~LOKAKUUN lapset **2010** maaliskuussa <3~

Meillä on ollut oikeen vaikea aamupäivä, kun esikoinen ilmeisesti noussut väärällä jalalla ylös ja oikeen mikään ei onnistu :kieh: Tuli taas semmonen ahaa elämys, että mihin mä nyt oikeen oon pääni pistämässä ja mitä tää on kun on vielä yksi vauva hoivattavana :| Mutta kaipa tää tästä, nyt on esikoinen mamman tykönä "rauhottumassa" ja kuopus nukkumassa, niin saa itsekin vähän levättyä. No tietty täytyis ensin tänne tulla hillumaan :D

Sutinaa: mä oon kanssa vähän kääntymässä noitten phil & tedsien puoleen. Oralla oli kanssa ihan hyvännäköset tuplat ja ei ollut kauheen leveet, niitä meinasin kanssa että täytyy käydä tarkemmin katselemassa. Meillä on täällä kanssa tosi kapeita teitä, kun ihan keskustassa asutaan ja tosiaan koirien kanssa ei varmaan tulis kesää ainakaan noitten brion vaunujen kanssa. Tarkotus on säästää kyllä nuo kuopuksen vaunut, että niitä voi käyttää sitten jos pääsee pelkästää vauvan kanssa joskus liikenteeseen... Noi phil & tedsithän menee myös aika pieneen kasaan, et se on kanssa bonusta... Saan päänsärkyä nyt jo kun mietin meidän autossa kolme muksuu ja vanhemmat + vaunut ja kaksi koiraa koppineen, onneksi menee yhteen koppiin hätätilanteessa... Auto vaihtoon vai :LOL:

Lilein + Piipiäinen 9+2
 
np=niskapoimu
nt=niskaturvotus.. Sitäkö tarkoitit Sutinaa?

Mäkin niitä phil ja tedsin vaunuja mietin.. Pitää joskus sitten mennä kaikkia rattaita koekäyttää kauppoihin :D

Huomenna aamulla pitkään odotettu neuvola :heart: Eihän siellä mitään muuta kun sydän äänet voi kuulua jos mentäisiikin pidemmällä raskausviikoista :) Sitä jännittäen :)

Onks porukka ruvennu laiskistumaan kun ei tekstiä enään tulekaan niin paljoa :LOL:

Pikku prinssi 8+4
 
ultrakuulumisia
eli ultrassa käyty ja eka terkkarin kanssa katsottiin et on tuulimuna niinkuin hänelle sanoin et sitä epäilen, kummatkin näimme tyhjän pussukan. No terkkarin puhelin soi ja jätti kesken ja sen lopetettuaam kysyi multa et katotaanko vielä vai soitetaanko lekurille et antaa lähetteen keskeytykseen. sanoin et katotaanhan vielä.
No mitä sieltä löytyykään, syke ja epämääräinen möntti, mut vielä ei hypi onnesta sillä vkoja ultran mukaan vasta 6 ja menkkojen mukaan 7+4, tämä ei voi mitenkään pitää paikkaansa tai sitte olen sikiänyt pyhästä hengestä. Sain uuden ultra ajan viikon päähän jossa sitte katotaan mikä silloin tilanne. Ite olen kyllä sitä mieltä et kesken menee, sillä viimeksi kun oli noin pitkä heitto niin meni kesken.
Et täällä epävarmuus jatkuu :kieh:
perämaan emäntä rv ??
 
Doppler asiaa pikaisesti ennen työvuoroa...
Eilen sain kotiin sen angelssoundin doplerin ja kuulin ensimmäiset sydänäänet :heart: :heart: :heart:

Viikkoja tuolloin siis 10+1!! Selvästi sain kuuluviin jo, vaikkakin asukas karkaili anturan alta :D

Nyt töihin ja illalla lukemaan teidän aikaisemmat kirjotukset läpi.

Hoikkalori ja rusina 10+2
 
Painosta Esikoisesta tuli reilu 20 kiloa, ja jälkitarkastukseen menessä kaikki paitsi kolme kiloa oli lähteny ku ihmeen kaupalla. Nestettä varmaan oli melkein kaikki.

Nyt on kummallisesti hieman parempi olo tällä hetkelllä että mietin jo poistuvani ensimäistä kertaa sitten viime lauantain neljän seinän sisältä. Kirjastoon menosta olen nähkääs haaveillut, kun kotona ei oo niin mitään lukemista, ja se on ainut asia mitä pystyn telkkarin katsomisen lisäksi tekemään. Ja toi pääkirjastohan on vain kahden korttelin päässä, joten mistään hullusta suorituksesta ei ole kyse :D

Menhit ja Lörttis 8+5
 
Perämaan emäntä :hug: Toivotaan kuitenkin ihmettä, et myöhäisempi hedelmöitys pitäis paikkansa ja raskaus jatkuisi! :heart: Voimia viikon odotteluun!

Hoikkalori Ihanaa, että sydänäänet kuului! Kyllä mun on varmaan pakko kans toi doppler tilata, et pääsis kuuntelee pienen "sähinää" =) Mulla ens ma eka neuvola, jospa siellä jo kuunneltais. Viikkoja sillon kasassa 10+2.

Sutinaa Noita lyhenteitä käytetään siitä ekasta ultrasta. Toiset sanoo sitä niskaturvotus-ultraksi, toisen niskapoimu-ultraksi. Siinähän siis mitataan sikiön niskapoimusta tuota turvotusta. Näin olen asian ymmärtänyt, korjatkaa, jos olen väärässä... Toinen ultra on sitten rakenneultra.

Nyt kun olette keskustelleet noista tuplarattaista, niin viritellääs keskustelua myös yhdistelmävaunuista. Kertokaahan kokemuksianne! Ystävä suositteli mulle Emmaljungia, ja nyt en pääse yli enkä ympäri niistä... Haluaisin sellaiset, mutta ne on niin hiton kalliita, myös käytettyinä. Muista mulla ei juurikaan ole tietoa.

Täällä on vointi melko hyvä, aina syömisen jälkeen turvottaa ja närästää. Saahan raskaana käyttää Samarinia? Sitä meidän kaapista löytyis, jospa se auttais närästykseen. Väsyttää myös aika lailla.

Hyviä vointeja kaikille! :heart:

Heilo 9+4
 
Heipsan Kaikille!

Perämään emäntä, voi kurjuus tuon epätietoisuuden kanssa! Mä oon nyt vakaasti päättänyt et en enää ylimääräisiin ultriin mene, vaan luotan oloihini ja niitähän piisaa ;)
Miten sun olot? Eli voiko niistä sanoa että raskaus jatkuisikin?
Toki pelottaahan, se että mahassa ei mitään kasvakaan ja kuitenkin on oloja. Voiko niin olla?
mua etoo, oksettaa (ei oo vielä tarvinnu) ja ei oikein mikään muu maistu ku kaik raikas, kylmä! Tissit kipiät!

Phil & Teds vaunuista ! Mä oon haaveillu kyseisistä menopeleistä niin kauan, ku on ollu haaveissa toinen lapsi! Ne on niiin mageet! MUTTA!!
Mun kahdella kaverilla on ne ja toisella niistä vuoden ikäerolla syntyneet lapset. Myöskin pikkukakkonen synty ns. talvee vasten ja paino syntyessään jo 4kg, hän kasvoi siitä makuupussista yli jo 3kk ikäisenä ja sit taas vasta about 5kk ikäisenä sais ruveta istuinosassa istuttamaan. Toiseks, sano että äärimmäisen kivat varmasti kesävauvalle, mut talvivauvalle ei yhtään käytännölliset. Rapa roiskuu jos niiden kans pitää paljon kulkee, etenkin näin etelän loskissa (tää talvi nyt ollu vähä poikkeus ku ollu kunnolla lunta) Haukku myös istuinosia, et ne on tosi pienet, esim jos jos esikoinen jo lähempänä kolmea, ni ei mahu kunnolla istumaan =(
Meillehän tulee ikäeroa 2.5v ja ja uskoisin et tuplarattaiden tarve olis vaan eka about puolvuotta ja sitte esikoinen varmaan jo aika kivasti tepsuttaa ite. Esikko on siitä harvinaislaatuinen tapaus, et rakastaa istua rattaissa yli kaiken.
Toinen mitä tää mun kaveri sano, et kyl tuplarattaat on siinä mieles turhat, jos ei sillee ulkoile ku esim, kauppakeskukseen/kauppaan mentäes hän laittaa pienemmän turvakaukalos ostoskärryihin ja sitte isomman istumaan siihen ylös eteen. Näin ollen kätevä mennä!
Mä oon ite miettinyt noita Carenan tuplia, ne on kuulemma hyvät, edulliset ja ketterät.
Meil on esikoisella ollu gessleinin kolmipyöräiset ja oon ehdottomasti sitä mieltä et etenkin tuplissa pitää olla sitä ketteryyttä ei missään tapauksessa brion tai emmaljungan vainuja, se yksikkö malliki on jo iso ;) tää siis mun mielipide!
Hyvällä yställäni on laskettu aika toukokuus ja heil syntyy 1.5v ikäerolla. He osti nuo carenan tuplat ja kaverini oli ekaks ajatellu et laittaa vauvan sit vaan makuupussiin siihen ratas osaan, kunne googletti asiaa hiukan enemmän ni tosi monet oli sitä mieltä et ehdottomasti kesävauvalle ottaa sen carenan oman kopan, on paljon ilmavampi ja tilavampi! Mut meillehän on tulos se vauva vasta lokakuussa, joten asia tietty taas hiukan eri !
No olipas siinä asiaa rattaista ;)

