~LOKAKUUN lapset **2010** maaliskuussa <3~

Huomenta! Täällä herätty uuteen päivään jo toista aamua EI-pahoinvoivana!!! Miten loistavaa. Ihan vielä en uskalla toivoa et tää oli tässä mut kyl mä jo eilen olin niin onnellinen kun tunsin nälkää ekaa kertaa pariin viikkoon, for real... Ja miten ihanaa syödä kun on NÄLKÄ ja tekee jotain oikeasti mieli. Otinkin ravintolassa savulohta, kantarellikastiketta ja pariisinperunoita nammm nam nam :heart:

Samankaltaisia oireita muutenkin mulla ku monilla täällä, eli itkuherkkyys... Jos mieheltä kysyttäis niin rähjäys ja räjähtely... Koitan kyllä aina pyydellä nopeesti anteeks kun tajuan et meni ehkä vähän yli. Mulla on muutenkin paha tapa esittää asiat silleen piikittelemällä joskus, onneks tiedostan tän ite ja kyllä yrittäny parantaa tapani. :ashamed:

Sit tää mun alltime-lemppari ja oikee viime raskauden riesa eli ummetus... En enää jaksa edes häpeillä asiaa kun on oikeesti menny jo tässä vaiheessa niin pahaks. Viimeks mentiin loppuraskaudessa peräruiskelinjalla jne. kun muuten olisin kieriny viikon vessan lattialla kivuissani... Järkkyä. Nyt oon syöny sit pelkästään ruisleipää ja koittanu pitää valkoset viljat ja sokerit minimissä. Puuroakin välillä väkisin... Ei oo toistaiseks auttanu niin eilen ostettiin Levolacia ja tässä sitä taas mennään. Katotaan tehooko vai ei... On muuten niin ällön makusta mössöä että parempi olis tehota. :D

Kahvia en juo. En edelleenkään... RIP coffee, my favourite. Niisk. Ei vaan kykene, en keitä edes miehelle enää aamulla kun haju tekee niin pahaa. Harmi ettei pysty koska masukin toimis varmasti vähän paremmin kahvinjuonnin ansiosta... Oon siirtyny teehen, juon rooibosta ja sit kofeiininpuutteissani ihan Liptonin mustaherukkaa, nam!

Hempukka87 joo laita mulle kerhosta yv:ta, oon tehny jonkinlaista tunnistusta kerhon jäsenistä Facebookin kautta, koska tässä pinossa niitä feikkiepäilyjä oli aikaisemmin...

10 päivää :heart:ääni-neuvolakäyntiin!! ja 11 päivää np-ultraan... Just aloin miettimään tota että "kiva" jos ei kuulukkaan vielä neuvolassa ääniä ja sit pitää mennä ultraan pelon kanssa mut, täytyy nyt vaan koittaa luottaa et luonto hoitaa.

Kivaa päivää kaikille,

mama-L & Ötökkä 10+1 <3.

ps, tsekatkaa etusivun listan loppuosa, löysin teille vähän silmäniloa! :D
 
Huomenia, mä täällä taas!

Ihanaa, kun mun vauvamaha alkaa nyt (kunnolla) näkymään! Ehkä viikko sitten kattelin eka kerran, että maha ehkä vähän pullottaa, mutta nyt sen oikeesti jo näkee - silleen alusvaatteisillaan, aamullakin. Mä oon luonnostani aika hoikka ja on hauska nähdä, miten alamaha kohoaa jämäkkänä. En tiedä tai usko, et kukaan muu kun mä ja mun mies on sitä huomannut, kun ei se näy vielä kovin hyvin vaatteet päällä. Mut kyl se tuo jotenkin eri tavalla luottamusta tähän raskauteen. Ehkä siellä sittenkin on elävä kaveri kasvamassa. :)

Mä oon luonteeltani tosi tasanen tyyppi, en pahemmin hermostu tai herkistykään. (Tosin mullekin on parikertaa noussut tippa silmään ja pala kurkkuun, kun ambulanssi ajo ohi pillit vilkkuen, vaikka en ollu ollu ees raskaana. :LOL: Enemmän mua kosketti vielä se, miten muut autoilijat anto sille tietä...) Nyt raskauden aikana on ollu paljon useemmin hetkiä, jollon meinaa itku tulla. Siitä yhdestä illastahan mä jo teille kerroinkin, kun itketti ihan kunnolla - ilman selkeetä syytä. Välillä kyllä ihan huvittaa, miten herkäks sitä on tullu. :)

Tänä aamuna paistaa taas ihanainen aurinko... Pitänee ulkoilla ja ehkäpä kävästä mun äiskän ja iskän luona iltapäiväkahvilla... B)

mama-L, ootpa tosiaan kuuman kuvan meille löytäny :D


Tatara, rv 10+1
 
:wave: hei
Onks kellään muulla vaihdellut rintojen arkuus??Eilen oli viel kipeet ja arat mutta tänän ei niin hirveesti..mies kyl sanoi että painavilta tuntuvat..
[b]mama-Llisäsin sut fb.ssa kaverikseni.ei tosin olla oltu samaan aikaan linjalla :) laitoin sulle fb.ssa s.postii en tosin tiedä onko se tullut perille asti??
 
Hellou,
herkkyyttä täälläkin ilmassa, esim eilinen saariluoma all night show, sai kyyneleet silmäkulmaan, kun näyttivät aliravittuja lapsia :'(
huomaa et hormoonit liikkeellä koska mieli vaihtelee tosi äkkiä, saatan suuttua ja kohta olla taas ihan tyyni, blääh tätä inhoon yli kaiken :snotty:
Kahvia olen toistaseksi pysytyny juomaan, mut edellisissä raskauksissa olen jossain vaiheessa joutunut pitämään taukoa ja ootan myös et jossain vaiheessa myös tätä raskautta tulee kahvin juontiin taukoa.
Inhottaa kun yöllä ei saa nukuttua, herää yöllä ja pyörin sängyssä, no pyöriminenkin aiheuttaa tuskaa :kieh: voi vee kunpa sitä joskus ois semmoinen päivä ettei olisi tuon selän kanssa tuskia |O (ja mikäli raskaus jatkuu niin tästähän tämä vaan pahenee, kiva) no ei passaa valittaa ite olen valinnut tämän...
Veli tulee kohta kelkalla ja päästään ajelemaan lasten kanssa ja tehhään nuotio niin paistetaan makkaraa :p ja suklaakakunkin pistin äsken uuniin ja herkutellaan sitte silläkin :p
perämaan emäntä rv 7+1
 
huomenta päivää..

neuvola olis sit varattu 25.3 ja verikokeisiin 29.3 sitä ultraa varten.

kyllä nyt rupeaa väsy hiipimään pikku hiljaa kun on ollut tosi raskas viikko. on pitänyt mennä yö vuoron jälkeen ilta vuoroon ja vaan yksi vapaa koko viikolla. ja ylitöiksi on mennyt parina iltana. olen siis ravintola alalla.

välillä tääläkin tuntuu että onko sitä raskaana ollenkaan kun ei ole oikein kunnon oireita ollenkaan. ei edes rintojen arkuutta ei etovaa oloa ei mitään, paitsi ehkä niitä mieli ala vaihdoksia :ashamed: mutta selllainen olen kyllä ihan normaalistikkin :)
silloin kun en edes tiennyt että olen raskaana niin oli rinnat turvoksissa ja tosi etova olo et menikö sitten sillä tiedä häntä. onhan tässä vielä kyllä aikaa.

katsotaan nyt mitä neuvolassa sitten sanotaan =) =)
 
Tänään 8+0, ihanaa päästä taas uudelle viikolle!

