***LOKAMASSUJEN SYYSKUU***

ihanaa rontti :hug:
todella paljon onnea pienen prinsessan johdosta :heart:

hui,et kyllä arvaa ku oikeen meni kylmät väreet ja suu käänty hymyyn ku näin sun tekstin viimeinki tulleen,on tullu nimittäin aika monesti käyty kurkkimassa:)
t:milla
 
:flower: RONTILLE JA PRINSESSALLE + TIETYSTI KOKO PERHEELLE HURRRRRJASTI ONNEA :flower:


Ihan tuli tippa linssiin Rontin uutisista, samoin kävi eilen, kun 45min ohjelmassa vauva syntyi. Onneks en näköjään ole ainoa ;)
Tuli jotenkin haikea olo, kun tietää, että viimesen kerran saa kokea syntymän ihmeen ja sen uskomattoman tunteen, jota ei osaa selittää... :'( :heart:


 
mamma3
Jos täs nyt pystys kirjottamaan vähän muutakin...täällä aivan äimänkäkenä Rontin ihanista uutisista, vaikka niitä kovasti odoteltiin niin silti ne aina yllättää ja pysäyttää ja täytyy hetki vain huokailla...huoh...nooh, kohta sit meilläkin :heart: Niin joo, Rontti, tule kertoilemaan kun jaksat että kuinkas kaikki menikään ja strategiset mitat kiinnostaa aina ;) Ja tietty et mitäs isommat likat ovat vauvasta mieltä =)

Kyllä se eilinen 45min. sai täälläkin kyyneleet silmiin :'( Taidetaan olla aika herkillä kaikki ;)

Jane: Tervetuloa!!! :wave:

Pikkumyy: IHANAA että saitte puhuttuun =) Nyt on molemmista varmasti mukavaa kun asiat on saatu selviksi, mukava jatkaa taas eteenpäin, kohti vauvan syntymää y.m. Puhuminen kannattaa aina =) Tosi kiva oli kuulla että näin kävi :hug:

yksäiti84: Mä henk.koht. olen sitä mieltä et mikää poppaskonsti ei suppareihin auta. Ne alkaa/voimistuu/lisääntyy sit kun on aika :/ Niin masentavalta kuin se kuulostaakin, niin valitettavasti mä olen sitä mieltä :/ Omakohtaisia kokemuksia... :) Mutta jollain muulla voi olla muunlaisia näkemyksiä :) Täytyy nyt vaan aatella positiivisesti. Ei se vauva syntymättä jää, kun maltetaan ootella niin kyl se sieltä tulee kun aika on kypsä :hug:

tuutilulla: Ymmärrän hyvin miltä tuntuu kun ekaks huutaa lapsille ja sit potee huonoa omaa tuntoa :ashamed: Tulee kyl niin pahamieli itelle et tekis todellakin mieli tehä näin---> :headwall:

Oma napa: Ollut taas helpompaa, toinen peräkkäinen yö joka nukuttu ruhtinaallisesti :eek: Eilenkin olin niin tarmokas kun unta oli tullut vedettyä kaaliin ihanasti :) Toivottavasti tänään olisi samanlainen päivä =)

Oikein mukavaa torstaita kaikille :wave:

ps. Viinikan kuulumisia odotellen... :D
 
Mukava lukea vauvauutisia heti aamusta! =) Huomenia vaan kaikille muillekin! Yöunet tuntuu vähenevän ihan urakalla, mutta sehän kuuluu asiaan tässä vaiheessa. Tympäisee vaan yöllä hippasta kun muut vetelee sikeitä. Normaaleita kolotuksia lukuunottamatta olotila ihan ok. Äsken vielä paistoi ulkona aurinko mutta pilveen tuo näyttää menevän. Tietysti kohta vettä sataa... :(
No, toivottelen kuitenkin kaikille mukavaa torstaipäivää! :flower:

milla-magia 36+0
 
mamma3 yöllä tuo eskarilainen kysyi: oot siä äiti vielä vihanen meille? Ja äitiltä pääsi itkut. Tuleehan sitä pultattua päiväselläkin mutta pitikö yötä vasten huutaa ettei asioita ehditty jutella läpi ennen nukkumaan menoa ja toinen herätessäkin joutui pohtimaan äidin tuulta. Ite oon yrittänyt noiden kanssa selvittää miksi on suututtu jne. Itse muistan omasta lapsuudesta etten aina ees tajunnut miksi iskä suuttui ja koin sen usein vääryytenä minuu kohtaan :/ Enhän miäkään aina muista jutella läpi mutta yritän silti että pojat tietäis minkä takia hermostuttiin. Ei ole kiva jos noille jää mieleen äiti mielipuolisena itsevaltiaana jota vastaan ei voi nousta :ashamed:

Voi vitsi että miä oon kade Rontille :ashamed: :D

Viinikan uutisia odotellaan täälläkin :)

tuutilulla rv 38+5
 
:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Kyl mä tiän ettei niitä supistuksia oikeesti voi lisätä,kyl tulee sit kun on aika :ashamed: eikä tää tulematta jätä..en meinaan siis itekkään usko mihkään poppakonsteihin,alkaa oleen vaan aika epätoivonen olo :ashamed: ja jos joku väittää et saunalla tms.lähtis synnytys käyntiin niin uskon et ois sit lähteny kyl ilmankin tuota saunaa tai vastaavaa.

Pikkasen vajaa 24tuntia taas kärsin niistä supistuksista...ei koko aikana ollu 30min pidempää taukoo,mut ei myöskään 5min useemmin tullu. Yön sain nukuttua,ONNEKS ja arvaatteko kuinka kamala olo on nyt kun joka paikkaa särkee ja kolottaa... :( ihan kun ois maajyrän alle jääny.
Ja nyt aamusta taas muutama supistus tullu...hitto vie.Taitaa tulla pojalle TomiTraktori+PuuhaPete päivä kun äiti ei pysty eikä kykene mitään tekeen.. no toinen on kyl ihan tyytyväinen,mä en niinkään.

Nyt alan uskoon että tää kaveri on mahassa vielä lokakuussakin..en usko että tulee ulos ennen aikojaan kun ei oo vielä tullut. Nenäkin ihan tukossa :'( aika surkee olo...

Sit mitä pidemmälle mennään sitä enemmän mua alkaa pelottaan kuinka paljon vaavi kasvaa,ite kun en oo lantioltani mikään levee tapaus..esikoinen oli 3130g ja se tuntu ihan tarpeeks isolta mulle... ja turvotusta heti aamusta alkaen niin paljon ettei meinaa sormet taittua :(

:ashamed: jos vaikka sohvalle makaan...

yksäiti+ hippu rv 37+3.
 
ja vielä kerran kunnon onnittelut rontille ja perheelle prinsessasta =)

itelle tuli sellanen olo että,mie haluun kans tän vauvan äkkiä syliin...

no ei sinne tietysti ole kun yksitoista yötä..mutta kun tuokin tuntuu niin pitkältä ajalta oottaa :/

mikero mulla kaks sectiota takana.eka oli hätä sectio jossa minut nukutettiin..silloin meni se leikkaus päivä torkkuessa,vaikka hoitajat vähän väliin kävi nykimässä hereille..mutta en muista kuolemaksikaan että kävikö vauva edes tissillä (tietysti 15v aikaa) toisesta oli leikkauksen aikana hereillä,ja kyllä ihan pirtee olin sitten kun osastolle siirsivät..kylmi vaan ihan sairaasti.ja vauvakin kävi tissillä.
seuraavana päivänä sitten aamulla suihkuun ja jalkeille..pikkusen pelottaa että miten sitä taas oikein suoriutuukaan siitä ylös..tuntuu kyllä että vatsalihakset ovat kadonneet jonnekkin sen mahan kanssa..
ja särkylääkettä kannattaa pyytää.eikä kuunnella kipua..vaikka ei minusta se nyt niin kamalaa ollut,koskihan se nyt silleen kun sängystä nousi ylös,mutta koskeehan se nyt mitä tahansa leikkaushaavaa..on silleen aristava.mutta itekkin jännitän nyt sitä puudutusta ja katetrin laittoa

