~LOKAKUUN lapset **2010** huhtikuussa <3~

voi ristus.
Ensin töissä jotkut teinit kyselee kovasti että myydäänkö meillä kannabista tai sen siemeniä... joopa joo. Muutaman tunnin kuluttua sattumalta otan puhelimen essun taskusta ja tuntematon numero soittaa. Poliisista päivää... 10v sällini on jääny kiinni näpistyksestä. JIPPII!! Loistavaa. Ei rikosilmoitusta, "vain" lastensuojeluilmoitus. sitten poika maijalla mulle töihin ja pakkotöitä muutama tunti. jotenkin en tuntenu valtavaa ylpeyttä jälkikasvustani tänään... Mikä noita esiteinejä vaivaa...

tämmönen päivä tällä kertaa.

Höplömmöö 12+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nappula -10:
Veriseulan tuloksista. Osaako joku selittää näitä?

Mun arvot on tällaiset, ultra oli siis 30.3.:

PAPP-A 202,00 mU/L Korjattu MoM 0,27
NT 0,94mm Korjattu MoM 0,86
hCGb 110,00 ng/mL Korjattu MoM 1,75

Mitähän nuo kaksi arvoa ovat/ kuvaavat? Ja mikä on tuo korjattu MoM?
Minulle ei näitä selvitetty yhtään. Ja mitähän ne ns. normaalit arvot sitten ovat. Näillä tuli se riski 1:220 eli lapsivesitutkimukseen.

Nappula-10
Elikkä tuo korjattu MoM on ainoo luku, jolla näissä jotain tekee, ei noilla mU/L, ng/mL yms.. MoMin normaali "ihannearvo" on 1, eli mitä lähempänä luku on ykköstä sitä "parempi". Sulla siis kans tuo PAPP-A laskenut aika paljon ja hcgb taas pikkusen noussu, ei kuitenkaan paljoa. Siksi ei varmaan tuon korkeempi riskiluku :) Ja jos oisit esimerkiksi 10 vuotta nuorempi niin en usko että seula ois hälyyttäny ollenkaan. Uskon siis että sun vauvalla on kaikki hyvin :) Niin ja ne on molemmat jotain istukkahormoneja. Ei mullekaan oikeen mitään noista ultran jälkeen selitetty, ite netistä ettiny hämmennyksissäni infoo.. Sanottii vaan että toinen arvo mulla noussu jonki verran (musta aika paljon!) eikä ollenkaa mitään siitä että toinen ois matala vaikka mulla toi PAPP-A oli kans 0,27. Outoo.

Ja uni-hki, aivan ihania uutisia!! :) Sait tosi nopeesti tulokset, kun viikossa tuli. Mistähän se johtuu että tuli noin nopsaa, kun voi kestää sen kolme viikkoakin?
 
Huomenia =)

Angel Nyt sun jutuilla ei ole päätä eikä häntää..Tsekkaapa tietos.
Yhes kerrot yhtä ja toises toista, niin puurot ja vellit ovat tosi pahasti sekasin....Ei millään pahalla...

Bubbeli Mua rupes hymyilyttää toi ihmettelys, et mikä kiire synnyttään.. No pakko sanoo, et saattaa sullakin noilla viikoilla olla jo aika tukala olo ja tahtois saada jo sen vauvan syliin tuhiseen ;) =)

Ihanaa Uni-hki Sait kuin saitkin hyviä uutisia.. Onnea pojasta!! B) Nyt ainakin tämä asia on pois painamasta mieltä =) Oliko sulla istukkabiopsia, kun näin aikaseen pääsit tutkittavaksi?

Voi Sannri aika kivat pissat teit, huh:whistle: Olo on varmaan ollutkin sen mukainen :$

Galluppiin sen verta, että koko ajan on ollut tunne pojasta. Jotenkin tuntuu, että kun on jo kolme, niin pakko sen nelosenkin on olla poika. Ja oishan se hienoo, että on neljä poikaa :D
Tosin kaikki tutut hölisee tytöstä, niin itekin alkaa kohta epäilee.. Mut poika, se on mun oloB)
Mulla on reilun kolmen vkon kuluttua rakenneultra, niin eiköhän se siellä selviä...

