~ Lokakuun lapsoset helmikuussa ~

Tervehdys vaan kaikille! Uskaltauduin kurkkimaan tähän pinoon ja mukavalta porukka täällä vaikuttaa :) Sain itse kaksi viivaa testiin torstaina ja eilen vielä plussan digitestiinkin sain, tein vielä saman testin minkä torstaina ja oli näköjään viiva vahvistunut. Olen kamala testien suurkuluttaja ja varmaa kerkeän ennen ensimmäistä neuvolaa tehdä miljoona testiä, mutta minkäs sille luonteelleen voi...:/ Nyt siis kai menossa rv 4+3

Taidan varovaisesti ilmoittautua tähän pinoon ,elikkäs
Mimmu1984, LA 20.10 (netin raskauslaskurin mukaan), ikä 26v, PKSSK, 1. tulossa

Me kerettiin yrittää esikoista 8. kierron ajan ja clomifen kierroista 2. tärppäsi. Minulla todettiin PCO nyt syksyllä, joten en ovuloi ollenkaan. Ensimmäinen bongattu ovulaatio sattuikin juuri tässä kierrossa mistä plussan sain :) Onnellisia ollaan molemmat, mutta pelottaa, sillä PCO:n takia keskennmenon riskikin on kai suurempi.. :( Mies ei kuitenkaan halua että käydään varhaisultrassa, joten saakin sitten kärvistellä sinne 12 viikolle asti. Neuvolaan soitin, sillä siellä melko tiukilla ajat. Ensimmäinen neuvolakäynti on siis 14.3, tuolloin rv 9 alkamassa, mikäli sinne asti päästään.

Oireita on jo alkanut esiintymään erityisesti iltaisin ja öisin:
-Suonenvetoa
-Nälkä ja jano yöllä
-Varmaankin noita repimiskipuja (tuntuu äkillisissä liikkeissä ja yöllä nukkuessa)
- Rintoja vihloo välillä erityisesti öisin
-Lpö 36,4-36,5

Miulla myös iski mieletön räkätauti päälle ja toivon että tästä tokenen. Kävin apteekissa ja sieltä sain avuksi vicks vaborub voidetta sekä nasolinia (nasolinin pakkausselosteessa tosin lukee että ei raskaana oleville?? apteekin täti kyllä sanoi että se käy..) Tänään taitaa pitää taas lähteä apteekkiin ostamaan panadol hottia ja c-vitamiineja. Saakohan noita c-vitamiineja syödä isommalla annoksella myös raskauden aikana? isompi annos on yleensä minulla auttanut flunssaan..

Huh, anteeksi tämä pitkätekstisyys ja omanapaisuus! Luin teidän tekstit ja yritän päästä pikkuhiljaa pinosta kiinni että pystyn teidän juttujanne kommentoimaan :) Ihanaista sunnuntaita kaikille!
 
Moikka kaikille!

Tervetuloa uusille ja halit niitä tarvitseville!

Sisaruksille aja teltiin kertoa sitten, kun ensimmäinen ultra on takana ja tiedossa että kaikki on ok. Meillä on esikoinen varmasti innoissaan, koska tykkää todella paljon vauvoista ja on joskus sanonutkin että tahtoo meille vauvan :). Kuopuksesta en menisi vannomaan, että tykkää yhtä paljon.

Pahoinvointi on edelleen hel*etillistä. Joka ikinen päivä, aamusta iltaan. Ainoastaan nukkuessa helpottaa. Ruoka ei mene kunnolla alas, ainoastaan raikkaan hedelmät ja vihannekset. Juomana menee Sprite, se tekee niiin hyvää.

Mistä noita pahoinvointirannekkeita saa ostettua? Ja mihin sen toiminta perustuu?
 
mimmu onnittelut! Lisäilin sinut listalle :)

kolmenmutsi Kaverin kanssa eilen kiertelin juhlapukuostoksilla, ja ihan pakko oli ihastella niitä 56 cm juhlavaatteita :D Mitään tuskin uskalletaan ostaa ennen kuin syntymä alkaa olla lähellä (ja täytyy vähän katsoa, mitä edes tarvitsisi esikoisen jälkeen). Mites muut, oletteko vielä ostelleet mitään tulokkaalle?

Salainen toive Me kanssa kerrotaan tuolle 2v:lle varmaan niiden kasvavan mahan myötä heräävien kysymysten kautta :) Muuten sitä jokojoko-kyselyä riittää... :cool: Ja pahoinvointi on kanssa alkanut vähän helpottaa täälläkin, vaikka ei tuo pahaksi vielä tällä kertaa päässytkään.

pikkubertta :hug: kova kokemus on teillä ollut :( Mutta tottahan se on, että oireet ovat joka raskaudessa erilaisia. Toivotaan, että tällä kertaa kaikki menee hyvin :)

pahoinvointirannekkeesta Sea-Band pahoinvointiranneke - Sinunapteekki.fi - Sinunapteekki.fi Tuolta ainakin netistä, sea band on se tuotenimi. Ja sitten ihan lähiapteekeista täällä ainakin :) Hinta on parinkympin tienoilla ja teho perustuu siihen, että rannekkeessa oleva muovinäppylä painaa ranteessa olevaa akupunktiopistettä, joka vähentää pahoinvointia.

Esikoisessa hieroin noita pisteitä itse ja se auttoi, tälle toiselle ostin nuo rannekkeet ja ihan jees toimivat nekin. Vähän saa olla tarkkana, että asettaa oikeaan kohtaan, mutta kun ne ovat paikallaan, niin eivät tunnu oikeastaan miltään. Ihan kokonaan ne eivät minulta ainakaan pahoinvointia vie, mutta perusoloksi tulee normaali ja välillä vaan sitten kuvotuksen aaltoja.
 
Täälläpäin olot on ollu suhtkoht hyvät, vähän vihlasee välillä mutta ei mitään suurta. :) Mutta mutta, pahoinvoinnit taitaa alkaa, (VOI EI!), eilen aamulla oli vähän semmonen olo, että syödäkkö vaiko ei. Se oli vielä pientä, mutta eilen koko illan oli sitten ihan hirveä olo, ällöttävä olo koko ajan! Yhh. : / Ja nyt tänä aamunakin tuntunut siltä, että ei ihan normaali olo ole.. Kunpa tää nyt pysyisi aisoissa eikä lähtisi ihan valloilleen, koska tahtoisin kuitenkin koulussa pystyä olemaan ettei tarvitse siellä mainostaa asiaa vielä.

Yrittämisestä minäkin, niin meillä tärppäsi jo yk 3, eka kierto kun oivista tikuttelin. :D

Muutto edessä meillä, ensi kuun lopulla päästään muuttaan rivari kolmioon, jee! En malttaisi millään odottaa, että pääsee sitä sitten laittamaan. :) Vähän siellä pitää seiniä maalailla ja tämmöistä, mutta sinne pääsee sitten pienokaisen huonetta tekemään. :heart:

tsude ja pöppiäinen 6+3
 
Ilmoittaudun mukaan mahaa kasvattamaan :)
Plussasin jo pari viikkoa sitten, mutta on tullut seurattua teidän jutusteluja vaan taustalta.

Jonna_82, LA 12.10., ikä 28, TYKS, 1. lapsi

Meillä tärppi tuli yk8, seuraavassa kierrossa olisin varannut gynelle ajan.
Oireita ei hirveän selvästi ole. Nälkä on voimakkaampi kuin normaalisti, herkut ei maistu vaan just noita muidenkin mainetsemia raikkaita salaatteja ja hedelmiä tekee mieli. Maha on turvoksissa niin, että luulis olevan jo todella paljon pidemmällä.. miestä jo kiusasin, että ehkä sielä onkin kaksi ;)

Neuvolaan soitin maanantaina ja ensimmäinen käynti on 1.3. Neuvolan kautta on ensimmäinen ultra vasta viikoilla 11-12, joten mennään yksityiselle varhaisultraan. Halutaan nähdä, että siellä joku asustaa.

Jonna ja pikkunen 5+4
 
Tervetuloa uusille lokakuisille!

Hitto kun ulkona on kylmä!! Vois kuvitella kun aurinko paistaa, että olis ihana leuto kevätsää mut ei sit kuitenkaan : /

Onko täällä muita, joilla on ollut sokereiden kanssa ongelmia raskauden aikana? Mulla ensimmäisen kanssa riitti ruokavalio, mutta toisen kanssa oli insuliinihoito. Korkean lähtöpainoni takia tiedän, että sokerit remppaa taas ja olenkin ottanut jo heti alkuun terveellisemmän linjan. Pyrin siihen ettei mun oma paino nouse lainkaan vaan sais jopa tippuakkin.

Olen pohtinut sellaista, että miten kertoa raskaudesta ystäväpariskunnalle, jotka ovat yrittäneet lasta tuloksetta yli 4v? Naiselle se on tietysti kovempi pala ja olen hänestä jo huomannut sellaista, että saattaisi käynnit meillä olla vähentyneet lapsien takia?!? He muuttavat vajaan kilometrin päähän meistä loppuvuodesta ja näin ollen tulemme varmasti näkemään useammin. Vaikea asia :confused:

Muuten voidaan mainiosti, välillä kolottaa ja vatsassa on tunne kun joku olisi survonut sinne painepallon :D

Muutosta & Helvi 5+1
 
Tervetuloa uusille, mukavaa kun joukko kasvaa!!

Minä en ajatellut tulokkaalle vielä ostella mitään. Kaikkea pitäisi olla valmiina. Täytyy vähän kartoitella, että mitä esikoiselta on jäänyt ja jos tulokas on poika, niin vaatepuolta ei tarvi ainakaan miettiä, tytölle varmaan joutuu muutamia "tyttömäisiä" vaatteita ostamaan.

Muutosta: Painon vuoksi minäkin joudun sokerirasitukseen, tosin olen kuullut, että ainakin Espoossa joutuvat jo kaikki, voi korjata jos olen väärässä. Ja olen kuullut huhuja, että ne joilla on sokereihin viittaavaa, eli korkea paino, suvussa paljon sokeritautia, tai aiemmat lapset yli 4kilosia, niin saattaa joutua rasitukseen jopa kaksi kertaa. Eli jos näin on, joudun kärsimään sokerirasituksesta kahdesti. Esikoista odottaessani jouduin sokerirasitukseen, kun olin ennen neuvolaa vetänyt pussin karkkia, oli vähän sokeri koholla :whistle: Muuten sokerit oli normit, eli en joutunut ruokavaliolle. Tosin poika oli syntyessään melkonen jötkäle, että onkai vähän niin ja näin luetaanko "sokerivauvaksi". Mutta nämä asiat varmaan selviää viikonpäästä kun on ensimmäinen neuvola...
 
Onnittelut Jonna, lisäilin sinut listalle :)

Muutosta Voi kun tuohon olisikin joku hyvä vastaus, minäkin tarvitsisin : / Miehen sisarukselle kertominen pelottaa samasta syystä. Toisaalta ei halua kertoa kauhean myöhään, ettei heille tule tunnetta että olisimme salailleet asiaa heiltä, toisaalta ei halua turhaan hieroa suolaa haavoihin jos vaikka sattuisi tulemaan keskenmeno.

Sokerirasituksesta Esikoisesta en joutunut, silloin meni painoindeksin mukaan nuo rasitukset. Nyt en sitten tiedä, terkkari vaan totesi esikoisen korttia katsoessaan, että "et käynyt sokerirasituksessa". En sitten tullut kysyneeksi, joutuuko sinne nyt... esikoinen painoi "vain" 3kg ja oli kuitenkin yliaikainen. Tietääkö joku, miten nuo Seinäjoella menevät?
 
Tänne onkin kiva tulla, kiitos kaikille tervetulotoivotuksista!

jonna ja mimmu, mukavaa kun tekin ootte täällä!! Me ollaan vanhoja tuttuja tuolta kuumeilupinosta!

Branwen Kiitos tietojen lisäämisestä! Iän näköjään unohdin ilmoittaa eli 29-vuotias olen.

Muutosta Muistaakseni Vaasassa sokerirasitukseen joutuu kaikki yli 25-vuotiaat... Mun kaveri asuu siellä ja muistelisin, että sokerirasituksesta oli puhe mut varma en ole...

Yrittämisestä, meillä tärppäs yk 5:lla. Tikuttelin ovista heti ekasta kierrosta alkaen kun tiesin, että mulla on pitkähköt, epäsäännölliset kierrot vaikka pillereiden lopettamisesta alkaa olla nyt vuosi. Terot olis apuna yk 2-4 just noiden pitkien kiertojen takia ja niiden jälkeisestä kierrosta plussasin vaikka ovis venykin pitkälle!

Onko muilla ilmavaivoja ja vatsa sekaisin? Tosi ruusunen aihe puhua mut mulla on ollu plussaamisesta asti. Tänä aamuna oli huono olo mut saattoi johtua aamupalan venymisestä vähän myöhemmäks. Huomenna soitan neuvolaan, jännää! Kiitos tosta rannekeinfosta, pitäisköhän ne jo tilata valmiiks kun oon kuullu että jos on matkapahoinvointia niin todennäköisesti tulee myös raskauspahoinvointia... :D

Gabrielle 4+6 :heart:
 
Mukavaa sunnuntaita kaikille ja tervetuloa uudet odottajat! :wave:

Taalla etoo aikasta lailla koko paivan. Ei nyt niin pahaa etta pitaisi oksentaa, nalka on mutta ei tee juuri mitaan mieli. Toissa paivana kylla meinasi tulla yli kun tulin ulkoa sisalle ja haistoin uunissa olevan kanan kasvisliemessa...hyi hyi!! Salaatit menisi (asken soin ison lautasellisen kananmunan kanssa)! Ja sopivan suolainen ruoka. Viime yona nain unta etta olin menossa purilaiselle ja voi herra jee etta tanaan tekee sita purilaista mieli!!! Onneksi lahin pikaruokaravintola on 50 km paassa, mutta laheinen ravinteli kylla tekee hyvia purilaisia :popcorn:...Joskohan illalla mies kavisi ostamassa, edellinen kun on tullut nautittua joskus viime kevaana..Janottaa myos kovasti. Ja turvottaa loppuiltapaivasta ja illasta, en kylla oikein kehtaa menna minnekaan kylailemaan kun ei tata mahaa voi olla huomaamatta! Varmaan joku poikue! Jospa nyt ei kuitenkaan...:LOL:

Vaatteita ei kylla tarvii kamalasti lisaa, varsinkin jos tamakin on poika. Tosin ei oteta sukupuolta selville. Varmaan ostan vahan lisaa neutraaleja bodeja yms. Mutta vasta myohemmin.

Taalla jouduin esikoisen kanssa sokerirasitukseen, koska aidillani on diabetes (ja mummolla ja tadilla). Mutta kaikki oli ok. Enkohan joudu siihen taas uudestaan tuon sukurasitteen takia. Taidettiin tehda rv:lla 23.
 
Gabrielle, täällä mennään samalla viikolla. Noista vatsavaivoista...tänään iski ripulointi, muutamaan otteeseen olen käynyt pöntöllä ja melkein pelkkää "vettä" tullut. En muistanut että sekin voi olla yhdenlainen pahoinvointioire ja elimistön reaktiota hormonimuutoksiin. Meillä oli kuopuksella reilu viikko sitten oksennustauti joten sitä tämä tuskin enää on, meillä ei kukaan perheestä saanut sitä tartuntaa.

Kiitokset munkin puolestani Branwenille rannekeinfosta. Just lueskelin vanhaa päiväkirjaa ja esikoisesta mulla alkoi pahoinvointi viikolla 7-8 ja jatkui viikolle 12. Ehkä täytyy katsastaa toi ranneke, koska ainakin yhtenä päivänä viikossa teen sen luonteista päivystyshommaa, että siitä ei voi rampata vessassa alvariinsa. Tai tietty jos oikein pahaksi äityy niin sairaslomaa haen. Aika lailla sitä on tullut edellisissä raskauksissa sinniteltyä opiskeluissa ja töissä vaikka on ollut kaikenlaista fyysistä vaivaa + uupumusta. Nyt ymmärtää jo jäädä ajoissa saikulle jos siltä tuntuu. Tässä pari vuotta sitten katselin erästä naapurinrouvaa kun jäi lähes heti plussattuaan sairaslomalle työstään ja oli sillä sitten lapsen syntymään asti. Ei näyttänyt raskaus kuitenkaan estävän rouvan huhkimista lapion, haravan ja kottikärryjen kanssa omakotitalon pihatöissä aamusta iltaan...;) No, mistäs sitä kenenkään tilanteesta tietää sen tarkemmin.

Tänään oli muuten Aamulehdessä hyvä juttu sivulla B37 otsikolla Tuhoanko lapseni meikkaamalla? Jutussa on haastateltu kahta naistentautien ja synnytysten erikoislääkäriä, jotka vastaavat erilaisiin raskausmyytteihin, pitävätkö paikkansa vai eivät.

Tässä lyhennelmä:
- kynsilakan käyttöä tulisi välttää raskausaikana
(molemmat lääkärit: osittain totta, ei ensimmäisen kolmanneksen aikana eikä jatkuvaa käyttöä)
- kevytlimsojen makeutusaineet haitallisia sikiölle
(molemmat lääkärit: tarua)
- Irtokarkkeja tulisi raskausaikana välttää lisäaineiden vuoksi
(molemmat lääkärit: tarua)
- hajustettuja vartalovoiteita ei tule käyttää
(toinen lääkäri: totta, toinen: uskoakseni tarua)
- pehmeät juustot, home- ja tuorejuustot kiellettyjä
(toinen lääkäri: osittain totta, toinen: totta, suomalaisissa tuotteissa riski erittäin pieni)
- vihreä tee ja yrttiteet saattavat olla haitallisia
(osittain totta/tarua)
- kissanhiekkalaatikkoa ei saa puhdistaa raskaana toksoplamatartunnan riskin vuoksi
(molemmat: totta)
- hyppiminen ja jumppa voi altistaa keskenmenolle
(toinen: osittain totta, toinen: tarua, loppuraskaus vältettävä liikuntaa jossa riski vatsan saada voimakkaita iskuja)
- joogata ei saa ensimmäisen trimesterin aikana
(molemmat: tarua)
- suoria vatsalihaksia ei saa treenata
(molemmat: tarua)
- meikkaaminen tulisi lopettaa poikasikiön kivessyöpäriskin vuoksi
(toinen: osittain totta. ripsiväriä, värivoidetta ja huulipunaa voi käyttää muttei ylettömästi. toinen: tarua, yhteys kivessyöpäriskiin on hyvin epäselvä)
- hiusten värjääminen on kielletty
(molemmat: osittain totta. voi värjätä kerran pari raskauden aikana ja suosia raidoitusta jolloin päänahkaan ei imeydy väriainetta. ensimmäisenä trimesterinä ei suositella)
- uimista pitäisi välttää jotta kohdunsuun kautta ei mene bakteereja
(molemmat: tarua)
- kylmässä vedessä uiminen saa aikaan supistelua
(molemmat: osittain totta)
- soijan syömistä pitäisi välttää sen korkeiden estrogeenipitoisuuksien takia
(molemmat: tarua)
- energiajuomia ei suositella
(toinen: totta, kofeiinin vuoksi. toinen: osittain totta, ei ensimmäisen kolmanneksen aikana)
- ihokarvojen poisto vahauksella tai epilaattorilla on kielletty
(toinen: tarua. toinen: ei osaa sanoa)
- mahalla maaten tehtäviä jumppaliikkeitä tulisi välttää
(molemmat: osittain totta)
- liikkuessa syke ei saa nousta yli 140
(molemmat: osittain totta. erittäin hyväkuntoinen voi treenata korkeammallakin sykkeellä mutta läkähtymispisteeseen asti treenaaminen ei ole järkevää)
- pilatesliikkeitä, jotka treenaavat syviä vatsalihaksia, ei saa tehdä
(molemmat: tarua)
- vatsalihasten treenaaminen vaikeuttaa synnytystä
(molemmat: tarua)
- pihatyöt ovat vaarallisia myyräkuumeriskin vuoksi
(toinen: tarua. toinen: osittain totta, kädet syytä suojata, toksoplasmakin voi tarttua mullasta)
- kassakuittien PVC-muovi on vaarallista
(toinen: osittain totta,kuitit sisältävät bisfenoli-A:ta jota voi imeytyä iholta vereen jonkin verran. Kaupassa käymiseen voi suhtautua huolettomasti, mutta jos työkseen käsittelee kuitteja niin suojakäsineet voivat olla paikallaan. toinen: en ole kuullut asiasta)
- akupunktio altistaa keskenmenolle
(molemmat: tarua)

Nämä siis lääkäreiden kannanotot. Itse ainakin vältän noita kevytlimsoja niin ei-raskaana kuin raskaanakin eikä meillä lapsetkaan niitä juo, aspartaamista on jäänyt huono mielikuva, eikä se juomakaan maistu yhtä hyvältä kuin oikealla sokerilla maustettu. Jos pikkuihminen vatsassa pysyy vielä puutarhatöiden aloittamiseen asti niin aion kyllä suojata käteni hanskoilla upottaessani ne multaan. Meillä nimittäin noita myyriä täällä liikkuu ja lapseni entinen opettaja sai muutama vuosi sitten myyräkuumeen jota potikin sitten pitkän aikaa.
 
