***LOKAMASSUJEN SYYSKUU***

mamma3
Täällä taas :ashamed:
Kuopuksen päikkäriaika lähenee, eli tiedossa VIIMEINKIN lepoa itsellekin, ihanaa =) Vilustaa, eli taitaa tautia tehdä nyt totisesti :'( Ei mahda mitään!!
Mutta missäs on Rontti? Ei kai jo synnyttämässä? :D Vai liekkö hän saanut voimia ja ahertaa nyt hommia olan takaa ;) ? Toivottavasti ei mahatauti ainakaan ole pahentunut!
Onneks mä sain noita hommia tehtyä viimeviikolla kivasti, tässä olotilassa ei jaksa mitään :(

YOdottaja mitä mikrossa desinfoitavia tuttipulloja?? Mäkin haluan sellaiset, erikoiselta inhosin sitä vedessä keittämistä! Vaikka tarkoitus olisi täysimettää (jos hoitaja tällekin lyö heti tuttipullon suuhun sairaalassa heitän kengällä päähän) niin ei se aina välttämättä suju... Nyt on kyllä paremmat odotukset tuon imetyksen suhteen kuin aiemmin, kun on kokemusta.

Eilen oli täydellinen kirppispäivä, meinasin ostaa emmaljungan hoitolaukun lastentarvikkeesta 49 eurolla, en raskinutkaan, menin kirppikselle ja löysin samanlaisen vitosella! :)

Me on tehty tänään kovasti pihahommia, ihana ilma oulussa! Kunhan tyttö herää lähdetään siskontytön synttäreille, arvatkaa kuka saa täytekakkua... :D illaksi haaveilen kyllä myös lontoorae suklaalevystä, oli se niin hyvää...

Hei oululaiset, mistä me sit tiedetään jos satutaan oleen samaan aikaan sairaalassa osastolla? =) ois kiva tunnistaa palstatutut, keksitäänkö joku salasana millä pitää tervehtia? :D

Minäkin taidan nyt laittaa noi kotiutumisvaatteet ja napsasta niistä kuvan teille. Palataan siis!

Topsy 33+4

Nyt se sitten tapahtui! Meidän oma rakas nyytti pääsi tänään kotiin! Paino oli eilisestä noussut 30 grammaa ja se riitti. Nyt hän nukkua tuhistaa tuolla omassa sängyssä. Koko ajan tekisi mieli mennä istumaan viereen, mutta kai hänen täytyy antaa nukkuakin. Kyllä täytyy sanoa, että on se pieni kaveri. Saatiin lahjaksi Lindexin pöllö-kuvio haalari ja se oli koka 50, se uppos pojan päälle!
Nyt sitten vaan arkea oppimaan tommosen pienen sankarin kanssa.
Toisaalta ihan kiva että tuolla keskolassa tullut jo jonkinlainen nukkumis-ja syömisrytmi, nyt sitä on hyvä jatkaa kotona. Katsotaan pitääkö se!
Seuraava ruokinta sessio on tossa reilun tunnin päästä.

Nyt alan sitten innolla odottelemaan kuka on seuraava onnellinen lokamamma, tuskin siihen kauhean kauan menee kun seuraava ihanalta tuoksuva nyytti putkahtaa maailmaan!

Jaksamisia kaikille! :heart: :hug:

mamma3
Vähän virkeämpi olo kun sai nukuttua =) Flunssaoireet kuitenkin senkun jatkuu :/

Elza: Voi miten ihana uutinen :heart: Onnea paljon kun saitte pienen kotiin :heart: Ihanaa!! :hug:

Topsy: Mäkin olen kuullut niistä tuttipulloista jotka desinfioivat itse itsensä mikroaaltouunissa. Maksavat aika paljon, mutta käteviä ovat kuulemma. Sittenhän on niitä steriloivia laitteita joihin mahtuu n.6pulloa kerralla. Sekin tietty maksanee useita kymppejä, mutta eiköhän sekin tienanne hintansa takaisin etenkin jos lapsi on kokonaan pulloruokinnalla. Koitas googlettamalla hakea noita =)

Lisäys! Topsy:http://www.vaunuaitta.fi/tuotteet/tuttipullonlammittimetjasterilointilaitteet/aventsterilointilaitemikroon/ Tollanen steriloija 4:lle pullolle, eikä hinta päätä huimaa. Muistelin että itse steriloivat pullot olis ollu n.10e kipale.

http://www.ipanalle.fi/product_details.php?p=454
ne tuttipullot ... mulle tuli postissa ja päivässä postiplootikkoon.