Nyt mä rupean syömään kalakeittoa ja sit täytyy lähtee Xtravaganzan punnitukseen.
Varmaan tosi monta kiloa lähteny painoa? ;)

Hyviä vointeja kaikille !!

me and pikku voice menkkojen mukaan 7+6
 
Samarinia ei suositella raskausaikana. Pelkästään rennietä suositellaan.

Meillä on Dorjan Novel Sport yhdistelmävaunut. Tykännyt olen. Renkaiden kanssa ongelmia vain. Otinkin tänään yhteyttä taas sinne mistä olen ostanut ne niistä renkaista. Mahtuu autoon kahden koirankin kanssa jos koira ihmisiä on. Menevät NIIN pieneen tilaan mutta silti yhdet tilavimmista vaunuista! Emmaljungista myös olen tykännyt!
 
angel08 ainoana oireena on rintojen arkuus. No siis siellähän oli syke ja möykky, mut ei vastannut viikkoja, et odotellaan vielä viikko ja katotaan sitte mikä tilanne.
Kuka teillä on tehnyt ultran lekuri vai th? mulla siis teki th tuon ultran ja iän ikusella laitteella vielä, et saattaa varmaan laitteellakin ja sen tekijälläkin olla vaikutusta. Mietinkin tuossa et jos oisivat lähettäneet mut eteenpäin tutkimuksiin ja sinne keskeytykseen kun mukamas tuulimuna niin oishan siel ehkä gynekin hieman ihmetellyt et miksi ovat lähettäneet kun syke ja kaikki. Mut sillä th:lla oli kauhee kiire ja joku työntekijä just jäänyt saikulle, mut pitäisihän silti kunnolla tutkimukset tehä, mitä jos suutuspäissäni olisin vaikka mennyt kauppaan ja ostanut tupakkaa ja siideriä vitukseen kun siellä ei mitään olekaan? huhhuh mikä kämmi sanon minä :snotty:
no nyt ootellaan taas, on tämäkin.... :headwall:
 
Moikkis!

Kävin tiistaina verikokeessa nt-ultraa varten. Vielä olis vajaa kaksi viikkoa, niin päästään näkemään mitä masusta löytyy!

Mulla on ollu taas tosi outo olo tän odotuksen kanssa. Maanantaina turvotti ihan kamalasti koko päivän ja maha oli ihan pallona. Kävin äiskän kaa Kuopiossa ostoksilla. Farkut ei menny ollenkaan kiinni, joten jouduin köyttämään ne jalkaan kangasnauhalla. Päälle laitoin takapuolen alle ulottuvan istuvan neulepuseron. Ihme, ettei äiskä arvellut yhtään mitään. :) Ehkä ulkopuolisten on vaan vaikeempi huomata raskautta varsinkin, jos ei edes kuvittele meidän suunnittelevan perheen lisäystä. Reissu oli muutenkin raskas, kun välipalat jäi aika vähälle ja koko päivä kuitenkin kierreltiin kaupoissa. Yritin jokakäänteessä katella itselleni jotain hyllynreunaa tai pukukopin penkkiä, jolle istahtaa. :) Maanantaina odotus tuntui siis todelliselle ja mukavalle.

Eilen aamulla maha ei ollu enää niin turvonnu, eikä tänäänkään, vaikka selvästi pallerompi se on kun mulla normaalisti. Vähän mieltä kuitenkin painaa. Mulla on ollu jo useamman viikon vähän virtsaputkentulehduksen olosta kuumotusta ja jomotusta(?) alapäässä. Mulle on tehty sinä aikana kahdet testit, jotka molemmat on ollu ihan puhtaita. Tänään soittelin neuvolaan asiasta, kun parina päivänä on tuntunu lisäksi ihan kun nykimistä tai supistelua emättimen suuaukolla (ei siis mahassa). Mietin oisko tää sittenkin joku emättimen tulehdus. Terveydenhoitajan mielestä mun oireet ei kuulostanu vakaville, vaan saattavat johtua vaan raskaudenajan verenkierron lisääntymisestä. Enemmän se oli huolissaan mun jo kohta viikon jatkuneesta löysästä mahasta. Mulla ei siis ole monien teistä kokemaa ummetusta, vaan päin vastoin ihan liian löysä maha. :( Sanoi, ettei tämä kuulu raskauden oireisiin, vaan on luultavasti mahatautia, ja jos se vielä jatkuu pitää ottaa yhteyttä uudelleen. Tällä viikolla on taas alamahaa juilinut (siis muutenkin, kun vaan mahatudin takia :LOL: ja ollut ikäviä alaselän tuntemuksia. Toisaalta ne on ihania merkkejä kohdun ja mahan kasvamisesta ym., mutta silti miettii onkohan kaikki hyvin. Äh, eihän mulla mitään uutta tai kovin epäilyttävää oo tapahtunu tän raskauden kanssa, ettenkö vois olla vielä luottavaisin mielin, mutta silti välillä meinaa masennus iskeä.... On nää vaihtelevaiset mielenliikkeet ja huolet kummallisia, mutta kuuluvat ehkä ensikertalaisen odottajan perusolotilaan. :)

perämaanemäntä, voimia sinulle jatkuvaan epävarmaan odotukseen! :hug:

Jadelia tervetuloa ja onnea odotukseen! :flower:

Tatara, rv 10+4
 
Huh, hyvä että kyselin tuosta samarinista! Mulla ei ollut enää pakettia jäljellä, eikä niissä pusseissa lukenut mitään, niin ajattelin, että niitä voi käyttää. Ei muuta kuin apteekkiin. :/
 
Painosta : esikoisesta tuli +20kg joka oli mun mielestä aivan älytttömästi..ja + se loppuraskauden turvotus nii HUH!!! ennen tätä raskautta oli vielä +10kg siitä mitä olin ennen esikoista :ashamed: ..ny kauhulla ootan et kui iso oon lokakuussa :| !!

Heh töissä tänään oli aika hauska ku mul kävi sellanen raskaana oleva nainen ja sil LA juhannuksena...si ku katoin sen mahaa ja vertasin omaani ni kauhukseni huomasin et MUL oli ISOMPI maha jo ku sillä... :LOL: .. se tosin oli mua varmaa 20cm pitempi.

HOIKKALOIRI.. kui alhaalta piti kuunnella niitä sydänääniä?? ja löysikkö ne iha heti?


j-22 ja pikku2 10+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja j-22:
Painosta : esikoisesta tuli +20kg joka oli mun mielestä aivan älytttömästi..ja + se loppuraskauden turvotus nii HUH!!! ennen tätä raskautta oli vielä +10kg siitä mitä olin ennen esikoista :ashamed: ..ny kauhulla ootan et kui iso oon lokakuussa :| !!

Heh töissä tänään oli aika hauska ku mul kävi sellanen raskaana oleva nainen ja sil LA juhannuksena...si ku katoin sen mahaa ja vertasin omaani ni kauhukseni huomasin et MUL oli ISOMPI maha jo ku sillä... :LOL: .. se tosin oli mua varmaa 20cm pitempi.

