~ Lokakuun lapsoset huhtikuussa ~

Koiksa mun mielikuvan mukaan äitiyspäiväraha lasketaan "meillä" nimenomaan 2009 tulojen mukaan, ellei viimeisen kuuden kuukauden aikana ole tulot nousseet ?%. Tämä siis oma mielikuvani, ei absoluuttinen totuus :)
 
koiksa minulle esikoisen aikana lääkäri sanoi, että atopian kutinaan voi käyttää mietoa kortisonivoidetta. Sitäkään ei vissiin suositella raskauden aikana, mutta totesi, että kun kyse on muutamasta taivekohdasta, niin määrät ovat niin pieniä (=ei nyt ihan vartalovoiteena käytä...), ettei siitä ole haittaa. Kehotti vieläpä laittamaan oikein paksun kerroksen aina kerralla, että voi olla sitten vaikka pari viikkoa välillä käyttämättä, kun iho paranee.

äitiyspäivärahasta olisin samaa mieltä kuin Miina, eli toteutuneen verotuksen mukaan lasketaan. Erityisellä pyynnöllä voi saada sen 6kk mukaan, samoin muistaakseni, jos on työsopimus, joka on jatkunut alle 6kk, mutta on työntantajan todistus/työsopimus, että ellei äippäloma olisi alkanut, niin työsuhde olisi jatkunut 6kk yhtäjaksoisesti. Jatkokysymys: tietääkö joku niitä kertoimia, joilla vuoden 2006 tulot kerrotaan, kun lasten välille tulee alle 3v ikäeroa ja olen ollut hoitovapaalla eli tulot lasketaan esikoisen aikana laskennassa käytettyjen tulojen mukaan?
 
Oho! Oottepa te ollu ahkeria! :D Kauheesti tullu juttua, lukemassa oon käyny mut ei ole jaksanu ja kerenny kirjotella...

Tervetuloa Taitsu :wave:
Me ostettiin esikoiselle Maxi Cosin Capriofix turvakaukalo sillä isofix jalustalla ja on tykätty tosi paljon. Helppo asentaa ilman tuota jalustaaki. Sen jalustan saa kiinni myös turvavöilläkin jos ei autossa ole isofix-kiinnikkeitä. On mun mielestä aika iso kaukalo, esikoinen sopi siihen johonki reilun 10kk ikäseks, vaikka onki pitkä. Tulee nyt sitten tälle toiselle kans käyttöön :)

Mariannen kuulumisia minäki olen ootellu! Ihanaa että kaikki on hyvin pikkusella! :heart:
Sulla on ollu pitkä kuukaus takana :hug: Nyt saat alkaa nauttimaan raskaudesta! :)

Carriina onnittelut kihlauksesta :flower:

Tervetuloa myös isotikrulle ja tuplamammalle :wave:

Hoitopöydistä...
Kannattaa kyllä kattella erilaisiaki vaihtoehtoja. Monet laittaa vaipanvaihto pisteen pesukoneen päälle jos on sivusta täytettävä kone. Sitten on tosiaan noita pinnasängyn päälle laitettavia jollanen meillä oli esikoisella. Ja lastentarvikeliikkeessä näin semmosia jotka laitettiin seinään kiinni ja sen sai sitten kasaan näppärästi ku sitä ei tarttenu :)

Turvakaukaloa kannattaa ehottomasti kokeilla autoon ennen ku tekee ostopäätöksen :wave: Me meinattin esikoiselle eka britaxin kaukaloa mut se asettu meijän autoon jotenki huonosti ja heilu jotenki kauheesti vaikka oli oikein asennettukin. Päädyttiin sitten Maxi Cosiin ku se oli parempi. Niitä autoliiton testejäki kannattaa vilkuilla mut kannattaa kyllä kattoa mistä ne kaukalot on niissä pisteitä saanu ja menettäny :whistle: Nimittäin joissaki testeissä oli annettu mun mielestä täysin epäolennaisista asioista miinus pisteitä turvallisuuden kannalta, mm. kankaiden irrottamisen helppoudesta pesua varten


(.) Omaan napaan ei kummempia. Maha senku kasvaa. Nyt on alkanu tulemaan jotain harkkareitten tapasia ku maha vetää joskus kovaks ja tuntuu inhottavalta...
Neljäs neuvola oli tänään ja siellä kaikki hyvin :)
Painoa tullu ekalta käynniltä 3kg, tuntuu jotenki paljolta?
Hb oli 139, noussu vaan. Nyt tässä raskaudessa ollu matalammat arvot. Rautalisää tarvin esikoista oottaessa vasta rv.29+
Verenpaineet 113/69, p.90. Esikoinen oli mukana neuvolassa :D Ekalla käynnillä oli korkeemmat ku mitä normaalisti mulla ja nyt hiljalleen palautunu samoihin lukemiin.
:heart:-äänet 130-140krt/min
Pikkunen alko potkimaan ja möykkäämään oikein urakalla ku sydänääniä kuunneltiin :heart:

Talvicci ja Torsti rv.18+4 :heart:
 
Kaamee flunssa päällä joten nyt vain omaa napaa... Olen yrittänyt googlata, mutta olen saanut vähän ristiriitaisia tuloksia, saako buranaa käyttää näillä viikoilla? Mulla on ihan tajuton kurkkukipu ja panadol ei auta vaikka otan 1 g kerralla - varsinkin yöt ovat olleet kamalia ja viime yönä otinkin yhden 400 mg buranan, kun en saanut mitenkään päin nukuttua. Se onneksi auttoi, mutta nyt on hirveät tunnontuskat, että olisko sitä sittenkään saanut ottaa.

Onko joku saanut neuvolasta ohjeistusta buranan käytöstä? Oma järki sanoisi, että vaan tarvittaessa, jos panadol ei tehoa ja jostain löysin maininnan, että max 1000 mg päivässä. Eikä viimeisellä kolmanneksella ollenkaan.
 
Buranasta: toisen kolmanneksen aikana voi käyttää kohtuudella. Itselle lääkäri määräsi esikoisen odotusaikana 600mg Buranaa kolmesti päivässä, kun oli niin pahat iskiaskivut.

Neuvolakuulumisia: Ehdin aamulla nukkua pari tuntia, niin olin aika virkeänä paikalla. Pelkoni eivät toteutuneet, verenpaine oli vain aavistuksen koholla ja painoa oli tullut neljässä viikossa vain 100g! Miinuksella ollaan vieläkin hieman, toivottavasti pysyy kurissa. Hb oli pikkuisen noussut, 113->117. Nauhoitin vauvan sydänääniä puhelimeeni ja laitoin tallenteen tekstiviestiääneksi <3
 
Nannamamma tulee mukaan.. :) Ensimmäistä odotellessa LA olisi 26.10. itselläni tuli ikää muutama viikko sitten 25. Ekassa ultrassa jouduttiin käymään pari kertaa, kun aluksi ei kaikki ollut ihan niinkuin olisi pitänyt, mutta viikkoa myöhemmin selvisi, että kaikki on hyvin. Masu alkaa olla jo ihan "näyttävässä" kunnossa (tai siis niin ne kaverit kuittailee, omasta mielestäni oon vaan turvonnut :D) RV 13+6. Odottelu mennyt todella kivasti ilman pahempia pahoinvointeja ym. väsymyskin alkaa helpottaa. Töissäkin pystynyt normaalisti käymään, vaikka on fyysisesti ja välillä henkisesti suht raskas paikka..
 
Tämä yksi neurootikko kävi jälleen töissä neuvolan puolella :D
Vauvalla kaikki hyvin. Vilkas liikkumaan. Dopleriin tuli enemmän potkujen ääniä, kuin sydämen tykytyksiä :D Syke oli 150 :heart:
Ei kyllä hajuPakaan kumpi ois tulossa.
Pahoinvointi hellittää. Olo on suht hyvä. Välillä vähän päässä pyörii. Ens maanantaina toinen neuvola.

Vilinäiti ja Pulla 15+2
 
Pikaisesti kuulumisia ja jotakin kommenttia, jos pää toimii vielä tähän aikaan... :xmas:

Hankinnat: ei ole suunnitelmissa isompia hankintoja, koska tuo kuopus vielä niin "tuore tapaus" ja kaikki tallessa jne.

Mahan koko: iso röllykkä möllykkä, vaikken ylipainoinen olekaan. En tiedä mistä tämä on putkahtanut... :xmas: Vissiin sitten näkyy jo entisiä aikaisemmin.

Liikkeet tuntuvat selvästi, kun jään paikoilleen... Eli illalla lähinnä. Ovat tuntuneet jo jonkin aikaa, mutta en muista tarkkaa viikkomäärää. Joka kerta se on ollut yhtä ihanaa. :heart:

Työkuviot: mulla nyt vakipaikka ja olen aikonut olla joka tapauksessa kuopuksen kanssa kotona ainakin sinne 2,5-vuotiaaksi, mutta nyt kotona oleminen pitkittyy... :) Omakotitalo, neljä lasta ja koira. Opiskeleva+työssä käyvä mies, eiköhän ole jollakin tavalla ihan fiksuakin elää niukemmin, mutta niin, että minä hoidan tätä klaania kotoa käsin. Ensi syksynä talossa on 2 koululaista ja 2 vaippaikäistä onpas ihanaa olla kotiäitinä, kun kakkosemme aloittelee koulutiensä. :heart: Nämä ovat meille asioita, joita ei rahassa mitata, mutta toki on kokemusta siitäkin, että töihin olisi mentävä ja saatava hiukan vakiinnutettua tilannetta työmarkkinoilla... Vaikeita päätöksiä, mutta jotenkin sitä äitinä on kuitenkin tyytyväinen tehtyihin päätöksiin, jotka ovat viime kädessä perheen parhaaksi. Esikoinen kun syntyi jo ennen ammattiin valmistumista ja silloin oli ns. pakko jatkaa opintoja, kun hän oli 2 v. Kakkosen jälkeen lähdin töihin aikaisin ja työmarkkinatilanne alallani oli tuolloin HYVÄ, nyt virat ovatkin jo ns. kiven alla!! Onnistuimme siis lisääntymään oikeaan aikaan, vaikkemme olekaan näissä asioissa eläneet yhtään ns. järjellä.... Nyt on siis aika nauttia lapsista ja vauhdikkaasta arjesta! vauhtia kyllä riittääkin kolmen pojan kanssa! Elämänmakua.

Neuvolasta : täällä toimii tosi hyvin... Sama täiti on ollut neuvolatätinä kahdessa aiemmassa raskaudessa eli muutettuamme tänne... Hän vastaa yleensä aina ja hänelle voisi soittaa jopa virka-ajan ulkopuolella!! En kuitenkaan sitä tee, vaikka toki hän itse näin on todennut. Aivan siis ilmiö se nainen, on vieläpä kätilö-terkkari ja hoitanut ampparisynnytyksiäkin. Täältä matkaa sairaalaan kertyy... On nainen paikallaan ja huolehtii kovasti kaikesta, soittaa jne. jne.

Mulla kilpirauhasarvot päin peetä. Onko muilla vajaatoimintaa ja pysyykö tasapaino?? Mulla ollut edel. raskaudessa samoilla viikoilla ongelmia. :(

Nyt on mentävä maate.

Oskari ja nassikka mussukka numero 4 rv. 16+2
 
Viimeksi muokattu:
ksylofoni :hug: sama tauti täällä : / Tämä kurkkikipu on kyllä jotain ihan järkyttävää. Lisäksi kiva huomata, kuinka nuo muutenkin vihlovat kannattimet tykkäävät kovasti niistämisestä ja yskimisestä :cool:

Dreamer ihana ajatus tuo sydänäänten nauhoittaminen :heart: Josko minäkin huomenna, saisi mieskin kuulla ne :)

Nannamamma tervetuloa, lisäsin sinut listalle :wave: Kerrotko vielä synnärin, jos haluat sen näkyviin listalle.

Täällä flunssa vaivaa, pää ihan täynnä ja kurkku kuin kaktus. Aikaa tappaessa, että tämä tästä menisi… eikä tarttuisi esikoiselle : / Käytiin eilen tekemässä vakuutushakemus tulokkaalle ja esikoinen totesi ihan itsekseen, että äidin mahassa on vauva. Alkaa selvästi kuviot hahmottua :)

Branwen ja sissi 17+6
 
Heipsan :wave:
Taas on uusia tullut joukkoon mukaan, tervetuloa!!
Minä vain viettelen lomaa ja nautin täysin rinnoin. Säät kyllä suosii! :cool: Pihalla tulee oltua ja mellastettua ja vain silloin tällöin käyn lukemassa teidän juttujanne... Ehkä sitten taas ensi viikolla paremmalla menestyksellä...

Marianne Ihan loistavia uutisia :heart: Nyt vain nautit raskaudesta täysin rinnoin!!

Vaunuista ja turvakaukalosta Meillä on vaunuina Emmaljungan Classicit pehmeällä kantokopalla. Käytettynä sain, mutta ihan loistavasti toimineet meillä. Turvakaukalona meillä on Britaxin kaukalo. Siitäkään ei mitään pahaa sanottavana. Meilläkin sen verran vanhempi auto, ettei siinä mitään isofix-kiinnitystä ollut, joten turvavöillä mentiin. Nyt tänään pitäis kyllä autokaupoille mennä, mutta silti epäilen ettei me tulevalle vauvalle uutta kaukaloa osteta...

(.) Anoppilassa olen ja möllöttelen. Kuuntelen joutsenten laulua ja laineiden liplatusta. Aikas ihanaa tämä elämä!! Tänään tosiaan oli ajatuksissa lähteä ihan liikenteeseen. Ensin Tampereelle autokauppoja kierteleen, sitten isännän kanssa ravinteliin syömään ja illalla vielä teatteriin.
Vointi on kerrassaan loistava! Ihanaa kun väsymys alkaa väistyä ja moneen vähään aikaan ei oo tullu pönttöäkään halailtua, joten nyt saa kunnolla nauttia tästä raskaana olosta :heart:
Ensi viikolla sitten neuvola ja kahden viikon päästä ultra (tuskin maltan odottaa!!!)

Voikaahan paksusti!! :wave:

Hemmi ja katkarapu 17+6
 
Lukemassa käyn, mutta ei tuu kirjoitettua.. Muutenkaan saa mtään aikaiseksi, pitäisi tenttiin lukea ja täällä mä pyörin :headwall: Onneksi kohta koulu loppuu tältä keväältä!

Uusille tervetuloa!

Äippärahasta mä niin kuvittelin jotenkin että nyt kun tuli juuri viime vuoden veroilmoitus että olisivat sen mukaan Kelalla laskeneet äippärahat. No, totuus iski joku päivä sitten että ei se niin menekään. Ärsyttää kyllä! Mä kun olin viime vuoden töissä, niin sen mukaan olisi saanut paljon paremmat äippärahat, nyt mä valitsen sen saman mitä esikoisesta, kun ei ehdi 3 vuotta täyttää ennen vauvan syntymää. Ei ne olleet huonot, mutta viime vuoden tulojen mukaan olisin saanut enemmän.. tylsää! Tämän hetkisissä tuloissa ei hurraamista, kun opiskelen ja menen muutamaksi kuuakudeksi vain töihin.

