~LOKAKUUN lapset **2010** maaliskuussa <3~

Tulin poksumaan ja moittimaan ;) sinä,joka ekana mainitsit täällä suolakurkut(lue COCKTAILKURKUT), herätit mussa sellaisen kurkkupedon että!!! Oon nyt 2vrk eläny pääsäntöisesti coctailkurkuilla,yöllä vessareissun yhteydessä löysin itteni taas niiden kimpusta ja eilen kuumeessa lähin vartavasten niitä hakemaan lisää ennenku kauppa meni kiinni!!ONKS KELLÄÄN TUKKUKORTTIA??! Juu ja POKS! Emmabella&pikkuJii 11+0
 
:wave:

Emmabella nyt en valitettavasti osaa auttaa hätääsi :LOL: Auttaisiko pala suolakurkkua, mulla olisi muutama tuolla kaapissa, kun ne tuoksui niin hyvälle kaupassa :LOL:

Minttu-Maaria75 Miten jakselet yövuoroissa? Teen myös kolmivuorotyötä ja meillä on aika paljon noita öitä ja yksin ollaan. Mitenkä teillä?
Voiko teille ns. kieltäytyä tekemästä yövuoroja? Meillä on lähiaikoina jäänyt kaksi mammalomalle ja he kieltäytyivät jossain vaiheessa tekemästä öitä..

Mahavaivat Minäkin kärsin ummetuksesta. Olen ostanut tuonne kaappiin duphalac-pullon ja hieman se on auttanut jo.

(.)
Eilen kävin gynenpolilla ja siellä ihmeteltiin, että mitä siellä teen. Yritti siirtää äippäpolille, mutta siellä oli hyvin kiireistä.
Sokerirasituksessa oli ensimmäinen ja toinen arvo koholla. Sisätautien polille lähti lähete.. Katsotaan koska sinne pääsen.
Masussa kaikki oli ok, vastasi viikkoja, eli 7+ menossa. Kaksi viikkoa länttäsi sairaslomaa, kun on ollut hieman kävelyn kanssa ongelmia. Mene ja tiedä mikä siellä vaivaa... ei ne lääkäritkään osaa sanoa.

bubbeli ja öttiäinen 7+3
 
Bubbelille yövuoroista vaikka en olekaan minttu-maaria :) Itse teen yötöitä ja tähän asti olen vielä ainakin hyvin jaksanut ja meillä on eräs joka on 7. kuulla ja tekee edelleen. Ihan loppuun asti ajattelin jaksaa kyllä sitä duunia, saa nähdä jaksanko. Mutta tietysti hieman eri asia kun muita vuoroja ei ole.
 
Duraselille paljon voimia :hug: Toivotaan nyt vielä kuitenkin, että ois päivissä heittoa... Onko oireita kuitenkin ollut?

Mahan löysyydestä vielä, että kyllä mun neuvolan täti ainakin sanoi että se on ihan normaalia joillekin odottajille. Yleensäkin kaikki mahavaivat alkuraskaudessa. Tietenkin on eri juttu, jos ei mikään (edes nesteet) pysy sisällä, niin sitten täytyy tietenkin mennä lekurille, jos vaikka tarttee nesteytystä tjn.

Tässä raskaudessa mulla on nyt ummetusta, mitä ei ennen ole ollut. Esikoisessa siis maha löysänä, kuopuksesta ei mitään erikoisia vatsaoireita ja nyt sitten ummetus. Mitäs tän ummetuksen kanssa vois nyt tehdä, tietty syödä runsaasti kuituja mutta onko jotain muita hyviä keinoja..? Kaikki neuvot tarpeen :D Ei tähän varmaan mitään lääkkeitä saa ottaa...

Heittoaisa on juu yksi asia mitä kanssa suosittelen noissa vaunuissa, on kätevä!!
Miten voikin olla nyt niin vaikea tää vaunuasia. Kun meilläkin tulee jo 2-vuotta ikäeroa, se on kuitenkin aika paljon jo, mutta en usko että tuo kuopus jaksaa kävellä. Tai sitten jos seisomalautaa meinais, niin ei se siinä pysy, on sen verran vilkas neiti =) no onneksi on aikaa miettia :LOL:

Tervetuloa uudet!! :flower: Ja onnea :heart:

Hyvää viikonloppua kaikille!!!

Lilein + Piipiäinen 9+4
 
Tulin juuri tarkistuttamasta tilanteen ultrassa. Siellä oli pieni ihmisen alku mutta syndän ei lyönyt!! :'( Antoin tapletteja jotka pitäs lähtee tunkemaan alapäähän... :kieh: joka tyhjentää kohdun. Eivät alkaneet tehdä kaavintaa...Koko ajan meilessä entä jos se kahtoi väärin eikö sitä voi joku muu kattoa...viikot olivat samoilla mitä laskurinkin mukaan!! Eiiiiiiii!!! Tämä on niiiin vääriin!!!! :headwall:

Täytyy lähtee nyt tekemään mitä en olisi halunnut!! :'(

:hug: Voimia Duracelille!!:hug:

maska82 ja pienienkeli tiiäinen
 
Nyt taas nämä tekstit opettivat sen, että enpäs taida enää tänään ainakaan valittaa huonosta olostani. Vaan olen tyytyväinen, että saan oireilla kehittyvän alkion vuoksi. Ihanaa, enää reilu viikko ja päästään sikiövaiheeseen (rv 11). Jotenkin tuo alkio kuulostaa niin "solulta". =)

Vatsa on ollut täälläkin sekaisin ihan alusta asti, eikä neuvolan täti kommentoinut asiaan mitään, kun siitä mainitsin. Eli odotukset vaan lienevät niin erilaisia.

Turvoksissa olen kuin rantapallo ja tavallisia farkkuja on turha edes suunnitella päälle laittavansa. :LOL:

Nyt pitäisi jaksaa lähteä viikonloppu leirille ohjaajaksi, voinpa olla melkoisen poikki sunnuntai-iltana, kun kotiin palailen. Taidan vaan nukkua maanantain ja soittaa työterveyteen, että nyt vaan ei kykene enempään.

Voimia kaikille ihan hurjan paljon ja pikkuenkeleille turvallista matkaa "toiseen kotiin"!
 
Mies löysi viime yönä sydänäänet sillä dopplerilla :heart: :heart: Voi että oli liikuttavaa kuulla pientä vauhdikasta sydäntä :heart: Uskomaton helpotuskin valtasi mielen. Siellä se vielä on, elossa. Tosi kova oli kyllä liikkumaan, ja suht hankala aina metsästää uudelleen :LOL:

Menhit ja Lörttis 9+0 POKS :heart:
 
Moikka!

Lukemassa olen käynyt teidän juttujanne, mutta itsellä ollut epätietoisuutta jo useamman viikon, että onko masussa kaikki hyvin?!?

n. 3 viikkoa sitten raskausoireet hävisivät ja pelko heräsi, joten menimme varhaisraskaudenultraan yksityiselle rv 7+1. Masussa oli normaliisti alkanut raskaus, mutta ei vastannut viikkoja ja näin ollen alkoi tunne vahvistumaan, että keskeytynyt se on.

Tänään kävin uudestaan ultrassa, jotta nähtäisiin onko muutosta tapahtunut ja tilanne oli sama, joten sain myös nuo tyhjennyslääkkeet kotiin ja "hoito" pitäisi tehdä huomenna..

Onneksi meillä on 2 ihanaa poikaa, jotka saa mielen iloiseksi ja olemme onnellisia heistä
:heart:

Paljon jaksamisia maska 82 ja duracel
 
Durasel, Maska82 ja Muutosta syvimmät osanotot teidän suruun :'( :D Ihan liikaa nyt tällasia uutisia!

(.) itselle on kehkeytynyt jostain kauhea keskenmenon pelko mutta pitäisi nyt yrittää luottaa et kaikki ok kun sykekin löytyi ja selvitymismahdollisuus vauvalla taitaa olla jo 95% vai muistanko väärin. Ainkin meinas aamulla ykä lentää et kai siihen voi luottaa et kaikki ok. Päätin et jos ihan hysteeriseks menee toi keskenmenon pelko niin käyn sit vielä omaksi iloksi ultrassa kun se ei maksa Tampereella kun 66? joten siihen mulla on varaa ja toisaalta mulla on 24 päivä muistaakseni neuvola joten saattaa olla et ehkä vois kuunnella sydänäänioä. Vastoin kaikkia uskomuksiani olen alkanut miettiä pitäskö kans tilata se sydänäänienkuuntelu vehje :) Olis kiva antaa lasten kuunnella jumputusta ja itelläkin olis mielen rauha.. :) Täytyy varmaan nukkua päiky kun väsyttää ihan vietävästi. Kaverikin ilmotti olevansa raskaana ja meillä ei ole kun muutamia päiviä eroa lasketuissa ajoissa ja molemmat mennään Vammalaan synnyttään joten naureskeltiin et voidaan huudella synnytyssaleista kuulumisia, et "sattuuko sua yhtä paljon kun mua" :LOL:
Odottelen lenkille pääsyä kun mies meni salille ja tänä iltana onkin mun ilta kun mies menee yövuoroon..
Jännittää kauheesti se kelan päätös siitä erityisäitiysrahasta. Tiedän et mun pitäs saada se koska meillä on vaarallista olla töissä raskaana mut silti jännittää jos siinä onkin jotain etten saa ja sit oon ollut turhaan 1kk kotona ilman mitään rahallista tuloa :/ Noh pienet on silti mun murheeni..