HOIKKALOIRI.. kui alhaalta piti kuunnella niitä sydänääniä?? ja löysikkö ne iha heti?


j-22 ja pikku2 10+6
Tosi alhaalta kuuntelin samoin tein, ihan häpyluun yläpuolelta. Hetkisen etsin ja liutin hitaasti sitä anturaa niin johan alkoi jumpse kuulumaan :heart: Tolla vekottimella kuuluu kaikki muutkin suolistoäänet jne, mut sydänäänet kuului ihan selvästi, vaikkakin aika hiljaa vielä :heart:

Olen ostokseen erittäin tyytyväinen!!!!
 
Iisaon Mulla oli edellisessä raskaudessa pistoshoitonen r-diabetes ja tässä välillä olen syönyt tablettia sokerivaivaan.
Nyt sitten kahdenkin lääkärin kanssa pohdittiin asiaa ja päättivät laittaa mut jo nyt rasitukseen varmuuden vuoksi. Näin saadaan sokeritasapainot heti hoitoon, jos on tarvetta.

 
:wave:

kysymys vielä masujen koosta!

Onko teillä muilla pullahtanut vatsa esiin tai pömpöttääkö? Mä olen ihan kauhuissani, kun seison niin tätä raskautta ei kaikilla vaatteilla enää piilotella.. Mieskin tokasi että näyttää siltä, kuin olisi jo menoa..

bubbeli 6+6 eli 7 :D

 
Painosta
Mulla tuli ensimmäisessä raskaudessa 12 kiloa, ny olen päättänyt jotta ei tule ku puolet...
En jaksa sitä laihdutusta enää, et mahtuu samoihin vaatteisiin...
Viime raskaudessa paheeni oli suklaa, levy meni noin vaan..Piti ostaa aina 2 levyä jotta miehellekkin jäisi jotain:)

Tämän raskauden mahasta
niin alkaa jo näkyä, vaatetukseni on aika tiukkaa joten näkyy
Pelkäänkin että kuinka kauan sitä oikeen saa tätä vauvaa salattua:) :LOL:

Rinsessa ja asukki 7+3
 
Näkeekö muut täällä aivan ihmeellisiä unia, enemmän kuin yleensä? Siis hohhoh mitä kaikkee viime yökin taas piti sisällään, samoin edellinen...

Mulle on aina tullu jotain 16 kiloo painoa, aika paljon kun olen 154-senttinen. Mut eipä siinä mikään oikeen auta, se tulee mikä on tullakseen, mitään sikailua en oo harrastanu kuiteskaan syömisen suhteen. Viimeks jäi liikkuminen aika vähiin kun jäin juhannukselta saikulle suppareista. teki vaan niin pirun kipeetä kävellä tms. Ja siis neiti syntyi lokakuussa, btw.

Maha on jo jonkinlainen pömppö, tosin syksyn suklaansyöntikin teki osuutensa jo ennen plussaa, pompsahti muutama kilo mittariin melkeen yhdessä yössä :ashamed:
Mitään tavan housuja en enää viitti ees tunkea jalkaan, olen nyt nöyränä kaivanu mammailuhousut kaapista, kun niitä vielä onneks oli tallella.

täällä taas likka kipee, olihan se jo päivän hoidossa. jippii...

Höplömmöö 8+3
 
Perämään emäntä toivotaan että kaikki menee hyvin lopulta! :hug:

Tatara mulla on kans ihan samanlaisia tuntemuksia kun sulla. Tuntuu koko ajan et vois olla joku tulehdus tuolla alhaalla ja koko ajan on jotain kipua mutta kaiken pitäs olla kunnossa ja vauvakin on kunnossa joten kai se sit oikeasti liittyy siihen alapään verenkiertoon mitä siellä tapahtuu. Esim. ajatuskin seksistä sattuu!

(.) Taidetaan sitten saada meitin koiran kanssa pentuja samaan aikaan kun juuri juttelin toisen omistajan kanssa ja sovittiin et ens syksyn juoksusta mikä luultavasti elokuussa, voitais tehdä pennut ja loka-marraskuun tienoilla ne sit syntyis. Tosin menevät sitten sinne toiselle omistajalle ne saamaan. Mut ihanaa <3 Mua vaan väsyttää ja päätä särkee.. Ja mahassa ja selssä on iltasin edelleen aika kovia menkkakipuja.. Ei kivaa.. Nälkä on koko ajan mut huono olo pysynyt loitolla kunhan vaan syö koko ajan jotain..
Champion ja Tirpunen 7+2
 
Pitänee myös kirjoitella vähän kuulumisia. Edellisistä taitaa olla kohta jo viikko. =)

Ensimmäinen neuvola oli tiistai aamulla ja nyt ollaan siis menossa 8+4 menkkojen mukaan. Mutta oletusarvona on, että päiviä olisi 3-4 enemmän. Kymppiviikkoa siis kolkutellaan.. :p

Seuraava ulta on rv 12, elikkäs 30.3. ja saimme ajan juuri sille päivälle kuin mieheni kanssa halusimmekin. Lähdemme 31.3. Roomaan kevätmatkalle ja on ihana tietää ennen loman alkua, että kaikki on edelleen hyvin. Varhaisultrassahan kävimme kaksi viikkoa sitten ja masuasukki voi oikein mainiosti. :heart:

Neuvola oli sikäli vähän "pettymys", että kovastihan olisi toivonut saavansa jotain lisätietoa miten masussa voidaan, mutta ymmärrettävää on ettei tuon käynnin aiheena ollut vielä ultrat eikä sydänäänten kuuntelut. Syke kuitenkin näkyi vahvana vkolla 7 eli ei tässä mitään huolta ole. Olisi vain niin superia nähdä pikkuisen kasvavan. ;) :flower:

Painoa olen itsekkin seurannut ja vaaka näyttää vain 1kg lisäystä. Minulla on noin 10kg ylipainoa lähtöpainossa, joten rasvavarastoja on kyllä joita hyödyntää. :p Olo on kuitenkin niin turvonnut ja sekä rinnat että alamaha ovat sen verran kasvaneet, ettei vanhoissa vaatteissa ole enää hyvä olla. Onkos muilla jo tässä vaiheessa samoja tuntemuksia? Olen syönyt paljon vähemmän nyt raskauden aikana ja kaikki rasvainen ruoka on jäänyt pois kuvotuksen vuoksi. Olenkin ajatellut että oma paino on voinut pudota pari kiloa ja tuo "lihominen" raskaudesta voisi helposti olla jo 2-3kg.

Viikonloppukin menee nyt työn merkeissä, joten jaksaminen on koetulla 12 päivän työputken kanssa. Onneksi olo on helpottanut nyt muutamana viime päivänä jo huomattavasti. Väsymys ei ole ollenkaan niin pahaa kuin edellisviikolla ja oksetuskin on pikkuisen helpottanut. Onkohan nämä niitä viikon 10 luavttuja ihanuuksia?? :D ;)

Aurinkoista kevätpäivää kaikille!!

Nappula-10 (8+4)
 
Mä olin myös viime raskaudessa viimeiset 4kk sairaslomalla ja jessi sit syntyikin jo 36+0 viikolla:)
Ei paljoa jaksanut touhuta ja olin aika yksinäinenkin silloin...
Nyt on ihanasti paljon mamma tovereita joiden kans saa lähtee sit lenkille ja saavat mut patistaa jos en lähde:)
Ja tuo 1 vuotias tomera neiti ei myöskään anna kauheesti olla paikalla, sekä tuleva yläkerran rakennus saa vauhtia nyt. :LOL:
 
Huomenta!!

Oon ollut laiska kirjottamaan hirmuisen väsymyksen ja pahoinvoinnin takia, mutta lukemassa olen käynyt päivittäin teidän muiden kuulumisia.