Tervehdys!

Ilmottaudun mukaan. Rekisteröidyin äsken ja nyt alan opetella tätäkin. :) Tosiaan esikoista odotan ja kuten tähän pinoon kuuluu, laskettu aika on lokakuussa, laskureitten mukaan 12.10. Taustalla on yksi keskenmeno, joten hiukan pelokkaanakin tässä edetään...

bola, LA 12.10, 24v. JS ja 1. tulossa

bola ja 5+5
 
Kiitos tervetulo- ja onnentoivotuksista!
kolmenmutsi: huhui, minä käsittelen työssäni kassakuitteja koko ajan...! Tosin tiedän että kaikissa kuiteissa ei bisfenoli-A:ta ole, mutta mistäs sen tietää onko niissä meidän... No, jos muita "myrkkyjä" onnistuu välttelemään, niin tuskin tuo on ongelmista suurin :)
 
Jenny82 paljon jaksamista ja tsemppiä uuteen yritykseen.

Mippis ja Salainen Toive Olen itse ostanut iho-omegoita Sokokselta, mutta niitä myy myös luontaistuotekaupat ja varmaan apteekitki. Netistä saa myös tilattua esim.Iho Omega - mustaherukkasiemenöljy - www.terveyskaupat.net

Kolmenmutsi Täällä just lakattiin kynnet ja putsattiin kissan boxi : / ..täytyy patistaa miestä pitämään huolta kissanboxista ja mietinkin kynsiäki lakatessa että saiskohan tätäkään tehdä mutta toisaalta lakkaan aika harvoin.

Mulla on tulavana perjantaina eka neuvola ja nyt on menossa vissiin 6+2, tasan 7+0 neuvolapäivänä. Mies haluaa tulla mukaan. Ei kai siitä mitään haittaakaan ole ja hyvä että on mukava menossa :)

Pirteää viikkoa kaikille, toivottavasti selvitään pakkasviikosta ilman liikoja palelemisia.

Kerätär ja ..? (työnimi hakusessa)
 
Tervetuloa mimmu ja jonna :wave:

Ostoksista tulevalle pienokaiselle...
Kirpparilta löysin pojalla hyvät talvirukkaset ja samassa pöydässä oli tosi ihanat karvaset/mokkaset töppöset vauvalle, ne sorruin ostamaan ku ovat kyllä lämpimät talvella.
Sitten kirjakaupassa alennuksesta ostin semmoset jalan/kädenjälkitaulut esikoiselle ja tälle tulevalle...
Ultran jälkeen varmaan jotain uskaltaa ostaa. Ehkä sitten rakenneultran jälkeen enemmänki. Kattella sitten läpi noita esikoisen pieneks jääneitä vaatteita että mitä tarttee hankkia...

tsude
Onnea uuteen kotiin :) Mulla kans haluttas maalata ja ja laittaa ehkä jotain tapettia. On vain vuokra-asunto niin en tiiä kannattaako ku se maksaa ja en tiiä osallistusko omistaja kustannuksiin... Pitäs varmaan kysellä :p

Muutosta
Mä olen kuullu ja lukenu monen lapsettomuudesta kärsivän toivoneen et vauvauutiset kerrottas vaikka sähköpostin kautta et sais rauhassa miettiä mitä vastaa... Kuitenki varmasti kova paikka vaikka ilosia toisen puolesta olisivatkin.
Musta tuo kuulostaa hyvinki viisaalta tavalta... Kuitenki jos omalle kohalle ajattelee niin varmasti olis helpompi kuulla ne vaikka tuollein sähköpostin kautta kuin et ne vauvauutiset kerrottas vaikka puhelimessa tai kasvotusten et olis heti pakko jotain sanoa...

Tervetuloa bola :wave:


Salainen toive ja Torsti rv.8+2 (7+2) :heart:
 
Tervetuloa bola, lisäilin listalle :)

tsude Onnittelut uudesta kodista! :) Meillä on sama projekti meneillään, vuokralla asutaan toistaiseksi, mutta omaa etsitään aktiivisesti. Ihan sitä täydellistä ei vielä vaan ole vastaan tullut. Haluttaisiin kanssa sen verran peruskuntoinen asunto, että saisi itse just tapetoida ja laittaa ehkä laminaatit yms pientä, tehdä oman näköisen :) Onneksi nykyisestä ei ole kiire pois.

