~ Lokakuun lapsoset heinäkuussa ~

matky, oi makin haluan jo pakkauksen:heart:


omat fiilikset ihan nollassa:'(
Mika noita miehia VAIVAA?????:':)'(
tekis mieli viskasta taas kaikki sen tavarat ulkorappusille:vampire: ja sanoa etta menee vaikka aitinsa luo:'( Helvetin idiootti:headwall::ashamed::'(
 
Kvilla täälläkin mietityttää, että onko vauva kuitenkaan terve, vaikka noista seuloista saatiin ihan hyvät riskiluvut ja rakenneultrassa näytti kaikki olevan kunnossa. Tottahan se on, että niistäkin moni jää hälyttämättä, vaikka pitäisi… ja syntymässä vasta näkee. Mutta toisaalta lohduttaudun sillä, että ainakin on tehnyt kaikkensa sen eteen, että vauvalla mahdollisesti oleva vika tiedettäisiin etukäteen. Hyviä sairaaloita nämä taitavat kuitenkin kaikki olla nykyään, ja pystyvät sitten sellaisia täytenä yllätyksenä tulevia sydänvikoja sun muitakin hoitamaan :hug: Totta kai sitä tervettä lasta toivoisi, mutta voihan sitä myöhemminkin tulla kaikenlaista, syöpää sun muuta. Joten siksi en jaksa turhaan stressata, vaikka mielessä asia välillä käykin :)

nessu minulla on noussut paino n. 5,5kg alusta, ja sanoi terkkari, että vähänlaisesti on tullut. Joten tuo 1,8kg ei kyllä ole yhtään mitään! Kuten joku jo sanoikin, johan se vauva painaa kohta sen verran ;)

liikkuminen ööö… postilaatikolle ja takaisin… :ashamed: :D nyt toki tuo lepokäsky vaikuttaa, mutta niin on ollut alhaiset verenpaineet, että ei sitä hirveitä jumppia ole pystynyt käymään ilman, että päässä on heittänyt.

Synnytys ei jännitä, mutta toki on tullut vähitellen mietittyä, että mitä sitä voisi toivoa kivunlievitykseksi jne. Ettei sitten salissa tarvitse sitä miettiä :D Suihkulla ja ilokaasulla haluaisin aloittaa, epiduraali tarvittaessa ja viimeksi tuntui ihanalta, kun mies supistusten aikaan nyrkeillä hieroi selkää kätilön ohjeiden mukaan. Sitä toivoisin nytkin. Ja eppari tarvittaessa, ainakaan viimeksi se ei tuntunut kuin hyttysen pistolta siinä projektissa :) Mutta tarpeen ja tilanteen mukaan sitten.

Kvillalla ja kolmenmutsilla ollut törkeä kätilö :kieh: Toivottavasti osuu nyt parempi ja tietysti hyvä, että osaat itse vaatia. Mutta ei sen niin pitäisi mennä, että itse joutuu tinkaamaan siinä kaiken keskellä tuollaisista asioista : /

Neiti :hug: kuis nyt noin?

(.) Ehdin tuossa keskiraskaudessa jo iloita, että ihan älyttömiä itkukohtauksia ei ole tullut Muuten kyllä hormonit pinnassa, mutta hirveitä itkeskelyjä ei ole ollut. Nooo, tällä viikolla on sitten valuteltu senkin edestä :D Jokohan sitä kohta uskaltaisi sanoa, että viimeinen kolmannes menossa :confused: Koska sen lasketaan alkavan?

Branwen ja Sissi 27+2
 
pituuna ihmetteli joittenki neuvolalääkäri reissujen sisältöä...
Mulla on aina ollu niin et neuvolalääkärin yhteydessä on ollu neuvolakäyntiki niin siks on aina painot sun muut katottu.
Lääkäri on ottanu sf-mitan ja tsekannu alakerran tilanteen. Ja sitten jotain juttelua jos on jotain ollu... :)

pituunako se kans etti niitä rintsikoita?
Changea monet kehuu. Ite tilasin täältä imetysliivit esikoisen aikaan Alusasut ja rintaliivit kurvikkaille D-kupista alkaen löydät Lumingerie-verkkokaupasta - Osta netistä, sovita kotona!
Tuolta löytyy kans hyvä laskuri millä voi kattella sopivaa kokoa ja ne kyllä siellä neuvooki jos arveluttaa se oikean koon valitseminen :) Ja sitten toisekseen voihan palauttaa ne jos on väärän kokoset. Mä tilaan yleensä aina muutenki vaatteista sen kaks eri kokoa jos epäilen kumpi koko on sopiva :)

Matilda :hug:
Otat sitä saikkua ihan hyvällä omallatunnolla. Vauva on kuitenki vielä niin pieni että tarttee jokaisen päivän mitä voi mahan suojissa vielä viettää... Toivottavasti saat torstaina lääkäristä hyviä uutisia ja muutenki vauva pysys matkassa mukana. Älä sä nyt niitä työjuttuja mieti, sä ja vauva ootte nyt tärkeemmät!

G: Minkä kokoisia teidän vauvelit ovat olleet arvioissa tai syntyessään?
Esikoisesta sanottii rv.36 viimesessä nla-lääkärissä et 3600g. Ya-kontrollissa rv.41+1 antovat painoarvioks 3950g ja poika synty rv.41+3 ja paino syntyessä 3810g :)
Aika hyvin omalla kohalla pietti paikkansa siis :)

Nyt en ole vielä saanu mitään arviota vauvan painosta :)
Toisinaan oon kyllä miettiny että onkohan tää paljonki mahollisesti isompi ku esikoinen oli tuon 3810g ja oli se solmuki napanuorassa ja siltiki noin hyvin oli kasvanu. Olisko muuten ollu sitten isompikin... :whistle:

Neiti
Juu siinä vaiheessa kantsii varmaan soittaa amppari jos tukkaa ja päätä näkyy :D
Vautsi! Sulla ollu taitava neuvolantäti ku osannu noin tarkan arvion antaa :D

hapsiainen
Kylläpä ne vitkuttaa siellä noita papereitten antamista! :kieh: Mä vein omat paperini esikoisesta (la oli lokakuun alussa) joskus kesäkuussa ja pystyin toimittamaan ne palkkalanketit vasta elokuussa ja hyvin ne kerkes :)
Ne ekat päivärahathan ei tule vasta ku seuraavassa kuussa.
Soita sinne neuvolaan ja sano et tarttet ne paperit ennen tuota jos sulla kovasti epäilyttää...

Pantsu
Tuntuuko ne vihlomiset niinku luussa? Voi hyvin olla liitoskipuja : / Mulla joskus ylösnoustessa käy jonkun aikaa häpyluuhun inhottavasti mut menee sitten ohi...
Esikoisesta nää alko vasta joskus ihan loppuajasta.

Dreamer
Ihania uutisia! :kiss: :flower:
Nyt saat huokassa helpotuksesta ja nauttia raskaudesta sekä mahassa kasvavasta pienestä :)

nessu
Ihme touhua teillä neuvolassa : / :hug:
Tuohan on melkein kokonaan pelkästään vauvaa! Mulla on tullu 6kg tähän mennessä, kummaa nurista tommosesta painonnoususta...

