***LOKAMASSUJEN SYYSKUU***

Keiju07
Susa, toimiskohan tuosta linkistä?

http://lotta.yle.fi/ijulkaisu.nsf/sivut/uutiset

Ja siitä Ajantasa klo 10. Eka tuli uutiset ja sitten pidempi juttu Häkämiehen lausunnoista ja sen jälkeen YOdottaja. Mutta mulla ei tässä läppärissä mitään Playeriä ladattuna, joten en voinut varmistaa pelittääkö tuo linkki.
 
Ei oo Otto-imetysliivit vielä saapuneet mullekaan . Asiakaspalvelulta tuli kyllä maili, että postilta pitäisi tulla tesktari ???? kun tulevat ?
Saapa nähdä... Pitäisikö itse kysellä postista ?

Jeps - voipa olla että päivän muu uutistarjonta meni yli :) ja kello 14 ei enää joristukaan yksinodotuksesta, enemmän Palestiinasta ja Häkämiehestä , mutta noista mainituista arkistoista juttu taitaa löytyä.
Thanks, kommenteista - kuten sanottu jokainen vauvatulokas on oma suuri sielunsa - tän mun masu-asukin tarkoitus on kyllä tehdä jotain kummaa , alku on sen sorttinen. Ainakin äidilleen hän opettaa yhtä sun toista ...
toinen linkki (en tiedä pääseekö häkämiehestä ylihyppäämään, yo juttu alkaa n minuutin 17 kohdalta .... :)
http://areena.yle.fi/toista?id=812415&pladd=812415

Kävin OYSissä katsoon mun kamua , joka varmaan synnyttää ihan kohta, supparit ei vielä ihan olleet käynnissä. Mutta joksenkin romanttisesti(?) pääsin avustamaan ja luutuamaan lapsivesiä kahvion tuolilta ja laattialta, kun kävi semmoin insidentti kaffella ollessa. Olo kuin kummilla ?
Mä kyllä itken ihan joka asiasta nykyään, kaikki on murheellista tai sitten iloista tai elämää suurempaa ja liikuttavaa ... alkuraskaus menikin aika vähillä mielialavaihteluilla ja nyyhkinnöillä .


Nyt Bulgarian jogurtin, uuden herkun kimppuun :)

-papu & viola auroora RV 35+5
 
Yhä edelleen yhtenä kappaleena... :wave:

Kävin tänään neuvolassakin ja siellä ei mitään uutta. Nyytti on laskeutunut lähtökuoppaan eikä pää liiku sieltä. Joten odotellaan odotellaan. Supistuksia on, mutta ei mitenkään hirveän pitkä kestoisia. Vettä on vähän tullut lisää, mutta ei kuulema tarpeeksi. Joten eivät ota osastolle tarkkailtavaksi tai mitään. No mielummin mä täällä tylsistyn kuin siellä. Muuten ei neuvolassa mitään uutta. Paino heittelee tällä hetkellä koko ajan muutamien satojen grammojen välillä, mutta kun ei heittele yli 700 grammaa, niin kukaan ei sano mitään. Verenpaine on ihan normaali ja hb:ta ei otettukaan tällä kertaa jostain syystä.

Meillä on nyt sitten neuvolantäti vaihtunut. Se on joko kätilö, terkkarin sijainen naapurikunnasta tai sairaanhoitaja (joka ei osaa itse tehdä yhtään mitään), joten joka kerta saa jännätä kuka siellä tällä kertaa on. Kysyttiin, että ei kai se haittaa. Mulle se nyt on ihan sama, kun on jo näin pitkällä. Kyll mä pärjään. Jäin vain miettimään juuri raskaaksi tulleita mammoja, että heille se ei välttämättä ole mikään kovin kiva. Mutta minkäs teet. Tilanne on mikä on.