Branwen ja Silmu 7+2
 
Ah tätä alkuraskautta, puoli viideltä heräsin vellovaan oloon ja siitä saakka tasaisen tappavaan tahtiin olen oksentanut. Ja silmissäkin sumeni ja putosin polvilleni lattialle, siitä sitten konttasin takaisin sänkyyn. No, täytyy vaan ajatella että tämä alku menee joskus ohi, viimeistään lokakuussa :kieh: Nyt pitäisi kyetä viemään lapsi eskariin ja itse mennä töihin, koville ottaa...
 
Moikka kaikille!
Täällä ilmoittautuu yksi varovainen odottelija... ei oikein vielä tunnu siltä et raskaana olis mut eipä kai noi vajaa 10 testiä voi ihan väärässäkään olla :ashamed: juu...on testailtu!! :D
Tää ois nyt mun 4. ja toinen yhteinen, mun lapset on 8v ja 3v ja eka yhteinen nyt 6kk.. Annettiin tälle tulevalle heti lupa tulla kun on tullakseen ja haluttiin pienellä ikäerolla ja sit ois meiän lapset tässä :( ehkä ;)
pikkumökö 26v pkssk 20.10 4/2yhteinen
unohdinkohan jotain.... toi 20.10 on omien laskujen mukaan mut ei se paljoo heitä ku ovis oli niin selkee. Huomenna vois varailla nipun neuvola-aikoja ku täytyy toi pienin mennä käyttämään + 3v:lle pitää saada kans aika 4v tarkastukseen :)

mimmu1984- saapa nähdä tavataanko synnärillä :D ootko sä ihan paikkakuntalaisia.. tunnetaankohan muuten....

Mä oon sit tällanen palstaterroristi :D :D onkohan vähä tylsää olla kotona..
 
Hei kaikki, täällä olisi uusi lokakuista odottava. Ihan alkumetreillä ollaan eli laskettu aika olisi 23.10. synnäri VKS ja ennestään on tyttö 04/09 täällä vielä sulatellaan uutista vaikka ollaan erittäin onnellisia tästä, sekä minä että mieheni.
Neuvolaan soitin ja sain ajankin jo maaliskuun toiselle viikolle jolloin viikkoja olis 7+jotain. Meillä oli esikoisen kanssa maailman ihanin neuvolatäti ja nyt ollaan tässä välissä muutettu toiselle paikkakunnalle niin ei samalle enää päästä:'(
Tällä hetkellä vähän öklöttää ja mahassa kuplii ja tuntuu että jotain siellä on.
Yritän tässä lueskellä ketjua ja päästä kärryille mistä täällä jutskaillaan.
 
Mun on varmaan myös pakko ostaa tuollainen pahoinvointiranneke, vaikka en jaksa uskoa että siitä olisi juurikaan apua. Kuvotus jatkuu, välillä heikompana ja välillä voimakkaampana. Nälkä on loputon, voisin syödä kokoajan, mutta mikä tahansa ei maistu. Viikonloppuna vedin pussillisen sipsiä, ja eilen pyysin miestä hakemaan mäkkäristä juustohampurilaisia..:ashamed:
Paino on varmaan noussut pari kiloa tässä viikon aikana :D

minimuu ja pieni 6+5
 
Mulla kans välissä aivan kauhee nälkä mut ruoka ei jotenki maistu :confused:
Muutenki tuntuu et pienestä määrästä on mahalaukku täys... Ekassa neuvolassa painoa oli tullu kuitenki jo 1½kg :O Esikoisesta paino alko nousemaan vasta lähempänä puoltaväliä. Nyt on kyllä ollu ajatuksena että kiloja kertys vähemmän ku sillon...

Lämpimästi tervetuloa pikkumökö ja Matilda :wave:

Noista rajoituksista/suosituksista...
Esikoista oottaessa värjäsin pari kertaa hiukset. Nyt väri on eri ku sillon ja muutenki enemmän semmonen oman värinen joten ajattelin että taijan vain raitoja näihin hiuksiin laittaa :)

Meikata kyllä aion, mut mistä sen tietää ettei se oma meikkipussi sisällä just noita vältettäviä aineita? :confused: Mä sen verran vähän ja harvoin kuitenkaan meikkaan ku vaan hoitovapaalla olen niin en usko et mun meikkaamisesta haittaa on...


