Mitenkäs hapsiaisella... Selveskö nuo kelan paperi hommelit?
Sokerirasituksesta...
Meillä sinne joutuu automaattisesti ku on tietyn ikänen ja/tai on bmi jonku rajan yli... En noita lukuja nyt muista. Ite jouduin esikoisesta käymään siellä rv.32 ku oli yhellä neuvolakäynnillä arvot koholla. Puhtaat paperit kuitenki sain sieltä
Tsemppiä sokereitten kanssa kamppaileville :hug:
Ulkovaatteista...
Meilllä esikoinen synty lokakuun 17.päivä ja alussa oli käytössä henkkamaukan karhupuku. Siinä kuiten vaunuissa vielä makuupussi ja koppa niin hyvin tarkeni
Sitten jossain vaiheessa siirryttiin pienempään toppahaalariin ja joskus tammikuussa otettiin äp:n toppahaalari käyttöön
Miehen menoista...
Meillä mies ei juurikaan käy baarissa. Tänä vuonna tainnu käyä ehkä yhesti, vai olikohan seki kerta jopa viime vuoden puolella... Saatto olla näinki... Ei se silti absolutisti ole muttei siellä baareissa vaan viihdy oikein...
Me ostettiin esikoiselle
Ikean Hensvik-sarjan pinnasänky jota joku muuki oli kattellu
Ollaan tykätty ja se tulee tälle toisellekki käyttöön
Löysin tässä sitä samaa sarjaa semmosen ihanan kirjahyllynki lastenhuoneeseen muutamalla kympillä vähän käytettynä
Meillä poika nukku siinä äp:n laatikossa muistaakseni jotain ekat 3kk. Luulen että tuns olonsa turvallisemmaks ku oli pienempi se paikka jossa nukkuu...
Kapaloimista oon miettiny... Sairaalassahan ne tekee vauvoista semmosia kääröjä. Kotona vaan en saanu mitenkään yhtä tiivistä pakettia tehtyä...
Jos hommais semmosen kapalon jostain... Tai opettelis kapaloimaan johonki lakanaan, eikö jotkut niinki tee?
kolmenmutsi
Jos syöt vaaleeta leipää ja banaania niin heivaa ne pois. Miten luumut? Maitohappobakteereista on kans apua joillekki. Ainaki mulla toimii vatsa paremmin ku oon käyttäny niitä
Niin ja omenat kans löysyttää mahaa...
Pantsulle onnittelut uudesta kodista :flower:
Neuvolalääkäreitä mulla on ollu kaks. Eka rv.11+6 ja toka rv.26+5. Kolmas on sitten joskus rv.36
Aika oudolta kuulostaa jos lääkäri vain kattoo samat jutut mitkä terkkari. Meillä ainaki siellä juurikin tarkistetaan kohdunsuun tilanne. Joissakin kunnissa on noita käyntejä karsittu säästösyistä mut meillä onneks uudelleensynnyttäjilläkin on kolme nla-lääkäriä
Sf-mittaa on mulla mitattu neuvoloissa kummassakin raskaudessa ekan kerran rv.22+risat
shenda
Kiva että siellä tilanne on noin hyvä
Mä kans meen pelkopolille ens kuussa ku esikoisen synnytyksessä oli kaikenlaista mutkaa matkassa... Millanen
kaukalopussi teillä on? Mulle on sanottu että semmonen fleece vuori hiostaa mut onko niitä edes semmosia joissa vuori olis jotain muuta ku fleeceä?
Vauvan asennosta...
Esikoisesta katto ultralla rv.26 ja oli raivotarjonnassa. Sen jälkeen kerran oli neuvolassa käydessä poikittain mut muuten viihty raivotarjonnassa.
Nyt kysyin tuosta vauvan asennosta mut lääkäri totes vain ettei siellä ole tässä vaiheessa mitään merkitystä. Ite arvelen et olisko tää raivotarjonnassa...
Myrtille
Meillä esikoinen täyttää tässä kuussa 1v9kk. Harrastaa just tuota että ku sitä kieltää ja vie pois sieltä kielletystä paikasta niin alkaa hakkaaminen ja riehuminen... Ja huudot vielä kaupan päälle...
Onko jollaki muullakin laskettuaika ja vanhemman lapsen synttärit lähekkäin?
Meillä esikoinen täyttää 17.10 hurjat 2vuotta :heart: ja haluaisin piettää kaverisynttärit sille nyt ku sillä muutama "kaverikin" on. Laskettuaika mulla on 23.9. Mietin miten nuo synttärit järjestäis...
Ku esikoisesta ainaki olin alussa niin väsyny, ekat 2vko vaan hiki valu ja ei pystyny edes istumaan kunnolla niin ei oikein nappais sillon mitään synttäreitä järjestää ja eikä oikeen voikkaan ku on tyyliin vastasyntyny kotona... Ite luulen kyllä että tääki lapsi syntyy lokakuun puolella nimittäin...
Pitäsköhän ne synttärit sitten piettää vaikka syyskuun puolella, miten työ tekisitte?
Täällä alko tänään 30.raskausviikko :heart:
Navanympäryksestä on metri menny jo viikko sitten rikki, tällä hetkellä 102cm
Joku aika sitten kans hoksin et on mulla mahassa navan alapuolella näköjään tosi haalee lineanegrakin... Ja tänään harmikseni ihan navan vieressä kaks pientä raskausarpea
Muuten tänne ei kuulu kummempia
Vauvan vaatteet lajittelin tänään, toiseen laatikkoon 56-68cm ja toiseen 74cm ja isommat.
En kyllä taija alkaa noita pesemään ku on esikoisen jäliltä nostettu vain kaappiin pesun jälkeen...
Jos tuulettas vain ja kattos mitä noille puklutahroille tekis, jos kokeilis niihin eka sitä aurinkoa jota mulle on suositeltu
Talvicci ja Torsti rv.29+0 :heart: