~LOKAKUUN lapset **2010** huhtikuussa <3~

Alkuperäinen kirjoittaja Sähikäinen:
:hug: kaikille teille, joiden seulat oli hälyttänyt. Voimia tulosten odotukseen ja toivotaan että tulokset on hyviä :hug:


Ultrakuulumisia: Tänään koitti sitten se kaaauan odotettu päivä ja kyllä siellä yksi erittäin elävä vilpertti näkyi :heart: Vastasi viikkoja 12+0, joten saan taas poksua :) Laskettua aikaa ei lähdetty sen vuoksi kuitenkaan muuttamaan, joten tuo 26.10. säilyy. Paikallaan ei tahtonut pysyä ollenkaan kun koko ajan piti voimistella :heart: Mehän ei käyty seulonnoissa ollenkaan, eli niskapoimua ei mitattu mutta muuten kaiken pitäisi olla paikoillaan. Kätilöllä kesti vain todella kauan, että sai tarkistettua, mutta ei se mua haitannut. Olisin voinut katsella näyttöä vaikka kuinka kauan :D Tuntuu kuin raskas paino olis nostettu pois harteilta ja nyt vasta ymmärränkin miten paljon mä olen pelännyt ja jännittänyt tätä päivää.
Mut nyt pitäis jatkaa töitä, palailen sitten illalla paremmalla ajalla lukemaan :wave:

Sähikäinen ja vilkas Nöttis 12+0 :heart:




heippa. mulla oli np ultra ja otettiin siis seulonta mistä ei ole kuulunut mitään eli varmasti ok oli. turvotusta tosi vähän,ja hoitajan mielestä kaikki hyvin. tuo oli TOTTA että sitä ruutua olisi voinut katsella vaikkka koko päivän. mieskin tuumasi niin kun kotiin tultiin :heart:
meidän pikkanen oli aik arauhallinen ja päänsä oli laittanut piiloon ja ultraajakin sanoi että tätä lasta on sitten vaikea saada aamulla nousemaan kouluun :) kuitenkin saatiin sitten jonkunajan päästä niskaa näkyviin :) kuulemma oli päivän paras piiloutuja :LOL:
 
Huomenta!

Happy79, hyvä idea kopioida itse kirjoittamia juttuja täältä muistiin ikäänkuin päiväkirjaksi! Mäkin taidan tehdä sen. En oo muuten pitänyt mitään kirjaa tuntemuksista tai oireista, mut täällä mä oon niitä teille jakanut! :)

Heikku, en usko et teidän terveyskeskus olis niin tiukkis tuon virtsanäytteen kanssa, et se olis ihan pakko ottaa kotona. Ainahan terveyskeskuksissakin on mahdollisuus näyte antaa. Ja kotonakin otettuna riittää, et on ollu neljä tuntia ennen virtsanäytteen ottoa pissimättä. Jos vaikka menisitte terveyskeskukselle sillä kymmenen bussilla, voisit ottaa näytteen just ennen lähtöä. Sun olis pitänyt vaan jaksaa pihistellä ennen pissiä sen neljä tuntia. Eli jos ottasit näytteen puoli kymmeneltä, edellisen kerran oisit voinut käydä pissillä aikasin aamulla vähän ennen puoli kuutta tai varmuudeksi viiden maissa. Pissiaikataulut vaan pitää sinä aamuna suunnitella sinun kohdalla erilaiseksi etukäteen. Eihän sen näytteen pakosti yövirtsaa tarvii olla? En pahalla tarkoita näitä kirjoituksiani. Ajattelin vaan, että jos sä sen näytteen oikeasti haluat antaa, kyllä sä siihen keinot keksit. ;)

Mulle itselle ei kuulu mitään erityistä uutta. Kävin eilen pitkästä aikaa melkein vuoteen opiskelukaupungissa graduseminaarissa. Oli mukavaa nähdä vanhoja tuttuja ja saada vähän lisäinspiraatiota gradun tekoon. Samalla reissulla käväsin hennesillä ostamassa kahdet uudet mammahousut, niin ei tartte enää miehen housuja lainailla. :) Mitattiin muuten toissailtana, et meidän vyötärönympärykset alkaa olla kohta yhtä isot miehen kanssa. :D Hassua, kun mä oon kuitenkin sen 20cm lyhyempi, ja aina melko hoikka ja pikkunen ollut. Tosin on tuo minun mieskin ihan hoikka... Taitaa se masuasukki siellä siis kuitenkin kasvaa. :)


Hyvää päivää teille kaikille! Voikaa hyvin!

