~ Lokakuun lapsoset toukokuussa ~

Tervetuloa Neilikka, lisäsin sinut listalle :wave: Samoin RR päivitin lupauksen, onnittelut siitä ja että ultrassa oli kaikki hyvin :flower:

Myöhemmin enemmän, lähden tästä sinne lääkäriin, vähän jännittää, mitä kohdunsuulle kuuluu... no, onneksi se selviää :)

Branwen ja sissi 20+6
 
Tervetuloa Neilikka!

RR onnea kovasti kihlauksesta! Kuin myös ultran uutisista, on se niin ihana kuulla, että kaikki on hyvin masussa :heart:

Talvicci Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :heart:

ksylofoni Mulla särkee kans mahaa samalla tavalla. Mut ei kyllä tahdo oikein seisaallakaan hellittää, kun on kerran alkanut.

pipituuna sanos muuta, kaikenlaiseen sitä törmää. Sais kaikki nuo hörhöt laittaa linnaan suoraan. Tuo naapurikin sai 60e sakkoa ja pääs heti kotiin samana päivänä! Voitko uskoa... Eli jos ajan ylinopeutta, oon suurempi rikollinen kun tyyppi, joka asuu laittomasti toisten asunnossa ja kasvattaa ja polttaa siellä kannabista!

Vielä noista naapureista sen verran, toissa iltana se tyyppi tuli meidän ovelle. Sanoi haastaneensa meidät, pj:n ja taloyhtiön oikeuteen kotirauhan rikkomisesta. Ja me kuulma junailtiin koko juttu, kytättiin millon se lähtee kotoa ja mentiin sit heti sinne. Joopa joo!! Sillä oli ihan hullun kiilto silmissä, oli ihan aineissa : /

Iltapa siinä meni sitten armottoman *itutuksen parissa, verenpaineet oli varmaan taivaissa, ja kaiken kukkuraksi rupesi supistelemaan aika ilkeästi. (Vaikka supistukset on normaaleja näillä viikoilla, en kyllä pidä kovin hyvänä, jos sterssi ne laukaisee!)

Ja minkähän kotirauhan? Se asuu tuossa LAITTOMASTI, sillä ei ole vuokrasopimusta ja se alivuokraussopimus on laiton, kun se kielletään vuokrasopparissa.

No eilen oli sitten yhtiökokous, jossa lopun taistelun jälkeen, saatiin se läpi, että soitetaan poliisit ja niiden kanssa kannetaan sen tyypin tavarat pois asunnosta, vaikka väkisin. Sillä ei ole mitään oikeutta tuohon asuntoon ja se on tuhonnut sen.
Uusien pitäs päästä muuttamaan 1.6, ne on jo entisen asunnon irtisanoneet... Eli asunto pitää myös rempata, ennen 1.6. Huhhuh mikä soppa! En muuten olis niin huolissani, mut osakkeen omistajina pienessä taloyhtiössä, myös me omistetaan tavallaan osa noista vuokrattavista asunnoista.
Anteeksi tämä purkaus, mutta tuntuu niiiin ikävältä!! :mad:



Juteltiiko täällä joskus ajat sitten karvojen kasvusta raskausaikana? Jotenkin muistelen sellaista. Mulla on nimittäin tuntokarvat lisääntyneet/pidentyneet hirveesti. Masussakin ne töröttää suoraan ylöspäin :LOL: Mitähän se lie tarkoittaa, poikaa? Onko muilla samanlaisia oireita?

Tilasin kotidopplerin, kun meinaan tulla hulluksi kun ei liikkeetkääm tunnu. Eilen tuli postissa.
Äänet kyllä saatiin kuulumaan miun mielestä... Mutta siinä on näyttö, jossa lukee ne syke lukemat. Se ei jostain syystä sitä tunnistanut sykkeeksi! Vain, kun löysin ilmeisesti oman sykkeeni (n.70krt/min) se ilmeistyi näytölle. Ensin jo säikähdin, että miten vauvan sykkeet niin matalat. Ja erotan kyllä istukan äänen sykkeestä. No pääasia että syke kuului, paljon sitten lie ollutkaan :) Aika hankala on kyllä näillä viikoilla löytää, menee koko ajan karkuun!

Pitänee ruveta valumaan iltavuoroon.. Just kun rupeaa aurinkokin paistamaan!

Niiskuneiti ja pieni 17+5
 
Neilikka tervetuloa mukaan :)

RR Onnea kihlauksesta ja ultrauutisista..

Niiskuneiti huhhuh mitä naapureita sulla :/ Onneksi pääsette eroon siitä..

Karvat Mullakin kasvaa karvaa mahassa enemmän ja on paljon tummempaa kuin ennen. Kiroilin asiaa töissä meidän sairaanhoitajalle, joka sanoi että taitaa olla aika yleistä. Sanoi nähneensä monta "karvamahaa" ollessaan naistenklinikalla aikanaan harjottelussa.. :) Ja se ei kuulema sukupuolesta kerro mitään :) Yhtä karvasia tyttöjen synnyttäjät siellä on ollut :p

Hitto, että haluisin itsekin ton kotidopplerin, mutta en viitsisi, kun näyttää olevan aika hintavia.. :/

Onko muuten kellään kokemusta Britaxin turvakaukaloista.. Ottaisin mielellään kokemuksia vastaan, meille on nimittäin tarjottu vähäkäytettynä ja edullisesti sellasta??