Pakkasin viikonloppuna meidän molempien kassit täysin valmiiksi, jotta ollaan sitten valmiita lähtemään. Lisäksi laitoin nyytin sänkyynkin valmiiksi lakanat ja kannen vielä päälle. Eipähän tartte isännän sitten kirota tuota lakanan laittoa tai miettiä päätä puhki mitä vaatteita ottaa kummallekin mukaan sairaalaan. Huomasin vain siinä pakatessa, että meillä ei ole kuin yksi pieni toppapuku (ollaan saatu tutuilta aika monta). Kaikki muut on yli 65 cm. Saa nähdä pitääkö hakea toinen jossain välissä, vai meneekö nuo isot jo sitten kun tuo pieni jää liian pieneksi.

Sormusten irroituksesta on ollut juttua. Minä kokeilin tuota saippuaa ja kylmää vettä ja sain tarpeeksi tapeltuani molemmat pois kädestä. Nyt on ihan outo olo, kun ei ole mitään sormessa. Jotenkin niihin on niin tottunut.

Maidon tihkumisesta oli juttua. Minulla tuli jossain välissä jonkin verran, mutta nyt on vähän vähemmän. Mutta eiköhän sitä taas ala enemmänkin tulemaan sitten synnytyksen jälkeen. En jaksa murehtia siitä. Tuttipullojakaan en ole ensimmäistäkään ostanut, kun aattelin, että lähikaupasta saa nopeasti tarvittaessa.

Oli viikonloppuna huvittava katsoa, kun alkaa merkkejä olla sisarusten hössötyksestä. Isännän systeri oli ostanut jo ensimmäisen lahjan (ei kuulema kerro mikä se on, mutta tuo sen synnärille) ja mun isoveli soittelee joka toinen päivä kuulumisia... :p Muuten hyvä, mutta normaalisti ei isoveljestä kuulu välttämättä kuukauteen mitään... :LOL:

Nyt kuulema täytyy lähteä kauppaan, joten koettakaa pärjätä flunssan ja supistusten kanssa. Ja Elzalle onnittelut pikku jätkän kotiin tulosta. Vähänkö olen kade... :D

LillaStina ja Nyytti 36+6
 
lauantaina alkoi sitten äippäloma :)
no kotonahan tässä on aika mennyt,sairaslomalla pitkän aikaa.
täällä ollu kaikenlaista vaivaa,ylämaha kipuillu,alaselkää pakottaa(niinku ois tulehtunut!) ja välillä pääkipee!
oon pelänny sitä raskausmyrkytystä...

torstaina oli neuvola,pissa oli puhdas ja vauva rt:ssa mutta ei kiinnittynyt.
sf 31,5cm,vauvan syke140:heart:
verenpaine ok.
hb:kin nousussa!!!

niin tuosta ylämaha kipuilusta...onko muilla tuntunut tuossa kylkien alla kummaa kipua??
selitin neuvolassa,ja meinasi sieltä että närästystä,mutta ei renniet auttanutkaa :/
täytyy aamulla käydä uudestaa.ei saa rauhaa muuten!

juu kyllä alkaa olo olemaan aika raihnanen...
siivottiin eilen miehen kaa asunto ja huh mikä väsynyt meininki sen jälkeen.
tuntu että joka paikkaa jomottaa(ja ei todellakaan mikää suursiivous...)
anteeksi kun tällänen valitusvirsi tuli
:ashamed:

nökö taisi tuossa kysellä että pelottaako että meneekö kaikki hyvin...
voi kamala että pelottaa!!!
oon meinannu monet kerrat kirjottaa tänne että oonko ainut jolla kaikkee mielessä...
inhottavaa ajatella tuollasia,mutta sen pienen nyytistä pelkää niiin paljon.

täytyy lähteä laittamaan muussia ja kanaa :p
voikaa kaikki hyvin!!
ps:kyllä sitä makeaa tulee syötyä täälläkin... :)
salmiakkia ja jäätelöä,nam!