Mä sain eilen jumiin yläselän, ei kiva :( Yöllä oli hankalaa nukkua ja sattuu käden liikuttaminen.
Liikkeitä olen nyt varmasti tuntenut =) Ei joka päivä tunnu, mutta välillä. Muuten ei uutta omaan napaan, 3 viikkoa ultraan vielä.

Nessu ja pieni 17+6
 
Branwen kättärille olisi tarkotus mennä synnytämään. :)

Onko muuten kenelläkään kokemusta lemmikkien esim. koiran käytöksestä, kun vauva on tullut kotiin. Mua ehkä vähän jännittää miten tuo meidän karvanen pikku prinsessa suhtautuu uuteen tulokkaaseen..
 
Tervetuloa uusille:wave: Nyt on ollut niin paljon ulkona puuhailtavaa, ettei ole juurikaan ehtinyt koneelle.

Äippärahasta, näinhän se on että määräytyy viimeksi vahvistetun verotustiedon mukaan. Ja jos tulot on olleet 6 kk ennen äitiyslomalle jäämistä vähintään 20% suuremmat kuin verotustieto, niin sitten voidaan käsitellä muuttuneiden tulojen perusteella.

(.) Uutena oireena on päänsärky, joko lievänä ja siedättävänä tai sitten väsypäivinä niin kova että meinaa pää haljeta :( Särkylääkkeitä olen yrittänyt välttää, mutta toissapäivänä oli sellainen hedari, että lopulta oli pakko laittaa lääkettä nassuun. Liikkeissä oli noin viikon tauko, sikiö oli ilmeisesti siten päin että ei tuntunut ainakaan meikäläisen hereillä ollessa mitään. Mutta nyt on taas parina päivänä ollut vilkasta menoa masussa :) Jossakin vaiheessa taisivat jalat olla niin hyvin hollilla, että pienet potkut tuntuivat jopa ulospäin, meidän 5-vuotiaskin ne havaitsi kun tunnusteli vatsaani sohvalla. Täällä vielä reilut 5 pitkää viikkoa seuraavaan ultraan...ei millään malttaisi odottaa. Ja muutenkin työssäkäynti alkaa jo nyt tuntua tervanjuonnilta, mieluummin sitä vain keskittyisi jo valmistelemaan kotia pientä varten ja shoppailemaan kaikkea ihanaa vauvatarviketta...:heart:

kolmenmutsi ja munamies 16+0
 
Onko muuten kenelläkään kokemusta lemmikkien esim. koiran käytöksestä, kun vauva on tullut kotiin. Mua ehkä vähän jännittää miten tuo meidän karvanen pikku prinsessa suhtautuu uuteen tulokkaaseen..
Meillä koira on kovin rauhallinen luonne muutenkin, eikä ole ollut moksiskaan kun kolmas lapsi tuotiin laitokselta kotiin. Kun imettelin vauvaa yöllä, koira ja vielä silloin meillä ollut toinen lemmikki, kani, istuivat lattialla sängyn vieressä ja katsoa tapittivat yön pimeydessä nappisilmillään ihmetellen ruokintatapahtumaa :) Jotkuthan tekevät niin, että vievät laitokselta jonkin vauvantuoksuisen vaatteen kotiin ennen äidin ja vauvan kotiutumista. Koira voi sitten jo totutella uuteen tuoksuun. Mutta tarkkana olisin aina, on koira sitten ollut rauhallinen tai ei. Uusi tilanne voi tuoda odottamattomiakin reaktioita ja vauvan turvallisuus on aina kaiken a ja o.
 
RR
Dodii, nyt ois sitten hammaskalustokin hoidettu kuntoon :) Yhteensä neljä kertaa piti lekurilla ravata, mutta nyt on hampulit taas ykkösluokkaisessa kunnossa! Tyhmää vaan, ainkakin Helsingissä, että enää ei pääse jonojen ohi vaikka onkin raskaana. Onneksi mä olin jo varannut nämä ajat kunnalliseen jo aikoja sitten. Mies joutuukin menemään yksityiselle, kun kunnallisesta ei kerkiä aikaa saamaan ennen vauvan syntymää : /

Mites te muut, onko hammashuolto teidän kunnissa kunnossa?