Synnytystä...
Melko alusta asti oon miettiny tulevaa synnytystä...
Toisaalta ootan sitä vaikka kyllä se pelottaa jollakin tavalla...

Esikoisesta en osannu pelätä enkä juurikaan jännittää synnytystä, mut esikoisen synnytyksestä johtuen ja ku tietää mitä on edessä niin kyllähän se mietityttää...

Kvilla kirjotti aika hyvin mitä itekki oon ajatellu
"Mä olen ajatellut asiaa aika paljon ja käynyt mielessäni esikoisen synnytystä läpi. Esikoisen odotusaikana mä en oikeastaan ajatellut koko synnytystä laisinkaan, eihän sitä edes oikein tiennyt mitä on tulossa. Eikä sitä olisi pystynyt kuvittelemaankaan, koska sen verran ainutlaatuinen ja hurja kokemus se naisen elämässä on."

Matilda oliki varannu käynnin ennen jo tuota torstaita... Jouduitko jäämään sairaalaan? :O


Sain pelkopolille ajan jo mut jouduin siirtämään sitä ku on menoa. 12.elokuuta olis sinne sitten se aika :) Puhelimessa oli kyllä niin ihanan kuulonen kätilö joka tuntu oikeesti ymmärtävän miltä musta tuntuu! Sanoin puhelimessa että jos vain mahollista niin voiko johonki merkata maininnan siitä etten halua esikoisen synnytyksen hoitanutta kätilöä synnytykseen jos se vain mitenkään on mahollista. Ymmärsi hyvin tuonki ja sano etten ole ainot joka tuota kysyy. Että aina ei vaan kemiat kohtaa ja halutaan vaihtaa kätilöä. Joskus jopa synnytyssalin ovella.
Peloista täällä muutenki ollu puhetta ja täytyy todeta etten esikoista oottaessa oikein osannu pelätä. Alussa tieten mahollista keskenmenoa. Mut nyt tätä vauvaa odottaessa on meinannu välissä alkaa huolestuttamaan jos vauva ei ole liikkunu tai en oo vaan jotenki rekisteröiny niitä liikkeitä... Mieleen nousee kauheita ajatuksia siitä miten napanuora on kaulan ympärillä ja muuta semmosta... Tai että jos taas siinä on solmu :(


Muuten tänne kuuluu hyvää :) Eilen vaihtuu viikot ja tuntuu niin hurjalta että laskettuunaikaan on enää 3kk :D Oliko joku jo laittanu vauvalle vaatteet kaappiin paikalleen? Pitäsköhän munki jo :D

Talvicci ja Torsti rv.28+1 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Nyt minäkin korkkaan uuden pinon. Kiitos taas Branwen!

Kaikilla tuntuu olleen neuvolalääkäreitä. :O Täällä edelleen sitä ensimmäistä neuvolalääkäriä odotellaan. Josko elokuussa sellainen olis...

Helle
Mä en muutenkaan ole mikään auringonpalvoja (johtuen ehkä siitä että palan samantien vaikka olis millaiset suojakertoimet), niin kyllä nyt näillä helteillä on vähän tuskaisen kuumaa olla, ainakin tämän mahan kanssa. :O Järvi on ainoa paikka missä on hyvä olla. :D Yritän kuitenkin olla enempiä valittamatta, ei nämä kuitenkaan määräänsä pidempään kestä.
Mulle kelpais sellainen +20 aurinkoinen sää, liika on liikaa.
Nää helteet selkeesti lisää supistelujakin, tosin ei nyt ihan kamalasti niitä tulee, mutta tulee kuitenkin enemmän kuin viileämmillä säillä.

Mä en tuosta painoarviosta tiedä että eikö täällä ole tapana antaa minkäänlaisia painoarvioita missään vaiheessa. :O Esikoisesta sitä ei tosiaankaan annettu, ja tuskin käytännöt on muuttuneet 1½ vuodessa. Ehkä ne sitten antais jos sf-mitat menis ihan jossain ala- tai yläkäyrillä, tiedä sitä.

Niistä kelan papereista, se samperin harjoittelija joka nyt tuuraa mun terkkaria ei voi lähettää niitä kelan lappuja! Soitin jo toistamiseen sille että tarttisin ne, että mun oma terkkari vissiin unohti postittaa ne mulle. Ja kerroin että tarviin raskaustodistuksen nyt näitä asuntojuttujakin varten niin ei. Sanoi taas puhelimeen että kyllä se mun terkkari lähettää ne sitten kun palaa lomilta jos on niin luvannut! Eli siis 4 viikon päästä! :O Ja ei auttanut kun kerroin että hän siis lupasi lähettää ne ennen lomia, mutta on varmasti vaan unohtanut... Huoh. No onneksi ne pitää tosiaan laittaa eteenpäin 2 kuukautta ennen laskettua aikaa, niin enköhän ne ehdi saamaan...

Synnytystä En ole miettinyt yhtään. Jotenkin on taas tunne että otan vastaan sen mitä tulee, en mä osaa siihen valmistautua enempää. Kyllä se vauva tuolta jotenkin pihalle tulee.

Mä en vaan tiedä miks mulla on kamalan vahva tunne että tää vauva on perätilassa koko raskauden ja joudun sektioon. :O Ärsyttävää kun koko ajan ajattelen noin. En edes tiedä mitenpäin vauva tuolla nyt on ja vaikka oliskin nyt ihan mitenpäin vaan niin se ehtii pyöriä ties kuinka monet kerrat vielä. Mutta tää on nyt vaan joku mun päähän pinttymä että tää pysyy loppuun asti jalat edellä.

Meillä ei ainakaan ole vauvalle vielä laitettu mitään valmiiks, kun ei sille vielä mitään olekaan. :D Esikoisen vauvanvaatteet on mun porukoilla jemmassa ja ehkä sitten kun muuttokuviot selkenee niin raahaan ne kotiin ja jos sitten äippäloman alettua pesaisis ne.
Nyt kuitenkin tulee muutto heinäkuussa väliaikaiseen asuntoon ja toiveena olis löytää oma isompi koti kuitenkin ennen vauvan syntymää joten en tuonne vuokra-asuntoon haluais vielä vauvalle mitään tuoda.

Mutta nyt hikoonnun tähän tuoliin kiinni, joten menen takaisin istumaan tuulettimen alle. :D Tai sitten lähden kauppaan, siellä on viileä. :D

- Hapsiainen ja Lyllervo ja viikot vissiin jotain 23+
 
Hei taas pitkästä aikaa!

Helle näyttää koettelevan Suomessa, samoin täällä E-Euroopassa on aika tukala päivä ollut. Taaperon kanssa oltiin kuitenkin puistossa, ei tuota tarmopakkausta voi sisälläkään koko päivää pitää! Klo 12-16 välillä täällä kuitenkin pysytellään sisätiloissa.

