Lokakuun Lutuset 2014

Hei kaikki!!

Liittyisinkin mukaan lokakuisiin :)
Plussa testi aamulla tehty :)
ei mitään hajua millä viikolla mennään kun vielä esikoista imetän ja menkat on mitä on 25-40 päivän väliltä. Mutta digi näytti 2-3 viikkoa joten jotain lokakuun loppupuolelta :)

Esikoinen syntynyt 05/13 eli sisaruksille tulisi 1,5 v ikäeroa :) Hui :)
Onko muita jolla jo useampia lapsia ja pieni ikäero/ tulossa nyt pieni ikäero?
Mulla ja mun siskolla 1v 2kk ikäeroo ja ollaan tosi läheisiä joten itsekin toivoin pientä ikäeroa.

Nyt selailemaan teidän vanhempia tekstejä niin pysyn mukana!!!

Minulle voi lisätä
Viivimamma/29/2/NKL tai KOS ja lasketusta ajasta ei tietoa.
 
Tervetuloa uusille mukaan keskustelemaan! :)

Mukavaa, että joukkomme kasvaa. Hieman pelottaa, että nyt, kun FB-ryhmä on perustettu, niin täällä hiljenee, kun suuri osa siirtyy kirjoittelemaan vain sinne...

Paljon voimia Tähtitomulle ja Hepsuliinille, toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin. :hug:

Onko rade raskausdementia? Jos, niin sitten minulla ei ole (vielä) sitä. Sen sijaan minulla oli esikoisen syntymän jälkeen äitiysdementia. Minäkin olen siis unohtanut ostaa asioita, sitten olen jättänyt pesukoneeseen märkiä pyykkejä ja sen suuntaista.

Omaa napaa Yhtä kuvotusta ja etomista. Kun oli rauhallinen hetki, niin imuroin ja tein pannaria, sitten olikin pakko pitää tauko.

T: Luckygirl & Vekara 5+4
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa kaikki uudet! Tänne onkin ilmaantunut mukavasti lisääkin porukkaa ja keskustelu käy hurjan aktiivisena :)

Menetyksen kohdanneille ja epävarmuudessa eläville tsempihalit!

Meillä oli tänään eka neuvola, siellä käytiin läpi kaikki perusjutut, laitettiin lähetteet menemään ultraan ym. Olikin hauskaa että päästään sittenkin perhevalmennukseen, kun tämä on miehelle eka lapsi vaikka onkin mulle toinen. Kiva kyllä mennä uudelleen ja onhan siitä jo aikaa. Sydänääniä täti ei edes yrittänyt kuunnella, mutta eiköhän tuo np-ultrakin ole jo kuukauden päästä. Seuraava neuvola meneekin sitten touko/kesäkuun vaihteeseen, hui!

Niin, lasketun ajan voi vaihtaa 2.10. Tuota samaa näytti sekä neuvolan laskelmat että ultra perjantaina, joten mennään nyt sillä :)

Ruokasuosituksia meinaan melko tarkasti noudattaa. Juustoista luopuminen tekee hiukan tiukkaa, samoin kun listassa oli kielletty rooibos-teet. Rooiboksesta tosin sanottiin ettei sitä olla tutkittu joten on siksi kielletty, että tiedä sitten. Nyt tosin ei tee mielikään teetä tai juustoa, mutta katsotaan kuinka tulevilla viikoilla pärjätään. Joku muuten kirjoitti ettei ainakaan himoa jotain tiettyä ruokaainetta kun ei siitä muutenkaan tykkää. Mä inhosin ennen ekaa raskautta cokista ja yhtäkkiä siihen vian iski hirveä himo raskausaikana, ja pakko oli sitä välillä hiukan hörppiä. Niin ne inhokit muuttuu suosikeiksi :)

