~ Lokakuun lapsoset helmikuussa ~

Tervehdys taas kaikille! Oli taas mukava lueskella muiden juttuja ja tuntemuksia! :)

Mulla meni taas viime yö pätkissä nukkuen, unet oli todella sekavia ja melkein kaikki liitty tavalla jos toisellakin raskauteen ja vauvaan. Pari kertaa heräsin tosi kovaan menkkamaiseen kipuun : / Mietin, että pitääkö lähteä pönttöä halaileen ko oli niin kammotus olo, mutta onneksi meni aina kuitenkin ohi. Päivisin ei juurikaan ole pahoinvointia ollut mutta väsymystä sitäkin enemmän.

Farkut tuntuu kiristävän etenkin iltasella niin että ei voi nappia pitää kiinni.. :D

Mitään lisävitamiineja en ole syönyt, normaalistikin kun syön todella paljon marjoja ja hedelmiä sekä juon maitoa. Nyt pitääkin miettiä että olisiko se aika hakea purkki apteekista..
 
Voihan öklötys, nyt se sitten iski ja urakalla..! Eilen illalla alkoi ruuan jälkeen tuntumaan kuvotusta ja sitä on jatkunut tänään koko päivän :x
Ja juuri kun kehuin sitä ettei huonoa oloa juurikaan ole..
Päänsärkyä on myös esiintynyt, mulla harvoin särkee päätä mutta muistan että edellisissäkin raskauksissa oli usein migreeniä.

Tuo syöksysynnytys kokemukseni tapahtui kun odotin kolmatta lastani. Viikkoja oli 39+2 ja olin nukkumassa (aamuyö) kun tunsin pari kipeää supistusta. Nousin ylös mennäkseni vessaan ja vedet meni samantien. Sanoin sitten miehelle että taisi tulla lähtö Jorviin, ja hän rupesi säntäilemään unenpöpperössä pitkin asuntoa :LOL:
Samantien kun vedet meni niin alkoi supistamaan oikein urakalla, menin takaisin sängylle ja sanoin että nyt pitää soittaa ambulanssi.
Kaiken kaikkiaan meni vajaa 10 min kun vauva syntyi isänsä käsivarsille, ensihoitajat saapuivat pian sen jälkeen.
Synnytys meni sinäänsä hyvin, en saanut repeämiä ja vauva oli oikein hyvävointinen, sai oikein kehuja ensihoitajilta että onpa hyvänvärinen vauva :)
Paikalle tuli myös palomiehiä joten aikamoinen vilske meillä kävi, naapurit onneksi nukkuivat vielä :LOL:

Neljäs synnytykseni käynnistettiin vkolla 38+2 ja se kesti kaikkiaan pari tuntia, ponnistusvaihe minuutin. Jos kaikki sujuu hyvin ja pääsen tässäkin raskaudessa synnyttämään asti, tullaan tämäkin hyvin todennäköisesti käynnistämään hyvissä ajoin.

minimuu ja pieni 6+1
 
Täällä koitetaan parantua poskiontelontulehduksesta lääkekuurin voimalla. Ei kiva kun pitää sellainen syödä, mutta onneksi nykyään on myös turvalliseksi havaittuja lääkkeitä.

Sain tänään varattua ajan varhaisraskaudenultraan. Ainoa vapaa aika pitkään aikaan oli 2.3. tutuksi käyneelle lääkärille, jolla olemme käyneet molemmista pojista ja tuon kkm. Tuolloin viikkoja on 7+, joten mikäli masussa on elämää pitäisi sen jo näkyä. miten jaksan odottaa sinne saakka?!? Neuvola-aikaa taidan soitella ensiviikolla?

Vointi on hyvä. Rinnat tuntuu turpoavan ja kihelmöivän ja eilen alkoi hennot menkkamaiset tuntemukset, jotka saa heti mielikuvituksen liikkeelle vaikka muistan erittäin hyvin poikien kanssa, että silloinkin särki alussa ja välillä todella kipeästi. : /Silloin en vain osannut olla huolissani mistään, kuten nyt. Kaipa se kohtuu siellä valmistautuu kasvattamaan pikku hyyryläistä? Välillä olen käynyt kurkkaamassa housuihin työpaikan veskissä et onko tullut jotakin, mutta ei ja hyvä niin! =)

Päivä kerrallaan eteenpäin!

Muutosta & Helvi 4+5
 
RR
Huih tuota minimuun syöksysynnytystä :eek:

Täällä ollut taas tänään alavatsa hieman kipeähkö ja hyvin turvonnut :D Välillä kutisee masua niinkuin sisältä päin, omituista. Meikä on jo selannut kaiken maailman vauvatarvikekatalogeja :D
Mutta nyt pitää lähteä kaupoille.

RR ja Pähkinä 6+0
 
Kiitos onnitteluista ja tervetulo-toivotuksista! Mutta niinkuin pelkäsin, taisin iloita liian aikaisin. Mulla katosi viikonlopun ja alkuviikon aikana kaikki oireet ja epäilenkin keskeytynyttä keskenmenoa kun ei oo vuotoja tai kipuja. Mulla on tosi vahva tunne et jotain on pielessä. Soitin neuvolaankin, mutta ei vielä asialle voi mitään tehdä kun ei ultrassakaan näy. Luvan sain soittaa reilun viikon päästä uudestaan jos mitään ei oo tapahtunut suuntaan tai toiseen. Lupaili, että sitten ainakin voidaan tehä raskaustesti ja kattoo sitä hormonin määrää. Aika toivoton olo. Kaiken kukkuraks ollaan miehen kanssa ajauduttu tosi pahaan riitaan. Ei pystytä ees puhumaan.
 
RR
mippis :hug: Toivotaan kuitenkin, että olisit väärässä ja sulla olisi vaan helppo alkuraskaus.

Mä en tiedä, mutta mua on alkanut pelottaa, että mitä jos näitä pähkinöitä onkin tuolla kaksi? :eek: Mies vaan tokaisi sen alkuviikosta, kun masu on niin turvonnut, että mitäs jos siellä onkin kaksi asukkia... Voe apuva :D
 
Täällähän on käyty ahkeraa keskustelua kun en ole pariin päivään ehtinyt pyörähtää täällä ollenkaan. :)

Päivät matelee kun odottelen sitä ekaa neukkua, se on parin viikon päästä ja sillon on menossa 7+4. Maanantaina ajattelin soitella neukkuu (ellen sitten jo huomenna) ja kysellä josko sittenkin pääsisin sinne varhaisultraan, tahdon varmistua siitä, että tuolla jokin pieni sykkii.
Oireita ei nimeksikään ole, tissit ovat kipeytyneet ja eilen illalla sekä tänä aamuna vihloi vähän ikävästi masua.

Täällä sama pelko kuin RR:llä, lisäksi pelkoa kasvattaa se, että minun puolella sukua on aika paljonkin kaksosia. Ja oma äitini on kaksonen, ja tämä kaksois raskaus yleensä hyppää yhden polven yli eli nakki voi pian napsahtaa minulle. Jaiks! :eek: Yhdessäkin riittäisi aluksi tekemistä, saati sitten jos niitä olisi kaksi! Tuonkin takia tahtoisin päästä sinne varhaisultraan, että näkisi montako siellä on. :D

Vitamiineista mitä luulette, että kun en juo maitoa yhtään oikeastaan, niin kun syön vitamiini tabletteja, jotka sisältää myös kalsiumia, pitäisikö kuitenkin syödä lisäksi niitä kalsium tabletteja?

tsude ja pöppiäinen 6+0
 
Täällä ei ole ollut mitään tuntemuksia pariin päivään ja aiheuttaa huolta. Toivottavasti kaikki hyvin ja olen vain yksi onnekkaista joka ei kärsi alkuraskauden kauheuksista.. Ei ole yhtään "raskaana-olo".

Mä syön raskausajan multitabseja, foolihappoa ja valioravinnon iho-omegoita joita suositellaan raskaana oleville perinnöllistä ihosairautta sairastaville henkilöille (tutkimusten mukaan saattaa ehkäistä puhkeamista lapsella tms.).

Ostin tänään H&Mltä ihanan mekon mitä voi pitää sit kesällä leggareiden kaa :) ...niin ja pienen pentikin halipupun, ihan vaan että on jotakin konkreettista olemassa.

Aurinkoista loppuviikkoa kaikille!
 
minimuu
Sulla ollu nopsa synnytys... Jännä kyllä miten vauva noin vaans syntyä :D

mippis
Toivotaan kuitenki että kaikki olis kunnossa :hug: Toivottavasti saatte miehenki kanssa asiat selvitettyä :hug:

tsude
Paljon niissä sun napeissa on sitä kalsiumia? Montako % päivän saantisuosituksesta?
Ei siitä ainakaan haittaa voi olla :)

Kerätär
Mistä iho-omegoista sä puhut? Mä luin tässä joku aika sitten oliko se jostain mustaherukkakapseleista jotka ehkäsis jotain allergioita, iho-oireita tms... Meillä on vähän taipumusta atooppiseen ihoon niin mietin pitäskö kattella jotain ja kokeilla...


Nää pahoinvointirannekkeet on kyllä oikeesti hyvät. Vielä ku väsymyksen ja saamattomuuden sais pois :D

Salainen toive ja Torsti rv.8+0 (7+0) :heart:
 
SALAINEN TOIVE: juu sellaiset Väsymys+saamattomuuspois-Hus-rannekkeet oliskin kätevät ihan raskauden ulkopuolelllakin :D :D

MIPPIS: Mulla on esikoisen odotus ollu täysin oireeton, ja monessa KM raskaudessa ollut oireita vaikka muille jakaa... niistä on vaikea päätellä mitään. tsemppiä! Eiköhän siellä masussa kaikki hyvin ole, toivotaan niin :heart:

).(
Mä syön nyt d-vitamiinia ja omega 3:sta. Itseasiassa tajusin että mun ruokavaliossa on ihan liian vähän omega 3.sia niin katsotaan nyt sit onko tällä vaikutusta. Omega 3 ja omega 6 epätasapaino aiheuttaa kuulemma ainakin monen moista.

Mun tissit on nykyään daisarit:LOL:
Mut en valita (eikä mieskään....)
Itseasiassa nautin jokaisesta oireesta, jokaisesta päivästä....
Ajattelin nyt rauhassa odotella 8 vkoon asti ennen kuin neuvolaan soitan.. tyhmää sit taas perua aikaa jos jotain sattuu ni mieluummin odottelen...:$
Vähän se alkuraskaudan ultra houkuttaisi, vaikkei se mitään pelastaisikaan.. kesällä näkyi hyvin syke rv 6 ja 2 pvää myöhemmin meni kesken:'( elämä on niin julmaa välillä :|

Nyt mä otan kyllä tosi rauhallisesti ja päiväkerrallaan tämän odotuksen kanssa...
Kunpa kaikki menisi hyvin...
 
Vitamiineista syön jotain raskausvitamiinia ja siihen päälle muutaman d-vitamiinin ekstraa.

Synnytys Esikoinen syntyi 41+3 kolmen vuorokauden valvomisen jälkeen. Kuuntelin vuorokauden supistuksia kotona, sitten ajattelin, että nyt vois jo lähteä, et jotain edistystä on tapahtunut. Kolmelta yöllä sitten lähdettiin. Synnärillä sitten todettiin, että kohdunsuu on aivan kiinni. En pystynyt kuitenkaan enää säännöllisiltä supistuksilta nukkumaan, niin saatiin jäädä perhehuoneeseen. Siellä sitten valvoin yön.

Päivällä pääsin altaaseen ja lilluin siellä melkein pari tuntia. Sen jälkeenkin kohdunsuu oli edelleen kiinni. Sitten alkoikin ihan helvetilliset supistukset. Kohdunsuu ei kuitenkaan juurikaan auennut. Syyksi tähän mä luulen olevan sen, ettei esikoinen kiinnittynyt missään vaiheessa ja ei näin ollen ollut siellä synnytyskanavassa painamassa kohdunsuuta. Olivat sieltä synnäriltä laittamassa mua milloin kotiin, milloin osastolla, en ollut kuulemma vielä synnyttämässä, vaikka itestä kyllä tuntui siltä.

Joskus illalla pääsin vihdoin saliin, sitä ennen kokeiltiin petidiiniä, josta ei ollut mitään apua. Ilokaasu oli pelastus, sillä pääsi siihen neljään senttiin, että sai epiduraalin. Sitä ennen laitettiin aquarakkuloita, joista oli apua. Epiduraali vei kivut pois, tilalle tuli horkka, mutta ei se haitannut. Epiduraalin kaverina oli oksitosiini ja parissa tunnissa epiduraalin laiton jälkeen syntyi vauva 26 min ponnistamisen jälkeen. Ei tarvinnut epparia ja selvisin muutamalla tikillä.

Nyt tästä odotuksesta aion mennä pelkopolille, koska esikoisen synnytyksestä jäi aika huono maku. Kätilöt olivat mukavia, mutta kukaan ei oikein kertonut minulle mitään mistään ja en ollut itse osannut ajatellakaan, ettei kohdunsuu aukea kovista supistuksista huolimatta. En kuitenkaan pelkää seuraavaa synnytystä, toivon vain, että jos seuraavan kerran käy samalla tavalla, pääsen aikaisemmin saliin ilokaasulle.

Tulipas pitkä sepustus. Väsyttää ja esikoinen taas tänäkin aamuna heräsi normaaliin tapaansa 5.45. Huomenna pääsee onneksi töihin "lepäämään".

Lisse ja Viljami 6+4
 
Mä niin eilen illalla päätin etten tänä aamuna oksenna.... mutta ei se päätös pitänyt :D Suoraan sängystä vessaan vaan ja sisuskalut ympäri...
Synnytyksestä: Mulla esikoisen synnytys kesti 8 tuntia. Yöllä alkoi ilman ennakkovaroituksia säännölliset supistukset ja pari tuntia siitä lähdettiin sitten sairaalaan. Epiduraalin sain aamulla puoli kymmenen aikoihin ja tyttö syntyi klo 12.09, ponnistusvaihe 6 min, ei repeämiä.
Eli omasta mielestäni mulla oli tosi helppo ja mukava synnytys, sanoinkin kätilölle että tätähän voisi tehdä useamminkin kun joku vaan hoitaisi tämän odotuspuolen :)
Ja hyvin luottavaisin mielin tätäkin sitten menen tekemään jos sinne saakka päästään, vähän mielessä olisi luomusynnytys mutta jos supistukset ovat samaa tasoa kun tytöstä niin voi olla että en pysty. Kätilö (30vuotta alalla ollut) totesi supistuskäyriä katsoessaan ettei ole uransa aikana yhtä hurjia käyriä nähnyt :)

Pikkubertta 6+0
 
Hurja syöksysynnytys, minimuu! Onneksi mies pystyi auttamaan noin hyvin. Toivottavasti pääset sairaalaan asti tälläkin kertaa :)

mippis :hug: kovasti jaksamista, toivottavasti kaikki olisi kuitenkin pienellä hyvin ja saisitte miehen kanssa puhuttua asiat pahki.