:eek: en muistanutkaan että se katetri laitetaan..vasta kun jostakin lehdestä luin että sekin tulee siihen vielä :x
voin kyllä jo kuvitella miltä se tuntuu :headwall: :| huh..no onneksi taitaavat siihenkin jotain puuduketta ekana laittaa...

no pitää vaan ajatella että mikä sitten on tuon kaiken lopputulos..mitä on odotettu niin kauan..

mieskin eilen illalla saunassa sanoi että jotenkin uskomattomalta tuntuu että reilu viikko ja meillä on vaavi..vastahan raskaustestin tein..silloin kyllä mietin että on ikuisuus ennen kun on lokakuu.

susa79 meillä kanssa on vaan kylmä varasto missä säilytettäs vaunuja.mutta ajattelin sen koppa osan roudata sisälle,ja ratasosa saa olla tuossa kuistilla.nyt vaunut ovat kokonaisena makkarissa..ja koko ajan tiellä.. :eek:

omaan napaan ei sen kummempia.
huomenna olis neuvola,ja tuutilullakohan se kanssa kirjoitteli että ei jaksas enää sielläkään ravata..sama juttu täällä..toivottavasti nyt olis viimonen kerta..tai luulen että ens viikolla joudun vielä käymään.

mutta nyt laskun maksuun..

niinukka ja vunttunen 37+5
 
Onnea Rontti!!! :flower:

Täällä meni yö vähän huonosti ku eka ei saanu unta ku selkään sattu ja sit poika kitisi koko yön. Mies raukka joutu heräämään jo viideltä ja eka mä häirinny pyörimisellä ja sit poika kitinöillä. Me sentään pojan kans nukuttiin VARTTIA VAILLE YHDEKSÄÄN! Hurjaa.

Mua ärsyttää, ku mun äiti on tulossa tänne lokakuussa avuksi ja lapsenvahdiksi synnytyksen ajaksi. No, sillä kuitenki on menoa sit la:n jälkeen ja jos paljon yli menee niin vauva ei välttämättä sillon ole vielä syntyny ku ne menot on. Ja toki se saa omat menonsa mennä, mikäs siinä. Mutta mua ärsyttää se kun se koko ajan selittää et koita tehä kaikkee ja pese nyt ne ikkunat (oon säästelly niiden pesua :LOL: ) että alkais supistaa. Mä sit koitan sanoa et kyllä mä jotain teenki mitä jaksan ja selkä antaa ja ku ei vaan supistele. Ja siis en kauheasti viitsi rehkiä ku tuo selkä ihan oikeasti tulee kipeäksi. No äiti siihen sano et se kipukin saattais aiheuttaa supistuksia :eek: Siis olenko mä nyt ihan typerä ku loukkaannun tommosesta?! Siis että mun pitäis täällä selkäkipuja itkien hoitaa lasta ja siivoa että alkais supistella et vauva syntyis sillon ku mun äidille sopii?? |O Siis tottakai mä itekki toivon että vauva syntyis mahdollisimman pian ja yritän niitä supistuksia nyt jotenki saada aikaseks mutta en mä tykkää et mulle sanotaan noin. Ihanhan tässä tulee olo että musta ei ole mihinkää ku ei ees supistele ja pelkään selkäkipua.

Sellanen valitus tänä aamuna ja jatkanpa tästä sitten sinne ikkunanpesuun enkä jaksa kommentoida kenellekään mitään :kieh:

RR 37+1 JO! Tai vasta jos mennään sinne 41+ viikolle taas...
 