Edellinen synnytys sujui mulla ihan hyvin. Kesto oli vajaa 12h ja sain epiduraalin jossain vaiheessa supistuskipuihin. Jäi kyllä harmittamaan, että koko aika piti maata sängyssä kun vauvan sydänäänet hiipui supistusten aikana jos oli pystyssä. Liikkuminen ja jumppapallo olisivat hyvin auttaneet kipuihin, mutta niitä ei silloin päässyt hyödyntämään. ilokaasu ei mulle jotenkin sopinut, siitä tuli inhottava laskuhumalainen olo. Lähinnä se auttoi keskittymään hengitykseen. Ponnistusvaihe kesti noin puoli tuntia, oli tosi kivulias ja vauva jäi jossain vaiheessa päästään jumiin mutta pääsi kuitenkin ilman apuvälineitä ulos. Repeämät oli aika pahoja, mutta paranivat suht nopeasti. Ei todellakaan mitään kammoja jäänyt ja hyvillä mielillä odotan tulevaa koitosta. Esikoinen painoi syntyessään 4536g, joten aika möhkäle, saa nähdä onko tämäkin samanlainen jättiläinen.

En nyt millään muista oliko jostakin muustakin keskusteltu, tekstiä tulee niin hurjaa vauhtia :) Uskaltaisikohan sitä jo liittyä fb-ryhmään :)
 
Tänään pärähti 6+0 viikko käyntiin! Väsymys on vieny meilkein kokonaan voiton minusta, mutta sitkeästi sinnittelen hereillä.. Paljoa en silti jaksa tehdä joka myös suututtaa minua, olisi niin paljon tehtävää :p. En ole kuullutkaan mistään raskausdementtiasta.. ei ainakaan itsellä ole sellaista havaittavissa ollut viellä.
Mielialan vaihteluja kylläkin, tänään katsoin televisiosta jotain kissa kuiskaaja ohjelmaa jossa siis oli agressiivisia kissoja ja joku mies joka neuvo miten niitten kanssa toimitaan. No yhdessä perheessä oli kissa ja 2-vuotias poika. Vanhemmat pelkäsivät että kissa käy pojan kimppuun.. kuitenkin lopulta kissa saatiin rauhalliseksi ja ohjelman lopussa poika silitti kissaa ensimmäistä kertaa, tässä vaiheessa meinasin itkemään alkaa kun niin oli kaunis kohtaus tuo. :D Herkistyin nytkin kun tätä muistelin
 
Pari päivää olin käymättä koneella ja tänne on taas tullu ihan älyttömästi tekstiä! :D En kerennyt ihan kaikkea lukea, pitää koittaa myöhemmin.

Uusia oli tullut, tervetuloa! :)

Sarasofialle voimia :hug:

Synnytyksistä ensimmäinen käynnistettiin viikoilla 41+3. Kokonaisuudessaan kesto oli 7 tuntia, ponnistusvaihe 30 minuuttia. Sain epiduraalin sillon. Toinen syntyi 41+2 viikoilla ja lähti syntymään ihan itsekseen supistuksilla. Kesto myöskin 7 tuntia ja ponnistusvaihe oli 15 minuuttia. Piti saada spinaalipuudutus, mutta poika syntyi jo ennen kun anestesialääkäri kerkes tulla paikalle :D Molemmista jäi tosi hyvä mieli. Kätilötkin olivat ihania :)

Oireet melko samoina pysyneet, eli huono olo jatkuu ja väsyttää... Turvotus onneksi on vähenemään päin :)

Kiitokset Ansukalle fb-ryhmän perustamisesta:) Taidan liittyä tässä joku päivä.

Sunniva 8+0
 
  • Tykkää
Reactions: Ansukka
Mäkin voisin pikaisesti selostaa miten esikoisen syntymä meni. Mua alko supistamaan su-ma yönä noin tunnin välein eli nukkumisesta ei tullut yöllä mitään tätä jatkui seuraavat kaksi yötä. Päivällä supistukset oli helpompia, kun pystyi olemaan liikkeellä. No keskiviikko aamuyöstä luovutin nukkumisen suhteen joskus 4 aikoihin kun ei vaan makuulla voinut olla. Aamulla soittelin synnärille et mitä pitäis tehdä, kun rupes olemaan aika väsynyt meininki. No he kehottivat tulemaan illalla ni antavat kunnon kipulääkkeet et saisin nukuttua. Sillon oli siis 40+1. No illalla Isäni vei mut synnärille, kun mieheni oli tampereella koulussa. No pääsin käyrille ja sit piti lähtee osastolle. No kätilö sanos et saan illalla sitten, nyt klo oli noin 17, kipulääkettä ja minä siihen sitten et eks mä saa heti kun sattuu niin kovin. No kätilö päätti sit tehdä kuitenkin sisätutkimuksen ja ylläri olinkin jo 4cm auki eli ei muuta kun soitto Tampereelle et tules ukko kotia et se on menoa nyt. No lämpöpusseista oli hetkellisesti apua supistuksiin, mut aquarakkuloista ei ollu mulle mitään hyötyä. Kätilö kerkes siin sit viel epäilemään perätilaa ni lääkäri tarkisti viel tilanteen, mut oikein päin poika oli. Siin ohimennen se lääkäri sit vaan totes et mitään puudutuksia eikä mitään voi enään laitta kun olinkin 7cm jo auki (n.klo19). No ammeessa olin loppu avautumisvaiheen 9cm asti ja sit puhkastiin kalvot. Vika sentti oli aika tuskaa. Kunnon ponnistamisen tarvetta mul ei tullu, et sen takia ponnistusvaihe kesti 1h40min. Muutama pinnallinen repeämä tuli, ei siis tikkejä tarvittu, ja toivuin tosi nopeesti. Ihanan voimaannuttava kokemus kaiken kaikkiaan, kun kaikki meni oikeastaan silleen kun halusin :)

Sorry pitkä stoori :)

Madde+bebis 6+5
 
Kiva lukea muiden synnytystarinoita:). Kertokaa vaan lisää te, jotka ette vielä ehtineet. Kaikki kauhukuvat sitä jo edellisessä raskaudessa ehti miettiä, mukava lukea hyvistäkin kokemuksista :). Ehkä tää toinen tulee sitten vielä helpommin kuin eka. Olo tuntui kyllä ponnistusvaiheen jälkeen kuin maratonin juosseelta, ei niinkään sattunut, mutta se vei kaikki voimat!

Viikko varhaisultraan... Jännää on. Pesänrakennusviettikin vähän alkoi nostaa päätään, alettiin miettiä miehen kanssa vauvalle jo huonetta :heart:. Ensimmäinen konkreettinen merkki siitä, että mieskin on ymmärtänyt, missä mennään ja että lapsi on kovasti tulollaan. Remonttia siis ollaan tehty kotosalla ja pari huonetta on vielä laittamatta. Vaikka eiköhän tää pieni ensimmäiset kuukautensa mun vieressä asustele kuten edellinenkin ;).

Käyttääkö kukaan muuten mitään appsia puhelimessa seuraamaan raskautta? Kaveri vinkkasi sellaisesta sovelluksesta, joka kertoo aina uuden viikon alkaessa, miten kehitys sillä viikolla etenee, onko teillä kokemuksia?
 
Mul on puhelimessa Pampersin Hello Baby sovellus. Se on ihan ilmanen ja tosiaan kertoo viikoittain odotuksesta et mitä tapahtuu vauvalle ja äidille ja sit näyttää miltä sikiö sillä hetkellä näyttää :) ihan kiva on ollu.
 
Ällövaroitus! Täälläkin tullu tänään vähän verta uudestaan, tai oikeastaan sellainen limaveriklimppi(pieni) ja sit rusehtavaa. Menkkamaisia kipuja kans vähän. Nytkin oikeestaa rupes sattumaan. Ystävällä oli samoihin aikoihin samankuuloista vuotoa ja se on nyt yli puolivälin. Sormet ja jalat ristissä mennään ;)

Ja paha olo on jatkunut lähinnä aamulla ja sit kun pääsee kunnolla työn alottaan niin se unohtuu ja töiden jälkeen oli kans vähän kun oli hirvee nälkä. Ja sit tossa kun nukuin päikkärit niin herätessä oli vähän kanssa.

Joku kyseli päänsärystä. Mulla oli alussa olikohan joskus 5+ jotain sellasta inhottavaa päänsärkyä ystävä sanoi että johtuu jostakin hormonista.

Tervetuloa uusille!

En tiiä uskallanko vielä tulla sinne FB:hen ton vuodon takia.

Pitiköhän mun muuta sanoa...
 
Koruharakka Mulla oli muistaakseni esikon odotusaikana puhelimessa sellanen liberon sovellus, mihin tuli aina, että mitä tällä viikolla tapahtuu. Se oli tosi kiva:) ja pysyi viikotkin mielessä, että milläs viikolla nyt ollaan! :)

Morrison Puhuit tuosta kunnon romahtamisesta. Mulla on kyllä ylipainoa, mikä vaikuttaa enemmän, etten jaksa kunnolla. Mutta tänään oltiin tuon meidän taaperon kanssa hoplopissa, ja olin ihan poikki kun sen perässä ryömin niissä putkissa ym kiipeilin! :D kyllä mä ennen olen hyvin sen perässä jaksanut mennä :/

Viivimamma tervetuloa mukaan, ja onnea plussasta! :) Meidän lapsille ois näillä näkymin tulossa ikäeroksi 1v ja 8kk. Ei mikään kovin pieni, mutta kyllä saadaan vaippoja kahdelle ostella ;) Ellei nyt sitten kaksosia ole tulossa! Hui, tänään just mietittiin miehen kanssa, että mitäs jos kaksoset tulisi! Olis siinä kädet täynnä töitä :)

Luckygirl Kyllä mä ainakin haluan täälläkin höpistä, vaikka tuonne facebookkiinkin menin :) toivottavasti täällä pysyis porukkaa ja jutun juurta riittäisi!

Anteeksi, jos en ihan heti saa päivityksi laitettua. Ensin menee hetki kunnes löydän tuolta punaiset tekstit, ja sitten toinen, kunnes ehdin päivitellä. Ihan jola päivä en vältämättä pääse päivittämään. Miten siinä aina käykin niin, kun kännykän ottaa käteen ja rupee tänne kirjottelemaan, niin tuo meidän taapero haluaa huomiota! Tai sitten tekee jotain kiellettyä, sormet jää johonkin väliin tai muuta ihanaa :D

Tänne ei mitään erikoista.
 
Mä tänään tässä illan mittaan mietin millanen olin esikoista odotellessa alussa,mies tokas siihen et kamala, ihan hirvee eikä se edes tiedä miten se kesti koko homman. :D oon kyllä nytniha yhtä kamala,hirveitä hormooni myrskyjä. Itken ja nauran vähän väliä ja nään ihan päättömiä uniaki.
Syön ku hevonen, äsken söin iltapalaa ja nyt pitäs jo jotain saada suuhunsa mut pakko purra nyt vaan aamuun saakka hammasta yhteen ettei tuu popsittuu mitää.

Raskausdementia vaivaa täälläki, taien tiijä kerkeskö se tossa välissäees hävitä mihinkää mut näyttäis taas pahenevan. Unohin tänää koiran ulos istumaan tunniks. Hih, onneks on tottelevainen ja toimii komentojen mukaan eikä ala sooloilemaan mitään omiaan.

Joku kyseli lyhyitä ikäeroja, heh, meillä tulee ehkä vuosi eli on kaks tosi pientä plus kaks pari vuotiasta koiraa jotka on tottunu aktiiviseen elämän tyyliin. Jos ei ihan hirveetä oloa tuu missään vaiheessa niin likkuminen on pakko jatkua ja esikon kans on touhuttava. Esikko synty siis 10/13 ja tää uus tulokas jonka luulen syntyvän 10/14..hyväs lykys tulee tasan vuosi. :D
La selviää kenties ens viikolla.