Ainiin ja tänään sanoi RV 17 poks :heart:
 
Viimeksi muokattu:
RR
Karvat rehottaa! Naamassa lisääntynyt, oikea kunnon parta, onneksi vaaleana :LOL:
Samoin mahaan tullut kunnon turkki... Vaaleana sekin, mutta ei niin ihanan näköinen. Eli bikineissä ei tarvitse kesällä hyppiä. Ja meillehän on siis poika tulossa, että oisko siinä se selitys?
 
Nannamamma Meillä on Britaxin kaukalo, joku Britax Baby Safe Plus -muistaakseni... Päädyttiin tuohon kaukaloon kuitenkin joittekin turvatestien takia, tai siis mies teki näistä jotain vertailuja ja päätyi tuohon. Hyvinhän tuo kaukalo asiansa ajoi, ainoana miinuksena oli se että on aika raskas kantaa oikeastaan jo tyhjiltäänkin saati sitten vauvan kanssa, mutta jos mä selvisin niin selviää muutkin. ;) Britaxissa oli/on hyvää se että siihen mahtuu vähän pidempikin lapsi, tai ainakin mitä tein kaverin jonkun eri merkkiksen, en nyt muista minkä, kaukalon suhteen niin niiden kaukalo kävi nopeammin pieneksi just sen takia kun jalat eivät enää mahtuneet sinne.

Karvoista
Täällä yks joka voi heti sanoa ettei ole pojan merkki. Olin esikoisesta ihan yhtä karvainen kuin nytkin ja esikoinen on ainakin tyttö. :) Terkkari sanoi silloin odotusaikana mun mahakarvoista että vauva tulee syntymään hiukset päässä ja niinhän siinä kävi, tytöllä oli tosi tuuhea tukka syntyessä. Tuosta mahakarvojen ja vauvan hiusten yhteydestä ei ole kukaan muu koskaan kuullut kun siitä kerron, mutta terkkari noi silloin mainitsi ja ainakin tuolla kertaa osui oikeaan. Katsotaan tuleeko taas tälle vauvalle pitkä tukka. :)
 
Hittolainen mitä naapureita Niiskuneidillä :O Onneksi pääsette niistä eroon!!

Talvicci ja RR: Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :heart:

Karvoista: Esikoista odottaessa ei karvoja ollut ja hän on poika. Ja nyt myös tänne on karvakausi alkanut. Tämän sukupuolta ei tiedetä varmuudella, mutta en menisi kyllä sanomaan, että tuo karvankasvu on yhteydessä sukupuoleen. Myös minä olen kuullut, kuten Hapsiainen, että mahakarvoilla saattaa olla yhteyttä vauvan tuuheaan tukkaan syntyessä. Esikoisella ei hiuksia juuri päässään ollut syntyessään... Mystisiä nämä...

Britaxin kaukalosta: Meillä oli ja tyytyväinen olin. Tosin painavahan se oli ja meillä se kyllä ikävä kyllä jäi pieneksi todella nopeaan, poitsu kun oli (on edelleen) sellainen hongan kolistaja. Vaikka sen piti mennä pitemmällekin lapselle...

(.) Eilen tosiaankin olin koiran kanssa agilityreeneissä. Ja taas tänään on liitoskivut rantautuneet tänne. Samaten selkä ihan tautisen kipeä. No taisi olla viimeiset reenit eilen sitten, tosin sain lainaohjaajan koiralle, joten kentän reunalle pääsen edelleen :D
 
Britaxin kaukalosta, meillä oli Britaxin Baby Safe-kaukalo ja oli oikein hyvä käytössä. Tuttavamme työskentelee lastentarvikeliikkeessä ja hän suositteli Maxi Cosi- merkkistä turvakaukaloa joka on kuulema pärjännyt todella hyvin testeissä, kyseisen istuimen saa myös adapterilla kiinni tulevien vaunujemme runkoon, siksi siis päädyimme nyt Britaxin sijasta tähän merkkiin.

( . )
Maha on alkanut nyt paisua oikein kunnolla, työvaatteet kiristää jo niin että pitää jättää nuo XS kokoiset housut suosiolla pois.. : /
Meillä olisi ihan äitiys-työhousuja mutta en tykkää niistä, olen käyttänyt tavallisia housuja niin että maha roikkuu vyötärönauhan päällä :D

Perjantaina on rakenneultra ja mieskin pääsee sinne mukaan, sitä ootellessa siis! :wave:

minimuu ja pikkuruinen 20+2
 
Niiskuneiti: Munkin tekis mieli ostaa doppleri, kun en kanskaan vieläkään tunne liikkeitä ja nyt on 20+1. :( Koko aika kauhee ahistus, että onko enää elämää. No tänään neuvolassa kävin ja olihan siellä pienen etsinnän jälkeen :D

RR onnea ihanista ultrakuulumista & poikalupauksesta! :heart:

Karvoista : Kyllä rehottaa! :D ärsyttää. Sääriäkin sais olla melkeen joka toinen päivä sheivailemassa ja just mahassa on karvoja ja leuassa. YÖK! :D

Mulla on inhottava vaiva, nimittäin ummetus! Oikeen tuntee kuinka on suoli täynnä, mutta ei vaan paska luista! :D Ärsyttää. Otin nyt sitten toissapäivänä laxoberoneita, oli niistä ainakin vähä apua :D

Kävin tänään neuvolassa. Olis ollu vasta parin viikon päästä aika, mutta menin sinne kun luulen että olis ollu pissatulehdus. Ja olikin kiiikun kaakun että onko. Terkkari lupas huomenna soittaa bakteeriviljelyn tuloksista. Otettiin sit muutkin mitat. Painoo oli tullu nyt 500g kahessa viikossa, nyt se sit alkaa nousemaan! Hitto :D Siellä oli harjottelija, joka etti sydänääniä KAUAN, meinasin olla jo ihan hädässä. Mut kuulu ne sitten, 145 oli syke :heart: kohdunpohjankorkeus oli 16cm. Katottiin jo kelan papereita, kun seuraavaa aikaa siirrettiin vasta kesäkuun lopulle. Neuvolatäti lähettää vaan sit mulle raskaustodistuksen postissa kun on 22 viikkoo täynnä. ja nyt sain sen ajan sinne sokerirasitukseen!! :D Sekin vielä.

Cinderella ja Nuutti 20+1 :heart:
 
Onnittelut ihanista ultrakuulumisista! :heart: Oispa jo meidänkin ultrapäivä ja pääsis kurkkiin tota veijaria. :heart:

niiskuneiti siis toi just on musta aivan uskomatonta, et jotain aineita saa käyttää ja kasvattaa pikkusakoilla, mut auta armias jos ajat ylinopeutta! Pikkasen on jossain mennyt pieleen kyl... Onneks saitte ne kuitenki pois sieltä. Ja onneks kävi vaan räyhäämässä teille, eikä kuitenkaan alkanut riehuun ja käynyt käsiks. Mua alkoi nyt niin suuttuttaa taas. :kieh:

Karvoista mulla on jotenki säärikarvojen kasvu hidastunut, mutta mahaan kasvaa armottomasti ihan pikimustia ja pitkiä karvoja. Pakko oli ajella pois eilen ennen neuvolaa, ku en ois millään kehdannut mennä kuunteleen sydänääniä sellanen letti navan ympärillä. :D Mut siis säärikarvat ajoin varmaan kaks viikkoa sitten ja nyt vasta alkaa oleen sellaset, että tarttis varmaan taas ajella. :confused: Vaikka kohta ei kyl enää tuu ajeltua, ei toi kumartuminen tunnu enää yhtään hyvältä. Tai sitten vaan sheiveri tulevan isukin kouraan, että "paas äijä sheivaten mulle silkkiset koivet". :LOL:

Tais olla Kenzien kaveri sanonut ihanasti noista "vahingoista", että raskaus voi olla mut vauva ei oo. :heart:

Liikkeistä toi neuvolatäti sai mut kyllä vähän paniikkiin, kun sanoi eilen, että kyllä niitä tässä vaiheessa pitäis jo päivittäin tuntea. Mä kun jotenki oon toisinaan jotain epämäärästä kuplimista vaan, enkä mitään sellasta selkeesti monottelua kylkiin tai noin... Jotenkin nyt vaan sit kokoajan yrittää bongata jotain tuolta, mutkun ei vaan tunnu. : / Mutta eiköhän se sieltä ala tuntuun, en tiä vaikka mullakin ois se istukka sillai tossa edessä vaimentamassa. Tai jos mun lapseni on vaan laiska ja tykkää enempi pötköttellä?

Sokerirasituksista mulla antoi neuvolatäti uuden lähetteen, että taas pitäis mennä. Pläh. Just kävin kaks viikkoa sitten ja nyt pitäis taas kahden viikon päästä mennä. Hohhoijaa tollastakin ravaamista. Muuten oiskin kiva mennä, mutta taas tietää, että käsi on mustelmilla ja kipeenä vaikka kuinka pitkään kun ei kukaan osaa ikinä ottaa niin hentosesti mun pikkusuonistani. :D

cinderella jännä et lähettää postissa sen raskaustodistuksen, mulle annetaan se vasta sit seuraavalla neuvolakerralla ja sillon mulla on viikkoja jo reippaasti yli 24. Mut kai noi systeemit sitten vaan vaihtelee niin paljon.

Mut nyt taas lenkkeileen, ihanat aurinkokelit! :wave:

pipituuna & huomena taas poksuva tipi 20+6 :heart:
 
Uusille tervetuloa!

Onnea jo ultrassa käyneille!
Täällä on huomenna The Day :D Kun malttais yön nukkua vielä.. Jännittää että onko kaikki hyvin.

Karvoista mulla ei normaalisti säärissä ole kuin pari hassua vaaleaa karvaa (joita ei viitsi edes ajella), mutta raskausaikana karvankasvu villiintyy! Sama oli tyttöä odottaessa. Ja kun oli puhetta että mahan karvojen kasvu viittaisi lapsen tukkaan, niin ei täällä kyllä pitänyt paikkaansa. Oli melkein 1-vuotiaaksi asti kalju tyttö :D Mutta tänään tuo neiti kävi ekaa kertaa elämässään hiusten leikkuussa. Istui niin nätisti paikallaan koko ajan, taisi vähän jännittää :heart: Ja on nyt niin ison tytön oloinen!

Käytiin vielä alkuillasta päiväkodilla katsomassa pienten lauluesitystä. Meinasi ihan liikaa herkistää, kun neiti muiden mukana lauloi ja leikki :heart:

Työt alkoi ja kolmen vuoron jälkeen näyttäis alku sujuvan ilman mitään särkyjä ja kolotuksia. Kuitenkin enemmän rasittuu kuin mitä nyt keväällä luennoilla istuessa. En vaan tahdo osata nukkua öitä kunnolla. Joka yö nyt herännyt vähän väliä ja nukahtaminen venyy, jospa menis nopeasti ohi! Varsinkin ma-ti-yöunet jäi lyhyeksi kun olin iltavuorossa ja sitten menin aamuun, taisin nukkua 6 tuntia pätkissä vaan! Jospa taas kroppa tottuisi tähän vaihtelevaan rytmiin. Mutta 2kk töitä ja sitten mä voin jäädä hyvällä omalla tunnolla mammalomailee, kun otan vähän omaa lomaa 3 viikkoa alkuun =)

Nessu ja pieni 20+6
 
Niin ja Kelaa varten raskaustodistuksesta piti kommentoida jo edelliseen. Mä sain tyttöä odottaessa sen ennen kuin 22 viikkoa oli täynnä. Päiväsi vain sen todistuksen niin että 22 viikkoo täynnä ja sen päivän jälkeen vasta piti laittaa eteenpäin Kelalle. Mutta tällä kertaa sain vasta neuvola-ajan tuon 22 viikon jälkeen. Mulla tuleekin 6 viikon väli neuvolokäyntien väliin nyt. Ei siellä turhan usein täällä tarvii käydä..
 
RR ja Talvicci Onnea ihanista ultrakuulumisista!! :flower:

Niiskuneiti: Melkonen naapuri teillä, toivottavasti pääsette siitä eroon pian ja turvallisesti. Ja pysyykin sitten pois!

Kotidopplerista: Ostin esikoista odottaessa vuonna 2007. Sillon tuli käytettyä monen moista kertaa ja sai aina mielenrauhan, kakkosta odottaessa käytin muutaman kerran siihen asti kunnes liikkeet alkoi tuntumaan ja tässä raskaudessa oon käyttäny vissiin kahdesti. Liikeet alkoi tuntumaan aikasin ja on tuntuneetkin mukavasti siitä asti. Että suosittelen kyllä hankkimaan jos siltä tuntuu, kyllä sillä saa aina mukavasti mielenrauhan itselleen.
Aikoinaan niitä sai myös vuokrata, ettei itselleen tarvinut ostaa.. mutta en nyt kuollaksenikaan muista yhtään mikä nettisivu se oli.. samaiselta tilasin aikoinaan omani.

Karvoista, ei juurikaan havaittavaa muutosta, mutta hieman meinaa enemmän ottaa kasvua tuohon navan alle.

Neilikka, tervetuloa!

( . )
Liikkeet tuntuu yllättävän voimakkaasti (siis omasta mielstä) mutta syykin siihen selvisi tänään. Istukka on takaseinämässä ja kahdessa aikaisemmassa raskaudessa on ollut edessä joten ilmankos tuntuu liikkeet niin paljon selvemmin.
Tänään oli tosiaan rakenneultra. Kaikki näytti oikein hyvälle, kunhan päästiin katsomaan.
Kun ultraus aloitettiin oli mimi sellaisessa epämääräisessä linkkuveitsi asennossa ja todella huonossa kulmassa, mitään ei oikeestaan näkynyt kunnolla. No ei muuta kun ylös ja pari volttia, marathon ja päälle hyppimistä tasajaloin. Ei mainittavaa muutosta, aivot kyllä päästiin katsomaan ja kaikki kunnossa. Juuri kun siinä alkoi ultraaja ehdotella uutta aikaa vaikka viikon päähän, niin otti pikkuinen ja heräsi, armoton viuhtominen ja potkuttaminen ja sitten voltti. Ja kas, kaikki tarvittava päästiin näkemään ja edelleen onneksi kaikki näytti hyvälle. Joten hyvät ultrakuulumiset saatiin.
Mulla on ollu ihan tyttöolo, siis samanlainen olo kun tyttöä odottaessa oli. Mutta kerroinkin täällä joskus muutama viikko sitten, että näin unta että olin rakenneultrassa ja siellä kysyin sukupuolta ja ensin ei sanonut mitään mutta kun yhteenveto tehtiin kertoi että pojalta näytti. Oli hirvittävän todentuntuinen uni. No kysyin sukupuolta ja kun hetki katseltiin näytti siltä kun siellä pippeli olisi ollut. Tarkasteltiin välissä muuta ja puhuttiin mukavia. Taas siirryttiin jalkoväliin ja totesi ultraaja että kyllä melkopitkälti näyttää siltä että pippeli on ja näin kyllä itsekkin. Joten mulle voi vaihtaa tyttöolon tilalle poikalupaus :heart:
Hassua oli että ultraaja oli lähes samannäköinen kun unessani ollut ultraaja, vaikka koskaan aikaisemmin en ollut kyseistä ihmistä tavannut.
Meillähän jo molempaa sukupuolta onkin. Ainiin, vauva vastasi viikkoja 20+3 neuvolan mukaan tänään 20+2 ja jostain syystä äitipolin mukaan oli 20+1 :confused: no aivan sama. Painoarvio oli 369g :heart:

Pohjaton ja vielä viimeisen hetken mimi ennen sukupuolenvaihdosta ;) 20+2
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa!

Harvoin tulee mulla tänne kirjoiteltua, mutta joka päivä kyllä käyn kuulumisianne lueskelemassa täällä :) onnittelut jokaiselle ultrassa käyneelle hyvistä uutisista! Ihanaa kun ootte aktiivisia kirjottelemaan tänne, on niin mukava lueskella, mitä teille kuuluu, vaikka itse olenkin kovin laiska täällä. :)

Ja täytyy ihan itsenikin kommentoida tuota Niiskuneidin naapuria, että karvat nousi täälläkin pystyyn, tosi kamalan kuulosia naapureita! Itse oisin varmasti ihan hermoheikkona, mulla mielikuvitus tahtoo laukata niin hirveesti varsinkin nyt kun on hormonit asialla. :D Mut onneksi paha saa palkkansa ja saatte jatkaa asumista siellä ilman häiriköitä!

Viimeksi kun kirjottelin tänne olin keuhkokuumeessa kotosalla parin viikon saikulla. Hyvin paranin siitä ja olo on ollut mitä mainioin, voin kyllä kerrankin kehua, että oon tuntenu itseni energiseksi kun sain yövuorot jättää pois töissä, ja muutenkin! :) Nyt taas sitten olen saikulla flunssan vuoksi. Vissiin jotenkin imasen oikeen kaikki pöpöt itseeni nykysin. Maha kasvaa ja liikkeitä tuntuu, jokainen päivä on niin ihmeellistä aikaa mun elämässä, ja olen niin kiitollinen tuosta pienestä, joka massussa köllii :) Mulla ois ultra vasta kesäkuussa! Kamalan pitkä aika tuntuu olevan sinne saakka. Pakko kyllä tosin myöntää, että töissä oon käyny ultralla kurkkimassa pikkusta, malttamaton kun olen :). Toinen terkkariaika ois sitten mulla tämän kuun lopulla. Viime kerralla oli Hb heilahtanut alaspäin omasta mielestäni ihan kiitettävästi, mutta terkkarin mielestä ei tarvinnut vielä reagoida. Huimailee kyllä välissä, mutta muuten on olo kyllä hyvä. Ei muuta ku pinaattia ja ruista ranteeseen! :) Ruokakin on alkanut maistumaan viime viikkojen aikana... ihan kauhistuttaa, millaseksi paisun tällä ruokahalulla. Mutta kyllä tämä silti voittaa sen 24/7 pahoinvoinnin ja oksentelun ihan 1-0.

Hyviä vointeja kaikille :heart: toivottavat
Liisikki ja Pulla 18+0 :heart:
 
Omanapaisesti heti alkuun... Kävin eilen lääkärissä, joka ei suoraan löytänyt tulehdusta. Jotain oireita näki kyllä, mutta sen tarkemmin ei tutkitakaan : / En nyt sitten tiedä, mitä tässä odotetaan. Supistusten takia olisi laittanut sairaslomalle, mutta nyt kotiäitinä ei auta muu, kun vaan yrittää ottaa rennommin. Kohdunpohjan korkeudenkin mittasi, se oli 19cm (rv 20+6) :O

Millaisia mittoja muuten olette saaneet kohdunkaulalle? Jäi vaan mietityttämään, kun lääkärin mukaan oma 2cm pitkä on nysä… että yhtään ei saa lyhetä. Esikoisesta oli 3,5cm… Normaalin rajoissa kuitenkin ilmeisesti vielä on…?

Someone- tuolla halvalla pienten ihmisten äippävaatekaupalla olisi käyttöä minullekin :) Viitsitkö laittaa nimen tai linkin?

Meillä oli esikoisesta Helyn kautta lainassa Britaxin baby safe, ja oli loistava. Siihen olisi muistaakseni saanut sen isofix-telakankin, mutta meidän vanhaan kärryyn ei sitä telakkaa saatu kiinni. Turvavöillä kiinnitettiin, ja pysyi hyvin ja heilumatta. Vauva viihtyi ja kesti meillä melkein vuoden ikään asti.

Cinderella mahan saa hyvin toimimaan myös luumuilla, toimii pikkuvauvoille ja äideille :D

Kelaneuvola on minulla vasta rv23+. Eipä tuolla kiire :)

Lista päivitetty :wave: Ihanaa ja pelottavaa, kun saa päivitellä noita oloja lupauksiksi :heart: (Ja siis mielelläni lisäilen vielä noita olojakin ;) ) Huomaa, että aika ihan oikeasti etenee.

Branwen ja sissi 21+0 *poks* Huomenna vihdoin se rakenneultra!
 
Tervetuloa uusille, meidän joukko kasvaa vaan koko ajan:)

RR: Onnea kihlauksesta ja ultrakuulumisista:)

Niiskuneiti: Hyvä kun ette antanut periksi. Onneks päsäette tuosta eroon. Kiva kantaa sieltä jotain bongeja ja muuta ulos jos/kun sillä siellä sellasia on:)

Turvakaukaloista: Meillä on myös tuo Britaxin Baby Safe Plus ja tykkäsin tosi paljon. Napakat vyöt, se aurinkosuoja ja helppo kiinnittää autoon vöillä jos ei hanki isofixiä. Kankaat helppo irrottaa pesuun ja muutenkin mun mielestä sopi hyvin meidän pitkälle vauvalle. Vaihdettiin toiseen turvaistuimeen kun tyttö oli vajaat 8kk. Tykkäsin. Ja nyt tulee samainen käyttöön tälle uudelle tulokkaalle. Esikoisen käytössä ei mennyt miksikään ja on kuin uusi. Meilläkin mies kävi testejä läpi ja vertaili ja päätyi tuohon. Mä valitsin värin:D Loppujen lopuks tärkeintähän on että on sellanen kaukalo/istuin joka sopii just siihen omaan autoon. Mulla sattuu olemaan tuttava joka tutkii ja tekee töitä vain ja ainostaan turvaistuinten parissa ja olen onnekkaassa asemassa koska olen saanut hyvinkin yksityiskohtaista tietoa noista turvaistumista ja lapsen kanssa autolla liikkumisesta. Hän ajaa mm. asiaa eteenpäin että alle 4v pitäis istua selkä menosuuntaan. Ruostissa tuo on jo arkipäivää mutta valitettavasti täällä käännetään lapsi melko ajoissa jo "väärinpäin/kasvot menosuuntaan". Ei tarvi olla kovinkaan kova tälli kun pienellä on niskat poikki. Mutta joo se siitä, ehken luennoi tuosta sen enempää.

Täällä on nyt kauhee väsymys päällä. Varmaan johtuu siitä kun hb on laskenut mutta on myöskin ollut myöhäsiä iltoja raksalla. Huomenna ajattelin lyhentää työpäivää molemmista päistä ja nukkua ähän pitempään ja lähteä kotiin vähän aikasemmin.

Mahakivuista Mulla jomottaa alamahaa aina jos oon joutunu pidättelemään ja sit käyn pissalla. Ja siis mä odotan kauhulla niitä viimesiä raskausviikkoja öiden suhteen kun musta tuntuu että nyt jo on jotenkin tuskasta kun ei pysty enää nukkua muuten kun jommalla kummalla kyljellä ja sillonkaan ei tunnu saavan hyvää asentoa. Mulla oli toi esikoisen kanssa joskus lopussa mutta kuinka voi olla nyt jo??? Muutenkin tää maha on jo nyt ihan valtava. Katselin mahakuvia esikoisen odotuksesta niin nyt on samankokoinen maha kun silloin lähempänä viikkoa 30. Saa nähdä mikä jätti täältä tulee.
 
Ihania nää ultrakuulumiset! :heart: Mulla on vielä niiiiiin sata vuotta tuohon päivään! :(

Liikkeitä Tuntuu nyt päivittäin tuolla ihan alhaalla. Satunnaisia pieniä potkuja. :)

Mulla on tuo Kelaneuvola muistaakseni tasan 22+0, se onkin vasta kolmas neuvola kaiken kaikkiaan. Osuu juhannusviikolle eli siihen se ikuisuus vasta onkin. :D

Mulla ei ole vielä mitattu kohdunpohjan korkeutta saati tehty ainuttakaan sisätutkimusta joten en voi tietää kohdunkaulasta mitään. :O En edes tiedä milloin tuo lääkärineuvola olis, ei ainakaan vielä seuraava ja ei varmastikaan heinäkuussa kun kaikki terveyspalveluissa on kesäsulku että liekkö oikeesti niin että pääsen lääkärineuvolaan vasta elokuun puolella. :O Toivon mukaan silloin olisi sitä kohdunkaulaa jäljellä. :D