Tatara, rv 15+5
 
Keukeu: tsemppiä myös sinulle tähän epätietoiseen aikaan. Itselläni on LA 17.10. ja sairaalana myös TAYS. Jos nyt siis ei tule huonoja uutisia lapsivesitutkimuksesta... Ole onnellinen, että pääset tutkimukseen noin pian tiedon saannin jälkeen. Minä joudun odottamaan KUUKAUDEN, eli menen 26.4. ja ultrassa olin 30.3.

Tara: Meillä oli myös ultra täysin normaali ja nt oli alle millin 0.94 (rv 11+3) ja kaikki näytti muutenkin hyvältä. Ikäni antoi riskin 1:390, olen 35v. Ja sitten se verikoe antoi riskin 1:220. Eli ultran perusteella raskauden seurantaa jatkettasiin ihan normaalina, mutta koska halusin veriseulaan, niin nyt jännitetään 6-8 viikkoa, että miten tässä käy. JÄRKYTTÄVÄÄ!!
Me päädymme keskeytykseen, mikäli sikiöllä todetaan kehitysvamma tai muu vaikea poikkeavuus. Teillähän oli sama ratkaisu, eikö niin? Tämä on äärettömän raskasta juuri siksi, ettei uskalla yhtään nauttia raskaudesta saatikka tehdä vaavista "todellista", jos vaikka ensi kuussa on edessä luopuminen. Enkä tietenkään halua kertoa töissä enkä muualla olevani raskaana, koska en kestä kyselyjä sitten keskeytyksestä. Päätös on kuitenkin vain minun ja mieheni. Lähimmät ystävät tietävät tilanteen ja vanhempani. Onneksi heidän kanssaan voin tätä asiaa purkaa. Elämäni raskaimmat viikot ovat kyllä käynnissä.

uni-hki: Edelleen täällä pidän peukkuja pystyssä ja odotan kovasti kuulevani iloisia uutisia sinulta tänään!!
 
Onpas täällä taas tekstiä tullu!
Nyt en kerkee lukee, jos illalla sitten...

Mulla oli tänään neuvola:
Sydänäänet oli n.140, liikkeet +, hemppa oli 132 ja painoa tullu 4,5kg koknaisuudessan, viime kerrasta olin laihtunu 100g :D
Juteltiin noista liikkeistä, kun mua kummastutti, että tunnen ne niin vahvoina jo.
Se ei kuulemma ole tavallista, mutte ei mitenkään epänormaalia. :)
Jäi hyvä mieli! Mulla vaihtuu neuvolatäti, kun vaihdan aluetta... :/
Mutta onhan tässä aikaa tutustua!

Mulla on ollu kaks päivää harjotussupistuksia iltasin!
Ne on ollu aika järkyn tuntusia, mutta normaaleja nekin..

Nyt takaisin muuttohommiin, anteeksi kun tulin vaan omanapailemaan.. :whistle:

Lara ja Nuna rv 17+0 :heart:
 
Heips! Kehtaako tänne vielä kirjoittaa kun en ole koko kuukauteen kirjoittanut ollenkaan... :ashamed:

Nopeasti vilkaisin paria viimeistä sivua ja toivotan voimia kaikille jotka odottavat tietoa seulasta! :hug: Jos saisin viikonloppuna luettua tätäkin ketjua vähän tarkemmin.

