Lokakuun lapsoset 2016

Voisin kertoa vähän enemmän itsestäni.
Olen siis 2 lapsen äiti.Tyttö on vm.-09 ja poika vm.-14. Pojan ja tämän raskauden välissä yksi keskenmeno jonka jälkeen pidimme taukoa yrittämisessä.Nyt nappasikin jo heti toisesta kierrosta kauhea paniikki meinaa olla kuinka tällä kertaa käy vaikka toisaalta on jotenkin todella luottavainen olo.
Neuvolan varasin heti ja se onkin jo 3. päivä.
Olen poikani kanssa hoitovapaalla joten onneksi saan heittäytyä sohvannurkkaan jos kovasti alkaa väsyttämään.
Poikaa odottaessa olin töissä ja se alkuraskauden väsymys oli yhtä tuskaa töissä ollessa.
On tämä vaan ihanaa <3
 
Voisin kertoa vähän enemmän itsestäni.
Olen siis 2 lapsen äiti.Tyttö on vm.-09 ja poika vm.-14. Pojan ja tämän raskauden välissä yksi keskenmeno jonka jälkeen pidimme taukoa yrittämisessä.Nyt nappasikin jo heti toisesta kierrosta kauhea paniikki meinaa olla kuinka tällä kertaa käy vaikka toisaalta on jotenkin todella luottavainen olo.
Neuvolan varasin heti ja se onkin jo 3. päivä.
Olen poikani kanssa hoitovapaalla joten onneksi saan heittäytyä sohvannurkkaan jos kovasti alkaa väsyttämään.
Poikaa odottaessa olin töissä ja se alkuraskauden väsymys oli yhtä tuskaa töissä ollessa.
On tämä vaan ihanaa <3
Tervetuloa mukaan! Mulla myös tyttö -09 ja jos tässä kaikki menee hyvin, niin ihana jäädä kotiin koulun alkaessa :) pienempi meillä on syntynyt -12 ja mietittiin, että jatkais ainakin osittain päiväkodissa, varmaan puolikasta tms. Pitää miettiä! Kaverit on jo niin kovin tärkeitä :)

Väsymys ja töissä olo on kyllä haastava yhdistelmä, aivot lyö välissä ihan tyhjää! Jospa se pian helpottais.. Samassa työhuoneessa istuvalle työkaverille kerroin viime viikolla, kun muutamat aamut oli niin vaikeita..
 
Mä en oo ikinä tuntenut sellasta väsymystä kuin silloin. Mä oisin tehny mitä vaan että oisin saanut nukahtaa mutta sitä ei ois töissä varmaan kovin hyvällä katsottu

Jännittää myös tosi paljon pojan suhtautuminen vauvaan sitten joskus...
Poika on niin kiinni minussa ja vain äiti kelpaa jne.. Lokakuussa poika lähentelee jo 3vuotta joten toivoa on että tilanne olisi muuttunut ainakin vähäsen siihen mennessä.
 
En minäkään ihan vielä ole facebookin puolelle siirtymässä, pitää vähän miettiä vielä :) mulla taas tulee vellova olo, jos en syö, mutta tekee mieli kaikkea kevyttä ja raikasta. Mikä on tietty ihan hyvä juttu. Aamulla tuli kauhuskenaariot sokerirasituksesta, johon tietty tulen joutumaan, jos raskaus jatkuu.. 12h syömättä ja sen päälle ne litkut, apua!

Maanantaina ultraan, jännittää jo. Yllättävän nopeasti aika lopulta kuitenkin kului, alkuun oli yli 2 viikko odoteltavana ja nyt enää 2 yötä..

Tänään 6+2
Sekin edessä (sokerirasitus)! Viimeksi en meinannut pystyä juomaan sitä litkua, hoitaja hoputti mua että aika loppuu :| ja olikohan kuitenkin 5min tms aikaa juoda muutama desi, ettei vaikka veden kanssa ois mikään ongelma
 
Mulle sokeirasitus oli yksi kamalimmista kokemuksista raskaana. Litkun juomisessa ei ollut mitään ongelmia, mutta se olotila mikä siitä seurasi oli jotain aivan kamalaa. Huimasi, oksetti, pyörrytti, korvissa soi, kamala kylmähiki puski joka paikasta päälle. Olin varma etten ikinä selviä elävänä takaisin kotiin. Ajattelin nyt heti ekassa neuvolassa puhua asiasta. Jos joudun siihen uudestaan, en uskalla lähteä yksin.
 
Apua, onko meitä kolme menossa maanantaina varhaisultraan :LOL::love:

Sovitaanko niin, että kaikilla löytyy ihan pikkuinen syke? :) Mulla on aika hurahtanut nopeasti. Yövuorojen tiimellyksessä ei oikeastaan muuta ehdi kuin nukkua ja käydä töissä ja parina päivänä kävin lenkillä.

Mulla on yövuorot meneillään ja tässä ehkä huomaa raskauden tai sitten vain kuvittelen. Parina aamuna kun olet ajellut kotiin, ei silmät ole meinannut pysyä auki. Työmatka on reilu 30 minsaa suuntaansa. Eilen kun heräsin toiseen yöhön, olo oli kuin olisi jyrän alle jäänyt. Tänään sovittiin miehen kanssa, että saan nukkua niin pitkään kuin nukuttaa. Syön jo nyt aamupalaa :ROFLMAO: Uni on kyllä katkonaista niin kuin aina mulla. Mutta nyt on hyvä ja melko levännyt fiilis lähteä taas töihin.