 
Keiju meillä on anopin kanssa ihan loistavat välit ja tuollainen härskillä huumorilla höystetty kommenttien heitto toisen ulkonäköön ym. kuuluu meillä asiaan. tosin täytyy myöntää et nyt raskausaikana ei aina ole kiva kun painosta kommentoidaan/kauhistellaan (vaikkakin puoliksi leikillään).
kerran olen kyllä pahottanut tosissani mielen anopin kommenteista ja tämä oli päivää ennen meidän häitä. mulla tulee aina kesäsin pieniä "finnejä" otsaan ja olin käynytkin kosmetologilla niitä poistattamassa, mutta ei oikein auttanu. no eiköhän vain rakas anoppini häitä edeltävänä päivänä isoon ääneen kauhistellu "et kyllä sulla on tuo naama ihan täynnä näppylöitä!". sillon tuli kyllä tosi paha mieli, jokainenhan sitä haluaisi olla omissa häissään parhaimmillaan ja muutenkin tuolloin kamala stressi päällä. no onneksi häämeikin jälkeen noista ei ollut tietoakaan, eikä mitään näppyjä näy valokuvissa.

niin ja usein anopin kommentoidessa mun raskauskiloja totean hänelle "mää oon kyllä raskaana, et siitä johtuu mun iso olemus, mut mikä on sun selitys?"
:LOL: et lokaa heitetään suuntaan ja toiseen ;)
 
Täällä on vihlonut pitkin päivää tuolta kohdunsuulta ja supistuksiakin on ollu,tosin ei mitenkään pahoja. Sitten tuo paineen tunne! Mä istuin jo jonku aikaa pytyllä ku luulin että isompi hätä ois tulossa mutta pah :LOL: Vauva vissiin venyttelee oikeen olan takaa ku ihmeellisesti mahakin heiluu puolelta toiselle.

Minäpäs laitan tähän massukuvaa edestäpäin,otettu siis tänään rv 34+2
http://www.aijaa.com/v.php?i=953524.jpg

heh ni missä se napa olikaan :D Kyllä tosiaan kylkiin painaa tosi ikävästi mutta ei mee aikaakaan ku pikkunen jo syntyy ja sitten tulee ikävä tätä ihanaa vauvamahaa :heart:

Mä taidanki lähtä käymään tuossa lähikaupassa herkkuostoksilla :p namit siis maistuu täälläkin. Tänään piti oikeen paistaa toinen satsi lättyjä kun eilisistä jäi vaniljavaahtoa ni sehän olisi mennyt ihan hukkaan :saint:

Diipeli
 
[quote="niinukka]sf mitta 36cm :eek: (2cm oli kahteen vkoon kasvanu)
epäili että voi olla kuitenkin isompi mitä ultran arvio (2,7kg)
ja n.200g se kuitenkin viikkoa kohden kasvaa..
ja edelleen oli perätilassa.[/quote]

Niinukka minulla myös vauva vielä perätilassa ja lääkäri viikolla 36 tuon vuoksi. Mitä sulle sanottiin tuosta? Yrittävätkö kääntää? Itseä kiinnostaisi tietää mitä tehdään jos ei tosiaan käänny. Millä viikolla kääntävät tms? Tai onko muita perätilallisia? Miten teillä asia etenee?

Missäs tosiaan Tuutilulla? Joko tuli lähtö? :)

Topsy 33+6

 
AAAh... taas niin ihanat supistukset palannu tännekkin. ja kovin on tuo supistuksen mukana tuleva menkka jomotus siirtyny myös alamahan puolelle.
Tän siitä saa kun istuu koko pvä kampaajalla... olin siis tänään leikkaus ja värjäys mallina koko päivän yhdelle oppilaalle ja sielä alko niiiiin inhottavan tujut supparit. Ei kyl mitenkään säännöllisesti tai ees kauheen usein onneks tuu. Mutta sit kun tulee niin sattuu ja lujaa ja painon tunne on mahtava. Saa nähdä meinaako rauhottua vai ei. Toi istuminen ei ainakaan oo näköjään mun juttu enään... :/