Synnytystä oon miettinyt tänään sattuneesta syystä: paras kaverini synnytti ensimmäisen lapsensa! itsellä ensimmäinen synnytys meni oikeastaan tosi hyvin. Jos jotain toivon, niin toista samanlaista. Sattuihan se ja jälkeenpäin kyllä "tunsi synnyttäneensä", mutta kaikenkaikkiaan yllättävän rauhallinen tapahtuma ja omat voimat tuntuivat riittävän. Otin periduraalin joka auttoi hyvin ihan avautumisvaiheen loppua lukuunottamatta, ponnistusvaiheessa epparia ei tarvittu ja sain jopa itse nostaa tyttäreni kainaloista syliin lääkärin autettua ensin pään ja kädet maailmaan. Sellaista en osannut edes toivoa, näköjään lääkäri tilanteen mukaan antaa äitien itse auttaa lapsen maailmaan jos kaikki menee hyvin.

Omaa napaa: rakenneultra oli pari viikkoa sitten, kaikki hyvin. Ja yllätys yllätys, aavistellun pojan sijaan meille onkin tulossa toinen tytär! Mies oli ensin kyllä aika pettynyt, minä puolestani suorastaan voitonriemuinen... Nyt ollaan jo kumpikin tyytyväisiä ja mietitään kovasti tytölle sekä suomen- että ranskankielelle taipuvaa nimeä.
 
Talvicci hyvä, että sait ajan sinne pelkopolille, ja tuostahan on sitten vielä hyvän aikaa laskettuun, että jos jokin jää painamaan mieltä, niin ehtii sitäkin sitten rauhassa käsitellä ja vaikka käydä uudelleenkin :) hieno juttu, että nykyään on tuollaisia paikkoja ja että saat sitten toisen kätilön. Sekin varmasti helpottaa kummasti mieltä :)

Vauvan vaatteita en ole vielä kaappiin laittanut (tai no lajittelin ne koon mukaan tuossa joku viikko sitten muovipusseihin ja ne muovipussit on kyllä kaapissa ;)), mutta ajattelin kyllä eilen, että ensi viikolla voisi vaikka pestä niitä ja sitten viikkailla kaappiin. Kun on tulossa paljon vieraita eli tässä tapauksessa lastenhoitoapua, niin voisi laittaa ihan rauhassa.

Hapsiainen onko teillä useampi terkkari siellä, jos soittaisit jollekulle toiselle? Kyllähän ne koneelta näkee nuo tietosi, vaikka toisen ”potilas” oletkin. Sanoisit tuosta asuntojuttutodistuksesta samalla. Esikoisesta tarvitsin asuntoa varten raskaustodistuksen rv 35+… :cool: Silloin kyllä nauroi se vastaanottajakin, että eipä tässä paljon epäselvää ole :D

Branwen ja Sissi 27+3
 
hapsiainen
Soitappa tosiaan jollekki toiselle terkalle ja pyydä se todistus. Pikkusen kummallinen sijainen siellä. Miks se on ylipäätään siellä töissä jos se muka ei voi tehä sille kuuluvia hommia :headwall:
 
Hapsiainen Kuulostaa kyl melko oudolta. Mikähän ihme siinä on ettei voi yhtä todistusta kirjottaa.. : / Itelläni menis varmaan hermot tuollaiseen..

Helteet ei oo mun juttu. Semmonen parikymmentä ja pieni tuuli on ihan paras. :cool: Huomasin, että kovilla helteillä nilkat ja sormet turpoaa ihan hillittömästi. En ole siis kamalasti uskaltanut sormuksiakaan sormessa pitää.

Synnytys ei oo kauheesti ollu mielessä. Oon ollut yhdessä synnytyksessä mukana ja se näytti melko tuskalliselta. Synnyttäjä ei ehtiny saada kipulääkettä ja kalvotkin puhkaistiin. Sen jälkeen se alkoikin näyttää kivuliaalta hommalta. :D Vauvan sydänäänet laskivat ja hässäkkää oli mut kaikki selvis hengissä, jopa synnyttäjä. Luotan itseeni ja siihen, että keho kertoo kätilön lisäksi miten toimia.

Ommaa nappaa Saikulla nyt sitten olen ton selän/jalan takia 14.7 asti ja lääkärin mukaan tää ei ainakaan parempaan mene ennen synnytystä joten saa nähä jäikö työt tähän. Ottaa kyllä niin pattiin. Kaikki on kesälomilla ja tekee kaikkea hauskaa ja ite ei pysty muuta tekemään, ku vähän jossaki jalottelemaan hissukseen kävelemällä. On kyllä nii ikävä töihin. Tilanne masentaa ihan hirveesti. Huomasin yks päivä ajattelevani, et kunpa en oliskaan raskaana ja siitäkös se paha mieli tuliki. :(
Nyt sit iski joku vatsatautiki. Ekaks oksensin muutaman kerran ja nyt on vatsa ihan ripulilla. Voimat iha loppu. Jospa yrittäs vähän köllähtää.

Tsempit kaikille sitä tarvitseville ja voidaan kaikki niin hyvin kuin mahdollista! :)

Tine ja VienoIlmari POKS 26+0
 
Viimeksi muokattu:
Helteistä iltaa kaikille vaikka onneksi se helle taitaa olla ohitse tältä erää. Ainoastaan autossa istuessa oli tukalan kuumaa. Uimarannalla en edes vaivautunut uimaan, kun tuuli ja oli vilpoisaa muutenkin.

Äitiyspakkausta en ottanut. Siellä ei ollut mitään mitä olisin käyttänyt, kun oli niin ankean värisiä. Ostin silläkin rahalla ulkomailta vaatteita ison kasan.

Neiti-81 Tsemppiä miehen kanssa! Onko tulokas ensimmäinen? Se saa yleensä miehet helposti hieman "hermoilemaan", mutta toivottavasti sitten rauhoittuu, kun on vauva syntynyt.

Matilda pidä vaan itsekkäästi huolta itsestäsi ja masukista. Työasiat saavat jäädä omaan arvoonsa kuten pomosikin

Sokerirasitus edessä tiistaina. Koskaan ei ole ollut ongelmia, mutta nyt jotenkin pelko takamuksessa vaikka paino onkin ihan toisissa lukemissa kuin aikaisemmissa raskauksissani (pudonnut 50kg).

Lapsivakuutus pitää ensi viikolla ottaa. Kovin oli hinnat nousseet sitten edellisen raskauden 7v. sitten. Nyt aika tarkkaan maksoi 400€ luokkaa oli vakuutusyhtiö mikä tahansa ja omavastuut vaihteli 0€-100€ tai peräti yhdessä oli 15% omavastuu, kuitenkin väh. 150€. Mitä sellaisella vakuutuksella tekee???

Kvilla Rakenneultrassa saadaan kyllä varsin tarkka tieto onko jotain mahdollista häikkää esim. Down lapsilla luusto erilainen. Eikä lapsivesipunktio takaa 100% tervettä lasta. Siinä testataan muutamat yleisimmät hommat ja kaikki muu jää edelleen nähtäväksi. Tämä oli itsellä syy miksi ei siihen yksityisesti lähdetty.