Niin ja kova nälkä on iskenyt kesken yöunien yövuoron jälkeen. En ole silti noussut syömään ja sokerit onkin sitten aika alhaalla, kun herään. Sokerirasituskoe kuulostaa siltä, että siitä seuraa migreeni, pyörtyminen ja pukli o_O
 
Niin ja hei, kertokaapa vielä, millainen se vehje on, jolla ultra tehdään. Tai en tiedä haluanko tietää, kun tieto lisää tuskaa. Yleensä pyydän kaikkia lääkäreitä vaan tekemään hommat sen enempää kertomatta mitä tekee, niin en pyörry niin helposti.

Mää siis otan yleensä lukua lääkäreissä. Viime vuosina oon vähän jo skarpannut, mutta jännitys on vaan niin kova, että ei sille mitään voi. Ensin tulee paha olo, sitten tuskanhiki ja sitten pökrään.

Oon siis ihan käynyt gynellä säännöllisesti 17-vuotiaasta lähtien eli 20 vuotta, mutta aina se on yhtä jännää :ROFLMAO:
 
Niin ja hei, kertokaapa vielä, millainen se vehje on, jolla ultra tehdään. Tai en tiedä haluanko tietää, kun tieto lisää tuskaa. Yleensä pyydän kaikkia lääkäreitä vaan tekemään hommat sen enempää kertomatta mitä tekee, niin en pyörry niin helposti.

Mää siis otan yleensä lukua lääkäreissä. Viime vuosina oon vähän jo skarpannut, mutta jännitys on vaan niin kova, että ei sille mitään voi. Ensin tulee paha olo, sitten tuskanhiki ja sitten pökrään.

Oon siis ihan käynyt gynellä säännöllisesti 17-vuotiaasta lähtien eli 20 vuotta, mutta aina se on yhtä jännää :ROFLMAO:
Se on sellainen ohut "keppi" :D minusta esim. papa-kokeen ottaminen on siihen verrattuna tuhat kertaa epämiellyttävämpää.. Saat onneksi itse keskittyä tuijottelemaan näyttöä :)

Vitsi, että alkaa jo jännittää ihan tosissaan!
 
Mä nyt sitten valitettavasti poistun lokakuisista...kuten jo aiemmin uumoilin. Verikokeiden jälkeen selvisi, että raskaus on mennyt kesken. Tänään mut otettiin vielä sisään sairaalaan ja annettiin tyhjennystabut, tosin ihan turhaan sillä loppujen lopuksi kävi ultrassa ilmi, että kohtu oli jo tyhjentynyt ennen tabuja. Täällä ollaan jotenkin ylihuolehtivaisia ja varovaisia. :D Ihan hyvillä mielillä nyt, vaikka toki ensin surettikin kovasti. Mutta heti eilen tuli jotenkin sellainen vahva ja selkeä tunne siitä, että kyllä meille vauva vielä tulee. <3 Onnea, tsemppiä ja voimia odotukseen teille muille!!!
 
Vagabonda, pahoittelut :( ja parempaa onnea seuraavaan tärppiin!

Tiällä tissit vaan kipeytyy ja paisuu. Lisäksi tuulimunaan verrattuna erilaista on se, että kohdun alue tuntuu "kovalta" ja täyteläiseltä. Tm:ssa alavatsa oli vain tosi turvoksissa mutta ihan pehmeä löllykkä.

Lisbon, 5+2
 
Vagabonda: Olen pahoillani sun puolesta. Koita jaksaa. Sulla on ihanan terve asenne asiaan. Yritän ottaa susta mallia, jos maanantaina en näy eloa.

Lisbon: Mulla on juurikin noin, viikon verran oli turvotusta. Nyt sitä ei enää ole niin paljoa. Maha oli sellainen löllykkä. Tuulimuna kyllä mietityttää paljon :(

Aurora4: Kiva saada mukaan muitakin varttuneempia :)
 
  • Tykkää
Reactions: Aurora4
Vagabonda: Olen pahoillani sun puolesta. Koita jaksaa. Sulla on ihanan terve asenne asiaan. Yritän ottaa susta mallia, jos maanantaina en näy eloa.

Lisbon: Mulla on juurikin noin, viikon verran oli turvotusta. Nyt sitä ei enää ole niin paljoa. Maha oli sellainen löllykkä. Tuulimuna kyllä mietityttää paljon :(

Aurora4: Kiva saada mukaan muitakin varttuneempia :)
Toivotaan ja uskotaan nyt kuitenkin että maanantaina pikku pumppu jyskyttää :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Aurora4
Mää olen nyt kyllä ihan neuroottinen kaiken suhteen.

Mulla on eilisaamusta nippaillut oikealta alavatsasta. Mitään vuotoja ei ole, mutta koko tämän alkuraskauden aikana valkovuoto on ollut runsaampaa. Lisäksi tuntuu, että alapää haisee.

Ja mää kun sanoin, että maanantain ultra tulee äkkiä (n)
 

Yhteistyössä