Champion ja Tirpunen 7+3 (tai 7+0)
 
Mut saa poistaa listalta. Keskiviikkona nlan ultrassa todettiin tuulimuna, naistenpolilta mukaan cytotecit tyhjennystä varten ja nyt vissiin kaikki tullutkin pois. Alkaa pikkuhiljaa usko loppua, et mekin saatais oma pikkunen ku km 12/08 ja nyt tm... :ashamed:
Mut tsemppiä teille muille jatkoon, toivon ettei kenenkään tarvi tällaisia kokea!
 
Voimia ja osanotto Durasel,Maska82,Muutosta ja Hempukka87! :'( Täällä ihan tippalinssissä istuskelen ja luen...on monella ollut kurja päivä.

Niille joilla vielä epävarma olo,toivotaan parasta ja otetaan päivä kerrallaan.Ei kyllä mitään voi pitää itsestään selvänä tässä tilanteessa...

 
Oma napa: Eilen illalla kauhistelin tämän masun kokoa,aamulla suht normaali,mut illasta näyttää tosi isolta.Ens kuun alussa ois tarkotus ostoksille lähtee.Esikoisen aikaan ostin farkut ja mustat housut ihan äitiysliikkeestä,joten maksovat ihan kivasti,mut kyllä hyvin kestivät kaksi odotusta,vaikka melkein joka päivä käytin. Nyt ois farkut uusattava,rikki meinoovat jo mennä,H&M ajattelin turvautua.Ja jospa kesän pärjäis hamosilla.

Vaunu keskustelu:meillä on kummankin lapsen aikaan ollut pelkät vaunut ekat 6kk käytössä.Sit ostettiin esikoisen ollessa 6kk Emma Bestar rattaat kevyellä kantokopalla. Halvat olivat,mutta hintaansa nähden hyvin kestäneet. Ainut huono ne ilmakumipyörät koko ajan sais olla täyttämässä. :/ meillä myös ns. matkarattaina vanhat oran tai brion uudelleen verhoillut pony tyyliset rattaat.Hyvin palveleevat. Kauheesti sais rahaa menemään nuihin vaunuihin,mut ei voi aina ostaa mitä haluais...

Ummetukseen vielä,minä oon nyt syöny nuita activia-jogurtteja ja kyllä ne taitaa turvotukseen auttaa. Sit tuli mieleen vanha konsti LUUMUT,voi jos jostain löytäs sitä luumumehua,mitä oli sairaalassa,se ol hyvää!:p

Tais unohtua tuas puolet mutta palaillaan ja onnea vielä uusille plussanneille! :flower:

Iisaon ja masuasukki 8+5
 
suuret halit kaikille huonoja uutisia kuulleille :hug:

en oo nyt muutamaan päivään jaksanutkaan kirjoitella, poika vie kaiken energian sekä päivällä että yöllä.

omassa olotilassa ehkä vähän parannusta pahoinvointiin,tosin eilen ja tänään on tehnyt aikalailla pahaa. ja finnejä! ihan kamalaa! jostain syystä rintakehään keskittyvät nyt,yök.

lastenvaunuista: meillä on gessleinin 3-pyöräiset yhdistelmät ja ovat olleet ihan hyvät, tosin nykyään tuntuu narisevan ja kitisevän hirveesti, johtuisko sit tosta "extreme-maastosta" mitä tänä talvena on nyt ollut.
kauhea mietintä on että pitäiskö hommata uudet kahden istuttavat, esim. just ne phil&tedit, vai ostaisko paremman kantorepun, manducaa ollaan kateltu, ja menis sit sillä ja noilla vanhoilla kitkuilla... no, täs on koko kevät ja kesä aikaa miettiä.

kauhea epäluulo ja pienoinen paniikki kun viikon päästä ois sit se eka ultra. nyt näitä huonoja uutisia lukeneena usko omaan raskauteen on välillä tiukilla. varmaan taustailen siis viikon ellei nyt mitään kummempia tapahdu.

noonie 10+5 kai

 
Voi ei, miten monta surullista uutista :'( Jaksamisia kaikille surun kohdanneille :hug:

Nyt tuntuu väärältä tähän väliin kertoa omat ultrakuulumiset :ashamed: Mutta eilen kävin ja kaikki hyvin, rusehtava vuoto onneksi oli täysin vaaratonta! Mutta varovaisesti tässä silti mennään vielä.

