***LOKAMASSUJEN SYYSKUU***

Olo on kuin hakatulla. Kävin eilen siellä jumpassa ja venyttelyssä pitkästä aikaa. Äkkiä se kunto romahtaa. Venyttelykin tais olla melko koomisen näköistä... ei meinaan ole tämä mamma enää kovin elastinen. Saavutus kun saa kengät jalkaan. Iski kyllä kipinä rueta tuunamaan tuota vauvan sänkyä kun kerran kaikki muutkin... Ongelma on vaan se että en osaa ommella edes patalappua. Takista katkesi kuminauha, niin vein sen ompelijalle. Minäkö uusavuton :whistle: No säästin omia hermojani ja köyhdyin 3 euroa. Pinna on nimittäin todella lyhyt kun pitäisi opetella noita käsitöitä. On noi itsetehdyt vaan niin ihanan persoonallisia että taidan työllistää taas luotto ompelijaani ainakin pinnansuojuksen verran jos löydän jotain kivaa kangasta. Pitääkin heti huomenna lähteä kangaskaupoille.

Susa ja Ukko 35 ja jotain

Piipa75 Kiitos! Sanonko jotain |O Voihan pers....le! Miä oon pitänyt tuota kipuilua vaan närästykseen liittyvänä tai laktoosivaivoihin (sekin löytyy) :headwall: Ja nyt kun googletin noita sappivaivoja niin näähän on kuin suoraan oppikirjasta |O Ja miä oon jo piiiiiitkän aikaa kärsinyt :headwall: Pitää tilata omalääkärille aika synnytyksen jälkeen. Mulla tuo kipuilu ei välttämättä päivittäistä ole, viikottain kumminkin kerran tai useammin. Alkoi jo hermostuttaa siltäkin osin että mun äidillä sappitiehyet tukkeutui ja nesteet meni verenkiertoon aikoinaan jne.

On tää mahtava paikka tää palsta. Kaikkeen löytyy apu :D kun vielä hoitokin järjestyis tätä kautta niin... :LOL:

Nyt tää räkänen akka menee tonne sängyn pohjalle kiroamaan omaa tyhmyyttään ja pohtimaan MISSÄHÄN ne korvat kouluaikoina mahtoi olla. Ihan kun pikku hiljaa jostain kumpuais sellainen kuva sappipotilaan oireista/ruokavaliosta jne. :ashamed:

Iltaa!

Taas piti tulla kurkkimaan koneelle,on se kumma ettei kovin montaa tuntia voi olla poissa jos vaan sattuu koneella olemaan :LOL:

JOtku kyseli ohjeita tuohon äippäpakkauslaatikon pehmusteisiin: öö mitään ohjetta ei oo, vaan oman mielikuvan mukaan marssin kangaskauppaan ja kerroin myyjälle mitä haluan mutta siis tuo on tehty todella yksinkertaisesti =)
En muista ulkoa pakkauksen mittoja mutta jokainenhan voi mitata itse ja ainakin Oulun Eurokankaassa myyjillä oli tiedossa minkä kokoinen pakkaus on. Tuo sisäpuolen ruskea on tosiaankin vain sellainen pakkauksen ympärysmitan mallinen kaistale joka on ommeltu yhteen päistä. Sitten vain taitoin sen pakkauksen sisä ja ulkopuolelle. Sisäpuolella ylimääräsen mitan laitoin vain patjan alle siististi ja reunat on tietysti ommeltu siistiksi. Sitten tuo päällyspuolen rypyrys on ihan vaan turkoosia tylliä alla ja vähän lyhyemmin sitten valoverhoa päällä jonka helmaan ompelin tuommosen silkkinauhan ku sattu kaapista löytymään. Sitten vain ompelin yläreunaan kuminauhakujan ja sujautin kuminauhan sisään ja tein siitä tarpeeksi kireän että pysyy itekseen tuossa pakkauksen sivulla. Sitten vielä tuo turkoosi silkkinauha on kietastu tuohon päälle =) heh saattaa olla aika epäselvää mutta tosiaan hirmu helppo tehdä,vaikka nuo silkkinauhayksityiskohdat vie hiukan aikaa. Mutta kangaskaupassa ne osaa kertoa paljonko tarvii mitäkin kangasta että saa tuollalailla.