Ensi viikolla neuvola, kauheen äkkiä tää kuukausi loppupeleissä vierähtikin.

Nyt vielä tsempaamaan tää päivä duunissa ja sitten ois neljän päivän vapaat. IHANAA!


:wave: Puskajussi ja Onni 15+3 :heart:
 
ONNEA UNI-HKI!!! :flower: :flower:
On todella hienoa, että sait hyviä uutisia. Ymmärrän jännityksesi ja pelkosi niin hyvin ja nyt kaikki se on ohi!! Voin vain olla vilpittömän iloinen puolestasi. HIENOA!!

Itse jännittelen nyt vielä ainakin sen reilut 4 viikkoa, mutta eipä se auta. Hankinen kantti tuntuu murenevan päivä päivältä, mutta minkäs teet... :/

Nyt yritän uskoa, että omallakin vaavilla olisi kaikki kunnossa. Sinullahan oli riskiluku 1:20, jos muistan oikein. Ja minulla on 1:220, voi kun se tietäisi hyvää... ei voi kuin toivoa.

Nappula-10
 
Tervetuloa uusille odottajille ja erityisesti Elämä Kantaa odottajalle. Itse olen saman kokemuksen toisen lapsen kohdalla läpikäynyt. Nyt odottelemme myös kolmatta lasta... Kovin kivinen on ollut alkuraskaus, mutta eiköhän aurinko vielä risukasaankin paista?!?

Sellaista ajattelin kysellä, että onko muilla vielä pahoinvointi/oksentelu kuinka rajua? Itselläni alkoi eilen rajumpi oksentelu ja kuvotus on kokoaikainen. Tänään on jo pönttöä halailtu kahteen otteeseen ja sairaslomallehan piti jäädä. Kuitenkin viikkoja on jo 13+4 ja tuntuu siltä, että oksentelu vain lisääntyy.

Nietos 13+4
 
pubbeli Rakenne ultraa ei olla vielä varattu kun ensin mulla on ylimmääränen ultra 4.5 rv15-16 jossa saadaan tietää tarkemmin onko lapsella perinnöllistä sairautta ja sen jälkee varaan rakenne uä:n mut menee varmaan toukokuun loppuun/kesäkuun alkuun.

Nappula -10 Mulla on olli kahdella pojalle perinnöllinen sairaus ja ne on molemmat jouduttu keskeyttää koska eivät olisi syntyneet edes elävänä ja ekan kohdalla k-hks rakenne ultrassa selvis ja sieltä viellä Tayssiin jatkotutkimuksiin ja istukka testi päästiin ottaa siinä rv20 jälkeen ja keskeytys tehtiin rv23 ja teon luvalla saa keskeyttää vielä rv24 asti mut silti mita aikasemmin niin parempi. Toisen kohdalla ei menty istukka testiin vaan otettiin ylimmääränen ultra just tohon rv15-16 koska siinä pitäs viimestään nähdä onko laps sairas ja toisella pojallakin sitten todettiin sama sairaus ja keskeytys tehtiin rv17.

Muuten olo ihan hyvä paitsi väsyttää koko ajan todella hirveesti ja kevät siivoustakin pitäs alkaa suunnittelemaan ja toteuttaa mut jää varmaan ens viikonloppuun kun ei millään tänään kiinnostais aloittaa kun vielä tuo pikku neitikin on niin huonolla tuulella kun kauhee uhma päällä ja kauiken ois vaan haluamassa ja jos ei saa niin kauhee huuto siitä syntyy ja tavarat lentelee.

Tiukuliina89 ja tinttaralla rv 13+0 POKS
 
Huomenta täältäkin suunnalta!