Voikaamme kaikki hyvin!

Mintukas 7+1
 
Voi kun täällä on paljon surullisia uutisia! Voimia teille kaikille :hug:

Ei jaksa kirjoitella suuremmin kun miehelle sattui työtapaturma eilen ja kaikki työ kotona yksin minun vastuulla, lisäksi vielä miestäkin pitäisi jaksaa palvella. Onneksi selvittiin säikähdyksellä, vaikka ensin pahalta näyttikin. Kyllä pitää olla onnellinen kun elämässä on kaikki hyvin, eikä aina vaan hakea niitä huonoja asioita.

Peppioliina 8+0 tai vähän vähemmän
 
Hempukka87 isot halaukset teille! Kyllä se vauva teillekkin vielä suodaan aivan varmasti!
Mintukas ihanaa saada hyviäkin uutisia :) :heart: :hug:

(.) tylsistyttää.. Onko teillä muilla väsymys sellaista että meinaa olla niin kurja olo ettei meinaa jaksaa edes käsiä nostaa ylös? Mua on ruvennut pyörryttämäänkin kauheesti..

Ja onko teillä muilla enää tässä vaiheessa menkkajuilintaa? Mulla siis ollut alusta asti muttei meinaa näkyä loppua ja iltasin tuntuu kovimmillaan olevan.

Ja viikot siis nyt 7+0 tai 7+3
 
Voi kamala sentään mitä täällä taas tapahtuu. Jaksamisia menetyksen kokeneille! :hug:

Rupeaa tässä ihan itseäkin hirvittämään. Mullahan ei ole mitään takeita siitä että onko tuolla masussa mitään elävää, kun en käynyt varhaisultrassa, eikä sydänääniä ole vielä kuunneltu. Oonko mä ainoa, joka ei ole vielä saanut mitään varmoja todisteita pikkuisen olemassaolosta?

Leli & Elsa 10+0 *poks*
 
Huomenta!
En ole jaksanut kirjottaa. Töissä rankkaa ja tytölle pidettävä kotona seuraa.

:hug: ja voimia kaikille huonoja uutisia kohdanneille:'(

Mulla hävis kaikki raskausoireet, niin olin jo ihan varma, että jotain on sattunut. Torstaina oli lääkärineuvola, niin kohdun koko vastasi viikkoja. Sydänääniä kuunteli kans, mut pari kertaa kuului ihan hetken, kun oli pienellä vauhti päällä :heart: 25. päivä on sit ultra, niin näkee ekan kerran meidän pienen :)

Peppioliina voin kuvitella tunteesi. Mun miehelle sattui kans joku vuosi sitten työtapaturma. Sairaalassa oli muutaman päivän ja sen jälkeen 2kk kotona. Samoja töitä ei ole pystynyt sen jälkeen täysipainoisesti tekemään. Onneksi työnantaja pystyi järjestämään kevyempiä töitä ja hetkellisesti voi myös tehdä raskaampiakin töitä. :hug: ja jaksamisia!

Nyt aamupuuroa syömään. Lähdetään käymään mun entisen työkaverin luona kylässä, kun mies joutu viikonlopuksi töihin.

Pirkkis ja Urho-Kyllikki 10+2 (tai 9+5)
 
huomenta
:hug: surun kohdanneille

Leli82 täällä yksi joka ei ole varma et kaikki kunnossa, sillä keskiviikon ultrassa näkyi kyllä möykky ja syke mut ei vastannut viikkoa olisi pitänyt olla 7+4 mut ultran mukaan rv 6, joka ei voi pitää paikkaansa, muuten olisin sikiänyt pyhästä hengestä. keskiviikkona uudelleen ultraan jossa saadaan varmuus mikä tilanne.

Mä olen täällä niin kiehunut, sillä eilen tuli postissa kirje ettei kunta maksa tytön koulukyytiä toiseen kuntaan ja vielä että lakkauttavat ainoan linja auton joka menisi koululle, mun pitäisi nyt sitte koko peruskoulun ajan kuskata lapsia täältä maalta kouluun :eek: ei onnistu, sanoin miehelle et nyt mä muutan, mä en jaksa enää kunnan kanssa tapella joka ikisestä asiasta, pakkohan se on sitte muuttaa lähemmäs palveluita. vaikka rakkaudella ollaan tää talo rempattu. mut täällähän on menossa semmoinen maa seutu tyhjäksi kampanja |O ai että suututtaa. eilen kävin kyl yhen toimittajan puheilla kun niin suututti B) saas nähä mitä tulevan pitää....
Tänään tiedossa veljen tytön synttärit iltapäivällä, pääsee kakkua syömään :p
Hyvää viikonloppua kaikille :wave:
perämaan emäntä rv??
 
