Lokakuun lapsoset 2016

Jaahas... Lievää jomottelua alavatsalla ja pinkkiä valkovuotoa. Saa nyt nähdä miten tässä käy. :( oliskin ensimmäinen kerta kun vuotaisi itsestään ulos.. Kyllä nyt pännii.. On vielä viimeinen yritys mihin mieskään enään suostuu.
Kyllä meitä nyt koetellaan..! :( Mutta sovitaanko et kummallakin se on vaan ihan harmitonta ar-vuotoa. ❤
 
Ootko avannut niitä digejä ja verrannut viivoja? Mulla toissa päivänä tuli "ei raskaana" ja eilen aamulla "raskaana 1-2" ja viivat näyttää tältä. Ylhäällä ei raskaana.
Mä oon heittäny sen aiemman jo pois. Eli ei oo sellast vertauskuvaa. Mut ehkä inan oli tummempi, mut todella vähän. Tiedä sitten. Tein vikan pc:n tänään ja se on niin tumma kun voi olla. Sekavaa.
 
Jaahas... Lievää jomottelua alavatsalla ja pinkkiä valkovuotoa. Saa nyt nähdä miten tässä käy. :( oliskin ensimmäinen kerta kun vuotaisi itsestään ulos.. Kyllä nyt pännii.. On vielä viimeinen yritys mihin mieskään enään suostuu.
Voi Theran! ❤ Täysin varma, että johtuu ärtyneistä limakalvoista ja ylimääräisestä rasituksesta. Onneksi pääset heti aamusta tarkistamaan tilanteen! Nyt iisisti loppupäivä.

Mä tein kans hetken lumitöitä, virhe. Olin oksentaa pihalle ja mahaa alkoi kipristellä. Muutenkin ollut huono päivä, voisin vain nukkua ja itkettää kun oon niin väsynyt enkä saa mitään aikaan..
 
Mä nyt sitten valitettavasti poistun lokakuisista...kuten jo aiemmin uumoilin. Verikokeiden jälkeen selvisi, että raskaus on mennyt kesken. Tänään mut otettiin vielä sisään sairaalaan ja annettiin tyhjennystabut, tosin ihan turhaan sillä loppujen lopuksi kävi ultrassa ilmi, että kohtu oli jo tyhjentynyt ennen tabuja. Täällä ollaan jotenkin ylihuolehtivaisia ja varovaisia. :D Ihan hyvillä mielillä nyt, vaikka toki ensin surettikin kovasti. Mutta heti eilen tuli jotenkin sellainen vahva ja selkeä tunne siitä, että kyllä meille vauva vielä tulee. <3 Onnea, tsemppiä ja voimia odotukseen teille muille!!!
Voi ei . :( Hyviä vointeja ja paljon onnea uuteen yritykseen. <3
 
Voi Theran! ❤ Täysin varma, että johtuu ärtyneistä limakalvoista ja ylimääräisestä rasituksesta. Onneksi pääset heti aamusta tarkistamaan tilanteen! Nyt iisisti loppupäivä.

Mä tein kans hetken lumitöitä, virhe. Olin oksentaa pihalle ja mahaa alkoi kipristellä. Muutenkin ollut huono päivä, voisin vain nukkua ja itkettää kun oon niin väsynyt enkä saa mitään aikaan..
Kuulostaa ihan samalta kun mun päivä.. :D
 
Hei nyt kaikille pienokaisille soosoosoo! Eihän tässä nyt voi käydä näin, että ihmisiä tipahtaa näinkin paljon ketjusta pois :( Olen hirmuisen pahoillani, koittakaa jaksaa.

Vaikuttaako liikunta jotenkin keskenmenoon tässä vaiheessa? Mää siis oon ajatellut, että voi liikkua ja heilutella peittoja normaalisti jne.

Mää en ole ajatellut vielä raskausarpijuttuja. Huomenna jos ultrassa näkyy jotain, niin oon vähän toiveikkaampi. Sitten voikin ressata viikolle 12 asti, että onko äipän ikä tehnyt tehtävänsä pienokaiselle. Sitten varmaan viikon 20 jälkeen voi huokaista edes osittain.

Mua kiinnostaa mitä käytännössä tapahtuu, jos on tuulimuna. Saanko lähetteen johonkin (meen siis yksityiselle)? Lääkkeitä, kaavintaa, sairauslomaa, mitä? Jos kaavinta, niin tapahtuuko se ilman puudutusta tms.? Nousee taas tää lääkärikammo pintaan ja mietin, että paljonko sitä on taas luvun ottamista edessä, jos sykettä ei näykään.