Kovin jo odottelen, että alkaisi itsekin kunnolla huomaamaan tuosta masusta, että raskaana ollaan. Toki on tosi turvonnut olo ja rinnat on suurentuneet, mutta parin viikon päästä pitäisi masunkin olla jo ihan kunnolla kasvanut. =)

Mukavaa ja leppoisaa sunnuntaita kaikille!! Ja tsemppiä meille kaikikke oksotuksen kanssa kamppaileville!! :hug: :heart:
 
Siis huomennahan se rv 9 alkaa, mutta kiva juttu aina, kun saa onnellisesti viikon "täyteen". =) :flower:
Jotenkin sitä rv 12 odottaa aika kärsimättömänä, niin voisi ryhtyä iloitsemaan kunnolla tästä raskaudesta. Nyt kuitenkin tietous km-riskistä on mielessä, vaikka mitään ongelmia ei olekkaan ollut.

Onkos muilla km-pelkoja, vaikka kaikki on mennyt koko alkuraskauden ok?
 
Huh kun ootte ollu ahkeria kirjottaan.....täällä on menty todella yökötystunnelmissa koko viikonloppu :x pelottaa oikein jo huominen alkava työviikko...hmph....toivon mukaan tätä olotilaa ei olisi huomenna enää :LOL: :LOL: kahvia en sitten ole tosiaan juonut moneen päivään.... :'( ja juurikin sen vuoksi luulen että tuo lievä ummetus on tännekkin rantautunut....nyt pitäisi ruveta kestitsemään vieraita,näin sunnuntai päivän iloksi.... :D
vasta huomenna poksuu :heart:
sutulii 6+6
 
Kyllä täällä on tullutkin tekstiä... :)

Terveisiä sohvan pohjalta, jossa olen viime viikon viettänyt. Töiden jälkeen on ollut sen verran väsy ja etova olo, etten ole jaksanut tehdä yhtään mitään ja sen kyllä valitettavasti kodista jo huomaa. Ehkä tämä tästä kohta helpottaa.

Tuohon alkuraskauden ultra-asiaan lisäisin oman kommenttini. Me ollaan menossa ultraan parin viikon päästä ja mulle se oli tällä kerralla ihan automaatio, haluan tietää että kaikki on ok tai vastaavasti jos jotain on vialla. En halua odottaa np-ultraan ja saada tietää vasta siellä, että onkin tm tai vastaavaa.

Km-peloista kyseltiin, kyllä se pelko on ainakin mulla koko ajan takaraivossa, vaikka yritän tolkuttaa itselleni ettei kannata. Vessassa ollessani tarkastan ettei vain paperiin tule punaista ja listailen oireita vain varmistaakseni että niitä on. Välillä tuntuu tosi tyhmältä, mutta minkä sitä omalle päälleen voi :ashamed:

Jotta ei menis ihan valitukseksi niin vähän iloisempaakin asiaa, kävin eilen vaa'alla ja huomasin et pari kiloa oli paino tippunut. Itellä kun tuota elintasoa löytyy vähän liikaakin omasta takaa, niin tuo uutinen oli piristävä :D

Mutta taidampa nyt yrittää käydä laittamassa pyykkikoneen päälle, ettei koko viikko mene ihan laiskotellessa :D

Sähikäinen 6+5

edit: Olin ihan kokonaan unohtaa, tervetuloa kaikki uudet odottajat :wave:
ja :hug: tarvitseville.
 
Sunnuntaiaamua vietellessä ja mies on kaatokrapulassa eli oksentaa.. Oli pakko kuitata et olisin just tänä aamuna halunnut tarjoilla aamiaisen sänkyyn :)

Mieskin totesi eilen et pakko tua mun mahassa on jotain olla kun mun rinnat on niin terhakat ettei kynä pysy enää alla, jep testattiin, on sen verran kieroutunut huumorintaju :LOL:

Onko teillä muilla rinnat niin kipeät ettei meinaa pystyä käveleen kun sattuu liike niin paljon..?

Yritän juoda kahvia mutta tökkii.. Huonoa oloa pukkaa ihan hiukkasen ja kovaa nälkää ei sais tulla kun se käy sit luihin ja ytimiin asti ja vaikka syö niin tuntuu ettei helpota.. Ei mulla aiemmissakaan odotuksissa mitään kauheeta ollut, vaan sillai et oksensin molemmista raskauksista kerran ja muuten oli vaan huono oloa ja tässä vaiheessa se aiemminkin on alkanut.