Painon nousu edellisessä raskaudessa: Painoa tuli 12kg edellisessä raskaudessa. Tosin rv 20 olin vvielä "lähtöpainossa" koska sairastin alussa kolmen viikon flunssa/mahatauti/poskiontelotulehdus-taudin jonka aikana paino tippui alkulukemista muutaman kilon.
Nyt vähän hirvittää että miten käy kun herkut maistuu muttei tavallinen ruoka... Ja hampaat huutaa apua!! :D

Maha täälläkin pullottaa jo niin että just ja just mahtuu vanhat housut jalkaan. Varsinkin illalla maha on super-turvonnut!! Ihan hävettää melkein, kun töissäkään ei tiedä kuin pari ihmistä ja musta tuntuu että mua tuijotetaan "sillä silmällä" B)

Eilen tuli täälläkin hieman ruskeaa vuotoa housuihin :eek: Edelleen vannotan ton doplerin nimeen, koska pystyin tarkistamaan sydänäänet kun vuotoa oli tullut ja hyvin kuului! En tosin osannut säikähtää mitenkään hirveästi, koska edellisessäkin tuli monta viikkoa, jopa ihan verta. Tämä vuoto oli onneksi tosi niukkaa mutta hyvä että oli tuo dopler niin sain varmistettua että sydän sykkii mahassa edelleen :heart:

Moni kärsii täällä ummetuksesta :(
Onko kellään päinvastaisia mahaoireita? Mulla on kolme viikkoa ollut maha aivan sekaisin!!! Joudun useita kertoja päivässä juoksemaan vessaan ja maha aivan löysällä ja polttelee, ihan niinkuin vatsataudin aikana :eek: Yölläkin herään parhaimmillaan kaksi-kolme kertaa vessaan p****lle!!!! Kärsiikö kukaan muu tällaisesta??

Pahoinvointi on hieman hellitänyt!!!! JIPPIII!!!!! Aamut on jo parempia, illalla saattaa vielä tulla huono olo, mutta sekin huomattavasti lievempänä kuin vielä viikko sitten!

Viikon päästä sitten se nt-ultra :heart:

Mukavaa päivää kaikille!!
Nyt kuteet niskaan ja lenkille :)

Hoikkalori ja rusina 10+3
 
Nopeasti vain kirjoitan. Käyn kohta lukemassa lukemattomat jutut :)

Kuunneltiin eilen sydän doplerilla ja saatiin 140-160 sykkeeksi sieltä muutaman kerran.. Voiko näyttää väärin vai oliko oikeasti vauvan syke.. Oma oli jotain 75.. Neuvolassa ei saatu tänään kuiteskaa sykettä kuulumaan!
 
Heipsan,

Täällä on pikk hiljaa toivuttu flunssasta. Odotan innolla ensimmäistä lenkkiä, jokohan huomenna uskaltaisi :)
Tallilla syntyi eilen pieni tammavarsa ja vielä ULOS! Oli ollut hoppu kantaa pieni märkä varsa sisälle lämpenemään, oli se silti ihana :heart: Kevät on siis tullut!

raskausoireet on hellittäneet. Ei väsytä, ei ole nälkä koko ajan eikä yökötä. Olo on oikeastaan aika hyvä, jos ei nyt lasketä tätä räkätautia. Aivan mahtavaa! Se väsymys olikin aikamoinen kokemus!

painoaon tullut... En ole päässyt sairastelun ja väsymyksen kanssa liikkumaan niin kuin ennen mutta uskon, että se tästä laantuu.
Tiistaisen ultran jälkeen lähdenkin äitiysvaateostoksille, sen verran kiristää jo nuo farkun vyötäröt :ashamed:
Mites muilla? Onko hyviä vinkkejä millaisia vaatteita?

Auringonpaistetta kaikkien odotukseen,

Tuike + "paavo" 11+0 (POKS!)
 
Onko muuten Lindex luopunut täysin äitiysvaatemallistostaan vai onko jossain, tietääkö kukaan? :attn: Tykkäsin niitten vaatteista, onneks on kolmet housut vielä tallessa :heart:

olisin ostanu kirpparilta 3 eurolla jokut caprit mutta tuli NIIN ehdoton tuomio miehen suusta, HÖH. Eihän se niitä joutuis pitään. Totesin vaan et no, jätesäkki onkin kätevä sitten kesällä pukea päälle. Ostakoon ***kele itte mulle sitten vaatteet mitä kärsii katella. No, okei, mä olen vielä tylympi sen vaatteitten suhteen että näin meillä :LOL:

Yrittäis mennä levittään pyykit, ollu jo toissaillasta asti odottamassa... *köh* Uus huuhtelu lienee paikallaan :p
 

Yhteistyössä