~ Lokakuun lapsoset maaliskuussa ~

Branwen
Tää on nyt jotenki noloa mut mä tipuin nyt ihan kärryiltä :LOL: Niin siis kenen la pitäs paikkansa? Ööh :ashamed:

Piikuliisi
Olen tosi pahoillani. Paljon voimia sinne :hug:

Minnuskalle tervetuloa ja onnittelut tulevista kaksosista :wave:
Varmasti vie aikansa että sopeutuu ajatukseen kahdesta vauvasta :D


Talvicci ja Torsti rv.14+5 :heart:
 
Pikkuliisi kovasti voimia sinne :hug: todella surullista :'(

Minnuskalle tervetuloa ja onnea! Kaksosraskaus on varmasti vielä tuplasti jännempi :D

Matilda mä ajattelin kanssa kokeilla hiilaritonta (tai vähähiilarista enemmänkin) ruokavaliota sitte kun ei enää pahoinvoinnin takia tarvi syödä tähän malliin. Varmasti poistaisi ainakin osan tätä turvotusta! Ehkä ens kuun puolella pääsen sitä kokeilemaan :)

ON: Mun pitää varmaan kyllä jo aika piakkoin kertoa töissä, koska klo 12 eteenpäin ei mahdu enää housuista nappi kiinni ja mahakin pullottaa niin selvästi:kieh: Siis kiukkunaama siksi, että mua ahdistaa se kertominen ihan kauheesti. Miehet, miehet, miehet. Varmasti ei ole aidosti iloisia, saattavat jopa sanoa jotain veemäistä, joten tekis mieli vaan pitää koko masu omana tietona.

Kävin eilen pumpissa, ja enpä mene toista kertaa. Oli sairaan tylsää tehdä pienillä painoilla, ja koin että mua tuijotettiin kauheesti :LOL: Tuli ahdistus. Mä käyn tästä lähtien vaan tanssimassa ja vaikka sit omineni salilla!

Kenzie 10+6
 
Piikuliisi :hug: :'( Kovasti jaksamista teille molemmille!

päksy Hurjan nopeita tosiaan olleet nuo synnytyksesi! En muista kerroitko jo (rade… :ashamed: ), mutta harkitaanko sinulla käynnistystä noiden kestojen takia? Että ehtisit varmasti synnärille?

Talvicci Selitinkin vähän höperösti, joten ei ihme :D Uusi yritys: Siis jos olisikin niin, että olisit tuntemuksinesi oikeassa ja pieni olisi saanut alkunsa myöhemmin (eli tuo sinun jälkimmäinen la olisikin ”totta”). Ultran mittojen perusteellahan tuota laskettua siirrettiin? Eli jos pieni olisi vain kasvanut nopeammin (meillä siis esikoinen vastasi 5pv isompaa mitoiltaan ultrassa, vaikka la oli varma) ja siksi ultra antoi nuo isommat viikot ja aikaisemman la:n? Kunhan spekuloin :)

kummit ovat meillä hieman hankalampi juttu. Varmaan pyydetään muutamaa hyvää ystävää, tai sitten mietitään, että olisi samat kummit esikoisella ja tällä toisella… he kun ovat sukulaisia. Mutta joka tapauksessa vasta syntymän jälkeen pyydetään.

mimmu Muistelisin, että jos hierotaan vaan yläselkää/hartioita niin pitäisi olla ok, mahallaan voi olla niin kauan kuin hyvältä tuntuu. Itse en enää mahalleen pääse, kun pitää lähteä vessaan… :cool: Alaselkää ei saa raskaana hieroa, kun siellä paikat löystyvät, niin voi tulla jotain hallaa.

Nukuin itsekin esikoisen kanssa päikyt ja ihana kun on jo ihan ihmisen olo :D Kevätaurinkoa kaikille tasapuolisesti :)
 
Voi kurjuus pikkuliisi :hug: :'( Mieletömästi voimia sinne!!!

Tilasin juuri huutonetistä dopplerin, kun en enää malttanut mieltäni :D

Meillä esikoinen on kastettu, ja todennäköisesti kastetaan tämäkin. Ei olla mitenkään kovin uskonnollisia, ja lapsi saa sitten myöhemmin erota kirkosta jos itse haluaa.