Pahoinvointi jatkuu täälläkin edelleen, oksua ei oo tullu, mutta kyökkimäs on joutunu käymään useeseen otteeseen. Viikkoja mulla nyt siis tasan 13.

Ja omasta olosta sen verran, että edelleen täällä tuhruillaan, "vuoto" on siis nyt sellasta tummaa ja tulee enempi vaan niinku pyyhkiessä, mut jonkun verran kyl viä siteeseenkin asti.
Vuotohan siis alkoi keskiviikko aamuna ja oli hetken aikaa ihan kirkastakin ja sillon terkussa ultrattiin että vauva voi hyvin, sydän hakkaa ja kovasti heilu. Sitten se vuoto loppu ke iltapäivällä ja taas ke-to yöllä tuli sellanen selkeempi vuotokohtaus ja sit torstaina päivällä ei vuotanu ollenkaan ja torstai aamuna kuunneltiin neuvolassa sydänäänet ja löytyi ihan komiat äänet 155. Mutta sit se vuoto taas alkoi viime yönä ja nyt aamusta tosiaan edelleen hiukan vuotelee.
Nyt on sit oikeesti niin ymmällään olo, ettei oikein tiä uskaltaako tässä ottaa rauhallisesti, et onko vauvalla varmasti kaikki hyvin vai tekeekö tää ny keskenmenoo :'(
Syytä tuohon vuotoon ei oo mulle kukaan osannu sanoo tai ei kyllä kauheesti ole edes tutkittukaan, kohdunsuu oli onneks kyllä täysin kii keskiviikkona ainakin, kun se kirkas vuoto oli. Päivystävä lääkäri ei sit tosiaan muuta tehnytkään ja neuvolalääkäri sillon kiiruulla ultralla katto että tosiaan vauva on elossa ja sen verran sano, ettei ainakaan selkeesti ollu havaittavissa istukan alla jotain mitä en ny sit millään saa päähäni.
Eilen ei sit neuvolalääkäri viittiny ärsyttää kohdunsuuta ollenkaan joten ei tehny alatutkimusta ollenkaan, kuunteli vaan äänet.
Tiistaina onkin sit se nt-ultra, mutta sen tekee mun käsittääkseni kätilö, joten en tiä sit kuinka osaa ottaa kantaa tohon vuotojuttuun.

Anteeks kun taas tästä samasesta asiasta jauhan, mutta jotenkin toivon että tää tänne purkaminen auttas muakin hiukan ottaan asian rennommin ja malttaa odottaa sinne tiistaihin, että näkisi edes että on kaikki hyvin vauvalla.
Te joilla ollu tosiaan vuotoo raskausaikana, niin kauanko se on kestäny? ja onko tullu useemminkin kun vaan kerran?

Enpä sitten oikein taas muusta osannu puhuakkaan kun omasta navasta :ashamed:
toivottavasti seuraavalla kerralla tulis jo asiaa muustakin kun ittestäni ja tästä vuodosta, toivon niin että se jo loppuis kokonaan ja pääsis oikein nauttiin tästä raskaudesta.

merette + mussu tasan 13
 
:wave:

Heikku Superia!!! Onnea rakennusluvista! Joko on kaikki työmiehet hankittuna?
Me laitetaan rakennuslupahakemukset ensi viikolla "sisään", jos saadaan kasattua kaikki siihen mennessä. Kesäkuun lopulla pitäisi maata alkaa kaivamaan :) Taisin jo aiemmin kysellä, (vai oliko täällä kolmaskin rakentaja?), että mikä talo teille tulee?
Meille tulee 1krs Jukkatalo, 140m2. Meijän tontille ei saa rakentaa kuin 1krs :( Olisimme halunneet 1½krs.

Puskajussi Noh, olen jo yhden yli viisikiloisen kantanut sisälläni rv:lle 41+3 saakka... Joten todellakin tiedän, että alkaa olla tukalat oltavat loppuraskaudessa.
Itse en viime raskaudessa pukenut itselleni kenkiä noin rv 30 jälkeen ja syöminenkin oli tuskaa ja muu oleminen. Mahani oli valtava, voitte vain kuvitella :) Ja painoa tuli 1kg/vko rv 30 jälkeen, joten turvotusta oli erittäin paljon.

En vain oikeasti ymmärrä , että miksi jo rv 32 aletaan toivomaan synnytystä, rv36+ ymmärrän, koska silloin lapsi on aika takuuvarmasti jo ok. Muttei välttämättä rv32 vielä..

Tiukuliina89 Onko teillä epäilyksiä, että voisi olla jotain erikoista?

bubbeli 13+1
 
Heips! Onpas täällä tapahtunut kaikennäiköistä!


Sannri, tuo sun pissivaivasi kuulosti ihan kamalalta! Toivottavasti se ei enää uusiudu!

Uni-hki, ihana että sait hyviä uutisia kromosomiseulasta! Onnea ja iloa pojan odotukseen nyt jatkossa!
...Ja toivoa ja kärsivällisyyttä teille, joilla tulokset odottaa vielä tulemistaan!

Merette, voimia sinulle vuotojen kanssa! Onneksi olet päässyt kuitenkin melko usein jo tarkistamaan, että masuasukilla on vielä kaikki ok! Sehän on tärkeintä.

heikku, hienoa, et talonrakennusprojekti voi teillä nyt alkaa. Teillä onkin odotuksen täyteinen kesä tulossa. :)

Galluppiin: Meillä on ollu tosi alusta asti poikaolo. En tiedä vielä halutaanko tarkistaa sukupuolta rakenneultrassa. Toisaalta kun olis kiva säilyttää jännitys loppuun asti. Eihän sitä lahjojakaan etukäteen avata... :) No, sen näkee sitten. Olis se vaan sit hassua lokakuussa, jos sieltä tuliskin tyttö ja koko ajan on kuvitellut masuasukin pojaksi. :D


Hyviä päivän jatkoja! :wave:

Tatara, rv 15+6
 
pubbeli Juu meillä on kahdella pojalla ollut Meckelin syndrooma ja uusiutumis riski on 25% joka raskaudessa. Meckelin syndroomassa lapsi ei tule syntymään elävänä koska munuaiset kasvavat liian suuriksi ja lopulta peittää koko vatsalaukun, takaraivo ei kunnolla umpeudu ja sieltä alkaa kudoksia pursuta ulos noin rv15 aikaan ja sitten sormia ja varpaita on 6
 
Tiukuliina :hug: kuulostaa todella surulliselta. Nyt vaan paljon tsemppiä ja toivotaan parasta!

Tatara Joo,odotusta todellakin luvassa,hyvin sanottu :D !

bubbeli Kaikki työmiehet on hankittuna,ne siis ketkä on pakollista hankkia,eli siis putkistojen,sähköjen ym.muiden härpäkkeiden laittelijat.Muuten tehdään itse ja miehen vanhemmatkin haluaa olla mukana,erityisesti isä,koska on tällä hetkellä työtön niin saa jotain puuhattavaa!.Ja kävi hyvä tuuri meillä,sillä meidän arkkitehtikin on mun miehen entisen työkaverin tuntema ja tää työkaveri suositteli sitten tätä arkkitehtia/piirtäjää ja nyt mun miehestä ja siitä arkkitehtiäijästä on tullu kavereita ja ovat sopinu että hänelle voi maksaa työllä,ei siis tartte käyttää rahaa.Säästöä!! Sillä kun on itellään talossa jotain pikku hommaa,niin sopivat että mun mies laittelee siellä sitten kaikenlaista :)
Niin ja vastaava mestari sattuu asumaan taas tässä tulevan talon naapurissa,joten siinäkin kävi hyvä tuuri.Ei tartte lähtee tonne jonnekin ettimään,sana kun kiertää,niin nopsaan saatiin vastaava mestari.Ja tietty sekin että jos tulee jotakin yllättävää niin naapuriin ei oo pitkä matka,mutta sopiva jokatapauksessa :D .
Meille tulee siis hirsitalo,ekaksi meinattiin tehdä kakskerroksinen,mutta koska tää on meidän ensimmäinen rakennusprojektimme,niin ei haukata kerralla liian suurta palaa,tässä on kumminkin toinen lapsi tulossa ja tossa ykskerroksisessakin riittää varmasti tarpeeksi puuhaa,niin otetaan nyt ihan iisisti.Suunnitelmissa on myös ollut,että jos talon möisi,saisi siitä hyvän,paremman pesämunan sitten sitä kaksikerroksista varten ;) ..Mä oon haaveillu vähän suurperheestä joten... sen kaksikerroksisen aika tulee siis kuiteskin jossain vaiheessa koittaan.Mutta kuhan nyt selviää tästä odotuksesta eka :LOL: Ei mennä asioiden edelle :saint:
 
