Onko muilla huonoja kokemuksia terveyskeskuslääkäreistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Elämä on kamalaa tuskaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Elämä on kamalaa tuskaa;29175555:
Kyllä kelpaisi, mutta lääkärit EI oo edes ehdotettu muita lääkkeitä!
Mutta kun potilasasiamieskään ei kelpaa ja toinen tk-lääkäri ei kelpaa ja yksityisenkin jo unohdit. Kerro siellä, että kaikki ovat sinua vastaan, niin varmasti pääset saamaan parempaa hoitoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Elämä on kamalaa tuskaa;29174637:
Sellaista lääkettä, josta on apua.

Ei lääkkeistä ole tuohon apua. Se vain kasvattaa ja siirtää ongelman ratkaisua. Siksi tabuja ei enää haluta samalla tavalla syöttää kuin aikaisemmin.

[QUOTE="vieras";29174725]No vaadit sen lähetteen. jos et sa, niin menet toiselle tk-lääkärille ja sitten jos ei kirjoita hänkään, niin teet valituksen potilasasiamiehelle. Vaihtoehtoisesti menet yksityiselle, jos sinulla on oikeasti varaa.[/QUOTE]

Onko sitten niin, että potilasasiamiehelle valittaminen ylittää kaikkien lääkäreiden asiantuntemuksen ja ammattitaidon, sekä tervesykeskuksessa, että yksityisellä. Vain potilaalla kouluttamattomana on kaikki tieto ja päätösvalta oman hoitonsa ja sairautensa suhteen.

[QUOTE="vieras";29175587]Mutta kun potilasasiamieskään ei kelpaa ja toinen tk-lääkäri ei kelpaa ja yksityisenkin jo unohdit. Kerro siellä, että kaikki ovat sinua vastaan, niin varmasti pääset saamaan parempaa hoitoa.[/QUOTE]

Mitä sä oikein horiset, en oo kirjottanu mitään tollasta.

[QUOTE="Kifa";29175574]Ja sattuisiko mitenkään olemaan niin että se ainoa tehoava lääke mitä lääkäri ei suostu määräämään olisi kaksmillinen Xanor?[/QUOTE]

Ei oo tollasta lääkettä ehdotettu. Onko sulla ko. lääke käytössä?

[QUOTE="Kifa";29175574]Ja sattuisiko mitenkään olemaan niin että se ainoa tehoava lääke mitä lääkäri ei suostu määräämään olisi kaksmillinen Xanor?[/QUOTE]

:whistle: ja se jos mikä tekee lääkäristä huonon lääkärin ;)

[QUOTE="vieras";29174609]Ymmärrän tuskasi mutta kai sinä ymmärrät sen että nuo lääkkeet eivät vaivojasi paranna?
Apu löytyy muualta ja sun pitäisi se apu löytää joko lääkkeettä tai lääkkeiden tukemana.
Lopunikää niitä ei voi syödä ja usein vain pahentavat ongelmaa.
Tsemppiä![/QUOTE]

Kyllä mulle on sanottu että masennuslääkkeitä voi syödä lopun ikänsä ja kannattaakin jos oireet pysyy niillä pois. Masennuslääke (oikein valittu) ei tietenkään pahenna ongelmia.

Ap halus lääkettä joka auttaa eli käytännössä varmaan toista depressiolääkettä tai samaa isommalla annostuksella. Xanor on vanha, hyvä lääke tilapäiseen käyttöön, mutta tuskin ap:n tapauksessa edes harkittu. Viestisi oli minusta ilkeilevä ja tahallaan väärin ymmärtävä. Ikäänkuin ap olisi joku lääkkeiden väärinkäyttäjä joka yrittää peittää oireita vanhanaikaisella lääkkeellä. Mikään alkuperäisessä viestissä ei minusta viitannut tuollaiseen. Jos on jatkuvia psyykkisiä ongelmia niin tottakai pitää saada keskusteluapua ja lisäksi kokeilla toista lääkettä. Se kuuluu hyvään hoitokäytäntöön.
Itse olen saanut hyvin apua sertraliinista.

[QUOTE="Vieras";29175967]Ap halus lääkettä joka auttaa eli käytännössä varmaan toista depressiolääkettä tai samaa isommalla annostuksella. Xanor on vanha, hyvä lääke tilapäiseen käyttöön, mutta tuskin ap:n tapauksessa edes harkittu. Viestisi oli minusta ilkeilevä ja tahallaan väärin ymmärtävä. Ikäänkuin ap olisi joku lääkkeiden väärinkäyttäjä joka yrittää peittää oireita vanhanaikaisella lääkkeellä. Mikään alkuperäisessä viestissä ei minusta viitannut tuollaiseen. Jos on jatkuvia psyykkisiä ongelmia niin tottakai pitää saada keskusteluapua ja lisäksi kokeilla toista lääkettä. Se kuuluu hyvään hoitokäytäntöön.
Itse olen saanut hyvin apua sertraliinista.[/QUOTE]

Joo, en todellakaan oo lääkkeiden väärinkäyttäjä. Ei oo edes ehdotettu xanor nimistä lääkettä. Hyvä kun sait apua.

Alkuperäinen kirjoittaja Elämä on kamalaa tuskaa;29176637:
Mulla käytössä oleva lääke on Mirtazapin. Onko kenellekään tuttu lääke?

Joo. Mies söi tota unettomuuteen pienenä annoksena ja jestas miten kamalaa sen elämä oli. Nukkui, nukkui, kävi vessassa, nukkui ja nukkui. Oli ihan sekaisin ja väsynyt. Ei kyennyt ees sängystä nousemaan. Huh.

Ja ei muuten oo potilasasiamiehet lääkäreiden puolella, mistäs oot sellasen saanu päähäsi? :D Sitä vartenhan ne on, että neuvovat potilaan oikeuksista. Ja omakohtaista kokemusta löytyy. Just ite olin yhteydessä potilasasiamieheen ja johan sen jälkeen alkoi tk:ssakin lääkkeitä tulla siihen oikeaan vaivaan.

Tuntu vain rahalla saa jotain :(. Aina kun menen yksityiselle niin saan kunnon hoitoa tai sellaista mitä haluankin, jos perus terveyskeskukseen menen, tuntu ei ne edes jaksa kuunnella mikä hätänä on ja niin omituisia reseptejä antavat. Tsemppiä sinulle, jos pystyyt niin käy mielummin yksityisellä, kerran maksat mutta saat kärsimykset pois ja hoidat itseä kuntoon, sieltä voit pyytä myös että lääkäri soittaa sinulle joka vko ja kysyy vointtia :heart:

Yhteistyössä