Ylihuomenna ylihuomenna ultra!!

Santara + Mönninkäinen (viikot hukassa, päivitän vasta perjantaina :LOL:)
 
Piikuliisille paljon voimia, surullista.

Minnuskalle tervetulotoivotukset ihan tuplana. Vau!

Vauva tullaan kastamaan (mä en kuulu kirkkoon, mutta mies kyllä), mutta kummeista ei ole mitään tietoa vielä. Varmaan vasta vauvan syntymän jälkeen kysellään. Nimiä ollaan jo mietitty ja päästy jopa sopuun. Sehän on sitten eri asia, onko vauva yhtään nimensä näköinen eli voihan olla, että joutuu sen asian vielä uusiksi miettimään.

Ksylofoni 10+3 ja vielä viikko nt-ultraan!
 
Branwen
Okei nyt mäki tajusin :D Niin no mistä sen tietää jos on ottanu kauheen kasvuspurtin mut en ihan kyllä kuitenkaan usko et niin paljon nopeemmin olis voinu kasvaa et olis viikon isompi :D

Mä tuossa kattelin kalenterin merkintöjä niin niihin aikoihin jollon tää pikkunen on saanu alkunsa olin merkannu et pikkusen on mahaa jomottanu, siitä viikko niin on sitten tapahtunu kiinnittyminen jota luulin ovikseks ku oli sen verran voimakasta jomotusta...
Kuitenki mun mielestä sain niin vahvan plussan jo ekaan testiin, jonka tein muistaakseni tuon oletetun oviksen mukaan päivän pari ennen menkkojen alkamista. Et ilmeisesti ovis voi olla melko oireetonkin... :)

Kummit
Ei mitään hajua :( Varmaan kauhee panikki iskee sitten ku pitäs keksiä... Eikös se vasta muuttunu et riittää ku on yks kummi, entisen kahen sijaan?
 
Viimeksi muokattu:
On kyllä ihan huisin jännää, se tunne kun tajusi siellä olevan kaks oli jotain ihan sanoinkuvaamatonta. En edes ensin tajunnu, mies katseli sitä kuvaa ja kysyi ultraajalta: " siis mitä nuo on?" hoitaja vaan iloisesti totesi että siellä on kuulkaa kaksi! =) Olihan se "vain kerran elämässä"- fiilis. skomatonta. Huolestuttaa ihan hirveästi, mutta päällimmäisen olona on kuitenkin suunnaton ilo. Ja kuitenkin 5 vuotta lasta yrittäny ja halunnu ja nytten sitten kerralla kaksi. Vaikea uskoa voiko ihmistä kohdata näin suuri onni?
 
Pikkuliisi :hug: paljon voimia teille!

Meillä kaksi muutakin lasta on kastettu, joten tullaan tämä tulokaskin kastamaan. Molemmat kuulutaan kirkkoon, mutta ei olla kyllä uskonnollisia. Itseasiassa aikanaan ei vietetty edes kirkkohäitä, syy oli tosin siinä että minä tahdoin mahdollisimman pienet häät, nekin vieraat jotka silloin oli paikalla oli pyydetty miehen toiveesta, tosin eihän pienet häät kyllä ole este kirkkohäille ;)

Kummit tuleekin sitten teettämään päänvaivaa, esikoiselle ja kuopukselle on otettu jo ne lähimmät eikä sitä kai oikeen voi ketään toistamiseen pyytää kun heillä kaikilla muitakin kummilapsia.

Minä myös siirryn takaisin tässä hiljalleen vähähiilariselle kun alkaa taas useampi ruokalaji uppoamaan. Tuossa on sitä tullut jonkin aikaa enemmän ja vähemmän noudatettua, nyt pahoinvoinnin ollessa päällä oon syöny just sitä mikä on maistunut ja tiettyhän ne on sitten ollu just jotain muuta kun vähähiilarisia :whistle:

Himot on toistaiseksi olleet mansikkapainotteisia; mansikkarahkaa, mansikkajäätelöä, mansikkajogurttia ja umpijäiset mansikat :p mutta nyt kiellän itseltäni kaikki muun paitsi jäiset mansikat ja hätätapauksessa sen jogurtin :D
Onneksi himoihin on kuulunut ihan perus salaatti, siis kurkku, tomaatti ja jääsalaatti, tosin se on kyllä vaatinut salaatinkastiketta välillä vähän liikaakin :whistle:
Esikoisen aikaan voimakkain himo kohdistui vesimeloniin ja kuopuksen aikana oli aivan järkyttävä himo korvapuusteihin :p