Täällä vauveli liikuskellut ahkerasti koko illan,liekö johtuu siitä että popsin tuossa lättyjä vaniljavaahdon kera :p saapa nähdä,tiistaina olis neuvola että kuinkas paljon sitä painoa on meikäläiselle taas kertyny :/ Tuosta linea negrasta. Mulla menee navasta ihan mahan ylösasti sellainen tummahko viiva,mutta ei tosiaan ole navan alapuolella ollenkaan,liekkö sitten se hormooniviiva :whistle:

Hyviä öitä kaikille ja toivotaan että saadaan nukuttua :hug:

Diipeli 34+1

Huh, mitä suppareita oli illalla. Onneks ne rauhottu, mut alkuyö meni heikosti nukkuen, sattui alamasuun.
Mä laitoin nyt äippälaatikon valmiiks vauvalle, kassi on valmiina vauvalle.. entäs oma?? Ei ajatustakaan!
Meillä tullaan kotiin bodyssa, puolipotkareissa, housuissa ja fleecehaalarissa. Hattu päähän, tumput ja sukat. Autossa pitäs tarjeta 5min matka.

Sokrut alkaa heitellä, tarttis lisätä taas insuliinin määrää. Kuulemma normaalia lopussa.

Mä oon saanu kuulla monia vauvauutisia nyt, ens vuoden puolella saa aikas moni vauvan. Ihanaa!! Suku meillä lisääntyy viidellä vauvalla!!

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!!

-ÄIPPÄLOMALAINEN Vilma rv 35+2-
:flower:

Vilma-Onni
Mulla kanssa insuliinin määrää pitäis nostaa. En vaan omin päin uskalla paljoo yksiköitä lisäillä. Ruuan jälkeiset arvot joka tapauksessa mitä sattuu. Nyt on paastotkin ruvennu nousemaan, joten lieköhän torstain polikäynnillä iltainsuliinia tulossa kuvioihin mukaan :eek:
Ei tuo pistäminen kauheeta ole, mut saan piikin osumaan joka kerta joko verisuoneen tai raskausarven kohdalle. Suoneen kun osuu, niin tulee mustelma ja arven kohdalla nipistää aikalailla.

Torstaina olis äippäpolikäynti, mut en oikein tiedä, pitäiskö kävästä vaikka neuvolassa näytillä. Tää supistelu on kyllä niin tiheetä ja kipeetä. Supistus saattaa kestää toista minuuttia ja siirtyy sit vielä selän puolelle :/

minullakin siis äippäloman eka päivä tänään! :heart: saikulla olen kyllä tainnut olla jo viitisen viikkoa jos en ihan vääri muista, mutta tuntuu jotenkin ihanalta olla oikealla elämäni ensimmäisellä äitiyslomalla!
kotiutumisvaatteita tuossa laittelin viimein minäkin, kaikki vaan näyttää niin isoilta vaikka kokoa 50cm ovatkin! hankinnoista puuttuu enää pikkuherralle toppahaalari; innoissani hyökkäsin kuopion lindexille, jotta saisin omallekin lokavauvalle pöllötoppiksen mutta en minä niitä sieltä löytäny, pahus sentään....vielä siis ollaan ilman toppista, mutta kerkeehän tässä...asutaan vaan niiiiiin korvessa ettei ihan joka viikko kehtais kuopioon ajaa....muista kaupoista kattelin mut kaikki oli isommille, ja minä kun haluan ostaa ilman hirveitä kasvunvaroja niin ei toinen ihan huku vaatteisiinsa....
turvotusta on täälläkin ruennut pikkuhiljaa olemaan, ei oma naama kovin hehkeältä näytä, samoin sormet ja jalat on aika pullakat,yöks...toivottavasti ei lisäänny kovin paljoa enää, muuten linnottaudun loppuajaksi kotiin :D
jokohan vauva olisi vähän laskeutunut, maha näyttää omasta perspektiivistä hiukan litteämmältä, varpaatkin näkyy paremmin! mulla masu suht alhaalla muutenkin, neukkatäti sanoi että vauvalla hyvä tila kasvaa alempana lantiossa(lue: siis leveä persus... ;) ) kaikki "viisaat" kanssaihmiset, vähän tuntemattomammatkin, ovat jo pitkään kommentoineet että kohta tulee, kun on masu jo niin alhaalla! juupa juu..vaikka kohtapuoliin sais mun puolesta jo tullakkin niin kyllä minä veikkaan että lähemmäs lokakuun puoltaväliä menee, veikatkoon kuka mitä hyvänsä...
kivuttomia suppareita edelleen tosi tiuhaan, mutta minkäs teet...jospa ne rupeis pikkuhiljaa paikkoja kypsytteleen!
huomenna olis perhevalmennus, viimeks saatiin kunnon perheriita aikaseks ku mies ei halunnu lähtee, ja yksin en sit menny ku pahotin mieleni niin kovasti...no nyt on lääkäri siellä paikalla ja sanoin jo miehelle että turha rutista, sinne mennään, eikä tuo enää esittäny vastalauseita :D raskaana oleva mököttävä vaimo ei varmaan ole mitään mukavaa kateltavaa niin suosiolla välttelee minua suututtamasta...hyvä niin!
mutta nyt sämpylätaikinaa veivaamaan!
tilda+tiitiäinen35+1 :heart:
juu ja suklaa maistuu täälläkin, se fazerin keltainen...

