pituuna ihmetteli joittenki neuvolalääkäri reissujen sisältöä...
Mulla on aina ollu niin et neuvolalääkärin yhteydessä on ollu neuvolakäyntiki niin siks on aina painot sun muut katottu.
Lääkäri on ottanu sf-mitan ja tsekannu alakerran tilanteen. Ja sitten jotain juttelua jos on jotain ollu...
pituunako se kans etti niitä rintsikoita?
Changea monet kehuu. Ite tilasin täältä imetysliivit esikoisen aikaan
Alusasut ja rintaliivit kurvikkaille D-kupista alkaen löydät Lumingerie-verkkokaupasta - Osta netistä, sovita kotona!
Tuolta löytyy kans hyvä laskuri millä voi kattella sopivaa kokoa ja ne kyllä siellä neuvooki jos arveluttaa se oikean koon valitseminen
Ja sitten toisekseen voihan palauttaa ne jos on väärän kokoset. Mä tilaan yleensä aina muutenki vaatteista sen kaks eri kokoa jos epäilen kumpi koko on sopiva
Matilda :hug:
Otat sitä saikkua ihan hyvällä omallatunnolla. Vauva on kuitenki vielä niin pieni että tarttee jokaisen päivän mitä voi mahan suojissa vielä viettää... Toivottavasti saat torstaina lääkäristä hyviä uutisia ja muutenki vauva pysys matkassa mukana. Älä sä nyt niitä työjuttuja mieti, sä ja vauva ootte nyt tärkeemmät!
G: Minkä kokoisia teidän vauvelit ovat olleet arvioissa tai syntyessään?
Esikoisesta sanottii rv.36 viimesessä nla-lääkärissä et 3600g. Ya-kontrollissa rv.41+1 antovat painoarvioks 3950g ja poika synty rv.41+3 ja paino syntyessä 3810g
Aika hyvin omalla kohalla pietti paikkansa siis
Nyt en ole vielä saanu mitään arviota vauvan painosta
Toisinaan oon kyllä miettiny että onkohan tää paljonki mahollisesti isompi ku esikoinen oli tuon 3810g ja oli se solmuki napanuorassa ja siltiki noin hyvin oli kasvanu. Olisko muuten ollu sitten isompikin...
Neiti
Juu siinä vaiheessa kantsii varmaan soittaa amppari jos tukkaa ja päätä näkyy
Vautsi! Sulla ollu taitava neuvolantäti ku osannu noin tarkan arvion antaa
hapsiainen
Kylläpä ne vitkuttaa siellä noita papereitten antamista! :kieh: Mä vein omat paperini esikoisesta (la oli lokakuun alussa) joskus kesäkuussa ja pystyin toimittamaan ne palkkalanketit vasta elokuussa ja hyvin ne kerkes
Ne ekat päivärahathan ei tule vasta ku seuraavassa kuussa.
Soita sinne neuvolaan ja sano et tarttet ne paperit ennen tuota jos sulla kovasti epäilyttää...
Pantsu
Tuntuuko ne vihlomiset niinku luussa? Voi hyvin olla liitoskipuja : / Mulla joskus ylösnoustessa käy jonkun aikaa häpyluuhun inhottavasti mut menee sitten ohi...
Esikoisesta nää alko vasta joskus ihan loppuajasta.
Dreamer
Ihania uutisia! :kiss: :flower:
Nyt saat huokassa helpotuksesta ja nauttia raskaudesta sekä mahassa kasvavasta pienestä
nessu
Ihme touhua teillä neuvolassa : / :hug:
Tuohan on melkein kokonaan pelkästään vauvaa! Mulla on tullu 6kg tähän mennessä, kummaa nurista tommosesta painonnoususta...
Synnytystä...
Melko alusta asti oon miettiny tulevaa synnytystä...
Toisaalta ootan sitä vaikka kyllä se pelottaa jollakin tavalla...
Esikoisesta en osannu pelätä enkä juurikaan jännittää synnytystä, mut esikoisen synnytyksestä johtuen ja ku tietää mitä on edessä niin kyllähän se mietityttää...
Kvilla kirjotti aika hyvin mitä itekki oon ajatellu
"Mä olen ajatellut asiaa aika paljon ja käynyt mielessäni esikoisen synnytystä läpi. Esikoisen odotusaikana mä en oikeastaan ajatellut koko synnytystä laisinkaan, eihän sitä edes oikein tiennyt mitä on tulossa. Eikä sitä olisi pystynyt kuvittelemaankaan, koska sen verran ainutlaatuinen ja hurja kokemus se naisen elämässä on."
Matilda oliki varannu käynnin ennen jo tuota torstaita... Jouduitko jäämään sairaalaan? :O
Sain pelkopolille ajan jo mut jouduin siirtämään sitä ku on menoa. 12.elokuuta olis sinne sitten se aika
Puhelimessa oli kyllä niin ihanan kuulonen kätilö joka tuntu oikeesti ymmärtävän miltä musta tuntuu! Sanoin puhelimessa että jos vain mahollista niin voiko johonki merkata maininnan siitä etten halua esikoisen synnytyksen hoitanutta kätilöä synnytykseen jos se vain mitenkään on mahollista. Ymmärsi hyvin tuonki ja sano etten ole ainot joka tuota kysyy. Että aina ei vaan kemiat kohtaa ja halutaan vaihtaa kätilöä. Joskus jopa synnytyssalin ovella.
Peloista täällä muutenki ollu puhetta ja täytyy todeta etten esikoista oottaessa oikein osannu pelätä. Alussa tieten mahollista keskenmenoa. Mut nyt tätä vauvaa odottaessa on meinannu välissä alkaa huolestuttamaan jos vauva ei ole liikkunu tai en oo vaan jotenki rekisteröiny niitä liikkeitä... Mieleen nousee kauheita ajatuksia siitä miten napanuora on kaulan ympärillä ja muuta semmosta... Tai että jos taas siinä on solmu
Muuten tänne kuuluu hyvää
Eilen vaihtuu viikot ja tuntuu niin hurjalta että laskettuunaikaan on enää 3kk
Oliko joku jo laittanu vauvalle vaatteet kaappiin paikalleen? Pitäsköhän munki jo
Talvicci ja Torsti rv.28+1 :heart: