon tehdä?

Huomenissa ois neuvola ja sinne pitäis pojat matkassa mennä. Eskarilainen haluaa mukaan kuuntelemaan sydänääniä :)

Nyt nuokkumaan hetkeksi tuonne sohvalle ja seurailemaan kuopuksen leikkejä :)

tuutilulla rv 37+4

Mulla ei ollukkaan sitä lääkäriä tänään..oli unohtanu antaa lääkärille ajan, joten on nyt sit perjantaina.
Leukkarit oli ++ (mitä lie tarkottaakaan...onko tietoo kellään?) ei oo ainakaan mitään hiivan oireita tms.kun sitä kyseli neuvolan täti. Turvotusta löytyy, verenpaine 126/70, mikä alkaa oleen noihin mun 114/40 paineisiin verrattuna hieman koholla. Painoo tullu +653g/viikko, nyt yhteensä 13,5kg, sf-mitta 31cm ja vaavi edelleen monen kokeilu kerran jälkeen rt:ssä, onneks. =)
Perjantaina sit lääkärille niin saa tietää ton alapään tilanteen ja ehkäpä noista leukkareista... jäi hämäämään.

No mut nyt päikkäreille kun en viime yönä oikein nukkunu, oli ihan hassu fiilis...tuntu että kun menee nukkuun niin alkaa synnytys... :ashamed:
ihme tuntemuksia täälä :D jotenkin hassu olo taas muutenkin...

yksäiti+ hippu rv 36+2

Olen pitkään lukenut tätä palstaa mutta nyt vasta sain aikaiseksi alkaa kirjoittamaan. Mulla on laskettu aika 18.10. , joten jännät ajat alkaa olla täälläkin. Raskaus on sujunut kohtalaisen hyvin, sokerit kurissa ja silleen. Painoa tullut tähän mennessä kaikkiaan 1kg 400g. Vauva vissiin syö minulta kaiken liikenevän. Kahdessa aikaisemmassa raskaudessa ollut sokerit koholla jonkin verran. Toivon kaikille lokamassuille jaksamista. =) :hug: Loppusuoralla ollaan!

pitäisköhän munkin alkaa miettimään tuota itkuhälyyttimen hommaamista? asutaan kerrostalossa ja vauvaa on tarkotus nukuttaa tuossa lasitetulla parvekkeella, vois sitten itsekin ottaa pieniä tirsoja sohvalla rauhallisin mielin kun ei tarvis koko ajan rampata kurkkimassa et vieläkö vaavi nukkuu. muutenkin tullaan olemaan paljon viikonloppusin isovanhempien luona tai mökillä, joten kaippa sille käyttöä olisi...en itseasiassa ollu tullu edes ajatelleeks koko vehjettä, mut nyt jo tuntuu ettei varmasti pärjää ilman sitä! :LOL:

täällä ei mitään uutta, ainoastaan mieli on tullu taas tosi kärttysäks ja välillä tekis mieli heittää esim.lasi seinään vaikkei ole edes mitään syytä :ashamed: jospa tämä tästä pikkuhiljaa normalisoituis.

tiipii ja "väiski" rv35+1

itkuhälyttimestä: on kuulemma tosi käytännöllinen peli! ihan alussa sitä ei kai niin tarvii, joten vielä ei olla hommattu. ja luulempa että nuo tulevat isovanhemmat hoitaa sen hankinnan,kun pikkusen vinkkasee :D
ihanaa, sain nukuttua päikkärit! ihan kuin olis joku kestounetus päällä.... ja ihan nuutuneelta nukkavierulta kyllä näytänkin.... :ashamed:
tilda+tiitiäinen35+3

Hellou!

Mietenkäs te joilla jo ennestään lapsia..mä en enään muista viiden vuoden takaisia "pikkujuttuja" niin muistatteko mitään siitä napatyngän puhdistuksesta? Kun mietin, että ihan vedelläkö vai jollain puhdistusaineella sitä piti putsailla?

Nyt on jo paljon parempi olo maanantaihin verrattuna, mulla ei oo kyl vielä aiemmin ollu noin masentunutta ja itkusta päivää kun sillon..toivottavasti ei enää tuliskaan!
Naapuri just tokas tossa ohimennessään että näytätpä sä hyvinvoivalta, se virkisti kyllä mieltä entisestään!

Nyt ruokaa tekemään, nam! :p

Tässähän menee aina tovi, kun lukee meidän lokamassujen viime kirjoitukset, vaikka yritänki joka päivä ehtiä edes lukea ne :)

Maanantaina alkoi sitten äitiysloma ja sen kunniaksi tulin kipeäksi, eilen kävin lääkärissä ja poskiontelontuledushan sieltä löytyi, niinkuin epäilinkin :| , antibioottikuurilla nyt, sitten jos ei mene ohi, huuhdotaan... Samalla kysyin siitä Omeprazol lääkkeestä, mistä täällä oli puhetta, kun mulla närästää niin hemmetisti että oksentelen öisin sen vuoksi. Tääkään lääkäri ei sitä suositellut :/ . [/b]Ranixalia käski ottaa, kirjoitti reseptinkin, poretablettina. Eilen illalla join sen ja pahaahan se oli, mutta eka yö piiitkäään aikaan sain nukkua etten herännyt oksennus suussa :D . Olipa ihanaa kun sai nukkua, lukuunottamatta paria kertaa kun niistin ja kävin vessassa.

Synnytystapa arvio meillä on ensi viikolla 18.9 tiistaina. Mies tulee sinne mukaan, hällä sellainen työ että pystyy järjestämään päivälläkin käyntejä, vaikka töissä. Jokaisella neuvola käynnilläkin on ollut mukana. Mikä minusta on ihanaa, onhan tämä meidän yhteinen vauva. Kesäloman aikaan miehen lapsetkin kävivät kuuntelemassa asukin sydänääniä neuvolassa, kouluaikana kun yleensä ovat koulussa kun mulla neuvola-aika.

Kaikkea pitäisi olla jo valmiina. Vaatteet pestynä ja silitettynä. Hoitopöytä valmiina, sain kaverilta käytettynä ihan siistin. Sänky meillä on, ensi sänkynä rottinkinen koppa jossa jalat rullilla, olen muuten itsekki siinä nukkunut vauvana. Siinä sellainen nätti verhoilu. Sen jälkeen vauva saakin sitten minun isän vanhan pinnasängyn vuodelta 1941 =) Se vaan entisöidään, sen aikoi mies laittaa. On nyt kuivumassa sisätiloissa (ollut mummolassa ulkovarastossa), että raappaa vanhan maalin pois ja maalataan se. Muuten tosi hyvässä kunnossa. Lujia ovat nuo vanhat sängyt, isän eno tehnyt sen isälle aikanaan. Ja pinniksen jälkeen tulee sitten minun äidin vanha sänky. sekin entisöity. Siskonlapset siinä viimeksi nukkuneet. Että on vauvalla perintekkäitä sänkyjä ;) Itsekkin olen jotenkin niin perinteistä pitävä.

Vaunutkin ollaan jo kaupasta haettu ja maksettu, samoin kaukalo. Vaunut ovat Emmaljungan duo edge combit ja kaukalo alustalla Gracon autobaby. Kerran joku kyseli autoista, meillä autona tila-auto Chrysler Voyager, edellinenkin oli samaa merkkiä, vaihdettiin nyt keväällä vähän uudempaan, käytettynä kuitenkin tämäkin 2001 mallia. Pienempään emme ainakaan vaihtaisi, 3 lasta me aikuiset ja iso koira ja vaunut. Joudumme välillä todennäköisesti tekemään siitä 5 hengen auton 7 hengen sijasta, jos me kaikki vaunuineen olemme mukana :whistle: . Miinuksena tuossa autossa siis pieni tavaratila. Ja asuntovaunuillessamme isommalla autolla helpompi vetää isoa vaunua joka meillä on.