En tietty vielä osaa käyttökokemuksia sanoa, kun on ekaa kertaa täs hommassa :)

Topsy : juu, ilman muuta kekkerit synnärillä pystyyn vaan . Mikä se sopiva tunnari olisi - mä kyllä alkuviikon piipahduksellakin utelin, oliko samassa huoneessa webbailijoita :)

Minäkin alan kasaamaan sitä sairaalakassia, kai se on ajankohtaiseksi uskottava. Kun kerta kaikki muutkin ! Laitan kuvaa jahka saan pestyä ja kuivattua tarpeelliset. Taidan alkaa olla aika varma että tytönvaatteet pakkaan (jos kuitenkin varalle jotain neutralisoivaa ...) .
Ja sen kantoliinan otan mukaan , ja ehkä myös bshowereista saamani kapalointivermeen. Taitaa tulla matkalaukullinen ??? :)

- papu & baby

Elza Onnea koko perheelle ja pienelle miehelle kotiinpääsystä :hug: Todella ihana uutinen :heart:

En miä jaksanut kitkeä kuin yhden kukkapenkin. Alkoi sen verran ahistamaan ja yskittämään että oli pakko luovuttaa :| Miä tässä pähkäilen kun mulla on vatsassa oikealla puolella, navasta n. 5cm ylhäällä ja pari kolme cm sivulle helvetin kipeä kohta. Voiko tosiaan yskimisestä kipeytyä sellainen golfpallon kokoinen alue eikä muuta? Kohtaa jumputtaa koko ajan ja yskän tullen tuntuu että repeää siitä kohtaa. Itkut meinaa tulla ja panadol piru ei auta mitään :'( Ja yskimättäkään ei pysty olla. Nyt ei auta vaikka pitäis masua mistä kohtaa kiinni. |O

Elzalle onnea nyytin kotiinsaamisesta :flower: :flower: ihanaa....

sit omaa napaa pikkasen...jos se pikkunen ny tosiaan käänty,niin ei mun olo kyl yhtään parantunu =) välil tulee semmosia iskuja virtsarakkoon,et tekis mieli huutaa ja sit kylkiluihin..huh huh...miten se voikin olla jokapaikassa :LOL: lonkat vieki tosi kipeet :ashamed: kävely ei oo ollenkaan kivaa...

tuttipulloista....ite oon yhen ostanu :D esikoinen ei ikinä tarvinnu joten aattelin,et jos ny pääsis samalla tavalla...mut yhen ny varmuuden vuoks oon hommannu....imetyksestä..........imetin esikoista 11kk ja tykkäsin siitä,vaikka rintakumia jouduinki käyttään...oli se vaan helppoo..ei tarvinnu ajatella niit tuttipulloja ym...kunpahan nyttenki onnistuis yhtä hyvin..

ihania kotiintulo vaatteita kaikilla...ite en mitään paksumpaa haalaria ota mukaan,ku meil se turvakaukalon lämpöpussi...siinä ihana lämmin fleesvuori =) ei luulis pikkuselle kylmä ainakaan tulevan...

ja meitsi on ihan kypsä tähän oloon....oispa jo nyytti kainalossa......aiiiiiiiiiii...ny supistelee...

http://lilypie.com]
[/url]

