Lokakuun lapsoset 2016

nuppusuu, varmasti oli sinulla ok, koska kala oli tuoretta ja vastalaitettua eikä vakuumista. Tämä minun kalani oli hyvin todennäköisesti vakuumista otettu (paikallinen marketti harrastaa sitä, vaikka olevinaan on tuoretiskistä). Osittain menee varmasti ylivarovaisuuden piikkiin minulla :)
 
  • Tykkää
Reactions: nuppusuu
Pahoittelut kaikille menetyksen kokeneille. Miten niitä nyt onkin nii paljon :(

Mulla oli eilisen lähes koko päivän alavatsa kipee ja illalla sit rupes särkee alaselkääkin o_O Illalla sitten iski kurkkukipu ja tän päivää maannu sohvalla kipeenä, kuumetta ei kylläkään oo.
Tajusin, että tänään ei oo ollu öklötystä ollenkaan ja nyt pelottaa että se on eilen menny kesken :(:cry:
Keskiviikkona on onneks ultra nii näkee onko siellä mikään hengissä..

JoRa 7+0
 
  • Tykkää
Reactions: funny87
nuppusuu lohi on ihan ok, kun se on kunnolla kypsennettyä. Näin mää ainakin oletan. Meillä on syöty savulohta niin paljon, että en ole saanut sitä enää noin vuoteen alas.

Mies tuossa yksi päivä taas savusteli ja laittoi vähemmän suolaa yhteen kohtaan mulle, mutta en vaan saanut alas. Grillattuna, uunissa ja keitossa menee.

Mää yritän syödä silakkkafileitä nyt kerran viikossa. Voi kyllä alkaa tökkimään jossain vaiheessa :sick:
 
nuppusuu lohi on ihan ok, kun se on kunnolla kypsennettyä. Näin mää ainakin oletan. Meillä on syöty savulohta niin paljon, että en ole saanut sitä enää noin vuoteen alas.

Mies tuossa yksi päivä taas savusteli ja laittoi vähemmän suolaa yhteen kohtaan mulle, mutta en vaan saanut alas. Grillattuna, uunissa ja keitossa menee.

Mää yritän syödä silakkkafileitä nyt kerran viikossa. Voi kyllä alkaa tökkimään jossain vaiheessa :sick:
Kiitos, kyllähän se grilli kuuma oli ja lohi läpikotaisin kypsää. Tässä taas huomaa oman neuroottisuuden! :D miten muuten pakastemarjat, kai itsepoimittuja uskaltaa ihan huoletta syödä esim jugurtin kanssa? Jossain ohjeistuksessa luki, että tulisi kuumentaa. Kotimaisetkin? Saan itseni kyllä niin hysteeriseksi :ROFLMAO:
 
Tsemppiä huomisiin ultriin keillä niitä oli! :)

Täällä tulee taas veren sekaista valkkaria ja hullut alavatsa kivut, joten luulen nyt kuitenkin et menee kesken vaikka eilinen testi olikin tosi tumma. :(
Alkuraskauden vuodot on aika yleisiä. Jos sulla ei edes paljon tule? Mulla ollut molemmissa raskauksissa alussa kovat menkkajomottelut ja lisäksi verivuotoa. Varsinkin esikoisesta verta tuli ihan kunnolla ja jouduin pari kertaa käymään lääkärilläkin kun olin keskenmenosta aivan varma. Mut lähes täysiaikainen tyttövauva syntyi :)
Toivotaan että sinulla myös harmitonta.
 
Täältä kans tsempit ja terkut kaikille! Mulla tänään siis vasta 4 viikkoa täynnä ja en yhtään oo sisäistänyt nyt vuorokauden aikana asiaa! Tänään tultiin täyshoitolomalle lasten kanssa ja meinas mennä sillit väärään kurkkuun kun yhtäkkiä tajusin, et niitä en varmaan sais syödä...
 
Täältä kans tsempit ja terkut kaikille! Mulla tänään siis vasta 4 viikkoa täynnä ja en yhtään oo sisäistänyt nyt vuorokauden aikana asiaa! Tänään tultiin täyshoitolomalle lasten kanssa ja meinas mennä sillit väärään kurkkuun kun yhtäkkiä tajusin, et niitä en varmaan sais syödä...
Vaikka itselläkin kaksi lasta ennestään, niin tuntuu, että taas on ihan uuden asian edessä :D mä itseasiassa join vielä pari pientä lasillista kuohuviiniä ihan alkuraskaudessa, vaikka jo epäilin olevani raskaana. Seuraavana päivänä testasin. Juhlistettiin silloin mun valmistumista yhteen lisätutkintoon..
 
Vaikka itselläkin kaksi lasta ennestään, niin tuntuu, että taas on ihan uuden asian edessä :D mä itseasiassa join vielä pari pientä lasillista kuohuviiniä ihan alkuraskaudessa, vaikka jo epäilin olevani raskaana. Seuraavana päivänä testasin. Juhlistettiin silloin mun valmistumista yhteen lisätutkintoon..
Joo mullakin tää olis nyt sit neljäs, että pitäs jo tietää miten nää hommat meni, mut oon ihan pihalla . Onneks noin varhainen alkoholinkäyttö on kuitenkin tiettävästi turvallista. Taisinpa miekin perjantaina kaksi olutta ottaa ja lauantaina plussasin
 
Kiitos, kyllähän se grilli kuuma oli ja lohi läpikotaisin kypsää. Tässä taas huomaa oman neuroottisuuden! :D miten muuten pakastemarjat, kai itsepoimittuja uskaltaa ihan huoletta syödä esim jugurtin kanssa? Jossain ohjeistuksessa luki, että tulisi kuumentaa. Kotimaisetkin? Saan itseni kyllä niin hysteeriseksi :ROFLMAO:
nuppusuu meidän pitää varmaan jossain vaiheessa sulkea silmämme toistemme kirjoituksilta. Kaksi neuroottista lyömässä pökköä samaan pesään... siitä ei hyvää seuraa :ROFLMAO:

Kotimaisia marjoja voi syödä kuumentamatta ja etenkin itse poimittuja. Mää olen laiska poimija ja inhoon marjojen keruuta. Mies onneksi on kerännyt pakkaset täyteen mustikkaa ja puolukkaa, niin niitä syön aamulla puuron joukossa ja illalla jogurtin tai puuron kanssa. Puolukkamustikkarahka on ihanaa, nam!

Mulla on ihan hyvä fiilis huomista ultraa ajatellen. Ei oikeastaan edes jännitä. Se otetaan vastaan mitä tuleman pitää ja sitten mietitään lisää. Saan varmaan nukuttuakin ihan hyvin, kun on yövuorot takana. Tai sitten jäi yövuororytmi päälle ja nukahdan vasta aamulla...

sandymama mää pidän sulle peukkuja että kaikki menisi hyvin!
 
  • Tykkää
Reactions: nuppusuu
Ja ihanaa lukea, että te jotka olette ennenkin olleet raskaana, olette vielä samanlaisia höseltäjiä :) Mää ajattelin, että mää olen vaan vanha ensikertalainen hösäysteni kanssa :whistle:
 
Joo mullakin tää olis nyt sit neljäs, että pitäs jo tietää miten nää hommat meni, mut oon ihan pihalla . Onneks noin varhainen alkoholinkäyttö on kuitenkin tiettävästi turvallista. Taisinpa miekin perjantaina kaksi olutta ottaa ja lauantaina plussasin
Ei tosiaan ole haittaa noin varhaisessa vaiheessa :) nyt sitten odotellaan toivottavasti ainakin yhdeksän kuukautta ennen seuraavia juomia :D

Eikö olekin hassua, että pitäisi kyllä tietää, mutta tuntuu olevan ihan pihalla.. Toki musta tuntuu, että jo esikoisen ja kakkosen välillä oli ohjeistuksia ehditty muuttamaan ja samoin nyt oli uusia ohjeita..
 
  • Tykkää
Reactions: Aurora4
Kiitos, kyllähän se grilli kuuma oli ja lohi läpikotaisin kypsää. Tässä taas huomaa oman neuroottisuuden! :D miten muuten pakastemarjat, kai itsepoimittuja uskaltaa ihan huoletta syödä esim jugurtin kanssa? Jossain ohjeistuksessa luki, että tulisi kuumentaa. Kotimaisetkin? Saan itseni kyllä niin hysteeriseksi :ROFLMAO:
Kyllä mun mielestä voi itse poimittuja marjoja syödä suoraan pakkasesta ja kesällä sitten suoraan puskasta. Paitsi että Eviran mukaan kaikki raakana syötävät vihannekset pitäisi pestä hyvin. Koskeekohan tämä myös marjoja? Tää kasvisten peseminen liittyy listeriaan, mutta mikä noissa pakastemarjoissa on se riski? Eviran sivuilta en löydä muuta kuin ruokamyrkytysriskin, mutta olen olettanut niissä olevan joku isompikin riski?
 
Vastaankin itse, että MLL:n mukaan ulkomaisissa pakastemarjoissa on listeriariski ja siksi kuumennettava.
Juu, juuri tuo riski on ulkomaisissa marjoissa. Ihmettelin muistaakseni vau.fi -sivuilla lukemaani ohjetta, että marjat tulee kuumentaa. Ei ollut mainintaa kotimaisuudesta tms. Aion kyllä jatkossakin syödä itse kerättyjä mustikoita ja oman pihan viinimarjoja :)
 
  • Tykkää
Reactions: Cembalo
Kaikille isot peukut ja tsempit!! Muutamilla taisi olla jo tänään niitä ultria, välittömästi sitten meille uutisia (y):love: ja kenellä oli vuotoja tai muita kiusauksia, niin toivotaan että on ihan harmitonta. Itsellänikin on ollut kahdessa ekassa raskaudessa vuotoa, ajoittain ihan reiluakin, ja vauvat niistä tuli :)

Täällä taitaa unettomuus alkaa helpottamaan, oon kaksi yötä nukkunut kuin tukki (y) Muuten tätä olotilaa voi kuvata yhdellä sanalla; paisumus. Nimittäin maha ja tissit :D

Lisbon, 5+4
 
Alkuraskauden vuodot on aika yleisiä. Jos sulla ei edes paljon tule? Mulla ollut molemmissa raskauksissa alussa kovat menkkajomottelut ja lisäksi verivuotoa. Varsinkin esikoisesta verta tuli ihan kunnolla ja jouduin pari kertaa käymään lääkärilläkin kun olin keskenmenosta aivan varma. Mut lähes täysiaikainen tyttövauva syntyi :)
Toivotaan että sinulla myös harmitonta.
No tulee sillein et on ihan tummaa vaaleanpunaista.
Mutta ihanaa kuulla, että muillakin ollut vuotoja kunnolla ja vauvat niistä tulleet. ❤ Kai sitä on jotenkin ihan yli hysteerinen tällästen kanssa vaikka tosiasiahan se on et alussa vuotoja voi tulla...:cautious::confused:
 
Pahoittelut keskenmenneille <3

Toivotaan muille, että vuodot ovat harmittomia alkuraskauden vuotoja ja pienet pysyvät kyydissä mukana.

Täällä alkaa raskaus hiljalleen jo iskustua mieleen. Olo ei enää ole niin "puusta pudonnut" tämän asian kanssa. Oireita alkoi tulla, hiljalleen - kun oireettomuudesta olin ensin stressaantunut. Olen todella väsynyt, iltaisin menen esikoisen kanssa samaan aikaan nukkumaan. Ja nukun kun tukki aamuun asti. Päikkäreitähän tässä talossa ei pysty ottamaan :D salitreenit ja lenkkeily saavat ilan yltipäisen väsymyksen ja ksyvyttömyyden tehdä loppu päivänä mitään. Toivottavasti helpottanee pian.
Mahaa välillä särkee tai juilii. Kohtuu varmaan venuu ja paukkuu. Sektiohaavaa olen miettinyt, toivottavasti ovat hyvin sulkeneet viimekerralla :rolleyes::LOL: Tissit ovat kasvaneet valtavasti, vanhat rintsikat puristaa jo! Tuntuvatkin kiloa raskaammilta kun aiemmin. Ja kipeltä. Pahoinvointia ei ole, välillä kuvottaa vähän jos ruokailuväli venahtanut. Kahvi ei enää tälläiselle entiselle kahvikohilistille maistui entiseen tapaan, jää juomatta helposti. Pari kuppia päivässä menee.

Paino ikävä kyllä noussut jo pari kiloa. Toivottavasti pääsääntöisesti turvotusta vain. Ruoka kyllä maistuu hyvältä :( Toki tuli lauantaina mässäiltyä ystävien kanssa oikein kunnolla ravintolassa ja se saattaa näkyä edelleen vaa'assa. Huomaan myös aineenvaihdunnan hidastuneen todella paljon. Miten sitä saisi kiihdytettyä..? Onkos muilla painot lähteneet nousuun?

Ultra ja neuvola noin viikon päästä. Vielä kun sinne jaksaisi odotella..

luppi ja tyyppi 7+1
 
  • Tykkää
Reactions: Aurora4 ja Theran
Huonosti nukuttu yö takana, eikä töistä tahdo tulla mitään. Koko ajan pitää kurkkia täällä, joko Theran tai Vauveli Vanhalle on jo käynyt ultrakuulumisia kertomassa! Vielä monta, pitkää tuntia omaan ultraan..
 
Mukava huomata, etteivät kaikki ole siirtyneet Facebookin puolelle. Itsestä tuntuu, etten sinne halua vielä siirtyä, vasta ensimmäisen ultran jälkeen (eli huhtikuun puolella), ehkä... Tätäkin foorumia lukiessa konkretisoituu, ettei kaikki välttämättä mene hyvin niin yritän hillitä omaa innostumista vielä.

Olin viikonloppuna reissussa ja kaksissa eri juhlissa. Olin valinnut suhteellisen mukavat juhlavaatteet päälle, mutta iltapäivän jälkeen meinasi tuskanhiki valua kun iski aivan armoton turvotus ja housut rupesivat puristamaan. Yritin pallomahaa peitellä paidalla ym., mutta en tiedä miten se sitten onnistui. Ensi viikonlopuna olisi tiedossa jälleen yhdet juhlat ja viikonloppureissu, mietityttää että mitä pukisi päälle... Juhlavaa mutta peittävää.(n)

Eilen illalla iski aivan älyttömän kova vatsakipu ja huolestuin, että meneekö tämä nyt poikki. Nukahdin kuitenkin kivuista huolimatta ja aamuun mennessä pistokset olivat hävinneet eikä mitään vuotoa onneksi ollut. Tosin sainkin heti toivottaa uuden oireen tervetulleeksi: aamupala lensi komeassa kaaressa ulos heti kun olin lopetanut ruokailun.:sick: Toivon että tämä aamuinen oksennus olisi ohimenevää, sillä tosiaan ensi viikonloppuna olen jälleen reissussa ja yövyn sukulaisten luona, joille en haluaisi vielä paljastaa raskautta. Täytyykin kohta kokeilla, mitä käy lounaalle, pysyykö se sisällä vai ei....

Joku kyseli painon nousemisesta. En ole vaa'alla käynyt, mutta uskoisin että tämä älytön turvotus (jota on myös aamuisin!) nostaa painoa muutamalla kilolla. Varsinaista muuta painonnousua on tuskin tapahtunut, sillä ruokahalu on ollut jopa tavallista huonompi...

Minzel 6+3
 
Mää tuun joskus iltapäivällä kertomaan kuulumisia :)

Nyt alkaa jo pikkuhiljaa jännittämään ja lääkärikammo tulla esiin. Nukuin yöllä 5 h putkeen mikä on multa mielettömän hyvin. Heräsin kauheeseen pissahätään, mutta en voinut nousta, koska oli paha olo. Tuskin mitään raskauteen liittyvää, mutta ekana tuli mieleen ultra ja pyörtymiset ja siitä varmaankin huono olo johtui.

Odotin tunnin verran että mies herää, niin on joku sitten katsomassa, jos pyörtyilen :LOL: Mutta hyvin selvisin vessaan ja takaisin sänkyyn.
 
  • Tykkää
Reactions: lisbon
Aina vastaamaan alkaessa unohdan heti puolet siitä, mitä täältä oon lukenut :D

Toivottavasti saadaan kuulla teiltä ultraan meneviltä hyviä kuulumisia myöhemmin tänään!

Painosta on ollut täällä puhetta... Just eilen aamulla kävin puntarilla ja mun paino on noussut VIISI kiloa tässä raskausaikana. Toisaalta ei ihmekään, kun oon pystynyt vaan syömään höttöä ja makaamaan paikoillani ton pahoinvoinnin takia, mutta on kyllä vähän ahdistavaa. Yritän kyllä mahdollisimman pian palata mun normaaliin ruokavalioon ja alkaa taas käymään lenkillä niinkuin aiemminkin. Meidän koirakin on varmaan suuttunut mulle kun ei raukka oo päässyt kuin tuon miehen kans vaan pikkulenkeille :(

Tämän aamun on ollut aivan ihmeellisen hyvä olo. Virkeämpi kuin pitkään aikaan ja etoi vaan vähäsen aamupalan jälkeen. Nyt oon tietenkin vähän paniikissa, koska mulla on tänään 8+0 ja kuulemma nyt sen olon pitäisi vaan pahentua pariksi viikoksi :confused::LOL:

Huomenna eka neuvola, tekis kovasti mieli varata varhaisultraa vaan ääh...
 
Vuodoista huolimatta siellä tyyppi on ja neuvolan ei niin laadukkailla laitteilla saatiin se sykekin sitten näkyviin. ❤❤ terkkari arveli vuotojen johtuvan siitä kun mulla on krooninen tulehdus kohdunsuulla.
Ja käski mun tulla uudestaan ultrattavaksi jos huolestuttaa. Lääkäri+ultra mulla on reilu kahden viikon päästä.
Neuvolan ohjelma tyrkyttää la 1.10 mutta kun on sen 28kierron mukaan. Mikä mulla ei oo koskaan pitänyt paikkansa.
Että olisi jo rv 8+2 mutta ei oo niin paljon millään.
P.s. taidettiin me jotain käden alkuakin nähdä. ❤

T&tyyppi 7+4
 
Vuodoista huolimatta siellä tyyppi on ja neuvolan ei niin laadukkailla laitteilla saatiin se sykekin sitten näkyviin. ❤❤ terkkari arveli vuotojen johtuvan siitä kun mulla on krooninen tulehdus kohdunsuulla.
Ja käski mun tulla uudestaan ultrattavaksi jos huolestuttaa. Lääkäri+ultra mulla on reilu kahden viikon päästä.
Neuvolan ohjelma tyrkyttää la 1.10 mutta kun on sen 28kierron mukaan. Mikä mulla ei oo koskaan pitänyt paikkansa.
Että olisi jo rv 8+2 mutta ei oo niin paljon millään.
P.s. taidettiin me jotain käden alkuakin nähdä. ❤

T&tyyppi 7+4
Parasta!! ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Theran

Yhteistyössä