Kerätär noista maitohapoista voi kuulemma olla kanssa apua allergioiden estäjänä :) Ja ainakin ne auttoivat oman mahan kanssa viimeksi.

Salainen toive Pahoinvointirannekkeet on tosiaan hyvät, minulle kelpaisi myös jonkinlaiset älä-unohda-asioita-rannekkeet :D rade alkaa taas vaivata... :headwall:

Ihana llukea näitä synnytyskertomuksia :) Jokainen niin erilainen, osa helpompia, osa vaikeampia, mutta kaikki omalla tavallaan kauniita :)

ON Kävin eilen ekan kerran neuvolassa, ja cinderella tosi mukava terkkari oli :) Meillähän on siis sama, se JK? Yritti katsoa ultralla, mutta vielä ei näkynyt mitään, koska teki ultran mahan päältä. Varmistui kuitenkin se, että viikot tosiaan ovat tuon 6+ mitä arvelinkin. Menen vielä kuun lopussa uudemman kerran ihan vaan sinne ultralle, kysyi, haluanko tulla pyörähtämään ja vilkaisemaan pientä ennen nt-ultraa ja kyllähän se minulle kävi :heart:

Branwen ja Silmu 6+6
 
Salainen toive,

Kyseessä ovat juuri ne mustaherukansiemenöljykapselit. Mulla on vaikea atooppinen iho ja toivon todella kovasti ettei periytyisi eteenpäin. Mutta jos niin käy ja lapsi on muuten terve ja kaikki menee hyvin, niin ei se ole onneksi vakavaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kerätär;23115784:
Salainen toive,

Kyseessä ovat juuri ne mustaherukansiemenöljykapselit. Mulla on vaikea atooppinen iho ja toivon todella kovasti ettei periytyisi eteenpäin. Mutta jos niin käy ja lapsi on muuten terve ja kaikki menee hyvin, niin ei se ole onneksi vakavaa.
Gefilustuotteet on sanottu kans ehkäisevän atooppista ihoa, itse käytin niitä esikoisen aikaan eikä esikoisella onneksi atopiaa ainakaan ole, itselläni välillä aika vaikeanakin.
 
mippis voimia tilanteeseen. Toivotaan parasta! :hug:

Mulla on ollut tähän asti kauhein viikko, joka aamu on alkanut oksentamalla. Sitten siinä puolilta päivin huono olo helpottaa hetkeks, jos helpottaa ollenkaan ja alkaa kauhee väsymys. |O Kauheeta kun naamasta verisuonet paukkuu. Kerroin työharjottelupaikalla kyl tilanteesta heti ja olivat tosi ymmärtäväisiä eikä oo tullut mitään hässäkkää siitä kun välillä tulee oksu työaikanakin.

Onko muuten kellään kokemusta opiskelusta pikkuvauvan kans? Itellä on vielä noin puolet koulusta käymättä ja varmasti tulee loppupuolikkaasta tosi rankka. Aattelin pitää vuoden verran mammalomaa (jos nyt sinne asti päästään) ja sit alottaa vähän kevennetysti taas koulun.

Voi elämä. Mun isäni kerkee todennäkösesti kyllästymään muhun ennen kesää, kun soittelen sille kaikesta. Se on sairaanhoitaja niin oon sille aina soittanut et "onks normaalia kun sattuu sinne ja tänne, entäs voinko syödä tota ja voinko nukkua mahallaan" yms. Mahtaa jo katua vähän sitä, et lupas että saan soittaa heti jos on jotain asiaa. Oon nimittäin tehnyt työtä käskettyä. Helpompi soittaa isille kun neuvolaan, sinne ei kuitenkaan uskalla jatkuvasti soittaa. :D Oon vaan tykännyt saada varmistuksen kaikenlaiseen, kun ite en tiiä vielä mistään oikein mitään. Ja sitte tulee sellanen paniikki et "mitäs jos" ja sit oonkin jo täyttä vauhtia soittamassa iskälle. :ashamed:

Tervetuloa kaikille uusille! :wave:
 
Heippa kaikille

Täälläkin yksi äityli ilmoittautuu odottajien listoille. Laskettuaika laskurien mukaan olisi 10.10.2011. Ikää minulla on nyt 25v. ja toinen lapsi siis nyt masussa köllöttelee (periaatteessa kolmas sillä yksi km takana). Esikoinen saatettiin maailmaan 08/11. Synnäriä en osaa vielä sanoa, sillä voi hyvinkin olla että tässä lähiaikoina muutellaan pois etelä-suomesta, takaisin kotikonnuille. Ensimmäinen tyttö syntyi Hyvinkäällä.

Toistaiseksi ei ole oikein mitään merkkiä siitä että raskaana olisin. Ainoastaan jumalaton palelu ja vessassa ravaaminen poikkeavat normaalista... niin ja vähän juilii tuolla alavatsalla. Lisäksi mieletön salmiakin ja suolaisen ruuan mieliteko on rantautunut taas. Edellisessäkin raskaudessa oli salmiakin halu ensi alkuun, mutta en muista että olisi ollut näin paha. Niin ja se mistä alunperin aloin epäilemään raskaana oloani, oli se että kaikki hajut pisti nenään tosi pahasti. Ratikassakin kun istui niin piti kokoajan hengitellä kaulahuiviin kun haisi niin pahalle :D very odd..

Mutta nyt siis pahoinvointia ja väsymystä odotellessa.. tekisi tästä raskaudesta vähän todellisempaa. Vielä ei ole uskaltanut edes asiasta muille kun miehelle kertoa, kun tuntuu että eihän tässä mitään normaalista poikkeavaa edes ole. Hiukan jännittää työkavereille kertominen.. mutta se saa vielä odottaa. Koska te muut olette ajatelleet asiasta työpaikalla kertoa?

Esikoiselle aiomme heti alusta saakka sanoa kuinka vauva kasvaa äidin mahassa... tosi on vielä niin nuori, ettei paljon edes asiaa kerkiä pohdiskelemaan. Taitaa kyllä asian jo jollain tasolla ymmärtää, sillä on nähnyt niin paljon raskaana olevia ympärillään - vauva masussa ei ole mikään uusi juttu :).

Oikein hyvää odotusta kaikille! Toivottavasti kaikkien masuasukit matkassa pysyvät loppuun saakka.

-Marizzza 5+4
 
Uusille tervetuloa!

pipituuna opiskelen tällä hetkellä, meillä esikoinen pian 2-v. Muutama kaveri on opiskellut ihan vauva-aikana, ei niin helppoa kuin ilman vauvaa, mutta onnistuu kyllä :) Minulta jää opinnot kesken paljonkin, luultavasti ehdin vaan nyt kevään olla ja syksyllä en pääse harjoittelua tekemään, kun äippäloma jo heti alkamassa, toivottavasti siis! :) Haastavaa tämä opiskelu välillä on, illalla teen kouluhommia kun esikoinen nukkuu ja viikonloppuisin välillä kun tyttö on isänsä kanssa jossain touhuamassa. Hyödynnän etäpäivätkin eri tehokkaasti kuin aikaisemmin ennen lasta :) Olen vähän suunnitellut, että olen tulevan syksyn ja kevään -12 poissa koulusta ja sitten syksyllä jatkan.

Esikoiselle aletaan puhua vauvasta kun maha alkaa kasvaa, kesällä meinattiin alkaa "valmistaa" tyttöä vauvan tuloon enempi. Nyt jo neiti tajuaa että äidillä on paha olo aamuisin, eilen kävi vessassa näyttämässä, kuinka äiti pönttöön yökkäilee :( :D Mitähän mahtaa kertoa päiväkodissa oikein..? Tai muille sukulaisille?

Hyviä viikonloppuja!
 
mippis voimia :hug: älä kuitenkaan vielä toivoa menetä, mulla esikoisesta oireet saatto muutamaks päiväks aina välillä helpottaa/hävitä, silti kaikki oli hyvin!

Tervetuloa kaikille uusille! huomasin että tuttujakin on tullut tuolta keskenmenon jälkeen kuumeilevien palstalta, ihanaa!! :heart:

omaa napaa huonosti on pysynyt raskaus salaisuutena kun oireet on niin voimakkaat, etenkin pahoinvointi ja palelu..(ja mä kun en olis millään halunnut et kukaan tietää ennen varhaisultraa) vähän väliä saa käydä halailemassa pyttyä niin aika lailla on kaverit arvanneet mistä on kyse. ainoastaan kinder-suklaa ja sitruunat on sellaisia jota tekee mieli : / en tajua että mistä toi himo noihin sitruunoihin tulee! lueskelin että jotku on käyttäny noita pahoinvointirannekkeita ja utelisinkin että onko toiminut hyvin ja saako niitä ihan apteekista, nyt alkaisi jo kaikki poppakonstitkin oleen tervetulleita!? :x

varhaiultran varasin ja aika olis 22.2 eli viikkoja olis kuukautisista laskettuna silloin 7+0. mun ovistuntemuksista jos laskis viikot niin silloin olis 7+2 mutta oon itse laskeskellut koko ajan noiden menkkojen mukaan kun neuvolassa sitten kumminkin laittavat LA:n sen mukaan eikä sitä täällä meillä siirretä jos ultrassa ei huomata yli viikon heittoa. neuvolaan en vielä(kään) oo soitellut, aattelin et soitan vasta ton ultran jälkeen (täälä eka neuvola aina kuitenkin vasta rv 10+) kun jännitän niiiiiin kovasti että löytyykö pikkuiselta sykettä enkä sit haluu perua mahdollista neuvola-aikaa jos huonoja uutisia taas tulisi.. :|

oireista vielä sen verran että välis mulla on aika koviakin repäsykipuja ja muutenkin "juilii" alavatsaa aika lailla. sekin saa mut ihan hysteeriseks ja luulen että jotain olis huonosti. välis säteilee ihan tonne nivusiin asti nää vihlonnat, vaikka esikoisen odotuksesta ei nyt niin kauhean pitkä aika ookkaan niin en kyllä yhtään muista oliko silloin tällaista.. :confused:

hyvää viikonloppua kaikille! :heart:

omppu ja kirppu 5+3
 
Tervetuloa Marizzza :wave:

Kerätär
Juu samasta asiasta puhutaan. Saako niitä ihan apteekista?
Mä aloin esikoisesta oottaessa loppuraskaudesta käyttämään maitohappobakteeri kapseleita ja käytän niitä edelleen. Poika on kans saanu 2kk ikäsestä lähtien relatippoja, nyt kokeiltiin niitä mansikanmakusia tabletteja ja näyttää neki menevän :)

omppu
Mulle ukko osti ne pahoinvointirannekkeet ja kyllä mä uskallan väittää että nää toimii oikeesti :) Pahimman ällötyksen vie pois ja välissä olo saattaa olla miltei jopa normaali... :)


Salainen toive ja Torsti rv.8+0 (7+0) :heart:
 
Olikohan tänne ilmottautunu mun jälkeen uusia, uskosin. Eli tervetulloo uusille. :wave:

Pahoinvointirannekkeet ajattelin ostaa. Meillä on risteily tiedossa, kun olen rv 8+jotain. Ja nyt on jo ällötystä joten ajattelin, et parempi kokeilla ottaa ne mukaan paattiin.