maanantaita!

saako tulla tänne purnaan pahaa mieltä..? oon tässä viimeset kolme viikkoo odottanu sitä aikaa äitipolille että tarkistaisivat sen istukan paikan, joka on ollu viimeksi (rv14) kohdunsuun edessä. kävin aamulla neuvolassa johon oli koneelle tullu paluupostia polilta ettei sitä istukan paikkaa tarkistella vaan tarkistamisen vuoksi, jos ei muuta syytä oo..eli aikaa ei herunut! varsinkaan jos ei ole vuotoja ollut niin on tod.näk. kuulemma noussut.

sitten kuunneltiin sydänääniä ja ne oli kokoajan 190, kerran laski 165. tähän saakka ne on ollu n. 150 tienoilla vaikka sikiö on ollut hereillä niin sekin hieman pisti huolestuttaan. täti sano vaan että on ihan normaalia..onkohan?
fundus mitta oli viimeks kuukausi sitten 28 ja ny enää 26, mikähän siinäkin mättää..? mä olen viimeks käyny lääkärillä rv 22 ja seuraava on sit rv 36..
kuinka usein ootte käyny/käytte näillä viikoilla neuvolassa? ihmetelen kun mulla on edelleenkin vaan kuukauden välein.

jotenkin tuli niin surkea fiilis, ihan masennuin ja itkettääkin..meinasin kasata tänään pinniksenkin mut sit ajattelin et mitä turhaan, tarvitaankohan sitä ees..epäusko iski taas!sitten soitin siskolleni ja olisin halunnut hieman keventää oloani niin hän vaan puhu niiden kotona olevasta putkiremontista, teki mieli sanoa haista pa... ja lyödä luuri korvaan. mieli ei ainakaan parantunut!!
noh, ehkä tämä tästä iloksi muuttuu!

Mikero ja topi 32+6

Huomenta päivää!

Mikero, no onpa toimintaa teillä päin... Yleensä kun äidillä on jokin huoli siihen puututaan ja tarkistetaan, että saa rauhan mielelleen. Aika korkealta kuulostaa tuo 190 sydänäänet, voisin kysäistä kätilösiskoltani ovatko ihan normaalit. Sf-mitta voi laskea jos vauvasi on kääntynyt, onko tämä tapahtunut viime käynnin jälkeen? Kun painuu "kuoppaansa" lähtöasemiin niin ei enää niin täytä mahan yläosaa.
Minulla käyntiä näillä viikoilla n. 3 viikon välein neuvolassa. Nyt on esim. 3 viikon väli neuvolan ja lääkärin välillä, joka on siis myös viikolla 36. Jos sinua tuo istukkakin kovin huolettaa, ja raskit, voisithan käydä yksityisellä ultrassa? Voisit tarkistaa siellä ammattilaisella kaikki mieltä painavat asiat. Mutta melko kallista lystiähän se on :( Toivotaan että kaikki muuttuu hyväksi, niin yleensä onneksi tuppaa käymään :hug:

Me pestiin tytön kanssa vähän lakanoita ja laitettiin äippälaatikon reunus paikalleen. No Baby Bornin sänkyhän siitä tuli, en raskinut toiselle sanoa että se on oikeastaan vauvalle se sänky :heart: Antaa nyt vielä leikkiä noilla jutuilla, ovat niin sopivan kokoisia Beipparille :D

Mukavaa viikkoa, Oulussa sataa vettä, muuten ois suunnattu markkinoille.

Topsy 33+6

Kiitos topsy lohdutuksesta, kysy ihmeessä siskoltasi jos viitsit. jotenkin tekis mieli soittaa äitipolille ja kysyä kuulostaako kaikki normaalilta, mutta mulla on sellanen olo ettei sinne "saa" soitella saatika mennä..heh!jotenkin nuivalta ja kylmältä kuulostaa niiden toiminta. en ainakaan uskalla sanoa että oman mielenrauhani vuoksi tarkistan, sittenhän varmaan pistävät heti pihalle ja sanovat että pysykkin poissa..

sikiö on kyllä kääntynyt, tosin rt:stä poikkitilaan.. sekin vielä!

Tänne on vaarallista tulla lukemaan kirjoituksia, kun tänne koneelle sitten unohtuu ja kaikki muut hommat jää kotona tekemättä, mitä oli suunnitellut =)

Te joilla vauvan oletetaan olevan perätilassa, niin toivottavasti pääsette ultraan tarkistamaan asian. Mulla kokoajan luultu että vauva on perätilassa, kaksi kätilöä tunnusteli ensin ja sitten sain ajan äippäpolille tarkastukseen. Sielläkin lääkäri ensin tunnusteli mahaa päältäpäin ja sanoi, että kyllä tämä tuntuu olevan viistossa perätilassa. Mutta sitten kun ultrattiin, niin lääkärilläkin leuka loksahti kun huomasi, että vauvan päähän on alhaalla =)
Taitaa tuolla maha asukilla olla niin luinen pylly, että ovat sitä luulleet pääksi :LOL:
Painoarvio vauvalle oli 2500g, joten eipä tuo vielä kovin pullukka olekkaan.
Nyt alkaa olemaan sitten aika rueta laittamaan kaikkia vauva juttuja valmiiksi.
Mulla nuo supistukset tehneet tehtävänsä, kohdun ulkosuu oli kokonaan auki, kohdunkaula lyhentyny sentillä ja kohdunsuu pehmeä. Kahen viikon päästä äippäpolille uus aika ja sitten tehdään synnytystapa arviota noitten mun aiempien vaikeitten synnytysten vuoksi (niin ja kun tuo mun verenpainekkin alkaa olemaan vähän liian korkea, nii ehkä synnytystä aikastetaan viikolla parilla) Jos tässä nyt sinne asti vielä koossa pysytään... Yöllä varsinkin supparit häiritsee unta ja päivisin kauhea paineen tunne alavatsalla, niin että kokoajan tuntuu, että pissit pian tulee housuun.

Olisko kellään vinkkejä miten ihmeessä mä saisin sormukset pois sormesta. Kunpa olisin ollut aiemmin niin fiksu, että olisin tajunnut ottaa ne pois ennen näitä turvotuksia :ashamed:
Mulla siis nimettömässä kaks sormusta ja ne ei tuu pois vaikka kuinka yrittäsin niitä kiskoa saippuavedellä yms. Mies kävi kaivamassa illalla ton äitiyspakkauksen liukkarin ja sano, että koita sillä :LOL:
Mut ei sekään auttanut :LOL:
Onkohan nyt sitten ainut vaihtoehto katkasta sormukset? Ja sit viedä ne kultasepälle korjattavaksi. Kun pelkään, että sitten synnytyksessä turpoo viel enemmän ja ei sit veri kierrä sormessa ollenkaan.