Viikkonäytöllisistä digitesteistä: Netistä lueskelin, että ne eivät ole pitäneet kaikilla paikkaansa. Raskaushormooni nousee yksilöllisesti.
 
  • Tykkää
Reactions: Catharin ja Theran
Hei nyt kaikille pienokaisille soosoosoo! Eihän tässä nyt voi käydä näin, että ihmisiä tipahtaa näinkin paljon ketjusta pois :( Olen hirmuisen pahoillani, koittakaa jaksaa.

Vaikuttaako liikunta jotenkin keskenmenoon tässä vaiheessa? Mää siis oon ajatellut, että voi liikkua ja heilutella peittoja normaalisti jne.

Mää en ole ajatellut vielä raskausarpijuttuja. Huomenna jos ultrassa näkyy jotain, niin oon vähän toiveikkaampi. Sitten voikin ressata viikolle 12 asti, että onko äipän ikä tehnyt tehtävänsä pienokaiselle. Sitten varmaan viikon 20 jälkeen voi huokaista edes osittain.

Mua kiinnostaa mitä käytännössä tapahtuu, jos on tuulimuna. Saanko lähetteen johonkin (meen siis yksityiselle)? Lääkkeitä, kaavintaa, sairauslomaa, mitä? Jos kaavinta, niin tapahtuuko se ilman puudutusta tms.? Nousee taas tää lääkärikammo pintaan ja mietin, että paljonko sitä on taas luvun ottamista edessä, jos sykettä ei näykään.

Viikkonäytöllisistä digitesteistä: Netistä lueskelin, että ne eivät ole pitäneet kaikilla paikkaansa. Raskaushormooni nousee yksilöllisesti.
Liikuntaa ja kaikkea muutakin voi käsittääkseni harrastaa omien tuntemuksien niin salliessa :) meillä ei ole kyllä peitto heilunut, kun rouva on sipannut iltaisin lähes samaan aikaan lasten kanssa :D liikuntakin on jäänyt väsymyksen viedessä voiton..
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Puuh, mua alkoi oksettaa ja heikottaa nää kaavintajutut. Ei ole muuten oksettanut koko raskauden aikana, mutta mun pieni pää taas ajattelee ihan liikaa.

nuppusuu: Meillä pitää ihan tuo vuorotyö huolen, että ei ehdi peitto heilua :LOL: Kun tikuttelin ovista, niin oli välillä järjestelemistä, ettei tarvinnut ruveta leikkimään teiniä ja näkemään jollain taukopaikalla työmatkan varrella :ROFLMAO:
 
Hei nyt kaikille pienokaisille soosoosoo! Eihän tässä nyt voi käydä näin, että ihmisiä tipahtaa näinkin paljon ketjusta pois :( Olen hirmuisen pahoillani, koittakaa jaksaa.

Vaikuttaako liikunta jotenkin keskenmenoon tässä vaiheessa? Mää siis oon ajatellut, että voi liikkua ja heilutella peittoja normaalisti jne.

Mää en ole ajatellut vielä raskausarpijuttuja. Huomenna jos ultrassa näkyy jotain, niin oon vähän toiveikkaampi. Sitten voikin ressata viikolle 12 asti, että onko äipän ikä tehnyt tehtävänsä pienokaiselle. Sitten varmaan viikon 20 jälkeen voi huokaista edes osittain.

Mua kiinnostaa mitä käytännössä tapahtuu, jos on tuulimuna. Saanko lähetteen johonkin (meen siis yksityiselle)? Lääkkeitä, kaavintaa, sairauslomaa, mitä? Jos kaavinta, niin tapahtuuko se ilman puudutusta tms.? Nousee taas tää lääkärikammo pintaan ja mietin, että paljonko sitä on taas luvun ottamista edessä, jos sykettä ei näykään.

Viikkonäytöllisistä digitesteistä: Netistä lueskelin, että ne eivät ole pitäneet kaikilla paikkaansa. Raskaushormooni nousee yksilöllisesti.
Mä kävin yksityisellä ultrassa. Sit neuvolassa pääsin kontrolliultraan missä viel todettiin tm. Lääkäri laittoi lähetteen polille mistä sain lääkkeet, tyhjennyksen tein kotona. Mun kohdalla kohtu ei kokonaan tyhjentynyt, joten homma kesti sen pari kk tyhjennyksestä (melkein).
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Hei kaikille ja sydämelliset onnittelut lokakuisia odottaville <3

Pääsisinkö tänne mukaan jännäilemään? Plussa tuli eilen/tänään herkkään testiin 13dpo & kp26/27.. Toistuvat alkuraskauden keskenmenot (9/15, 12/15) kuitenkin kummittelevat taustalla ja aika varovaisesti jos ollenkaan vielä iloitsen tästä plussasta. Varsinkin kun lasten kanssa ulkoillessa tuli juuri pyllähdettyä vauhdikkaasti muutamaankin otteeseen :(

Mrs.80 / 35 / 3. lapsi / PHKS (LA 31.10.)
 