Voi kun en ehdi kommentoida teijän kirjotuksia!
Muutto auto tulee parin tunnis päästä ja nyt täytyy todenteolla alkaa touhuumaan.
Harjotussupistukset mulla täällä kiusana, vähän joutuu ottaa hitaasti.

Nettiin en siis luultavasti pääse vähään aikaan, ehkä kahteen viikkoon!

Mutta voikaa paksusti!!! Toivon, että tapaan teijän kaikki täällä sitten ja ihan tosissaan tsemppia sikiöseula tuloksia odotellessa, ja kaikissa pienissä sekä isoissa ongelmissa!


:hug: :)

Lara- ja Nuna rv17+1
 
puskajussi lapsivedestä ottivat näytteen sillä olin juuri tasan 15 viikolla ja minulle sanottiin kätilöopistolla että saan tuloksen n.viikossa ja lapussa jonka törkkäsivät meille niin siinä luki että 3pvä-4vko.
 
Alkuperäinen kirjoittaja uni-hki:
puskajussi lapsivedestä ottivat näytteen sillä olin juuri tasan 15 viikolla ja minulle sanottiin kätilöopistolla että saan tuloksen n.viikossa ja lapussa jonka törkkäsivät meille niin siinä luki että 3pvä-4vko.

VAU, aika mielenkiintoinen toi aika lapussa. Nythän mä alan toivomaan, että mekin saataisiin sitten viikossa tulokset, edes kahdessa... Nyt saaduissa esitteissä kun puhutaan 2-4 viikosta suoraan. Voi kunpa saisin myös nopeat vastaukset. Mä olen huomenna viikolla 15, mutta vielä 10 päivää odottelua tutkimuksiin...

Jokuhan täällä kirjoitti, että ne kasvattaa sitä kromosomistoa 2vkoa ja jos ei mitään erikoista näy, niin antavat tulokset. Mutta jos on edes pientä vikaa, niin kasvattavat sitten niin pitkään, että voidaan olla diagnoosista varmoja.

Eli tuon kertomuksen mukaan tuo 2vkoa olisi minimi. Mutta käytäntö on siis toinen. Voi maailma, että toivoisin yhtä hyvää tuuria nyt kuin sinulla oli. Ensiksikin pääsit tosi nopeasti tutkimuksiin, sait vastaukset viikossa ja tulokset olivat hyviä!!
:flower: :)

Tässähän ihan tulee perisuomalaisesti kateelliseksi, kun omat asiat pelottavat niin paljon vielä, ja pitkään.... :/ ;) Mutta siis aidosti olen iloinen sinun ja teidän puolesta!! :hug:

Nappula-10
 
Ihania uutisia sulla uni-hki!

Itselle tuli myös postissa tulokset veriseulasta. Ja negatiivinen oli! Siis ei löytynyt kromosomipoikkeama-epäilyä.. Kyllä tota kirjetta oli jo odotettu. Harmi kun ei tullut mitään arvoja, siis niinkuin teillä toisilla on tullut? Pitää varmaan mielenkiinnosta kysyä sitten rakenneultrassa samalla. Voi sitten vertailla tuleviin raskauksiin.