Addoda ja snadikakkonen
 
Ja nyt iski flunssa: kuumetta ja kurkkukipua. Olin jo vanhaan tapaan nappaamassa Buranaa, kun tuli mieleen että raskaana oleville olikin jotain suosituksia, mitä lääkkeitä yleensä saa käyttää. Nopealla googlailulla en löytänyt muita sallituja kuin parasetamolin (ohjeen mukaisina annoksina), siis Panadol. Tietäisikö joku kokeneempi, mitä muuta saa käyttää? Olisiko netissä jotain kattavaa lääketietolistaa raskausajalle?
 
Minäkin olen lukenut mielelläni muiden synnytyskertomuksia. Kiitos niitä kirjoittaneille! :)

Kasenja Eskoista odottaessani minulla oli flunssa ja silloin siis soittelin terveyskeskukseen ja sain siellä ohjeeksi ottaa juuri parasetamolia ohjeen mukaisesti. Koska pidän ns.flunssajuomista, hankin sellaisen, jossa on vain parasetamolia ja kaiketi myös c-vitamiinia. Lisää vinkkejä saa varmaankin omasta terveyskeskuksesta ja neuvolasta.

Puhelimen appsit Täytyykin tutkia, että olisiko Lumiallekin olemassa jokin kiva sovellus, tykkäisin kovasti sellaista käyttää, saa vinkata! Yleensä aina, kun jokin kiva tulee vastaan, niin sillä ei ole Lumialle sopivaa versioita. Käytyykin käydä tsekkaamassa tuo...:)

Pahanolon helpottajista Huomasin tänään, että pari kulausta piimää auttoi. Täytyy kokeilla uudelleenkin, että oliko kyse vain sattumasta vai toimiiko minulla muutenkin. En ole piimän ystävä, mutta leivoin pannukakkua ja tähän reseptiin sitä tarvittiin, mutta pari desiä jäi yli.
 
Toivottavasti kaikki mulle viestiä laittaneet ovat nyt päässeet fb-ryhmään? :) Mielestäni oon kaikki lisännyt, mut jos en niin annappa kuulua itsestäsi! Lisäksi mulla on yksi kaverikutsu, ihmiseltä jota en tunne ja meillä ei ole yhteisiä ystäviäkään, et jos joku on mulle kuitenkin kaverikutsun laittanut niin laita viestiä! :D
 
Huomenta!

Tervetuloa uudet. Mukava on ollut toisaalta lukea noita synnärikertomuksia, mutta toisaalta niistä tulee kivoja odotuksia... :D

(.) Eilisilta ja viime yö olivatkin sitten mielenkiintoisia. Illalla tuli ihan valtaisan huono olo ja sitten puhuttiin norjaa ihan kunnolla pöntön kanssa. Sen jälkeen alkoi taas selkäkipu, alavatsan virtsistyyliset kivut, kylkijomotukset ja jalkojen puutumiset. Yö oli siis varsin mielenkiintoinen. Todennäköisesti pieni siellä laajensi yksiötään, koska nyt ei ole niin paha olo ja kivuista on jäljellä vain nuo virtsisjutut. Virtsis ei siis ole, koska ei pissitä yhtään tiheämmin... Todella paljon oireet vaihtelee. Välillä äklöttää koko ajan, välillä vain esim. illalla. Jospa olisin tottumassa tähän uuteen hormooniin jo. Vanhemmilleni kerroin eilen puhelimessa ja äiti kertoi, että hänellä oli ollut vain ihan alussa pahoinvointia ja sen jälkeen oli ollut elämänsä kunnossa. Toivotaan, että tuokin on periytyvää ;)

Mitään ruokahimoja ei ole ja toivoisin löytäväni sen jutun, joka edes siirtää pahaa oloa. Appelsiinimehu on nyt testissä ja ihan mandariinit.

Näillä mennään :) Nyt siis mun laskujen mukaan 7+4. Jos ultra pitää paikkaansa, niin olisi vasta 7+2.
 
Tervetuloa uusille! :wave:

Laitoin Ansukka viestiä sulle tosta FB-ryhmästä. Vaikka aion kyllä jatkaa täälläkin kirjoittelua. : )

Hurjaa, mutta samalla mielenkiintoista lukea teidän synnytyskertomuksia. Itsellä kun ei sellaista ole vielä takana, on ihan ummikko ja saa nähdä sitten miten omalla kohdalla käy. ielä en kuitenkaan osaa pahemmin miettiä edes koko synnytystä, siihen on vielä niiiin pitkä aika :D

omaa napaa Tänne rantautui eilen kammottava flunssa. Töissä sinnittelin, mutta kotiin päästyä mun kuumeen mittasi niin kivat lukemathan sieltä tuli.. Kohta terveysasemalle sitten, toivottavasti tää ei pitkity. Perjantaina olisi eka neuvolakin edessä. Väsyttää vielä kahta kauheammin, kun ei saa edes nukuttua tukkoisuudelta ja yskältä.

senya 7+6
 
Täälläkin vaivaa pahemman laatuinen dementia. Tuntuu, kuin jossain sumussa kulkisi, mihin ei mahdu, kuin minä ja mun oireet :D

Viivimamma: Tervetuloa! :) Meillä on esikoinen syntynyt 4/13, eli tasan 1,5 vuotta tulee ikäeroa. Vähän tämä jännittää, että miten tulee sujumaan, mutta toivottiin myös pientä ikäeroa. Ehkä vähän riskillä mennään. Eniten pelkään, jos taas alan voimaan todella pahoin nyt raskauden aikana :/

Madde84: Kiitos appsivinkeistä ;) Täytyykin latailla!

Joku kysyi noista kipulääkkeistä... Kaikki tulehduskipulääkkeiksi luokiteltavat taitavat olla pannassa raskaana olevilla, koska lisäävät vuotoriskiä. Näitä ovat mm. Burana, Ibumax, Ibumetin, Ibutabs... vaikuttavana aineena ibuprofeiinia ei siis suositella, mutta paracetamolia saa ottaa, jos on tarve. Muitakin lievityskeinoja kanaattaa kokeilla ;) Tuolla edellä on joitain minun hyväksi havaitsemia keinoja, mutta en millään jaksa niitä uudelleen kirjoittaa :ashamed:
 
Viimeksi muokattu:
KAS
Ibuprofeiinia saa syödä jonkin verran, muttei viimeisellä kolmanneksella. Juuri eilen keskusteltiin aiheesta lääkärin kanssa, kun sain operaation jälkeen kuurin. Alkuun sekä vahvaa panadolia että buranaa, muutaman päivän jälkeen jatkan panadolilla.

Mun olo on raskausoireiden suhteen melkoisen hyvä. Pieniä kipuja ja lievää pahoinvointia hetkittäin. Hyvä näin. Työ on raskasta eikä kotona noiden vilperttien kanssa sen helpompaa ole.

KAS 7+4
 
Josko sitä varovasti liittyisi joukkoon..
LA näiltänäkymin 09.10 ja varhaisultra olisi perjantaina.
Hurjasti jännittää onhan kaikki niinkuin pitää :/
Meillä kakkonen siis alullaan ja toivotaan että matka jatkuu loppuun. Poika on viisi.
Adenna kyseli päänsärystä, täällä podettu myös ja nyt ehkä hiukka helpottaa, ihan järkkyä ollut.
Särkylääkkeet menee raskauskolmanneksen mukaan, muistaakseni ekalla panadol, tokalla Buranaa ja kolmannella taas panadolia. Itse kyllä pyrin välttämään kaikkea jos vain mahdollista.
Tähtitomu, mulla oli edellisessä vuotoa muistaakseni 18viikolle asti. Alko 5. Viikolta kirkkaalla hulahduksella ja siitä eteenpäin koko ajan tuhrutti, välillä ihan jotain "hyytymiäkin" Ja terve poika tuli eikä syy ikinä selvinnyt :)
Täällä perusoireet, vilu, väsy, ällötys, mielialavaihtelut :)
Mistä päin muuten kaikki ovat ja minkä ikäsiä..
Itse olen pk seudulta ja aika seniori eli 40 vuotta :)
Ihanaa päivää kaikille.
 
Tervetuloa ChocolateBox :) Täällä myös PK-seudulta ja ikää 29v.

