~ Lokakuun lapsoset toukokuussa ~

Onnea ultrakuulumisista niille jotka jo käyneet :heart: Ihanaa kun olis jo niin pitkällä!!!!

Ja RR onnea myös kihlautumisesta ja ihanat ultrakuvat =)

Hapsiainen mä olen ymmärtänyt että sykkeen pitäisi olla alle 150, ja niin että pystyy siis puhumaan. Tosin olen itse huomannut, että esim. crosstrainerilla salilla menee hirveen helposti syke yli tuon 150, eli tosi pienillä vastuksilla saan tehdä jotta pysyy tuon alapuolella! Mikäli siihen koneen omaan mittariin on yhtään luottaminen.

Mä olen kyllä antanut hetkellisesti nousta korkeammaksikin, mut siis ihan vaan hetkeksi. Esim. zumbassa välillä innostuu ja sit tajuaa että pitäis ottaa rauhallisemmin. Mutta aika hyvin oma kroppa sitä säätelee, ja heti tuntee että mikä tuntuu hyvältä ja mikä ei!

Mun liikunta tällä hetkellä reipasta kävelyä, tanssitunteja (matalasykkeisiä), crosstraineria yleensä salilla 30-40 minsaa ja sitte sellasia 30-45 minsan salitreenejä käsille ja jaloille lähinnä. Vähän selkää myös, mitä nyt liikkeitä keksin. Tosin tämän viikon alussa oli vähän vatsa outona, joten olen ottanu rauhallisemmin.

karvoista Mulle on kanssa mahaan tullut pieni karvapeite, onneks blondi sellainen :D

ON: hirvee väsymys, syytän tuota säätä. Odotan niin aurinkoa , piristää kummasti ja jaksaa taas vaikka mitä! No viikonlopuksihan sitä on luvattu onneksi. Eilen olin ravintolassa ja teatterissa pitkän kaavan mukaan, ja vitsi se istuminen taas turvotti! Tuotti tuskaa esityksen toinen puolisko. Pitäis varmaan päivisinkin käydä jossain pikku kävelyllä esim. lounasaikaan, niin ei tulisi sellanen "lisä pallo" mahaan päivittäin :p

Päänsärkyä ollut täälläkin tällä viikolla, mutta syytän siitäkin säätä :snotty:

Kenzie 18 POKS!
 
Unohdin tuossa aiemmin kirjoittaa että mulle on tullut vasemmalle puolelle nivuskipua. Yöllä sattuu kun kääntää kylkeä ja kävellessä tuntuu. Tuossa pikaisesti googlettelin niin on ihan normaalia raskaudessa. Inhottavaa vaan, ei esikoisesta ollut mitään tällaista ja nyt juilii sitten jo näillä viikoilla. Saa nähdä juiliiko sitten koko raskausajan.
 
Moi kaikille!

Ensimmäiseksi omat kuulumiset. Mulla oli tänään neuvola, jossa taas kaikki hyvin :) Verenpaine edelleen hiukan laskenut, mutta ei vaarallisen matalalle, painoa tullut yhteensä 3.2kg. Sykettä taas kuunneltiin ja oli 150. Kovasti pieni taas melkas masussa, ei olis millään pysynyt anturin kohdalla :) Nyt sitten odottelen malttamattomana rakenneultraa joka on 30.5.

Onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista, ja tervetuloa uusille, joita on taas tainnut tulla sen jälkeen kun viimeksi kirjoitin!

Sokerirasituksesta nyt kysyin, kun melkein kaikki tuntuvat siinä käyvän, niin mulle ilmoitettiin, ettei tarvii mennä kun painoindeksi on normaali ja edellisessä raskaudessa ei ole ollut ongelmia. Iän puolestahan monessa kunnassa ilmeisesti joutuisin, mutta ei täällä, ja hyvä niin.

Seuraava eli kelaneuvola mulla on sitten viikolla 22+5, eli ihan sopivasti. Siihen mennessä tarvii myös täytellä esitietolomake sairaalaan, täällä se tehdään nykyään sähköisesti itse. Tuon jälkeen tarvii sit päättää lopullisesti otetaanko äitiyspakkaus vai rahaa ja sit voi laittaa paperit töihin, että saavat laskea äitiyspäivärahaan vaikuttavan palkan määrän.

Hiusten värjäämisestä on mulle parikin kampaajaa sanoneet, ettei haittaa jos ei jatkuvasti oo värjäämässä, eli pari-kolme kertaa raskausaikana on ihan turvallista. Ja niinpä kävinkin eilen kampaajalla värjäämässä :)

Sf-mittaa ei meillä mitata ennen kuin viikosta 20 alkaen, eli ei olla vielä mitattu.

Liikkeitä olen tuntenut jo jonkin aikaa, mikä tuntuu ihan urkomattomalta, kun esikoisesta tunsin liikkeet vasta viikolla 22. Kait se johtuu siitä, että nyt vähän tietää miltä niitten pitäis tuntua. Mutta ei siis kannata turhaan huolestua, jos ei vielä tunne liikkeitä :hug:

Kohdunkaula oli mulla ekassa lääkärineuvolassa 3cm, mikä on ihan normaali. Seuraavan kerran mitataan sit taas lääkärineuvolassa, mutta en tiedä koska seuraava on.

Meillä on esikoisen jäljiltä Graco Logico S turvakaukalo, joka oli todella hyvä. Se on tosi tilava, vauva mahtui siihen reilusti yli vuoden ikään asti ja meillä oli sille myös telakka, ei oli tosi helppo laittaa autoon kiinni, kun ei tarvinnut käyttää turvavöitä. Lisäksi tuossa on sellainen ihan pienelle tarkoitettu irroitettava lisäpehmuste, eli vaikka neiti syntyi reilua kuukautta ennenaikaisena ja oli siis todella pieni, niin sopi tuohon kaukaloon heti hyvin :)

Kisulinen ja masu 18+6
 
V***U, että nyt ärsyttää.. :/ Ihan pakko päästä avautumaan!! eli anteeksi jo etukäteen :D

Eli oon reilu 1½ viikkoa ollut flunssassa ja vointi ja lämpö koko ajan sahannut edestakaisin.. Viime viikon oli kokonaan saikulla ja tällä viikolla maanantaina kävin kokeilee töissä olemista, mikä meni ihan hyvin, vaikka välillä vähän räkä valuikin :D ti ja ke oli taas vapaata ja ihan hyvä olo.. ja tänään olisi töihin pitänyt mennä iltavuoroon.. No mites kävikään! Tuntia ennen kun piti mennä, niin tuli vähän kummallinen olo ja lämpö nousi 37.1 siinä sitten itkua pidätellen soitin pomolle, joka oli sitä mieltä, että ei ole tänään tai huomenna asiaa töihin.. OIKEESTI ALKAA OTTAA PÄÄHÄN TÄÄ KOTONA MAKAAMINEN!! :'(
 
Unohdin tuossa aiemmin kirjoittaa että mulle on tullut vasemmalle puolelle nivuskipua. Yöllä sattuu kun kääntää kylkeä ja kävellessä tuntuu. Tuossa pikaisesti googlettelin niin on ihan normaalia raskaudessa. Inhottavaa vaan, ei esikoisesta ollut mitään tällaista ja nyt juilii sitten jo näillä viikoilla. Saa nähdä juiliiko sitten koko raskausajan.
Onkohan tuo samaa kuin mulla. Jos esim. nopeesti nousee tuolilta ni tuntuu et alamaha vihlasee oikeen kipeesti. Ei repäise, vaan on sellanen pitkäkestoisempi vihlonta...

KISULINEN: Mä en ole sokerirasitukseen menossa. KM tutkimusten yhteydessä tutkittiin pitkäaikaissokeri ja se oli molemmilla kerroilla ok, ja BMI on normi niin eivät nähneet syytä ilmeisesti...?