Liikunnasta haluaisin sen verta kysellä, että onko teille puhuttu neuvolassa näistä sykerajoista mitään? Kun mulle ei nyt ole mainittu mitään, mutta raskaana olevan työkaverin kanssa tuli puhetta ja se sanoi ettei nykyään olisi mitään sykerajoja liikunnassa. Esikoisen aikaan (vajaa pari vuotta sitten) kuitenkin painotettiin ettei mitään korkeasykkeistä liikuntaa saisi harrastaa jostain tietystä viikosta eteenpäin... Ja mihin asti noita vatsalihaksia sai tehdä?? Mun liikkuminen on ollut kyllä koko raskauden ajan ihan minimissä, mutta nyt olisi energiaa jo sen verran että mieli liikkumaan tekisi. Olen kuitenkin ennen raskautta ollut lähes himoliikkuja. Eilen sitten juoksin vähän, en nyt ihan kamalan pitkästi, mutta sen verran että sai hien pintaan ja nyt haaveilisin bodypumppiin menosta. Kai oman kunnon/voinnin mukaan liikuntaa voi harrastaa?

Mutta nyt taas takas töiden pariin.

- Hapsiainen ja Lyyli 17+jotain
 
Sykerajaksi sanottiin minulle että puolivälin jälkeen 140, eli pitää pystyä puhumaan. Ja alle 45 min kerrallaan. Olen luottanut siihen, että alkaa vähän supistamaan, jos menee liian rivakasti... Vatsalihaksista syviä saa tehdä läpi raskauden, "tavallisia" suoria ei suositeltu.
 
Hei vaan kaikille :wave:

Tänään on se jo kauan odotettu ultra-päivä. Viikkoja tänään tasan 18. Olen tuntenut potkuja ja möngerrystä ainoastaan oikealla puolella ja sekös minua huolestuttaa. Näin jopa viime yönä painajaista, että toisella oli kasvussa häikkää :'( Siksi tämä ultra tulee tarpeeseen, saa nämä huolet kaikkoamaan. Ja toiveissa on, että kertoisivat kumpia siellä massussa asustelee :)

Kovasti olen rattaita miettinyt. Haluaisin sellaiset, missä vauvat kulkee peräkkäin. Mutta ne mallit, jotka olen löytänyt, ei etummainen selkänoja mene vaakatasoon. Tietäisikö kukaan, onko sellaisia edes olemassa, jossa kummatkin selkänojat menee alas asti?

Sitten kysymys hiusten värjäämisestä. Kuinka moni on lopettanut hiusten värjäämisen raskauden ajaksi? Yksi tuttavani on lopettanut ja minulla olisi hiusten värjäys edessä ensi kuussa ja nyt kovasti mietityttää, pitäisikö jättää väliin. Kovasti on ollut puhetta, että ne "myrkyt" menee vauvaan myös. Kahden ensimmäisen lapsen aikana olen värjännyt hiuksiani. Terveitä lapsia on :D

Tulkaahan kertomaan ultra kuulumisia. Ihana kuulla toisten iloisia uutisia :)

akk83, rv 18
 
Tervetuloa Neilikka :wave:

Sf-mitasta...
Ei ole multakaan sitä vielä mitattu. Huomenna on neuvola ja siellä varmaanki mittaavat jo. Esikoisesta oli ekan kerran mitattu myöskin rv.22 neuvolakäynnillä :) Oon käsittäny että yleensä eivät tätä ennen mittoja ota edes?

Turvakaukaloista...
Me myös eka katottiin tuota britaxin kaukaloa mutta meijän autoon se ei asettunu kunnolla. Kokeiltin sitten maxi-cosin capriofix kaukaloa ja siihen päädyttiin kun oli parempi. Saatiin hyvällä tarjouksella se. Musta tuo on tilava kaukalo, meillä on pitkä tuo esikoinen ja sopi siihen jonnekki 10kk ikäseks ainakin... :) Voin lämpimästi suositella :)

Muuten näistä turvakaukaloista, ku puhetta kerta tuli... Niin ehottomasti kannattaa kokeilla autoon laittamista ennen ku tekee ostopäätöksen :whistle:
Ja sitten mitä noihin turvaistuimiin tulee ja lapsen matkustamisesta kasvot menosuuntaan niin en minäkään voi Matildan tavoin ymmärtää miksi jotkut laittaa pienen lapsen istumaan niin päin :confused: Meillä esikoinen matkustaa selkä menosuuntaan ja niin päin olis tarkotus matkustaa niin kauan ku se vaan on mahollista. Ei pienen lapsen niskat kestä niitä retkahuksia... :(


Huomenna neuvola. Saa kelan paperít ja sitten voiki laittaa hakemukset ajoissa vetämään...