Olisko kellään vinkkejä miten ihmeessä mä saisin sormukset pois sormesta. Kunpa olisin ollut aiemmin niin fiksu, että olisin tajunnut ottaa ne pois ennen näitä turvotuksia :ashamed:
Mulla siis nimettömässä kaks sormusta ja ne ei tuu pois vaikka kuinka yrittäsin niitä kiskoa saippuavedellä yms. Mies kävi kaivamassa illalla ton äitiyspakkauksen liukkarin ja sano, että koita sillä :LOL:
Mut ei sekään auttanut :LOL:
Onkohan nyt sitten ainut vaihtoehto katkasta sormukset? Ja sit viedä ne kultasepälle korjattavaksi. Kun pelkään, että sitten synnytyksessä turpoo viel enemmän ja ei sit veri kierrä sormessa ollenkaan.
kokeile kiertää lankaa sormenympärille ja sit meet saippualla koittaan!!! pitäis toimia....sormi voi vaan näyttää hassulta jonkun aikaa :D

Jee! Edes ne kivuttomat supparit on löytäneet tien takaisin tänne :D Nyt on reilun tunnin taas suppailut 5-3min välein. Tuntuu kuin tenava puskisi ittensä pikkusen väärästä reijästä ulos :whistle: Toivottavast tosi paikan tullen löytää oikean kolon :D

Räkätauti yhtä kamala vieläkin. Eskarilainen on tänään kotona kun mulla oli aamulla totaalisesti puhti pois ja soitinkin eskariin etten kykene häntä tuomaan :( olo on pikkusen kohentunut mutta vieläkin päätä jyskyttää, palelee ja ihan tukkeessa oon....

tuutilulla rv 37+2

Hei taas!
viikonlopun mökkireissulta ollaan palattu ja oikeen mukavaa oli!

Rontti ei mullakaan ole tullut maitoa tipan tippaa nyt raskausaikana. mun äiti sanoi et silläkin alko maitoa tulemaan vasta synnytysten (sektioiden) jälkeen, joten en ole tästä ollut huolissani.

Topsya pitää vielä kiittää kun mainitsit viimeviikolla niistä Jyskin halvoista kumilakanoista! :flower: mulla kun oli ne vielä hankkimatta, niin kävin sieltä hakemassa ja tuli kyllä tosi paljon edullisemmaks kuin jos olisin ostanu jostain muuaalta!

Yritän lähtä tästä vähän liikkumaan, anoppikin totesi et oon nyt vähän alkanu pulskistumaan, kuulemma takamus levinny...no sallin sen itselleni tässä tilassa ;)

t.tiipii ja "väiski" rv34+6 :heart:

niin ja tuutilulla alkaa ilmeisesti nyt pitämään meitä jännityksessä, taas pitää tulla vähän väliä kurkkimaan et miten sielä voinnit etenee! tsemppiä! :D
ihanaa kun saa jännätä toisten puolesta, itsellä kun tuntuu et vaavi on masussa vielä joulunakin :whistle:

YOdottaja kävin netissä kuuntelemassa sun radioesiintymisen, olit aivan loistava! Tosi hyvin ja reippaalla asenteella kerroit asiasta, ja varmasti moni henkilö jota asia ei millään tavalla kosketa, kuunteli haastattelun kiinnostuneena alusta loppuun!
Toivottavasti tavoitatte tämän avulla lisää yodottajia mukaan toimintaan, ainakin tuon radiojutun perusteella monilla on varmasti pienempi kynnys osallistua yhteisiin tapaamisiin, ainakin itselle välittyi sellainen hyvä ja rento fiilis tuon pohjalta! Iso hatunnosto sulle! :heart:

tiipii tokkopa tääkään ulos tulee ennen la:ta, menee vielä kiusallaan yli ;) Tahtoo vaan rääkätä minua :kieh: Sama tahti jatkuu suppareiden kanssa ja kaikki ne ei ihan miellyttäviä ole. Tuntuu että tuo jalkojen väli tosissaan räjähtää tai ainakin p.... tulee housuun :x Mutta ei nää tunnu niillekään milla tavalla nuo toiset on syntymään lähteneet :/

lhs
Moikka taas. Johan oli taas harvinaisen hankala olo aamulla :( Yö meni pyöriessä, mikään asento ei ollut hyvä, ja alamaha oli tosi hellänä ja kipeäkin. Eipä olisi innostanut kerhoon raahautua esikoista viemään, mutta onneksi tuo matka on niin lyhyt, ja kun poika niin sitä odotti niin pakkohan se oli. No, selvisin hengissä, vaikka tiukkaa teki :headwall:

Alan kyllä ihan tosissaan vaipua epätoivoon, jos tämä olo on tällainen vielä monta viikkoa, ja varmasti tämä ei kiusallaankaan synny la:n tienoilla, vaan vitkuttelee sinne jouluun asti tämäkin, kuten joku muukin arveli :x

Mummukaan kunto ei ole parantunut, vaan pikemminkin päin vastoin, sitä tässä nyt sitten murehdin kaiken muun päälle :'(

Turvotusta on täälläkin alkanut esiintyä, kävin puntarilla, mutta ei ehkä olisi kannattanut, kilo on taas tullut, vaikka edellisestä puntaroinnista ei ole kuin viikko, vähän turhan kova tahti :x Nyt kokonaissaldo on reilu 14kg, ja vielähän tuota ehtii tulla :headwall:

Miehen kanssa ollaan onneksi saatu sukset samaan suuntaan, ja saa jotain lohtua sieltäkin päin. Sai mies avattua suunsa, ja vähän kerrottua mikä on painanut..No, jospa tämä taas tästä, helpottaa se kummasti, kun saa vähän tukea.

Minua vähän mietityttää myös tuo vauvan asento..Ei siitä ota mitään selvää, välillä tuntuu, että koko vauva on poikittain lantioluiden päällä, painaa noihin luihin niin vietävästi ja kovasti paljon alhaalla tuntuu olevan, asento on kyllä tosi outo, välillä epäilen, että pää on jossain kyljessä ja pylly toisessa, aikookohan tämä ikinä asettua lähtöasemiin?

Karkin ja herkkujen himo on täälläkin, mutta enimmäkseen himoitsen kyllä jäätelöä ja hammastahnaa :LOL: , Juu saa nauraa, mutta minulla on ihan järkyttävä himo hammastahnaan, jatkuvasti pitäisi pestä hampaita ja suunnilleen pursottaa suu täyteen tahnaa..Ihme himot, ei voi mitään :whistle:

lhs 35+2 (vasta!!) :whistle:

Eilisiltana sain sitten minäkin koeka ensimmäiset kipeät supparit. Vajaan tunnin kestivät ja hikeä pukkasi niin maar .... Mieskin jo kysyi, että nytkö mennään. Sitten supparit vain loppuivat. Onneksi.

Neuvolakuulumisia:
Sf 33, paino tullut 100g kahdessa viikossa yht. 11kg raskauden alusta. Turvotuksia on ja sydänäänet 145. Vekara rt ja kiinnittynyt.

Kovasti muutenkin on alkanut melskaamaan tuolla vattassa. Ihmiset naureskelavt julkisilla paikoilla kun maha menee välillä aivan mahdottoman muotoiseksi.

Jollain muullakin oli huonoja kokemuksia neuvolasta. Minun neuvolatätini on kyllä mukava, mutta jotenkin aina välillä on tunne, ettei hän keskity minuun vaan juttelee omista asioistaan. Itsellä kun olisi paljonkin kysyttävää synnytyksestä ja monesta muusta. Nyt sitten neuvolassa käydään kerran viikossa... Torstaina menen neuvola lääkärille tarkistuttamaan tilanteen ihan vain siksi, että se minu huolestuttaa. Itse sairaanhoitajan voin vain todeta, että vaatimalla ja jalkaa polekmalla saa kyllä haluamans palvelut. inhottavaahan se on. Mutta jos teitä joku asia vaivaa, niin vaatikaa päästä lääkäriin tai minne haluattekin. Itse olen surutta soitellut päivystykseen ja äippäpolille jos minusta on tuntunut etten muuten saa vastauksia.

Joku kyseli yksityisten hintoja. Itse olen käynyt koko ajan yksityisesti lääkärillä ja käyntien hinnat annan kela korvausta ovat olleet 80-120 euroa. Riippuen siitä, onko ultrattu vai ei.

Onkohan täällä ketään muuta, jota huolettaa vieläkin, että meneekö kaikki hyvin? Eilen laitettiin äidin kanssa vauvan sänky kuntoon ja illalla sitä tuijotellessani tuli yhtäkkiä kova pelko siitä, etten ehkä laskekaan vauvaani siihen nukkumaan. jos jotain meneekin vielä pieleen. Inhottava tunne, mutta sitä ei saa hälvennettyä. :headwall:

Nyt akavat koirat vinkua siihen malliin, että aika viedä ne ulos. Onko kellään kokemusta kahden ison koiran ja vaunujen ulkoilutuksesta? Vinkkejä?

Nökö ja Vekara 35+5

Piti sit kauppareissulla sortua ostamaan lontooraesuklaata |O
Kiitos vaan kovasti kaikille suosittelijoille! On ihan liian hyvää raskausdiabeteksesta kärsivälle :kieh:
(Painoarvioksi tulee tällä menolla varmasti n 7kg :eek: )

Tuutilulla
Mulla kans koko ajan tuo p.... tunne. Liekö tyttö sitten kovinkin puskenut päätään tuonne suuntaan kun pukamat villiinty taas vaihteeks :whistle: :x

Mulla ei oo ollu yhtään lääkärikäyntiä eikä kunnan tarjoamaa ultraa tässä raskaudessa. Onneks kuitenkin hoitaavat tuolla äippäpolilla sen asian. Ja sen takia niitä lääkäreitä ja ultria ei täällä oo varmaan ollukkaan.

neuvolakuulumisia

eipähän vakiterkkari ollutkaan paikalla,vaan taas jollakin lomalla.no sitten käytiin toisen tätin jutusilla.

verenpaine oli 134/84
painoa oli -1,5kg/kahteen viikkoon =)
pissi muuten puhdas,mutta verta taaskin yhellä plussalla,ei toimenpiteitä.
sf mitta 36cm :eek: (2cm oli kahteen vkoon kasvanu)
epäili että voi olla kuitenkin isompi mitä ultran arvio (2,7kg)
ja n.200g se kuitenkin viikkoa kohden kasvaa..
ja edelleen oli perätilassa.
hb oli 112,pikkusen laskenu ed.kerrasta,vaikka tuota rautaa syönkin.
seuraava neuvola käynti on kahden viikon kuluttua perjantaina.

mikero mulla on ollut nyt rv 26 lähtien neuvolakäymiset kahden viikon välein,kaksi neuvolalääkäri käyntiä koko odotus aikana.rv 10+5 ja 28+5.eikä enää ole lääkäriä tämän odotuksen tiimoilta.

neuvolatäti sanoi että heti pitää lähteä sairaalaan jos tulee veristä vuotoa,tai supistuksia,tai vedet menee..että ei pidä jäädä odottelemaan mitään säännöllisiä supistuksiä,kun se sectio on esissä..(ja ihan kun minä en nyt tota asiaa tiennyt et millo tulis lähteä)

joku sitä mietti että uskaltaako sinne synnytys-sairaalaan soitella.minäkin kyllä ainakin tunnin mietin viime viikon perjantaina että soitanko vai en soita,et onko tää minun asiani niin vähä pätönen että nauraavat minut lankoja pitkin pellolle..mutta sitten mies sanoi että nyt kyllä soitat.ja mie soitin sit.eikä tuo kätilö siellä vähätellyt minun asiaani.
ja sanoi sitten että ompahan huoli pois kun käy näytillä,ja jos vielä lääkäri kattoo niin vielä parempi.kyllä kivi tippui sydämeltä.

onko sitä niin tottunut siihen että mistään asiasta ei sais valittaa,et ittesä tuntee huonoks ihmiseksi jos valittaa..mutta eihän sitä koskaan tiedä mitä on,tai eteen tulee.

tuutilulla mie sain eilen riivittyä meijän kaikki kukkapenkit,ja ajettua puolet nurmikosta..naapurin emäntä katto vaapukkapuskassa huulipyöreänä et taitaa tuo eukko hullu olla kun tuon mahan kanssa vielä nurtsia leikkaa..ei kyllä tuntunut missään.hiki vaan tuli..joten paitahihasilleen siellä riekuin,et voi tauti tästä saada vaan vauhtia.

tänään erehyin taas käymään kirppiksellä,ja tarttuhan sieltä mukaan vaikka mitä..miehelle sanoin vaan et "elä sano mitään"..sekun päivittelee aina välillä että miten paljon vaavilla on vaatetta.. :D
mies oli viime yönä nähnyt unta että se vauva olisikin ollut poika :eek:
mitäs jos se onkin..joku tytön saava saa sitten lahjoituksena hirmu kasan vaaleanpunaisia vaatteita.

mutta nyt täytyy lähtee ettimään jotain ruokaa,on jotenkin huikova olotila.

niinukka ja vunttunen 36+2

Keiju07
Tiipii: Toivottavasti sulla on hyvät välit anoppiisi. Minä en tuommoisia kommentteja sietäisi - etenkään anopilta. Eiköhän sitä itsekullekin kerry hiukan ylimääräisiä kiloja, niinhän luonto on sen imetystä varten tarkoittanut.

Nökö: Kyllä täälläkin vielä hermoillaan. Ehkä sen takia olen noissa hankinnoissa niin paljon muita jäljessä ja vieläkin kauhulla välill mietin sitä, jos jotakin menisi pieleen. :/ Mikään ei tietenkään viittaa sinne päinkään, mutta ehkä tuo mun historia on sellainen, että väkisinkin stressaan keskiverto-odottajaa enemmän. Mutta on tämä helpottanut alkuraskauden ajoista huomattavasti. Jos myllerrys vatsassa hiljenee, niin silloin näitä ikäviä ajatuksia tulee mieleen...

YOdottaja: kuuntelin myös Ajantasan kympiltä, ja voin yhtyä muiden kommentteihin. Pirtsakka juttu ja esiinnyit eduksesi. Eikä mulle sieltä totat tai niinkut pistäneet korvaan. Itseäänhän sitä vain jokainen kuuntelee ylikriittisesti.

Ostin huutiksesta vanhan 50-luvun sairaalahoitopyödän ja hain Etolasta siihen superlonialustan. Nyt kysymys kuuluukin, miten päällystän hoitopyödän alustan? Jotta olisi siis helposti pestävissä... Mietin ihan vakavissani vahakangaan tai kernin ostamista ja sillä päällystämistä, mutta en ole varma käytännöllisyydestä (pitääkö todella niin hyvin nestettä ja miten passaa lapsen iholle). Ongelmahan on lähinnä alustan iso koko (90x65x7). Jos jollakulla ideoita, niin kertokaapa!

Huomenna edessä toinen synnytysvalmennus, keskiviikkona synnytyssuunnittelu ja torstaina neuvola. Joten aika vauvatäyteinen viikko tämäkin.

Keiju 33+6

Keiju07: Meillä on varsinaisella hoitotasolla ihan ostettu alusta, mutta kylppäriin hommasin pesukoneen päälle superlonia Etolasta ja siihen päälle vaan sitä muovitettua froteeta suojaksi. Sitä saa useista kaupoista paloina, mutta jos isompaa tarvii niin Eurokangas myy ihan metritavaranakin...

Täällä kaikki ihan ok, turvottaa, nipistelee alakerrasta ja vauvan kasvu on vähän huolettanut - alakäyrillä mennään ilmeisesti, mutta käyrillä kuitenkin. Neuvolassa kaikki ollut ihan hyvin, ensimmäinen Haikaranpesän valmennus meilläkin takana, toinen keskiviikkona, synnytyssuunnittelutapaaminen sitten perjantaina ja siinä välissä torstaina neuvola. Niitä meillä tässä vaiheessa nyt kahden viikon välein. Neuvolalääkäri ollut viikolla 9+5 ja seuraava sitten 35+4. Jaksuja kaikille!

t. Toivotaan ja pieni 34+3

Yhteistyössä