Äityispakkauksesta Kuinka moni meinaa ottaa? Mä meinaan ainaskii. Viime kerralla oli niin ihanaa kantaa se laatikko kotiin ja ihastella niitä kaikkia pieniä vaatteita :heart: Tälle uudelle tulokkaalle kun ei ole mitään jäljellä (paitsi vanuhaalari ja villavaatteita), kun kaikki esikoisen vauva-ajan vaatteet olen anatanut aikoja sitten pois..

Mä tilasin sähköpostiini ton Kaksplussan Odotus-kirjeen, joka tulee joka viikko aina kun uusi raskausviikko alkaa. Liekkö sattumaa, että tänään alkoi raskausviikko 9 (8+0) ja tuossa kirjeessä sanottiin, että tällä viikolla pahoinvointi olisi pahimmillaan, niin eiköhän mulla ole juuri tänä aamuna ollut jotenkin todella outo olo. Junassakin joutu hengittelemään ja äsken iski taas älyttömän huono olo :x Muutenhan mulla ei ole pahoinvointia ollut laisinkaan..

Jaahas, taidan lähteä hengittelemään tuonne vessan puolelle..

dolly 8+0 (POKS!)
 
tervetuloa uusille =)

täälä ollu eilen eka ällötys päivä, hyi yök.. ei tarvinu oksentaa mutta kaikki yökötti.
innolla odotan mitä tästä päivästä tulee ;)

synnytyksistä
mulle ei mitään traumoja jääny kummastakaan edellisestä (taisin kyllä silti sanoa kummankin jälkeen etten tee tätä enää ikinä ;) )
ennemminkin näistä raskauksista jäi traumat (rajusta oksentamisesta,pyörtyilyistä millon mihinkin yms muut kivut ja kolotukset) onneks oli helpot synnytykset vaikka tuo toinen tulikin luomuna kun mitään kipulääkkeitä ei ehditty antaa :D
mutta ainahan sitä jännittää siltikin mitä tämä kolmas sitten on.

miten teillä mahan kanssa? mua turvottaa niin paljon että oksat pois, mitään tarvii enää kohta salailla jos tätä menoo kasvaa :LOL:
joko saa ostaa äitiys pöksyt?? :D ja tosiaan viikkojakaan ei ole kun se 5+3 =)

mulle tuli himo ekassa raskaudessa paprikaan vaikka inhosin sitä yli kaiken =)
siitä asti olen sitten syönytkin :)

ainiin siitä äippäpakkauksesta ekasta otin, tokasta en.. nyt en oikein tiedä, vauvan vaatteita ei kyllä ole jäljellä juurikaan..
tarvii kai odottaa että se vaihtuu ja katsoa minkäälainen olis tarjolla :)
 
Viimeksi muokattu:
Soitin aamulla tosta vuotelusta TAYS:n polille jossa hoidoissa ollaan ja enpä vastauksesta yllättäny. Voivoi ei voi mitään antaa vuotaa vaan vaan voivoi |O Vaikka kuinka koitin selittää kuinka kaksosten kans kävi ja että haluaisin varmistusta ettei jotain tulehdusta ole yms... voivoi kun se kestää muutaman päivän voivoi ei siitä oo mitään iloa |O
Voi huokaus *lievää kiroomista* miks aina pitää odottaa se pahin tilanne päällensä. Nyt on kaikki edenny samallai kun kaksosten kans ja mikä oli lopputulos :'(
Hitto että ne osaa tuolla olla aina niin kannustavia. Tuomio oli suurrinpiirtein samantien se pahin.
Sain nyt kuitnekin ultraa siirrettyä parilla päivällä mutta hoitsu oli niiiin vahvasti sitä mieltä ettei sillon vielä välttämättä mitään näy (ainakaan sydän ääniä) . Viikkoja ois jotain 7+0 tienoilla :O

onko teistä kellään ollu bakteerivaginoosia vaivoina? uskallankohan käyttää näin alussa noita emättättimen bakteeritasapainottajia joita voi raskaudenkin aikana käyttää?
 

Yhteistyössä