Tuli mulle sitten otsatukka... hieman on outo kun ei oo koskaan ollu. Tosi hyvän näkönen ja varmasti kyl tykkään kun totun.. mutta nyt kun ensin tottus ja keksis että miten tätä pitää ees laittaa... :x

Nyt tää painuu tonne sängyn pohjalle jos niitä supistuksia ei enään vaikka tulis..
Sama vika muuten mulla kun oli jollain muullakin et supistuksen aikaan saa välillä miettiä et mistäköhän reijästä tää kaveri meinaa oikein pihalle tulla.. :D toivottavasti kuitenkin ihan oikeen reiän löytää...

mulla on ollu 2 neuvolalääkäriä ja nyt ilmeisesti keskiviikkona on se rv 36 lääkäri...en kyl ihan varma tuosta oo, mut sen näkee sit.

yksäiti+ hippu rv 36 :heart:
 
Kävin aamupäivällä näytillä äippäpolilla. Supparit loppu onneks, kohdunsuu pehmenny. Verenpaineet korkeet, pissassa aavistus valkuaista. Vaavi tällä hetkellä n. 2500g. Ihanne olis, jos itellään lähtis syntyyn, mutta vasta parin viikon kuluttua. Ettei tarttis käynnistellä ja miettiä mahtuuko vai ei..
No, tässä pitää ottaa iisisti loppuaika.

Mikero: Mulla on seurattu 2 kertaa istukan paikkaa ultralla, kun oli rakenneultrassa kohdunsuun päällä. On onneks noussut. Outoa, ettei sulla ole ollut mitään kontrollia, koska se vaikuttaa sitten siihen, voiko alakautta synnyttää.

Eipä kai muuta...
 
Täällä kans yks joka edelleen perätilassa...! Lääkärineuvola tosiaan viikon päästä, eli 35+4, jollon tarkistetaan vielä ultralla tuo tarjonta. Yleensä meillä päin kuulemma tuo lääkärikäynti viikoilla 36+, mutta otettiin se mulle hippusen aikasemmin juuri tuon perätilan takia. Jos pieni on silloin edelleen tiukasti pää ylöspäin, niin saan ilmeisesti lähetteen äitipolille, jossa keskustellaan sitten siitä, että yritetäänkö kääntää ja jos ei onnistu, niin haluanko ensisynnyttäjänä yrittää kuitenkin alatiesynnytystä vaiko onko edessä sectio... Tätä olen kovasti jo yrittänyt päässäni miettiä, mutta en todellakaan tiedä!! Onko muut jo kerennyt tätä pohtia? No näin siis meilläpäin ymmärtääkseni.
 
oh hoh, kylläpä tänne tulee kirjotusta, kun hetken on palstalta poissa.. =) huomaa et loppu alkaa lähestymään!!
Samoin mulla alkaa jo synnytys mieltä painamaan, nyt täytyy tosissaan ajatella että kohta sitä tositoimissa ollaan ja vauva pian maailmassa..hui ku jännittää.. :eek: =)
Mulla on vielä (kaikki)ostokset/hankinnat tekemättä, mitä nyt 4:lle lapselle tuleekin hankittua..
Mutta ajattelin kun ukkokullan kanssa lähtään ensvkonloppuna reissuun, juhlistaan 8-vuotis hääpäivää, niin samalla ostan vauvaa varten kaikki tykötarpeet. :heart:
Ainakin haluan uuden vaatekerran housuja, bodeja, päähine, tumpulat ym....pikkuinen 62cm talvipuku mulla onkin, mutta pitää katsastaa tuo vauvavaatteitten varasto ja kattoo mitä kaikkee sitä tarvii uudelle tulokkaalle ostaa.. :heart: =) ihana lähtä hommaamaan vauvatarvikkeita!!
Samoin me tarvitaan kaksostenrattaat, kun ed.lapsi täyttää joulukuussa 2-vee, ikäero sen verta pieni, että kumpikin vielä jonkinaikaa menee kärryissä.
Samoin uudet imetysliivin täytyy ostaa ja hoitopöydät, hoitotarvikkeille korit, ym..laittaa valmiiksi.