Tuutilulla: Mullakin on pari kertaa ollut viistosti oikealla navan yläpuolella semmoinen kohta, joka on ihan kosketusarka. Sattuu, jos vauva potkaisee siihen kohtaan. Ensimmäisellä kerralla kylkeä kääntäessä tuntui, että vatsa repeää.. Kysyin nyt neuvolassa siitä, kun oli toista kertaa sama kohta kipeänä. Neuvolatäti sanoi, että kipeitä kohtia voi tulla jos vauvan peppu painaa tai jos vauva potkii kokoajan samaan kohtaan.. Peppu tosiaan oli siinä kohti, ja välillä kyljellä maatessa pikkuinen tosiaan potki siihen aika kovaa. Itse kyllä ensin mietin, että liittyy johonkin sisäelimeen, kun edellisenä päivänä söin tuoreita sämpylöitä ja niistä tuli maha kipeäksi..
Voihan sinun kipukohta johtua jostain muustakin, varsinkin kun yskit.. Joku lihas venähtänyt? Minun äipällä oli aikoinaan raskausaikana yskä, ja oli sitten venäyttänyt lihaksen ja oli kuulemma tosi kipeä.

minsu ja vauveli rv 35+2

niin...tuli mieleen yks juttu mitäpitiki teiltä kysyä...elikkä "naksuuko" muilla maha???? siis sellasia hauskoja naksahduksia välillä....tosi hassulta kuullostaa...ihan ku ilmakuola puhkeis tai jotai...mulla näitä kuulunu ny jo jonku aikaa aina välillä.....

Elzan kotiutuneelle poitsulle onnea myös ...

Naksuu , tai jotain kummia ääniä ylämahasta kuuluu mulla myös (niinkuin ilmakupla paukahtais) , Jos vauvalta pääsi paukku ? :D

Ja salmiakilla saa vauvalle melko varman hikan , saa kyllä muillakin syömisillä :)

Onks rintakumeissa eroja ? Vai kumi kun kumi? Pidän kohdallani mahdollisena kun on niin atooppinen ja herkkä nahka .
Hyvä kuula, että silläkin homma sujuu... nännit on mulla varmaan tarpeeks ulottuvat , luulen :) Kasvaneet vielä tässä , huhhuh. No vielä häviävät kattilankansille, silti ... :LOL:
Entä onko niissä maidonkerääjä/varaajissa tissiliiveihinkin pistettävissä - eroja ? Siis hautooko joku vähemmän kuin joku toinen ?¨
Mä oon päätellyt että vauvan potkut sattuis, kun hän paukuttelee istukan reunaan tms (mulla eessä navan kohdalla) ? Koetan aina houkutella siitä kohtaa pois , joskus tuntuu että onnistuukin , että vauva seurais käden lämpöä kauemmas.

papu

minsu Se vois ollakin niin että tuo pieni tuohon jotenkin painaa.. pari kertaa aiemminkin on samasta kohtaa vihlonut muttei tälleen kokoaikaisesti kumminkaan. Potkut nimittäin tuntuu enempi tuonne ylös vasemmalle. Ja äsken kattelin että tää maha tuntuu olevan kallellaan enempi juuri oikealle. Nyt on pikkusen helpottanut, enää kiljun yskänkohtauksen sattuessa :)

YOdottaja Tää menee taas kosketusta karkuun. Mitähän sekin kertoo? Ei hakeudu vahingossakaan silittelyn alle.

henkka naksuu ja poksuu :D Pieni varmaan puhaltelee saippuakuplia tai purkkapalloa ;)

onnea elizalle ja miehelle pikkumiehen kotiin tulosta =) :flower:

tänään onkin ollut sitten taas jotenkin vetämätön päivä,ei ole konettakaan jaksanut koko päivään aukasta..

topsy2 tosi ihania kotiutus vaatteita siellä,ja ne hatut olivat aivan ihania.

eipä tänne sen kummempia,alamaha edelleen kipeä..no otin särkylääkkeen tuolla päivällä,niin helpotti pikkuisen oloa..vaavi vaan hissukseen..no riekkuminen tietysti alkaa kun pitäs käydä nukkumaan..

