~ Lokakuun lapsoset toukokuussa ~

RR:lle onnea kihlauksesta!

Finnit: mulla on sekaiho, jossa on aina ollut näppyjä ja alkuraskaudessa tuli muutama oikein kunnon paukama. Mutta nyt on tilanne muuttunut ihan päinvastaiseksi eli kasvojen ja itse asiassa koko kropan iho on muuttunut todella kuivaksi! En ole ennen joutunut kroppaa rasvailemaan, mutta nyt on välillä ihan pakko, koska kutisee muuten niin pahasti. Naamarasvat menivät ihan uusiksi, koska muuten ihoa kiristää. Hormonit... (ja jos alkaisi uskoa enteisiin, niin enteileekö tämä nyt sitten poikaa :whistle:)

Ruoka: sama juttu kuin muilla, isoja annoksia ei pysty syömään. Mua myös janottaa paljon enemmän kuin aikaisemmin, vettä kuluu.

Virtsankarkailua on täälläkin, alkanut nyt raskauden myötä. Mutta aikaisemmilla kerroilla on mennyt sitten synnytyksen myötä ohi, luotan siihen nytkin. Valkovuodon takia joutuu kuitenkin olla pikkuhousunsuoja pöksyissä koko ajan, niin ei haittaa niin pahasti.

Liikkeistä: ekassa kahdessa raskaudessa olen tuntenut tosi myöhään liikkeet, kun istukka on ollut etuseinämässä. Olisikohan ollut lähempänä rv 20. Nyt kun on jo kolmas raskaus ja istukka takaseinämässä, niin liikkeet ovat tuntuneet jo pari viikkoa. Vaimentaa näemmä tosi tehokkaasti.

Ihania vauvamasuja =) Mulla on myös jo ihan kunnon maha. Kävinkin tänään ostamassa H&M:stä paitoja kesäksi kun tuo vaatevarasto on kovin talvinen. Nyt alkaa olla vaatevarasto valmis paitsi etten edelleenkään löytänyt itselleni housuja. Netistä sitten pitää alkaa metsästää capreja tms...

Ksylofoni 17 tasan :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Myrtille ja Mrae tervetuloa :wave:

RR Paljon onnea kihloista! :flower:

Virtsankarkailusta on ollut puhetta. Minulla oli pientä karkailua silloin kun oli vielä pahoinvointia. Nyt ei enää mitään, ei edes aivastellessa. Muistaakseni sama juttu oli esikoista odottaessa. Mutta ajattelin silti vähän noita lantionpohjalihaksia jumppailla...

Finnit Minulla myös sekaiho. Alkuraskaudessa finneja tuli kasvoihin ja kaulalle ihan urakalla. Nyt kyllä kasvoissa ei ole enää yhtään, mutta kaulassa edelleen. Tiiä miten nekin saisi vielä pois... :confused: Esikoista odottaessa minulla ei ollut finnin finniä missään vaiheessa. Pistää miettimään, että olisiko sieltä tällä kertaa tulossa tyttö...

Ruoka maistuu :D Mitään inhokkeja ei juuri ole, eikä oikein himojakaan enää. Hirveesti tykkään viiliä vetää nassuun. Ja komppaan Joanmia, murot on tulleet myös takasin mun elämään, sitten lapsuusvuosien :D

(.) Eipä tänne sen kummempia kuulu. Masu kasvaa ja siellä pidetään välillä oikein kunnon karkeloita. Supistuksia ei ole, tosin eipä ollut esikoisestakaan ennenkuin vasta synnärillä. Liitoskivut täällä edelleen vaivaavat, mutta lähinnä vain agilityreenien jälkeen. Seuraavaa neuvolaa odotellessa, joka muuten onkin jo ensi viikolla, silloin taitaa jo saadakkin nuo kelan paperit, eli saa alkaa tosissaan miettimään ottaako sen äitiyspakkauksen vai ei....

Hemmi ja 20+ jotain... (ei tuumaa perässä enää pysyä :ashamed:)
 
Onnea kihlauksesta Rr! :)

Tervetuloa uutukaiset odottajat. :wave:

Virtsankarkailusta mulla sama juttu ku hemminillä, sillon oksennellessa ku oikein kramppas nii saattoi lirahtaa. Nyt ei enää. Paitsi kerran tais olla ku olin ihan kupla otsassa muutenkin ja sit aivastaessa vähän lirahti. :) Miten noita lantionpohjan lihaksia saa ylipäätään jumpattua? Kun neuvolasta sanottiin, että kannattaa varuks tehdä sitä, mutta en mä sitten kehdannut kysyä kuinka... :ashamed:

Painosta kaikilla on tainnut jo alkaa nousta? Mulla vaan edelleen tippuu painoa, mutta tosiaan neuvolastakin sanottiin ettei haittaa yhtään vaikka ihan loppuun asti laskis tälläin tasasesti ja rauhallisesti (joku puol kiloa/viikko).. Siis en oo mikään superroikkuva yberläski, mutta sellanen tanakka pullero. :D Jännä vaan et putoaa toi paino, vaikka suunnilleen kokoajan nakertaa jotain välipalaa. Sit kun ns. "normaalitilassa" oikeen yrittämällä yrittää pudottaa painoa nii ei lähe sitten millään... :D Mut kai se sit heti tekee, kun toi meidän lapsi ei tykkää yhtään herkuista (laittaa närästään ihan törkeesti suunnilleen sekin, että erehdyn edes kattoon jotain pullaa tms.) niin ne on kaikki jääneet sit syömättä... :D

Liikkeistä ei tunnu vieläkään mitään kunnollista, tiedä sitten missä vika. :confused: Voikohan toi paino jotenkin "peittää" ne liiketuntemukset? En tiä, onneks on tällä viikolla neuvola, niin saa jotain mielenrauhaa edes..

Mut nyt aamupalalle ja opintielle! Mukavaa alkanutta viikkoa! :)

pipituuna & tipi 20+4. :heart:
 
DEN GLIIIIIDER IN! Hyvä SUOMI!

nii ja huomenta!:D:wave:

vähän väsyttää kun tuli peli vahdattua :)
Hauskaa oli et mahassa oli pelin aikaa melkoiset karkelot!! :D :D :D
Taitaa tulla lätkäfani tuolta mahasta :heart:

Täällä on POKS 18 + 0
mut ny aamupalalle:wave:

MUOKS, RR:lle onnea kihlauksesta!:heart:
 
Täällä myös vissiin lätkäfani mahassa, piti koko matsin ajan sellaisen myllerryksen ettei tosikaan. Vai johtuikohan se äitin adrenaliinitasosta...

Onnea RR kihlauksesta!

pipituuna Mä oon ainakin treenannut ihan vaan jännittämällä niitä lantionpohjanlihaksia välillä. Eli ainakin pissalla ollessa kun yrität kesken pissaamisen katkaista virtsantuloa niin siinä käytät oikeita lihaksia. Siitä sitten ainakin itse opin ne oikeat lihakset ja niitähän voi sitten harjoitella missä vaan. ;) Onhan sitten kaikkia näitä "apuvälineitä" mutta en ole niitä käyttänyt. Synnytyksen jälkeen harjoittelin tuollain jännittämällä aika ajoin lihaksia ja se auttoi. Pitäis nytkin vaan aktivoitua tekemään säännöllisemmin tuota.

Paino
Mä en oo moneen viikkoon käynyt puntarilla niin en tiedä olenko vieläkin miinuksella lähtöpainosta. Yritänpäs tänään muistaa käydä. Maha on ainakin sellainen pallo että on kumma jos ei ole jo paino noussut.

Finnit
Mulla on nyt taas tullut enempi finnejä. Alkuraskauden ajan iho oli tosi hyvä, mutta näköjään nyt naama on ihan läikikäs. Syyttäisin itse nyt ruokavaliota kerta tuo ei kamalan terveellinen ole, jos koko ajan tekee vaan lihaa mieli eikä oikein mitään hedelmää tai kasviksia. :O

Nyt alkaa palaveri töissä, joten kiirehdittävä sinne.

- Hapsiainen ja Lyyli 17+0
 
Lantionpohjan lihaksia neuvottiin neuvolasta jumppaamaan niin, että jännittää peräaukon, emättimen ja virtsaputken suun lihakset, vähän niin kuin pidättäisi pissaa. Sitten lihakset vedetään sisään ja ylöspäin ja rentoudutaan. Liikettä voi tehdä joko nopeina ”sykäyksinä” (voimaharjoitus) tai sitten jaksaa jaksaa –tyyppisesti (kestävyysharjoitus). Lihasten tunnistamisessa neuvottiin vessassa jonkun kerran katkaisemaan virtsasuihku, joskaan sitä ei olisi kuulemma hyvä tehdä kovin mointaa kertaa.

Iho on pysynyt kummallisesti tasapainossa. Olen normaalisti atoopikko, ja rasvailut ja kortisonit ovat enemmän kuin tuttuja (jaksamista kovasti teille, jotka sen kanssa kärvistelette :hug: ), mutta nyt iho on ollut tosi hyvä. Ei ole tarvinnut rasvata, mutta finnejäkään ei ole tullut. Mitä nyt kädet kuivuvat hieman ja mahaa olen rasvaillut kaiken varalta. Sama juttu oli tyttöä odottaessa.

Neiti teit viisaamman valinnan kuin minä, painuin petiin ennen maalin maalia :D Mies yritti nykiä (pyyntöni mukaisesti) hereille jokaisen maalin jälkeen. 1-5 oli ensimmäinen tilanne, jonka kuulin :D Ihan vähän vaan univelkoja…

Branwen ja sissi 20+4
 
Neiti teit viisaamman valinnan kuin minä, painuin petiin ennen maalin maalia :D Mies yritti nykiä (pyyntöni mukaisesti) hereille jokaisen maalin jälkeen. 1-5 oli ensimmäinen tilanne, jonka kuulin :D Ihan vähän vaan univelkoja…

Branwen ja sissi 20+4
meillä mies ei lätkää niin seuraa, vaan se kiekkohulluus menee mun verissä. Meillä taas mä kiljumisellani herätin miehen joka maalin tullen :D kyl se sit vikat 5minuuttia jaksoi katsoa :D :D :D
 
RR onnea kihlauksesta!!!!!!!

Housuongelmaa mulla myös kuten Ksylofonikin taisi kirjoittaa. Hain juuri lauantaina H&M:sta pari kesätoppia, ihan normaaliosastolta kun olivat niin pitkiä malliltaan, mutta housut pitää kyllä palauttaa. Ostin sovittamatta, kun näyttivät niin mukavilta (perus ruskeat kesähousut jotka saa tarvitessa rullata kapreiksi). Mutta kotona kun sovitin niin yäk. Masu sinne kyllä mahtuu, mutta ahteri ei :LOL: ihan väärä malli mulle siis. Tosin mulle tuttu ongelma, kun mulla on ollut pieni vyötärö ja pyöreä peppu niin aina on ollut vaikea löytää housuja....no nyt on iso maha ja iso ahteri...tosin se on tainnu treenien lopetuksen myötä vähän sentään kutistua, eli ehkä mä jossain vaiheessa mahdun noihin äitiyshousuihin siltäkin osaa :LOL:
Kai mä vaan käytän verkkareita sitte! :kieh:

Finnejä mulla oli varsinkin alussa, kun mulle hormoonifinnit on muutenkin tosi yleisiä, mutta nyt ne on vähä kyllä rauhottunu. Yhä on naamassa pari finniä siellä täällä mut muuten iho mielestäni ihan hyvässä kunnossa. Onneksi meikillä saa peitettyä.

Virtsankarkailu on rantautunut tännekin, lähinnä kun aivastaa. Hitto. Ja muutenkin viime yönä oli jotenkin virtsatulehduksen oireita, kun vessassa käynnin jälkeen kirveli ja oli epämukava olo. : /

Supistuksista no nyt mä taidan tietää mitä ne on!!! Läksin eilen illalla ripeälle tunnin kävelylenkille koiran kanssa täydella mahalla, ja apua mä meinasin kuolla loppumatkasta. Koko maha ihan kovana ja tuntu että en saa edes happea. Kyllä hidastu askel ja mietin että näinköhän tästä kotiin pääsee :eek: No loppu hyvin kaikki hyvin, mut olipa inhottava tunne!!!

ON: Muuten menee ihan hyvin, paitsi olen mässänny niin hemmetisti, että varmasti saan huutia neuvolassa ens kuussa :ashamed: No, ei voi minkään. Äh vielä 3 vkoa rakenneultraan, miten sitä malttaa odottaa!!!

Kenzie 17+4
 
Neiti mietin kanssa siinä 1-5 tilanteessa, että pitäisikö nousta katsomaan, mutta ajattelin, että ei se enää kannata ja käänsin kylkeä :D Kovasti olisi kyllä mieli tehnyt, mutta tuo nahkavekkari herätti taas 5.30, joten fiksu valinta oli mennä unille. Vielä piti tosin mieheltä varmistaa, kun tuli nukkumaan, että niin siis Suomi voitti :D
 
Iho Iho oli alkuraskauden kuiva, suun ympärille tuli oikein sellainen hilseilevä ympyrä. Finnejä tulee ja menee, esikoisen jälkeen kun en ole halunnut käyttää hormoniehkäisyä, niin iho on ollut jatkuvasti vähän huonossa kunnossa.

Virtsankarkailu ei ole ollut ja olen yrittänyt jumpata ajoittain lantionpohjanlihaksia. Valkovuotoa on kyllä senkin edestä, se on kyllä todella ärsyttävää :x. Muistan hyvin sen kun esikoisen synnyttämisen jälkeen kävi ensimmäisen kerran pissalla ja ei ollut oikein kontaktia noihin lihaksiin ollenkaan. Hassu tunne, kun pissa vaan valuu, eikä saanut sitä itse juuri kontrolloitua. Nopeasti sitä toipui kuitenkin normaaliin.

RR onnea kihlauksesta :flower:

Huomenna poksuu puoliväli ja torstaina olisi rakenneultra. Mies ei harmikseni pääse mukaan, on koulutuksessa toisella paikkakunnalla. Joku kysyi työskentelenkö ambulanssissa, niin en tällä hetkellä, esikoista odottaessa jäi se homma. Olen nyt töissä päivystyksessä ja selän päälle käy se homma. Eilen tein pihahommia hampaat irvessä, kuskasin piikattuja betonilohkareita kottikärryllä pari tuntia. On tänään vähän hauikset kipeät.. En oikein tiedä, että kuinka fiksua tuo rankan fyysisen työn tekeminen on, mutta niin kauan kun kroppa kestää, niin uskallan jatkaa.

Lisse ja Ilona 19+6
 
RR onnea kihlauksesta!

Uusille tervetuloa!

Ihania vauvamasuja!

Finnit Mulla kävi kuten esikoista odottaessa että alkuraskaudessa naama kukki ja rinnoissa oli myös jokunen. Nyt ei ole finnit ongelmana, vaan ihon kuivuus ! Jalat, käsivarret ja kasvot on myös kuivat. Mulla myös atooppinen iho, mutta yleensä tähän aikaan vuodesta iho jo paremmassa kunnossa, talvella on se kaikista pahin aika :( Ihottumaläiskiä oli jaloissa ja niihin käytin 1% kortisonia, kun ei muuten lähteneet. Essexillä rasvaan muuten.

Virtsankarkailu meinaa lirahtaa aivastaessa tai yskiessä jos ei muista/ehdi jännittää lihaksia. Alkuraskaudessa myös oksentaessa meinasi olla sama juttu. Täytyisi ahkerammin jumpata :ashamed: Tänään täytyy neuvolaan soittaa kun epäilen että olisi virtsatietulehduskin päällä :( Taasko se kierre tästä alkaa :(

Mä en lätkää katsonut ollenkaan, menin nukkuu jo kymmenen aikaan. Mies oli kamujensa luona katsomassa ja on kotiutunut puolen yön jälkeen. Olin illalla kyllä niin poikki viikonlopun reissusta. Oltiin siis vanhempien luona kyläilemässä ja veljenpojan ristiäisissä. Pieni poika sai nimekseen Oliver :) Ihan kiva nimi, itse tykkään enemmän perinteisistä nimistä. eilen mietiittiin että Venla tai Viljo vois olla hyvä nimi =) Katsotaan kumpi siellä majailee, torstaina pääsee viimein ultraan kurkkimaan! Pari pitkää päivää vielä odotettavana :D

Tänään alkaa työtkin!

Nessu ja pieni 20+4
 
Päivittäjä 29v on ikää kertynyt :)

Painoa on tullut jonkun verran, ihan tarkaksi en osaa sanoa, paljonko... pitäisi käydä puntarilla, mutta jotenkin ei saa aikaiseksi ;) Pari kiloa varmaan.

Lantionpohjan kanssa ei vielä ole ollut ongelmia, mitä nyt pitäisi jaksaa enemmän tehdä niitä liikkeitä... miten se voikin olla niin vaikeasti aikaan saatavaa :D Jännä, että neuvolasta en ole vieläkään saanut mitään ohjeita niiden tekemiseen. Onneksi jotain on muistissa esikoisen ajalta.

Iho on kuiva kuin sahara, onneksi ihan perusvoide on auttanut. Ja kesän lähestyessä on yleensä parantunut.

Nimiä ei ole hirveästi vielä mietitty, odotetaan ensi viikon rakenneultra ensin. Halutaan nähdä, että kaikki on kunnossa, ja mahdolisesti selvittää sukupuoli, jos vesseli sen kertoo :) Varmaan mietitään joku ei ihan perinteinen, mutta ei kauhean erikoinenkaan nimi.

Vyötärönympärys piti mitata, kun mies kommentoi mahan kasvaneen nyt selvästi. 93cm näytti nauha :)

Mrae ja pieni 20+2
 
HYVÄ LEIJONAT! Oli kyllä mahtava peli :p

Tervetuloa uudet!

branwen Tosiaan kumma kun ei kukaan edes puhunut tukivöistä. Mulla on kaverilta lainassa sellanen vyö, joka "kannattelee" mahaa, mut se ei tunnu yhtään hyvältä. Puristaa liikaa alamahaa, ehkä sitten myöhemmin on hyvä. Mietin ihan samaa, josko se olis vaan se iän perusteella riskiluku. Soitin neuvolaan sillon kun olin huolissani siitä, mut ei se mistään toisesta luvusta puhunut. Ihan sama, ei jaksa enää miettiä =)

pipituuna et ole ainut, täälläkin ollaan vieläkin -5kg lähtöpainosta. Ja hyvä niin :)

Liikkeitä ei tunnu täällä vieläkään. Kait se tuo etuseinässä oleva istukka vaimentaa. Huolestuttaa vaan, ollaanko siellä hengissä. Niin pitkä aika vielä ultraan (yli 3vk).