Marianne ja sedna, täällä pidellään peukkuja hyvien tulosten puolesta. :hug:

Mulla tulee selvästi pahoinvointi kolmena neljänä aaltona päivän aikana, onneks menee jo aika pian ohi, oon huomannut että kun ottaa kohtuu makean makuisen purkan suuhun ja pistää jauhaen niin vie pahimman olon pois, mikä lie siinä sitten on auttavinaan...
Pikkuhiljaa tässä voisi alkaa jo kertomaankin tästä raskaudesta, siskolle aamulla sanoin kun soiteltiin mutta muuten kukaan ei vielä tiedäkkään.
 
Minnuska "Siis mitä noi on" Ihana mies :D
Varmasti aika hurja tunne ku näki et mahassa onki kaks vauvaa. Teillä onki ollu pitkään yritystä. Saako kysyä että tarttiko tää raskaus alkaakseen sitten jotain apukeinoja?

Pohjaton pyykkivuori
Meilläkään tästä toisesta lapsesta ei tiedä vieläkään ku mun siskot ja yks hyvä ystävä.
 
pikkuliisille jaksamisia :hug:

ja tervetuloa minnuska, varmaan aika jännä olo tuon kaksosuutisen jälkeen :D

nälkä.. koko ajan NÄLKÄ. Suolaisen nälkä :D Mutta ei lämpimän ruuan. Kanasalaatti olis nyt aika jees <3 Ääh..

Ihanaa, kun joku oli hommannut jo vaunut! Miekin haluaisin, kun oon ehkä päättäny jo mitkä kärryt örkille hommataan :) Tahtoisin Jovin Air-vaunut, ruskea-turkoosina :) Näpsän näköiset ja laadun pitäis vissii olla kans hyvä. Jooooo kattoo ny :) Olis kiva kuulla käytännön kokemuksia vaunuista: eli meneekö hyvin kasaan, kuin rullaa loskassa, onko kenno- vai ilmapyörät yms.

fannie ja örkki 11+3 (12+2)
 
Pikkuliisi Paljon voimia ja rutistuksia sinne. :heart: On tää välillä niin julmaa :(

Tervetuloa Minnuska ja paljon onnea kaksiosista. Ihanaa! :D

Kummeista ja kastamisesta: Oon kyllä kummeja miettinyt jo kovasti, mutten osaa päättäää sieltä että ketkä tahtoisin. Luultavasti 4 tai 5 kummia tälle tulee, noi neljä on jo aika varmaa. En vaan tiedä että onko tyhmää pyytäää viittä ihmistä kummiksi :D Lapsi kyllä myös kastetaan. Jos itse päättää erota, niin erotkoon sitten joskus.

Onnea myös ultrassakäyneille ihanista kuulumisista ja sitten taas Mariannelle ja sednalle tsemppejä tulevaan. Toivotaan, että epäilyt osoittautuu vääriksi ja pääsette nauttimaan odotuksesta ilman tuommosia pelkoja.

Mua jännittää kovasti perjantainen ultra. Isosisko tulee sinne mun mukaan. :) Huihui, toisaalta kyllä odotan sitä innolla, mutta toisaalta kauhulla! :D

Tänään ilmestyi myös mun pääsykoe materiaali, jota pitäs alkaa pänttäämään. Jos kouluun satun pääsemään, niin tarvii sitten lykätä vuodella tai kahdella. :) Voi kumpa nyt pääsis, niin ei tarvis sitä sit enää ens keväänä stressaillla! :D
 
Pikkuliisille kovasti voimia surun keskelle :'( :hug:

Miten Mariannen sairaalareissu sujui?Kurjaa että jouduit sinne yksin :hug: Minä onneksi sain mieheni raahattua mukaan vaikka työkiireitä olisi hänelläkin ollut. Ultran perusteella vauva oli kasvanut normaalisti. Biopsia onnistui hyvin ja yhdellä pistolla selvittiin. Välillä vähän mahaa juilii, mutta ilman panadolia olen ainakin vielä selvinnyt. Nyt pitää jännätä tuloksia viikon verran, mitenköhän sitä järjissään pysyisi siihen asti :headwall:

Sedna + toukka 14+0
 
Mut voi sitten poistaa tältä listalta :'( :'( Eilisellä ultrassa ei enää sykettä löytynyt, pieni oli kuollut joskus vkolla 9+.
Perjantaina sitten takas sairaalaan tyhjennykseen/kaavintaan.