Kenzie Lapsen paino on nyt n. 800 gr., istukka ja lapsivesi päälle sekä lisääntynyt veren määrä(2litraa), joten 5 kilon painon nousu on täysin normaali ja ei sisällä mitään ekstraa ainakaan kiloa enempää. Joten no hätä!

Synnytys tuntuu vielä kaukaiselta, mutta tuli tässä mieleen yksi päivä. Sektiohan se mulla on, kun takana 2 sektiota ja synnytystapa-arviopäiväkin jo tiedossa. Sinäänsä ei arvioita tarvittaisi lainkaan sanoivat Naikkarilta, mutta menenhän minä mielelläni ultrassa käymään vielä viime metreillä. Jo ihan siksi, että huolettaa esikoisen jälkeen istukan kalkkeutuminen, joka havaittiin la:na, mutta oli jo pari viikkoa vedellyt viimeisiään.


Oma olo ollut tukala näin helteillä. Pari ekaa päivää menee ok vaikka ruoka ei maita ja juomiakin saa vedellä väkisin ja silti jää vähäiseksi. Kolmas hellepäivä saa mut aina sitten uupumaan eikä auta enää juomien/ruokien lisääminenkään. Tänään sen sijaan ollut mukavaa, kun ruokakin jo vähän maittanut, kun lämpötila jäänyt alle 25 asteen.

Maarit ja Niksu 24+
 
Joo mä ajattelin että huomenna soitan sinne neuvolaan, ihan kelle vaan terkkarille mutta en tuolle kelle pitäis ja kerron tilanteen ja sanon että tuun hakeen sen todistuksen ettei tartte postittaa. Ihan ihme touhua kyllä. :O

Se terkkariharjoittelijahan perusteli sitä ettei voi laittaa mulle niitä Kelan lappuja kun ei tiedä onko se mun oikea terkkari ne jo laittanut. Yritin sanoa että siitä on jo viikko kun sen piti laittaa ne että olis se kirje tullut jo ihan millä tavalla vaan jo viikossa perille... Mutta ei, ei voinut postittaa. :D Ja mitä väliä silläkään periaatteessa olis ollut vaikka oliskin tullut tuplana ne laput. En kai mä niitä pysty mitenkään väärin käyttämään... :D

Ai että mä oon muuten tykännyt tänään kun on ollut viileämpää. Huomattavasti helpompi taas olla. :) Paitsi että päivällä käytettiin esikoistsa HopLopissa ja piti tietty itsekin konttailla siellä sen perässä niin kyllä tuntuu nyt kropassa sille että ei ollutkaan ehkä niin hyvä juttu. :O

- Hapsiainen
 
Minäkin pääsen nyt omalta osaltani korkkaamaan tän pinon. Kiitos vain Branwen jälleen. Ihanaa, taas yks kuukaus vähemmän sinne lokakuuhun! :D

Tänään on ollu ihanan viilee ilma! Eilen oli aivan järkyttävää! Hyi hitto, ei enää tarvis semmosta ilmaa. Koko aika oli aivan hiessä ja olis ollu ihanaa vaan seistä suihkussa koko päivän! Vielä kun sai töissä olla niin jestas mitä helvettiä! :D

Maidosta: Mulla on pari kertaa tullu semmosta vedentapaista nestettä tisseistä. :D Ei siis yhtään maidon näköstä, vaan enemmän muistuttaa vettä! :D

Äippäpakkausta oottelen täällä kovasti! Mulla tuli torstaina se kaks viikkoo täyteen, jolloin paketti on tilattu ja piti olla kahen viikon sisällä noudettavissa postisssa. No eipä vaan näkyny! :D Ja minä malttamattomana perjantaina oikeen päivystin sitä postia, kun olin ihan varma että päääsen pakkausta sillon hakemaan! No jospa huomenna, tai ainakin ens viikon aikana. Sitä odotellessa. :)

Liikkumisesta: oon käyny muutaman kerran viikossa pienellä lenkillä, jos vaan on säät sallinu. Ei sitä kauheen kovaa pysty kävelee ku heti alkaa inhottavasti mahassa juilimaan. Torstai iltana käytiin kaverin kanssa pitkästä aikaa salilla. Oltiin juoksumatoilla ja crosstrainerilla. Kivaa se oli pitkästä aikaa, mutta ei sitä enää paljoa jaksa. Ja kuntokin on huomattavasti rapistunut! :D

Vauvan tavaroita en oo vielä kaappiin laittanut ja itseasiassa säilytän kaikkia vauvan tavaroita tällä hetkellä mun vanhempien luona! :D Mä sain asunnon ja kuun vaihteessa muutan rivarikaksioon. Sitten sinne on ihana laittaa kaikki vauvan jutut! Sitä odotellessa siis. :)

Oon tässä suunnitellu mun ja kummipojan (4v) kesälomareissua tuonne reilun viikon päähän. :) Luultavasti tykkimäelle tai särkänniemeen sekä hotelliin ainakin ollaan suuntaamassa. Se on niin ihana poitsu ja innolla jo oottaa reissua. :heart:

-Cinderella ja Nuutti 26+5 :heart:
 
Ohhoh tänään poksui jo 25. viikko! Aika oikein juoksee, mitä en pistä ollenkaan pahakseni! :)

Jesh, meillä on nyt sovittuna kaikki tarvikkeet että mistä saadaan mitäkin, pelkästään vaunut pitää enää hankkia ja sitä pientä tilpehööriä, mitä tulee hankittua taas ihan liikaa! Harmittaa kun "vasta" pari vuotta sitten hävitin esikoisen jäljiltä kaikki harsot, froteesuojat, leikkimatot yms. ja muutossa oli hävinnyt myös kylpymittari tai mikä se nyt on ja hoitoalusta. Noh nuo nyt ei hirveitä maksa hankkia uusia ja kerkee ne hommata vasta sitten syssymmällä.

Täällä ollaan oikein nautittu helteistä, ollaan pojan kanssa asuttu uimalassa! :) ei ole kuumuus kiusannut, paitsi iltaisin kun kämppä on kuin pätsi! Sain jonkun hormooni itku myrskynkin tuossa toissa iltana, kun oli niin kuuma, ja selkää särki ja mies valitti pojalla levällään olevista leluista ja poika kiukutteli mulle ku mikään ei ollu hyvin. Niin minä sitten painelin ovet paukkuen makkariin, tunniksi itkemään! :)

Täytyy kyllä nostaa hattua teille, joilla tulossa uusi tulokas pienellä ikäerolla! Meillähän poika täyttää seitsemän lokakuussa! Tänään ollut kylässä ystävän, viime lokakuussa syntynyt poika. Ja voin kertoa, että kun sain oman sekä laina lapsen nukkumaan, niin on selkä ollut nimittäin niin kipeä, että ihan itkettää! :( Ihan eri tavalla rasittuu tuollaisen alle vuoden ikäisen kanssa touhutessa, kuin tuon isomman ukkelin seurassa!! Noh huomenna taas takaisin arkeen, ja sitten omakin pikku mies lähtee papan työmatkalle mukaan mummin kanssa ja mieskin on töissä päivät. Eli saankin keskiviikkoon asti nauttia ihan omasta rauhasta! :)

Mukavaa alkavaa viikkoa ja voikaa hyvin!
 
