Lokakuun lapsoset 2016 *Maaliskuussa*

Täällä ollaan vähän apeissa tunnelmissa... Nyt on neljänä päivänä ollut sellaista verensekaista vuotoa. Ei mitään ruskeaa vaan ihan kirkasta valkovuodon seassa . Eilen tuntui että pahoinvointikin on hävinnyt yhtäkkiä, ja nyt arvon pitäisikö soittaa neuvolaan. Vatsakipuja oli toissapäivänä, mutta ne ovat loppuneet. Ultra on vasta 22. Päivä. Jotenkin tuntuu ettei masussa kaikki ole hyvin.

aurora4 rv 9+4
 
Voi ei
Täällä ollaan vähän apeissa tunnelmissa... Nyt on neljänä päivänä ollut sellaista verensekaista vuotoa. Ei mitään ruskeaa vaan ihan kirkasta valkovuodon seassa . Eilen tuntui että pahoinvointikin on hävinnyt yhtäkkiä, ja nyt arvon pitäisikö soittaa neuvolaan. Vatsakipuja oli toissapäivänä, mutta ne ovat loppuneet. Ultra on vasta 22. Päivä. Jotenkin tuntuu ettei masussa kaikki ole hyvin.

aurora4 rv 9+4
Voi ei, huonoltahan tuo kuulostaa ja viikotkin on vielä pienet. Itse soittaisin neuvolaan, että jos he voisi yrittää kuitenkin etsiä sydänääniä... Pakkohan sinun on joka tapauksessa mennä lääkäriin jos kyseessä olisikin km. Voimia sinulle huolien keskellä, tulehan kertomaan kuulumiset pian. <3
 
Tänään oli ultra. Kaikki hyvin sikiöseulontojen ja niskaturvotusten osalta. Mutta...

"Onneksi olkoon, täällähän on kaksi" :eek::love:

Kummankaan suvussa ei oo kaksosia, joten oltiin molemmat ihan äimän käkinä. Ilmeisesti identtiset tulossa :eek:
Vau! Onneksi olkoon! Mä vähän ounastelin kaksosia itselle, mutta mun ounastelut menee aina päin honkia, niin myös tälläkin kertaa. :whistle:
 
Voi ei

Voi ei, huonoltahan tuo kuulostaa ja viikotkin on vielä pienet. Itse soittaisin neuvolaan, että jos he voisi yrittää kuitenkin etsiä sydänääniä... Pakkohan sinun on joka tapauksessa mennä lääkäriin jos kyseessä olisikin km. Voimia sinulle huolien keskellä, tulehan kertomaan kuulumiset pian. <3
Soitin neuvolaan ja sieltä antoivat ajan ultraan heti maanantaille. Sinne asti nyt sinnitellään ja odotellaan... Vuoto voi olla harmitonta tai sitten merkki keskenmenosta Eipä aita kuin yrittää nyt olla liikaa ajattelematta asiaa. Ma ollaan viisaampia! Samaan aikaan oma mummoni tekee kuolemaa, joten aika väsynein ja apein mielin edelleen.
 
Minullakin kysymys jo ekassa ultrassa olleille, jotka osallistuvat yhdistelmäseulontaan: kuinka nopeasti teille on tullut tieto omasta riskiarviosta? Meille sanottiin vain ekassa neuvolassa, että tieto tulee sitten kirjeitse kotiin. Ja kaipa tuo omakannassakin sitten näkyy.
 
Soitin neuvolaan ja sieltä antoivat ajan ultraan heti maanantaille. Sinne asti nyt sinnitellään ja odotellaan... Vuoto voi olla harmitonta tai sitten merkki keskenmenosta Eipä aita kuin yrittää nyt olla liikaa ajattelematta asiaa. Ma ollaan viisaampia! Samaan aikaan oma mummoni tekee kuolemaa, joten aika väsynein ja apein mielin edelleen.
Voi Aurora mää niin tiedän sun tuntemukset tällä hetkellä! En osaa muuta toivottaa kuin voimia. Itse aloin vuotaa lomareissua edeltävänä iltana. Reilun viikon ajan olin epätietoisuudessa, missä mennään. Pelkäsin, että vuoto lisääntyy reissussa, lähimpään päivystykseen olisi ollut matkaa 3 h. Lomalla oli päivän-kahden taukoja vuodossa ja se oli koko ajan niukkaa. Edes pikkuhousunsuojaan asti ei tullut.

Lomalta palattua kävin seuraavana päivänä seulontaverikokeissa ja sen jälkeen menin kuuntelemaan sydänäänet. Niitä ei kuulunut ja seuraavana päivänä surullinen uutinen tuli ilmi.

Toivon sydämeni pohjasta, että teillä on kaikki kunnossa! Alkuraskauden vuodot ovat normaaleja. Mää yritin rauhoittaa itseäni sillä, mutta ei se auttanut. Käyn edelleen seuraamassa tätä ketjua ja lukemassa ihmisten kuulumisia. Sulla on pitkät päivät edessä maanantaihin asti, koita jaksaa :(
 
Minullakin kysymys jo ekassa ultrassa olleille, jotka osallistuvat yhdistelmäseulontaan: kuinka nopeasti teille on tullut tieto omasta riskiarviosta? Meille sanottiin vain ekassa neuvolassa, että tieto tulee sitten kirjeitse kotiin. Ja kaipa tuo omakannassakin sitten näkyy.

Mä osallistuin niihin ja mulle kerrottiin tulokset heti. Mulle sanottiin, että jos verikoe tulokset ei olis näkyny vielä lääkärillä niin sit ei ois voinu kertoa.
 
  • Tykkää
Reactions: marikkinen
2013 hus sairaalasta ei kerrottu, siellähän ultraa kätilö. Tuli postissa kotiin pari päivää ultra jälkeen. Mä niin en halua kaksosia peukut et olis vaan yks terve... Mehän jouduttaisiin muuttaa isompaan asuntoon jos tulis kaks!

Luna 11+5
 
  • Tykkää
Reactions: marikkinen
Plussaplussa: Kiitos!, mä taas en olis ikinä voinut kuvitella omalle kohdalle :D Mutta onnellisia täällä ollaan siitä huolimatta, että nyt siirryttiin riskiraskauden vuoksi tarkempaan seurantaan. Ilmeisesti yhteinen istukka voi aiheuttaa ongelmia raskauden edetessä. Synnytys luultavasti aikaistuu jonkin verran, että lokakuun lapsosia näistä tuskin tulee. Laskettu aika pysyi samana sikiöiden koon perusteella, joten pysyn silti täällä lokakuisissa :)

Meillä ultra kesti 1,5h johtuen ilmeisesti juuri tästä monikkoraskaudesta. Pitkän aikaa ultrattiin ja saatiin oikein 4d kuvia mukaan :) Myös riskiluvut kuultiin heti paikanpäällä.

Hyviä ultria muille!
 
Kii
Voi Aurora mää niin tiedän sun tuntemukset tällä hetkellä! En osaa muuta toivottaa kuin voimia. Itse aloin vuotaa lomareissua edeltävänä iltana. Reilun viikon ajan olin epätietoisuudessa, missä mennään. Pelkäsin, että vuoto lisääntyy reissussa, lähimpään päivystykseen olisi ollut matkaa 3 h. Lomalla oli päivän-kahden taukoja vuodossa ja se oli koko ajan niukkaa. Edes pikkuhousunsuojaan asti ei tullut.

Lomalta palattua kävin seuraavana päivänä seulontaverikokeissa ja sen jälkeen menin kuuntelemaan sydänäänet. Niitä ei kuulunut ja seuraavana päivänä surullinen uutinen tuli ilmi.

Toivon sydämeni pohjasta, että teillä on kaikki kunnossa! Alkuraskauden vuodot ovat normaaleja. Mää yritin rauhoittaa itseäni sillä, mutta ei se auttanut. Käyn edelleen seuraamassa tätä ketjua ja lukemassa ihmisten kuulumisia. Sulla on pitkät päivät edessä maanantaihin asti, koita jaksaa :(
Kiitos viestistä ❤ Ei tässä tosiaan auta muu kuin odotella. Kymmeneltä aamulla on se ultra ja JOS sieltä vielä elämää löytyy, niin sen jatkoksi menen verikokeisiin. Olo on tosi ristiriitainen kun en haluaisi turhaan murehtia mutta ei oikein osaa uskoa parastakaan. Aikaisemmissa kolmessa raskaudessa ei ole vuotoja ollut... Ehkä eniten mietityttää samanaikainen oireiden lievittyminen.
 
Kiitos vastauksista JoRa ja Luna85! Meillä on juuri HUSin sairaalassa ultra ensi pe ja tosiaan kutsussakin lukee, että kätilö ultraa. Puoliso haluaisi heti viikonloppuna kertoa lähimmille, jos ultrassa on kaikki OK, mutta minä haluaisin vielä odottaa ne riskiarviot. No, mennäänpä nyt askel kerrallaan. Ultraankin kuitenkin vielä viikko aikaa.

Hyvät viikonloput kaikille :)

marikkinen 11 + 3
 
Ensimmäistä kertaa kirjoittelen tänne ja aion myös facebook -ryhmään ilmoittautua:) laskettu aika on kuukautisten mukaan 13.10, ultran mukaan 9.10, mutta eivät alkaneet muuttamaan päivää. Ensimmäistä odotellaan ja kaikki on siis hyvin uutta ja jännää. Tänään oli Nähdään pian!-ultra ja pikkuisella kaikki hyvin ❤
 
miiminttu, tervetuloa ja kiitos nauruista :LOL: Nähdään pian! -ultra... ajattelin ekan viestisi luettuani, että nyt siellä on joku todella raskauteen hurahtanut! Oikeastaan mitä useamman kerran tuon luen, sitä enemmän naurattaa... voi kamala, onneksi on viikonloppu :whistle:
 
nähdään pian-ultra ! no kai sitä siksikin voi kutsua, mikähän automaattikorjaus tuokin oli heheh
Täällä yks toukokuinen joutuu ihan nyt paljastamaan lukevansa lokakuisten kuulumisia. Meinasin tukehtua nauruun nimittäin, kiitos piristyksestä :ROFLMAO: Mä olin kans ihan varma, että nähdään pian! -ultra on joku ihku raskausfanien hellittelynimi np-ultralle (mullakin muuten ehdottaa nyt iPhone tota korjausta!). Että "mennään sinne nähdään pian! -ultraan tarkistamaan, milloin meidän masuasukki näkee ensikertaa päivänvalon!".