Olo on välistä tosi touhukas, saa paljon hommailtua, välillä tulee semmoinen päivä et onpi vetopois...
jokapäivä kyllä pidän huolen, että ulkoilen ja edes pienen kävelylenkin teen, joko lasten kanssa tai sit iltasella yksin. jaksaa paremmin itekkin ja vielä pystyny tekemään ihan kohtuu pitkiäkin lenkkejä, jopa pisimmillään 1h20minsaa.... mut kyllä ne näin loppuakohti lyhenee.
Supistuksia ei oo tullu juurikaan..jokunen viikko takaperin supisteli useastikkin päivän aikana, sellasia kivuttomia kovettumia mutta nykyään, ei juurikaan....toivottavasti tää ei enteile yliaikasuutta.. |O
Täytyy lähtä unille, et jaksaa aamulla herätä laittaan lapsia kouluun.
naatiskelija 33+1
 
Voi kauhia..
Heräsin hetki sitte,ihan mieletön päänsärky! Pissalla ja oksentaas :/ kävin..
ei tuu uni enää joten koitan ny sängys spyörii ainaskin,kissa tuli seuraksi ni ei oo ainakaa nii yksinäistä=)

Toivotaan et tää jysäri tästä menis ja sais nukuttuu viä..ei äippiksel kuulu näin aikasten turhaan herätä!


 
Täällä miä vielä oon. Supparit jatku tasaisesti n. klo 18, sitte alkoi välit pitenemään :/ Yöllä loppuivat kokonaan. Muutama kipeä mahtui joukkoon mutta eihän se viel riitä alkuunkaan. Rasittavaa! Mitään en oikein saanu tehtyä eilen, ainoastaan kuopuksen kanssa käytiin iltakävelyllä mummilla. Nukkumaankin menin ennen 21.

Nyt on selkä pahantuntuinen ja maha menkkamaisen kipeä. Toivottavasti ei ala supparit samanlaisina kuin eilen. Muuttuisvat suosiolla kipeiksi että tietäis missä mennään |O

Jotain positiivistä kun ettimällä ettii eilisestä, eipä ollut tietoakaan ummetuksesta :whistle:

tuutilulla rv 37+3
 
Mullakin yön oli riesana kipeät supistukset, jotka onneksi lakkasi. Nyt vaivana selkäkipu ja menkkajomotukset.
Täytyy toivoa että ei nyt ala enemmän vaivata, en tosiaan halua vielä vauvaa synnyttää, jokusen viikon saisi ainakin tuolla vielä itseään kasvatella.
Nyt aamukahvin keittoon, ja aamupäiväunille!
 
mulla tuutilulla vähän sama meininkin. Nyt on taas muutama tullu aamutuimaan mutta toivon ettei ala ihan kamalasti vaivaan..ottaa niin lihaksien ja hermojen päälle noi kipeet mutta ei kuitenkaan niin kipeet supparit.
Toivotaan
.. mä kerkesin tota sektio/alatie synnytys juttuja miettiin kun vaavi oli tiukasti perätilassa eikä näyttäny kääntyvän. nyt kuitenkin taitaa olla ihan oikein päin tuola, toivottavasti myös pysyy. Mulla ois tänään ollu se äippäpoli aika perätilan takia jos ei vaavi ois kääntyny.
Mutta niin siis en päässy ite oikein kumpaankaan ratkasuun...Toisena päivänä aattelin et tottakai yritän alateitse ja toisena päivänä että en todellakaan yritä. Vaakakupissa mulla paino seuraavat asiat joita ois vielä tarvinu miettiä tarkkaan: section aiheuttama haava ja sen paraneminen,muutenkin paraneminen sectiosta varsinkin kun oon keskenäni lasten kanssa et kuinkas sit isomman kanssa selviää jos on tommonen haava.Mutta sit toisaalta alatiesynnytyksessä tehtävä välilihan leikkaus...voi kuulema olla todella kipeä ja pitkään. Se mietitytti erityisesti sen takia kun esikoisen aikaan en revennyt ollenkaan ja nyt sit ois ollu joka tapauksessa toi välilihan leikkaus edessä...ei houkutellut sekään.
Kääntöyritystä mä oisin kyllä pyytänyt ehdottomasti ja sit miettiny vielä uudestaan lääkärin kanssa noita toisaalta ja toisaalta asioita...

Toivottavasti sullakin pikkunen vielä kääntyy oikein päin. Ja jos ei käänny niin eiköhän se oo hyvä ratkasu sit minkä ite päätät =)

Nyt ystävän vajaan viikon ikästä vaavia kattomaan... :heart:

yksäiti+ hippu rv 36+1
 
Olettepas te ahkeria kirjottelijoita..tekstiä vaikka kuinka..

Juu mulla on nyt tota painoa tullu taasen ihan hurjasti..eka sitä oli tullu 1,4kg/viikko.No terkka anto sit viime perjantaina uuden ajan maanantaille, painokontrollille.No kävin sit eilen niin taas painoa tullu 1,4kg :ashamed: Huhhuh..yhteensä nyt sitte jo 16kg.Ja jos se tätä vauhtia nousee niin sitähän on kohta yli 20kg :x
Ja se mua ihmetyttää kun en mielestäni edes ole syöny mitenkään ihan hurjan paljon.Juonu vaan ihan kamalan paljon..
No mulla on paineetkin nyt vähän koholla joten olen nyt "tarkkailussa" ettei vaan ala kehittään mitään raskausmyrkytystä.
Torstaina tarttis sitten taas mennä neuvolaan.

Juu ja laittelin tossa vauvan kotiintulo vaatteetkin valmiiksi päivällä..olipa vaikea valita ne "ihan ykköset" :D
Oltiin eilen pari tuntia kaverin kanssa kaupungilla kävelemässä ja "shoppailemassa" (tosin ostin vaan yhen vauvan pipon)..tunsin sillon jo semmosta paineen tunnetta alapäässä.
Illalla vaan voimistui ja lopulta muuttui sitte semmoseksi aika inhaksi menkkajomotukseksi..ja just kun olin nukahtanu, heräsin semmoseen oikein "aitoon" supistukseen..sit tuli ihan valtava hätä vessaan..eipä ollu ummetuksesta tietoakaan täälläkään.
Mut sit se kaikki loppu kun seinään.Mä olin jo ihan jännittyny ja mietein täällä yön pimeydessä, että tuleekohan tästä jo lähtö..no ei tullu ja ihan hyvä niin.Sais tuo vauveli nyt pysyä vielä viikon verran tuolla masun suojissa.
Jotenkin mulle tuli ihan semmonen pelkokin, että ei nyt vielä..

Juu mutta kaippa sitä sais noiden kahen ihanaisen kanssa lähteä ulos..alkaa meteli olla aikamoinen;)

Tuplamamma+"poitsu" rv37+2
 
Viime yönä tais meidän neiti kääntyä istuvilleen :eek:
Heräsin siihen, että maha heilu villisti puolelta toiselle ja tyttö jotenkin "muljahteli" kummasti. Oikein kipeää teki.
Sehän tästä vielä puuttuukin, että ois näillä viikoilla vielä heittäytyny hankalaks :headwall:
Ite pelkään hysteerisesti sektioon joutumista ja alakautta perätilalaisen synnyttäminen kuulostaa toivottomalta. Toisaalta mulla on yks onnistunu ulkokäännös kokemuksena ja usean synnytyksen jälkeen paikat jo valmiiks venyny :D
Jospa tuo "riiviö" vaan venytteli aikasa kuluks ja päätti vähän äippää säikytellä. Torstainahan tuon sitten näkee.