tuntuu että syys flunssa taitaa iskeä tännekkin..
pelkään yskimistä..mahalihakset kun eivät taija nyt parhaimmat mahdolliset olla :D
toivottavasti tietysti nyt,en halua sairaalassa olla köhässä,nuoremman tytön aikaan sain sairaalassa kamalan flunssan,ja oli kiva kun oli kauhea yskä ja leikkaushaava..tyyny piti aina mahan päälle laittaa kun yskitti..helpotti kummasti.

nyt taidan lähtee jotakin iltapalaa ettimään..

tuutilulla kukahan kitkis ja nyhtäs meijänkin huonot kukat tuolta kukkapenkistä pois..no isäntä taipuu paremmin sinne kukkapenkkiin kun minä,joten se saa sen homman..

niinukka ja vunttunen rv 36 jo :eek:

Täällä molempaa :wave: Kipeä kohta n. 5 senttiä navan yläpuolella ja hieman vasemmalle. Tuntuu että repeää ihan kohta, varsinkin jos kävelee pitkään tai on muuten pystyssä. Lepo auttaa. En ole ollut huolestunut, tuntuu että on ihan normaalia kun maha alkaa roikkua painosta. Tukivyö voisi ehkä auttaa?

Ja naksumista kuuluu minultakin, mitä lie sormiaan vetelee aikaa tappaakseen :D

Topsy 33+4

:LOL: :LOL: huomasin äsken,et olin kirjottanu ILMAKUOLA,vaik ilmakuplistahan siinä kyse oli :D hyvä et muillaki naksuu...

Onks rintakumeissa eroja ? Vai kumi kun kumi? Pidän kohdallani mahdollisena kun on niin atooppinen ja herkkä nahka .
Hyvä kuula, että silläkin homma sujuu... nännit on mulla varmaan tarpeeks ulottuvat , luulen :) Kasvaneet vielä tässä , huhhuh. No vielä häviävät kattilankansille, silti ... :LOL:
ite käytin vaan ainun rintakumeja ja mun mielest ne oli ihan hyviä...muista ei silleen kokemusta.........oisin tietty mielelläni ilman imettäny,mut sairaalassa mul nousi maito nännipihan alle ja se teki niin pirun kipiää,et antoivat samantien kumin,ku ei niihin voinu ees koskee,vie vähemmän,et joku olis niit imeskelly :LOL: no oli niis hyvät puolensakki...tissit pysy kunnossa...eikä pikkunen päässy puraseen....

:D

henkka mitäs pienistä virheistä. Meillä on hyvä sisälukutaito että ymmärretään kaikki mikä on ees sinne päin :D

niinukka Arvaas minkä näköiset nuo penkit oli :x Niitä kun ei ole koko kesässä kun vissii kerran kitketty. Toista isoa penkkiä en jaksanut kun katoin miten helkatin paljon sinne on voikukkia majoittunut |O Oisit nähnyt mun kitkemisasennot; kyykyssä (housut tippui koko ajan mahan alle ja persus paistoi), istualleen, polvilleen jne. Kumarrella kun ei pysty :) Ainut että sieltä maan tasalta oli pirun vaikea nousta ylös.

Tuttipulloja meillä on varmaan reilu kymmenkunta ja tutteja niihin hiukkasen vähemmän. Saas sitte nähdä mikä malli tulokkaalle kelpaa jos pullopolitiikkaan päädyn. Ihan tutteja on pari kappaletta. Yritän tän siihen opettaa, kaks nuorempaa kun ei tutteja huolineet vaan pullo ois aina pitänyt saada :(

Hyvä tietää että muillakin on noita kipeitä kohtia. Itteä jo vähän hermostutti ja hyvä etten taas soittanut äippäpolille tai mennyt käymään :ashamed: Ei se nähtävästi vaikuta vaikka takana on jo kolme raskautta vaan yhtä vauhko oon tänkin kanssa. Unohtaako kaiken ajan kuluessa vai eikö tosiaan tälläisiä vaivoja muisssa ole ollut :/

Miä muutes TAAS vaihdoin kotiintulo vaatteet :ashamed: Nyt on kaikki vaaleaa ja molemmille sopivaa. Tuli vaan tunne että tuo mies tuo kumminkin väärän kassin jos on kaks vaihtoehtoa, joten pelaan varman päälle :D Jaksaiskohan tai paremminkin muistaiskohan huomenna kuvata ne... Yritetään.