Hui kun oli tullut paljon tekstiä viikonlopun aikana...

Kenzie:Mäkin meinaan aloittaa lomani tämän viikon jälkeen vaikka edelleen tämä rakas ex-pomoni kuvittelee etten sitä pidä. Hän nyt tosiaan on ex-pomoni vaikkakin meillä on yhteisiä projekteja että en tiedä onko hänellä oikeesti valtaa ottaa multa ansaitut lomat pois. Nykynen uusi pomoni on lomalla ja hänelle on itsestäänselvyys että tottakai mä pidän lomani ja silloin kun itse haluan. Tää uus pomo vaan on lomalla elokuuhun asti ja vanha pomo tuuraa häntä joten en nyt sit tiiä oikeesti että voiko tää ex multa lomat evätä. Muutenkin hän soittelee ja lähettelee tekstiviestejä ja maileja työasioista iltaisin ja viikonloppuisin. Nytkin viikonlopun aikana tekstaili, mailaili ja soitteli mutta en vastannu. Joka tapauksessa meinaan olla lomalla seuraavat kolme viikkoa, jos en kesälomalla niin haen sitten sairaslomaa. Mulle sopii hyvine ttä sääsätn kaikki lomat äitiysloman jälkeiseen aikaan. Ikävää että nää jutut menee näin koska mä oliin todellakin halunnut hoitaa nää asiat "tyylikkäästi" ja sivistyneesti mutta tuo ex-pomo on tehnyt nyt nää jutut hyvin yksinkertaiseksi mulle eikä paljon enää kiinnosta muu kuin oma napa:) Nauti säkin lomastas, olet sen ansainnut, varsinkin nyt!

Liikunnasta:Mä olen himourheilija ja odotan että taas synnytyksen jälkeen saan aloitella juoksemista uudelleen. Nyt liikunta rajoittuu kävelyyn, sen minkä pystyy ja pyöräilyyn. Tuo pyöräilykin meinaa vaan aiheuttaa supistuksia:(

Painosta:Mulla on tullut joku 8kg ja neuvolatäti vaan sanoo että hyvä hyvä, vauva kasvaa ja kohtu kasvaa. Toki sf-mitta menee yläkäyrällä ja vauvan sanotaan olevan iso joten kai sekin vähän vaikuttaa. mä vaan tunnen itseni valaaksi koska painan melkein saman verran nyt kuin esikoisen kanssa synnärillä....Mutta en jaksa nyt tota miettiä niin paljon kun kuitenkin neuvolankin mukaan ihan hyvä.Kaikkea hyvää vaan tulee nyt syötyä vähän liikaa ja mietin että josko alottais karkkilakon ja söis sit vaan vaikka jätskiä jos jotain tekee mieli.

Synnytyksestä:Mulla on esikoisen synnytyksestä ihan mahtavat muistot ja kokemukset. Kätilön kanssa meni kaikki yks yhteen ja synnytys oli ihan normaali 6,5 tunnin sessio. Innolla odotan tulevaa synnytystä. Ekaa synnytystä en sen kummemmin suunnitellut kun en yhtään tiennyt mistä on kyse. Menin vaan sinne avoimin mielin ja tein niinkuin käskettiin ja niinkuin itsestä parhaalta tuntui. Nyt olen sen verran suunnitellut että en halua epiduraalia. En saanut sitä enää esikoisen kanssa kun pyysin sitä liian myöhään ja totesin että ilmankin pärjää joten meinasin että jos samkanlainen suht nopee synnytys tulee nyt niin koitan mennä sillä kohdunkaulan puudutteella ja ilokasulla kuten viimeksikin.

Omaa napaa:Mä kävin tosiaan perjantaina Mehiläisessä ja lähettivät mut sieltä suoraan sairaalaan parempiin tutkimuksiin. Kohdunkaula löytyi mutta oli alkanut pehmentyä ja kun lääkäri painoi vatsasta niin kohdunkaula lyheni hetkellisesti. Vauva on raivotarjonnassa, isokokoinen ja alhaalla. Sanoivat etten tule laskettua aikaa yhtenä kappaleena näkemään. Ottivat joitain kokeita myös, mm. streptokokki-b:n ja mitä lie muita joista saan tulokset seuraavalla viikolla. Käskettiin ottaa rauhallisesti ja levätä aina kun tulee mahdollisuus japitää välttää raskaita taakkoja juuri tuon takia kun kohdunkaula häviää painettaessa. Sairaslomaa ei kirjoittanut kun mulla sitä on. Menen torstaina vielä lääkäriin tsekkaamaan kun nyt on tullut enemmän supistuskia, enemmän selkäkipuja ja välillä painetta alavatsalla. Lauantaina nukutin esikosita rattaissa ja en pystynyt kävellä kuin ihan hitaasti. Töihin sain luvan tulla yrittämään/siivoamaan jälkeni ennen lomaa/sairaslomaa. Täällä on kuitenkin nyt viileetä ja rauhallista. Sovimme niin että olen tuon kesäloman ajan kotona, työtilanteesta riippuen joko kesälomalla tai sairaslomalla. Elokuun alusta menen levänneenä yrittämään työssäoloa vielä, josko tuon levon ansiosta se onnistuisi ja siinä on heti uusi lääkäriaika ja tsekataan tilanne. Että kaikki on periaatteessa ok.

Vaikka mulla on yksi raskaus takana niin tuntuu kuin olisin ekaa kertaa raskaana. En voi ymmärtää miten erilaisia raskauksia yhdellä ja samalla ihmisellä voi olla. Esikoisen kanssa juoksin pitkää lenkkiä melkein puoleen väliin, kävin salilla mm. bodyattack, bodystep tunneilla yli puolen välin ja sen jälkeen kun vatsa alko olla niin iso ettei noilla voinu käydä niin kävin loppuun asti monta kertaa viikossa spinningissä ja bodypumpissa ISOILLA painoilla. Olin vielä samana päivänä kun lähdin synnyttämään sellasella spinningin ja bodypumpin yhdistelmätunnilla. toki mulla ei mitään kremppoja ollut, supistuksia tuli vasta synnytyksessä, ei ollut selkäkipee eikä yhtään edes raskas olo. Nyt on vähän toinen ääni kellossa ja en voi käsittää kuinka oon pystyny tehdä tollasia asioita sillon. En tiiä voiko sillä olla vaikutusta kun me rakennetaan ja mä oon tontilla tehny sellasia juttuja joita en oo koskaan ennen tehnyt, sen lisäks siionnu siellä, kantanu painavia lavoja, seissyt maalamaassa aamusta iltaan jne. Rappasin ja pinnotin myös sokkelin yms. Tai sit vaan raskaudet on niin erilaisia...Mutta näillä mennään nyt. Loppujen lopuks voin kuitenkin hyvin, nautin raskaanaolosta ja kaikesta huolimatta koen tän raskauden helpoksi ainakin tähän asti.