Just äsken taisin taas tuntea hentoja liikkeitä :heart:

Mulla on tulot pysyneet melkolailla samana jo vuosia, joten hyvin voivat laskea tuon 2009 verotuksen mukaan. Kesäkuun alussa saan sitten neuvolasta sen raskaustodistuksen, jonka ajattelin silloin hetimiten Kelaan kiikuttaa, ettei vaan unohdu.

Mä hain vauvavakuutusta Ifistä tossa reilu viikko sitten ja viime torstaina sieltä tulikin kirje, että menee käsittelyyn äidin terveydentilaa koskevien asioiden takia. Olin vähän, että mitä hittoa!? Ei mun terveydessä ole mitään häikkää nyt eikä ole koskaan ollutkaan. Noh, kai sieltä tulee vastaus jossain vaiheessa.

RR ja Pähkinä 17+0 (POKS) :heart:
 
Joo, oon kuullut tuosta, että kannattaa viedä sitä vauvantuoksua etukäteen kotiin, että koira saa totutella siihen. Eniten mua ehkä jännittää se, että tällä koiralla ei ole aikasempaa kokemusta vauvoista, kun tosiaan ensimmäistä odotellaan ja tuo koiruli tuppaa välillä olee vähän yli-innokas ja saa sellasia "hepulikohtauksia" ja se ei aina oikeen ymmärrä omaa voimaansa (koira on siis 23kiloo pelkkää lihasta), vaikka ei siis sillä mtn pahaa tarkoitakaan. Toivotaan parasta, että kaikki menee hyvin ja että koira tottuu vauvelin olemassa oloon.. :)
 
RR vauvavakuutus menee ainakin Fennialla automaattisesti käsittelyyn niin, että äiti täyttää sen terveydentilakyselyn ja neuvolakortista pitää olla kopiot. Näin siis, vaikka äidin terveys täysin priima :)

Hammashuolto Toimii täällä kunnallisella ihan jees, normaalin tarkastusajan sai 1,5kk päähän, toimenpideajat siitä sitten viikon-parin päähän. Akuuttiajat taas eivät... Mies olisi joku viikko sitten tarvinnut päivystysajan, niin eipä irronnut :mad: Onneks sai sitten yksityiselle.

Pitänyt pidempään jo udella kokemuksia tukivöistä. Lantio on taas huutanut siihen malliin pari viikkoa, että tukivyö alkaa varmasti olla ajankohtainen. Esikoisesta hankin jonkun (en muista mikä...) ja se ei ollut hyvä, myinkin sen sitten pois. Kertokaahan kokemuksia hyvistä vöistä, jotka eivät paina ikävästi mahaa ja jotka toimivat myös paljon istuessa (kotiäitinä kun on välillä näitäkin päiviä) :)
 
Kymysys teille jotka olette jo tunteneet liikkeitä: Missä kohdin ne yleensä tuntuvat teillä? Ihan vielä tuolla alhaalla, navan kohdilla jo, sivuilla vai missä... ja ovatko vain pieniä yksittäisiä hipaisuja vai onko pidempi aikaista "möngerrystä" jossakin tietyssä kohtaan?

Sillä vaan tässä kyselen, kun olen tuossa aikalailla navan kohdalla oikealla puolella tuntenut "möngerrystä", joka ei siis ole vain hetken hipaisu vaan vähän pidempää! Vaikkakin se viime maanantain veriviiru jäi siihen yhteen viiruun, niin sen jälkeen olen kuvitellut yhtä jos toista vaivaa! Kun tässä vaiheessa nyt jo ollaan päästy jo niistä selvimmistä oireista eroon, niin mielikuvitus tekee tempujaan! Tiedä sitten mitä tuo möngerrys olo on, voihan se olla ihan vaan kuplia masussakin ;) mutta johonkin sitä yrittää tarttua tässä vaiheessa, todistellakseen kaiken olevan hyvin! Istukkahan minulla on etuseinässä, eli senkin puolesta voipi niiden kunnollisten liikkeiden tunteminen mennä tästä vielä etiäpäin paljonkin....

