Oho! Oottepa te ollu ahkeria!
Kauheesti tullu juttua, lukemassa oon käyny mut ei ole jaksanu ja kerenny kirjotella...
Tervetuloa Taitsu :wave:
Me ostettiin esikoiselle Maxi Cosin Capriofix turvakaukalo sillä isofix jalustalla ja on tykätty tosi paljon. Helppo asentaa ilman tuota jalustaaki. Sen jalustan saa kiinni myös turvavöilläkin jos ei autossa ole isofix-kiinnikkeitä. On mun mielestä aika iso kaukalo, esikoinen sopi siihen johonki reilun 10kk ikäseks, vaikka onki pitkä. Tulee nyt sitten tälle toiselle kans käyttöön
Mariannen kuulumisia minäki olen ootellu! Ihanaa että kaikki on hyvin pikkusella! :heart:
Sulla on ollu pitkä kuukaus takana :hug: Nyt saat alkaa nauttimaan raskaudesta!
Carriina onnittelut kihlauksesta :flower:
Tervetuloa myös isotikrulle ja tuplamammalle :wave:
Hoitopöydistä...
Kannattaa kyllä kattella erilaisiaki vaihtoehtoja. Monet laittaa vaipanvaihto pisteen pesukoneen päälle jos on sivusta täytettävä kone. Sitten on tosiaan noita pinnasängyn päälle laitettavia jollanen meillä oli esikoisella. Ja lastentarvikeliikkeessä näin semmosia jotka laitettiin seinään kiinni ja sen sai sitten kasaan näppärästi ku sitä ei tarttenu
Turvakaukaloa kannattaa ehottomasti kokeilla autoon ennen ku tekee ostopäätöksen :wave: Me meinattin esikoiselle eka britaxin kaukaloa mut se asettu meijän autoon jotenki huonosti ja heilu jotenki kauheesti vaikka oli oikein asennettukin. Päädyttiin sitten Maxi Cosiin ku se oli parempi. Niitä autoliiton testejäki kannattaa vilkuilla mut kannattaa kyllä kattoa mistä ne kaukalot on niissä pisteitä saanu ja menettäny
Nimittäin joissaki testeissä oli annettu mun mielestä täysin epäolennaisista asioista miinus pisteitä turvallisuuden kannalta, mm. kankaiden irrottamisen helppoudesta pesua varten
(.) Omaan napaan ei kummempia. Maha senku kasvaa. Nyt on alkanu tulemaan jotain harkkareitten tapasia ku maha vetää joskus kovaks ja tuntuu inhottavalta...
Neljäs neuvola oli tänään ja siellä kaikki hyvin
Painoa tullu ekalta käynniltä 3kg, tuntuu jotenki paljolta?
Hb oli 139, noussu vaan. Nyt tässä raskaudessa ollu matalammat arvot. Rautalisää tarvin esikoista oottaessa vasta rv.29+
Verenpaineet 113/69, p.90. Esikoinen oli mukana neuvolassa
Ekalla käynnillä oli korkeemmat ku mitä normaalisti mulla ja nyt hiljalleen palautunu samoihin lukemiin.
:heart:-
äänet 130-140krt/min
Pikkunen alko potkimaan ja möykkäämään oikein urakalla ku sydänääniä kuunneltiin :heart:
Talvicci ja Torsti rv.18+4 :heart: