Lokamassujen 2009 oma pino:)

Täälläkin yksi huonovointinen :( Oon aika hämmästynyt tästä. Osasin kyllä odottaa että huono olo tulee mutta kun tätä kestää koko päivän, joka päivä! Silti en edes oksenna vaikka olon mukaan pitäisi kyllä. Varmasti sekin tässä vielä alkaa. Ei ole hauskaa, toivottavasti tää sitten 12 viikon kohdalla menis ohi. Mielummin aikaisemmin.

Mä olen normaalisti käyttänyt alkoholia kyllä ja biletilanteissa reippaamminkin eli mun on täytynyt kyllä kavereille siitäkin syystä heti kertoa, ei menisi mitkään selitykset läpi :p
Ihan hyvältä tuntuu kyllä toistaiseksi tää juomattomuus vaikka vähän aluksi jännitti että olisiko juhlissa tylsää tms. Eikä tosiaan tämän olon kanssa mitään tekisi mielikään. Ja olen löytänyt ihan hyviä alkoholittomia siidereitä ja oluita myös.
 
Heippa!

Täällä ollaan edelleen. En ole oikein vielä uskaltanut alkaa aktiivisesti kirjoittelemaan. Olen lähinnä lueskellut. On vielä niin pelokas olo koko raskauden suhteen. Välillä on päiviä, jolloin uskoo kaiken menvän hyvin, mutta sitten taas pelko ja edellisen raskauden kokemukset palaavat mielkeen. Mutta päivä kerrallaan mennään toivottavasti kohti lokakuuta ja ihan oikeaa vauvaa.

Eka neuvola on kuitenkin jo varattu, tosin tuskinpa siellä kummosia tehdään, kun vasta joulukuussa käytiin se sama ensikäynti. Ja varhaisultra on varattu, viikkoja ois sillon tasan 7. Tosin se vastaanottovirkailija yritti, että pitäs tulla vasta kun viikkoja 8. En kyllä todella odota niin kauan. Minähän sen maksan, joten kai saan mennä koska haluan, vaikka heti ja turhaan. Luulis, että yksityisellä ei oltas noin nipoja. Toivottavasti lääkäri ois kivempi. Jotenkin taitaa alkaa olla tunteet taas herkillä, kun tollasestakin ottaa stressiä. :LOL:

-Barbapörrö ja pikku Sisu :heart: rv 5+1
 
Moi kaikki!

Ilmeisesti tämä raskaus päättyi nyt sitten keskenmenoon :(
Aamulla tuli niukkaa verenvuotoa, ja nyt aina vessassa käydessä verta tulee.. Soittelin neuvolat ja kaikki läpi, mutta missään ei kukaan tee ultria. Nyt odottelen yhden kätilön soittoa, jos hän nyt vaan soittaisi.
Mä oon ihan rikki! Jotenkin tän jo ehti ajatella niin että se vauva tulee syksyllä, mutta näin ei sitten vaan käynytkään. Tein raskaustestinkin taas, mutta se näyttää hyvin haaleaa viivaa enään, mutta viivaa kuitenkin vielä..
Eihän tälle mitään itse voi, mutta olo on aiva paska.
Sain onneks loppupäivän vapaata töistä.
Toivoisin, että pääsisin ultraan, mutta tuskin ennen ensi viikkoa...
Joten jätän nyt teidät sitten. Eiköhän täältä nyt vielä nousta.
Kai sitä täytyy uudestaan alkaa vaan sitkeästi yrittämään....
 
HUH, nyt olis ketju kahlattu läpi,ihanan aktiivisia kirjottajia täällä =)
varailin tänään neuvola ajan samalla kun oltiin tytön 5kk neuvola käynnillä.Se olisi sitten 19.3, IHANAA :heart:
Nyt on pää ihan tyhjä etten muista mistä täällä oli puhetta ja nimimerkitkin on yhtä kaaosta vielä mutta eiköhän tässä niitäkin opi muistamaa pikkuhiljaa =)

muutamilla täällä on ollut tota vuotoa ja tuhruilua,
mullakin oli vuotoa ja tuhruilua pariin otteeseen edellisen raskauden aikana ja silloin mulle sanottiin että on hyvin yleistä tämmönen ja yleensä harmitonta , mulla vuodot johtui hiivatulehduksesta kun sen aikana kuulema limakalvot on tosi herkät ja menee " rikki " . pari kertaa myös yhdynnän jälkeen vuoti hetken ,kun limakalvot oli tosi herkällä.

en oo vielä osannut päättää meniskö varhaisultraan vai malttaisko odotella nt-ultraan asti,jotenkin vaan hirvittää jos silloin vasta paljastuisi ettei kaikki olekaan hyvin :(

raskauskiloitakin on ollut puhetta , esikolta tuli 20 kg , ja ihan vaan syömällä :LOL: kakkoselta tuli 13 kg , ja kolmosesta 8 kg , toivotaan ettei nytkään paljon tulisi !!