Kohta käyttämään pojat saunassa ja iltapalalla ja sitte nuo tappelupukarit lentää maate! Ja tää äippä pääsee kokeilemaan pihiseekö henki saunassa. Niin ja mamma3 en miä kyllä jaksa sitä kolmatta s:ää edes oikeestaan ajatella. Tokkopa tuo ukko suostuis siihen että makais ite kuin laho lahna tai yrittäis samalla nukkua ;) Tai mistäs sitäkään tietää :D

Ja flunssan kourissa oleville paranemisia. Tää on hirveä tauti taas. Ja kellä ei ole niin taistelkaa vastaan hampaat irvessä :D

Alkuperäinen kirjoittaja mamma3:
Vilma-Onni: Tuleeko sulle sectio, kun kirjoitit et max. 4vkoa enää? Tyhmiä kyselee tää taas :ashamed: :whistle: Tai sit aivot vaan ei enää toimi :D

Mulla on 18.9 synnytystapa-arvio ja olen 99% varma, että sektiolla syntyy. Lonkat kapeet ja iso vauva. Mutta en siis vielä varmaks tiedä. Täällä tehdään sovitut sektiot viikko ennen laskettua aikaa, eli se oli se 5.10. Nää on mun omia päätelmiä siis. ;)

Sama meno masussa jatkuu, sattuu kun meinaa kai läpi päästä =)

-Vilma-

Tuohon peräruiskeeseen ois tyhmä kysymys: Siis miten se niinku käytännössä annetaan? Työnnetään letku persuksiin ja vettä litra vai? :whistle: Itse kyllä ehdottomasti haluaisin saada sen,muutenki tällä hetkellä jänskätän mitä tyhmempiä asioita joita tuskin siinä hetkellä edes jaksaa miettiä :ashamed: Parempi vaan ku ei etukäteen turhia huolehdi =)

Ja imetys, olipa ihanaa kuulla että moni muukin pohtii näitä samoja asioita kuin minä. Minullakin nännit tavallaan arat tai ainakaan en mitään kiksejä saa jos niihin koskee,siksi vähän tuo imetys mietityttää :/ Mieskään ei niihin pahemmin kajoa niin mitä sitten ku vauva roikkuu niissä ympärivuorokautisesti :eek: Heh saapi sitten nähdä,ehdottomasti haluan kuitenkin yrittää sitä =) Toisaalta nää mun nännit on tällaset tosi pienet tai tämmöset ei ulokkeelliset ( heh tajuskohan kukaan,siis ei märkä t-paita nännit ;) ) niin voipi olla että ilman rintakumia hommasta ei tulekkaan mitään.Noh,sen näkee sitten :)

Elzalle onnittelut että saitte poitsun jo kotiin :heart:

Diipeli ja masujesperi rv34

niin ja Oululaiset,ois kyllä hauska keksiä joku merkki josta tunnistaa toisen palstailijan =) Jos otettais vaikka silmänisku merkiksi niin mitäköhän mahtais muut äidit tuumia :LOL:

Toisaalta fiksumpi keino taitais olla vaan yksinkertasesti ottaa palstailu puheeksi =)

uskaltauduin sittenkin saunaan tänään...saas nähdä onko mitään vaikutusta mihinkään, toivottavasti ei. Tänään huomasin ikävikseni päikkäreiden jälkeen et alko kamalan huono olo ja supistukset..no loppu tulos mitä ilmeisimmin se että tää tyyppi vetäs ittensä takas pylly alaspäin...Ihan 100% varman en asiasta oo,mut epäilys kyllä suuri. Alkaa siis kamala stressi taas tosta perätilasta... :(
Ens viikon äippäpoli aikakin peruttiin kun pää alaspäin oli vaavi kääntyny,mut että nyt sit takas...PRKL että raivostuttaa :kieh:
Keskiviikkona on neuvola niin saavat kyllä sit ultralla varmistaa että miten päin tyyppi on, en meinaan ihan tohon pelkkään käsikopelo kokeiluun luota.
Paitsi että eikös se lääkäri käynti oo toi mun seuraava...siis rv 36+2... saas nähdä, en tiä.

Meillä on nyt esikoisen isukki ollu tän päivän kylässä ja jäi yökskin..Hänellä siis kun on noita päihdeongelmia vähän enemmänkin..nyt hetken taas kunnossa niin tarvii ottaa pojalle kaikki ilo irti. Ja on se niiiiin ihana nähdä kuinka poika nauttii kun saa isänsä kanssa olla :heart: oikein itku meinaa itellä tulla kun kattelee toista joka on niiin onnellinen. Harmi vaan et tietää että tota iloo saa mahdollisesti taas odottaa hetken aikaa...

No mutta nyt tarvii mennä tonne sängyn pohjalle kiroon jos vauva vaikka ymmärtäs heittää volttia vielä...
Mä kyl ymmärsin Taysin epikriisistä että tää ois jo ollu kiinnittyny pää alaspäin...en sit tiä... no mut kunhan nyt tonne ke asti pysyy mahassa niin tietää vähän enemmän taas.

yksäiti+ hippu rv 35+5

:wave: Mamma3 kiitos kysymästä, ihan täällä kotona vietetään tätä iltaa ja varmaan vielä monta muutakin :) . Ja hyvä niin, onneksi lähtö ei vielä tullut, oli varmasti tautiin liittyviä kaikki vaivat. Minusta on vielä mukava olla hetki näin tämän masun kanssa ja ilman sitä vauvaakin :ashamed: . Kuulostaapas vähän kauheelta. Ihanahan se vauva on sitten saada maailmaan, mutta minulla ei ole vielä kiirettä :) . Oikeastaan nyt tuntuu ihan kamalalta, jos olisi silloin syntynyt... Tätä mahaakin kun tänään taas katselin ja niin raksaalta näytän :heart: , että tuli ihan haikeus! Mä en ole enää kauan tän näköinen ja sen jälkeen en enää koskaan... Apua mä, nyt en saa alkaa yhtään haikaileen tätä olotilaa tai sitten vauvan kasvua :headwall: siis niin kuin kuumetta neljännestä :whistle: . Sitä ei saa tulla tai jos tulee, se täytyy kuitenkin unohtaa totaalisesti!! Tämä on meille ehdottoman viimeinen vauva ja siitä se haikeus kai sitten tuleekin.

Niin ja mamma3 oikein veikkasit, puhti palasi ja oon höyrynnyt minkä kerennyt ja kivasti kaikkea valmiiksi saanutkin. Ihanaa, kun on taas tarmoa tehdä!!! Ja ihanaa, kun koti on kunnossa ja vauvallekin melkein kaikki valmiina. Sänky vielä tuossa sitten joskus... Sairaalakassissakin on jo jotain. Nättejä vaatteita teillä kaikilla, Topsyn lakit oli tosiaan ihanat ja erilaiset. Mulla on melko neutraalit vaatteet varattuna, mutta kaksi eri bodya, toisessa vaaleanpunaista ja toisessa vaaleansinistä. Voi veljet, kumpikohan niistä sitten otetaan käyttöön?!?

Tänään taas kun tuota sukupuolta pienesti mietin suihkussa, totesin, että nyt tummaa viivaa mahassa ei ole kuin juuri ja juuri nimeksi. Alkaa navasta ja nousee ylöspäin. Tytöistä viivat oli vahvat, mutta saapa nähdä sanooko se mitään.

