Saatiinhan se netti viimein toimimaan! Olipas outo olo, kun nettiin ei päässyt lainkaan..ihan joutava koko kone, kun ei pääse surffailemaan
Olipas asiaa ehtinyt tulla taas niin paljon, että meni tovi lukiessa..ja oli vaikka mitä mihin aioin kommentoida..
Elzalle, Ihanaa kun olette saaneet pikkuisen kotiin, oikein paljon onnea vielä koko perheelle, ja vauvantuoksuista arkea sinne :heart:
Susa, älä suotta nolostele, joskus sitä onnistuu sanomaan jotain mikä kuulostaa jälkikäteen hassulle. Jospa tämä tästä, pitää yrittää olla murehtimatta liikoja..
[/b]Imetyksestä ja maidon tihkumisesta etukäteen[/b], minulla ei ole edellisten odotusten aikaan, eikä tässä raskaudessakaan tullut pisaraakaan maitoa ennenkuin vauva on syntynyt, sen jälkeen sitä maitoa on kyllä riittänyt sitten tulvaksi asti
, saunassa käynti olikin, varsinkin viimeksi, aika hupaisaa, kun maitovanat vaan valui mahaa pitkin, välillä lensi suihkuna kun alkoi imettää, sai varoa ettei vauva reppana saanut maitosuihkua silmään
Minä halusin imettää senkin takia suht pitkään, kun olen itse allerginen ja omaan atooppisen ihon, imetyksenhän on todettu suojaavan allergioilta ja lisäävän vastustuskykyä. Tosi vähän meillä on kyllä lapset sairastelleen, ja allergioiltakin on vältytty, kuopuksen hiukan kuivaa ihoa lukuunottamatta. Tiedä sitten onko imetyksellä mitään tekemistä asian kanssa, mutta ei se nyt ainakaan haitaksi ole ollut
Sen verran vielä haluan lisätä, että vaikka olen itse kokenut imetyksen helpoksi ja mukavaksi, ja olen kahdesti pitkään imettänyt, en ole mikään imetysfriikki, enkä halua millään tapaa syyllistää/pahoittaa kenenkään mieltä, jokainen löytää itselleen ja vauvalleen sopivimman tavan hoitaa ruokailun, pääasiahan on, että vauva saa ruokaa ja on tyytyväinen
Minulla siis myös atooppinen iho, mutta nännit ovat kyllä ihmeen hyvin kestäneet nuo pitkät imetykset, toki ihan alussa hieman kuivui ja tuntui aralle, mutta Bepanthenin avulla alusta on selvitty..Nyt taitaa olla jo niin karaistuneet nännit, ettei ihan pienestä enää hätkähdä
Mileko, kysyi kauratyynystä kokemuksia. Minulla on kotona kauratyyny, jolla olen kipeää selkää hautonut jo nyt. Synnytyksissä minulla on kauratyyny (sairaalan) ollut kummassakin kivun lievittäjänä selässä, toisen aikaan se oli oikeastaan ainoa kivunlievittäjä, jos miestä ei lasketa
Minusta siis lämmin kauratyyny alaselällä tuntui tosi hyvälle, sen piti olla tosi kuuma ja miehen painaa sitä selkää vasten hullunlailla
Mahan naksumista on minullakin esiintynyt, joka odotuksessa, nyt ei kyllä vielä kovinkaan monesti, minä luulen, että se on jotain nivelten naksumista, mutta tiedä häntä
Tummaa viivaa mahassa ei ole vielä ainakaan näkynyt, poikien aikaan se oli napaan asti..saa nähdä vieläkö se ilmestyy, en muista yhtään missä vaiheessa se tuli..Ei ole oikein tuo näkyvyys kovin hyvä tuonne navan alle
Ihania sänkyjä ja vaatteita teillä, kai sitä pitäisi itsekin alkaa pikkuhiljaa kasailla sänkyä ja laitella kasseja valmiiksi..Vaikka olen kyllä melko varma, että supistelut alkaa hiipua ja loppuu kokonaan, kunhan laskettu aika alkaa olla käsillä :kieh: Saunalla ei näytä olevan minuun mitään muuta vaikutusta, kuin että jalat on sen jälkeen kamalan turvoksissa..Plääh!
Hui, nyt venyy teksti taas ihan tolkuttoman pitkäksi..Näin siinä käy, kun ei pääse päivään palstalle
lhs rv 35+1 (Toista päivää äitiyslomalla :wave: )