Synnytyksistäkin on ollut puhetta, se onkin ainoo asia joka mua tällä hetkellä eniten jännittää , oon meinaas supernopee synnyttäjä :LOL:
esikkoa tein 5 h , kakkosta 2 h ja tämä kolmonen syntyikin sitten sairaalan vastaanottotiloissa kun ei edes synnytyssaliin ehitty, ekasta supistuksesta tunti niin tyttö oli jo maailmassa,eli sairaalan ovesta ehdittiin vaan sisälle, ja kätilö kiskasi housut pois jalasta ...joten vähän kyllä hirvittää josko tää nelonen syntyykin sitten jo kotona :eek: Mies vitsaili että jos hän kesän aikana suorittaisi kirjekurssina kätilön opinnot :LOL: Mies on ihan henkisesti varautunut tosiaan siihin että saattaa joutua kätilöksi!!
Niin ja luomuna oon kaikki synnyttänyt kun ei oo ehtinyt kipulääkkeitä antaa eikä kyllä ole tarvettakaan ollut,mahtaa olla mulla aikas korkee kipukynnys.

Talvicci : laitatkos mulle kanssa kerhon salasanaa ja ohjetta kuinka sinne pääsisin :flower:

Päivänjatkoja kaikille ihanille lokamassukoille :heart: :heart: :heart:

- kaurisäiti ja pampula pienoinen -
 
Mulle soitti se kätilö ja on huomenna aika ultraan. Nähdään onko kaikki tullut pois vai olenko vielä raskaana. Tämmöistä vuotoa kai voi olla, mutta mä en enään elättele mitään toivoa. Kunhan saan mielenrauhan itselleni sen ultran myötä.
Aloin jo miettimään, että olenkohan kuvitellut kaiken. onko ne kaikki ainakin 10 testiä näyttäneet väärin??!! Osaa haaleampaa ja osa tummempaa viivaa??
Mutta huomenna sinne ultraan sitte.
Parempaa onnea teille kaikille!!!!
 
Aku
Miukkelikselle tsemppiä ja tosiaan toivotaan parasta :hug:

Varhaisultra takana ja kaikki hyvin :heart: vahva syke näkyi ja tyyppi li 5.8mm pieni.Vastasi viikkoja 6+3 eli la olis tällä hetkellä 21.10.Katsotaan muuttuuko np-ultrassa vielä =)
 
voi miukkelis :hug: toivotaan parasta!
mä varailin ajan varhaisultraan. tuntuu että sinne on vielä niiin pitkä aika. se on vasta 18.3...
Mulla on ihan tajuton väsymys. kuopus on nyt pari yötä itkeny hamapitaan, mikä ei ainakaan paranna asiaa |O muuten mulla ei oikeen oireita olekkaan. ehkä rinnat vähän arat ja pientä jomottelua välillä alavatsalla. toivottavasti mitään kauheeta pahoinvointia ei tuliskaan, niinkun ei ole aiemminkaan ollut.

sonja ja kirppu 5+2?
 
Miukkelis :hug: Onneksi pääset sinne ultraan! Itse en mennyt kun tuli km. Ja siitä muutaman kuukauden kuluttua tulikin sitten tulehdus :ashamed:
Mutta toivotaan kuitenkin, että kaikki olisi hyvin :/

Itsellä oli tänään ensimmäinen neuvola ja aika tuttuja asioita käytiin läpi. Harmittaa vaan kun tyttö pitää ottaa mukaan niin ei saa rauhassa istua ja jutella. Hoitajakaan ei saanut sen tiistaina ultranneen lääkärin kirjoituksista mitään selvää.
Tai siis lähinnä, kun papereissa luki normaali ( ilmeisesti jokin sisätutkimuksessa) niin normaali viikkoihin nähden vai mikä :headwall:
No nyt huomasin taas sitä punertavaa vuotoa joten voi olla, että ei hyvältä vaikuta..

fi0na 6+6
 
Miukkelis :hug:

Meillä iloisia ultra kuulumisia: yksiössä yksi asukki, lapsivettä kylliksi, pieni sydän läpätti niin maan vimmatusti ja pituutta pikkuisella huikeat 8,81mm ja viikkoja, kuten jo itsekin osasin ynnäillä 6+5. Niin ollaan miehen kanssa molemmat onnesta soikeina, että oli kyllä joka sentin arvoista tuo varhaisultrassa käynti! :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Hugis ja Papu 6+5
 
Miukkelis :hug: !

Täällä on ollut työn täyteinen päivä...siivoista heti herättyä, sitten pojan neuvola ja kauppoihin hakemaan tykötarpeet synttäreille, kotiin ja taas siivoamaan...nyt pidän hetken hengähdys tauon ja aloitan lattioiden pesun.
Tämä menköön ekvät siivouksesta, ei jaksa samaa rumbaa kahen kuukauden päästä, tai kuka tietää miten energiseski tässä vielä tulee :D

Tosiaan, sain samalla kuulla labratulokset.

hemoglobiini 130, eli tosi hyvä
virtsa näyte puhdas kaikin puolin
verenpainekkin katsottiin kun viimeksi oli aika korkea, ja se oli enemmän kuin hyvä tällä kertaa :D

Poika sai rokotuksen ja nyt toivotaan, ettei nostata kuumetta.

Olot on pysynyt täysin poissa. Paitsi turpeat rinant ja vessahätä.
jos ei käy silloin vessassa kun rakko ilmoittaa, alkaa kauhea kramppaus, sattuu persiissä asti. Mutta ah sitä autuasta oloa sitten kun menee ja kaikki kolotukset katoaa heti :LOL:

Huomenna poksuu viikot, mutta siihen asti tämä piika palaa siivoustantereelle :wave:

paapelo+poju+Tiuhti 8+6
 
Yeb
Miukkelikselle iso hali, toivottavasti kaikki olisi silti hyvin! :hug: Ja Fi0nan vuotelun toivon myös olevan vaaratonta!

Hmm, koskahan sitä sais ajan varattua neuvolaan :whistle: Mulla oli viimeksi ihan sama ongelma, nytkin oon jo pari viikkoa yrittänyt muistaa soittaa sinne.. Meillä täti varaa ultra-ajan siinä samalla kun soittaa ekaa neuvola-aikaa. Taidan jättää varhaisultran väliin vaikka mieli kovasti tekisi, ei vaan kotihoidontuella ja opintotuella oo varaa moisiin "ylimääräisiin" menoihin :(

Esikoisesta ei haluttu selvittää sukupuolta, oli aivan mahtava tunne nähdä se vasta kun näki tytön tulevan ulos mahasta :D Kyllähän se paljon kiinnosti ja sitä päivittäin mietiskeli. Edellisessä keskenmenneessä raskaudessa mulla oli aivan semmoinen olo että tahdon ehdottomasti tällä kertaa tietää, mutta nyt taas tuntuu siltä, että tahdon tietää vasta synnytyksen jälkeen :) Nooh, mielihän ehtii useastikin vielä muuttua.. Nyt kun on jo kaikki vaunut ja turvakaukalot unisex-väreissä niin ei tartte niistäkään murehtia. Vaatteita nyt tytölle olis läjäpäin mutta ehtiihän niitä sitten pojallekin hankkimaan. Unisexit pienet vaatteet on kierrossa mutta eiköhän ne takaisin saisi :)

Ihanaa viikonloppua kaikille!

Yeb ja piskuinen 7+2
 
Miukkelis tsemppiä kovasti huomiseen. Toivotaan että olisi kaikki hyvin. :hug:
samoin Fionalle.
Kyllä tämä alku on niin hermoja raastavaa aikaa, että ei oikein muuhun osaa keskittyä. Musta tuntuu että osaksi sen takia on keskimääräistä kiukkuisempi olo, että tulee puolisolle ja lapsillekin rähjättyä.

Lapset kylläkin osaa myös vetää mut tosi herkille, kun eilen me sitten kerrottiin näille nuoremmillekin vauvauutinen, tosin kerroin et on vielä aika epävarmaa, niin reaktiot oli että jess!!me saadaan uusi vauva! ja eskarilainen sanoi että hän rakastaa sitä pientä jo nyt. Arvatkaa vaan meinasiko mulla itku päästä, kun olivat niin hellyttäviä.

mut nyt täytyy mennä,
Meriaani 7+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Fi0na:
Miukkelis :hug: Onneksi pääset sinne ultraan! Itse en mennyt kun tuli km. Ja siitä muutaman kuukauden kuluttua tulikin sitten tulehdus :ashamed:
Mutta toivotaan kuitenkin, että kaikki olisi hyvin :/

Itsellä oli tänään ensimmäinen neuvola ja aika tuttuja asioita käytiin läpi. Harmittaa vaan kun tyttö pitää ottaa mukaan niin ei saa rauhassa istua ja jutella. Hoitajakaan ei saanut sen tiistaina ultranneen lääkärin kirjoituksista mitään selvää.
Tai siis lähinnä, kun papereissa luki normaali ( ilmeisesti jokin sisätutkimuksessa) niin normaali viikkoihin nähden vai mikä :headwall:
No nyt huomasin taas sitä punertavaa vuotoa joten voi olla, että ei hyvältä vaikuta..