HIUSTEN VÄRJÄÄMISESTÄ:
Mulla pidennys ja ihan reippaasti värjään. Olen punapää :D Suoraväreillä olen siis värjännyt, tyveen vaan sitten hapeteväri. n. 2-3kk:n välein huollan tämän reuhkan :)

KOHDUNKAULA: mitattu rv 11, ja en saa oikeesti selvää onko siinä 3 vai 2.. ihanaa, lääkärin käsialat:LOL:

Uusi massukuva päivitetty masukuva pinoon ja sambat menossa mahassa....!
Nyt tuntuu jo ihan selkeästi liikkeet :):heart::heart::heart: Mieskin on tuntenut:heart:
Tuntuu todella alhaalla usein:popcorn: Taitaa viihtyä siellä potkimassa mun rakkoa turmioon :D

Nyt asioille kylille, :wave:
Voidaan paksusti:cool:

T:Neiti+Kihuli 18+3
 
Branwen kyseli tuosta pienikokosten äitiysvaatteista.
Täältä (http://nelly.com/fi/äitiysvaatteita/)
löysin esim. yhet hienot farkut vaan 35 e! On siellä kyllä semmosia kalliimpiaki vaatteita, mutta löyty hyvin halpojaki. Housuja lähinnä sieltä katoin. Ja nyt on vielä ilmainen toimitus ja palautuskin kaikille vaatteille! Tullee muuten tosi nopiaa tuo tilaus, toimitusajaksi sanoivat 3-7 päivää!

Ja täältä (9fashion-äitiysvaatteet) kuolasin ja kuolaan vieläki vaatteita. Tositosi kalliita mutta niiiiin ihania!! :heart: Oispa sikana rahhaa nii voi että ostaisin kaikki vaatteet tuolta! :)

Ja sitten kannattaa käyä My Doriksessa, jos semmonen sieltäpäin löytyy. Ite kävin eilen ja löyty niiin ihania paitoja :heart: Ihan normihintasena vielä, ei mittää ylihintoja niistä pyytäny.
 
Nannamanna: Mä tiedän tuon tunteen niin hyvin!! Eilen makasin sängyssä ja itkin ja raivosin, kun en ole kunnossa! Tais tulla aika moneen kertaan hoettua, että "mä en jaksa tätä enää". Ja tuosta raivoamisesta ei ollut mitään hyötyä, päinvastoin supisteli vaan entistä kovemmin.

Tänään kävin lääkärillä, viikolla jatkettiin sairaslomaa. Tiistaina on vaihdettu antibiootit voimakkaampiin ja minä tyhmä unohdin ostaa maitohappobakteereja samalla. No, nyt on sitten vielä hiivatulehduskin. Samalla hoidettiin alta pois ensi viikon neuvolakäynti. Hb on tullut hyvin ylöspäin noilla vitamiinitableteilla joissa on vähän rautaa mukana (alimmillaan 110, nyt 122), verenpaine vähän koholla ja sitten kauhea järkytys: paino on laskenut 4kg!! Ei sillä etteikö siinä olisi varaa tippua, mutta noin kova pudotus oli aika ylläri. Edellinen mittaus on kuitenkin viikon takainen ja nyt oli vielä raskaammat vaatteet päällä kuin silloin. Taustalla voi olla toki se, että olen ollut nyt kotona, levossa. Kokemukses on osoittanut, että yövuoroissa elimistöön kertyy runsaasti nestettä. Seuraava neuvola onkin sitten rv22+, kunhan vaan tästä pääsisi töihin välillä ja nämä tulehdukset yms niitä seuranneet supistelut loppuisivat!

Dreamer75, rv 17+6
 
Hiusten värjäämisestä En ole värjännyt raskausaikana. Muutenkin on hetki mennyt, niin hyvä väli kasvattaa värejä pois… eli kyse enemmänkin viitsimisestä kuin varsinaisesta värjäyksen välttelemisestä :) Mutta kovin usein en kuitenkaan värjäisi. Raidat voisin jossain välissä ottaa.

Sf-mitasta hämmästyin vähän itsekin, kun lääkäri sen mittasi. Kai siksi, että oli kuitenkin ”jo” 20+6… Oli aika hurja viikkoihin nähden (19cm kun nollakäyrä on 17cm), mutta selittynee sillä, että kasvu tasaantuu sitten viikkojen lisääntyessä.

Esikoista istutetaan turvaistuimessa selkä menosuuntaan niin kauan kuin suinkin mahtuu. Ja pikkuinen on neiti, joten toivottavasti ainakin vuoden verran vielä menee :) Mutta voi olla, että auton koon takia joudutaan jo syksyllä (2v9kk) kuitenkin miettimään tilannetta, että saadaan kaukalokin mahtumaan.

Painosta en ihan varmaksi tiedä, mutta varmaan sellaiset nelisen kiloa on noussut. Lisää on kuitenkin tullut, on vaan jo useampi viikko, kun on punnittu.

Kiitos linkeistä, Someone :) Täytyy käydä kurkkimassa :)
 
Neuvolasta kotiuduin sokerirasituslähete mukana... vasta viikolle 24 saan varailla aikaa. Painoa tulee hurjaa vauhtia (+700gr/vk) ja sf-mittakin oli yläkäyrällä.. plääh... edellisistä raskauksista ei ole ollut moista ja nytkin alkupainoa kuitenkin oli vain 3 kiloa enemmän. No hyvä, että tutkivat :O

Hemppa oli noussu huimasti 133 oli ja ihan raskausajan monivitamiinilla noussut. Napero siellä potki hulluna doplerin anturia... sykkeet oli 136.

Turvotusta taas jonkin verran enemmän. Ja supisteluista kommentoitiin sen verran, että koska teen istumatyötä niin ei ne varmaan enää helpotakkaan. Nyt enää 3 vk töitä ennen ekaa lomapätkää ja sen jälkeen 5 vk työputki ennen kokonaan poisjääntiä... se varmaan tauotetaan viikon sairaslomalla jos sama jatkuu.

Nivuskipua myös mulla. Jutkiinsa kun nousee äkkiä ylös niin vihloo tosi pitkään. Pakko mennä kaksinkerroin.

Hiuksia värjään ihan normisti parin kuukauden välein. Se kemikaalimäärä mille muutenkin tulee päivittäin altistuttua on kuitenkin aika huima... ja siinä on kyse vain pienestä hetkestä. Mutta ymmärrän kyllä niitäkin, jotka on ehdottomia tuon värjäämisen kanssa.

Kohdunkaula oli vk 12 ultrassa muistaakseni 3 tai 4 senttiä. Edellisissä on puoleen väliin mennessä lyhentynyt jonkun verran ja sit on ollut sen 1 cm auki tai jotain... en tarkalleen muista. Saapa nähdä miten nyt menee.

Neilikka 17+4


Turvakaukalo pitäis myös hankkia. Sen verran pitkä aika edellisistä että myin vanhan jo pois. En suostu ottamaan käyttöön yli 4-vuotta vanhaa... voi olla nipotusta, mutta se muovi kuitenkin "väsyy".
 
Mullakin mitattiin eilen neuvolassa kohdunpohjankorkeus ja se oli 16cm. :)

Ja tuo kohdunkaulan pituus oli mulla myös 2cm, sillon joskus muistaakseni 14 viikolla. Tuntui mustakin kauheen vähältä, mutta empä sitten sen tarkemmin kiinnitely huomioo, kun ei lääkäri siittä mitään sanonut :D

Hiusten värjäämistä oon ny koko aika vaan siirtäny ja sen kyllä huomaa. ihan kauheen väriset alkaa olee! Pian on kyllä pakko laittaa vähän väriä päähän. Viimeks oon värjänny joskus pari viikkoo ennen plussa testiä.

Ei oo terkkari soittanu mulle, joten ei sit vissiin sitä pissatulehdusta ollutkaan. Mutta on kyllä ollu tänään ihan ihme tunne, semmonen jännä kipu tuolla alamahassa, niinku olis koko aika täynnä pissaa! Ärsyttäää kun saa koko aika rampata vessassa ja sitten tulee ehkä lusikallinen :D
 
No niin, ultrassa käyty. Kaikki oli hyvin. Kaksoset suunnilleen samankokoisia, eivät kuitenkaan ole identtisiä. Mulla on ihan sellanen tunne, että kaksi poikaahan siellä. Ei suostunut vieläkään kertomaan sukupuolia, mutta reilun 2 viikon pääst taas ultra ja sillon ultraa kätilö+lääkäri. Sitten sen on selvittävä! Pitäävät hullua jännitysessä :D Ja kaikki minun huolet oli turhia, kaksi sydäntä löi, kaikki niin kuin pitääkin.

Onko muilla kodin rakennus vimma? Mä oon koko ajan järjestelemässä ja kaikkee ihanaa uutta pitäs ostaa. Kukkia on ulkona etupihalla jo hirmunen määrä, kun tykkään niin laitella. Tykkään kyllä muutenkin sisustamisesta yms. mutta nyt se kyllä on yltyny. Kaikenlaista :D
 
Painoa on lisää tullut 1kg tähän mennessä.

Hiusten värjäämisestä värjään normaalioloissa ehkä 3-4 kertaa vuodessa, eli aika harvoin. Nyt olen kerran käynyt värjäämässä raskausaikana, viime viikolla juuri. Ehkä yhden kerran syksyllä vielä käyn.

Kohdunkaulan pituudesta ei mitään havaintoa. Ei ole lääkärineuvolaa ollut ja ultrissakaan ei ole siitä mitään mainittu.

Täällä oli tänään kauan odotettu rakenneultra =) Kaikki rakenteet kunnossa, virkeästi liikkui. Tosin väliin kätilö tökki, jotta siirtyisi parempaan kuvakulmaan :) Siroksi sanoi, painoa oli 350g vastaten näin viikkoa 20+0 ja nyt siis LA:n mukaan 21+0. LA ei siirretty kuitenkaan. Kätilö tuumasi että on siroa tekoa kuten ensimmäinenkin. Sukupuolta ei ihan varmaksi osannut sanoa, kuvakulma ei ollut kaikista paras, mutta ei siellä mitään ylimääräistä ollut, joten tyttö sieltä varmaan tulee =) Toivoin vähän enemmän tyttöä kuin poikaa :ashamed: Mies oli kyllä vähän pettynyt, odotti kovasti poikaa. Mutta ehkä hän tästä järkytyksestä tokenee :LOL:

Nessu ja pieni 21+0
 
Hyi yök tän päivästä keliä, eipä juuri houkuttele pihalle. : /

Hiusten värjäämisestä: mä kun en muutenkaan oo värjännyt varmaan kolmeen vuoteen ainakaan, nii en sit ole nytkään alottanut. Vappuna tosin teki mieli laittaa joku kiva shokkiväri, mutta ne kun ei millään lähde pois nii jätin laittamatta. Jotenkin en haluisi kuitenkaan kuljeskella montaa viikkoa tyyliin pinkkejä ja vihreitä raitoja päässä. ;)

SF-mitta: kertooko se jotain ton lapsosen mahdollisesta koosta, kun jos siitä voi tosiaan jotain päätellä nii meille on tulossa ISO lapsi. Noi lukemat kun on sen ylimmän viivan päällä ja oikein tasasesti menneet.. :D Tosin voi kai siihen vaikuttaa tuo ku on muutenkin mahaa. Vaikka on meillä kyllä riski saada kai vähän isompia lapsia, ku ollaan sekä mies että minä oltu yli 4,5kg syntyessä. :| :LOL:

Kohdunkaula: tais olla 3,8 cm ku viimeks mitattiin. Ja kuulemma oikein hyvältä näytti. :)

Liikkeet: mä oon kai vihdoin alkanut tuntea niitä nyt. :D Tänään luennolla oikein kunnolla tömähti tonne johonkin rakon tienoille. Ja eilen illalla myllersi niin, ettei meinannut yhtään pystyä nukkumaan. Ehkä meidän lapsonen riemastui niin kovasti ku sai ensimmäisen lahjansa eilen (sellanen pieni kirja, minkä saa vaunuihin roikkumaan), että alkoi sitten oikein viimesen päälle myllertää. :heart:

pipituuna & tipi 21 tasan. *poksutipokspoks*:heart:
 
Hiusten värjäämisestä: olen värjännyt ihan normaalisti kestovärillä kampaajalla, 6 viikon välein. Näin tein myös edellisten raskauksien aikana.