En ehkä ole juurikaan kirjoitellut, koska ihme kyllä musta ei tunnu ollenkaan siltä että olisin raskaana... :xmas: Oireet vähenivät jo ennen np-ultraa ja vaikka se olikin ihmeellinen tilaisuus, niin jotenkin tuppaa koko odotus nyt unohtumaan tämän kaiken muun härdellin kanssa... Edes liitoskipuja ei ole ollut yhtään (kuuluisat viimeiset sanat) vaikka viime raskaudessa ne alkoivat tosi alkuvaiheessa! Kiva tietysti kun ei ole pahoinvointia tms. Ja kai se nyt on ihan normaaliakin että kun on ennestään kaksi lasta niin eihän sitä pientä vatsan kumpua ehdi koko aikaa tuijottelemaan ja taputtelemaan... :snotty: Toivon että tulisi kohta ekat liikkeet niin muuttuisi ehkä vähän todellisemmaksi koko homma!

Joko joku on ehtinyt tuntea potkuja? =) Mä tunsin esikoisesta joskus 18.viikolla ja kakkosesta kyllä paljon aikaisemmin, että kai niitä voisi kohta tulla!

Ei nyt tähän hätään tämän kummempaa. Ilmoitin tänään töihin etten tulekaan syksyllä ja jännityksellä odotan että onko sitten enää ollenkaan paikkaa johon palata... :/

Ihanaa kevätpäivää kaikille möhömasuille! :flower:

BJ, muksut ja Öttis 15+0
 
:wave:

BJ Totta toki kirjoittelet, vaikka oot lomaillut palstailusta :)
Kiva kuulla kuulumisiasi, vaikka tuo työjuttu varmasti raastaa!

Tiukuliina Tervetuloa joukkoon! Mukava saada lisää Kanta-Hämeen porukkaa tänne!
Mulla on laskettuaika 21.10. eli samoihin aikoihin varmaan pyöritään siellä lokakuussa :)
Koska sulla on rakenneultra?

Liikkeet Olen täysin varma, että silloin tällöin tulee muljahduksia, jotka ovat pienestä lähtöisin. Esikoisesta tunsin liikkeet rv 16-17, joten eiköhän tämä voisi minunkin kohdalla olla "sitä" :)


bubbeli 13+0 POKS POKS täälläkin :)

 
aurinkoista päivää täältäkin :D
tänään olen kärsinyt taas kaameesta väsymyksestä....plaah.....sais jo piristyä et sais maalata ton makkarin :D mulle on iskenyt kauhea kodin laitto kuume,johtuu tästä keväästä...niin ihanaa aikaa.....anoppi oli ommellut mun uudet verhotkin,mä kun olen tossa ompelupuolessa todella surkea :/ mutta eihän niitä voi vaihtaa ennenku on uudet maalit seinillä......huoh..sitä piristystä odotellessa...mulla on huomenna lääkäri jossa kuulen jälleen pääsenkö töihin ens viikolla vai en....mitähän muuta.....odottelen kovasti jotakin liikehdintää
jo...tämä kun on kolmas niin toivon että joskos se pian rupeaisi mylläämään... :heart:

voi kyllä mun hormooneja koiteltiin taas eilen,tilasin kotiinkuljetuksella uuden astianpesukoneen,vanha kun sanoi työsuhteensa irti.....ja onneni kukkuloilla avasin koneen pakettia niin eiköhän siinä ollut armottomat lommot pellissä....argh...ja soitto asiakaspalveluun josta sitten sanoivat että laita kone pihalle niin uusi tulee vaihdossa....hmmm..koskahan tämä mahtaa olla,pitäähän toi kone rehata takas sisälle jos tulee sateet prkl......yhtä edestakasta touhua kanssa.... :kieh:

Tervetuloa muuten uusille,kiva saada teidät mukaan....

Laralle tsempit muuttoon....

OI vielä tuli yksi asia mieleen,minkä verran olette jo hankkinut vauvatavaroita...ajattelin että mullakin on kaikki suurempi jo valmiina,mutta olen sortunut vaateostoksiin ja kun netissä surffailen niin ilmeisesti huomenna saapuu vauvatavaroita iso kasa ja sitteri....sekasin olen kyllä menny....en muista et olisin aikasemmin näin paljon tavaraa hommannut näillä viikoilla tai sitten vaan muisti pettää....hah....mäkin sain mun mieheltä eilisen ultran kunniaksi Bola korun,se oli semmonen sininen jossa tähtiä ja helisi mukavasti.....

Juuh,nyt taidan poistua ruuan laittoon pojat saapuukin kohta koulusta ja hoidosta....ja ei mulla tainnut edes järkevää asiaa olla tänään,vähän tällaisia turinoita.....

mukavaa päivänjatkoa leidit

sutulii 13+1
 
Tiukuliina89 ja bubbeli, mulla kans sairaalana k-hsks ja laskettuaika siis 22.10 elikkä mikäli kaikki menee hyvin eikä lapsivesipunktiossa selviä vammoja vauvalla niin ties vaikka oltas kaikki vierekkäisissä huoneissa ähkimässä mukuloita pihalle ;) Millä viikolla teillä on rakenneultrat? Mulle ei sitä vielä varattu seulahälytyksen takia..

Nappula -10
Muistatko millasia arvoja sulta verikokeista sitten löyty? Mullahan oli hcgb noussu ja papp-a taas sitte laskenu.. Siitä se kohonnu riski downiin tuli! Kyllä joudut laittoman kauan odottelemaan pääsyä tutkimuksiin!!! Mä en onneks joudu kun "vaan" kaks viikkoa.. Toivotaan että meiän veret ja hormoonit on vaan niin vinksallaan että seula hälyytteli sen takia :) Mäkään en oo töissä kertonu ku yhdelle raskaudestani (jolle kerroin sitte myös nää ikävämmät uutiset) ja koulussa vaan kahdelle luokkakaverille, jotka on samalla hyviä ystäviäni. He ei vielä tiiä seulatuloksia... Muutenkaan en oo ihan hirveesti mainostanu raskauttani muillekkaan, lähimmille ystäville tietty ja lähisuvulle, oon kai takaraivossa ollu joku kutina ettei kannata tuuletella vielä jos jotain sattuukin... Mulla kans tehdää TAYSissa toi punktio, kerro sit mimmosta oli :) sulla pari päivää mua ennen se...

Niin ja TAYSISSa ainaki tehdään lapsivesipuntioita jo viikolla 15 eikä vasta viikosta 16 eteenpäin.. Mullakin se on rv 14+6 :)
 
Moikkamoikkamoiii leidit! :wave:

Ihan ekaksi suurensuuret jättihalaukset teille jotka joudutte pelkäämään ja odottamaan noiden seulahälytysten takia... :hug:

Mulla oli ihan tän raskauden alussa epäilystä vauvan hyvinvoinnista, pitkä tarina mut siis liittyy siihen kun olen rh-negatiivinen vereltäni ja jäänyt yksi antiD-piikki saamatta. Tässä mun tapauksessa olis sit ollut lähes varma keskenmeno/aivovaurio, mutta onneksi selvisin säikähdyksellä. Siinä vaiheessa se vaan todella selkeni et millään sukupuolella tms. ei oo mitään väliä, kunhan vaan oma pieni olis terve...

Jaja, tiettykään en pahastunu, höh! :D Mulle saa huudella, oon sellanen lahopää-raskausdementikko... Hurja tuo sun synnytystarina, "kivaa" silti et löytyy muitakin pelkopolin asiakkaita tueksi tavallaan!

BJ: Good to have you back!! :)

Hoikkalori, voi teidän pientä ja teitä kaikkia, jakselkaa ja parantukaa pian. :heart: Ilmeisesti ei sit kuitenkaan (onneksi) ollut aivokalvontulehdusta? Mä pelkään kyseistä tautia aivan kamalasti siis juuri ton neidin kohdalla ja ollaankin nyt vakavasti harkittu et otettais hänelle pneumokokki-rokote, varsinkin nyt kun se on tulossa syksyllä tähän ilmaiseen rokotusohjelmaan ja vauva tulee sen saamaan maksutta. Ei tule neidillekään isoa hintaa kun 2v tarvitsee vain yhden annoksen. Eikä sillä et tollasella rahalla nyt olis mitään merkitystäkään, otettiin me rotakin silloin aikoinaan.

Onko muuten muut harkinneet tota pneumokokki-rokotetta isommille/otatteko näille lokavauvoille mahdollisesti sitten jos on rokotusohjelmassa?

(.) Olin neuvolassa eilen ja kaikki oikein hyvin siellä. Painoa on tullut nyt n. kilo yhteensä mistä olen kyllä tosi happy, tiedän kokemuksesta et vielä ehtii kertyä. Alapaine heitteli vähän omiaan (63) mut ei se haittaa kun ei pahemmin pyörrytä. Hemppa oli noussu hienosti lisäraudalla 111 -> 124 joten saan jättää sen nyt pois, jee! Sydänäänet +150 ja muutamat tosi napakat fudutkin saatiin anturiin ja neukkutätikin tunsi omaan käteensä. :D Pissa oli mulla puhdas onneksi kun sen kanssa oli niin paljon säätöä viime raskaudessa. Seuraavaksi on sit se rakenneultra muistaakseni 18.5 ja neuvola sit 27.5.

Nyt otan kupin kahvia kun vielä kerkeen, sit täytyy lähtee ruokakauppaan kun ainakin osa kaupoista on ilmeisesti huomenna lakossa (??!!) ja hyllyt tyhjentyny jo eilen hyvää vauhtia jauhelihoista ja leivistä... Hamstraaja-isoäidit siel taas vauhdissa...

Olipa taas asiaa! :LOL:

mama-L ja Aapo-Annikki 15+3

edit, otetaan tähän vielä tällänen GALLUP että onko teillä vahvoja tyttö/poikaoloja ja jos on niin lisättäiskö sellanen setti myös tonne etusivun listalle??! =)
 
Tare: katson noi arvot kunhan pääsen töistä kotiin. Minulle ei niitä selitetty mitenkään. Nyt vasta täältä olen lukenut mitä niillä tarkoitetaan. Sitä en vielä ole hoksannut mistään, että millaisia ne ns. normaalit arvot sitten ovat, eli mihin voisi verrata.

Lupaan kertoa vaikka yksärillä sitten tutkimuskokemukset. Mulla tosiaan se menee rv 16 asti, ja tuntuu tosi ahdistavalta saada tulokset vasta 19-20 viikolla, koska keskeytyksen takaraja on ilmeisesti se rv 20. Eli alan uskomaan, että kyseessä on terveydenhuollon piilosuunnitelma siitä, ettei odottava äiti pysty enää keskeyttämään niin pitkällä olevaa raskautta...

Tsemppiä edelleen myös sinulle!!
 
Terve ja onnittelut kaikille odottajille!
En ole tänne aikaisemmin juuri kirjoitellut, mutta nyt kun tämän yllätys kakkosen (esikoinen 1v 1kk) laskettu aika on ilmeisestikin 28.10 niin ajattelin liittyä joukkoon. :D

Peili87 12+0
 
kevät10 täälläkin oli mies tohkeissaan. Laittoi myöhemmin viestiä töihin, että on vieläkin ihan äimänä ja että nyt tämä koko asia konkretisoitui. On ne niin helluusia :D

mama-L voisitko päivittää mulle synnäriksi VKS, nyt sen uskaltaa jo sinne laittaa.

Gallup mun puolesta voidaan lisätä lista ja mulle vois laittaa tyttöolo. On ollut vahvana siitä lähtien kun ensimmäisen positiivisen testin tein B)

Mun oli aivan pakko käydä kotimatkalla lankakaupassa ja napata sieltä mukaan nutun ja housun verran lankaa. Mies tykkää kovasti kun ne huomaa, mussa kun on tuota hamsterin vikaa aika lailla lankojen suhteen :LOL:
 
Veriseulan tuloksista. Osaako joku selittää näitä?

Mun arvot on tällaiset, ultra oli siis 30.3.:

PAPP-A 202,00 mU/L Korjattu MoM 0,27
NT 0,94mm Korjattu MoM 0,86
hCGb 110,00 ng/mL Korjattu MoM 1,75

Mitähän nuo kaksi arvoa ovat/ kuvaavat? Ja mikä on tuo korjattu MoM?
Minulle ei näitä selvitetty yhtään. Ja mitähän ne ns. normaalit arvot sitten ovat. Näillä tuli se riski 1:220 eli lapsivesitutkimukseen.

Nappula-10
 
Gallup.....olosta en osaa sanoa....ekat oli niin oireettomia ja molemmat poikia....silti veikkaan ite nyt poikaa,mutta oireista syytän että ois tyttö tulossa :D ymmärtikö kukaan :LOL:

sutulii 13+1

sähikäinen sulla on sama synnäri kun mulla :D
 
Tsemppiä teille ketkä odotatte veriseulasta tuloksia. Toivottavasti asiat olisivat kunnossa!

Gallup: Mulla on vahvasti tyttö-olo. Lista olisi kiva, siitä voisi sitten katsella kuinka moni osui oikeaan oloineen, ultran tai viimeistään sitten synnytyksen jälkeen. =)

Pneumokokki-rokete otetaan, jos tulee rokotusohjelmaan. Esikko on mukana rokotetutkimuksessa ja on saattanut jo saada ko. rokotteen. (Ellei sitten satuta kuulumaan vertailuryhmään joka sai b-hepatiitti rokotteen.) Ainakaan meillä ei ole ollut yhtään korvatulehdusta vuoden ikään mennessä. Mielenkiinnolla odotan, koska saadaan kuulla, että kumpaa rokotetta laitettiin.
Hain tänään itse sikainfluenssa rokotteen ja kyllä on käsivarsi hellänä. ihan kuin joku olis muksaissut oikeen kunnolla siihen. :x

Täällä yksi pelkopolilainen myös. Ensimmäinen synnytys jätti traumat vaikka kaikki meni kätilön mielestä hyvin. Omasta mielestä koko homma meni päin helvettiä. Kivut ylittivät pahimmat painajaisenikin.
Mulla on jo parin viikon päästä ensimmäinen pelkopoli aika. Saas nähdä onko siitä jotain apua... Synnytyspelko on ikävä juttu. Pahimmillaan se pilaa koko raskaudesta ilon. Toistaiseksi olen työntänyt pelon taka-alalle väijymään. Mutta sieltä se vielä hyökkää jahka viikkoja tulee lisää. :ashamed:

Leli & Elsa 14+5
 
Heips kaikki!!

Onko ketään muu huomannyu et kun alkaa käyttää äitiysvaatteita alkaa masu näkyy paremmin? Ite sain tänään mun äitiysvaatteet ja ne ku rykäsin päälle, ni mieskin huomas et ompas maha kasvanu. Et onhan tota mahaa vähän ennestäänkin, mut ei noin pajon ja ei noin pyöree!!

Tässä kuva masusta: http://koti.mbnet.fi/sallad/heli/IMG_1636.JPG

Eliiz 13+5 :D
 
huh heijaa, olipas päivä...

Tuli tänään tutustuttua vaivaan nimeltä virtsaumpi, olotila jota en toivo pahimmalle vihamiehellekkään. Elikäs aamu alkoi ihan normaalisti - Söin aamupalan ja vetelin muutaman mukosen kahvia ja jonkin ajan päästä vielä lasin vettä. Alkaa vähän pissittämään ja käyn kokeilemassa, ei tule mitään. No ei mitään hätää vielä. Hommailen aamupuuhia, laitan pojat kouluun, siivoilen vähän - nyt pissittää jo aika paljon - mutta mitään ei vaan tule.

Tässä vaiheessa jo alkaa ahistamaan. Synnytyksen jälkeenhän neuvotaan suihkuttelemaan alapäätä, se helpottaa pissan tuloa ponnistusten jälkeen - eikun testaamaan - ei auta. Yritän puuhailla kaikkea muuta välissä jotta olo helpottuisi ja vähän väliä vessassa yrittämässä - tuntuu, että kaikki muu alapäästä tipahtaa kyllä pönttöön, mutta se pissi, se ei vaan tule.