Kävin aamulla verikokeissa ja samalla kaupassa. Ostin huomista varten kassillisen pesuaineita. Huomenna nimittäin alkaa tässä sikolätissä suursiivous! Lieköhän jonkin edellä :p
Monta viikkoo oon ollu kun tapettu mato ja nyt siivousintoa tuntuu supistuksista huolimatta riittävän...

Viime yönä taasen synnytin.... POJAN!
Ja mulla lähes kaikki vaatteet jotain vaaleenpunasta unelmaa... :headwall:


 
kannatutin miehellä tuossa aamutuimaan vaunut sisälle,tai siis ratas osan,kun koppaosa onkin ollut tuolla vaatehuoneessa.ja kokosin nuo sitten tuohon makkarin nurkkaan nököttämään ;) viritystä piti tehdä ettei kissat ota noita nukkumapaikakseen..laitoin turvaistuimen siihen päälle,ja turvaistuimeen vielä vauvan vaate kassin :whistle:

yodottaja täällä herkällä tuulella myös..minä jo tirautin itkut aamutuimaan kun hain aamun lehden ja luin siintä etusivulta että 200 lehmän navetta oli tuhoutunut tulipalossa rantasalmella..ja enhän minä ilman itkua voinut sitä juttua lukea..pyyhin vaan vaihvihkaan silmiä,kun mies pöydän toisella puolella istui..

tobsy2 mulle tulee sectio jo automaattisesti kun kaksi olen sectiolla tehnyt,eli ei terkkarin mukaan mitään hätää vaikka vaavi masussa nyt istuukin.perjantaina olis sitten äippäpolille meno,en usko että sen kummempia siellä tekeevät kuin ultraavat ja antaavat sitten sen sectio ajan.(mulla ottaa häntäluu vastaan,vaikka kaikki paikat aukeaakin)
en yhtään osaa sanoa että millä viikoilla olis ruvettu kääntämään jos olis ollut normaali synnytys esissä.
olen huomannut että vaavi ei paina silleen tuonne alakertaan,kun on istuma asennossa,(mutta painaa alamahaa,ja edellistä leikkaushaavaa) edellinen kun oli pää alaspäin niin se painoi tuota alakertaa niin kauhiasti että hyvä jos pääsin sängystä ja tuolilta ylös..ja se on kyllä tosi kauheeta.
ja kipeetä.

mie täällä henkisesti rupean valmistautumaan,miehen lapsien tuloon perjantaina..meillä vanhin tyttö ilmoitti että hän menee perjantaina jonkun luokkakaverinsa luo yöksi..no menköön.

kirpakka pakkas keli olikin aamulla,kohta kyllä on hanskat etittävä käteen,sen verran vilposta tuolla ulkona oli.

onko kukaan miettinyt että mitä ehkäsyä synnytyksen jälkeen?

ite olen pähkäillyt,kun mulle ei mikään oikein sovi.pillereistä tulen kiukkuseksi kuin ampiainen,koko ajan sellanen olotila päällä et vois jonkun kuristaa,mikään ei kiinnosta ei ainakaan seksi :D :headwall:
sitten mitään kierukoita ei suositella,kun niistä ei tiedä että sisältääkö ne nikkeliä,kun olen nikkelille allerginen,kortonkia mies ei ole kamalan halukas käyttämään :/
aikoinaan olen kokeillut varmaan neljää viittä pillerimerkkiä,ja kaikista tuli sama olotila.joten noillekkin pitää heittää hyvästit.
no onhan sitten tietysti vaihtoehtona sterilisaatio,jommalle kukummalle..
kuitenkin näitä lapsia kun on tämän vunttusen jälkeen viisi.

mutta nyt taidan lähteä jotain ruokaa väsäämään.