( . ) Mulle on tullu tosi inhottavia niska-hartia-pääsärkyjä. Tosi kovasti särkee, melkein itkuks menee. Monta kertaa viikossa tulee, eikä lihakset ole mitenkään juntturissa, ainakaan pahasti. Eilen oli pakko ottaa 1g panadolia, vaikka kuinka oon välttäny kaikkien lääkkeiden syömistä. Eikä sekään täysin helpottanu. No, jospa nää tästä.
Tuntuu, että mahan kasvu on jymähtänyt samaan kohtaan, ei nyt ole enää mitenkään silmissä kasvanut.

Höh, ihan tylsä harmaa päivä tuli tänne : /

Niiskuneiti ja 17+3
 
HYVÄ SUOMI!!!!
Oli kyll pakko katsoa peli vaikka aamul vähän väsyttikin =)

neuvolassa tänään
Pissa ja proteenit puhtaita.
Painoa tullut nyt 270g eli vähän.
Verenpaine ok.
HIV ja kuppa negatiivisia ja veriryhmä A.
vauvan syke 146-156.

Itse neuvolantäti ja harjoittelija eivät saaneet sykettä kuulumaan mutta mä sain kun kokeilin.Osasin etsiä oikesta paikasta ja puoli-istuvasta asennosta.Neuvolantäti nauroikin että tähän käy sulta hyvin =)
Itse joka ilta kuuntelen sykkeet ja hyvin kuuluu hevosen laukkuu ääni.Välillä vaan saa etsiä aika pitkään kun tuolla naperolla on vielä suhteellisen hyvin tilaa juosta karkuun.

Liikkeitä ei tunnu mutta istukka joka on etuseinämässä vaimentaa aika hyvin.

Nimistä Mä kovasti ehdottelen mutta tuntuu ettei miehelle käy mikään.
Miehen isosisko rupesi virkkaamaan meille kastemekkoa ja siihen myssyä,näin yhdessä käsityölehdessä ihanan mallin.

Ensi viikon to olis rakenneUÄ felicitaksessa jolloin viikkoja 18+2.
Varasin siksi tuon ajan kun mies ei pääse siihen kättärin rakkenneUÄ:hän .
En sittenkään tiedä menenkö tuohon 4d:hen...pitää kattoa.

Shenda ja muru 16+6 Huomenna poks poks.
 
Viimeksi muokattu:
Moikka taas! Menen to sinne sokerirasitukseen... Kertokaahan siinä käyneet että onko se kamalaa? Mua pelottaa vaan se kun siellä joutuu olemaan kolmisen tuntia....Jos iskee pahaolo tai päänsärky??
T:eek:smiina ja Osteri- Ossi 17+5
 
Niiskuneiti90: Oletko kokeillut kuumaa/lämmintä kaurapussia hartioille? Minulla on vasen puoli ihan jumissa ja puoli yötä valvottuani laitoin kuuman kaurapussin olalle, niin sain nukutuksi ja hartia oli paljon parempi aamulla.

ON: Kävin sitten aamulla viemässä jälleen kerran pissanäytteen labraan. Oireet eivät ole helpottaneet lainkaan, vaikka kuuri on ollut päällä 5 päivää. Lauantaina olisi seuraava työvuoro, vielä kun saisi tämän voinnin sellaiseksi, että töissä pärjäisi!!

Dreamer75, rv 17+3
 
Nimistä Varmaan joku aika perinteinen nimi annetaan. Vähän on jo puhuttu, mutta saa nähdä - esikoisesta nimi muuttui vielä kun näki, että toinen nimi sopikin paremmin :)

niiskuneiti Tuo minulla oleva tukivyö on sellainen, että se ei oikeastaan mahaan tunnu/auta ollenkaan. On siis selän puolelta tosi leveä ja napakka, edessä ja sivulla ei ole paljon muuta kuin pehmeää kangasta ja tarranauha. On tarkoitettu nimenomaan selälle, mahan tukemiseen ei auta yhtään.