Menkkajuilintaa on edelleen, etenkin iltasin ja nyt on ollut pari päivää sellasta et tuntuu kun joku tökkis neulalla tuolla alamahalla mutta sekään ei ole sellainen et sijottus johonkin tiettyyn kohtaan, mut tuintuu häijyltä. Nukkua voisin ympäri vuorokauden :whistle:

Champion ja Tirpunen 6+5
 
Kahvista ja kofeiinista olisin kysellyt. Tuntuu, että aika moni juo kahvia ihan useitakin kuppeja päivässä raskauden aikana. Suositushan tuosta kofeiinista on 300mg/ vrk. Osaako kukaan sanoa minkä verran kokiksessa (coca-cola tai pepsi) on kofeiinia/ 2dl??

Itse en ole koskaan juonut kahvia, mutta kokis on maistunut namilta ruokajuomana ja muutenkin. Nyt en ole sitten juonut sitä yhtään, kun en tiedä tuosta kofeiinin määrästä. Eli kiva olisi, jos jollain olisi tietoa voiko colaa juoda esim. kaksi lasia päivässä huoletta?

Joitain herkkuja ja vanhoja pahoja tapojahan tässä haluaisi säilyttää. Tuntuu, että väsymys ja oksetus ovat sen verran isoja asioita sietää... :whistle: ;)

Aurinkoa kaikille!! :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nappula -10:
Kahvista ja kofeiinista olisin kysellyt. Tuntuu, että aika moni juo kahvia ihan useitakin kuppeja päivässä raskauden aikana. Suositushan tuosta kofeiinista on 300mg/ vrk. Osaako kukaan sanoa minkä verran kokiksessa (coca-cola tai pepsi) on kofeiinia/ 2dl??

Itse en ole koskaan juonut kahvia, mutta kokis on maistunut namilta ruokajuomana ja muutenkin. Nyt en ole sitten juonut sitä yhtään, kun en tiedä tuosta kofeiinin määrästä. Eli kiva olisi, jos jollain olisi tietoa voiko colaa juoda esim. kaksi lasia päivässä huoletta?

Joitain herkkuja ja vanhoja pahoja tapojahan tässä haluaisi säilyttää. Tuntuu, että väsymys ja oksetus ovat sen verran isoja asioita sietää... :whistle: ;)

Aurinkoa kaikille!! :hug:
Kahvikupissa on noin 80mg kofeiinia! Cokiksessa ei ole kofeiinia nimeksikään, siks sen määrää ei lue edes purkissa... Mun mielestä colaa voi juoda... mutta en kyllä jois joka päivä! Kohtuus kaikessa! :D Itekki olen cola addikti, ja nyt ostelen vaan muutaman pikkutölkin viikossa, kun muuten sitä menee litratolkulla ;) Kahvista noin muuten.. Juon sillon tällöin, ennen joka aamu vähintään kaks kuppia. Nyt kun tupakka on unohdettu asia, ei kahvikaan oo niin tärkee.

(.): Täällä taas itketty. Ja vaikka mistä ja kuinka paljon. Tosiaan itteeki ihan ihmetyttää et on niin herkkis. ;) Paha olo tuntuis olevan muisto vain ja tänään tunnen olevani täynnä tarmoa :) Ihanaaaa! Väsymys tulee kyllä iltasin oikein voimakkaana ja aamusin ei jaksais nousta. Toivottavasti "pahin" olisi nyt kuitenkin alkuoireista ohi ja pääsis nauttimaan olostaan! Masu on jonkun verran pömpällä ja odottelen kovasti koska sen huomaa muutkin. :)

Aurinkoista sunnuntaita kaikille!

Lara ja nallekarkki :heart:
 
Heissulivei!