Toinen keskenmeno vuoden sisällä :( :( :( :(

Kiitos ja onnea kaikille täällä vielä jatkaville.
Olen niin pahoillani:'( Voimia ihan kamalasti sinne!!:hug::hug:


).(
Mun esikoinen täytti tänään 7 vuotta. 7 vuotta!
se 2905g ja 48cm nyytti on tollanen 130 cm pitkänhuiskea naisenalku. Miten aika juoksee :whistle:
Kuopuskin täyttää syksyllä jo 6! APUA!!

Oma olo samanlainen kuin tähänkin asti: heikohko ja pahoinvoiva.. nyt vähän apetta naamariin et kestää illan...

T:Neiti+Kihuli 11+.....2 :D Meinaa enää muistaakaan noita...
 
Sedna
Jaksamista tulosten odotteluun :hug:

Mitenköhän Mariannella? :hug:

Vaunuja ostaessa kannattaa ottaa huomioon... Fannie tätä tais kysellä... :)
Musta kannattaa kiinnittää huomiota siihen millaset vaunut on rataskäytössä; jääkö turvakaaren alle tarpeeks tilaa lapsen jaloille, makuutilan pituus ja sitten jos kääntää heittoaisan toiselle puolelle niin jääkö työntäjän jaloille tarpeeksi tilaa?
Meillä esikoisella oli firkon-yhdistelmävaunut jotka totesin alle vuoden käytössän huonoiksi osaksi juuri siitä syystä ettei meillä 1v niihin sopinu istumaan eikä makaamaan. En suosittele!
Renkaat... Kolmirenkaiset on toki ketterät mut monet sanoo et niillä ei pääse kunnolla eteenpäin. Kääntyvissä renkaissa kuulemma samaa vikaa? En tiiä sitten millaset on jos pystyy lukita? Ite olen kuullu että ilmakumirenkaat olis paremmat kuin ne kennolliset. Meillä oli ilmakumit ja niillä kyllä pääs eteenpäin hyvin lumessa :)

Neiti
Esikoiselle synttäri onnittelut :) Sullaki jo noin paljon viikkoja! :)
 
Viimeksi muokattu:
No mulla oli sillä lailla että exän kanssa yritettiin 3 vuotta lasta ihan kotikonstein, ja nyt ku nykysen kans ollaan oltu palttiarallaa kaks vuotta yhdessä niin meillä tärppäs sitten :) Nykysellä onkin kaksi lasta ennestään... ja mie olin ihan satavarma etten ikinä saa lapsia :/ Jotenkin siksikin tuntuu ihan mielettömän hullulta ajatus kaksosista ja siitä että voiko tää olla mahdollista ja otetaanko ne multa kesken kaiken pois ja kaikkea hirveitäkin ajatuksia välillä käy mielessä... Yritän nyt nauttia niin paljon ku tältä hermoilulta ikinä kykenen :)
Oireita ei oo hirveemmin ollu, päänsärkyä ja sillon tällön kuvotusta vaikka luulis että niitä ois nyt tuplaten.. Ja alaselkää särkee sillon tällön aika kovastikin.
 