Vyötärönympärys leveimmältä kohdalta oli 92cm :)

(.) Soittelin sitten vielä neuvolaan, kun supistukset tuppaavat olemaan välillä aika kireitäkin ja tulehdusoireet palaavat heti, jos jättää maitohapot pois. Sain onneksi keskiviikolle lääkäriajan, katsoo tilanteen noiden suppareiden takia ja selvittää, tarvitsisiko uuden ab-kuurin. Koko loppuraskautta kun ei viitsisi noita maitohappoja käyttää... Samalla poissulkevat vti:n ja vissiin jotain muutakin. Kiva, että homma hoituu, niin ei tarvitse huolehtia :)
 
Dreamer juu, eilen oli kauratyyny hartioilla, se plus panadol vei sen pahimman pois, mutta ei se ole vieläkään loppunut kokonaan. Eli kyllä sillä oli jotakin vaikutuista :)

Branwen Aivan, pitää kysellä tuolta tk:sta onko siellä jotakin sellaisia. En kyllä usko. Enkä varmaan raaski ostaakkaan. Pitää kärvistellä, jospa se tästä :)

Ette muuten usko millanen päivä meillä oli eilen...
Asutaan omassa rivarin päätyasunnossa. Olin kylppärissä laittamassa tukkaa, kun ihmettelin, et miten täällä voi haista niin kovasti tupakka. Naapurissa on taloyhtiön vuokra-asunto, ja näin et asukas lähti pois kotoa, n. puol tuntia sitten. Ajattelin, et ne varmaan sit polttaa sisällä, vaikka ei saisi. Tuli myös mieleen, ettei siellä vaan pala mikään.
Kävin hakemassa taloyhtiön pj:n, ja se kävi tarkastamassa asunnon yleisavaimella. Sieltäpä sitten löyty kunnon huumeluola. Asunto oli aivan järkyttävässä kunnossa, huumebongi olkkarissa ja pj näki makuuhuoneessa isot Kannabis-viljelmät vaatakaapissa.
No soitettiin poliisit, mut se tyyppi tuli kotiin. Poliisit kun tuli, se oli karannut takapihan puoleta tuuletusikkunasta, kasvit ja bongit mukanaan. Karkumatkan jälkeen, poliisit sai sen kiinni. Oli kylläkin huumeet piilottanut.
Ajatelkaa, oon käyny monesti siellä yöllä huutamassa ovella, kun musiiikit pauhannu täysillä, eikä olla saatu nukkua. Onneks ei ole mitään sattunut, vielä kun raskaanakin oon :| Ei sitä ikinä voi tietää, mitä seinän takana tapahtuu!!
 
niiskuneiti90: Hui, mikä naapuri! Ei sitä todellakaan voi ikinä tietää, mitä seinien sisällä oikeasti tapahtuu...

Nimistä: ollaan valittu suunnilleen top5 jo sekä tytölle että pojalle, itse asiassa pojan nimi on jo valittu, jos sieltä sellainen tulee. Sama mulla, että täytyy varmistaa ensin, että lapsi on nimensä näköinen!

osmiina: sokerirasitustesti ei ole mitenkään kamalaa. Ja jos siellä tulee huono olo, niin ainakin meidän tk:ssa oli sängyt, mihin olisi päässyt pötköttelemään ne väliajat. Muistat vaan ottaa itsellesi jotain tekemistä, kirja tms - voi muuten tulla aika pitkäksi.
 
Hyvä Suomi!!!!Oli ihan pakko vahtaa eilinen matsi ja nyt kyllä tuntuu lyhyet yöunet mutta oli se sen arvoista:) Ja just kun olin nukahtanut niin tyttö heräs itkemään. Otin sen sitten viereen nukkumaan että sai edes muutaman tunnin nukkua.

Niiskuneiti: Hui mikä naapuri. Onneks poliisit saivat kiinni. tuo on vissiin kyllä valitettavan yleistä:/

Virtsankarkailusta: Mulla ei oo noita ongelmia ollut mutta olen erittäin laiska mitään lantionpohjanlihaksia treenaamaan. Vois kyllä vaikka tässä töissä istuessa yrittää.