No tässä vaiheessa tuska jo aikamoinen. Soitan tk:hon, on vajetta henkilökunnassa, eivät pysty ottamaan vastaan - käskevät soittamaan naapurikuntaan, jonka tk:hon on matkaa 25km. Oli muuten elämäni tuskaisimmat kilometrit (routa nostattanut ensimmäisen 12km matkalle hirveitä hyppyreitä...) Mutta luojan kiitos ihanat hoitajat ottivat heti minut vastaan ja pääsin katetroitavaksi viiden minuutin sisään tulostani! Eikä tullutkaan pissiä "kuin" 1650ml!!!

Sitten passittivat Kys:siin tutkittavaksi, missä sainkin naistentautien päivystyksessä istua koko päivän, syytä ei löytynyt...puhas pissi, ei verikokeissa häikkää, mahan ultra ok... Turvotusta alapäässä on ollut koko raskauden ajan, aika ajoin enempi ja vähempi - se voinee vähän vaikuttaa asiaan ja kohtu voi painaa putkea hetkellisesti . Sain opastusta katetrointiin ja kertakäyttöputkia mukaan, sillä jos vaikka vaiva sattuu yöaikaan uudestaan, niin lähin apu löytyy vasta kuopiosta reilun 55km päästä.

Mutta oli päivässä positiivinenkin puoli, sain ihailla ultralla pikkuista kun tsekkasivat onko kohdussa kaikki ok - siellä se vilkutteli :heart:

Kaikille seuloissa kiinni jääneille toivon rautaisia hermoja raastaviin odotuksiin :hug:

Ja terkut tulokkaille, joita vieläkin tippuu kiivaaseen tahtiin palstalle =)

sannri ja tirppana 15+1

muoks, joo oli mullakin hetkellisesti tänään niin iso maha, että piti otta käyttöön mammalökärit...hävisi kuitenkin kun sai pissan pois...
 
Pikaisesti

Siis ei voi olla todellista...
Kävin tuolla toukokuisten pinoa vakoilemassa ja siellä jengi on about viikoilla 32-36 ja hirveä kiire jo synnyttämään ja "sais jo syntyä"-asenteella! Miten voi oikeasti olla todellista, että ihmiset on noin kärsimättömiä??

bubbeli 13+0
 
Hei vaan kaikille,

Torstaisin mulla on aina pitkä päivä töissä joten hätäsenä ihmisenä soitin miehelle että olenko saanut postia ja sain vastaukseksi että ei ole kuin mainoksia. Matkalla kotiin soi puhelin ja mies ilmoitti että meidän poika oli ottanu vaan puolet posteista ja siellä se kirje odotteli.

Tulos on normaali, eli tutkimus osoittaa että sikiöllä ei ole kromosomien 21, 18 tai 13 trisomiaa. Sikiöllä on pojan sukukromosomit (halusin tietää).

En tiedä miten päin olisin kun olen niin onnellinen ja nyt saan ruveta olemaan rauhassa raskaana ilman tätä murhetta.

laskettu aikani oli ensin 1.10 mutta ultrassa muuttui 30.9 mutta tämä pino taitaa olla parempi minulle sillä edellinenkin syntyi 40+6 ja syntymäpäivä on 4.10 eli saavat jatkossa vietellä yhteisiä synttäreitä.

Uni ja pikku mies2 16+1
 
Pikahuikkaus: np-ultrassa kaikki hyvin :)! Vastasi 12+0, la siirtyi omista laskuistani pari päivää aiemmaksi, eli tänään poksuukin sitten jo! Nt 0,8mm ja pää-perä-mitta 5,3cm. Kovasti jumppasi, ihana!

Jaja ja pieni ihme 12+0 :heart:
 
Oho, onpa sannrilla ollu päivä :/ Toivottavasti ei uusiutus, kuulostaa tosi kurjalle!

Paljon onnea uni-hki hyvistä tuloksista! Varmasti ihanaa saada hyvien uutisten lisäksi tietää vielä sukupuoli ;)

Tänne ei kummempia kuulu, vieläkään en ole saanut kelalta päätöstä sairauspäivärahasta, sairausloma kun kuitenkin alkoi jo 17.3... Rasittavaa.