Miina ja Möntti 14+3
 
Liikkeistä vaan että mä oon tuntenu jo vk 14 lähtien liikkeitä, aluksi harvemmin ja nyt ihan useaan kertaan päivässä. Parhaiten ne mulla on tuntunu istuessa ja silloin housujen vyötärön kohdalla. Välillä otus myllertää pitkänkin aikaa! Nyt just tuli vaan muutama monotus :) Välillä tuntuu pikkasen ylempänä mutta tuolla alhalla ne tuntuu parhaiten.:heart:

Vilijonksu ja otus 17+3
 
Täällä käyty tänään sokerirasituksessa... hyh helkkari sanon minä.... niin ällöä se litku et sain vaivoin istuttua labrassa 2h maani myyneenä ja oksennusta pidätellessä etten pukli sen testin aikana.. kotia pääsin niin itkien ryöpyllä ulos kaikki... ja muutenki olo iha tööt ku ei saanu syödä mitää aamusta ku lähdin.. kyl meitä raskaana olevia rääkätää :) huomenna saan kuulla sit tulokset, toivot. tällä kertaa välttyisin raskausajan diabetekseltä, esikoiselta kun moinen oli.. mutta silloinkin meni ihan päin honkia kun jouduin kulkemaan polilla painokontrollissa(vauvan siis) vikat 2kk sit ultrasivat hienosti vauvaa kilon isommaks ku olikaan ja syyttäsuotta marisivat mulle koko raskauden siitä et miks syötherkkuja niin paljon et vauvasta tulee noin iso..

liikkeisät... oon ollut viikon ajan nyt tuntevinani kupruilua mahassa.. ilmeisesti voi olla mahdollista? :) pääkipu riesana edelleen.. onneks nyt pari vapaapäivää.. viikonloppuna alkaa taas yövuorot, ne vielä kokeilen miten menee mut jos en palaudu normaalisti niin lääkäri sit laittaa lapun etten niitä enää tekis.. kuormittaa paljon ku migreeniä sairastan muutenkin ja pahaa sellaista.. vuosi sitten keväällä makasin viikon sairaalassa pääkipuni kans ku ei tahdo auttaa mitkää migreenilääkkeetkää.. se onkin sitten raskaana mukavaa panadolin voimin, en edes käytä sitä kun se ei auta ettei tulis turhaa lääkekäyttöä..
 
Tervehdys vaan uusille tuttavuuksille!

Eilen neuvolassa kaikki hyvin.. Paineet, hempat, pissit ei mitään valittamista. Paino tasan sama kuin neljä viikkoa aiemmin (oisko hetkellisellä vatsan sekaisin ololla jotain tekemistä):p
Liisikille tiedoksi että mulla oli seulatulokset jopa tallella, mut kuulemma yleensä kotiin ei laiteta postia. Vain soitto jos hälyyttävää. Sano kyl et joskus tulokset häviää matkalla neuvolaan, mut jos testit tehty ni löytyy aina tutkijoiden koneelta. Mulla riski oli jotain 1:6700 tai sinnepäin.
Mulla oli terkkarin kaverina opiskelija jolla meinas välillä olla pasmat sekasin.. Sekoili kirjausten kans ja mun tulevien aikojen kans. Lisäks ei meinannu millään löytää sykettä. Tosi hentosesti piteli dobleria. Mut syke toki löyty ja 153 näytti edelleen. Jostain syystä mulla aika vahva TYTTÖOLO, mut nähtäväksi jää.

Liikkeitä on myös täällä alkanu tuntua aikalailla päivittäin. Oikealla "alaviistossa" tuntuu viihtyvän, vaikka välillä tuntuu että se on joka puolella.

Mut nyt soffalle köllimään ja tunnusteleen oisko äipälle sätkyjä tarjolla.:wave:
 
Meillä on jo pinnasänky valmiina omalla paikallaan :D Tänään saan vielä hoitopöydänkin! Miten niin malttamaton? Vielä pitäisi vaunut ja sitteri tms. löytää niin kaikki isommat hankinnat olisi sitten siinä. Loppuaika kulutettaisiin sitten vaatteiden ja muun pikkutilpehöörin hankintaan. Kaverilta jo tuleekin laatikollinen vauvanvaatteita :D

Susse ja Stuart 14+3
 
Medän koira-poika oli 6-vuotias esikoisen syntyessä. Rotu on amerikancockerspanieli. Mies toi sairaalasta kotiin harson, joka haisi vauvalle. Kun me viimein kotiuduttiin vauva kanssa, laitoin hänet heti parisängylle köllöttelemään ja koiran annoin varovasti haistella nyyttiä. Kielellä lipaisi sitä hyväksynnän merkiksi.

Kaikki on mennyt hyvin. Aluksi koira pelkäsi kulkea vaunujen vieressä, mutta nopeasti tottui niihin. Kun imetin vauvaa sängyssä, koira tuli lähelle makamaan, usein kuono vauvan hiuksissa ja halusi olla siinä ihan lähellä. Bakteerikammoinen kun en ole, annoin sen olla siinä. Välillä se kävi nuolemassa vauvaa, johon piti sitten puuttua komentamalla koiraa.

Nyt tyttö on melkein 4 ja tulevat koiran kanssa edelleen hyvin juttuun. Meillä on myös mäyräkoiranpentu (8kk), joka on pienestä tottunut lapsiin ja se enemmänkin seuraa tyttöä kaikkialle. Kaikki leikkivät yhdessä joka päivä ja tyttö on todella kiintynyt molempiin koiriin.

Toivotaan Nannamamma, että teilläkin menee kaikki hyvin.

manta ja vaavi 15+6
 
Jälleen yksi uusi ahkerasti keskultelua seurannut liittyisi mukaan! LA on 21.10. ja paikka KOS, 32v. Ihan ensimmäistä kertaa mukana koko tässä ihmeellisessä maailmassa =)

Koiksa kyseli atopiasta ja siitä myös täällä kärsitään. Aika hyvää helpotusta olen saanut dr.Hauschkan Jääruoho tehovoiteista. Hydrokortisonia 1% minulle on myös määrätty raskauden aikana, mutta pidemmän aikaa olen yrittänyt koko aineesta päästä eroon. Lähellä on tuubiin tarttuminen, ihottuma vaivaa sen verran pahasti... Vähän huolettaa myös tuon atopian periytyminen tulokkaalle, mustaherukansiemenöljykapselit ja maitohappobakteerit on täällä jo otettu torjuntakäyttöön. Siitepölyn ja eläinallergian aiheuttamaan tukkoisuuteen minulle suositeltiin nenäkannua ja aika hyvähän se onkin. Allergialääkkeitä ei ole annettu ottaa, nenäsumutetta voisi hetkellisesti käyttää kun on paikallisesta hoidosta kyse. Apteekissa niistäkin tosin sanottiin ettei suositella.

Loppuviikosta tuntui yhtenä iltana kunnon muljahdus alavatsassa vasemmalla puolella ja sen jälkeen parina päivänä sellaista kuplintaa, ihan kuin suolistossa kiertäisi. Aina on tuntunut täsmälleen samassa kohtaa ja eiköhän siellä tohina ole päällä vaikka näin ekakertalaisella kai aika varhaisia tuntemuksia kun viikkoja on nyt 14+5.
 

Yhteistyössä