Isot halit menetyksen kokeneille!
Leli82 täällä myös yksi epätietoisuudessa oleva...Täytyy vaan uskoo että siellä joku on.Raskausoireita mulla ei ole edelleenkään joten siitäkään ei voi päätellä mitään!
Perämaan emäntä,kaverilla oli lähes samanlainen tilanne,toivoa ei juurikaan annettu kun viikot ei vastanneet.Sanottiin ettei ole kehittynyt ja tuskin kehittyykään kun on noin pieni...Tällä hetkellä kyseisellä odottajalla 1kk laskettuun aikaan!Ja hän myös sikisi pyhästä hengestä!

Happy + pulla 7+5
 
Voi kauheaa, mitä huonoja uutisia!! Paljon haleja :hug: ja voimia ja jaksauksia teille, ihan vakavaksi pistää. Ja taas nöyristää tämän oman asukin suhteen.
Kaikki ei todellakaan ole niin itsestään selvää.. :'(

Vaunuista Meillä oli esikoisella Emmaljungat, ja olivat niin isot ja kömpelöt pistää autoon. Renkaat piti irrottaa, että mahtuivat takakonttiin. Muuten kyllä olivat hyvät ja vakaat ajella vaikka missä olosuhteissa.
Kakkosen kanssa kävi vahinko, kun olin ottanut vauvan pois unilta ja vaunut jäivät terassille. Hetken päästä kuului kauhea kolina ja kattelin sitten, kun yksi iso koira oli karannut kyliltä ja oli kietoutunut hihnansa kanssa vaunuihin. Se veti niitä perässä pitkin pihaa ja ne sitten raahautuivat siinä rytäkässä muodottomaksi. Luojan kiitos poika oli jo hereillä :eek:
Ostin sitten vakuutuksesta uudet, Teutoniat. Olivat pienemmät ja huomattavasti kevyemmät. Menivät takakonttiinkin ihan ilman pyörien irroitteluakin. Tosin vaihdettiin niihin aikoihin farmariin, että muutenkin helpottui..
Tosin vaunut ovat kyllä muuttuneet tuosta ajasta, mutta kun oon katellu mittoja yms. niin yhä nuo E:t ovat painavimmista päästä ja mitat ovat isoimmat.

Mun kriteerit vaunuille ovat ehdottomasti neljä pyörää, tasakokoista ja suht isoa, eikä saa olla kääntyviä. Kumi- tai ilmatäytteiset. Kevyet ja kooltaan sellaset, että vielä lähes yksivuotiaanakin voi nukkua ulkona. Ja tietty menee mahdollisimman pieneen kasaan.
Harrastan pitkiä kävelylenkkejä ympäri vuoden, niin asfaltilla, kuin hiekkateilläkin. Kovat pyörät tärisevät ja rohisevat kamalasti hiekalla/vanhalla asfaltilla ja vaikka niissä on lukitus niin silti tekevät pientä väpätystä (meillä on laadukkaat rattaat isoilla kääntyvillä renkailla ja inhoon tota)
Talvella ei ole puhettakaan lumiselle tielle moisilla.
Parhaat päikkärit tulee ulkona, niin siksi haluan mahdollisuuden nukuttaa ulkona niin pitkään kuin vain mahtuu..
Et tässä mun vaatimukset :D

Kaksivuotias jaksaa mainiosti seisoa laudalla ja tietty kävellä välillä. Ainakin meiän heppu oli ihan innoissaan, kun sai isona poikana seisoa siinä pitkätkin lenkit ja katella maisemia. Ja ihan vilkas kaveri oli tämäkin. B) Mä en edes ajatellu mitään tuplia, musta jo pienten pitää oppia liikkumaan jalkasinkin. Ja tämä on mun mielipide, kukaan ei saa loukkaantua. On jokaisen oma asia, miten näkee tän:attn:

Mua itkettää taas kaikki.. Käytiin tossa koulutuksessa ja vetämässä oli maailman huippukampaajat. Ne teki niin ihania hiuksia, et rupes itkettää... kolleegat naureskeli siinä, et kiva hormoonikimppu. :LOL:

Hauskaa viikonloppua kaikille!

:wave: Puskajussi ja Onni 10+4 :heart:
 

Yhteistyössä