Tänään oon ollut todella onnellinen. Ensiodottajana kaikki on niin uutta ja ihmeellistä. Haluis vaan että aika menis nopeesti ja toisaalta en halua menettää hetkeäkään tästä raskausajasta. Yöllä näin unta poikavauvasta ja nimikin oli unessa selvillä, SAMU. Näinköhän tulee poikaa alkuunkaan, eikä mieskään oikein tykännyt tosta nimestä :( Musta se on suloinen nimi.

Näettekö te muut unia vauvan sukupuolesta? Tää oli mun kolmas uni jo. Ensin näin unta tytöstä, sitten koiranpennuista ja sitten tästä pojasta. Toi koiranpentujuttu oli hauska, mä tosiaan synnytin kaksi koiranpentua :LOL:
 
Mä jo odottelen niin rakenneultraa! Haluan niin tietää, että sieltä tulee tyttö :whistle: , hiih. No, ei, kunhan on terve.

^
Mä en ole mitään unia nähnyt.
Mä olin pienenä sanonut, että tuun synnyttämään tytön, pojan ja koiranpennun :LOL: .
 
Kiva kun tuli gallupiin osallistujia! Alan väsäämään niitä tässä kun ehdin. Ilmottakaa siis kaikki tähän mieluiten silleen mun nimimerkillä et jos haluatte etusivulle poika/tyttöolon itsenne kohdalle! :attn: :attn:

Mä en oikein tiedä mikä oma olo on... Oireet viittais vahvasti poikaan kun on niin täysin erilaiset kuin tosta neidistä mut toisaalta muuten on ihan tyttöolo kun mun mies on näitä tyttölapsia jo trion tässä tehtaillut (2 siis ed. avioliitosta). Ja kun poikaa hänkin toivoo kuitenkin niin jotenkin sitä ei uskalla sit aatella kauheesti, vaikka henk. koht. mulle se on ihan sama. Toivon ihan oikeasti että olisi vain terve pieni, alkuvaikeuksien takia... Siskokin olis neidille ihana, mäkin oon aina niin tykänny omasta pikkusiskostani :heart: .

Mies meni sikapiikille, koitan päästä sen listan kimppuun kun kotiutuu, nyt kaffelle!

mama-L & Bebe 15+4
 
Tervehdys teille!

Tuli eilen illalla mieleen, että olen käynyt viimeksi neuvolassa 18.3, sen jälkeen oli 12vkon ultra keskussairaalassa ja uuden ajan piti tulla automaattisesti... Ajattelin kysäistä, että ovatko unohtaneet minut, näinhän siinä oli sitten käynyt :whistle:
No ei se mitään, ensi viikon perjantaille sain seuraavan ajan...



Kysymys onko tässä hommassa joku niksi, kun jos on useampia sivuja lukematta niin ne kun luet läpi, minä en ainakaan muista kenenkään nimimerkkiä jonka asiaa haluaisi vaikkapa kommentoida. Kirjoitatteko lukiessanne paperille ylös mitä ja kenelle haluatte vastata vai onko teillä supermuisti? =)

Kuhan saan tähän asiaan vastauksen, niin sitten rupean kommentoimaan enemmän muiden juttuja, jaksamista kuitenkin kaikille joilla seulassa tullut ilmi huolta aiheuttavia asioita :hug:

Makuuhuoneiden mulkkaus alkoi meillä, maalisutia olen heilutellut siihen malliin ja tavaroita kannellut, että selkä joka operoitiin viime kesänä on vihoitellut koko viikon, leikkauksen jälkeen ei ole vaivoja ollutkaan aiemmin |O
Sen siitä saa, kun on liian innokas. Sitä ei usko ennenkuin taas huonosti käy... Täytyy toivoa ettei mene yhtä huonoon kuntoon kuin ennen leikkausta taas.