Kahvinjuonnista: mä en alunperin oo mikään kauhia kahvia juomaan, mutta oon nainut sellaiseen sukuun jossa sitä juodaan suurinpiirtein kahden tunnin välein. Joo, olen siis oppinut tämän hirveän tavan. :D En ole nyt ihan samaa tahtia uskaltanut vetää, ja jossain vaiheessa sen haju ei oikeen tehnyt hyvää. Kaikki makeakin mitä on kahvin kanssa tykännyt syödä on nyt ihan tyystin loppunut, kun ei vaan tee makeaa mieli yhtään :eek:

Voi teitä, jotka ette pysty nukkumaan. On varmaan kauheeta, kun muutenkin väsyttää vietävästi. Mä oon kyllä nyt ollut niin väsynyt, että kun olen nukahtanut niin mua ei oikeen mikään saa hereille ennen aamua :D Mies on ollut kyllä ihana, kun on antanut näin viikonloppuisin nukkua mun kauemmin ja hoitanut nuo aamuhommat yksin. Arkisinhan siitä ei ole oikeen apua, kun lähtee töihin jo 3-4 välissä aamulla.

Mun täytyis nyt sitten päättää tuo kuopuksen tarhajuttu, että ilmotanko vai en. Huomenna saa hakea täällä syksyn paikkoja. Näillä näkymin haen ainakin paikkaa, voihan sen aina sitten perua jos tulee katuma päälle.

Kyllä muakin itkettää nyt paljon enemmän kuin ennen. Myös iltalehden kauheet uutiset, kuten tää vauva kun kuoli nälkään kun vanhemmat huolehtia vaan virtuuali vauvasta saa kyllä mun veren kiehumaan. Oikeesti! Mä en ymmärrä tuollaisia kyllä ollenkaan, ja kun aattelee että kaikki ei edes saa lapsia. Noh, mun täytyy varmaan lopettaa lukemasta noita uutisia, kun tuntuu että kauheemmiksi muuttuu koko ajan. :(

Ja huomenna poksuu...

Lilein + Piipiäinen 8+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nappula -10:
Kahvista ja kofeiinista olisin kysellyt. Tuntuu, että aika moni juo kahvia ihan useitakin kuppeja päivässä raskauden aikana. Suositushan tuosta kofeiinista on 300mg/ vrk. Osaako kukaan sanoa minkä verran kokiksessa (coca-cola tai pepsi) on kofeiinia/ 2dl??

Itse en ole koskaan juonut kahvia, mutta kokis on maistunut namilta ruokajuomana ja muutenkin. Nyt en ole sitten juonut sitä yhtään, kun en tiedä tuosta kofeiinin määrästä. Eli kiva olisi, jos jollain olisi tietoa voiko colaa juoda esim. kaksi lasia päivässä huoletta?

Joitain herkkuja ja vanhoja pahoja tapojahan tässä haluaisi säilyttää. Tuntuu, että väsymys ja oksetus ovat sen verran isoja asioita sietää... :whistle: ;)

Aurinkoa kaikille!! :hug:


Sellaisen oon kuullu tai siis lukenu jostain, että colajuomissa pätee suurinpiirtein sellainen juttu, että yks litra esim. kokista vastaa yhtä kahvikupillista kofeiinimäärässä. En oo sit kyllä varma kui paikkansa pitävä tieto..


Ite oon ollu vähä sivusta seurailija täällä, kun jotenkin hirmu epävarma olo vieläkin kaiken suhteen. Eka neuvola ois vasta 18.3, että siihen asti pitänee kärvistellä.. Tuun sit enemmän pommittamaan tänne viesteilläni :p


Miukatti ja mömmö 9+0
 
Moikkamoi! olin viikolopun lapsenlikkana pienemmille sisarille ni ennoo kerenny kirjottelemaan!!