Menhit ja Lörttis 14+4
 
tsemppiä kaikille seula-asioita jännääville!

ite pähkäilin menenkö sinne verikokeeseen vai en. menin sit viime pe otattaan niitä muitaki verikokeita ja oisin ottanu sen seulanki mut ei voinu ottaa ku oli pe ja se oli vika mahollinen päivä. jäi se sit onneks ottamatta.

maanantaina oli se np-ultra. turvotusta oli vain 0,8 mm. joten nyt mie aion oikeesti alkaa NAUTTIIN tästä raskaudesta, enkä turhaan murehtia. tänään olin sokerirasituksessa ja sieltäki sain terveen paperit. olin varma et mulla on taas se rd mut mulla oliki ne arvot turhanki matalat. senpä takia aamusin saanki olla syömässä ku hevonen tunnin välein tai muuten tulee huono olo ja huippaa. koetan nyt olla syömättä herkkuja et en naraha sit 26-28 viikoilla siitä rasituksesta.

potkuista: ite oon tuntenu jotain potkuntapasia muutaman päivän. mulla on ny viikot 13+3. voiko ne olla jo potkuja vai häh? esikosta tunsin ne jo aika varhain ja kakkosesta vielä varemmin, mut en kerraksenikaan muista mitkä oli viikot...

meän kuopus on siinä rokotetutkimuksessa, joten hän on kans voinut saada sen pneumokokkirokotteen. meän lapset on ollu tosi terveitä noin yleensä (koputtaa puuta). kummallakaan ei oo onneks ollu koskaan korvissa mitään. pikkuneiti on nyt 9 kk ja hän on ollu vaan päivän kuumeessa tähän mennessä.

oon tosi onnellinen ku seurailen tuota kuopuksen kehittymistä et saan kokea kaiken sen vielä kerran. sitten luulisi jo meän lapsiluvun olevan täynnä ku on kolme tenavaa. kyllä tuo kehitys on niin päätä huimaavaa ku sitä alkaa tapahtuun et ei perässä meinaa pysyä. viime viikolla alettiin konttaan ja saman tein noustiin tukea vasten seisoon ja ny pääsee jo ite istuma-asentoon =)

justiina ja salamatkustaja 13+3
 
sannri :hug: varmasti kamalaa ollut! muistan ite synnytyksestä kun ei kans millään onnistunut pissaaminen, aika kaameeta kun kauhee hätä, sit jatkuvaa supistusta (käynnistetty synnytys ja supistukset kun alkoi "kunnolla" ne eivät pitäneet mitään taukoa, edes sitä sekuntia,ainakin siltä musta tuntui), yritä siinä nyt sit pissata... |O heh, silloin katetrointi helpotti niin että hetken päästä meni sit vedetkin sinne synnärin sairaalasängylle.

olotilaan ei mitään erikoista. lonkatkaan ei nyt oo mitenkään hirveesti vihoitelleet. jonkun verran tietty mut ihan siedettävää vielä. vielä 5 viikkoo tokaan ultraan ja aika mateleeeeeeee :/

noonie+muru 15+5
 
Sukupuoli oloista sen verran, et mul sais laittaa Poika Olon :heart:
Perustuu täysin, haaveeseen Pojasta ja ehkä hiukan oireistakin ku tällaista pahoinvoitia ei tytöstä ollu! Mutta sitten taas realiteetit, mun miehellä on kaks veljee ja kaik ovat osanneet tehdä vain ja ainoastaan tyttöjä yht 7kpl joten jos siihen on uskominen ni tyttöhän se olis tämäkin! Toinen fakta on se, että tyttösiittiöistä sanotaan et ne ovat sitkeempiä uimareita ja meidän petipuuhat loppu kp20 ja ovulaatio tapahtu vasta kp24 joten seki puoltais kyl tyttöä =)
Mut saan mä poikaa toivoo jos haluan ;)

edelleen 12+0 =)
 

Yhteistyössä