:flower: :flower: :heart: :heart: Oih :heart: , ihan tippa tuli silmään ja iho kananlihalle, kun tulin koneelle nyt katsomaan, tulin ihan vartavasten katsomaan, joko täällä näkyy vauvauutisia =) ja näkyihän niitä! Ihan mielettömästi vielä onnea teille :hug: . Täälläkin perästä tullaan ja jo niin odottaen että saisi vauvelin jo syliin :)

-tytteli ja asukki 36+4
 
:flower: :flower:

Tervetuloa kaikki uudet lokamassut! Tosi kiva, kun meitä on täällä niin paljon ja kaikkia kohtaan ollaan ystävällisiä ja ymmärtäväisiä. =)

Oli se niin ihana lukea Rontin uutisia. Niitä mä olenkin käynyt kurkkimassa vähän väliä. Omia kuulumisia ei kylläkään ole tullut kirjoitettua.
Töissä viedään viimeisiä päiviä. Tämän päivän jälkeen on vielä kestettävänä 3 päivää ja sitten pääsee mammalomalle. Jee! Tänään on neuvola ja lääkäri, kai nyt tehdään se synnytystapa-arviointi. Ainakin sellainen käsitys mulla on. Kiva nähdä taas pitkästä aikaa Möykkyä ultrassa.
Meillä hankinnatkin alkaa vihdoin ja viimein oleen valmiina. Viikonloppuna ostettiin vaunutkin. Onneksi ei ostettu niitä pari kuukautta sitten, kun käytiin niitä katsomassa. Säästettiin odottelussa yli 100 euroa. Mä olen yrittänyt jättää mammalomalle pyykkien pesemisen, joten en ole alkanut peseen mitään vaatteita. Siippani kyllä vihjasi, että voisin laittaa kaikki vaatteet yms. pois laatikoihin, ettei äitiyspakkaus olisi Möykyn huoneessa keskellä lattiaa. :whistle: Mä vaan nätisti siirsin pakkauksen sivummalle ja sanoin, että mun jätettävä jotain hommaa lomallekin, etten mä tule ihan hulluksi tekemisen puutteeseen. :LOL:

Mut kai mun pitäisi tehdä jotain vielä palkkanikin eteen..

möykkymamma & möykky 34+1
 
Tuutilulla, noi on niin tuttuja tunteita. Nyt kun itse on väsynyt ja hermoilee kuitenkin tästä lähestyvästä synnytyksestä, niin sitä tulee oltua välillä sellainen ihmishirviö.
Ja kukas sitä kaikkea kiukkua onkaan kuulemassa kuin nuo mies ja lapset..mies sentään (ainakin osittain) tajuaa mistä on kyse, mutta eihän nuo lapset millään.
Olen kyllä heille koittanut selittää miksi olen väsynyt ja aika-ajoin kiukkuinen, mutta enhän voi tosissani olettaa että lapset sen tajuaa tai edes muistaa. Eihän heidän pitäisikään.
Minun 7-vuotiaani aamulla rutisti ja sanoi että hänellä on koko ajan minua ikävä. Naurahdin, ja kysyin että miksi ihmeessä nyt on koko ajan ikävä, kun olen aina kotona, enkä töissä. Hän mietti hetken ja sanoi että kun en jaksa nostaa syliin, enkä niin paljoa leikkiä..
Voi että miten pahalta tuntui. Ja se on ihan totta. Olen ollut viime viikkoina hirmu väsynyt iltaisin, ja kärttyisämpi tosiaan.
Ja paljon tulee lapsillekin nyt puhuttua että sitten kun vauva tulee ja sitten kun äiti on siellä sairaalassa..Hän kun on kuitenkin opllut meidän perheen vauva, tämän täytyy olla aika rankaa hällekin.
Ensin keväällä muutettiin tähän uuteen asuntoon, nyt alkoi ekaluokka, äiti jäi kotiin ja vauvakin tulossa..isoja asioita noin pienelle ihmiselle.
No niin..nyt täällä sitten itkeskelen ja teille tilitän..tätä tämä on!
Lähden kävelemään neuvolaan, ja lopetan tämän itkeskelyn tältä aamulta..
 