Huh huh, kiitos ja tsemppiä kaikille odotukseen! Toi alkuraskaus meni niiiiiiin hitaasti mut sitten rakenneultran jälkeen aika vaan lentää :D

Pepiita + Sintti 31+4
 
  • Tykkää
Reactions: January Sky
Täällä yks toukokuinen joutuu ihan nyt paljastamaan lukevansa lokakuisten kuulumisia. Meinasin tukehtua nauruun nimittäin, kiitos piristyksestä :ROFLMAO: Mä olin kans ihan varma, että nähdään pian! -ultra on joku ihku raskausfanien hellittelynimi np-ultralle (mullakin muuten ehdottaa nyt iPhone tota korjausta!). Että "mennään sinne nähdään pian! -ultraan tarkistamaan, milloin meidän masuasukki näkee ensikertaa päivänvalon!".

Huh huh, kiitos ja tsemppiä kaikille odotukseen! Toi alkuraskaus meni niiiiiiin hitaasti mut sitten rakenneultran jälkeen aika vaan lentää :D

Pepiita + Sintti 31+4
Oottepas te jo pitkällä, kauheeta kun aika juoksee o_O Mä luen kans säännöllisesti lokakuisia (ja myös marraskuisia) vieläkin vaikka täältä itse tipuinkin. :LOL: Nyt olen joulukuisissa ja nyt vasta aika mateleekin kun viikot vasta 4+5, tänään onneks kävin mittaamassa hcg:n ja se oli jo 1075, eli tuntuu siltä et tästä vois jopa tulla jotain ❤
 
Oottepas te jo pitkällä, kauheeta kun aika juoksee o_O Mä luen kans säännöllisesti lokakuisia (ja myös marraskuisia) vieläkin vaikka täältä itse tipuinkin. :LOL: Nyt olen joulukuisissa ja nyt vasta aika mateleekin kun viikot vasta 4+5, tänään onneks kävin mittaamassa hcg:n ja se oli jo 1075, eli tuntuu siltä et tästä vois jopa tulla jotain ❤
Mä luen kaikkia kuukausia melkein + kaupan päälle vielä hätähousuja himotestaajia – joten olin jo sunkin hcg-tilanteesta ihan kärryillä :geek::ROFLMAO: Ja niinpä, aika se vaan vyöryy eteenpäin ja enää 3 viikkoa töitä äitiyslomaan! Ihan hullua. Mä pidän täällä kaikki sormet ja varpaat pystyssä, että sulla menis tällä kertaa kaikki oikein hyvin :love:
 
Soitin neuvolaan ja sieltä antoivat ajan ultraan heti maanantaille. Sinne asti nyt sinnitellään ja odotellaan... Vuoto voi olla harmitonta tai sitten merkki keskenmenosta Eipä aita kuin yrittää nyt olla liikaa ajattelematta asiaa. Ma ollaan viisaampia! Samaan aikaan oma mummoni tekee kuolemaa, joten aika väsynein ja apein mielin edelleen.
Paljon murheita kerralla. :( Toivotaan parasta maanantaille. Ikävää on odottaa näin pitkään...
 
Pöö taas! Onko muut nähneet unia tai painajaisia raskauden myötä? Tää on ihan hirveetä, kun ei muista enää, milloin olisi nukkunut levollisesti. Viime yönä painajainen oli sellainen, että olin ajanut autolla n. 2-3-vuotiaan pojan päälle, joka oli saman tien kuollut saamiinsa vammoihin. Tän pojan ruumis takertui mun auton pohjaan, ja vasta parkkipaikalla taisin ymmärtää, että olin tappanut lapsen. Tällä tapauksella ei ollut silminnäkijöitä, joten päädyin vetämään ruumiin auton alta ja heittämään ojaan sekä peittelemään lumella, ettei se näkyisi. Pelkäsin koko ajan, että pian mut saadaan kiinni ja manasin, kun olin koskenut paljain käsin ruumiseen sormenjälkiä jättäen. En varsinaisesti kauhistellut sitä, että TAPOIN lapsen, mutta tunnelma oli tosi inhottava ja pelottava. Mieleen jäi erityisesti se, että pojalla oli päällään kumpparit. Heräsin kylmänhikisenä, enkä hetkeen uskaltanut liikkua. Miestäkään ei ollut vieressä, kun hän vietti koko viikonlopun työmatkalla. :unsure:
 

Yhteistyössä