niinukka ja vunttunen 36+3
 
Keiju07
Eilen oli illalla mahassa hurja melske ja oikein kipeää ottivat napakat potkut. Nousin sitten ihan peilin eteen katsomaan, että mikä nyt siinä niin kipeää tekee, ja selityskin löytyi: ensimmäiset mojovat raskausarvethan ne. Eli ihan noilla muutamilla futaisulla sai mulle neiti aikaiseksi punaiset arvet; ovat juuri siinä kohtaa, mihin potkut ottivat. No kaipa nuo olivat ennemmin tai myöhemmin odotettavissa, jotenkin olin vaan jo alkanut toivoa, että niiltä välttyisin, kun vielä ei aiemmin mitään ollut näkynyt. Olen ollut vähän laiska rasvailujen tms. suhteen, mutta kaipa nuo olisivat tulleet vaikka mitä rasvaa olisin lätrännyt... Kun niitä kerta murrosiässäkin ilmestyi tuohon lanteille. Mahassa vaan osuvat omaan silmään enempi :/

Kaikkea mäkin murehdin :ashamed: .

Onkos muilla minkälaisia arpisaaliita?

Keiju 34+0
 
Keiju07
Ehkäisystä synnytyksen jälkeen: Hankala tilanne, kun meillä siis tämä raskaus saanut alkunsa hoidoilla, mutta takana kuitenkin kaksi luomuraskauttakin (menivät kesken). Mieli tekisi siis olla täysin ilman ehkäisyä, mutta on kuitenkin olemassa riski, että tärppää ihan luomustikin. Ja mikäs siinä, hyvähän se vain olisi, mutta ei liian pian. Varma on, että pillereitä en missään muodossa enää suostu ottamaan. Vaikutus mielihaluissa oli sen verran suuri. Oikein harmittaa, että niin kauan niitä suostuin syömään... Koskaan ei kukaan gyne kysynyt, miten vaikuttavat mielialoihin ja etenkin halukkuuteen. No nyt tiedän, että ero on aika melkoinen!
 
Ehkäisystä: Itse olen kanssa käynyt lävitse pillereitä oikein urakalla. Toisista lihoin, toisista tuli akne, toisista masennuin, toisista kiukustuin... Kunnes kokeilin laastaria. Se toimi minulla erinomaisesti. Kerran viikossa vaihto, ei mielialan vaihteluita, ei aknea, ei kiloja. Alussa oli vähän tiputtelua, mutta sitten toimi hyvin. Toisaalta, mulla noi hormonit on aina heitelly, joten voipi olla ettei enää tän jälkeen toi laastari käykään... Toki tätä ensimmäistäkin on odotettu ja toivottu ja keskenmenokin koettu, joten toinen olisi mukava laittaa melko pian tilaukseen, mutta ei ehkä aivan peräjälkeen...

Mä ajattelin kotiintulovaatteiksi samat vatteet kun minut on tuotu aikanaan laitokselta. Vaaleanpunainen kietaisupaita ja vaalenasiniset potkarit. Ovat toki jo ajan kuultamat, mutta minusta ja miehestä hauska idea. Tavarat alkavat muutenkin olla valmiit. Enää parveke vaunut puuttuvat.

Kuinka moni on ajatellut itkuhälyttimen hankintaa?

Taas on vekaralla hiljaisempi päivä. Täytyy vähän käydä taputtelemassa, jos lieventäisi äitinsä pelkoja...

Nökö ja vekara 35+6
 
Mulle tehdään sterilisaatio synnytyksen jälkeen. Oon kokeillu 9 eri pillerimerkkiä, hormonikierrukan ja hormonirenkaan, eikä mikään sopinu. Kaiken lisäks haluan olla varma, etten enää tule raskaaksi.

meillä on itkuhälytin ollu käytössä jo 8 vuotta ja on kyllä hyvä vekotin. Varsinkin omakotitalossa asujalle.
 

Yhteistyössä