Mulla oli paljon muutakin kommentoitavaa mut en nyt muista kenelle kaikille piti kommentoida...otetaan se myöhemmin:) Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Matilda ja vaava 24+1...tai jotain sinnepäin...
 
Tine ikävää, että vielä sairastuitkin näillä helteillä, kun muutenkin on olossa tekemistä :( Toivottavasti tauti menee pian ohitse.

cinderella Viikonlopun ilma oli tosiaan jotain aivan kauheaa :O Tähän asti on pärjätty tuulettelemalla ja varjoisilla ulkopaikoilla, mutta nyt ei mitään toivoa edes vähän viileämmästä hetkestä. Onnittelut asunnostakin :flower: Tässä vaiheessa on vielä hyvä muuttaa, kun ei ole ihan viime hetket menossa. Laita muut kantamaan kuitenkin!

Matilda mielestäni sinä olet ihan tyylikkäästi hoitanut lomahomman, jos pomo ei ole siihen pystynyt, niin se on hänen häpeänsä. Ja kun normaalilla tavalla olet vuosilomasi aikanaan anonut/ilmoittanut, niin ei pomo käsittääkseni pysty sinua töihin ”pakottamaan”. Hyvä, että menit ajoissa tuonne lääkäriin, ja ota lepokäsky vakavissaan! Minulta kiellettiin myös tuo siivoaminen, sekin on sen verran raskasta hommaa. Samoin yhtään raskaampien asioiden nosteleminen ja kantaminen. Tuo tosissaan lepäily voi kuulemma myös parantaa kohdunkaulan ja –suun tilannetta, että pääsisi viikkoja pitemmälle. Jaksamista löhöilyyn, se on vaikeaa liikkumaan ja tekemään tottuneelle : /

(.) Helteet onneksi tosiaan menivät. Supistuksia on tullut taas niiden aikana enemmän, vaikka miten on yrittänyt ottaa rauhallisesti. Mutta päivä kerrallaan eteenpäin, ja vieläpä tuo hyvin mahassa kasvaa ja köllii :heart:

Tuntuu muuten, että raskausdementia on entisestään vaan pahentunut :headwall: Ihan yksinkertaisia asioita ei muista, se on ok sinänsä... mutta kun ei tajua eikä ymmärrä :headwall: :D Yksinkertaisimmatkaan asiat eivät vaan jotenkin uppoa, vaikka kuinka yrittäisi tajuta. Miehellä on ollut muutamia hauskoja hetkiä :D No, se on kiva vaan, kun pystyy ilahduttamaan ja piristämään toista :LOL:

Branwen ja Sissi 27+4
 
hui joo tosiaan paljon tekstiä, yritetääs nyt joihinkin muistaa kommentoida, kun niin paljon tuli mieleen tuossa lukiessa :)

Matilda tämä mun (eka) raskaus tuntuu juuri tuollaiselta tähän asti ainakin kuin sun eka. Olen ihan täynnä virtaa ja tekisi mieli rehkiä salilla ja jumpissa vielä enemmän kun mitä nyt käyn. Mitään supistuksia en ole ikinä tuntenut ja yhä sitä vähän mietinkin että enköhän mä vain tunne/tunnista niitä, kun monilla niitä on. Mut jos sullakin vasta synnytyksessä tuntui ekat niin ehkä mulla kanssa sitte ei vaan ole ollut vielä.

Herkkuja menee täälläkin hirveellä syötöllä, ja perjantaina 3 suklaapatukkaa ahmittuani päätin että nyt tää loppu. Painuin salille, olin tunnin crosstrainerissa ja tein vähä lihaksia ja päätin että nyt jätän TURHAT herkut pois. Juhlissa saa herkutella yms. Noh, kuinkas sitten kävikään, kun mun synttärien juhlinta alkoi jo eilen (ovat vasta ke) niin käytiin ulkona syömässä, possun kylkeä ja ranskalaisia, ja sitte söin vielä miehen lautaselta ranskalaiset ....sitte kotona meni Texas Rocky Road 0,75 l jätskipaketti heittäen kerralla, ja sit vielä illalla suklaata :LOL: Eli siis TOOOOOSI hyvin alkoi mun terveellisempi loppuraskaus :LOL:

maidosta mitään ei kyllä tule, vaikka miten puristais, eikä mun rinnat ole kasvaneet edes yhtä kuppikokoa! :kieh:

kelan päätöstä yhä innolla odottelen, mutta äitiyspakkausta en edes halua kotiin vielä kun ei mulla ole tilaa missä säilyttää!! Noh sitä tilaahan on tehtävä syksyyn mennessä, mutta en ole saanu vielä aikaseksi. Ehkä lomalla sitten!

Miina84 mä sain kans eilen hirveen itkukohtauksen, lukittauduin vessaan pitkäksi aikaa ja hysteerisesti itkin vaan :LOL: Se alkoi mustasukkaisuuskohtauksella, kun satuin näkemään miehen puhelimen ja siihen tuli viesti joltain naiselta. Se nimi ja viesti paukahti siihen isolle ruudulle samantien, joten en mitenkään tutkimalla sitä ollut tutkimassa. Kuka tää on?Miks se sulle viestittää? plus sata muuta kysymystä. No näin että viestissä oli festarilipuista joita mies on yrittäny saada, ja kyseessä oli kaverin likkakaveri, mut eihän siinä vaiheessa enää mikään selitys auttanu :mad: Nyt olen vieläkin jotenkin ihan masentunu.....ah hormoonit hormoonit!

Kenzie 24+4...hui nää menee vauhdilla!!!
 
Piru, kirjotin kauheen tekstin ja sitten se hävis kokonaan. :headwall:

Mutta siis, Kiitos Branwen taas kerran uudesta pinosta! :flower:

Ja kiitos kaikille noista rintsikkavastauksista. :)

Helteet kiusaa täälläkin, onneks tänään näyttäs olevan vähän viileämpi päivä. :heart: Ja kun mulle vielä tulee auringosta sellanen ns. "aurinkoihottuma", niin en paljon voi aurinkoisina päivinä ulkona kuluttaa aikaa, jos en halua kuluttaa loppupäivää rasvatessa ja raapiessa. :D

Äippäpakkaus pitäis tulla nyt alkuviikosta viimeistään, saa nähdä kuinka käy. :D Vitsit etten malttais yhtään odottaa että pääsee hypisteleen niitä tavaroita. :) :heart:

Sitten vähän omanapaista kiukuttelua. Ensin mua kiusas anoppi ja nyt kun se viimein lopetti niin mun äitini alotti saman touhun. Kun siis mun äiti pitää itseään ihan tälläsenä ultimateodottajana, koska hän ei oo ikinä raskausaikana käyttänyt lääkkeitä ollenkaan eikä tietenkään päihteitä ja on urheillut vielä synnärilläkin ja ja ja... Kaikista paras oli kuitenkin, kun se väitti mulle, ettei yhdenkään meidän lastensa odotusaikana ole viettänyt aikaansa tai edes suunnilleen puhunutkaan ihmisille, jotka oisi tupakoineet tai olleet kännissä. (Ja täähän on siis mahdotonta, koska mun isä kuitenkin tupakoi siihen aikaan vielä n. askin päivässä!) Ja nyt toi mun äitini on alottanut ihan hirveen syyllistämisen, että meidän lapsesta tulee hirveen sairas kun mun mieheni tupakoi. Mä oon sille sanonut joka kerta, ettei se vaikuta muhun ja vauvaan, mitä toi mun mieheni itsekseen tuolla pihalla touhuaa, kun se ei kuitenkaan mun seurassani ikinä polta (paitsi sitten jos pitkään ollaan jossain ulkona, mut sillonkin menee aina kauas, ettei vaan tulis sitä passiivista sauhuttelua). Muttakun mun äitini on nyt päättänyt, että ihan varmasti se sauhuttelee kaiket päivät suunnilleen täällä sisälläkin ja siis joka kerta kun nähdään se, niin se valittaa että meidän lapselle varmaan tulee astma ja sitä ja tätä ja tota ja ei oo helppoa noiden "erityislasten" kasvatus ja jäkäjäkä. Nyt on sit ikäänkun vähennetty sielä käymistä, kun mun miehelle tulee ihan hirveen paha mieli joka kerta, kun kauhee syyttely että hänen takia miedän lapsesta TULEE VARMASTI sairas. : / Vaikka siis eikös aika monet äiditkin tupakoi odotusaikana ja siltikään lapsista ei 100% varmasti tule sairaita... Hohhoijaa näitä mun elämäni vanhoja naisia.

pipituuna & pikku-ukko 27+4 :heart:
 
heipparallaa!!

pipituuna Meilläkin tulee miehelle kuittailua tupakasta.. :D onneksi se on enemmänkin sellasta leikkimielistä vittuilua :p Tai no sen oma äiti on ehkä vähän enemmän tosissaan kun mun.. Kyllä mäkin sille välillä vähän avaudun tosta, kun alkuun kun mä lopetin se yritti lopettaa mun kanssa ja onnistu hienosti vähentää, mutta nyt taas tupakkaa menee entiseen tahtiin..
Nyt vaan sunkin pitää jättää tollaset jutut omaan arvoonsa, vaikka vaikeetahan se on :)

Synnytys ollut näin ensikertalaisena aika paljonkin mielessä, omalla tavalla ajatus pelottaa aika paljon, mutta toisaalta ajattelen, että niiiin moni muu mua ennen siitä on selvitynyt, niin enköhän minäkin :p Toisaalta mulla on myös toiveena, että mua ei pumpata täyteen puudetteita ja/tai lääkkeitä, koska oon muutenkin tosi huono ottaa mitään lääkkeitä edes päänsärkyyn.. mulla on kuitenkin aina ollut aika korkea kipukynnys ja olen sietänyt monta vuotta aivan sairaat menkkakivut ilman lääkitystä.. (kivut välillä ollut niin kovat, että taju lähtenyt)

painoa mulla tullut suunnilleen 8 kiloa koko raskausaikana.. tosin kukaan ei usko mua.. :D Kaikki joille asian olen paljastanut sanoo, että ei näy tuo 8kg missään.. mutta ite kyllä olen huomannut, että mihin se on tullut :D

Tänään onneksi viitsii jo lähteä lenkille, jos ei ala satamaan (itseä ei sade haittaa, mutta tota koiraa en saa liikeelle, jos sataa) :LOL: Koirasta puheenollen.. Että voi yhden karvakorvan hoito olla vaativaa.. Meillä menee koiralle 2x vuorokaudessa jatkuva pissalääkitys (virtsankarkailuun).. Nyt viime viikolla käytiin eläinlääkärissä ja tuli korvan hiivaan 3 viikon lääkitys 2x päivässä + antibiottikuuri tassujen varpaiden välien tulehduspaiseisiin 2x päivässä ja sitten ne varpaan välit pitää myös putsata 2x päivässä :/ ei ole helppoa.. Samalla se lääkäri huomasi, että raukalta on lohjennut hammas.. Huomenna olisi edessä hammaslääkäri reissu, että hammas saadaan pois, että ei aiheuta tulehdusta.. Arvatkaa monta paikkaa senkin takia piti soittaa läpi, kun kaikkialla ollaan lomalla tai ei hoideta ton rotusten hampaita, kun ei ole kokemusta!! Kyseessä siis bullterrieri, joilla tuo leuka ja hampaat vähän erilaisia kuin muilla roduilla..

huh.. täähän nyt meni avautumiseksi!! :LOL:

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille :wave:
 
Nannamamma no onpas huonoa tuuria koiran kanssa! Meillä just saatiin hiiva koiran korvasta suurinpiirtein parantumaan, ja nyt sitte odotellaan että uusiiko ja pitääkö alkaa selvittämään mistä johtui. Koira vihaa korvienputsausta ja koskettelua yli kaiken, joten se on aina oma hommansa että sai edes lääkkeen laitettua! Ja saman kaliiberin koiran kanssa painitaan siis, koska meillä on 1 v 8 kk ikäinen uros amstaffi :D
Tsemppiä teille ja toivottavasti saatte kaikki vaivat hoidettua. Ikäviä ja usein kalliitakin kun eläinlääkärit osaa rahastaa! :(
 
Taas yksi hankinta vähemmän tekemättä eli ostin tutulta turvakaukalon, Britaxin Baby Safen. Mukavasti jäi äitiyspakkausrahasta rahaa vielä matkarattaisiin, ne taidan hankkia uusina kun mun kokemuksen mukaan kuluvat aika pahasti jo yhdenkin lapsen käytöstä.

Huutiksesta olen yrittänyt kantoreppua bongata, ergoa tai manducaa, mutta oon järjestään hävinnyt ne huudot kun siellä on näemmä tapana huutaa ihan viime sekunneilla... Ei mulla nyt ole oikein intressiä/aikaa siinä päivystää :(
 
Kenzie Joo ei meilläkään tosta korvaan laitettavasta hiivalääkkeestä tykätä..:/ Ei ole kovin helppoa, vaikka meillä VAAN 23kilonen narttu.. :D Suun kautta menevät lääkkeet on onneksi helppo antaa, ku tolle maistuu mikä vaan.. se ei turhaan nirsoile :LOL: Onneksi mun mies on aikanaan ottanut vakuutuksen tolle koiralle, niin ei niin kovasti tota rahan menoa tarvii miettiä.. Meillä tuo karvakorva täyttää syksyllä 5 v. eli keski-ikä alkaa lähestyä :D Miehellä siis ollut tuo koira jo ennen mua ja se on sille kuin oma lapsi. Ollaankin naureskeltu sitä, että tää mun mahassa möyryyvä poika onkin meidän eka yhteinen lapsi, kun miehellä on jo toi karvanen esikoinen.. :heart:
 
Nannamamma kyllä se multa muuten kai onnistuiskin, mutta toi mun mieheni on jotenkin normaalia herkemmällä päällä (varmaan jotain raskaushormooneja silläkin. :D ) ja se ottaa noi kommentit tosi raskaasti. Yhtenä iltana se itki mulle, että onko hän ihan huono ihminen kun hän ei pysty lopettaan tupakointia vaikka meille tulee vauva. : / Mutta eiköhän noi äipän jutut lopu kun huomaa, ettei käydä sielä enää ollenkaan niiden takia. :)

Synnytyksestä piti sanoa, et en oo jotenkin edes vielä tajunnut et muutaman kuukauden kuluttua pitäis synnyttää. Siis jotenkin oon vaan ajatellut et syyskuun lopulla se vauva vaan tulee jostain tai että se tavallaan käydään vaan hakemassa sieltä synnäriltä sen enempää touhuamatta. :D Mut kai tota synnytystäkin alkaa miettiin enempi kun toi laskettuaika lähenee ja maha kasvaa kunnolla...