Täällä olis uusi tulokas, jos joukkoon vielä sopii :) Toista lastani ootan ja la 11.10. Tänään löysin tämän ketjun ja tänään oli myös nt ultra. Vaavi on 3pv laskettua isompi, päivämäärää ei kuitenkaa muutettu.
Esikoinen synty sektiolla, joten nyt on ollu tuo arpi ja maha muutenki tosi kipeä. Ihmeellisiä kipukouristuksia tulee varsinki yöllä, kun käännän kylkeä :/ Eivät olleet neuvolassa huolissaan, jospa kaikki ok.
Pahoinvointia on ollu paljon (esikoisen aikaan ei ollenkaan), joten veikkaan että vois olla tyttö tämä... Nyt hieman jo helpottaa. Pakastepizzoja on tehny mieli ja tomaatteja. Kahvia ja kaakaota en oo voinu enää juoda.
Täällä on puhuttu tuosta vhh ruokavaliosta, itsekki sillä joskus ollut. Vois nyt raskausaikana hyödyntää sitä silleen, että jättää turhat makeat pois... Mulla kun tuota painoa on vähän turhan paljon :ashamed: Onko täällä muita joilla reippaasti ylipainoa jo ennen plussaa???
Niin ja sokerirasitukseen kahden viikon sisällä.
En oo ennen ollu tämmöse4ssä ketjussa, mukava vaihtaa kuulumisia ja saada vertaistukea :)
Helmi ja pikkuhelmi 12+1
 
RR
Piikuliisi: Osanottoni :hug:

Tervetuloa uusille ja Minnuskalle tuplaonnittelut!

Mellä tuleva pienokainen kastetaan, molemmat kuuluvat kirkkoon, emme ole uskovaisia, mutta haluamme kastaa lapsen kuitenkin. Kummeja tulee mitä luultavammin vain kaksi.

Tänään on taas vihlonut kohtua melkoisen paljon, istuin töissä kuin tatti melkein putkeen 9,5 tuntia, johtunee joko siitä tai sitten kasvukipuja taas.

Ne rattaat jotka sain töistä ovat Chicco Trio 4 Me. Tuntuvat ihanan kevyiltä ja kääntyvät itsensä ympäri tosi sutjakasti. Kehikko taittuu helposti ja menee tosi pieneen tilaan. Saas nähdä millaiseksi osoittautuvat sitten käytössä.

RR ja Pähkinä 13+0 :heart:
 
Pakko avautua. Onko muilla ollut ongelmia neuvolan kanssa? Oma neuvolahoitajani sanoi, että verikokeissa voi käydä missä HUSin labrassa tahansa. Kyselin asiaa vielä monta kertaa, koska olin hämmentynyt mitä kaikkia testejä alkuraskaudessa otetaan. Kävin sitten jo päivää nt-ultraa aiemmin lähilabrassa verikokeissa, koska ultrapäivänä oli kiire töihin. Minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta, mutta kysyessäni labrassa otetaanko se koe samalla, tyyppi vilkaisi konetta ja totesi ettei sitä tässä ole mukana. Soitto neuvolaan selvitti, että lähete kokeeseen oli, labrassa ei vaan oltu sitä huomattu. Eli menin sitten kuitenkin ultran yhteydessä uuteen verikokeeseen. Nyt 1,5 viikkoa tuloksia odotettuani soitin neuvolaan ja kysyin tuleeko downin seulan tulokset postitse. Neuvolasta selvitettiin asiaa ja lopulta selvisi, että hoitajan tiedoista poiketen downin-seulaa ei lainkaan tehdä lähilabrassamme, eikä lähetettä siihen oltu myöskään huomattu käydessäni uudelleen verikokeissa ultran yhteydessä. Nyt sen tekeminen on kuulemma jo myöhäistä ja joudun odottamaan uusia testejä rv 16, eli tulosten saaminen viivästyy kuukaudella. En voi käsittää, että miten näin moni asia voi mennä pieleen? Onkohan hoitajaa mahdollista vaihtaa?

Lemon 12+3
 
Piikuliisi :hug:

Tervetuloa uudet!:) Minnuska, mahtavaa kaksoset! Vaikkakin varmasti pelottaa, kun tuntuu että pelottaa tämän yhdenkin kanssa. Tsemppiä!:)

Me ei olla asiasta puhuttu, mutta luulen että molemmat ajattelee automaattisesti, että tämä pikkuinen kastetaan. Itse olen ortodoksi, ja uskon omalla tavallani. Mutta en osaa kuvittella eläväni ilman kirkkoa vaikka en mikään himo kirkossa kävijä olekkaan.

Tuntuu, että kummit tuo aikamoista päänvaivaa. Meillä on niin paljon läheisiä ystäviä jotka sopisivat tehtävään ja ketkä haluttaisiinkin, mutta molempien siskot ilmaisivat aika selvästä että haluavat kummeiksi. Eikä asiaakaan oikein voi ajatella niinkään, että voivat olla kummeja sitten toiselle lapselle, mitä jos sitä toista lasta ei koskaan tulekkaan vaikka kuinka toivoisi?