Itkuherkkyyttä täällä myös.. :wave: ... hitto varsinki se olikohan jippu ja samuli edelman-jos sä tahdot niin biisi saaa aina kyyneleet silmään!! NIIIIN kaunis :heart:

..ja nuista uutisotsikoista tuli mieleen ku täällä oulussa muutama päivä sit (iha meijjä lähellä) perhe ajo kolarin, isä ja lapsi kuoli, äiti makaa koomassa Oys:ssa ja masussa vauvva viel elossa.. Todella TODELLA surullista:'(((

..Joku mainitti suolakurkut..hitto et voi olla hyvää :p ..voisin syyä kokonaisia suolakurkkuja vaa koko ajan =) !!
Tääl myös pahimmat olot on takana päin B) ..yökkäilen viel päivittäi mut en läheskää nii paljoo ku pari edellistä viikkoo eikä yrjökää oo enää käyny!! toivottavasti alkaa helpottaan. se vaa vähä outoo et syön kui paljo tahansa ni apaut puolen tunni päästä taas hirvee nälkä :eek: !!! tosi rasittavvaa!!


sauna taitaa olla lämpsä ni se on moro..nii ja nälkä taas ni pitää mennä haukkaa jottai!!...+suolakurkkua :p


j-22 ja pikku2 10+3
 
Hei suolakurkkufanit, kokeilkaapa niitä pikku cocktail-kurkkuja mitä myydään ihan liian isoissa purkeissa; pikkasen jää koukkuun. :LOL: NAM!!

Mä juon ite pelkästään light-limsoja muuten ja niitä kyllä vältelly nyt ku ei oo makeutusaineet oikein hyväksi... Tavallisessa cokiksessahan on ihan järkyt määrät sokeria ja hampaille sellasta myrkkyä että huhhuh. Joskus jossain bilsantunnilla näyttivät miltä näyttää hampaat ku on lionnu cola-lasissa pari päivää ja siihen jäi mun limpparinjuominen :D

Pistin just miehen BicMacin hakuun kun tekee niiin mieli, Vauva-lehdessä puhuttiin kerrospurilaisesta... :ashamed: Katotaan missä kunnossa masu taas sit, mut oon ihan satavarma et 20+ viikoilta saa tollaset herkuttelut kokonaan unohtaa vatsan takia nii jos sitä nyt vielä iha pikkusen vaan... Plus et mulla oli se mahatauti tosiaan tässä ja tuntuu kyl et laihduin jonkun verran nii täytyy äkkiä kerätä lisää vararavintoa!! Vai mitä! =)
 
:wave:

KahviG En juo kahvia, eikä ole tehnyt vielä pahaa.. Töissä oluen haju etoo todella, kahvinkin edestä!

Joku oli saanut suolakurkkuhimon :)
Täällä himoitsen ja ahmin salsadippiä (ehdottomasti oltava Rainbow Hot) ja tacosipsejä! Suu on ihan tulessa ja silti ahmittava salsadippiä lisää, tacot on vain tässä koristeena :LOL:

Oireista löytyy närästys, rintojen aristus sekä vuoristoradan lailla liikkuvat tunteet..

bubbeli ja ötismötis kera salsan 6+5
 
kahvia join ennen monta kuppia päivässä, varsin "erikoiskahvit" meni kurkusta alas vikkelään. kun raskauspahoinvointi alkoi niin loppui seinään juominen, pelkkä ajatuskin kahvista teki pahaa. nyt sit ei enää pahaa tee kahvin haju mut en oo juonut kun ei tee mieli. jonkin verran oon teetä juonut jos on ollut kahvittelutilanne.
samaten limsat jäi, ennen meni näitä makeutusaineellisia limsoja lähes päivittäin, nyt taisin viime viikolla juoda vähän jotain punaista greippifantaa.
nyt menee siis juomana vettä ja aamuisin appelsiinimehua.

alotin jo päivällä tänne kirjottelemaan mutta juttu keskeytyi kun poika kohelsi kiipeillessään kielensä hajalle (tais puraista kieleensä kun kaatui) ja muutenkin on mennyt vahtiessa tää päivä.ja nukkuessa..nukuin varmaan yli 3 tunnin päikkärit....

noonie 10+0 POKS!
 
jep, mua harmitti kun meillä oli jotain mietoa versiota kun mies ei tykkää liian tulisesta. sit "vastapainoks" söin illalla ihan sikatulisisa salmiakkitikkareit, jostain oli pakko saada jotain tulisuutta :LOL: :LOL:
 
Täällä alkaa olo hiukan helpottamaan.. Aamulla menin päivystykseen, kun tuntui että hengitystiet muurautuu umpeen ja olin vauvasta huolissani. Antibioottia ne tarjos.