Imetyksestä on ollut puhetta. Minulla on aina ollut ajatuksena, että tottakai imetän, jos vain maitoa tulee. Esikon kanssa olin etukäteen asiasta kovin epävarma, koska en todellakaan ole mikään iso rintainen ja mietitytti, voiko näistä saada mitään irti :whistle: . Vaan suihkuamalla tuli ja olin ylen tyytyväinen ja onnellinen :heart: . Toinen rinta pääsi vaan aukeamaan tosi pahasti ja haavasta tuli pitkään verta ja kyllä sattui välillä niin, että itku nousi silmään :'( . Jonkinlainen arpi taitaa vieläkin näkyä!! Toisen kohdalla sitten pelkäsin tuota haava-juttua, mutta haavapa ei oikeastaan edes auennut. Ekalla kerralla en tiennyt Bephanteenista ja minun kohdallani se oli ainakin paljon parempi rasva kuin se joku vahva lampaanrasva vai mitä nyt onkaan. Se mitä sairaalassakin sai pieneen purkkiin. Ensimmäistä imetin 8kk, toista 11kk. Ja suuri toive olisi, että ilman pulloa selvittäisiin nytkin!! Minusta se on se helpompi tapa, mutta mielipiteitä voi olla monia :) . Nyt rinnat ovat kyllä taas hyvin kasvaneet, mutta rinnat eivät tihku yhtään niin kuin aiemmissa raskauksissa... Siitäpä heti huolenaihe, jos nyt ei maitoa niin tulisikaan? Olisikin kiva tietää onko teitä muita kuinka, kenellä ei maitoa ole vielä tihkunut edes muutamaa tippaa?? Pari kertaa olen koittanut puristaakin, eikä siltikään. Luulen, että minulle olisi tosi kova paikka, jos imetys ei onnistuiskaan :'( . Vaan sitä nyt on vielä turha surra. Olisi vain outoa, kun aiemmat kerrat ovat olleet niin hyvät ja varsinkin viimekerrasta jäi ihanat ja läheiset muistot :heart: .

Elza Onnea teille suuresta kotiintulo-päivästänne :heart: !! Se tuntuu vaan jotenkin niin ihmeelliseltä, että jollakulla siellä sängyssä jo tuhisee... Vitsit, miten se tuntuukin niin vieraalta ajatukselta :ashamed: . Ihanalta, mutta niin vieraalta!! Nauttikaa ja toivottavasti saatte sairaalan rytmit säilymään :) .

Lopuksi vielä erityis tsempit flunssaisille, toivottavasti hellittää pian!! Ja aika hauska kyllä, kuinka on väellä supistelut vähentyneet... Ja niinhän se yleensä menee :headwall: .

Ja kun en lopettaa osaa, niin peräruiskeestakin vielä. Molemmista olen sen saanut ja haluan nytkin. Olisi niin noloa jotenkin... Esikoista kun synnyttämään menin, olin aivan pihalla kaikesta enkä ruiskeestakaan tiennyt mitään. Se oli olevinaan kanssa jotain niin kamalaa ja kipuisena siinä pöntöllä ei tietysti mukava ollutkaan... Toisen kohdalla kun homman jo tiesi, niin ei tuntunut ollenkaan yhtä inhottavalta. Nyt sitä voi jo vaatia :LOL: .

Kutsuisikohan sohva jo...

Rontti ja rv 37. Uskoisko tota.... muka vaivaiset 3 viikkoa!! Ajatelkaa kuinka lyhyt aika!!!!!!!!!!!!!!!

Kotiintulokamat kuvana (siis tähän se Lindex pöllötoppapussi päälle):

http://www.aijaa.com/v.php?i=944516.jpg

Tuo kirahvi tuttiketju oli nii-in samaa sarjaa kun pörröpuku, etten malttanut olla laittamatta mukaan.
Otan varmaan varuilta neutraalimman pipon ja potkarin mukaan , jos ja jos sattuis kikkelit jostain vauvalle ilmestymään viime tingassa :)

Yksäiti: Ootko perätilaiseen babyyn sitä konttauskyykötysasentoa kokeileet ? Oot varmaan ? Siitä ei varmaan haittaakaan oo, jos vauva itse siinä kääntymisen hoksii ...

Mä täs säästelen sitä saunaa viime viikkojen käynnistyskeinoksi , saa nähdä tehoaako sitten kun oon pihtaillut nyt :) :)

Unosia,
papu&baby

Yhteistyössä