Alavatsakivut on edelleen kaameita. Etenkin öisin. Minulla on munasarjakystia leikattu kolme kertaa ja kävin lääkärissä ja pyysin, josko voitas ultrata munasarjat ettei vaan olis kystaa siellä. Lääkäri vissiin luuli, et haluan vaan nähä onko kohdussa elämää ja toisti koko ajan, et "ei siellä mitää näy näin varhasilla viikoilla". Hermostuin ja sanoinki, et kyllähän mie sen tiijän mut haluaisinki tietää onko siellä kystaa. Noh ultraamatta jäi ja herään sit monta kertaa yössä mielettömiin kipuihin mihin ei auta mikään.
 
Hei kaikille

Uskaltaudun nyt ilmoittautumaan ketjuun mukaan, kun oon tehnyt pari raskaustestiä ja alan uskoa tähän juttuun itse :) Laskettu aika olis kuukautisten perusteella 15.10. ja synnytyssairaala TAYS. Tää on toinen lapsi, ensimmäinen syntyi 02/2008, eli täyttää kahden viikon päästä kolme vuotta :heart: Itsellä on ikää nyt 35 vuotta, mutta siihenkin tulee vielä tässä kuussa taas vuosi lisää...

Tarkoitus olis pitää tää juttu salaisuutena viel jonkun aikaa, mut jos pahoinvointi on samaa luokkaa kuin edellisessä raskaudessa, niin siitä ei hirveesti oo toivoa. Nyt jo kuvottaa hetkittäin, eli eiköhän tää kohta taas mee pöntön halailuks :x Muita oireita on ollu vatsanippailut ja palelu, josta oon tosin epäilly, että vois johtua siitäkin, että nyt on taas niin kylmä ulkona :D

Mäkin varasin just itelleni ajan varhaisultraan, mutta se on vasta 23.2., jolloin on viikkoja 6+4 joten siihen pitää vielä jaksaa odottaa ennen kuin näkee, että masussa oikeesti joku kasvaa. Neuvolaan en oo vielä soitellu, tarvii sekin tehdä maanantaina.


Kisulinen ja masu 4+6
 
Tervetuloa uusille :wave: Lisäilin teidät listoille. Jos jotain tietoja puuttuu tai on väärin, niin laittakaa lihavalla tai punaisella niin varmimmin huomaan :)

Pahoinvointirannekkeet Ostin apteekista ja ovat auttaneet, pahimman ällötyksen vievät pois. Silti välillä tulee sellaisia aaltoja, mutta pääasiallinen olo on normaali.

Branwen ja Silmu 6+6
 
Mut voipi poistaa listalta :( Tiputtelu muuttu eilen runsaammaksi ja ilta menikin alakulossa, vähän itkeskellessä. Aamulla kävin yksityisellä verikokeessa ja iltapäivällä alko menkkamainen alavatsakipu ja menkat (siltä ainakin vielä tuntuu, tai ei siis vielä normaalia runsaampana). Hcg arvo oli 16, eli huomattavasti enemmän kai jo olis pitänyt olla (5+1). Soitin päivystävälle ja pitäis tulla ihan itsestään ulos. Suositteli kuitenki käymään gynellä kontrollissa ens viikolla. Henkisesti eilen tais olla paskin päivän, tiesin alitajunnassa, että ei tää tuhruttelut nyt mitään harmitonta ole. Tänään pystyin töissäkin olemaan sitten loppupäivän ihan normaalisti. Aika hermoilussa tämä viikko meni. Illalla täytynee juoda parit siiderit. Eipä tämä silti hyvältä tunnu :( Vaikka ehkä jopa vähemmän ikävältä kuin hirveä pelko ja epätietoisuus :(

Täytyy yrittää ajatella, että elämä jatkuu. Ainakin huomisesta lähtien. Uutta yritystä ehkä sitten myöhemmin uudelleen (en tiedä kannattaako heti?). Täähän oli vasta meillä eka kierto ilman ehkäisyä.

Onnea ja tsemppiä kuitenkin kaikille raskauksienne kanssa :) Toivottavasti kaikki menee hyvin ja tulee ihania vauvoja lokakuussa :)
 

Yhteistyössä