Talvicci ja Torsti rv.21+6 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
akk83
Onnea ultraan :)
Meneeköhän z-line:n peräkkäin istuttavista alas kumpikin selkänoja? Niistä tosin olen kuullu että olisivat aika pienet? :confused:

Hiusten värjäämisestä
Esikoista oottaessa värjäsin kaks tai kolme kertaa. Nyt en ole laittanu ku kerran raitoja. Mut mulla onki nyt operaationa saaha oma väri hiuksiin takasin ku en jaksa sitä ainasta juurikasvun värjäämistä ja muutenki kiva saaha oman väriset hiukset takasin monenmonen vuoden jälkeen :)
 
Isompien lasten istuimista täällä kyllä yksi joka laitti lapsensa naama menosuuntaan heti kun vain oli mahdollista!! Meillä poika oli kovin matkapahoinvoiva jo kaukalo iässä, itki/kiukkusi ja oksenteli kaikki joka lyhyet autoilumatkat! Ostettiin sellainen isompien istuin jonka sai molemmin päin ja ensin laitettiin selkä menosuuntaan, niinkuin valveutuneeina vanhempina oltiin kuultu! Mutta tämä sama itku ja oksentelu vaan jatkui!! Neuvolassa sitä pohdin kun oltiin lähdössä pidemmälle reissulle, että voi kamalaa ku tulee kiva ajomatka... Terkka, sanoi ettei olisi pikkuisella noin voimakas matkapahoinvointi ja käski testaamaan toisinpäin, ettei se tuollainen jopa lyhyellä kauppamatkalla oksentelukaan nyt lapsen etu ole!! Kun poitsu oli käännetty naama menosuuntaan, ei kertaakaan enää kiukunnu eikä oksentanut autoillessa ja pojusta tulikin oikein auto intoilija sen jälkeen!!
Eli tässä yksi syy, miksi vanhemmat voivat toimia näin!!
 
Pitkästä aikaa...

Onnea kaikkille hyvistä ultrakuulumisista. Mukava lukea et kaikkilla on asiat OK.

Karvoista sen verran et yks ilta ihmettelin et miksihn mahaan on tullut muutama karvahaiven, nyt ymmärän et on aika yleistä:). Jospa jäisivät tuohon muutamaan haiveneen.

Nyt sit olen kesälomalla ja kohta on viikko takana ja tuntuu et mitään en saa aikaiseksi, menee vain miettiessä ja levätessä. Ehkä parempi et ottaa rennosti niin jaksaa sit kesän töissä.

Tiistaina oli neuvola, unohdin ihan et oli tuntia aiemmin. Onneksi sain uuden ajan puolentoista
tunnin päähän. Kaikki oli jälleen Ok. Lapsi makailee tuolla aivan alhaalla, ihan häpyluun tuntumasta löytyi sydänäänet. Kohdunpohjankorkeus oli 12cm, vauvan syke 150, painoa oli tullut eka neuvolaan +700g.

Pääkipu vaivaa melkein joka toinen päivä. Ei tehoa lääkkeet, yks ilta otin 1mg panadolin mut sen jälkeen en jaloillaan kunnolla pysynyt ja pääkipu oli parin tunnin kuluttua jälleen niin kaippa pitää olla ilman lääkkeitä. Nyt pidän päiväkirjaa ja katson et kuinka tiheesti on kun olen lomalla et vaikuttako työ tuohon pääkipuun. Suljettiin neuvolla pois kaikki tekijät eilkä syytä löytynyt, verenpaineet oli aluksi korkeat mut 4 mittauksen jälkeen saatiin kohtuullinen tulos.
 
Kiitti paljon noista turvakaukalo vastauksista :) Talvicci sanoin tällä työkaverille, joka meille sitä kaukaloo on tarjoomassa, että halutaan sovittaa sitä meidän autoon ennen kun kauppoja tehdään, että ei haluta ostaa kokeilematta.. Lupasi vielä sitten opettaa meille, että miten saa turvavyöillä hyvin kiinni... :) Eli 60e pyytää 6kk käytössä olleesta kaulolosta (oli itse maksanut uutena 120e) mun mielestä toi on ihan hyvä tarjous ja täytyy nyt toivoo, että sopii meidän autoon :)

RR Ihania ultrakuvia :heart: Nyt sitä vaan odottaa entistä enemmän sitä omaa ultraa :D

Kelaneuvola meillä on kesäkuussa kun viikkoja on 21+6 (en ole nyt yhtään varma laskinko niin pitkälle näin äkkiä oikein :p) ainiin huomasin viime neuvolan jälkeen, että terkkari oli merkannut korttiin viikot väärin.. Mutta eikai se niin justiinsa ole jos siinä on yhden päivän heitto :LOL:
 
Moikka! Sokerirasituksesta kotiuduttu:) Se ei ollut ollenkaan niin kamalaa kun kuvittelin. Sain oman huoneen missä pötköttelin ja luin kirjaa. Juotava litkukin on kuulemma kuukausi sitten muutettu paremman makuiseksi kun monella tuli siitä aikaisemmasta huono olo.
Sairausloma on lusittu ja huomenna iltavuoroon.Kunpa se päänsärky olisi lopullisesti mennyttä!Nyt taidan mennä viettämään sadepäivää tuonne peiton alle hyvän kirjan kera. Kuopuksen haen vasta kolmelta päiväkodista niin nyt on ihanasti "omaa aikaa":)
Ihanaa päivää kaikille ihanille:) T: Osmiina ja Osteri-Ossi 18+1
 

Yhteistyössä