Susa79 : Meillä vaunut ovat sisällä, meillä todella huonosti mitään varastotilaa ulkonakaan eikä edes mitään kuistia mihin ne vois jättää, kun ei tarvita... Onneksi kuitenki talvi edessä, että ei aina tarvitse niiden rengassuojien kanssa välttämättä ährätä.Onneks muuten talossa tilaa, että jossakin nurkassa voivat olla etteivät ole edessä.

Nyt jo mietin, kun vauva ei enää nuku vaunuissa, mihin ne säilön :/ . Ei pois nyt kuitenkaan myydä, suunnitelmissahan on vielä muitakin sisaria. Mummolasta on tullut yks meidän varasto. Ärsyttää olis ihanaa kun ei tavaroita tarvis pitkin kyliä levitellä säilöön. Ja minun äiti vaan kertoo, että tänäänkin hän vielä löysi sinun joitain tavaroita, että vihjas hakea niitä pois. Niillä paljon enemmän tilaa ja vaan kaks ihmistä siellä, kai ne nyt vielä siellä menis?! Ollaan ihan vakavasti mietitty talon rakentamista, suunniteltaisiin just sellainen koti kun halutaan ja säilytystilaa! Sen näyttää sitten aika mitä tehdään.
 
Muistas sit kirjoittaa meille miten synnytys meni :)

Mä katoin äsken netti-tv:stä sen eilisen 45 minuuttia ja itku tuli jo siinä kun se äiti istui kiikkutuolissa ja piti isää kädestä ja hengitti ilokaasua. Ja hei! Miten se äiti synnytti niin hiljaa?!?!?!! Siis siinä vaiheessa kun esikoinen tuli ulos, mä huusin kuin saatanan palvoja ja kirosin kaikki alimpaan helvettiin! Nyt kyl hävettää, synnyttääkö jotkut noin sievästi?! :ashamed:

Unettomuutta teillä, mutta ei meillä. Me nukutaan joka yö tytön kans ainakin ysiin, tyttlö vetää 12-13 tuntia ja mä sen 9 tuntia. Eikä tee tiukkaa :) Mut esikoiselta muistan valvoneeni kun odotin, taitaa siis olal jo kokemusta ettei anna häiritä yöunien :)

Nyt verotoimistoon, mukavaa päivää :wave:

Topsy 35+2
 
...minäkin kyllä nukkusin ja väsyttäs, mutta närästykseen aina herään. Vuoroin käyn vessassa pissahädän vuoksi ja vuoroin pomppaan öisin pystyyn, kun alkaa närästää ja nouseen tavaraa vatsasta ylös vaikka syömisestä olis aikaa jo tovi. Ja vaikka kuin yrittää välttää närästystä aiheuttavia syömisiä. Yleensä sitten lopulta oksennan.. Oispa niin ihanaa nukkua yks yö ihan kunnolla ilman poltetta kurkkuperässä :/
 
RONTILLE ERITTÄIN PALJON ONNEA! :flower:

Dirlittan ja Tuutilulla täällä ollaan yhä edelleen. Nyt ollut erittäin paha vatsatauti päällä, joten ei ole pahemmin päässyt koneelle. Lisäksi ei öisin pysty enää nukkumaan, kun on niin kauheat supistukset koko ajan. Mutta ei lekurin mielestä mitään hätää vielä. Ei ne ota osastolle, kun ei ole vielä mitään hätää. Voin olla kotona ihan rauhassa. Ei ole säännöllisiä ja tarpeeksi pitkiä supisteluja... Ole tässä nyt kotona, kun supistelee kipeästi ja koko ajan saa pelätä tuota mahatautia (vaikka se nyt alkaakin jo helpottaa). Mutta eipä ole tullut oltua koneella siitä syystä pahemmin. Lekuri kyllä sanoi, että ei tässä oikeasti enää kauaa olla kotona. On kuulema sen verran paikat valmiin näköisenä, mutta mä en uskalla toivoa mitään sen enempää. Eihän tässä ollut laskettuun muutenkaan kuin alle kaks viikkoa.