Kyllä on taas kiva, et tuli nukuttua päikkärit tänään (paritkin :p) niin nyt ei sitten nukuta yhtään. :D Onpa ainakin aikaa jutustella ja lauleskella pikku-ukolle kun sekin taas valvoo. Onneks ei oo kukaan kuuntelemassa, kun mieskin on yövuorossa. Saan täällä kaikessa rauhassa hoilottaa sleeppareita ja muita kotimaisia helmiä meidän lapselle. :)

pipituuna & pikku-ukko 27+4 vielä hetken. :heart:
 
Voi luoja mikä väsymys täällä on nyt päällä. En käsitä mikä nyt näin väsyttää kun oon tuota tahtiakin hidastanut niin että tyyliin "vaan" vietän aikaa tyttäreni kanssa. Tai kai se on tuo vauva joka vie kaiken voiman äidiltä. Onneks tosiaan pääsee vähän lomailemaan tämän viikon jälkeen, oli se sitten kesälomaa tai sairaslomaa...

Kenzie: Oo onnellinen että pystyt harrastaa liikuntaa yms. toivut synnytyksestäkin nopeemmin ja siitä on hyötyä itse synnytyksessäkin kun on kroppa kunnossa ja kunto kohdillaan. Mua niin ottaa päähän kun en pysty urheilemaan ja kaipaan oikeen kunnon hikirääkkiä enemmän kuin mitään muuta.Mulla on kyllä nää raskaudet niin erilaiset että väkisinkin mietin että mitä oon tehnyt väärin kun nyt tuntuu olevan näin hankalaa ja esikoisen kanssa oli ihan toisenlaista. Ei tulis kuulonkaan lähteä johonkin salille, hyvä kun pääsee kävelemään normaalia vauhtia. Tai että menisin johonkin spinningtunnille kun nytkin kun pyöräilen vajaan kilometrin meidän tontille niin supistelee niin että. Miten voi samallla ihmisellä olla näin erilaiset raskaudet, sitä en käsitä. Mä oon vaan ajatellut että ehkä tää on poika nyt sitten kun on niin erilasita kuin tyttöä odottaessa. Pahinta ja vaikeinta on se kun esikoista odottaessa ei ollut mitään ongelmia eikä edes tuntenut olevansa raskaana ja nyt pitäis ottaa rauhallisesti niin ei jotenkin ymmärrä sitä että en voi nyt elää samalla tavalla kuin esikoista odottaessa.
 
vitsi kun mulla oli eilen kovasti paineen tunnetta alavatsalla ja aamulla samoin...jotenkin nyt tuntuu että se vauva on tosi alhaalla :confused: En tunne mitään supistuksia tai kipua tai vuotoa....mutta tosiaan vaan tuntuu että vauva muljahtelee tuolla niin alhaalla kuin mahdollista. Tuntuu oudolta!
Lenkillä ja salilla oli normaali olo ja tosi hyvä olo, mutta sitte paikallaan ollessa on jotenkin tuntunu erilaiselta. Sisätutkimus oli viimeksi huhtikuun alussa, joten kyllä jännityksellä odotan 21.7. lääkäriä...olis kiva kuulla että onko kaikki niinkuin pitää! Tosiaan hirveen iisisti kun en ole ottanut, niin hyvä kuulla jos siihen olis tarvetta!

Hieman huolestunut Kenzie 24+5
 
Supistuksista liikkuessa rasittavaa, kun niitä ei voi olla huomaamatta : / Tai muuten ehkä ei tunnistaisi juuri supistuksiksi, mutta kun maha on kasvanut, niin entistä selvemmin tulee sellainen tunne, kun joku olisi istuttanut jalkapallon tuohon alavatsalle. Jotenkin hidastaa väkisinkin vauhtia, silloin ei vaan tunnu hyvältä mennä yhtään kovempaa.

Herkut maistuisivat mullekin :D Ihan kauheaa… lähinnä kaikki makea. Nytkin kun on vieraita tulossa, niin tulee käytyä keittokirjaa läpi, että mitä sitä leipoisi ;) Omaa porukkaa on onneksi sen verran niukasti ja kuitenkin niin vähän menee mitään herkkuja, että ihan arkeen ei tule leivottua. Karkitkin olen onnistunut pitämään viikonlopussa. Mutta maistuisivat ne silti :)

Maidon tulosta ei kai se välttämättä edellytä rintojen kasvua? :confused: kenzie menen myös ihan samalla liivikoolla kuin ennen raskautta, ne ihan pienimmät liivit on pitänyt jättää pois. Ja silti tulee sitä ihanaa keltaista kuorrutetta tuohon rinnanpäähän :x

pipituuna jo on kommenttia tullut tupakoinnista… toki ihan asiaa varmasti monelle, vaikka ei juuri teille. Olen kanssa pariin kertaan kiehunut jostain ylpönaikaisista periaatteista ja ajatuksista, joita pitäisi sitten kuulemma nykyäänkin noudattaa… :headwall:

Vauva alhaalla välillä huomaa kyllä selvästi, että pieni viihtyy alhaalla, ja poikittain :x ja sitten sellainen inha muljahdus, kun pyörähtää parempaan asentoon. Ja välillä kun potkii suoraan kohdunsuulle… :x

Lueskelin tässä tuota etusivun vauvalle tarvittavia asioita –listaa, ja jäin miettimään tuota vaatepuolta. Bodyja ja potkareita tietysti, ja niitä sellaisia kietaisubodyja ajateltiin ostaa joku 56 cm kokoinen (olivat ainakin esikoiselle niin pajon helpompia pukea kuin nuo pään yli vedettävät). Mutta miten sitten ulkovaatteet? Lokakuu on juuri vähän sellainen rajatapaus… marraskuu on jotenkin selvästi talvisempi, että mitä vastasyntyneelle laittaa lokakuussa päälle? Ihan vielä ei voi toppahaalaria käyttää, mutta toisaalta ei viitsisi ostaa muutaman viikon takia ostaa mitään ohuempaakaan :confused:

Nyt täyttämään konetta pienillä varastosta kaivetuilla vaatteilla :heart: päätin, että pesen ne nyt tuolta vaatehuoneesta pölyttymästä ja viikkaan jo kaappiin, kun hyllytila on kuitenkin tyhjänä. Sadepäivän hommaa :)

Branwen ja Sissi 27+5
 

Yhteistyössä