Lokakuun Lutuset 2014

Hemmetti! Mistä mä tähän aikaan taikoisin itselleni valkosipuli suolakurkkuja????tuli ihan älytön himo. Tiiänpähän mitä huomenna haen kaupasta XD

Synnytyksestä : mulla 3 takana, jokainen ollut niin erilainen. Esikoisen synnytys kesti 7h, oli epiduraalipuudutus. Ponnistusvaihe joku 1,5tuntia ja tuntu että voimat loppuu...keskimmäisestä käynnistys cytotecillä, oli todella raju, mutta nopea,kesto 1,5h, ponnistusvaihe 1min., sain synnyttää ilman miestä ku ei se kerenny paikalle. Ei kivunlievitystä. Kolmosesta puhkastiin kalvot, 2h45min oli kesto ja oli aika ihanteellinen synnytys,ponnistusvaihe 3min.

Mikäköhän siinä on että heräilee aamuyöstä 4-5 maissa ja sit ei millään enää nukuta? oon kyllä väsynyt mutta ei meinaa saada unen päästä kiinni sit enää...ärsyttävää!
 
Viimeksi muokattu:
Senya tullla kyseli, et millon mahtaa kuulua sydänäänet mahan päältä. Muistaakseni neuvolassa koitettiin saada kuuluviin sillon rv 12 jälkeen. Kotidoplerilla, mikä on huomattavasti heikompi kun neuvolassa, kuulin sykkeen rv 14 :)

Ja taas tervetuloa uudet!

Ilmoitelkaahan kun joku on tehny meille facebook-ryhmän, oon innokkaana sinne heti tulossa :D
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu
Ja niinhän se vuoto taas kurvas kylään kun töihin pääsin :( kohta meneeee heeerrmoooo!!!

Tuosta vatsan päältä ultrauksesta. Rakko pitää olla noin aikasessa vaiheessa siks täynnä että se painaa kohtua lähemmäs ja parempaan asentoon. Alkion siirtoonkin mennään sen takia aina rakko täynnä kun tonne alakertaan ei mahdu kaikki vermeet mitä siinä tarvitaan.
 
Heippa!
Koska maanantai kääntyy jo ehtoolle ja FB-ryhmää ei ilmeisesti olla vielä pykätty pystyyn, Jenni-Juliasta ei kuulu jne. päätin minä nyt laittaa ryhmän pystyyn! :)

Kaikki jotka FB-ryhmään haluavat, laittakaa siis yksityisviestiä ANSUKALLE, ja kertokaa oma nimenne ja kuvausta profiilikuvasta että voin pyytää sinua fb-kamukseni ja sen jälkeen lisätä Lokakuun lutuset 2014 ? ryhmään, joka siis salainen ja ei näy hauissa muuten. Lisättyäni sinut fb-ryhmään, voit poistaa minut kavereistasi! :)
 
Ja omia kuulumisia sen verran, et pahoinvointia on, ei onneks mitään oksetusta sentään, mut riittävän ällöttävää oloa.. Niistä Seabandseista ei olo kohentunu yhtään, ehkä jopa paheni. Joka tapauksessa, toiste en niitä käsiini laita. Mies on viikon poissa ja mulla huusholli ja kolme lasta hoidettavana... Keskiviikkona meen ekalle neuvolakäynnille ja sitten ootan vaan perjantaita että mies kotiutuu ja mä saan hetken huokaista!!! Elämä on!

Ansukka 6+5 :)
 
Juu siis se on sellanen hetkellinen hulaus ja sit alkaa hiipua ja muuttua ruskeeks. Ei sinänsä mitään kipuja. Nyt se on menny niin että edellispäivänä on jomottanu selkää mutta sekin sellanen jumiselkäjomo. Yritän olla positiivinen mutta aika monta tarinaa oon tuulimunan vuodoista lukenu jotka on ollu just tämmösiä.
 
Kiitos willarose :heart:
Sehän tässä onkin hauskaa kun yleensä lyön hanskat tiskiin mutta nyt on kokoajan jotenki oudon positiivinen olo ja sellanen hassu olen raskaana olo. Vaikka toi toinen minä ressaakin kokoajan :D Yleensä meillä on mies se joka toivoo viimeseen asti ja nyt se on vajonnu pöydän alle :)
 
Niin pitää vielä lisätä, että on tämä ihan ihmeellistä vaikka kaksosista mulla oli kaiken näköstä vuotoa siitä lähtien kun alkion siirrosta oli kulunu 10 päivää. Eikä sillonkaan mitään niin kummallisia oireita ollu. Niin siltikään nyt ei osaa ajatella järkevästi.
 
Kiitos Ansukka kun teit ryhmän, laitoin sulle viestiä! :) tsemppiä sinne paljon yksin selviämiseen hetkellisesti, onneks loppuviikosta saat miehen takaisin kotiin!

Tähtitomu mulla oli edellisessä raskaudessa myös vuotoja, kesti suunnilleen plussasta viikolle 12, välillä tuli, välillä ei. Ihanan poikavauvan sain tuosta raskaudesta palkinnoksi :) Kivut oli menkkakipumaisia, ja niitä alkanut tulemaan nytkin! Ensimmäisessä raskaudessa taas jossa sain keskenmenon viikolla 6, vuoto alkoi yhtäkkiä kovana ja kivuliaana. Tsemppiä sulle! Noi vuodot aiheuttaa kyllä kovaa järkkymistä mielenrauhassa, pidä toi raskaana oleva asenne, kyllä siellä varmasti joku on kyydissä :)

Adenna 4+1 <3
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos tsempeistä Adenna! Eiköhän tästä jotenkin selvitä, mut ei kyl vähään aikaan uudestaan, kiitos! :)

Mun on alettava nyt pyörittämään tätä meidän yksikköä täällä, mut katselen aina välillä, onko fb-ryhmään haluavia viestitellyt! Moimoi!
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu
senya En ole minäkään menossa vr-ultraan. Yritän sinnitellä sinne ensimmäiseen kunnalliseen ultraan, niinkuin viime raskaudessakin :) Tällä kertaa se on kieltämättä paljon hankalampaa, sillä jokatoinen hetki olen satavarma ettei tuolla masussa enää ketään hengissä ole :ashamed: Mieskin mua yrittää lohdutella ja rauhotella, mutta minkäs teet kun pitää ruveta näitä asioita miettimään..

oireista Tissien arkuus on oikeastaan helpottamaan päin. Enää iltasin saattaa vähän olla herkät, mutta muuten aika normaalit. Rinnat on kyllä edelleen turvoksissa, varsinkin nännit ja nännipihat huomattavasti tummemmat.
Hormoonimyrskyjä rupee nyt selvästi tulemaan. Tuntuu että välillä itken milloin mistäkin.. Tuntuu ettei mies välitä eikä huomioi tarpeeksi jne jne :LOL: Ja sitten kun hermot menee, niin kiihtyminen tapahtuu nollasta sataan todella nopeasti!

turvotus Siis voi hitto tätä turvotusta!! Eilen oli ehkä pahin päivä :x Kivisti jo heti aamusta vatsaa, söin pitkästä aikaa vaaleata leipää ja eikös se oikeen vielä edesauttanut tuota turvotusta! Töissä mulla oli kyllä löysä paita päällä, mutta mitä vielä, näkyihän se vatsa silti. Yritin tiiviisti istua vaan omalla työpisteelläni, ettei kukaan huomaisi..

Sain muuten ystävältäni tuollaisen Belly Beltin. Saa "lisäaikaa" omille housuille. On ikäänkun jatkopala siihen napin ja napinläven väliin. Toivottavasti joku tajus =)
Kohta se on varmaan lähettävä raskaushousu-kaupoille..

Tähtitomu Toivottavasti on ihan viatonta tuo vuotosi :hug: Taisin toisesta ryhmästä lukea, että siellä jollekkin oli sanottu, että jos näillä viikoilla tulee keskenmeno, saa verta jo tulla todella reippaasti, ei pelkkä tuhruttelu riitä.

Enää 2 viikkoa ekaan neuvolaan ja laskujeni mukaan 4 viikkoa ensimmäiseen ultraan :heart: Jaksaa jaksaa! ;)

dolly 7+6
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu
Heips! :wave:

Nyt kun on meidän suunnalla syke nähty, uskallan liittyä tännekin mukaan. Ja ihan ensimmäiseksi sanon että olen niin laiska etten jakanut kuin selata kaksi ensimmäistä sivua tästä keskustelusta, joten pahoitteluni siitä!

Eli eli, mahdollisimman tiivistetysti: meillä yritystä takana tasan 2v 4kk kun plussa pärähti testiin. Todellinen yllätys, menossa oli hoidoton taukokierto. Ensimmäinen vu oli 7.2. jolloin ei vielä sykettä näkynyt, mutta ruskuais- sekä lapivesipussi kyllä löytyivät oikeasta paikasta. Meinasivat jo silloin ettei ihan vastaa viikkoja. Uusi vu oli 14.2 jolloin sykekin löytyi ja selvisi että Täplä vastasi viikkoja 6+2 (menkoista laskettuna olisi ollut 7+2), mutta oli viikossa (eli edellisestä ultrasta) kehittynyt ihan normaalisti. Ja samalla siis myös la siirtyi viikolla. Joten kaikki hyvin ja tällä mennään! :)

Meillä tietää jo tulevat isovanhemmat sekä minun sisarukset, muutamat kaverit ja mies meni jo innoissaan kertomaan (toisille) omille isovanhemmilleenkin. :D Oli kuulemma niin sopiva tilaisuus kertoa.

FB-ryhmään olen halukas liittymään vähän myöhemmin. En ihan vielä. :)

Ja vielä minun rivi: Grill / 23 (ikä?) / 1. (monesko lapsi?) / SATKS ja la 8.10.

Grill & Täplä 6+6
 
Grill, tervetuloa joukkoon :)

Kylläpä itteenikin ärsyttää tämä kokoaikanen kitinä ja erite selvittely mutta kun se vaan helpottaa.
nyt näätsen sit tuli yöllä pari pientä hyytymää ja toi rusehtavan mukana näyttää niinku tulis jotai limakalvoriekaleita... Edelleenkään ei kuitenkaan koske mihkään :/
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu ja Grill
Tervetuloa uusille ja halaukset menetyksen kokeneille.

Minä varasin tänään sitten alkuraskauden ultran, vaikka olin alkuun sitä mieltä ettei mentäisi. Nyt pitäisi oottaa sitten pari viikkoa. Aika on 5.3 ja silloin pitäisi olla viikkoja 7+3. Jännittää hirmuisesti, vaikka jotenkin olen nyt luottavaisin mielin, että kaikki tulee menemään hyvin :)

Pahaolo on edelleen pysynyt poissa, mutta ruokahalua ei juuri löydy silti. Mielellään söisin vain edelleen niitä mandariineja ja salmiakkia... pitää alkaa vahtimaan että tulee syötyä muutakin sillä paino näyttää tippuneen muutaman kilon normaalista jo viikossa! Vaikka jos raskaus etenee kuten suvun naisilla yleensä niin se on vaan hyvä, meillä kun on ollut tapana ottaa kiloja aika runsaasti kuulemma :D

Beanna ja Hessu 5+2
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu
Ansukka Kiitos fb-ryhmästä!! :) Olin tuonne aiemmaksi kirjotellut, että voin perustaa ryhmän viikonlopun jälkeen, mutta näihin viestiketjuihin informaatuo häviää kuin pieru saharaan.. :p Meinasin just tulla huutelemaan väkeä ryhmään, mutta jes sehän onkin jo perustettu! :LOL: Laitanpa sulle viestiä! :)

Sarasofia voi eiii..voimia kovasti! :hug: :heart:

Meillä oli eilen vauhdikas päivä.. Käytiin varhaisultrassa ja syke löytyi joten kaikki hyvin tällä hetkellä! :) :heart: Lasketun ajan perusteella aloin epäilemään, että kolmas poika onpi tuloillaan.. ;) :D
 
  • Tykkää
Reactions: Grill ja Tähtitomu
Voi hyvänen aika, että meinaa kiukuttaa kaikki! Ja vastoinkäymisten sietokyky on nollassa. Jos joku ei onnistu, tekisi mieli alkaa itkemään saman tien! Olenkin ollut oikea asiakaspalvelun kukkanen tänään... Tekisi mieli selitellä kaikille kiukkuani, että anteeksi, olen raskaana, MUTTA kun kiukuttaa sekin ettei edes tiedä varmasti, että ollaankos vaiko ei. Hammaslääkärissäkin ilmoitin olevani raskaana, ehkä. Nyt pitäisi iskostaa omaan päähän se, että olen raskaana kunnes toisin todistetaan. Onneksi on enää 3 yötä perjantaihin. Halleluja!

Raskausoireista mietin sellaista, että ennen raskautta kehittelin itselleni kaikkia mahdollisia (ja mahdottomia) mukamas raskausoireita. Nyt olen alkanut miettimään ovatko nykyiset oireeni aitoja vai wannabe-oireita. Tissejä ei ehkä saa kuvittelemalla kipeäksi, mutta paha olo voisikin olla psykologista oirehdintaa, ainakin omalla kohdalla tässä tilanteessa. Hmmm.. Turhan päiväistä ei-mihinkään-johtavaa-pohdintaa, mutta tulipahan pohdittua :)

Grill sinun tarinasi lisäsi hieman toivoa omalle kohdallani (minullakaan viikot ei pitäneet kutia ja nyt pelkään keskeytynyttä keskenmenoa). Ehkä on mahdollista minunkin kohdalla, että munasolut ovat todellakin eläneet omaa elämäänsä kalenteriin tuijottamatta (vaikka se minunsta mahdottomalle tuntuukin). Onnea sinulle, todella ihana asia pitkän yrityksen päälle <3

Tuosta rakko tyhjä/täysi asiasta. Kävin kotona pissalla ennen alateitse tehtävää ultraa. Lääkäri alkoi ultraamaan ja totesi rakon olevan täynnä. Vakuuttelin hänelle, että kyllä sen äsken tyhjäksi lorotin, mutta kyllä sitä tavaraa sieltä riitti näemmä myös lääkärin vessaan. Ihme kusluikkukin vielä... :)

(7+3)
 
Hempsuli mäkin oon välillä miettiny, että onko nämä mun oireet ihan psykologisia vaiko oikeita. Nimittäin kun suurin osa alkoi kun tein positiivisen testin. Ainoa minkä tiedän vaivanneen jo ennen sitä oli se kahvi, joka maistui pahalta (pistin sattuman piikkiin, koska en uskonut voivani olla raskaana) ja maha kuralla. Nyt kun on sitten jos jonkinnäköistä vaivaa ilmtaantunut niin mietin, että onkohan nämä nyt ihan keksittyjä. Mulla tämä epäluulo johtuu siitä kun en ole vielä ultrassa käynyt kertaakaan niin en tiedä yhtään onko tuolla joku kasvamassa vaiko ei. Ja kun välillä iskee se yltiöpessimistinen olo ja asenne niin ajatukset lähtee just tälle linjalle..

Mistä oikeesti voi johtua, että mulla tuntuu kunto romahtaneen nyt jo?!! Hiukanko ottaa päähän kun koiran kanssa tekis mieli mennä pitkälle reippaalle lenkille niin eikä mitä kun jo parin kilsan päästä alkaa mahaan sattua ja tulee huono olo. Sitten laahustan tuolla kuin mikäkin vaivaissäkki ja koirakin katsoo, että "etkö sä nyt YHTÄÄN nopeammin voisi liikkua??"... :ashamed: Tänään kun olen ollut kotona lasten kanssa (osa oli eilen kipeenä) ja olen innolla siivoillut ja pyykännyt yms niin aina välillä on vaan pakko lopettaa kun tulee semmonen heikotus ja uupuminen ja mahaan sattuu. Ja tämmöstä mulla ei tasan ollut vielä viikko sitten. Lenkit koiran kanssa on olleet mun henkireikiäni enkä halua luopua niistä. Lisäksi mä tykkään siivoomisestakin.. Paitsi imuroinnista. Sen mies hoitaa meillä. Mä tartun koneeseen ainoastaan pakon edessä.

Onko muita vaivannut rade? Mulla on muutama hämmentävä tilanne tässä käynyt, jotka laittaisin raden piikkiin, koska pidän itseäni tavallisesti ihan hyvin asioihin keskittyneenä ihmisenä. Eilen en kaatanut lasiin maitoa vaan ketsuppia. Edellispäivänä laitoin pesukoneeseen huuhteluaineen ensin pesujauheen lokeroon ja sitten lisäsin pesujauhetta huuhteluainelokeroon. Menin kauppaan ostamaan vessapaperia ja jugurttia, unohdin jugurtin. Nätä on muitakin... Kaikki viikon sisään tapahtuneita. Odotan kauhulla mitä tästä vielä tulee. Kerran nimittäin kun olin raskaana sekoilin ihan kunnolla kaupassa. Varastin vahingossa ihan toisten ihmisten kärryjä ostoksineen, ladoin toisten ihmisten kärryihin omia ostoksiani ja pohjanoteerauksena meinasin mennän parkkipaikalla väärän auton kyytiin istumaan! Puhumattakaan näistä kun olen mennyt ihan tyylikkäänä tuolla milloin missäkin ja paita on ollut väärinpäin. Kerran lähdin töihin niin, että olin laittanut ripsiväriä vain toiseen silmään. Ja mulla siis on aivan valkoiset ripset, joten sen kyllä näkee jos vain toisessa silmässä on ripsaria... Mutta nämä on aina sattunut vasta kun raskaus on paljon pidemmällä.

Tervetuloa vielä uusille :flower: ja lämpimät halaukset kaikille menetyksen kohdanneille sekä epävarmuudessa eläjille. :hug:


Morrisson & Hilpiäinen 5+4
 

Yhteistyössä