Ehkäisy asiaa minäkin olen miettinyt, mutta en vielä tiedä... Aluksi meilläkin oli kumit, sitten laitoin ehkäisyrenkaan. Se ei pidemmän päälle sopinut minulle, alkoi tulla toistuvasti hiivatulehduksia. Kokeilin myös sitten Yasminelleä, kuulema vielä vähemmän siinä pitäisi olla hormoneja. Ei sen kummempaa apua, ne hiivat vaan jatkuivat. Sitten jätinkin jo ehkäisyn pois ja asukki sai heti alkunsa =) Raskauden aikana mulla hiivatulehdus pari kertaa, mutta selvästi väheni, kun en käytä hormonaalista ehkäisyä enää. Että en sitten tiedä mitä käytetään, en oikein noista kumeistakaan tiedä :ashamed: , en oikein tykkää eikä mieskään. Mutta ainakin vielä haluan lisää lapsia, ettei ainakaan sterilisaatio käy kysymykseen :eek: Mulla nyt vasta ensimmäinen tulossa, vajaa pari vuotta sitten vasta löysin tämän minun tulevien lasteni isänkin. Olinkin jo ihan toivoni menettänyt mieskunnalle, ettei minun kohdalle tule koskaan fiksua miestä, kaikki entiset suhteet meni niin metsikköön kuin vain voi... ettei ainakaan lapsia siihen olisi kyllä voinut edes ajatella. Mutta nyt elämä hymyilee :heart:

Jaksamista kaikille ja hyviä vointeja!

Tytteli74 ja asukki 35+3

Mitähän kummaa :eek: , pari sanaa tummensin, niin tummensi koko tekstin :/ No ainaki näkyy, en jaksa alkaa muokkaamaan sitä, jotenki muutenki takkuili tuo viestin lähettäminenkin, olisko jotain häiriötä keskustelussa.

Mielialan vaihteluja havaittavissa (jälleen) :kieh: Saattaa mennä yksi päivä loistavasti putkeen aamusta asti, sitten seuraava päivä yhtä helvettiä. Lapsetkin varmaan jo ihmettelee, että mikä tuota äitiä vaivaa.. Luottoystävän kanssa on tullut naurettua, että se päivä saattaa tosiaan mennä pilalle yhdestä pienestä asiasta tai vajaan tunnin mylläkästä pienten kanssa, kun jo tuntuu, että "koko päivä ollaan vaan tapeltu" HUOH.

Ja kotiäidin arkea pitää teille vielä tämänkin marinan jälkeen vilauttaa, kuka yhtyy ajatuksiin? -> NÄIN PIENELLÄ ELEELLÄ saa minulle hyvän olon: edellisiltana rupesin lasten jo nukahdettua ennen petiin menoa raivaamaan olohuonetta ja keittiötä siistiksi. Sen verran oli epäjärjestystä ja keittiö kuin kaatopaikka, että ajattelin - tämän keskellä en tosiaankaan halua huomenna herätä... Pyysin miestä avuksi, että tyhjäisi pesukoneen, lataan ja järjestelen siellä sitten muuten... Sillä aikaa, kun olohuoneen siivosin romuista vapaaksi ja pyykit laittelin vielä tolkusti (pinnasänkyyn B) ), oli mies siivonnut KOKO KEITTIÖN hohtavaksi unelmaksi! Pesukone oli jo päällä ja kaikki pinnat, nekin mihin meikäläinen enää ei edes kiinnitä huomiota, pyyhitty! :heart: Siis mulla tuli ihan vedet silmiin, olin niin otettu. Kaikkein parasta oli se, ettei hän mitätöinyt tuota ihanaa olotilaani/omaa tekemistään millään mahtailulla, ei ruvennut leuhkimaan omilla urakoinneillaan (tätähän minä täällä teen tuhat kertaa päivässä...) vaan meni takaisin jatkamaan jotain dokumenttiohjelmaa, josta oli kiinnostunut. Myöhemmin petissä sitten huumorilleen tyypillisesti vaan kuiskasi, että nyt saat sitten hieroskella häntä 15 minuuttia. En suuttunut :D - enkä kyllä hieronutkaan, mutta jäi siis hyvä mieli tästä illasta. Että kyllä mua on taas huudatettu ja itketetty ihastuksesta ja ilostakin, vaikka huonoja päiviä on ollut mukana myös.

Kunpa tämän nyt jaksaisi kunnialla loppuun, alkaa väsyttää tämä oma mielipuolisuus välillä...

Kylähullu ja koripallo 33 + 5

Yhteistyössä