Supistuksista: Joku kirjotti että seksin aikana tulee supistuksia. Mulla sama, vatsa kovettuu kivikovaksi. Viimeksi mietin että onkohan ihan normaalia ja pitäiskö rajottaa tota seksiä ettei vaan tee mitään hallaa.

Nimistä: Meillä nimen täytyy olla sellanen että sopii sekä suomen- että ruotsinkielellä. Mies on ruotsinkielinen niin täytyy passaa molemmille. Ja halutaan sellanen perinteinen nimi kuten esikoisellakin. On vaan tosi vaikeeta. Meillä on/oli yks hyvä pojannimi josta ennen tykättiin molemmat mutta nyt mies on muuttanut mieltään ettei olekaan mieluinen. Tosi vaikee kyllä. Mä oon miettiny nimiä aika paljon mutta mies ei kyllä ole.

Olosta: Ei mitään uutta. Ei oikeestaan tunnu yhtään millekään. Ainoastaan yöllä saa juosta vessassa ja nukkumisasennon löytyminen on hankalaa. Ei pysty mahallaan nukkumaan eikä oikeen selälläänkään kun tulee häijy paine vatsaan/sisuskaluihin. Viikot vaihtuu tänään ja 18.viikko lähti käyntiin:)

Matilda ja pikkuvauva 17+0
 
Moikka mammat...

pakko nyt tilittää meidän kuopuksen ongelmasta...ei oikein meinaa järjissään tää mamma pysyä ku on niin vaikeeta. Ikää neidillä on nyt 1v7kk. On aina nukahtanut itekseen, ei siis oo silitelty tai nukutettu mitenkään. Tutti suuhun, unikaveri kainaloon ja soittorasia soimaan. NYT on ollu jo hetken aikaa tosi vaikeeta nukkuun menot. Siis päikyille ja yöunille...Yhtä huutoa vaan. Mitä ihmettä tää nyt oikein on?? Nyt pitää tuntitolkulla istua sängyn vieressä ja odotella että neiti nukahtaa. Eilen illalla huuto oli jo ihan tautista ja mä menin sit meidän sänkyyn sen kanssa. Pelleili aikansa jotain ja nukahti sinne. Tänään en oo päiväunille saanut. Huutaa ja huutaa. Olin vieressä ja taputtelin ja tein vaikka mitä. Ei auta. Ja likka on ihan väsy! En voi kovin kauaa näin päivällä nukutella, sillä ei tuo esikoinen (3v4kk) voi tuntitolkulla yksinään olla. Alkaa pikkuhiljaa väsyyn tähän....

Ei voi raskaudestakaan nyt tällä hetkellä iloita tai nauttia. Surettaa tuo kuopuksen itkuisuus.

Voikaa te hyvin! Ja anteeksi tää tilitys.

Hertta ja nuppu 16+1


ps. päivällä on oma iloinen itsensä mutta sit kun tulee puhe nukkumaan menosta niin tyttö muuttuu...
 
Viimeksi muokattu:
Sanokaapa muuta... Pieni shokki oli eilen. Mistä sen ois voinu tietää, vaikka puukosta olis joku kerta tullu kun menny sinne räyhäämään. Ei sitä osaa ajatella et se sattuu just meille, tällaset jutut tapahtuu aina "muualla" ei meillä.
Kaiken hyvän lisäks, kukaan ei nyt tiiä saako sen jo tänään häädettyä! Kun ei sitä poliisit saa pitää vangittuna kun korkeintaan 3pv, sithän se takasin pölähtää tänne, jos ei olla saatu häädettyä. Eilen tuolla kyllä joku kolis, poliisit jätti sälekaihtimet ja ikkunat auki, niin oli menneet illalla kiinni ja keittiöstä kuulu kolinaa. Toivottavasti pitävät sen jätkän useemman päivän hoteissaan! Se kolisia oli toivottavasti sen tyttöystävä tms..
 

Yhteistyössä