  • Tykkää
Reactions: Sandymama
Miten täällä saa sen "kiitti viestistä" -jutun? Siis kun mulla tulee ilmoituksiin välillä, että joku on kiittänyt viestistä?
Se viesti tulee käsittääkseni kun joku "tykkää" viestistäsi. Aika hassu juttu. :D

Paljon halauksia kaikille keskenmenon kohdanneille ja paljon onnea uuteen yritykseen! <3

Toivottavasti kaikki tuhrut on ihan harmittomia!

Onnittelut kaikille ultrassa pikkuisen nähneille! :)

Meillä on nyt vielä kolme yötä varhaisultraan. Oireet tuntuu samalta kuin esikoisen aikaan, joten tavallaan on luottavainen olo. Toisaalta taas tosi epävarma. Ja mielessä myös se, että vaikka nyt näyttäisikin kaikki olevan hyvin, niin ollaan kuitenkin vielä epävarmoilla viikoilla. Ja ollaan vielä pitkään! Kyllä menee aika hitaasti! Tämä alku on ehdottomasti piinaavin aika raskaudessa. Ei mulla viimeksi ollut lopussa yhtään sellainen olo että aika matelee. Nimenomaan tää alku on sellaista matelevaa. No ehkä jos menis reilusti yli lasketun ajan niin vois alkaa hirvittää, mutta siitä ei ole kokemusta.

Mulla on nyt pahoinvointia ihan reilusti. Pitäis muistaa ja pystyä syödä jatkuvasti ja paljon. Ei vaan aina pysty. Pari kertaa päivässä tulee oksennus keskimäärin. Nyt on alkanut myös edellisestä raskaudesta tutut "eturauhasvaivat", eli aikalailla kaikki mitä mainitaan siinä mainoksessa: "Rakko ei tyhjene kunnolla, suihku on heikko, yölläkin pitää nousta vessaan..." :D Onko muut huomannu samaa? Liittykö johonkin kohdun kasvun vaiheeseen? Tää menee kuitenkin edellisen raskauden perusteella kohtapuolin ohi.
 
Tuo pahoinvointi tuntuu niin käsittämättömältä, kun sitä ei itsellä ole ollut ollenkaan. Luulisi, että yövuorojenkin jälkeen olisi heikompi olo, mutta ei. Kävin puolen tunnin lenkillä ja tein lumihommat päälle.

Ongelmansa kullakin, kenellä oireettomuus ja kenellä pahoinvointi :) Jaksamisia kaikille pohtijoille ja poteville.

Alkuraskaus on kyllä piinaavaa aikaa. Mää luulen, että rauhoitun vasta rakenneultran jälkeen o_O

Tänään 6+6 tai 6+4.
 
Tsemppiä kaikille, jotka eri syistä ovat halauksen tarpeessa.

Tosiaan yritin aiemmin omia tietojani listalle ilmoittaa pyydetyllä tavalla, mutta kun kävin ohjetta kurkkaamassa ekalla sivulla ja palasin kirjoittamaan omaa viestiäni, niin olin unohtanut mitä piti ilmoittaa ja missä järjestyksessä :eek: muutenkin minusta on tullut unohtelevainen. Lasken tämän yhdeksi harvaksi oireeksi... kiitos ketjun aloittajalle, että tiedot kuitenkin listalle sain!

Vielä ei ole iskostunut päähän koko asia. Ensimmäinen neuvola on vasta 15.3. ja ultra sen jälkeen. Ehkä sitten tulee todellisempi olo, jos siis kaikki on hyvin. Äidille piti kertoa viikonloppuna, kun kylässä ollessani hän laittoi pöytään herkkuani lämminsavulohta. En uskaltanut syödä. Äitikään ei oikein tainnut vielä asiaa sisäistää :)

marikkinen 5 + 5
 
Piti ihan alkaa kertaamaan noita ruokasuosituksia, kun eilen savustettiin itse lohta savustuspöntössä grillissä ja söin hyvällä ruokahalulla. Yhtäkkiä piti miettiä, että saahan sitä syödä! o_O Saahan? Siis kalahan kypsennetään.. :D voi herranjestas, että sitä keksii itselleen stressin aiheita..
 

Yhteistyössä