Kyllä tää kuvotus taitaa olla helpottamaan päin, toivottavasti ei ole vain hetkellistä *koputtaa puuta* Kauhee nälkä, pakko mennä kaivamaan jotain sapuskaa kaapista...


Salainen toive ja Torsti rv.8+3 (7+3) :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Huomentapäivää kaikille ja oikein ihanaista ystävänpäivää! <3

Täällä vietetäänkin ystävänpäivää pedissä, minulla flunssa pahentui ja töissä tulikin käytyä vain kääntymässä, sitten työterveyshuoltoon ja sairaslomalapun kanssa kotiin. Noh, nyt sitten levätään kolme päivää. Hoitaja oli tosi ihana ja sanoi että nyt pitää levätä, rauhoitteli vielä että onneksi vauva on hyvässä turvassa kohdussa :) Rauhoitti mieltä paljon, kun pelottaa jos tämä tauti tästä pahenee.

Kiitokset muuten kaikille tervetulotoivotuksista ja onnitteluista :)

Gabrielle: Huomasinkin että olet täällä, kiva kun jatketaan edelleen samassa pinossa:hug:

Pikkumökö:En oo Joensuulaisia, asun hiukka kauempana :) Saas nähdä törmätäänkö synnärillä! Kiva jännätä yhdessä täällä, voi sit matkan varrella hieman vertailla kokemuksia PKSSK:sta :) niin ja kiva muuten kuulla et sieki oot hulluna testaillu, en tunne itseäni enää yksin niin höperöks ;)

Hiustenvärjäämisestä
: Eipä muuten tullut edes mieleen että hiuksia ei saisi niin usein värjäillä raskauden aikana. Mulla on varattuna jo aika parin viikon päähän ja yleensä värjään hiuksia n7vkon välein.. Hmm mitäkähän sitä ensi kerralla tekisikään. Varmaan sitten raitoja, jos ne kerran parempi on.

Kerätär: Uuden neuvola-asetuksen mukaan toivotaankin että tulevat isät pääsisivät mukaan neuvolakäynneille :) Ainakin täällä meidän neuvolassa näin on.

Kävin muuten eilen taas apteekissa hakemassa helpotusta olooni ja kyllä voin taas sano että oli kyllä niin ammattitaitoinen myyjä minulla, että huhhuh! Kerroin olevani raskaana ja kyselin onko jotakin muita juotavia vaihtoehtoja kuin tuo panadol hot. Myyjä antoi minulle Burana caps paketin kouraan ja sanoi kyllä se burana paras lääke flunssaan on.. Minä siihen että eikös niitä mielellään olisi syytä välttää raskausaikana, sanoi että burana capsit kun on kerta nestemäistä niin niitä voi pikkuvauvoillekin antaa niin miksei sitten raskaana oleville. Myyjä päätti sitten kuitenkin katsoa vielä pakkausselostetta ja siellähän se sitten luki että ei raskaana oleville. Nenäsumutteista hän taas ei tiennyt mitään, päädyin ostamaan keittosuolasumutetta ja c-vitamiineista ei myöskään. Tänään sitten juttelin neuvolan terkkarin kanssa ja hän sanoi heti että normaaleja nenäsumutteita ei saa käyttää.. Eikä myöskään buranaa ellei lääkäri toisin määrää. Että silleen...
 
Viimeksi muokattu:
Aurinkoista uutta viikkoa!

Kiitos tervetuloa-toivotuksista!

Oireista. Ainoat oireet on vatsa- ja selkätuntemukset. Ennen plussaa jouduin jopa ottamaan kerran panadolia, kun teki ties monennetta päivää kipeää. Nyt tuo särky on vähän helpottanut, ja enää on vaan pikkujuilintaa. Rinnat turvonneet myös. Muuten ei mitään oireita ja välillä sekin mietityttää... : /

Kemikaaleista. Meikkiä tulee käytettyä vähän lähes päivittäin, ja niin aijon tehdä jatkossakin. Koetan katsoa, ettei ruoassa olisi makeutusaineita eikä kauheasti E-koodeja eli että söisin perusterveellistä ruokaa. Ajattelen, että tuo olisi tärkeämpää kuin vaikka rasva, jota iholleni levitän.

bola ja 5+6 :heart:
 

Yhteistyössä