Kerrottiin viikonloppuna miehen lähisuvulle, ja voi hyvä sylvi sitä papatusta! Huoh, ihana tietenkin kun kaikki huolehtii ja on onnellisia, mutta en jaksa hirveätä hösötystä. Ja sitten se nimikysely! Sanoin vaan että eihän sitä voi vielä tietää miltä se pikkunen näyttää;) Miehen äiti olettaa että meille tulee joku moderni nimi, vaikka molemmat tykätään perinteisistä nimistä.

Moni on sanonut alaselän kivuista, millasia kipuja teillä on ollut? Itsellä on ollut pari viikkoa alaselkä tosi kipeä. Kipu on tosi alhaalla, ulottuu oikeastaan häntäluuhun ja säteilee pakaroihin. Ei koske koko ajan, mutta vihoittelee aina välillä:kieh:

Pahoinvointi alkaa poistumaan!!:) Mutta voi näitä mielialanvaihteluita. Eilenkin itkuraivosin ihan kunnolla ja ihan ilman syytä:ashamed:

Jaksamisia kaikille!:wave:
 
Piikuliisi: :hug:

Kastaminen: Me kastamme lapsemme. Kuulumme kirkkoon, mutta emme ole uskovia. Kaksi kummia olisi tarkoitus olla. Ei mitään vaan hajua, että ketkä. Ne ketä voisimme miettiä, niin heillä on jo 5-8 kummilasta.. mielestäni jo riittävästi.

Himot: Sen jälkeen kun vähensin hiilihydraatin määrää, niin olen himoinnut leipää (ja olen sitä edelleen syönytkin etovaan oloon). Kaikki makean himo on onneksi kaikonnut (ainakin väliaikaisesti). :saint:

ÄitiDino + murunen 10+4
 
Pikkuliisi :hug::'( ! Voimia sinulle ja miehellesi kovaan tilanteeseen!!

Minnuska3 ja helmiäiti tervetuloa :wave:.

Tänään tuli siis käytyä ultrassa. Ja onneksi tuli hyviä ultrauutisia :D . Turvotus oli 1.0. Tosin kaveri oli naama ruutua kohti ja lääkäri joutui tökkimään kaveria useita kertoja, ennen kuin suostui köllimään sivusuunnassa. Lopuksi kaveri vielä moikkaili kuvaushetkellä, mistä sain yhden kuvan mukaan. Onneksi mies ehti kuin ehtikin mukaan, vaikka ensin näytti, ettei pääse. Meille tämä on ensimmäinen muksu, niin sitäkin tärkeämpi, että miehelle konkretisoituisi tämä raskaus ja ettei tuntisi itseään ulkopuoliseksi. Mittaa oli 4.3 cm eli vastasi täysin viikkoja. Nyt sitten vaan odottelen veriseulan tuloksia.

Branwen, voisitko päivittää listaan, että mulla la on nyt 16.10.

Selkäkivuista Mulla nuo kestivät pari viikkoa ja olivat tosiaan ihan alaselässä. Ei särkenyt koko aikaa, mutta tietyt liikkeet, erityisesti nosto ja kierto tietyssä asennossa sattui niin, että ihan rumaa tekstiä meinasi tulla ja välillä tulikin :ashamed:. Sellaisia oikein kunnon vihlaisuja. Pahimmillaan en saanut koiran ruokakippoa nostettua lattialta. Venyttelyin ja kävelemällä hoitelin, kun kotoa löytyneessä selkävoidetuubissa luki, ettei saa käyttää raskauden aikana. Onneksi helpotti. Toivottavasti sielläkin!

Joanmi + salamatkustaja 11+2
 
Tervetuloa Helmiäiti mukaan mukavaan joukkoomme. Täällä toinen, jonka BMI huitelee liian korkealla. Pari sokeritestiä siis tiedossa sekä äitiyspolikäynti, jossa arvioidaan minkälainen riski mulla on saada iso vauva. Tosin mulla on kaksi ihan "normaalipainoista" vauvaa, joten toivottavasti ei tämäkään masuasukki siitä suuremmaksi kasva ylipainostani huolimatta.
 

Yhteistyössä