Vaunujen säilytyksestä: meillä suunniteltiin, että tuohon eteiseen voi nostaa sen kopan ja alaosa menee autotallissa hyvin. Koppaa en uskalla säilyttää tallissa, kun siellä on niin paljon hiiriä ja kokonaisuutena ei mahdu sisälle. Joten eipä ole pahemmin vaihtoehtoja. Kaipa se jotenkin toimii. Sitten tietysti, kun saadaan kellari remontoitua, niin voi harkita niitä sinne. Siellä ei olisi mitään hätää tilasta tai hiiristä.

UUSILLE tervetuloa!

Kaveri kyllä eilen meinas, että mä saisin tänään mennä haravoimaan oikein kunnolla ja koirien kanssa lenkille vielä illalla. :p Vois siinä tapauksessa olla oikeasti riski isännällä, että saa vielä nyytistä synttärilahjan... Hänellä on synttärit ensi keskiviikkona, joten eiköhän se riski ole joka tapauksessa. Oispa muuten kiva ylläri, kun kesken kakun syönnin lähdettäiskin synnärille :LOL:

Mutta jos nyt menis kattomaan Emmistä, kun jäi eilen kattomatta. Yritän samalla juoda vähän jaffaa, niin tuo mahakin rauhoittuis. Nyytti ei kyllä ole rauhoittunut yhtään, vaikka mulla onkin huono olo.

LillaStina ja Nyytti 38+2
 
paljon onnea rontille pikku prinsessasta :flower:

itsestä tuntuu et tää miu masukki ei ennen la:ta tule. tiistaina oli viimeinen neuvolalääkäri ja ei tuolla alhaalla ollu tapahtunu yhtikäs mitään kohdun suu on tiukasti kiinni ja kanavaa sen 3cm, supistuksiaki tulee niin harvakseltaan, nyt en ole pariin viikkoon huomannu yhtään vaikka kuinka on koittanu siivoilla yms... tulipas tästä nyt valitus viesti :ashamed:

mutta mutta koittakaahan jaksella

Hanna ja masukki rv 36+2
 
Vaunujen säilytyksestä. Mä en oikein tiä missä säilyttäsin..siis asutaan kerrostalossa,alhaalla on vaunuja varten kellari,hissiin kyllä mahtuu todella hyvin mut meillä on niin pirun kapee eteinen...En toisaalta uskalla alhaallakaan säilyttää,mut aika ahdasta tulee eteisessä olemaan jos siihen vaunut aina tuon.Nyt on olohuoneessa,missä kyl tilaa mut en sit viitti taas ulkoa niitä aina ympäri kämppää roudata kun tuon pojankin mukana tulee jo likaa...Aika siivous intoilija kun vielä oon... :ashamed: saas nähdä..Ja sit toisaalta ei jaksais aina niitä rengassuojiakaan laittaa jos sellaset ostais.Saa nyt nähdä mitä keksin.

Kauhee menkka jomotus päällä selässä ja alamahalla.Ja muutenkin on ihan täysin sellanen olo et menkat alkas,vielä kun tuota limaa vuotaa vähän väliä niin tuntuu et oon tarkistelemassa koko ajan samaan tyyliin kun menkkojen aikaan :whistle: tyhmää tääkin kun ei ne menkat nyt ehkä kuitenkaan oo alkamassa :LOL:

No mut nyt syömään...tää merkkailu näköjään tarkottaa aina jotain kamalaa stooria...hiemanko kiinni tässä palstassa :ashamed: mutta mulla kun ei oo kotona ees sitä miestä kenen kanssa asioista puhua..ei viitti aina paria samaa kaveria piinata mun raskaus jutuilla... :/
 

Yhteistyössä