Sf-mittaa ei ole mitattu, tosin neuvolatäti viimeksi vaan sanoi, että kohtu on tuossa pari sormenmittaa navan alapuolella. Mutta ei sitä merkattu mihinkään. Ihan kuin mulla olisi sellainen muistikuva, että aikaisempien raskauksien kohdalla olisi tuota mittaa jo mittailtu ihan alusta lähtien... Mutta varmaan ensi kerralla sitten, kun on "kelaneuvola" - juhannusviikolla (!)

Kivoja ultrakuulumisia muilla, meillä pitää odotella vielä 1.5 viikkoa. Haluttais tietää sukupuoli, toivottavasti saadaan selville.

Vatsan jomotus jäi siihen yhteen päivään, onneksi. Nyt on ollut taas ihan normaali olo, mitä nyt portaissa puuskutan kuin höyryveturi (ei hissiä työpaikalla).

Painoa on tullut noin kilon verran tähän mennessä. Hyvä vaan, sillä vararavintoa kyllä riittää :LOL:

Ksylofoni 17+
 
Viimeksi muokattu:
Heips!

Tänään siis rakenneultra, ihanaa oli nähdä pikkuinen taas!
Meillä on miehen kanssa ollut koko raskausajan sellainen olo, että tämä on varmasti tyttö. Keksittiin heti tytölle nimikin, mutta pojan nimestä ei olla paljon edes keskusteltu. Ja tänäänhän siis selvisi, että pikkuinen tyttöhän sieltä olisi tulossa :heart:

Kaikki oli muutenkin hyvin ja kunnossa. Ainut, mitä jäin vähän miettimään oli tuon istukan sijainti. Sanoi sen olevan takana, mutta vähän kohdunsuun päällä. Ei siis kokonaan, mutta vähän kuitenkin. Sain ajan rv 27 kontrolliin, että alkaako se nousta sitten tuonne takapuolelle, vai miten. Ultraaja sanoi, että se ei vaikuta mitenkään normaaliin elämään, mutta jos alkaa vuotaa niin heti pitää tulla sairaalaan (no toki toki, tuskin kotonakaan sitä ihmettelisin, jos alkais verta tulla). Tietty jos se ei siirry pois kohdunsuun päältä, niin sitten alatiesynnytys ei tule kysymykseen... :|
Noh, pitää töissä ottaa vähän rennommin, eikä nostella niin raskaita, niin ei ainakaan sen takia tule mitään vuotoja ja supistuksia sitten.
En ole kyllä muutenkaan noista supistuksista tietoinen, että miltä ne tuntuu, kun tää on eka raskaus.

Hiusten värjäyksestä sen verran, että perhetuttuni on parturi ja hän sanoi, ettei hiusten värjäyksen pitäis vaikuttaa lapseen mitenkään.

:heart: Untuvikko ja lapsukainen 19+4
 
Hienoja ultrakuulumisia!
Täällä vajaan parin viikon päästä sitten. Mitoista ei ole mitään hajua, ensimmäinen lääkäri on vasta heinäkuun lopussa! Noh, kaikki kai ihan hyvin kun pään särkyä kummempaa ei ole ollut missään vaiheessa, mitä nyt välillä masua kiristää :) Mietin että voiko johtua raskaudesta, mutta mulla tuntuu että nilkat ja ranteet kipeytyvät helposti. Tänään juoksin korkkareilla palaveriin ja tuli kyllä tennareita ikävä. Samoin ranne ei tahdo kestää jos nojaan sen varassa. Vai johtuukohan nämä nyt niistä vanhuus ei tuu yksin -jutuista??
Mites, onkos teillä kokeneimmilla millaisia tuntemuksia Teutonian vaunuista? Fun on kuulemma ainut malli mikä mahtuu meidän hissiin, kaikki muut liian leveitä. Että helpottuihan tuokin homma aika lailla... Toivottavasti on hyvä peli.
pirpanat ja 18.vko
 
Gin
Moikka !!

Olen uusi täällä ja olen lukenut teidän juttuja aikalailla.Sivusto jossa olen ollut jo pari vuotta on aika hiljainen mutta täällä rupatellaan senkin edestä jotten kuole tylsyyteen niin siis,olen käynyt täälläkin lukemassa juttuja :p
Täällä tulee tosiaan tekstiä ihanan paljon ja ajattelin sitten tänne liittyä ihan mukaan..toivottavasti mahtuu ;)

Olen siis 38 vee ja viidettä odotan.Nyt rv 18+1 ;)

Ennestään mulla on poika,tyttö,tyttö,tyttö ja voisin arvuutella nytkin että tulee tyttö.
(Haitarilla 21,19,10 ja 9kk vuotiaita)

Voihan tämä olla se kerta milloin en osu oikeaan...ainakin ennen on pitänyt tuntemukset paikkansa :eek:

Kotosalla olen onnekkaasti äippälomalla ja La on 20.10.2011
Rakenne ultra on tuossa 3.6

PIRPANAT, mulla oli edellisessä raskaudessa niin kipeät ranteet ja sormet puutuneet puolesta välistä loppuun ettei mitään järkeä.Ne on ne raskaushormonit !!!
Leipominen,astarin täyttö,hiusten laittaminen yms,oli kyllä tuskaa.: /

Lisäksi tassut oli viimeiset 3 kk niin turvoksissa että miehen Crocsit oli ainoat menopelit mulla ja jalka kasvoi turvotuksesta n.5 numeroa...:|
Samaten viimeraskaudessa tuli sitten lähtö lapsivesipunktioon ..mutta kaikki oli onneksi hyvin..

Noh, nyt on mennyt ihan kivasti tähän asti kun vkolla 15 rupes valkosipuli maistumaan ja moni muu -paitsi kala ..
Pahoinvointi siis kesti vkosta 6- +15

Lievästä pissavaivasta kärsii hän ja joudunkin katetroimaan n.3 krt päivässä itse.. ikävää...
Alkoi nää jutut jo edellisessä raskaudessa mutta joskus sitten leikellään kuntoon..nimittäin tämän jälkeen tämä lapsiluku on tässä. :)
 
Onnittelut hyvistä ultrauutisista ja lupauksista! Päivitin niitä tuohon listalle. Samoin Gin tervetuloa, lisäsin sinutkin :wave:

Rakenneultrassa vihdoin käyty ja kaikki oli hyvin :heart: Pieni vastasi viikkoja, ja painoarvio oli pikkaisen yli 400g. Saatiin myös varmahko lupaus, että meille tulee toinen tyttö :heart: Ihan varmaksi ei uskaltanut sanoa, mutta samaa mieltä minä sen kuvan perusteella olisin :D Tuli jotenkin hurja olo, kun ultrannut kätilö alkoi jo puhua, että sitten tulette tuolta toisesta ovesta, kun tulette synnyttämään. Apua :D

Kodinrakennusvimmasta Tunnistan itseni :D Ostettiin joku aika sitten oma rivari, jota nyt rempataan, ja menossa on juuri se vaihe, kun saa suunnitella kaikkea kivaa :)

Pipituuna sf-mitta ei välttämättä kerro mitään lapsen koosta :) Esikoisesta kulki kanssa tuo mitta aika yläkäyrällä, mutta silti neiti oli syntyessään siro kolmekiloinen. Lapsiveden määrästä voi kuulemma kertoa jotain.

Nyt auringosta nauttimaan! Oikein ihanaa viikonloppua muillekin :)

Branwen ja Sissi 21+1
 
Heippistä kaikille ja onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! Itsekin voin liittyä samaan kerhoon, mikä tuntuu hienolta, ku viime ultrasta alkoi se odotusrumba. Rakenneultrassa kaikki näytti olevan hyvin ja pikkuinen oli liikkuvainen. Mulle tuli jostain syystä huono olo siinä ultrassa, kun asento oli vähän kummallinen, ilmassa ehkä hieman jännitystä ja kun kätilön piti vähä tökkiä vatsaa, ei tuntunut kivalta ollenkaan....

Tyhmä kysymys: mikä on SF-mitta??

Miten teillä on hammashoito järjestynyt? Mulle sanottiin, että täällä Helsingissä pääsisi jonojen ohi suuhygienistille, mutta ku soittelin, niin sanoivat, että kun en ole aiemmin käynyt kunnallisessa, on ihan perusmeininki eli jonoon vaan, mikä on siis 6 kk!!!! Menen siis yksityiselle ainakin suuhygienistille, mietin hammaslääkärille menoa.

Liikkeitä en osaa tunnistaa vieläkään.... :-(
 
Se olisi sitten puoliväli ohitettu :) Olot ok, viisi aamua mennyt oksentamatta - ihana tunne!
SF-mitta Mulla mitattiin viime neuvolassa eli rv 18 ja mitta oli 17cm, jälleen yläkäyrillä. Mutta näin oli tuosta esikoisestakin ihan loppuun saakka että huimilla käyrillä mentiin mutta tyttö ei ollut mikään jättiläinen vaan 3,5 kiloinen :)
Rakenneultra olisi meillä 26.5., vähän kyllä jännittää että onko siellä kaikki ok...
Supistuksista Tällä hetkellä supistelee aika rankasti, on supistellut pari päivää, pitää katsella viikonlopun yli ja jos ei helpota niin on käytävä sitten neuvolassa vähän kyselemässä... Varsinaisesti en huolissani ole, näin supisteli tuosta ekastakin mutta kiusallisia kyllä ovat...

Aurinkoista viikonloppua kaikille!

Pikkubertta ja Yrjö (tosin ei enää niin yrjö :D ) 20+1
 
Moikka kaikille! Nyt on pakko kirjottaa....Siis herranen aika mikä mua vaivaa?? Viikon ajan mielialat vaihdellut niin etten itsekään tahdo mukana pysyä. Tulenkohan mä hulluksi (ainakin kanssa ihmiset tulee)? Kuvittelen kaikenlaista kuten että mieheni ei enään rakasta mua tai hänellä ois joku toinen!!! Mulla on ihana ja kiltti puoliso. Tuntuu vaan että en saa tarpeeksi hellyyttä ja huomiota. Ihan kuin mieheni olisi muuttunut.....vaikka se taidankin olla minä. Viimeksi eilen illalla sain itkupotkuraivarin ja painelin tömistellen yläkertaan parkumaan....Siellä loin taas mitä ihmeellisempiä visioita päässäni:ashamed:
Ehkä tämä johtuu siitä kun olen ollut puolitoista vkoa kotona sairauslomalla. Aika kävi pitkäksi ja tylsäksi. Tänään illallla pääsenkin töihin ja näen ihmisiä:) Kamalaa kun ei hillitse itseään ja vollottaa yhdestä väärästä sanastakin...Pitäisköhän neurologin sijasta pyytää aika psykiatrille?
Kiitos että kuuntelitte mua:) Kyllä tämä tästä kunhan pääsen taas työn ääreen ja ihmisten seuraan:)
T:eek:smiina ja Osteri-Ossi 18+2
 
Osmiina: kuulostaa tosi tutulta, eli et todellakaan ole ainoa, joka saa ihan hassuja itkupotkuraivareita. Jälkeenpäin aina hävettää omat "kohtaukset", mutta silloin kun ne on päällä, ovat ne ihan oikeutettuja :stick: Eilenkin paruin illan, kun mun mielestä mies ei huomioi mua tarpeeksi - jotenkin musta on tullut ihan älyttömän hellyyden/läheisyydenkipeä nyt raskaana ja miehellä taas kädet täynnä töitä (on yrittäjä) eikä ehdi huomioimaan mua aina niin paljoa tai olla läsnä. Kyllähän mä sen ymmärrän, mutta välillä tulee näitä itkukohtauksia. Miesparka! :D

Vauvavakuutuksen varaus lähti eilen postiin Lähivakuutukseen. Nyt vaan sitten odotellaan päätöstä. Meillä on muutkin vakuutukset siellä niin oli luonteva vaihtoehto.
 

Yhteistyössä