Oon itkenyt ihan hulluna! Aina olen aika herkkä ollut mutta tää on jo aikamoista! Viime "huutoparku"-kohtaus tuli kun mies kävi apteekissa hakemassa jotain oloa helpottavaa, ja toi vaan kurkkutabletteja.. Vedin peiton korviin ja annoin tulla. Noh, eihän sille mitään mahda ettei raskaana saa ottaa flunssalääkkeitä.
Sitten itkin sitä, että mitä jos mies kuolee, synnytänkö lapsen yksin? Miten pärjään? Ja itkinitkinitkin..

KAHVI on vallan jäänyt. Johtunee tupakanpolton lopettamisesta. Huomasin muuten ilokseni etten ole edes ajatellut tupakkaa muutamaan päivään! WUHUU! Tiedoksi vaan kaikille sen asian kanssa paniskeleville etten koskaan ajatellut että pystyisin lopettamaan. Ja pystyin! Jopa melko helposti!

Meni melkein elämänilo eilen kun makuaisti meni. Hei ihan tosi, jos on kipeä ja raskaana ja surkea, ainoo ilo on syöminen! Ja yht´äkkiä et maista mitään! No onneksi se on vähän palaillut jo.

Varhaisultrasta:
Oon tyytyväinen että käytiin. Ja mentiin vasta viikolla 10+0 niin siellä näkyi jo vaikka mitä <3
Olis ollut kamalaa huomata et jotain on pielessä vasta np-ultrassa. Lisäksi noita kuvia ja videota on ihana katsella :)

Oireista:
Alkuun oli VÄSY, vilu, rintojen arkuus, pissalla ravaaminen, jano, iltaturvotus, itkuherkkyys.
Nykyään Väsy, pissalla ravaaminen, jano, hengästyminen ja tuo itkuherkkyys triplana
;)

Mitään uusia himoja ei vielä ole! Niitä odotellessa! :D

Hyvää uutta viikkoa kaikille!

Tuike81 + pieni 10+3
 
Heipat kaikille!

Kahvi on mulle varmasti se hankalin asia lopettaa/vähentää... Aina tottunut juomaan litratolkulla päivittäin ja vieläkin maistuisi vaikka yritänkin sitä välttää :ashamed: Muutamana päivänä ONNEKSI on tehnyt pahaa hajukin, joten ehkä saan vielä kahvihampaani kuriin :D

Oireet pysyneet muuten loitolla, ainainen väsymys tosin painaa ja illalla turvottaa niin että maha on kuin jalkapallo! Esikoisen odotuksessa ei oireita ollut lähes ollenkaan, joten toivon että pääsisin tälläkin kertaa "helpolla" :D

Suolakurkut on täälläkin herkkua :LOL: Muut ei käy, paitsi kaupan tynnyristä haetut! Muuten himoihin kuuluu Pepsi, mutta yritän sitä rajoittaa ja paljon. Aikaisemmassa raskaudessa lemppareita olivat myös suolakurkut ja kaakaota meni paketti kaupalla :D Synnytyksen jälkeen ajatus kaakaosta tosin tökki, enkä juonut sitä varmaa edes lasillista seuraavan vuoden aikana :D

Ääh, aika tuntuu matelevan! Vielä olisi tasan viikko esimmäiseen neuvolaan, ekasta ultrasta vielä edes tietoa koska mahtaa olla. Muuten ei mitään kiirettä, mutta olisi se mukavaa tietää onko masussa eloa ja onko siellä kaikki ihan ok :heart: Muuten olenkin päättänyt nauttia odotusajasta täysillä, koska esikoisen aikaan kaikki oli vielä niin uutta ja toisaalta pelottavaakin joten se aika meni lähinnä stressaten ja miettien kaikkia asioita. Nyt ajattelen, että kaikki menee niin kuin on mennäkseen ja tästä ajasta täytyy ottaa kaikki irti :)

-minilokari rv7+2
 
Huomenta!

Kahvigalluppi:
Täällä aamu starttaa kahvilla ihan normaalisti, niinkuin aikaisemminkin. Siitä ei tule huonoa oloa. Pari kuppia/pvä menee edelleen.

oireet:
Pahoinvointi on aika suurissa mittalukemissa :x Aamut ja illat on pahimpia! Aamu alkaa oksentamalla, huono olo kestää puoleen päivään. Sen jälkeen muutama tunti olo on normaali, mutta illalla alkaa taas etominen ja viimeinen teko parina iltana on ollut kaaressa laattaaminen! Minen jaksa ennää... :ashamed:
Tätä pahaa oloa kestänyt nyt kolme vkoa... Luinkin että Laralla tais ainakin alkaa hellittämään kun 10 vkoa tuli täyteen, voi kun täälläkin!

Tänään pitäis käydä labrassa antamassa ne verinäytteet siihen nt-ultraan liittyen, jos sitä samalla rämpis kauppaan...

Nyt ihmistäytymään...

Hoikkalori ja rusina 10+0 POKS!! :heart:
 
Huomenta kaikille :flower:

Lilein Mulla oli sama pähkäileminen noitten hoitopaikkajuttujen kanssa. Hain poikaa eskariin ja samalla hain kyllä hoitopaikankin. Meillä nimittäin vaihtuu päiväkoti samalla.
Jos jotain sattuu, niin on sitten hoitokin järjestetty. Tai sitten peruutan sen niin myöhään, kuin mahdollista.

Kahvista Mä aloin juomaan kahvia tän nuorimmaisen raskausaikana. En ollut juonut kahvia kahteenkymmeneen vuoteen ja yht'äkkiä kavin tuoksu oli vastustamaton. Nyt ennen raskautta olin ihan kahvikoukussa, mutta kun raskauduin, kahvia ei teekään enää mieli. Joskus menee päiviä, kun juon kahvia. Joskus sitten kuppi tai kaksi..

Googletin mielenkiinnosta ton kofeiiniasian, Kahvissa on 100 mg/kuppi ja colajuomissa 65mg/ 0,5 l.
Sain neuvolassa ohjeen tuohon kahvinjuontiin, että max kolme kuppia päivässä.

Rinnat on kyllä kipeet, nyt joutuneet koetukselle, kun on saanu onnitteluhaleja =)
Mies kertoi äidilleen ilouutisesta ja hän oli ihan sekaisin onnesta. Vaikka jossain vaiheessa tossa syksyllä kauhisteli, että eikai me enää lapsia..

Töissä kerroin vuokranantajalle. :D Tuli sellanen erittäin pitkä vaivautunut hiljaisuus :D
Kilisteltiin maljoja illavieton aluksi ja sanoin sitten, että en valitettavasti juo tätä, koska mulla on vauva masussa. Hän nieleskeli ja nieleskeli huikkaansa ja valahti ihan kalpeaksi. Aikansa takelleltuaan, sanoi että ei voi olla totta. Sitten jo kohta tekopirteänä onnitteli.
Sanoin, että mulla on todennäköisesti sijainen tiedossa ja sitten hän oli helpottunut ja onnitteli uudestaan. Sittenkun aikaa kului, niin hän tuli jo halimaan ja oli niiin iloinen vauvasta..
Osasin odottaa tuota reaktiota, koska olen oikeesti hyvä työssäni ja ahkera ja vastuuntuntoinen. Mikä tarkoittaa hälle rahaa ja mainetta tietty koko liikkeelle. Ja hän todennäköisesti piti mua varmana, koska on jo kolme mukulaa ja ikääkin.
Oon huolehtinu paljon ton firman asioista, et toisaalta huolettaa, miten käy kun oon poissa. Tää mimmi kun on aika huithapeli... :eek: Mut ilomielin jään kotiin ja jos duuni menee alta, ni aina voi laittaa oman pystyyn B)

Hitsi, huomenna menee sit kymppi rikki. WOW! Mut nyt vielä nautin tästä viikosta ja päivästä :saint:

:wave: Puskajussi ja Onni 9+6 :heart:
 

Yhteistyössä