Gallup veikkaukseni on poika sillä perusteella että raskaus on edennyt aivan eritapaan kuin esikoistytön aikaan. Tämähän ei tietty kerro mitään, mutta etiäinen asiasta on. Esikoista kutsuttiin masuaikaan Veikoksi, oli hieman ihmeissään että miten häntä, tyttöä on Veikoksi kutsuttu. Nolona myönnän vielä viime talvena pakastinta tyhjentäessäni ponganneeni sieltä "Veikon vatut 2003" rasioita useita kappaleita :snotty: Nyt työnimenä toimii Oskari Olematon =)

Mukavaa "tuhkanharmaata" viikonloppua kaikille,

Signature83 14+0
 
Tervehdys!

Olipa mukava pitkästä aikaa perehtyä lukemaan kirjotuksia,olikin tullut runsaasti.
Tulin juuri ultrasta,ihanan helpottunut olo kun näki hyvinvoivan vilkkaan kaverin masussa :heart:
viikot vastasi päivälleen,eli 13+2.
Mahtavia kevät päiviä täällä meilläpäin,ei voi muuta kun lähtä pihahommiin!
Jaksamisia kaikille!

mude79 ja äidin sydämen vienyt vesseli 13+2
 
Signature83. Mä teen niin että avaan toiselle välilehdelle/ikkunaan toisen mihin kirjoitan ja toisessa luen. Säästää vähän vaivaa :D

Mulla on noi teiän juttujen kommentoinnit vähän vähemmällä ensimmäistä kun odotan ja vielä jälkipäässä tässä porukassa. Ei oikein osaa auttaa ketään. Mutta mukana ollaan!

Jotenkin tuntuu että on housut alkanu puristaa mahaa. Ihanaa kun tulee viikonloppu ja voi vedellä rennommissa vaatteissa.

Olenko muuten ainoa täällä joka mielellään vielä pitäisi raskauden omana tietonaan sukulaisilta? Jotenkin tuntuu siltä vielä että tää on meiän juttu älkää puuttuko tähän.. Ihan hölmöltä tuntuu kun muut odottaa että koska pääsee kertomaan ja ite kertois joskus syyskuussa jos voisin valita :LOL:
 
Signature Minä yritän aina muistaa, keille piti kommentoida ja mitä. Noh, ei aina toimi pää niin hyvin :p
Käyn sitten aina nopeasti muokkailemassa tekstiä ja lisäilemässä sinne juttuja. Pitäisi tuota toista välilehteä kokeilla itekin, hyvä vinkki sofiia

sofiia Mä haluaisin myös pitää vielä serkuilta ja isomummoilta salassa. Minun ja miehen vanhemmille on kerrottu ja sisaruksille. Olemme vannottaneet, että ei saa kertoa vielä kelleen.
Naapuri on tosin levittänyt sanaa senkin edestä, mutta meillä ei kauheasti ole yhteisiä tuttuja, joten mitäs tuosta.
Jotenkin kerron jopa kavereille/tutuille mielummin kuin sukulaisille.. Joskus kesällä haluaisin vasta paljastaa asian suvulle.

Mä olen varmaan aika turhamainen. En väitä, että sinä olisit.
Mutta itseäni häiritsi jo edellisessä raskaudessa, kun la oli loppukuussa, niin kaikki oli kauhean paljon edellä, tuntuu että on se hännän huippu :)
Ainakin näin alussa se tuntuu jotenkin todella suurelta erolta, toiset on rv 17 kun itse vielä rv 13.. Mä olen omituinen :D

Mude79 Onnea ultrakuulumisista :)
ja uni-hki sinulle myös onnittelut hyvistä uutisista!

Pinklady Tänne saisi tulla se poika! Eiköhän vaihdeta, jos menee "väärin päin" :DD

bubbeli 13+1
 

Yhteistyössä