fi0na 6+6

Haleja Fionallekin
:hug: Ja kiitos kaikille tuesta.. Mä olen saanut itseni koottua hyvin jo.. Kiitos kaikille ihanille mun ystäville siitä!! ja ihanalle perheelle! Onhan mulla nuo kaksi veijaria jo. Ja kyllä me miehen kanssa puhuttiin, että ei elämä tähän kaadu, vaikka henkisesti tää on kaikista rankinta. Me aiotaan alkaa yrittämään uudestaan, kunhan vaan se on mahdoliista...
Ilmeisesti tätä pikkuista ei meille sitten tarkoitettu.. Kätilön kanssa puhuin ja hän mulle selitti että itse sitä ei oikein tavallisella menolla voi aiheuttaa. Sekin rauhoittaa mieltä ja se että mä olen tänään saanut puhua tästä asiasta.
Toivon vaan etten joudu mihinkään kaavintaan tms. Että kaikki olis ohi tällä.. Mutta huomenna se selviää..
 
Miukkelis: :hug: :hug: !

Muille onnea hienoista ultrauutisista! =)

Meriaanilla ihania reaktioita tullut tulevilta sisaruksilta... ! :D

Tää painelis pikkuhiljaa nukkumaan, väsyttää, väsyttää ja väsyttää...!
 
Vuotelijoille iso :hug: , mut älkää vielä heittäkö kirvestä kaivoon!!!
Mä olen vuotanut yhteen putkeen JO 4 VIIKKOA joka ikinen päivä ja vielä maanantaina kohdussa asusteli elävä vauvan alku. Tänään vuoto ollut runsaampaa ja punaisempaa...mutta enää en jasa stressata siitä koska siihen ei voi vaikuttaa itse...mulla pitäis vissiin tähän aikaan olla normaalisti täti kylässä joten toivon, että se runsaampi vuoto johtuisi siitä, mutta gynekään ei tiennyt mistä vuoto on peräisin...hmm...
 
Miukkelis :hug: :hug: :hug: :hug:

Hugoliina ja Aku: Onnea ihanista ultrakuulumisista :heart:
Mulla ois enää reilu viikko np-ultraan :heart:

Ihanaa kun on viikonloppu, kerroin eilen töissäkin tästä raskaudesta, tosin pomo ei vielä tiedä kun ei ollut töissä ;) Kovasti sain onnitteluja :)

Inka 9+4 :heart: :heart:
 
Heipsan!

Olen täällä käyny lueskelemassa päivittäin, mutta en ole jaksanut kirjautua sisään saatika kirjottaa. Päätin nyt tulla ilmottautumaan, että yhä ollaan mukana.

Miukkelis. tsempit huomiseen :hug:

Paljon on ihania ultrakuulumisia täällä. Me ei olla varhaisultraan menossa, mutta tällä viikolla soittelin itelleni nt-ultraan aikaa ja se olis 19.3. eli viikot tuolloin 10+5. Malttamattomana odotan. Saatiin ilta-aika, joten miehenkin on helppo päästä. Nyt pitäis vielä järjestää noille kahdelle neidille joku hoitopaikka sekä keksiä "peitetarina" mihin ollaan menossa. Sukulaisille ei vielä olla kertoiltu tästä uudesta tulokkaasta.

Ihan on vainoharhanen (taas) tän raskauden kanssa. Oireet on ihan minimissä (mulla on noi kaks ekaa kyllä olleet melko oireettomia myös). Väsymys on kyllä valtaisa ja päiväunet tai ainakin sohvalla pötköttäminen lasten päivuniaikaan on melko kova sana. Pientä nippailua ja vihlontaa tuntuu välillä mahassa, että kai nekin niitä oireita sitten on. No kaippa noista raskausoireista saa myöhemmin sitten nauttia ihan riittämiin. (Kauhulla jo dotoan liitoskipuja, jotka kakkosessta alko jo ennen viikkoa 20)

Mutta täytynee laahautua nukkumaan. Noi nahkavekkarit on armottomia myös viikonloppuisin!

 
Pino luettu läpi :wave:

Tulehan kertomaan Miukkelis sitten tänpäiväiset ultratulokset.Toivon parasta :hug: Ja mullakin pitäisi olla juuri nyt normaalikierron mukaan menkat ja aavistus rusehtavaa oli aamulla valkovuodon yhteydessä. Toivon sen johtuvan nyt sitten siutä, kun muuten en ole moneen viikkoon vuodellut. Höh. Eikö tää stressaaminen koskaan lopu :/ Tai loppuu kai sitten jos/kun saa sen vauvan rinnoilleen :LOL: Tai no siitähän se huolehtiminen vasta alkaakin :kieh:

Joo, jos mulla ei ole nyt parempaa sanottavaa, poistun ehkä nyt aamutoimiin ja palaan myöhemmin uusin ajatuksin :LOL:

Kassu ja Maikki 9+ 2
 

Yhteistyössä